De Amerikanen zijn over het algemeen vrij optimistisch over de toekomst. Dat blijkt uit een enquête van het Pew Research Center For The People and The Press/Smithsonian Magazine. Wat ons als eerste opvalt, is dat 41 procent van de Amerikanen gelooft dat Jezus in 2050 zal terugkeren (46 procent denkt dat het niet zal gebeuren). Een greep uit de opiniepeilingen van april 2010 bij 1.546 volwassenen.


Aangaande 2050 gelooft:

  • 31% dat de aarde door een meteoriet zal getroffen worden
  • 53% dat er een terroristische atoomaanval tegen de VS zal plaatsgevonden hebben
  • 53% dat gewone mensen door de ruimte zullen reizen
  • 56% dat de Amerikaanse economie sterker zal zijn
  • 58% dat er een Derde Wereldoorlog zal geweest/bezig zijn
  • 61% dat niemand meer brieven zal versturen
  • 63% dat papieren geld niet meer zal bestaan
  • 66% dat de aarde warmer zal worden
  • 66% dat artificiële ledematen beter zullen functioneren dan echte
  • 71% dat kanker genezen zal kunnen worden
  • 72% in een wereldwijde energiecrisis
  • 86% dat het mogelijk is dat ze tot hun 70-ste zullen moeten werken
  • 88% dat computers zullen converseren als mensen
  • 89% dat een vrouw president zal worden
mvmarion: hahaha dat bord, grandioos. This man for president!
Op 01-07-2010 16:17:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: En ik geloof dat in 2050 de derde persoon enkelvoud een 'd' achter de stam krijgt en geen 't'.
No shit, Sherlock
Op 01-07-2010 16:50:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Behold the rainpipe is coming in 2050!

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 01-07-2010 17:20:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: 2050... Dan ben ik allang onder de zoden! Maar als hij me weer opwekt dan geloof ik hem, en heeft hij een volgeling er bij ! Zo niet, moet hij eerder komen, alleen hebben zij (!) hem al eens eerder genageld, en nu dreigen ze dat het weer toen, als zij de kans krijgen... dus hij komt vast niet!
Live kost Time
Op 01-07-2010 17:24:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: Ik kan er naast zitten, maar was de vraagstelling niet:
'Heeft in 2050 de wederkomst van Christus plaatsgevonden?'

Met andere woorden tussen nu en 2050.
Vervolgens hebben 634 mensen uit deze groep bevestigend geantwoord.

As expected, predictions about whether Jesus Christ will return to earth in the next 40 years divide along religious lines. Fully 58% of white evangelical Christians say Jesus Christ will definitely or probably return to earth in this period, by far the highest percentage in any religious group. Only about a third of Catholics (32%), and even fewer white mainline Protestants (27%) and the religiously unaffiliated (20%) predict Jesus Christ’s return to earth.

In addition, those with no college experience (59%) are much more likely than those with some college experience (35%) and college graduates (19%) to expect Jesus Christ’s return. By region, those in the South (52%) are the most likely to predict a Second Coming by 2050.


klik hier voor de rest van de uitkomsten: http://people-press.org/report/625/
(bericht gewijzigd op 1-7-2010 17:35:18)
ALLES IS WAAR
Op 01-07-2010 17:34:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Ik wil niet eens weten wat de toekomst voor ons in petto heeft, want dan zijn er ook geen verrassingen meer voor me.
And where's the fun in that?

Dus ik geloof dat ik niet goed word van dit soort onderzoeken...
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-07-2010 20:26:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fik2000: Waarschijnlijk komt er nu een film van die veel geld gaat opbrengen :-D
Op 01-07-2010 20:40:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Supernova: In 2050 zijn we geland op mars.

En off-topic:
Als ik onderaan de startpagina klik op "eerder verschenen grenswetenschap blogs bekijken" oid. krijg ik een error, deze:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Warning: Fatal error 7105 occurred at Jul 2 2010 12:49AM

/engine/engine_db.asp, line 289
Meer mensen met dit probleem? (en een oplossing? )
Op 02-07-2010 0:03:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Supernova:

In 2050 zijn we geland op mars.

En off-topic:
Als ik onderaan de startpagina klik op "eerder verschenen grenswetenschap blogs bekijken" oid. krijg ik een error
Meer mensen met dit probleem? (en een oplossing? )

bekend probleem. Wordt een dezer dagen naar gekeken. Moeten we wel de boel even helemaal offline gooien en om diverse redenen kan dat niet ieder moment.
(bericht gewijzigd op 2-7-2010 0:16:16)
United as one. Divided by zero.
Op 02-07-2010 0:15:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
cool: Het erge vind ik ook he, er zijn nog veel meer mensen die dat bord graag zouden willen dragen.
Vreselijk als iemand zo denkt over jezus, ik bedoel maar je bent dan ook geheid tegen liefde, vrede enz enz...
Op 02-07-2010 0:27:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @cool.

Vreselijk als iemand zo denkt over jezus, ik bedoel maar je bent dan ook geheid tegen liefde, vrede enz enz...


Leg eens uit?
No shit, Sherlock
Op 02-07-2010 0:30:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
cool:

Het erge vind ik ook he, er zijn nog veel meer mensen die dat bord graag zouden willen dragen.
Vreselijk als iemand zo denkt over jezus, ik bedoel maar je bent dan ook geheid tegen liefde, vrede enz enz...

Vrede? Eerder harde confrontatie. Hier enkele woorden van Jezus:

Mat. 10:32-37 Als je er bij de mensen openlijk voor uitkomt dat Ik je vriend ben, zal Ik er ook bij mijn hemelse Vader openlijk voor uitkomen dat jij mijn vriend bent. Maar als je voor de mensen net doet of je Mij niet kent, zal Ik ook tegen mijn hemelse Vader net doen of Ik jou niet ken. Denk niet dat Ik ben gekomen om vrede op aarde te brengen. Nee, eerder een zwaard. Ik ben gekomen om verdeeldheid te brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, tussen schoonmoeder en schoondochter. Iemands ergste vijanden zullen in zijn eigen huis wonen. Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van Mij, is niet waard mijn discipel te zijn. En wie meer van zijn zoon of dochter houdt dan van Mij, is niet waard mijn discipel te zijn.
(bericht gewijzigd op 2-7-2010 0:40:22)
United as one. Divided by zero.
Op 02-07-2010 0:39:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Ik ben nooit een voorstander van moord of executie. Zelfs niet van Jezus.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 02-07-2010 2:06:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo: Inderdaad wel heel zielig dat bord. (alhoewel ik er ook wel weer om kan lachen, maar ja ik heb ook galgenhumor) Verder zijn tegenover dat ene citaat hierboven natuurlijk tientallen citaten te zetten die een heel krachtige positieve boodschap hebben, een waar je moeilijk omheen kan zonder een hele hoop menselijkheid te verliezen.

Doet me denken aan Dostojeveski en Woody Guthrie.

In de gebroeders Karamazov heeft Iwan een droom waar de jezus terug op aarde komt in de tijd van de inquisitie. De kerk herkend hem en sluit hem meteen op om hem zo snel mogelijk weer om het leven te brengen. Woody Guthrie zingt in Jesus Christ:

"this song was written in new york city
of rich man, of preachers and slaves
If Jesus was to preach what he preached in Gallilea
They would lay him down in his grave"


(bericht gewijzigd op 2-7-2010 2:27:52)
Op 02-07-2010 2:08:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
3.14po:

cool:

Het erge vind ik ook he, er zijn nog veel meer mensen die dat bord graag zouden willen dragen.
Vreselijk als iemand zo denkt over jezus, ik bedoel maar je bent dan ook geheid tegen liefde, vrede enz enz...

Vrede? Eerder harde confrontatie. Hier enkele woorden van Jezus:

Mat. 10:32-37 Als je er bij de mensen openlijk voor uitkomt dat Ik je vriend ben, zal Ik er ook bij mijn hemelse Vader openlijk voor uitkomen dat jij mijn vriend bent. Maar als je voor de mensen net doet of je Mij niet kent, zal Ik ook tegen mijn hemelse Vader net doen of Ik jou niet ken. Denk niet dat Ik ben gekomen om vrede op aarde te brengen. Nee, eerder een zwaard. Ik ben gekomen om verdeeldheid te brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, tussen schoonmoeder en schoondochter. Iemands ergste vijanden zullen in zijn eigen huis wonen. Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van Mij, is niet waard mijn discipel te zijn. En wie meer van zijn zoon of dochter houdt dan van Mij, is niet waard mijn discipel te zijn.

Een 2000 jaar oude tekst, begrepen door mensen van vandaag, dat moet wel fout begrepen worden, helemaal als je bedenkt dat alles in het NT met een flinke korrel zout genomen moet worden, gezien de politieke omstandigheden waarin deze teksten de wereld in gestuurd zijn. Wat dat laatste betreft: de politiek was toen al net zo verrot als nu.
Slecht je eigen hart weet wat liefde is.
'Don't forget rule number 6'
Op 02-07-2010 8:02:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
B.A. Rabas:
Gerard:

3.14po:

cool:

Het erge vind ik ook he, er zijn nog veel meer mensen die dat bord graag zouden willen dragen.
Vreselijk als iemand zo denkt over jezus, ik bedoel maar je bent dan ook geheid tegen liefde, vrede enz enz...

Vrede? Eerder harde confrontatie. Hier enkele woorden van Jezus:

Mat. 10:32-37 Als je er bij de mensen openlijk voor uitkomt dat Ik je vriend ben, zal Ik er ook bij mijn hemelse Vader openlijk voor uitkomen dat jij mijn vriend bent. Maar als je voor de mensen net doet of je Mij niet kent, zal Ik ook tegen mijn hemelse Vader net doen of Ik jou niet ken. Denk niet dat Ik ben gekomen om vrede op aarde te brengen. Nee, eerder een zwaard. Ik ben gekomen om verdeeldheid te brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, tussen schoonmoeder en schoondochter. Iemands ergste vijanden zullen in zijn eigen huis wonen. Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van Mij, is niet waard mijn discipel te zijn. En wie meer van zijn zoon of dochter houdt dan van Mij, is niet waard mijn discipel te zijn.

Een 2000 jaar oude tekst, begrepen door mensen van vandaag, dat moet wel fout begrepen worden, helemaal als je bedenkt dat alles in het NT met een flinke korrel zout genomen moet worden, gezien de politieke omstandigheden waarin deze teksten de wereld in gestuurd zijn. Wat dat laatste betreft: de politiek was toen al net zo verrot als nu.
Slecht je eigen hart weet wat liefde is.


Hé en don't kill the messenger!
Ik denk, dus ik ben
Op 02-07-2010 8:10:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Supernova:
3.14po:

Supernova:



bekend probleem. Wordt een dezer dagen naar gekeken. Moeten we wel de boel even helemaal offline gooien en om diverse redenen kan dat niet ieder moment.


Ah, ok , ik dacht al dat het aan mij lag .

Gerard:

3.14po:

cool:



Een 2000 jaar oude tekst, begrepen door mensen van vandaag, dat moet wel fout begrepen worden, helemaal als je bedenkt dat alles in het NT met een flinke korrel zout genomen moet worden, gezien de politieke omstandigheden waarin deze teksten de wereld in gestuurd zijn. Wat dat laatste betreft: de politiek was toen al net zo verrot als nu.
Slecht je eigen hart weet wat liefde is.



Alles wat slecht/negatief is in de bijbel wordt altijd "verkeerd begrepen" en alles wat positief is moet je wel letterlijk opvatten, lekker makkelijk discussieren. Voor hetzelfde geld zijn de positieve punten verkeerd begrepen, en moet je de negatieve punten letterlijk nemen.
(bericht gewijzigd op 2-7-2010 9:55:00)
Op 02-07-2010 9:51:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
Supernova:

3.14po:

Supernova:



bekend probleem. Wordt een dezer dagen naar gekeken. Moeten we wel de boel even helemaal offline gooien en om diverse redenen kan dat niet ieder moment.


Ah, ok , ik dacht al dat het aan mij lag .

Gerard:

3.14po:

cool:



Een 2000 jaar oude tekst, begrepen door mensen van vandaag, dat moet wel fout begrepen worden, helemaal als je bedenkt dat alles in het NT met een flinke korrel zout genomen moet worden, gezien de politieke omstandigheden waarin deze teksten de wereld in gestuurd zijn. Wat dat laatste betreft: de politiek was toen al net zo verrot als nu.
Slecht je eigen hart weet wat liefde is.



Alles wat slecht/negatief is in de bijbel wordt altijd "verkeerd begrepen" en alles wat positief is moet je wel letterlijk opvatten, lekker makkelijk discussieren. Voor hetzelfde geld zijn de positieve punten verkeerd begrepen, en moet je de negatieve punten letterlijk nemen.

Ik beweer niet dat het ene verkeerd begrepen wordt en het andere niet. Ik heb het slechts over de korrel zout, met namen t.a.v. het nieuwe testament. Voor het oude testament is weer een geheel andere korrel zout nodig.
Gij zijt het zout der aarde. Indien nu het zout zijn kracht verliest, waarmede zal het dan nog gezouten worden?
Wie oren heeft die hore wat de geest tot de medelezers zegt!......
'Don't forget rule number 6'
Op 02-07-2010 10:11:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Gerard:

Een 2000 jaar oude tekst, begrepen door mensen van vandaag, dat moet wel fout begrepen worden, helemaal als je bedenkt dat alles in het NT met een flinke korrel zout genomen moet worden, gezien de politieke omstandigheden waarin deze teksten de wereld in gestuurd zijn. Wat dat laatste betreft: de politiek was toen al net zo verrot als nu.
Slecht je eigen hart weet wat liefde is.


Nee, dat is geen fout. Dat is zo gnostisch als maar kan. De weg van vrede is doodlopend. De weg van interne confrontatie is dat niet. Wie zichzelf, en dus de ander, nooit confronteert (of een spiegel voorhoudt) leert niets van zichzelf.
United as one. Divided by zero.
Op 02-07-2010 10:45:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Supernova:

Alles wat slecht/negatief is in de bijbel wordt altijd "verkeerd begrepen" en alles wat positief is moet je wel letterlijk opvatten, lekker makkelijk discussieren. Voor hetzelfde geld zijn de positieve punten verkeerd begrepen, en moet je de negatieve punten letterlijk nemen.

Eens.
United as one. Divided by zero.
Op 02-07-2010 10:46:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
cool:
3.14po:

cool:

Het erge vind ik ook he, er zijn nog veel meer mensen die dat bord graag zouden willen dragen.
Vreselijk als iemand zo denkt over jezus, ik bedoel maar je bent dan ook geheid tegen liefde, vrede enz enz...

Vrede? Eerder harde confrontatie. Hier enkele woorden van Jezus:

Mat. 10:32-37 Als je er bij de mensen openlijk voor uitkomt dat Ik je vriend ben, zal Ik er ook bij mijn hemelse Vader openlijk voor uitkomen dat jij mijn vriend bent. Maar als je voor de mensen net doet of je Mij niet kent, zal Ik ook tegen mijn hemelse Vader net doen of Ik jou niet ken. Denk niet dat Ik ben gekomen om vrede op aarde te brengen. Nee, eerder een zwaard. Ik ben gekomen om verdeeldheid te brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, tussen schoonmoeder en schoondochter. Iemands ergste vijanden zullen in zijn eigen huis wonen. Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van Mij, is niet waard mijn discipel te zijn. En wie meer van zijn zoon of dochter houdt dan van Mij, is niet waard mijn discipel te zijn.


En weet je wat hier staat ben ik het ook compleet mee eens..
Ik ben er echt eens wat hier dus staat..
Iedereen kan je verraden jezus niet...

En mensen die niet geloven, kijk in de wereld om je heen de openbaring is begonnen... Al een tijdje lol.
(bericht gewijzigd op 2-7-2010 10:57:42)
Op 02-07-2010 10:56:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd:
cool:

Het erge vind ik ook he, er zijn nog veel meer mensen die dat bord graag zouden willen dragen.
Vreselijk als iemand zo denkt over jezus, ik bedoel maar je bent dan ook geheid tegen liefde, vrede enz enz...

Wat een rare conclusie. Als je niet in Jezus (als goddelijke figuur) geloofd kan je natuurlijk makkelijk met zo' bord lopen, Jezus komt dan namelijk toch niet (terug). Dat heeft dan hetzelfde effect als een bord met "Als Sneeuwwitje terug komt, laat haar dan maar weer inslapen".

En "Geheid tegen liefde en vrede"?
Kijk eens op de website die ook op het bord staat vermeld "undoJesus.org", ja die bestaat echt! Lees, en oordeel dan.
http://www.undojesus.org/
(bericht gewijzigd op 2-7-2010 11:09:05)
Boldly going nowhere.
Op 02-07-2010 11:04:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd:
3.14po:

Supernova:

Alles wat slecht/negatief is in de bijbel wordt altijd "verkeerd begrepen" en alles wat positief is moet je wel letterlijk opvatten, lekker makkelijk discussieren. Voor hetzelfde geld zijn de positieve punten verkeerd begrepen, en moet je de negatieve punten letterlijk nemen.

Eens.


Zeer mee eens. De gereformeerden hier drie dorpen verderop zeggen dat alle goeds in de bijbel (en in de wereld) door God komt en al het kwade van de Duivel. Dat is lekker de boel op je eigen manier interpreteren.
Boldly going nowhere.
Op 02-07-2010 11:08:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
3.14po:

Gerard:

Een 2000 jaar oude tekst, begrepen door mensen van vandaag, dat moet wel fout begrepen worden, helemaal als je bedenkt dat alles in het NT met een flinke korrel zout genomen moet worden, gezien de politieke omstandigheden waarin deze teksten de wereld in gestuurd zijn. Wat dat laatste betreft: de politiek was toen al net zo verrot als nu.
Slecht je eigen hart weet wat liefde is.


Nee, dat is geen fout. Dat is zo gnostisch als maar kan. De weg van vrede is doodlopend. De weg van interne confrontatie is dat niet. Wie zichzelf, en dus de ander, nooit confronteert (of een spiegel voorhoudt) leert niets van zichzelf.

God schiep mij en zag dat het goed was. Wat zal ik nog leren? Ziet hoe de hemelse Vader zorgt voor de vogelen in het veld, des te meer zorgt Hij voor u.
'Don't forget rule number 6'
Op 02-07-2010 11:18:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Gerard:

God schiep mij en zag dat het goed was. Wat zal ik nog leren? Ziet hoe de hemelse Vader zorgt voor de vogelen in het veld, des te meer zorgt Hij voor u.


God schiep jou niet volgens de bijbel. De enige directe die hij schiep waren Adam en Eva. De rest is (als je de bijbel volgt) inteelt dat aan zijn naam kan toegeschreven worden omdat het gebeurt in de goddelijke machinerie.
United as one. Divided by zero.
Op 02-07-2010 11:21:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
3.14po:

cool:

Het erge vind ik ook he, er zijn nog veel meer mensen die dat bord graag zouden willen dragen.
Vreselijk als iemand zo denkt over jezus, ik bedoel maar je bent dan ook geheid tegen liefde, vrede enz enz...

Vrede? Eerder harde confrontatie. Hier enkele woorden van Jezus:

Mat. 10:32-37 Als je er bij de mensen openlijk voor uitkomt dat Ik je vriend ben, zal Ik er ook bij mijn hemelse Vader openlijk voor uitkomen dat jij mijn vriend bent. Maar als je voor de mensen net doet of je Mij niet kent, zal Ik ook tegen mijn hemelse Vader net doen of Ik jou niet ken. Denk niet dat Ik ben gekomen om vrede op aarde te brengen. Nee, eerder een zwaard. Ik ben gekomen om verdeeldheid te brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, tussen schoonmoeder en schoondochter. Iemands ergste vijanden zullen in zijn eigen huis wonen. Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van Mij, is niet waard mijn discipel te zijn. En wie meer van zijn zoon of dochter houdt dan van Mij, is niet waard mijn discipel te zijn.

Als iemand dit tegen mij zou zeggen zou ik hem/haar uitlachen en uitbonjouren. Ik maak zelf wel uit van wie ik het meest houdt en op deze manier wil ik nog geen eens zijn discipel zijn!
Ajuparaplu
Het ergste vind ik nog van die mensen waar jezus ook daadwerkelijk op de eerste plaats komt te staan, die houden echt op nummer 1 van jezus, zelfs de partner en hierboven genoemde familie komen pas daarna. Persoonlijk denk ik dat zoiemand gestoord is hoor. Nee, bij mij komt batman op nummer 1
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 02-07-2010 0:17:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
cool:

En weet je wat hier staat ben ik het ook compleet mee eens..
Ik ben er echt eens wat hier dus staat..
Iedereen kan je verraden jezus niet...

En mensen die niet geloven, kijk in de wereld om je heen de openbaring is begonnen... Al een tijdje lol.

Nee, mijn dooie opa kan mij ook niet verraden... pfff....

Redaxie: waar is die smiley die zichzelf met een hamer op z'n kop sla?
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 02-07-2010 0:21:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: 'Jesus started the NWO'
ALLES IS WAAR
Op 02-07-2010 0:42:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
cool:
maridd:

cool:


Wat een rare conclusie. Als je niet in Jezus (als goddelijke figuur) geloofd kan je natuurlijk makkelijk met zo' bord lopen, Jezus komt dan namelijk toch niet (terug). Dat heeft dan hetzelfde effect als een bord met "Als Sneeuwwitje terug komt, laat haar dan maar weer inslapen".

En "Geheid tegen liefde en vrede"?
Kijk eens op de website die ook op het bord staat vermeld "undoJesus.org", ja die bestaat echt! Lees, en oordeel dan.
http://www.undojesus.org/


Ik heb medelijden met de lui die het eens zijn met die website sorry hoor maar dat vind ik gewoon de grootste goorste onzin die er bestaat...

rudiev:

cool:

En weet je wat hier staat ben ik het ook compleet mee eens..
Ik ben er echt eens wat hier dus staat..
Iedereen kan je verraden jezus niet...

En mensen die niet geloven, kijk in de wereld om je heen de openbaring is begonnen... Al een tijdje lol.

Nee, mijn dooie opa kan mij ook niet verraden... pfff....

Redaxie: waar is die smiley die zichzelf met een hamer op z'n kop sla?


zelfs in het graf kan die inderdaad je nog verraden, maarja je kan dit alleen te direct zien natuurlijk...
als die voor jou bijv allemaal rekeningen achterlaat die jij kan betalen, zie ik ook als een vorm van verraad.
(verder denken aub over zulke dingen)

En ja bij mij komt dus jezus als nummer 1, en ik weet zelfs zeker dat jezus de zoon van god is en niemand kan mij van dat idee afhelpen.
Dit laat ook de invloeden van hier zien hoe erg jullie straks in de anti christ zullen trappen lol.
genoeg conspiracy lui maar als het erop aankomt zullen ze net zo hard de big bad guy aanbidden...
Op 02-07-2010 13:14:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
cool:

En ja bij mij komt dus jezus als nummer 1, en ik weet zelfs zeker dat jezus de zoon van god is en niemand kan mij van dat idee afhelpen.

Apart. Zelfs in 325 moest men erover stemmen en haalde dat idee maar net een meerderheid. (meer info: google naar concilie van Nicea) De positie van Christus is pure politiek. Daarom vraag ik me af: waar is je zekerheid op gebaseerd? Of is het meer halsstarrige koppigheid die niet voor rede vatbaar is, terwijl Christus net inspeelt op de rede, als je de geschriften mag geloven. Verlicht mij!
United as one. Divided by zero.
Op 02-07-2010 13:26:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
3.14po:

Gerard:

God schiep mij en zag dat het goed was. Wat zal ik nog leren? Ziet hoe de hemelse Vader zorgt voor de vogelen in het veld, des te meer zorgt Hij voor u.


God schiep jou niet volgens de bijbel. De enige directe die hij schiep waren Adam en Eva. De rest is (als je de bijbel volgt) inteelt dat aan zijn naam kan toegeschreven worden omdat het gebeurt in de goddelijke machinerie.

Nee hoor, God schiep mij en jou want hij is tijdloos. Adam staat voor mens, De Mens. Tijdloos in de zin zoals Einstein dat simpel zei: Tijd en Afstand zijn functies van het denken.........Het denken is wat steeds een beeld maakt, dat is oud, per definitie, want gebasserd op wat al in het geheugen opgeslagen is. Het denken, dat ook van God een beeld maakt, houdt je dus voor de mal. Er was niet ooit een schepping, schepping is voortdurend.
'Don't forget rule number 6'
Op 02-07-2010 13:33:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
cool: ik heb mijn bewijzen gezien maar die wil ik gewoon niet delen, als je zelf gaat zoeken kom je er wel vanzelf achter...
Op 02-07-2010 13:38:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Gerard:

Nee hoor, God schiep mij en jou want hij is tijdloos. Adam staat voor mens, De Mens. Tijdloos in de zin zoals Einstein dat simpel zei: Tijd en Afstand zijn functies van het denken.........Het denken is wat steeds een beeld maakt, dat is oud, per definitie, want gebasserd op wat al in het geheugen opgeslagen is. Het denken, dat ook van God een beeld maakt, houdt je dus voor de mal. Er was niet ooit een schepping, schepping is voortdurend.

Kan allemaal wel zijn, maar dat staat niet in de bijbel. Simpel zinnetje om erbij te zetten: "dit is niet letterlijk, de schepping is tijdsloos". Los daarvan zijn er voldoende gelovigen die het niet als tijdsloos zien, de zoektochten naar het Aards Paradijs zijn legio. En waarom is alleen het scheppingsverhaal tijdsloos en de verhalen van dromenduider (ketters?) Jozef, Noah en Mozes bijvoorbeeld niet. Wat de geboorte van Christus ook tijdsloos? Mijn punt: als je verhaal X volgens condities Y gaat interpreteren, waarom loopt de rest van de bijbel spaak als je dezelfde condities hanteert. Komt er eigenlijk op neer dat iedereen denkt de waarheid in pacht te hebben omdat hij/zij wel correct doorheen de regels kan lezen en anderen niet. Dat het bij een heilig boek dat alle antwoorden meent te hebben al nodig is om tussen de regels te lezen is dan nog een tweede.

Als Adam staat voor de mens, waar staat Eva dan voor? En waarom is het overduidelijk een patriarchisch boek terwijl zachtheid niet bepaald het eigendom van de mannelijke mens is? Vrouwen worden afgeschilderd als brengers van zonde, als hoeren ook, zelfs de vriendin van Christus. Lijkt me ook niet echt de meest gezonde insteek. Wel de geldende insteek, maar niet de meest gezonde. Hoewel ik prima de insteek en het metafysisch aspect ervan begrijp (ben jaren bezig geweest met Kaballa en de Kadmon-figuur is me duidelijk) vind ik het zwaar gedateerd en gemaakt op basis van gedateerde denkpatronen. Een verwesterde woestijnvolkideologie zelfs.
United as one. Divided by zero.
Op 02-07-2010 13:43:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
cool:

ik heb mijn bewijzen gezien maar die wil ik gewoon niet delen, als je zelf gaat zoeken kom je er wel vanzelf achter...

beetje makkelijk, he? *stopt vingers in oren en zegt: ik weet het wel maar ik zeg het lekker niet. nana nanana*
Kleuterklasdiscussie wordt het zo.
United as one. Divided by zero.
Op 02-07-2010 13:44:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Dat mensen het nogsteeds over die farce hebben wat het de mensheid ervan weerhoud onze ware geschiedenis te aanvaarden.
Op 02-07-2010 13:59:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: Ja eoi, wat moeten we met al die religies? Het is zoals het is en wel nu en niet anders dan nu. De bijbel mag wat mij betreft samen met alle ander heilige boeken als brandstof gebruikt worden in strenge winters, dan heeft het nog enig nut. Mocht dit tegen enige schenen trappen, welnu, het is tijd om wakker te worden. Dat was het altijd al, maar tijdloosheid is eeuwig geduldig.
Er is geen enkele evolutie in het menselijk denken, het is alleen maar zeer oud en versleten, hoe meer we weten, hoe meer versleten. Want leven is nu en staat niet in een boekje.
'Don't forget rule number 6'
Op 02-07-2010 14:08:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd:
cool:

En ja bij mij komt dus jezus als nummer 1, en ik weet zelfs zeker dat jezus de zoon van god is en niemand kan mij van dat idee afhelpen.

Iets zeker weten (en zeker zoiets!) is een blokkade voor zinnig nadenken. Jouw Jezus schijnt ook gezegd te hebben:" Zalig zijn de simpelen van geest", zal hij jou dan mee bedoeld hebben. Op zaligheid waarvoor ik eerst simpel verklaard moet worden zit ik niet echt te wachten.
(bericht gewijzigd op 2-7-2010 14:25:39)
Boldly going nowhere.
Op 02-07-2010 14:22:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
cool:
maridd:

cool:

En ja bij mij komt dus jezus als nummer 1, en ik weet zelfs zeker dat jezus de zoon van god is en niemand kan mij van dat idee afhelpen.

Iets zeker weten (en zeker zoiets!) is een blokkade voor zinnig nadenken. Jouw Jezus schijnt ook gezegd te hebben:" Zalig zijn de simpelen van geest", zal hij jou dan mee bedoeld hebben. Op zaligheid waarvoor ik eerst simpel verklaard moet worden zit ik niet echt te wachten.


Je kent me niet eens en maakt die oordeel, maar voor genoeg zeg ik dan ook weer hier.
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet, denk daar maar eens goed over na...
Op 02-07-2010 14:48:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd:
cool:

Je kent me niet eens en maakt die oordeel, maar voor genoeg zeg ik dan ook weer hier.
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet, denk daar maar eens goed over na...


Need I say more?
Boldly going nowhere.
Op 02-07-2010 16:18:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Ik snap het nog steeds niet.
Als je alle ellende en aangetoonde onzin (uittocht uit Egypte, Adam&Eva, schepping in 6 dagen, 10 geboden, zondvloed) uit het oude testament wilt accepteren als "beeldspraak", maar vervolgens wel beweert dat wat Jezus preekt in het nieuwe testament de enige waarheid is, waarom accepteer je dan niet dat Jezus ook zegt dat alles in de oude geschriften (van het oude testament) de waarheid is?
Zelfs Jezus dringt erop aan om het oude testament serieus te nemen, dus als je accepteert dat het oude testament onzin is, zou je moeten zeggen dat Jezus ook onzin is.

Jezus zegt, samenvattend, dat als je het nieuwe testament accepteert als waarheid, het oude testament dan ook waar is.
No shit, Sherlock
Op 02-07-2010 18:45:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
cool:

zelfs in het graf kan die inderdaad je nog verraden, maarja je kan dit alleen te direct zien natuurlijk...
als die voor jou bijv allemaal rekeningen achterlaat die jij kan betalen, zie ik ook als een vorm van verraad.
(verder denken aub over zulke dingen)

En ja bij mij komt dus jezus als nummer 1, en ik weet zelfs zeker dat jezus de zoon van god is en niemand kan mij van dat idee afhelpen.
Dit laat ook de invloeden van hier zien hoe erg jullie straks in de anti christ zullen trappen lol.
genoeg conspiracy lui maar als het erop aankomt zullen ze net zo hard de big bad guy aanbidden...

Als jouw god mijn opa langer had laten leven had ie gewoon zelf zijn rekeningen kunnen betalen. En ik vind dat je een overledene zulke dingen niet kwalijk kan nemen. Als jij dat als een vorm van verraad ziet zegt dat heel erg veel over jou. Weinig respect voor de dode heb je dan in mijn ogen...
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 02-07-2010 18:47:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
cool:

ik heb mijn bewijzen gezien maar die wil ik gewoon niet delen, als je zelf gaat zoeken kom je er wel vanzelf achter...

Ochjee... *alarm* hebben we er weer zo eentje... ik heb wat gezien maar ik zeg het lekker niet tegen jullie... kinderachtig gedoe, vind je het gek dat niemand je dan gelooft?
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 02-07-2010 18:50:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Pieter

Hoezo is het niet waar?
Was je erbij dan?
Heb je met eigen ogen gezien dat het anders ging dan beschreven is?
Misschien moet je die tekst wèl letterlijk nemen.

De goden schiepen de mens naar hun eigen evenbeeld.
Waarom kan dat niet?
Cannot kill the Battery!!!
Op 02-07-2010 18:50:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
3.14po:

Gerard:

Nee hoor, God schiep mij en jou want hij is tijdloos. Adam staat voor mens, De Mens. Tijdloos in de zin zoals Einstein dat simpel zei: Tijd en Afstand zijn functies van het denken.........Het denken is wat steeds een beeld maakt, dat is oud, per definitie, want gebasserd op wat al in het geheugen opgeslagen is. Het denken, dat ook van God een beeld maakt, houdt je dus voor de mal. Er was niet ooit een schepping, schepping is voortdurend.

Kan allemaal wel zijn, maar dat staat niet in de bijbel. Simpel zinnetje om erbij te zetten: "dit is niet letterlijk, de schepping is tijdsloos".
...

Tsja, het is maar net weer hoe je het interpreteert, zoals veel met religie, het is maar weer net zoals het uit komt lijkt het wel weer...
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 02-07-2010 18:52:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @Marsepars.
Ik was ook niet bij de maanlanding en toch ga ik ervan uit dat het geen filmopname uit Area51 is.

Dat de uittocht uit Egypte niet gebeurd is kun je afleiden uit het feit dat er nooit sporen van dode Joden gevonden zijn. En in die 40 jaar zal er toch weleens een keer eentje dood zijn gegaan, denk ik.
Ook is er geen enkel verhaal bekend van een Egyptenaar die een volk van 10.000 man (estimated guess) voorbij heeft zien trekken, of heeft zien vissen in de Nijl.
Egyptenaren staan erom bekend dat ze zelfs een scheet van een plaatselijke boerenlul noteerden (ze administreerden bijna alles; het leken wel Nederlanders) en dan kun je je afvragen waarom er nooit iets over het Joodse volk is opgeschreven door de Egyptenaren.
En zou jij als farao een zootje manschappen in strijdwagens 40 jaar lang achter een lopend volk aansturen en accepteren dat deze met niets terugkwamen?
Kortom: de vlucht van het Joodse volk is nooit gebeurd.
En daarmee is ook het verhaal van de 10 geboden nooit gebeurd, want dat was tijdens die vlucht.

Jij was er blijkbaar wél bij om te constateren dat het wél is gebeurd? Vertel!
(bericht gewijzigd op 2-7-2010 19:07:11)
No shit, Sherlock
Op 02-07-2010 19:03:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Pieter

Dan moet ik zo diep in m'n geheugen graven, dat ik over 2 weken nog niks kan formuleren tot een leesbaar geheel...


Ik zat je alleen maar even te stangen, maar dat had je al door heb ik begrepen.
En dat doe ik om reacties te ontlokken van mensen, zodat andere mensen dáár weer op kunnen reageren.
Want ik vind dat het gedoe om de schepping altijd van die leuke discussies oplevert.

Dan even mijn mening geven over het onderwerp (is wel zo netjes):
Hoe 'De Schepping' tot stand is gekomen heb ik geen flauw vermoeden van en ik denk dat geen zinnig individu op Aarde daar een plausibele verklaring voor heeft.
De schepping van de mens heb ik wel een idee van.
Let wel: dat is mijn eigen visie, dus niet wetenschappelijk onderbouwd.
Meer een idee.
Ik denk dat er zoiets is geweest als 'alien intervention'.
En dan niet eens het Anunnaki-verhaal (dus dat de mensen geschapen werden alszijnde slaven), maar wel dat er bezoekers zijn geweest die bepaalde homonide soorten heeft gemanipuleerd en dat uiteindelijk wij zijn overgebleven.
Wij hebben oeroude kennis in ons lijf en zelfs in onze herinnering zitten en hoe verder de mens zich ontwikkeld, hoe beter wij gaan begrijpen hoe alles in elkaar steekt, maar ook hoe dichter wij bij de bron van onze afkomst komen.

En zo gauw wij een bepaald niveau bereikt hebben en met elkaar in harmonie leven, komen onze voorvaders.
Niet eerder.
En nee, ik heb geen rare kruiden gerookt...
Cannot kill the Battery!!!
Op 02-07-2010 19:20:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd: Beminde ongelovigen anderen die dat wel doen: hier een informatieve site, voor de cijfermatigen onder ons, voor de feitenfreaks en eveneens de lichtgelovigen: http://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2007/01/how-many-has-god-killed-complete-list.html
Boldly going nowhere.
Op 02-07-2010 19:30:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ maridd

Deze deed er meer, in een korter tijdsbestek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stalin

Dus God heeft zich nog ingehouden...
Cannot kill the Battery!!!
Op 02-07-2010 19:41:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Lijkt me toch logisch dat je zus in 2050 terugkomt? Wat een waanzin. Maar ja, wat nu als we een enquete in de bijbelbelt van Nederland houden? Wat zou daar uitkomen?...hoe representatief is deze enquete eigenlijk?
ech?
Op 02-07-2010 19:50:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd:
Marsepars:

@ maridd

Deze deed er meer, in een korter tijdsbestek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stalin

Dus God heeft zich nog ingehouden...

Ja, wat een goeie vent is het toch he? Vandaar waarschijnlijk dat'tie - in tegenstelling tot Stalin en Hitler - overal aanbeden wordt.
(bericht gewijzigd op 3-7-2010 16:19:39)
Boldly going nowhere.
Op 03-07-2010 16:19:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: echt idioot jesus komt in 2050 terug ..
terwijl Jesus nooit heeft bestaan...

dat krijg je als je in je eigen sprookjes gaat geloven.
Op 03-07-2010 16:30:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
maridd:

Beminde ongelovigen anderen die dat wel doen: hier een informatieve site, voor de cijfermatigen onder ons, voor de feitenfreaks en eveneens de lichtgelovigen: http://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2007/01/how-many-has-god-killed-complete-list.html


Hij heeft ons sterfelijk gemaakt, dus Hij heeft ons aller dood op Zijn geweten. (maar dat kan ik hem pers. wel vergeven)
Op 03-07-2010 17:25:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @maridd.

Er staan wel heel veel vraagtekens achter de cijfers. Kortom, de site die jij aanlevert kan ik niet serieus nemen als bron.
Vooral door het feit (ja, feit) dat de zondvloed nooit heeft plaatsgehad, kun je al 30 miljoen doden schrappen.
(bericht gewijzigd op 3-7-2010 17:32:16)
No shit, Sherlock
Op 03-07-2010 17:28:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Als je het goed beschouwt, roeide Kaïn door het vermoorden van zijn broer Abel een kwart van de wereldbevolking uit.
No shit, Sherlock
Op 03-07-2010 17:30:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd:
Pieter:

@maridd.

Er staan wel heel veel vraagtekens achter de cijfers. Kortom, de site die jij aanlevert kan ik niet serieus nemen als bron.


'K heb ook niet beweert dat het een "wetenschappelijke" bron is. Het is een visie op de bijbel, zoals alle cijfers in geschiedenisboeken ook niet allemaal serieus te nemen zijn. Maar het illustreert wel dat de bijbel c.q. God niet een en al liefde is.
(bericht gewijzigd op 3-7-2010 17:33:57)
Boldly going nowhere.
Op 03-07-2010 17:33:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd:
Pieter:

@maridd.

Er staan wel heel veel vraagtekens achter de cijfers. Kortom, de site die jij aanlevert kan ik niet serieus nemen als bron.
Vooral door het feit (ja, feit) dat de zondvloed nooit heeft plaatsgehad, kun je al 30 miljoen doden schrappen.

Oeps, jij kijkt zeker ook geen voetbal. Mijn reactie was van voor je laatste edit.
Maar daarmee kan je toch niet beweren - als de zondvloed nooit heeft plaats gehad - dat de rest dan ook niet waar is. Overigens denk ik dat de zondvloed een grote, maar wel lokale overstroming is geweest en in de visie van de mensen toen en op die plek het de gehele wereld betrof. Ze konden toen immers nog niet op internet zien dat andere delen van de wereld droog waren gebleven. Zo zie ik althans het historische verhaal van de zondvloed.
Boldly going nowhere.
Op 03-07-2010 17:40:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd:
Pieter:

Als je het goed beschouwt, roeide Kaïn door het vermoorden van zijn broer Abel een kwart van de wereldbevolking uit.

Nou dat is dan eigenlijk goed gedaan, nu zijn er toch wel een beetje veel mensen. Zonder die actie van Kain, waren we nu al met z'n allen van de aarde af gedonderd.
Boldly going nowhere.
Op 03-07-2010 17:43:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @maridd.

Maar daarmee kan je toch niet beweren - als de zondvloed nooit heeft plaats gehad - dat de rest dan ook niet waar is.


Jawel hoor. Als ik namelijk een bewering kan weerleggen, moet de tegenpartij komen met sterke bewijzen voor de andere punten.
Het gaat namelijk niet om dat ik kan aantonen dat iets niet waar is, maar dat hij aantoont dat het wél waar is.
In het kort: wie stelt, bewijst. Niet: wie twijfelt moet het tegendeel aantonen. Want zo werkt wetenschap niet.
No shit, Sherlock
Op 03-07-2010 18:11:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Pieter:

@maridd.

maridd:
Maar daarmee kan je toch niet beweren - als de zondvloed nooit heeft plaats gehad - dat de rest dan ook niet waar is.


Jawel hoor. Als ik namelijk een bewering kan weerleggen, moet de tegenpartij komen met sterke bewijzen voor de andere punten.
Het gaat namelijk niet om dat ik kan aantonen dat iets niet waar is, maar dat hij aantoont dat het wél waar is.
In het kort: wie stelt, bewijst. Niet: wie twijfelt moet het tegendeel aantonen. Want zo werkt wetenschap niet.

Mee eens.
Alleen werkt religie weer even anders.
Daar gaat het meer van: het is zo, omdat wij het zeggen. Want wij hebben ervoor geleerd en jullie niet dus wij hebben gelijk.

En als je nu 'global warming' bekijkt...
(bericht gewijzigd op 3-7-2010 18:53:44)
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-07-2010 18:50:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd:
Pieter:

Jawel hoor. Als ik namelijk een bewering kan weerleggen, moet de tegenpartij komen met sterke bewijzen voor de andere punten.
Het gaat namelijk niet om dat ik kan aantonen dat iets niet waar is, maar dat hij aantoont dat het wél waar is.
In het kort: wie stelt, bewijst. Niet: wie twijfelt moet het tegendeel aantonen. Want zo werkt wetenschap niet.

In zijn algemeenheid werkt het inderdaad zo dat "wie stelt, bewijst". Maar hier gaat die vlieger niet op. Dat wat in de bijbel wordt gesteld, kan niet meer worden bewezen door de "stellers" (de auteurs), ze zijn namelijk allen dood. Beetje lastige situatie dus.
Zelf heb ik nog nooit harde fysieke bewijzen gezien dat het waar is, òf dat het niet waar is. Dus blijft het een kwestie van geloven. Maar als je het boek als een verzameling verhalen ziet, opgetekend door mensen die (grofweg) 100-400 na de beschreven gebeurtenissen leefden, kan het inderdaad zomaar zijn dat een deel op werkelijke gebeurtenissen berust en een deel op fictie. Dus dat het één niet waar is, bewijst nog niet dat het ander ook niet waar is (in zijn algemeenheid).
Boldly going nowhere.
Op 03-07-2010 19:28:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @maridd.

Ik kan dat niet met je eens zijn. Een groot deel van de wetgeving en gebruiken in de wereld is gebaseerd op de aanname dat het waar is wat er in de bijbel en de qur'an staat.
Dan zou het dus eeuwigheidswaarde moeten hebben om het nu nog geldig te doen laten zijn, maar dat is niet zo. Tijden veranderen, wetgeving en gewoontes veranderen, maar de religieuze grondslagen veranderen niet.
Als dus mensen die religeuze gewoontes recht van spreken willen laten hebben, zullen ze de grond waarop ze die rechten opeisen moeten aantonen.
No shit, Sherlock
Op 03-07-2010 20:35:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd: @Pieter. Eigenlijk vindt ik wel een grappige discussie want volgens mij zijn we het met elkaar eens maar dan anders gemotiveerd, en zijn we gewoon wat door aan het pruttelen!
Even wat puntjes op de i:
De bijbel c.s. is (m.i.) niets meer dan een geschiedenisboek met veel gebreken;
Wetgeving op grond van de bijbel, of andere religieuze overwegingen (sharia) deugt derhalve in mijn ogen niet;
Daar waar jij een wetenschappelijke benadering prevaleert (niks mis mee), ben ik meer voor de strikt juridische insteek - zoals bijv. bewijslast - (ook niks mis mee). Die verschillende benaderingen kunnen echter tot misverstanden lijden, daar waar we eigenlijk eens zijn.
(bericht gewijzigd op 3-7-2010 22:44:57)
Boldly going nowhere.
Op 03-07-2010 22:44:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: Veel gedoe, weinig wol. Het is zo simpel: de vrijheid, het eeuwige leven, het geluk, het zit allemaal in jou. Alle religie, normen en waarden, wetenschap, overtuigingen, enzovoort, leiden daar alleen maar van af. De stilte van het brein is het ultieme zijn.
'Don't forget rule number 6'
Op 04-07-2010 9:15:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bontevogel:
Gerard:

Veel gedoe, weinig wol. Het is zo simpel: de vrijheid, het eeuwige leven, het geluk, het zit allemaal in jou. Alle religie, normen en waarden, wetenschap, overtuigingen, enzovoort, leiden daar alleen maar van af. De stilte van het brein is het ultieme zijn.


Klopt helemaal, gelukkig zijn met wat je hebt EN met je omgeving, meer kun jezelf niet doen.
Op 04-07-2010 0:27:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Wat leuk om deze draad weer eens door te lezen. Een hoop wijzer geworden over de mensen, in de afgelopen 1½ jaar. Wat dat betreft moet ik toegeven dat GW bijgedragen heeft in het verzachten van het uiten van mijn harde meningen. Ik ga minder vaak tekeer.

Maar on topic. Ik vroeg mij af of die percentages in de tabel elkaar overlappen. Dat die 63% die gelooft dat papieren geld niet meer zal bestaan dezelfde mensen zijn als die in het percentage van 56% die denkt dat de Amerikaanse economie sterker zal zijn.
Bijvoorbeeld, hè?
No shit, Sherlock
Op 28-12-2011 15:51:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kurkje: [quote=Supernova]In 2050 zijn we geland op mars.

En off-topic:
Als ik onderaan de startpagina klik op "eerder verschenen grenswetenschap blogs bekijken" oid. krijg ik een error, deze:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Warning: Fatal error 7105 occurred at Jul 2 2010 12:49AM

/engine/engine_db.asp, line 289
Meer mensen met dit probleem? (en een oplossing? )[/quote]
Niet met firefox
Op 28-12-2011 17:16:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden