Vannacht is het puur terrasjesweer. Naarmate de duisternis valt zal het firmament zijn sterren laten oplichten. En misschien kunt u naast een fris sapje, biertje of cocktail ook genieten van de oneindigheid van de sterrenhemel. Misschien gaat u ook nog stiekem of in groep filosoferen over wat er daar überhaupt zou kunnen gedijen. Bacteriologisch leven? Intelligent leven? Awel, voor dat laatste hebben wij deze keer uw stem nodig. Als u tenminste na uw terrasje de juiste toetsen nog kan terugvinden.

Ruim twee weken geleden pakte het Belgische Het Laatste Nieuws uit met de poll: "Gelooft u in buitenaards intelligent leven?". Ruim 48.000 Vlamingen brachten ondertussen hun gewaardeerde stem uit en daaruit blijkt dat net geen 50 procent van de Vlamingen gelooft in het bestaan van intelligente aliens. Net geen 30 percent gelooft dat wij alleen zijn. Ongeveer een vijfde van de deelnemers kijkt de kat nog eventjes uit de boom; vermoedelijk wachten zij op het ultieme bewijs.

Uit pure nieuwsgierigheid herhalen we de vraag. Benieuwd in hoeverre de modale Vlaming afwijkt van de in hoofde Nederlandse GW-bezoekers.

Gelooft u in buitenaards intelligent leven?
Stemmers: 549 (88%)
Stemmers: 18 (3%)
Stemmers: 56 (9%)
hoff: ja, uiteraard, alleen uit statistisch oogpunt al.
Op 05-06-2010 20:06:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Geen twijfel over mogelijk
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 05-06-2010 21:28:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Ja, ik ben er van overtuigd dat dit niet de enige bewoonde, leefbare planeet in heel het universum is.
Is wel erg veel ruimte dan voor ons alleen, toch?
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-06-2010 21:28:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian: Bij gebrek aan intelligent leven hier op aarde... het moet toch ergens zijn!
Wagners schepnet
Op 05-06-2010 21:28:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Radiation:
pleiadian:

Bij gebrek aan intelligent leven hier op aarde... het moet toch ergens zijn!


Voor intelligent leven moet je in Vlaanderen zijn.
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 05-06-2010 21:30:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian:
Radiation:
Voor intelligent leven moet je in Vlaanderen zijn.

Ik ken Gent... maar intelligent?
(Overigens wil ik niet te hard zijn voor de Belgen... ik werk er!)
Wagners schepnet
Op 05-06-2010 21:34:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Radiation:

pleiadian:

Bij gebrek aan intelligent leven hier op aarde... het moet toch ergens zijn!


Voor intelligent leven moet je in Vlaanderen zijn.

Je hebt er eigenlijk zelf om gevraagd.
Als je zoiets tikt, kun je dít verwachten van mij:

En nog aardig on topic ook...
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-06-2010 21:38:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian: De aliens landen in België:

Alien: Breng me naar uw leider
Belg: Hebben we niet... eigenlijk al niet sinds midden 2007

Wagners schepnet
Op 05-06-2010 21:48:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis:
Marsepars:

Ja, ik ben er van overtuigd dat dit niet de enige bewoonde, leefbare planeet in heel het universum is.
Is wel erg veel ruimte dan voor ons alleen, toch?


Ja zo is het maar net.
En voeg er aan toe:
Ik weet/ voel het al vanaf mn jonge jaren.
En onze komaf zeker niet alleeen van de aarde.
Op 05-06-2010 21:57:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Isis:

Marsepars:

Ja, ik ben er van overtuigd dat dit niet de enige bewoonde, leefbare planeet in heel het universum is.
Is wel erg veel ruimte dan voor ons alleen, toch?


Ja zo is het maar net.
En voeg er aan toe:
Ik weet/ voel het al vanaf mn jonge jaren.
En onze komaf zeker niet alleeen van de aarde.

Zoiets heb ik ook.
Ergens weet ik gewoon dat de mens niet zomaar van de apen afstamt.
Kan het alleen niet verklaren.
Ik vermoed dat wij als soort gemaakt zijn en dat de missing link niet bestaat.
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-06-2010 22:00:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Beeblebrox: Ja zeker is er intelligent leven buiten de aarde, en als ze echt intelligent zijn blijven ze buiten de aarde.
Tenminste, ik denk dat ik het zeker weet....... geloof ik.......
Op 05-06-2010 23:46:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jawadde: We zijn zelf wellicht alien. Ttz. vreemd aan deze wereld. En terzelfder tijd zo verwant.

Anderzijds: als wij kunnen bestaan, kunnen andere werelden met zelfbewustzijn bestaan. (Het hoeft daarom niet vanzelfsprekend intelligent te zijn. Niemand kan zeggen dat er een automatische en vanzelfsprekend link tussen de twee is. Getuige het menselijke ras zoals we dat kennen/waarnemen.)

Dit gezegd zijnd dient de juiste vraag dus te zijn: Zijn er nog andere werelden met wezens met zelfbewustzijn.

Maar ontstaat alles niet net vanuit bewustzijn, deze wereld inclusief? Wellicht wel. Wat is 'deze wereld' dan? Een 3d-projectie van de geest/zelfbewustzijn, gerelateerd aan het niveau van zelfbewustzijn? O, dus er zijn mogelijk niveaus in bewustzijn/zelfbewustzijn? Dus ook in de daaraan gelinkte 3d-projectie?

Is de wereld dan nog echt, of zitten we toch in een soort 'matrix-achtige' omgeving? En wat is dan het belang van 'andere' werelden, als we niet eens echt 100% zeker weten of er wel 'een wereld' buiten onszelf is? Want uiteindelijk kennen we alleen maar onze waarneming en dat wat we als het resultaat van die waarneming (de wereld en de kosmos waarin deze wereld zich lijkt te bevinden) ervaren.

Misschien stellen we wel de verkeerde vragen, en ligt er opeens heel wat meer achter de simpele vraagstelling vervat in deze blog... Maar stel, dat wij zelf de wereld zijn, in de zin dat de wereld een ongefilterde reflectie van ons niveau van bewustzijn is? Dat wij de wereld scheppen/mede scheppen en vormgeven? Waar plaatst ons dat? En wat houdt dat dan in qua verantwoordelijkheid?

Om even over na te denken, niet?
Op 06-06-2010 0:58:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: Ja, ET bestaat.

En hij is slimmer dan ons allemaal bij elkaar.

Denk ik.......
Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 06-06-2010 3:29:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fik2000: Laten we nu gewoon even genieten van dat mooie weer!
Schol! :-D
Op 06-06-2010 4:13:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: paps had zeker een pintje of 18 op rond dat tijdstip?

Toevallig net een mooie trailer van Nat.Geo gezien online, in redelijk kwaliteit over buitenaards leven.
http://video.nl.msn.com/watch/video/life-on-other-planets/7jht85o3

Onder die link zijn er meer soortgelijke kunstwerkjes te bewonderen. Smullen.
(bericht gewijzigd op 6-6-2010 8:08:23)
ech?
Op 06-06-2010 8:06:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: ik kan haast niet wachten tot alles zichtbaar word. alles wat ik weet is waarschijnlijk maar film en wat ik ontdekken ga is als de allermooiste droom die ik niet na kon vertellen omdat er niets bij was van wat ik al had gezien
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 06-06-2010 8:55:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
todo: Vage praat over bewustzijn en realiteit is nergens voor nodig.
Wiskunde volstaat om te weerleggen dat de mens de enige intelligente levensvorm zou kunnen zijn in het universum.
Op 06-06-2010 8:59:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis:
Marsepars:

Isis:

Marsepars:

Ja, ik ben er van overtuigd dat dit niet de enige bewoonde, leefbare planeet in heel het universum is.
Is wel erg veel ruimte dan voor ons alleen, toch?


Ja zo is het maar net.
En voeg er aan toe:
Ik weet/ voel het al vanaf mn jonge jaren.
En onze komaf zeker niet alleeen van de aarde.

Zoiets heb ik ook.
Ergens weet ik gewoon dat de mens niet zomaar van de apen afstamt.
Kan het alleen niet verklaren.
Ik vermoed dat wij als soort gemaakt zijn en dat de missing link niet bestaat.

Het is inmiddels zo'n 15 jaar geleden dat ik het boek "De 12e planeet" van Sitchin las. Ik vond het zeer aannemelijk.Daarin staat dat de mens inderdaad gecreëerd is door genetische manipulatie.
Later is het boek en werk van Sitchin steeds bekender geworden en kreeg veel "aanhangers".
Zo ook onze inmiddels overleden Bram Vermeulen. Hij was hevig geïnteresseerd in buitenaards leven, graancirkels enz.
Had een tijd tv programma's hierover.Bij RVU. Het lezen van de 12e planeet was voor Bram het moment waarop hij de wereld heel anders ging zien.
Het verhaal van de 12e planeet wordt verteld door Bram Vermeulen in 2003 . Is heel erg de moeite van het kijken waard (voor wie het nog niet kent helemaal!!!)
Via deze link kom je bij RVU en zie een aantal namen van Video's.
van Bram. Je moet hebben "In den beginne" speelt af met Realplayer.
Is ook te zien als googlevideo maar die is van slechte kwaliteit

(bericht gewijzigd op 6-6-2010 13:29:46)
Op 06-06-2010 13:29:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Isis

Het verhaal van Sitchin over de Anunnaki heb ik een paar jaar geleden gelezen in een boek van Jim Marss: Regeren vanuit het duister.
Cannot kill the Battery!!!
Op 06-06-2010 13:41:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis:
Marsepars:

@ Isis

Het verhaal van Sitchin over de Anunnaki heb ik een paar jaar geleden gelezen in een boek van Jim Marss: Regeren vanuit het duister.


Aha...... Dat boek heb ik niet gelezen
Maar heb je weleens die docu van Bram gezien?
Hij vertelt het echt als een spannend verhaal......
Op 06-06-2010 14:04:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
todo:

Vage praat over bewustzijn en realiteit is nergens voor nodig.
Wiskunde volstaat om te weerleggen dat de mens de enige intelligente levensvorm zou kunnen zijn in het universum.

Met wiskunde kun je alle kanten op. Bewijzen en ontkrachten. Een cirkel wordt snel gezien als een megaveelhoek.
United as one. Divided by zero.
Op 06-06-2010 14:09:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Isis:

Marsepars:

@ Isis

Het verhaal van Sitchin over de Anunnaki heb ik een paar jaar geleden gelezen in een boek van Jim Marss: Regeren vanuit het duister.


Aha...... Dat boek heb ik niet gelezen
Maar heb je weleens die docu van Bram gezien?
Hij vertelt het echt als een spannend verhaal......

Nee.
Ik zal eens gaan zoeken op Bram Vermeulen.

Cannot kill the Battery!!!
Op 06-06-2010 14:40:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: Bram Vermeulen : In den Beginne:





Op 06-06-2010 15:45:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CrystalEyez: Als we denken aan buitenaards leven, dan zien we dat doorgaans binnen ons voorstellingsvermogen als 1 soort, 1 planeet.

Na deze poll kunnen we de 'believers' misschien eens vragen hoeveel soorten rassen/soorten buitenaards leven er pakweg zouden zijn?
En weten die dan van elkaar (er van uitgaande dat ze intelligent genoeg zijn natuurlijk).
En zouden zij even egocentrisch zijn en niet geloven in een andere/onze soort?
| Ik weet niet wat ik niet weet |
Op 06-06-2010 15:57:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis: oeps....was vergeten de link naar RVU erbij te doen

http://matrix.rvu.nl/cgi/spsp/rvu/rvu.php?i=1&l=0&n=168

Klik dan op in den beginne en de film opent in realplayer. Is véél betere kwaliteit dan youtube en google video
De hele video kan je dan meteen downloaden (als je dat wil)

(bericht gewijzigd op 6-6-2010 16:07:15)
Op 06-06-2010 16:04:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9:
CrystalEyez:

hoeveel soorten rassen/soorten buitenaards leven er pakweg zouden zijn?
En weten die dan van elkaar (er van uitgaande dat ze intelligent genoeg zijn natuurlijk).
En zouden zij even egocentrisch zijn en niet geloven in een andere/onze soort?


Ik ben geen 100% believer maar als de aarde niet de enige plaats is waar bewuste intelligenti is (wat ik zeker wel denk) dan is het potentieel op leven misschien net zo schaars als er druppels in de oceaan zijn ..

Het is gewoon erg moeilijk te zeggen ik zou voor enkelen duizenden gaan , in verschillende stadia.
de meeste zullen zon'n paar(tot 10) MILJARD jaar meer geevolueerd zijn de vraag is of ze ons wel als intelligent en consciousness leven ziet

ons zonstelsel is dacht ik 6 miljard jaar oud maar er zijn vele zonstelsels die wel 15 miljard jaar oud zijn ..
(bericht gewijzigd op 6-6-2010 16:34:11)
Op 06-06-2010 16:06:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Tunnelforce9 en Isis

Dankjewel en dankjewel!
Cannot kill the Battery!!!
Op 06-06-2010 16:17:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis:
Marsepars:

@ Tunnelforce9 en Isis

Dankjewel en dankjewel!


Ik zit het nu weer te kijken. Bram vertelt niet alleen het verhaal maar stelt ook dingen aan de kaak. Wat is 'werkelijkheid" "waarheid"
Hij gaat diep in op deze dingen en leuk!
Over Adem een Eva, God enz
Kijken kijken kijken................ allemaal !!!!!!!

Op 06-06-2010 16:33:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: LOL@Isis heb hem al vele malen gezien hij is een magistrale verteller en hij weet als geen ander wanneer even te pausseren om het goed tot je door te laten dringen ..

Bram Vermeulen we miss you .Rip
Op 06-06-2010 16:37:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hermes: Laat die aliens en andere werelden maar zijn waar ze zijn, het leven is zo al complex genoeg.
fsdas
Op 06-06-2010 17:21:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis:
Tunnelforce9:

LOL@Isis heb hem al vele malen gezien hij is een magistrale verteller en hij weet als geen ander wanneer even te pausseren om het goed tot je door te laten dringen ..

Bram Vermeulen we miss you .Rip

Helemaal mee eens.!
Weet je wat ik altijd vreemd heb gevonden ?
Dat hij zo plotseling is overleden ... jawel in 2004 .
Toeval ?
Ik vond het heel erg ,geweldig mens was het ja .
Op 06-06-2010 17:25:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis:
Hermes:

Laat die aliens en andere werelden maar zijn waar ze zijn, het leven is zo al complex genoeg.


Nou .. volgens velen zijn die 'aliens" oftewel Annunaki nog steeds onder ons .
Ga maar op zoek naar info google Annunaki enz.
Op 06-06-2010 17:28:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Isis:

Helemaal mee eens.!
Weet je wat ik altijd vreemd heb gevonden ?
Dat hij zo plotseling is overleden ... jawel in 2004 .
Toeval ?

Ik snap je niet? Wat is er zo niet toevallig, want dat insinueer je als ik me niet vergis, aan een plotseling overlijden?
United as one. Divided by zero.
Op 06-06-2010 18:55:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis: @ 3.14po

Het is een gevoel dat ik sterk had toen hij zo plotseling overleed, hartstilstand in zijn slaap op vakantie.?!
In 2004 was de uitzending van In Den Beginne. Bram kwam hiermee heel duidelijk en krachtig naar buiten met informatie.
Hij zou nog veel meer van dit soort uitzendingen maken.
Misschien niet gewenst.
Ik had er een raar gevoel over dat hij zo plotseling overleed .
ja kijk het is op gevoel/intuïtie gebaseerd.
Dus .....................

Op 06-06-2010 19:59:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Isis:

@ 3.14po

Het is een gevoel dat ik sterk had toen hij zo plotseling overleed, hartstilstand in zijn slaap op vakantie.?!
In 2004 was de uitzending van In Den Beginne. Bram kwam hiermee heel duidelijk en krachtig naar buiten met informatie.
Hij zou nog veel meer van dit soort uitzendingen maken.
Misschien niet gewenst.
Ik had er een raar gevoel over dat hij zo plotseling overleed .
ja kijk het is op gevoel/intuïtie gebaseerd.
Dus .....................



mjah, hij was al jaren met dat soort info bezig. En zo vernieuwend was hij op dat vlak niet want hij recycleerde eigenlijk (op een heel knappe manier) materiaal dat al lang beschikbaar was. Hij bond zaken mooi samen en bracht het naar Nederland. Niet meer, maar zeker ook niet minder.
United as one. Divided by zero.
Op 06-06-2010 20:06:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis: Bram Vemeulen was een iemand die de mensen wakker wilde maken en deed dat op een bijzondere manier. Op zo een manier dat mensen ervoor open stonden en ze kenden hem en hij kon het gewoon op Tv vertellen Meestal worden mensen die hier over praten geridiculiseerd, afgebrand. dus ja weer onder het kleed der gekken, aluhoedjjes, conspiricydenkers enz geveegd.
Hij geloofde ook in reïncarnatie, maakte daar ook een video over.
Mensen die anderen echt wakker kunnen maken en dat op de TV zijn gevaarlijk, voor de gevestigde orde.
Kies zelf maar uit wat die gevestigde orde dan is.
Noem het zoals je wilt.
Op 06-06-2010 20:11:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Ik heb Bram weleens ontmoet jaren geleden tijdens een prijsuitreiking van Frontier Magazine. Een heel aardige man met veel gevoel voor humor en relativeringsvermogen.
Maar nu even over de waarschijnlijkheid van buitenaards leven. De kans dat er nergens buiten de aarde leven te vinden is, is vele malen kleiner dan de kans dat er wel leven is buiten de aarde. Als je alleen al eens op je laat inwerken dat er meer zonnen zijn in het universum dan zandkorrels op aarde dan kan je niet anders concluderen dat er waarschijnlijk rond miljarden zonnen ook planeten zullen wentelen die leven mogelijk maken. Leven is geen uitzondering maar eerder een regel denk ik.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 06-06-2010 20:30:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Isis:

Bram Vemeulen was een iemand die de mensen wakker wilde maken en deed dat op een bijzondere manier. Op zo een manier dat mensen ervoor open stonden en ze kenden hem en hij kon het gewoon op Tv vertellen Meestal worden mensen die hier over praten geridiculiseerd, afgebrand. dus ja weer onder het kleed der gekken, aluhoedjjes, conspiricydenkers enz geveegd.
Hij geloofde ook in reïncarnatie, maakte daar ook een video over.
Mensen die anderen echt wakker kunnen maken en dat op de TV zijn gevaarlijk, voor de gevestigde orde.
Kies zelf maar uit wat die gevestigde orde dan is.
Noem het zoals je wilt.


Ik denk dat je iets teveel macht aan de 'gevestigde orde' geeft. Of je bent bangig aangelegd, dat kan ook. Simpel voorbeeld: als de gevestigde orde echt zoveel macht had, dan was GW er na 5 jaar niet meer geweest of was er op zijn minst 1 bedreiging geweest. Of een nog duidelijker voorbeeld: dan waren de mafketels van niburu.nl allang het zwijgen opgelegd.

En nog los van de websites: om op tv te komen en een programma te maken en dragen over dit soort onderwerpen is er maar weinig gegeven. Charisma, intelligentie, verbale kracht, verstand van tv (scripten, filmen, monteren, programma verkopen, etc etc etc) zo zijn er maar weinig. Daarom hoor je er weinig over, denk ik. Je hebt ofwel een wonderman met groot netwerk nodig, zoals Vermeulen was, ofwel moet je al tot de incrowd behoren en dat is moeilijk wat de inteelt of het nepotisme viert er hoogtij. Daarnaast is de inteeltvijver (de ons kent ons vijver) niet bepaald de groep waar je bewuste mensen hebt. Die drijven hoofdzakelijk in oppervlakkigheden waarbij uitgegaan wordt dat de kijker alles slikt. En vooral de vrouwen want bijna alles op tv is voor een vrouwelijk publiek gemaakt, of voor kinderen. En bijna alles wordt gemaakt door redacties van vrouwen of homo's.
(bericht gewijzigd op 6-6-2010 21:04:48)
United as one. Divided by zero.
Op 06-06-2010 21:03:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Yiha: Bram Vermeulen heeft me aangezet om me in die zaken te verdiepen. Ik denk mij niet alleen. Enorm veel bijgeleerd sinds dan, of gekker geworden, kan ook.
Op 06-06-2010 21:18:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Loppe:

Bram Vermeulen heeft me aangezet om me in die zaken te verdiepen. Ik denk mij niet alleen. Enorm veel bijgeleerd sinds dan, of gekker geworden, kan ook.

Neerlands Hoop
Is it electrickery?
Op 06-06-2010 21:21:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis: @ 3.14po
Ik geef zeker "geen macht aan de gevestigde orde en ben ook niet bangig aangelegd"om met jouw woorden te spreken.
Gw is niet gevaarlijk, want neemt zelf geen stelling.
Voert dingen aan , maar neemt geen stelling
Niburu is een site die bij velen niet serieus genomen wordt.
Ik zelf ook af en toe niet meer . En dat komt vooral door de vele "conatct"berichten". Die gaan maar door en door en steeds hetzefde. Heb onderzoek gedaan ernaar en kan het niet meer geloven
En Niburu is niet kritisch meer.
Plaatsen evengoed ook vele goede artikelen hoor.
Op 06-06-2010 21:52:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Isis:

@ 3.14po
Ik geef zeker "geen macht aan de gevestigde orde en ben ook niet bangig aangelegd"om met jouw woorden te spreken.
Gw is niet gevaarlijk, want neemt zelf geen stelling.
Voert dingen aan , maar neemt geen stelling

In China hoef je geen stelling aan te nemen. Gewoon een andere kant van de gevestigde orde laten zien kan voldoende zijn om de regering tegen je in het harnas te jagen. Hier laat de gevestigde orde gewoon je ding doen. Sites publiceren de bilderberggastenlijst, de mogelijk inhoud, zijn openlijk tegen leiders, laten bezoekers met elkaar praten en elkaar ophitsen, het kan allemaal. Het bieden van een podium daartoe moet je es proberen in een land waar geen vrijheid is. Dan pas is er reden om bang te zijn voor de macht. In onze landen is de macht van de leiders een lachertje. We lachen ze uit, en zij lachen ons uit terwijl ze gewoon verder hun ding doen. En terwijl wij, met al dat praten en discussieren, ondertussen toelaten dat ze hun ding doen. Het volk is mak en dat weten ze. Dat weten we zelf.

Daanspeak is bijvoorbeeld wel erg kritisch. Zapruder.nl ook. Mag ook allemaal en zo zijn er nog vele eilandjes die gewoon schoppen tegen de zogezegde gevaarlijke macht. Schoppen heeft hier allang geen zin meer. Daarvoor hoeft men niet eens in te grijpen. It's already over. Niemand is nog gevaarlijk. Enige dat misschien nog kan helpen is een staatsgreep maar dat zie ik nederland nog niet zo gauw gebeuren.
United as one. Divided by zero.
Op 06-06-2010 22:23:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
OMG...

....Een complot-theorie omtrent Bram Vermeulen....?

Hihi..neee dat heb ik niet echt gelezen.....

My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 07-06-2010 1:22:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
3.14po:

Simpel voorbeeld: als de gevestigde orde echt zoveel macht had, dan was GW er na 5 jaar niet meer geweest of was er op zijn minst 1 bedreiging geweest. Of een nog duidelijker voorbeeld: dan waren de mafketels van niburu.nl allang het zwijgen opgelegd.

Charisma, intelligentie, verbale kracht, verstand van tv (scripten, filmen, monteren, programma verkopen, etc etc etc) zo zijn er maar weinig. Daarom hoor je er weinig over, denk ik. Je hebt ofwel een wonderman met groot netwerk nodig, zoals Vermeulen was, ofwel moet je al tot de incrowd behoren en dat is moeilijk wat de inteelt of het nepotisme viert er hoogtij


IDD!
Je zegt precies wat ik wilde zeggen ( alleen dan in een Belgisch jasje natuurlijk )
Dat scheelt mij weer tiepen


(bericht gewijzigd op 7-6-2010 1:38:18)
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 07-06-2010 1:32:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9:
3.14PO:
Simpel voorbeeld: als de gevestigde orde echt zoveel macht had, dan was GW er na 5 jaar niet meer geweest of was er op zijn minst 1 bedreiging geweest. Of een nog duidelijker voorbeeld: dan waren de mafketels van niburu.nl allang het zwijgen opgelegd.


als je denkt dat de aivd niet meekijkt op deze site en anderen heb je het goed mis het is dan wel gemechaniseerd mbv spiders maar het gebeurd wel degeleijk, als je in één zin bom white house en obama gebruikt staan op langley de servers ook te koken

natuurlijk wordt er ook een risico analyse gemaakt en wat al dan niet meer.
Op 07-06-2010 2:37:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
Isis:

Hermes:

Laat die aliens en andere werelden maar zijn waar ze zijn, het leven is zo al complex genoeg.


Nou .. volgens velen zijn die 'aliens" oftewel Annunaki nog steeds onder ons .
Ga maar op zoek naar info google Annunaki enz.


Ik heb zelf de 12th Planet ook maar ik heb dit niet "intensief" gelezen, wat ik bij "The Lost Book of Enki" wel gedaan heb. Dit is een soort autobiografie van de god Enki, broer van de god Enlil (mogelijk ook bekend als Zeus/Jehova). Dit verhaal vond ik ontzettend interessant en was erg gedetailleerd. (Bijvoorbeeld de reis naar ons zonnestelsel met uitgebreide beschrijvingen van de planeten waar zelfs Pluto in voorkomt, die we pas in 1930 hebben ontdekt(!)) Ook de bouw van de piramiden kwam hier in voor en de begraafplaats van de verbannen koning Alula onder een groot stenen portret op de planeet Mars.

Jammer dat het boek zo is bekritiseerd is omdat het verhaal in feite is gereconstrueerd met mythes uit andere beschavingen; Het is dus geen min of meer letterlijke vertaling. Toch heb ik gemerkt dat verschillende mythes over de hele wereld (zoals ook de Griekse) zeker merkwaardige gelijkenissen met elkaar hebben en dat er waarschijnlijk over dezelfde groep "goden" is verhandeld.

Ik denk echter niet dat Sitchin alles juist heeft vertaald, vooral als hij praat over "raketten" en dergelijke (je zal wel wat meer geavanceerd ruimtetuig nodig hebben om zo snel tussen zonnestelsels te kunnen reizen) hij is echter ook maar een mens en fouten maken is menselijk. Er zijn nu meer mensen die deze kleitabletten kunnen lezen maar hoofdzakelijk worden deze verhalen door deze mensen afgedaan als puur mythologie, wat mij toch vreemd lijkt als je kijkt naar die verwijzingen naar planeten en dergelijke waar ze vroeger niets van af konden weten volgens het denkraam van de gevestigde wetenschap.
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 07-06-2010 3:14:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Tunnelforce9:

als je denkt dat de aivd niet meekijkt op deze site en anderen heb je het goed mis het is dan wel gemechaniseerd mbv spiders maar het gebeurd wel degeleijk, als je in één zin bom white house en obama gebruikt staan op langley de servers ook te koken

Van mij mogen ze. Moest ik in hun schoenen staan, ik deed waarschijnlijk hetzelfde. Wat mij nog het meest interesseert zijn de banden tussen Anton Teuben (van Niburu) en Johan Remkes. Samen in Thailand, samen op zondag aan de thee. Misschien paranoia maar dat vind ik pas fishy. Zeker als het gaat om een website die (waarschijnlijk bewust) ook desinfo plaatst zodat het geheel niet meer serieus te nemen valt.
United as one. Divided by zero.
Op 07-06-2010 13:45:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Het kan ook zijn dat het universum een levend organisme is, zodat er niets levenloos in is al kunnen we dit moeilijk bevatten.
Op 07-06-2010 15:18:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9:
3.14po:

Wat mij nog het meest interesseert zijn de banden tussen Anton Teuben (van Niburu) en Johan Remkes. Samen in Thailand, samen op zondag aan de thee..


dat is inderdaad wel erg toevallig..
misschien hebben ze bijelkaar op school gezeten of zijn collegaes geweest lijkt me de enige mogelijkheid ?

moet er wel ff bij zeggen dat ik vorig jaar 1 keer op nibiru.nl ben geweest en maar weer snel heb weg geklikt want het is echt een vage site..
Op 07-06-2010 16:45:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: In het hele universum spelen gelijke processen af. Wat hier in ons zonnestelsel en op aarde is gebeurd kan ook op andere plaatsen in het universum plaatsvinden.
Of wij de enige zijn? Miljarden jaren zijn al verstreken, nog veel meer dan de eerder genoemde triljoenen zonnen en daar omheen eventuele planeten zijn ons al voor geweest. Of wij de eerste intelligente levenvorm zijn? Nee.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 07-06-2010 17:21:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Tunnelforce9:

3.14PO:
Simpel voorbeeld: als de gevestigde orde echt zoveel macht had, dan was GW er na 5 jaar niet meer geweest of was er op zijn minst 1 bedreiging geweest. Of een nog duidelijker voorbeeld: dan waren de mafketels van niburu.nl allang het zwijgen opgelegd.


als je denkt dat de aivd niet meekijkt op deze site en anderen heb je het goed mis het is dan wel gemechaniseerd mbv spiders maar het gebeurd wel degeleijk, als je in één zin bom white house en obama gebruikt staan op langley de servers ook te koken

natuurlijk wordt er ook een risico analyse gemaakt en wat al dan niet meer.

Ze kijken maar een end heen...
Ik zal nooit m'n muil houden.
Voor niemand.
Als er om mijn mening word gevraagd, zal ik die ongezouten geven.
Als er niet gevraagd om ook...
Cannot kill the Battery!!!
Op 07-06-2010 18:13:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Tunnelforce9:

3.14po:

Wat mij nog het meest interesseert zijn de banden tussen Anton Teuben (van Niburu) en Johan Remkes. Samen in Thailand, samen op zondag aan de thee..


dat is inderdaad wel erg toevallig..
misschien hebben ze bijelkaar op school gezeten of zijn collegaes geweest lijkt me de enige mogelijkheid ?


Ze zijn allebei 60 en ze komen allebei uit Groningen dus dat zou zomaar kunnen.

Niburu is heel vaag.
Die lui geloven alles en zoeken overal iets achter.
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 07-06-2010 18:19:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Marsepars:

Ik zal nooit m'n muil houden.
Voor niemand.
Als er om mijn mening word gevraagd, zal ik die ongezouten geven.
Als er niet gevraagd om ook...

Thats the spirit
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 07-06-2010 18:25:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Deze poll bewijst in mijn ogen maar één ding:

Een hele meute mensen gelooft in iets, waar nog totaal geen wetenschappelijk navorsbaar bewijs voor is: Het is dus een geloof!

Een volwaardige religie. Compleet met diverse stromingen die het niet altijd met elkaar eens zijn. Compleet met geestelijk leiders. (Teuben, Greer, noem maar op.)

Heeft het 'progressieve' Nederland zichzelf uit de klauwen van de ene religie losgeworsteld om vervolgens blind in de klauwen van de andere religie te lopen? Wellicht geraakt de 'makke volgeling' in de stress zonder geloof in iets groots?
I might just be saying that to get you mad...
Op 08-06-2010 16:31:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : @Clavius: denk jij dat er buiten de aarde geen enkel leven is in het heelal? (Het is inderdaad nog niet gevonden, maar zou het kunnen?)
Is it electrickery?
Op 08-06-2010 16:33:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Clavius denkt niet, hij weet.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 08-06-2010 16:41:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Clavius:

Deze poll bewijst in mijn ogen maar één ding:

Een hele meute mensen gelooft in iets, waar nog totaal geen wetenschappelijk navorsbaar bewijs voor is: Het is dus een geloof!

Een volwaardige religie. Compleet met diverse stromingen die het niet altijd met elkaar eens zijn. Compleet met geestelijk leiders. (Teuben, Greer, noem maar op.)

Heeft het 'progressieve' Nederland zichzelf uit de klauwen van de ene religie losgeworsteld om vervolgens blind in de klauwen van de andere religie te lopen? Wellicht geraakt de 'makke volgeling' in de stress zonder geloof in iets groots?

Ik heb een UFO gezien. Duidelijk bestuurd door een intelligentie, maakte hoeken die een meteoor of iets dergelijks niet kan maken. Iets dat sneller reisde dan alle vliegtuigen of raketten die mij bekend zijn. Ik zou het als tegen lichtsnelheid omschrijven. Na later opzoeken bleek mijn ervaring te stroken met andere ufo-meldingen. Ik geloof niet. Ik weet. Maar om te weten moet je zelf eerst ervaren. Zolang dat niet gebeurt geloof jij dat het niet zo is. Ook een geloof.
United as one. Divided by zero.
Op 08-06-2010 16:46:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Emie :

@Clavius: denk jij dat er buiten de aarde geen enkel leven is in het heelal? (Het is inderdaad nog niet gevonden, maar zou het kunnen?)


Het zou kunnen dat er leven is, maar net zo goed dat er geen leven is. Een open mind, noemen ze dat. Dat betekent dat je óók open moet staan voor de theorieën die minder spannend of leuk zijn. Dus die zeggen dat wij de enige zijn.

Totdat er wetenschappelijk bewijs voor buitenaards leven is moeten we er hier op aarde het beste van maken. En niet op verlossing door buitenaardse wezens hopen, zoals vele van die religie dat doen.
I might just be saying that to get you mad...
Op 08-06-2010 16:52:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Clavius:

Emie :

@Clavius: denk jij dat er buiten de aarde geen enkel leven is in het heelal? (Het is inderdaad nog niet gevonden, maar zou het kunnen?)


Het zou kunnen dat er leven is, maar net zo goed dat er geen leven is. Een open mind, noemen ze dat. Dat betekent dat je óók open moet staan voor de theorieën die minder spannend of leuk zijn. Dus die zeggen dat wij de enige zijn.

Totdat er wetenschappelijk bewijs voor buitenaards leven is moeten we er hier op aarde het beste van maken. En niet op verlossing door buitenaardse wezens hopen, zoals vele van die religie dat doen.


groot verschil tussen geloven in buitenaards leven en dan nog geloven op verlossing ervan. Het tweede lijkt me op basis van wat geweten is onzinnig, het eerste niet.
United as one. Divided by zero.
Op 08-06-2010 17:04:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
3.14po:

Clavius:

Deze poll bewijst in mijn ogen maar één ding:

Een hele meute mensen gelooft in iets, waar nog totaal geen wetenschappelijk navorsbaar bewijs voor is: Het is dus een geloof!

Een volwaardige religie. Compleet met diverse stromingen die het niet altijd met elkaar eens zijn. Compleet met geestelijk leiders. (Teuben, Greer, noem maar op.)

Heeft het 'progressieve' Nederland zichzelf uit de klauwen van de ene religie losgeworsteld om vervolgens blind in de klauwen van de andere religie te lopen? Wellicht geraakt de 'makke volgeling' in de stress zonder geloof in iets groots?

Ik heb een UFO gezien. Duidelijk bestuurd door een intelligentie, maakte hoeken die een meteoor of iets dergelijks niet kan maken. Iets dat sneller reisde dan alle vliegtuigen of raketten die mij bekend zijn. Ik zou het als tegen lichtsnelheid omschrijven. Na later opzoeken bleek mijn ervaring te stroken met andere ufo-meldingen. Ik geloof niet. Ik weet. Maar om te weten moet je zelf eerst ervaren. Zolang dat niet gebeurt geloof jij dat het niet zo is. Ook een geloof.

Chapeau!

Ik heb er nog nooit één gezien.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.
Misschien kijk ik juist wel op het verkeerde tijdstip.

En geloven...
Het is een beetje dom (in mijn ogen) om te denken dat er in zoiets groots als het universum, wij de enige zijn die een bewoonbare wereld bevolken.
Cannot kill the Battery!!!
Op 08-06-2010 17:11:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Clavius, Verlossing door buitenaardse wezens, die had ik echt nog nooit gehoord!

De poll ging over het bestaan van, niet over wat 'ze' allemaal zouden kunnen doen of betekenen. Daar kunnen we voorlopig alleen maar over fantaseren.

Maar ik ken je ook als een man van de harde feiten; wiskunde spreekt je dan wel aan denk ik. Wat vind je van de stelling van todo?

todo:
Vage praat over bewustzijn en realiteit is nergens voor nodig.
Wiskunde volstaat om te weerleggen dat de mens de enige intelligente levensvorm zou kunnen zijn in het universum.


Kansberekening op basis van het aantal zonnen/planeten.

(bericht gewijzigd op 8-6-2010 17:16:23)
Is it electrickery?
Op 08-06-2010 17:13:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Inderdaad, de kans dat wij de enigen zijn is vele, vele malen kleiner dan de kans dat er vele bewoonde planeten zijn.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 08-06-2010 17:19:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Haha.. Feit dat er gegrepen wordt naar een kansberekening geeft al feilloos aan dat er geen enkel zinnig wetenschappelijk navorsbare ondersteuning is.

En die kansberekening is nog voor interpretatie vatbaar ook: Één enkele planeet met leven op zo vele miljoenen andere, en dan nóg komen we geen buitenaardsen tegen. De kans dat we nog ander leven tegenkomen is dus 1 op het aantal bekende planeten. Erg klein kansje dus.

Zoals Fermi al zei: "Als leven zo alomvertegenwoordigd zou moeten zijn, wáár is het dan??"

Dat mensen daarentegen tóch nog hierin willen geloven, geeft alleen maar aan dat het hier om een geloof gaat. Inclusief fundamentalisten dus!
I might just be saying that to get you mad...
Op 09-06-2010 9:19:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Emie :

Clavius, Verlossing door buitenaardse wezens, die had ik echt nog nooit gehoord!


Nu lijk je wel een pastoor, die het bizarre verhaal van een andere pastoor zogenaamd nog nooit gehoord heeft.

Niburu? Channeling? Galagtic Federation die iedereen komt redden?

Die doen er zeker niet toe, want jij hebt het 'ware' geloof? Zei vertellen niet DE waarheid. Net als bij religies dus. Er zijn er vele stromingen binnen die religies.

...Een religie dus...
I might just be saying that to get you mad...
Op 09-06-2010 9:23:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Clavius:

Emie :

Clavius, Verlossing door buitenaardse wezens, die had ik echt nog nooit gehoord!


Nu lijk je wel een pastoor, die het bizarre verhaal van een andere pastoor zogenaamd nog nooit gehoord heeft.

Niburu? Channeling? Galagtic Federation die iedereen komt redden?

Die doen er zeker niet toe, want jij hebt het 'ware' geloof? Zei vertellen niet DE waarheid. Net als bij religies dus. Er zijn er vele stromingen binnen die religies.

...Een religie dus...

Wat een gezever weer. Daar gaat het hier helemaal niet over en je moet het weer verdraaien om je gelijk te halen. De vraag is simpel: geloof je in intelligent buitenaards leven of niet.
United as one. Divided by zero.
Op 09-06-2010 9:41:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Clavius:

Zoals Fermi al zei: "Als leven zo alomvertegenwoordigd zou moeten zijn, wáár is het dan??"

Man, we kunnen nog niet eens een detailshot van een planeet in een ander zonnestelsel maken. Waar miep je over? We zijn nog maar een paar decennia in de ruimte. Babysteps. Je brengt uitspraken als zekerheid terwijl ze puur zijn gebaseerd op onwetendheid. En tuurlijk hebben de alien-gelovers ook geen zekerheden en zijn ze vol van onwetendheid maar die doen er tenminste niet zo arrogant over.
United as one. Divided by zero.
Op 09-06-2010 9:46:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Helemaal met je eens 3.14po. Wij staan als het ware net tot onze enkels is een onmetelijke oceaan en nu al zijn er mensen die roepen dat er nergens een bewoon eiland is. Ultieme stupiditeit noem ik dat.
En inderdaad, het gaat hier niet over alien messiasen. Alien religie etc. Gewoon de vraag of er meer is dan wij weten.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 09-06-2010 10:39:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
3.14po:

En tuurlijk hebben de alien-gelovers ook geen zekerheden en zijn ze vol van onwetendheid maar die doen er tenminste niet zo arrogant over.


Bekenning! Alien-gelovers, zei hij! Nogmaals, het is een geloof. En niet arrogant!?! *KUCH*

De hele rede dat ik niet in aliens wil geloven is waarschijnlijk dat iemand anders mij steeds hun geloof door mijn strot wil wringen. Als een pastoor in een kerk mij verteld, wát ik moet geloven, dan ben ik daar allergisch voor. En als Teuben, of een reageerder hier dat doet, dan speelt die allergie precies zo op.

En nog even over je reactie... Sinds wanneer moeten wij zelf de ruimte in om aliens, die volgens jullie ONS (al sinds mensenheugenis) bezoeken, te ontmoeten? Wat een konkel!
I might just be saying that to get you mad...
Op 09-06-2010 10:43:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Clavius:

Bekenning! Alien-gelovers, zei hij! Nogmaals, het is een geloof. En niet arrogant!?! *KUCH*

Ik gebruik gewoon jouw woorden want iets anders lijk je niet te begrijpen.

Welk deel van BUITEN-AARDS begrijp je niet? Waar moet je dat volgens jou zoeken? In de oceaan ofzo?
United as one. Divided by zero.
Op 09-06-2010 10:48:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Clavius:
De hele rede dat ik niet in aliens wil geloven is waarschijnlijk dat iemand anders mij steeds hun geloof door mijn strot wil wringen. Als een pastoor in een kerk mij verteld, wát ik moet geloven, dan ben ik daar allergisch voor. En als Teuben, of een reageerder hier dat doet, dan speelt die allergie precies zo op.



Niemand hier wil jou dwingen iets te geloven.
Er is een heel simpele poll. Ja/nee/weetniet. Je zou kunnen volstaan met 'weetniet' (want je sluit buitenaards leven niet uit).
Is it electrickery?
Op 09-06-2010 11:41:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
3.14po:

Clavius:

Bekenning! Alien-gelovers, zei hij! Nogmaals, het is een geloof. En niet arrogant!?! *KUCH*

Ik gebruik gewoon jouw woorden want iets anders lijk je niet te begrijpen.

Welk deel van BUITEN-AARDS begrijp je niet? Waar moet je dat volgens jou zoeken? In de oceaan ofzo?


Oh, dus zodra ze onze dampkring binnen zijn, zijn het geen buitenaardsen meer? Je zou zo bij de pvda kunnen jij... ☺
I might just be saying that to get you mad...
Op 09-06-2010 0:34:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Emie :

Niemand hier wil jou dwingen iets te geloven.


Maar dan dien ik wel m'n mond te houden. De rapen zijn doorgaans flink gaar namelijk, als er naar bewijs gevraagd wordt. Er mag namelijk niet getwijfeld worden aan zelfs maar het meest dubieuze bewijs of bron. (Hey, een kenmerk die we ook weer bij religies terug kunnen vinden.)
I might just be saying that to get you mad...
Op 09-06-2010 0:37:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Clavius:

Emie :

Niemand hier wil jou dwingen iets te geloven.


Maar dan dien ik wel m'n mond te houden. De rapen zijn doorgaans flink gaar namelijk, als er naar bewijs gevraagd wordt. Er mag namelijk niet getwijfeld worden aan zelfs maar het meest dubieuze bewijs of bron. (Hey, een kenmerk die we ook weer bij religies terug kunnen vinden.)

Er is nog geen bewijs voor buitenaards leven. Dat weet iedereen. De vraag is hier: geloof je erin?
GELOOF, ja.
Jezus...
Haha, je mag gerust om bewijs vragen, maar dit is zo'n topic van GELOVEN. Dan heeft een discussie over bewijs niet zoveel zin.
Is it electrickery?
Op 09-06-2010 0:40:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Clavius:

3.14po:

Clavius:

Bekenning! Alien-gelovers, zei hij! Nogmaals, het is een geloof. En niet arrogant!?! *KUCH*

Ik gebruik gewoon jouw woorden want iets anders lijk je niet te begrijpen.

Welk deel van BUITEN-AARDS begrijp je niet? Waar moet je dat volgens jou zoeken? In de oceaan ofzo?


Oh, dus zodra ze onze dampkring binnen zijn, zijn het geen buitenaardsen meer? Je zou zo bij de pvda kunnen jij... ☺

Wat ben jij vermoeiend zeg. Zoals ik al zei: ik heb bewijs gezien door een eigen sighting. Was ik drie dagen serieus door van de kaart van en daarna was het een kwestie van weten. De kwestie geloof valt dan af, dus ik pas niet in jouw rijtje van believers of anti-believers. Voor mij is het zo simpel: ik weet. Zelfs al had ik een camera achter me liggen, dan nog was ik er niet opgekomen om te filmen. Aan de grond genageld door zoiets. Maar dat snap je pas als je het ziet. Bij internetfilmpies heb ik doorgaans ook iets van 'yeah right'. Merendeel is ook nep, helaas. Maar ik ben niet zo arrogant (arrogant, ja) om alle mensen die een sighting hebben gehad op een hoop van leugenaars te gooien. Want daar komt het wel op neer, jouw stellingname. Zou ook moeilijk zijn voor me want jezelf op zo'n hoop gooien zou nogal raar zijn. Enige wat ik kan zeggen is dat de mensen die geloven, en ja, zo noemen we mensen die het niet uit eerste hand hebben, gelijk hebben. Mensen die niet geloven en zelf niets hebben gezien weten simpelweg niet waarover ze praten. Enige wat ze dan kunnen doen is... enfin, lees gewoon je eigen woorden, dan weet je hoe 'ze' doen.
United as one. Divided by zero.
Op 09-06-2010 0:56:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Emie :

Clavius:

Emie :

Niemand hier wil jou dwingen iets te geloven.


Maar dan dien ik wel m'n mond te houden. De rapen zijn doorgaans flink gaar namelijk, als er naar bewijs gevraagd wordt. Er mag namelijk niet getwijfeld worden aan zelfs maar het meest dubieuze bewijs of bron. (Hey, een kenmerk die we ook weer bij religies terug kunnen vinden.)

Er is nog geen bewijs voor buitenaards leven. Dat weet iedereen. De vraag is hier: geloof je erin?
GELOOF, ja.
Jezus...
Haha, je mag gerust om bewijs vragen, maar dit is zo'n topic van GELOVEN. Dan heeft een discussie over bewijs niet zoveel zin.



Ah, we dienen dus te geloven, zonder ergens vraagtekens te zetten. Blinde volgelingen zijn gewenst...

Sorry hoor, maar jullie blijven ballen voor een open doel wegleggen.
I might just be saying that to get you mad...
Op 09-06-2010 0:56:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Clavius:

Zoals Fermi al zei: "Als leven zo alomvertegenwoordigd zou moeten zijn, wáár is het dan??"

Wie zegt dat het verkenners zijn? Wie zegt hoever ze technologisch ontwikkeld zijn? Wie zegt dat ze in ons sterrenstelsel zijn? Wie zegt hoever dit leven ontwikkeld is? Wie zegt dat ze zich aan ons kenbaar willen maken, eventueel publiekelijk. Wie zegt....
Ook in dit onderwerp ben ik het met je eens Clavius, eerst zien dan weten, maar iets niet gezien hebben houdt niet gelijk in dat het er niet is natuurlijk.
Je geloof er in of je gelooft er niet in. Je weet het dat ze er zijn, maar je kan nu nog niet met zekerheid zeggen dat ze er niet zijn.

Persoonlijk geloof ik er wel in dat we absoluut niet alleen zijn, de aarde is in mijn geloof ook al gezocht. In mijn geloof zijn de goden niets anders dan wezens uit de ruimte. Maar zeker weten of bewijzen kan ik niet. Welkom in het Rudieïsme
(bericht gewijzigd op 9-6-2010 13:05:29)
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 09-06-2010 13:04:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Clavius:

Ah, we dienen dus te geloven, zonder ergens vraagtekens te zetten. Blinde volgelingen zijn gewenst...

Sorry hoor, maar jullie blijven ballen voor een open doel wegleggen.

Van mij hoef je nergens in te geloven. Kijk gewoon wat vaker in de lucht en met wat mazzel komt het bewijs naar je toe. Als je er een ziet, en dan heb ik het niet over vage sterretjes of streepjes, dan draai je meteen om qua mening. En probeer het dan maar eens uit te leggen aan iemand die niet gelooft dat het mogelijk is.
United as one. Divided by zero.
Op 09-06-2010 13:11:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
rudiev:

In mijn geloof zijn de goden niets anders dan wezens uit de ruimte. Maar zeker weten of bewijzen kan ik niet.


Daarin gaan religie en geloof in buiten-aardse wezens ook hand-in-hand. God (die de aarde schiep) kan niet van de aarde afkomstig zijn en is daarmee per definitie al een buitenaardse entiteit.

Waarom de twee stromingen, bijna altijd, haaks tegenover elkaar staan, is mij dan ook een raadsel. Ze sluiten elkaar uit, terwijl ze over één en hetzelfde gaan.
I might just be saying that to get you mad...
Op 09-06-2010 13:31:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Clavius:
Ah, we dienen dus te geloven, zonder ergens vraagtekens te zetten. Blinde volgelingen zijn gewenst...


Om het in je eigen woorden te zeggen: lezen is een kunst... Er wordt een vraag gesteld. Er wordt nergens gesteld dat je ergens in moet geloven.
Je zit nu gewoon een beetje te sarren. Veel plezier daarmee, en sterkte met je woede jegens religie. Zolang je die hebt, ben je er nog niet los van.
Is it electrickery?
Op 09-06-2010 13:39:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Emie :

Om het in je eigen woorden te zeggen: lezen is een kunst... Er wordt een vraag gesteld. Er wordt nergens gesteld dat je ergens in moet geloven.
Je zit nu gewoon een beetje te sarren. Veel plezier daarmee, en sterkte met je woede jegens religie. Zolang je die hebt, ben je er nog niet los van.

QFT
United as one. Divided by zero.
Op 09-06-2010 13:43:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: 3.14PO zei:
Simpel voorbeeld: als de gevestigde orde echt zoveel macht had, dan was GW er na 5 jaar niet meer geweest of was er op zijn minst 1 bedreiging geweest. Of een nog duidelijker voorbeeld: dan waren de mafketels van niburu.nl allang het zwijgen opgelegd.
De mafketels van GW worden net als vele andere media goed in de gaten gehouden, maar toch toegestaan omdat er nog het sprookje van de vrije pers is.
Bij sommige topiques ruik ik gewoon staatsreageerders. Bovendien is er een compleet overzicht van alle bezoekers van sites die alternatief zijn, en dat is handig voor toekomstige deportaties.
Op 09-06-2010 14:26:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
tjerky:

Bij sommige topiques ruik ik gewoon staatsreageerders.

Ben dan wel erg benieuwd naar die staatsreageerders. Names please.
United as one. Divided by zero.
Op 09-06-2010 14:34:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
3.14po:

tjerky:

Bij sommige topiques ruik ik gewoon staatsreageerders.

Ben dan wel erg benieuwd naar die staatsreageerders. Names please.

Kijk 'ns in de chemtrail reaxies van de afgelopen jaren....
(namen doe ik niet aan, want mijn grootvader is ooit eens verlinkt door een NSBer....)
Op 09-06-2010 16:05:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: als je nog twijfeld aan het bestaan van UFO's EN aliens kijk dan deze docu : Secret Space



goed onderbouwde docu met veel zeer veel originele beelden...
(bericht gewijzigd op 9-6-2010 17:57:08)
Op 09-06-2010 17:56:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: helemaal geen enkele wazige zweverige aanname voor nodig...

kijk naar de condities waarin de aarde zich bevind, kijk of die condities zich ergens anders voor kunnen doen, zo nee, wij zijn de enigen, zo ja, het hele heelal stikt mogelijk van het leven...

we hebben tegenwoordig een vrij gedetailleerd beeld van de verschillende fases die het heelal doormaakte, en we hebben daardoor ook een goed idee welke atomen zich wanneer in deze ontwikkeling gevormd hebben, we hoeven alleen maar naar zones van het heelal te kijken die deze fases al doorgemaakt hebben en we vinden dezelfde condities als hier op aarde te vinden zijn, water, zuurstof, de juiste temperatuur enz...

bepaalde stoffen uit de periodieke tabel zijn heel erg specifiek voor bepaalde omstandigheden en noodzakelijk voor leven, en de aarde zit maar in een heel kleine zone van zo'n staat van zijn, maar wel een staat van zijn die we tot nu toe bij elke ster in de bewoonbare zone vinden, waar water in vloeibare staat kan bestaan als hoofdvoorwaarde...

zeggen dat er in een identieke zone als onze zone geen leven zou kunnen bestaan is gelijk aan beweren dat geheel bewezen natuurkrachten in controleerbare identieke condities zich niet aan dezelfde en gelijke vaststaande wetmatigheden houden (dus onder exact dezelfde omstandigheden)
(bericht gewijzigd op 9-6-2010 21:50:54)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 09-06-2010 21:46:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CrystalEyez: God, aarde, heelal, buitenaardsen,...

Toch aannemelijk dat die goden waar elke cultuur het over heeft misschien een intelligentere (lees:ver-ontwikkelde) levensmassa is?

De mens is zo wijs dat we met een 'alleswetende' zekerheid stellen wat de levensnoodzakelijke componenten zijn om een levensvorm (zoals wij het kennen) te kunnen ondersteunen. Hierbij zelf vermeldend: in ons type atmosferen, binnen onze natuurwetten, al dan niet bewezen wetten, binnen ons denken.

Misschien iets te kort door de bocht van mezelf, maar als ik dergelijk godspatroon probeer te bevatten, dan denk ik aan het ontwikkelen van een AI, artificiële intelligentie. Die AI zou dan in principe na het opstarten/installeren, op zichzelf moeten kunnen bestaan en verder ontwikkelen. Een niet zo heel ver toekomstbeeld overigens.

Wat als de 'ver-ontwikkelden' dergelijk project op levensgrote schaal hebben uitgevoerd? Creëer een basis die groei ondersteunt, zorg voor een zelfontwikkeling (ahja, zelfbewustzijn), laat diverse soorten leren (tot een bepaalde grens, afhankelijk van het brein) en zich vermenigvuldigen tot de energie op is en vervolgens bijleren (als dat brein het toelaat) en zich vermenigvuldigen tot de energie op is en... u begrijpt het wel. Hiermee benoem ik dier en mens. En deze (laatst geplaatste) levensvorm is zelfs in staat dit proces soms te onderbreken

Achja, ik belief en non-belief niet, maar misschien leer ik nog bij.
| Ik weet niet wat ik niet weet |
Op 11-06-2010 18:27:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CrystalEyez: En kom af en toe eens loeren of het nog werkt misschien ook...
| Ik weet niet wat ik niet weet |
Op 11-06-2010 18:29:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: hebben jullie misschien ook een reactie op mijn post ? de met een het filmpje van Sevret Space ???
Op 11-06-2010 18:42:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden