Vaak wordt er gesproken over manipulaties van de mainstream media. Al dan niet bewust georkestreerd door de zogenaamde 'New World Order'. Vooral op audiovisueel gebied zouden wij te grazen genomen worden en bovenal bewust gemanipuleerd. En dat lijkt nogal makkelijk gesteld, om maar een tastbare vijand te vormen in deze oh zo slechte wereld.

Mijn gedachten hierover, gestoeld op veel persoonlijke ervaring als televisiemaker: Er zijn bepaalde trucjes of beter gezegd stijlvormen welke nu eenmaal goed werken in montages voor televisie, speelfilms, internet of wat voor video dan ook.

Stelt u zich eens voor: Een programma over een seriemoordenaar met daaronder het geluid van een juichend stadion nadat het Nederlandse nationale elftal heeft gescoord. Dat matcht dus niet. Beter is om de sentimenten van de kijker bewust te bespelen door er een sinister muziekje onder te zetten met wat mooie doffe audioklapjes hier en daar. Eventueel daar weer echo-sausje overheen, slow motion en een 'grof korreltje' door het beeld mengen en klaar is Kees de Seriemoordenaar.

Acteurs blijven acteurs
(Acteurs: professioneel uw beeld manipuleren)

Nu kan de term 'sentimenten bespelen' al snel manipulatief overkomen. En dat is het dus ook. Alles wat u krijgt te zien in zowel de mainstream als de alternatieven is bedoeld om uw aandacht vast te houden zodat wat voor een boodschap dan ook, ook echt door gaat komen.

Een van de wetten om de aandacht van de kijker of lezer vast te houden is dat het getoonde een emotionele impact heeft op de kijker. Er moet emotie worden opgewekt want dat houdt de aandacht vast. Welke emoties dan ook. En dus blijft men kijken, lezen of gaat men iets kopen. Of het nu om een tv-programma gaat, een toneelstuk, een boek, een commercial, een video uit het alternatieve circuit, een internetblog; whatevah.

Alternatieve videoproducties vindt ondergetekende interessant. Vaak worden zaken verteld of voorgespiegeld als zogenaamd 'onthullend'. En schijnbaar bedoeld om de mensheid 'wakker te schudden' door middel van die video. Zodat de vermaledijde 'New World Order' of 'De Illuminati' steeds meer worden blootgesteld en 'ontmaskerd'.

Maar tot in hoeverre is dit 'bewustmakende circuit' van alternatieve videoproducers gevrijwaard van manipulatieve acties door henzelf? Niet! Integendeel zelfs.

Blijkt dat ze in het 'alternatieve' videocircuit dezelfde truucjes en kunstgrepen toepassen, maar dan vaak nog in het kwadraat. Dat waar men de reguliere media over het algemeen met grote wijzende vinger van beschuldigd, wordt nog veel groter en vooral manipulatiever toegepast in video's 'om de mensen wakker te maken'.

Om de kijker vooral maar mee te zuigen... in de waarheid van de maker. Als het al om een waarheid gaat en niet simpelweg de pegels. Een spiegel lijkt hetgeen wat menig 'alternatief cineast' ontbeert.

En zo kun je voor teleurstellende ervaringen komen te staan, vooral als je hoopvol een dvd via bol.com (NWO-organisatie? want Bertelsmann, jawel, is Sony BMG) hebt aangeschaft, zoals de schrijver deed.

De voorkant van de DVD was voor deze ufominnende liefhebber likkebaardend lekker. In de spiegeling van de helm van een astronaut is een nazi-vlag zichtbaar welke op de maan wordt geplant. Niet dat ik gek ben op nazi's, integendeel, maar het triggert natuurlijk wel je emotie: 'Wauw, wat is hier aan de hand?'. Groot was mijn teleurstelling aangaande deze video's, zowel deel 1 als 2:

Secret Space part 1:

Secret Space part 2:

Chris Everhard die dit gemaakt heeft, maakt elke keer weer gebruik van dezelfde truucjes die hij ook in zijn vorige docu’s heeft gebruikt (The Spirits of Jahbulon - The Illuminati deel 1, 2 en weet ik wat nog meer). Zijn standaard montagetrucjes om u aan de buis gekluisterd te houden: De eeuwige sinistere koortjes. Weet iemand uit welk muziekstuk dit komt? Werkt namelijk erg goed als angstaanjager. Carmina Burana-achtig. En dan de geluidseffecten die over zijn eigen stem worden gelegd als ie een 'bijbels citaat' geeft zodat het flink demonisch klinkt, etc. Die 'demonische' stemvervorming is trouwens ook een favoriet trucje in de video's van Alex Jones.

Elke keer weer de samengeknutselde beelden van de ontploffingen/vuur tegen het plafond van een crematorium of zo? En dergelijke trucjes blijven herhalen en herhalen...

Alles in de door Everhard geproduceerde video's is doorspekt van hamerende herhaling op herhaling met zeer sinistere en angstopwekkende ondertonen terwijl het kijkvoer aan u voorbijtrekt. Het lijkt wel één grote poging tot het brainwashen van de kijker. Het ligt natuurlijk aan de kijker zelf tot in hoeverre deze zichzelf laat brainwashen. Dat geldt voor zowel de reguliere als de alternatieve mediakijkers.

Wat Everhard maakt is een schoolvoorbeeld van doordachte manipulatie met zijn docu’s. En hij doet dat heel goed. Manipuleren in het kwadraat. Hier kan veel reguliere media wat dat betreft nog een puntje aan zuigen! Dit is volgens mij niet wat veel bezoekers hier willen horen, maar ik wilde toch een keertje waarschuwen voor het schier manipulatieve gebruik van muziek en beeld in de alternatieve video's (zoals die van Alex Jones), aangezien ik zelf ook goed bekend ben met monteren en weet hoe je deze zaken kunt gebruiken.

Everhard is in deze zin een ontzettende angstkweker en vertelt feitelijk erg weinig in zijn dramatisch donkere werkjes. Maar indoctrineert functioneel met beeld en geluid, welke elkaar in een uitgekiend montagetempo steeds weer afwisselen.

Maarreh, als maker deels ook petje af voor wat ie doet. Namelijk rekken en strekken met een minimale hoeveelheid beeldmateriaal en dat scheelt je flink in de kosten als maker. Onze Peter R. de Vries beheerst dat kunstje ook goed.

Zoals ik al eerder stelde: Er wordt veelal gesteld op de sites voor 'wakkere mensen' dat een leugen te grotesk kan zijn voor de bevolking om te geloven dat het een leugen is. En dat regeringen of de 'NWO' zo de boel stelselmatig functioneel bedotten. Want de kijker denkt 'dan moet dit wel de waarheid zijn'. Dito principe aangaande de kracht van de herhaling. Maar wat nu als er zeer groteske leugens worden verspreid over die zogenaamde Illuminati en de New World Order? Op een onzettend manipulatieve manier? Als je deze leugens(?) van diverse sprekers keer op keer blijft kijken en tot je neemt via schrijfsels en video, tot in hoeverre ben jij jezelf dan aan het brainwashen met een zogenaamde waarheid welke evengoed een permanente leugen kan zijn met alle indoctrinaties vandien?

Uiteindelijk verschijnen de video's en documentaires waar veel tijd in zit op YouTube en zijn zo voor iedereen beschikbaar. Voor het zover is moet er echter nog aan verdiend worden.

Het conspiracy-universum lijkt een samengesteld heelal van allerlei losse theorietjes en feitjes met sterk gekleurde visies, waarbij de onderlinge planeetjes en sterrenstelsels makkelijk op allerlei manieren aan elkaar te linken zijn door de 'wakkere kijker'. De kijker die zich nu deelgenoot voelt van de blootgelegde mechanismen achter de schermen, is verworden tot een oprechte voorvechter van deze nieuw gepresenteerde 'waarheid'. Je krijgt een egostrelende 'wakkere rol' toegediend omdat je een paar video's hebt bekeken met alternatieven. En het ego lijkt een dusdanige rol te slurpen als een Nilfisk. Lastige bijkomstigheid lijkt dat de nieuwe waarheid geen plaats meer lijkt te bieden aan 'het oude'. En dat vooral ook niet wíl bieden, want nu is de ultieme waarheid ontdekt. In deze zin vervalt dit verhaal weer in oude dogmatische en zelfs religieus getinte tendensen; ik ben de waarheid en het licht. En iedereen die het daar niet mee eens is zal het moeten ontgelden. Al dan niet op verbaal of fysiek aards niveau, dan wel na de dood. 'Dan zul je wel begrijpen hoe fout je zat'. Oude wijn in nieuwe kannen noemen we zoiets.

De wakkere mensen die in dit universum vertoeven lijken soms niet helemaal te beseffen dat er ook in dit uitgeslapen en gesponnen heelal een giga bullshitfactor heerst... om de pegels. 'Keloel' om de poen, omdat ook hier een publiek is dat graag een andere kost wil kopen. En daar speelt de markt op in. Alternatieve showbusiness dus. En 'business' blijft het grootste deel van dit woord. Alternatief of niet.

Met dit blogje hoop ik u te kunnen stimuleren in het kritisch blijven denken tijdens het lezen van teksten of kijken naar video's met zogenaamd 'wereldschokkende' onthullingen. Niet dat ik u daar niet toe in staat acht maar juist om uw mening te polsen aangaande mijn geschreven woord. Bovenal wens ik u nog gewoon een fijne dag verder.
A. Hemelwandelaar: Goed "blogje"

In dit licht vind ik de documentaire van Ben Steward ~ Kymatica een hele goeie. Die legt de oplossingen van de wereldproblematiek voornamelijk bij het individu zelf, i.p.v. het angstaanjagen en externaliseren van de duistere kant van de mensheid.

Ik denk dat ik in de loop der tijd behoorlijk door dit soort manipulatie heb leren heen prikken. En neem alles op als informatie. Informatie is informatie, geen waarheid.
"When an inner situation is not made concious, it appears outside as fate" ~ C.G. Jung
Op 16-07-2010 8:35:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ongelooflijk: Ha, zie daar! Bloemen voor Henrik!! Dit zal die vooringenomen sukkels op deze website eens wat leren, mag je hopen... als ze straks 'wakker' zijn na wéér een avond blowen...
Op 16-07-2010 8:38:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Wat een pracht-artikel! Een oproep aan mensen om hun gezonde Nederlandse boeren-verstand te gebruiken.

Je kan jezelf ook ont-brainwashen. Lees iedere dag de artikeltjes op xandernieuws eens. Iedere dag vergaat daar de wereld. Jezus komt zo'n beetje iedere week een keertje terug naar de aarde. (Gezellig!) En letterlijk niemand ontkomt aan verschrikkelijke pijnigingen en een langzame dood. Het is een conspiracy-website op speed. Echt, je bent het zo beu en legt zó korreltjes zout bij meeste theorietjes.
I might just be saying that to get you mad...
Op 16-07-2010 9:14:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: Prima samen geschreven! Top stuk, mag op de lijst Top GW art. 2010!
Live kost Time
Op 16-07-2010 9:20:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
B.A. Rabas: Hoe je ook kijkt naar dergelijke 'informatie'. Een oud spreekwoord zegt:
Waar rook is, is vuur.
of,
Men noemt een koe niet bont, of er is een vlekje aan.

Ik denk, dus ik ben
Op 16-07-2010 9:21:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
its: Goed stuk Henrik-Jan de Zeeman.
Je verstand gebruiken en berichten een keertje vaker lezen.
Maar ook al ben je nog zo alert , soms blijkt, achteraf, dat je toch weer in de maling bent genomen.
Op 16-07-2010 9:30:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A. Hemelwandelaar:
Clavius:

Wat een pracht-artikel! Een oproep aan mensen om hun gezonde Nederlandse boeren-verstand te gebruiken.

Je kan jezelf ook ont-brainwashen. Lees iedere dag de artikeltjes op xandernieuws eens. Iedere dag vergaat daar de wereld. Jezus komt zo'n beetje iedere week een keertje terug naar de aarde. (Gezellig!) En letterlijk niemand ontkomt aan verschrikkelijke pijnigingen en een langzame dood. Het is een conspiracy-website op speed. Echt, je bent het zo beu en legt zó korreltjes zout bij meeste theorietjes.


De beste manier op te ontbrainwashen is volgens mij een boek van Eckhart Tolle te lezen en in de praktijk te brengen.
"When an inner situation is not made concious, it appears outside as fate" ~ C.G. Jung
Op 16-07-2010 9:50:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Syntax terror : Ik stoor me regelmatig aan de smakeloze 'muzikale' omlijsting bij beeldmateriaal. Ik heb mijn info graag droog. Mijn Ms XP heeft de no-nonsense '95 look. Dogme 95 was een filmmakersmanifesto waarin overtolligheid werd afgezworen. Artistieke keuzes. Stijl. Wie beheerst het?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dogme_95

In het artikel wordt vooral op artistieke keuzes in de presentatie het onderzoek van deze filmmaker neergesabeld. Hij maakt films over verschillende randverschijnselen en toont daarin consistentie. Hij neemt ook uitgebreid de moeite zijn visie te onderbouwen via alternatieve media.


Als liefhebber van geluid bevestig ik heeft deze man een coole 'dzjing' gevonden heeft. Spannend. De muziek en beeldmontage zijn niet mijn ding. Wie naar discovery of NG kijkt ziet pas echt de kunst van het vullen van tijd met niets. Met dezelfde poeha.

Ik waardeer de vraagstelling naar sentimenten in het artikel. Het is amusant te zien hoe op youtube zelfgemaakte korte conspiracy-impressies zijn die helemaal over-the-top zijn.

Het naar de prullenbak verwijzen van de onderwerpen die Everard toont getuigd van ongeïnformeerd zijn over wat er speelt op deze wereld. Het is de realiteit. Organisatorische verbanden waar men geen weet van heeft, raar rondvliegend spul, mensen die zich met wel erg veel enthousiasme overgeven aan zeer illustere zaken. Let's have a look. Ongeacht de conclusies van deze documaker.

Het argument dat manipulatie het doel is van een gebruikt cliché en daarmee een waaier aan perspectieven diskwalificeren, en de samensteller, slaat nergens op.

Daarmee vind ik het een onderschatting van de kracht van manipulatie. Een avond TV raad ik iedereen eerder af dan alle documentaires van Everard.

Op 16-07-2010 10:47:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Syntax terror:
quote:
Het naar de prullenbak verwijzen van de onderwerpen die Everard toont getuigd van ongeïnformeerd zijn over wat er speelt op deze wereld. Het is de realiteit.

Het is niet DE realiteit: Wat je omschrijft is JOUW realiteit. In deze nuance zit hem het hele verschil. En het is niet zo dat ik alles wat Everhard aandraagt naar de prullenbak verwijs. Het gaat me zeker ook om de verpakking van die boodschappen, dat hoop ik met dit artikel vooral duidelijk te maken.

En als jij het leuk vind om alleen dit soort video's te bekijken ipv de hele avond tv dan is dat toch helemaal jouw feestje en goed recht? Net zoals dat zo voor iemand kan zijn die de hele avond tv wil kijken. Niemand is daar meer of minder om.
Maar het lijkt er vaak sterk op dat mensen die in 'de mechanismen achter de schermen' duiken en in de veronderstelling(of illussie) verkeren deze ook aan de hand van de gevonden alternatieve informatie naar waarheid denken te kunnen ontrafelen, een soort van zelf-ingebeeld 'waarheidsserum' in hun bloed krijgen waardoor zij de anderen als 'sheeple' gaan duiden en/of kunnen veroordelen. Niet sjiek en al helemaal niet ruimdenkend.
Dat laatste bedoel ik niet persoonlijk naar jou toe maar is een voorlopige conlusie na jarenlang de teksten van conspiracyhoedjes gelezen te hebben. En ik ben zelf een aluhoedje trouwens . Met deze zelfbenoeming wil ik alleen maar de relativering van het eigen gelijk aanbrengen en zij die als 'conspiracyhoedjes' worden geduid door mij, gelijkstellen. Want we zijn allemaal 'rood' van binnen. En zo simpel zit het. Wij komen van dezelfde bron.
(bericht gewijzigd op 18-7-2010 22:13:05)
ech?
Op 16-07-2010 10:58:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Heel goed artikel! Helder, nuchter en kritisch, zonder echt negatief te worden.
Is it electrickery?
Op 16-07-2010 11:00:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Is het trouwens 'ontbrainwashen' of 'brainwashwashen'?
I might just be saying that to get you mad...
Op 16-07-2010 11:07:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Syntax terror : @Plakband

Het is niet MIJN realiteit.. U bent abuis. Veel mensen doen observaties en tonen fenomenen in een consistente lijn. Op deze manier is het onderdeel van de realiteit. Daarmee de realiteit.

U houdt onwetendheid voor informatiepositie. 'Ik kan het me niet voorstellen dus onzin'

Dit in het algemeen op uw repliek.

Als u beter leest 'omschrijf' ik niet MIJN realiteit daar ik nergens stel dat iemand C. Everard of mij moet geloven en ik zelfs maar een waarheidsclaim onderschrijf. Zaken hier stinken hevig. Dat kan worden vastgesteld.

Ik zeg dat de insteek van het artikel is appels met peren ontkrachten.
Ik impliceer ook verder te kijken dan de neus lang is, ook aangaande de onderwerpen van deze docu-maker.
Op 16-07-2010 11:20:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Plakband:
En het is niet zo dat ik alles wat Everhard aandraagt naar de prullenbak verwijs. Het gaat me zeker ook om de verpakking van die boodschappen, dat hoop ik met dit artikel vooral duidelijk te maken.

Was mij volstrekt duidelijk.
Het hysterische: 'Maar word dan toch eens wakker, schapen!' vliegt je hier soms ook om de oren. Dit artikel weegt daar prettig tegen op.
(bericht gewijzigd op 16-7-2010 11:36:48)
Is it electrickery?
Op 16-07-2010 11:34:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lenteman: Hij is fijn! Lekker artikel, hoop dat er meer van dit soort besef naar de oppervlakte gaat komen

Heeft volgens mij ook iets te maken met de wens tot verlossing, die eeuwige empirische zoektocht naar de waarheid:

http://www.anarchiel.com/display/het_programma_2_de_waarheid_en_de_verlossing
Op 16-07-2010 11:34:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lampie: Complimenten voor dit heldere artikel!
Op 16-07-2010 0:12:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Grounded: Goed blog!

Ik probeer bij het lezen van 'conspiracy' ook altijd wel mee te nemen wat het doel kan zijn van een tekst (beïnvloeding, commercie, etc.) en wat de bron c.q. wie de schrijvers zijn van een tekst. Kritisch blijven is regel één!

Maar dat neemt niet weg dat er zich op alle niveau's en alle plekken op de wereld groepen vormen. Groepen met belangen. Of het nou verenigingen, stichtingen, commerciële organisaties, broederschappen, gilden, 'geheime genootschappen', netwerken van bedrijven, criminele bendes of iets anders zijn.
Sommige van die organisaties worden heel groot en rijk, en kunnen bijvoorbeeld de politiek beïnvloeden (grote bedrijven bijvoorbeeld). Sommige organisaties werken samen of zijn zelfs verweven met andere invloedrijke organisaties.

Nog voor de internethype vielen mij de schellen al van de ogen toen ik Antony Sutton's boek: America's Secret Establishment - An Introduction to the Order of Skull & Bones las. Niet de eerste de beste die Professor Antony Sutton: een wetenschappelijk onderzoeker die al vele jaren in dienst van diverse amerikaanse universiteiten onderzoek deed op historisch, economisch en sociologisch vlak als ik het goed heb. Hij toont aan de hand van documenten onder meer de invloed en de verwevenheid aan van de bankenwereld van Wall Street en de geheime diensten van amerika, via Skull and Bones en de Yale universiteit. En hij schreef ook over de NWO. (Hij was trouwens niet de eerste die hierover schreef.) http://en.wikipedia.org/wiki/Antony_C._Sutton

Het zou zeer naïef zijn om te geloven dat alle 'legale' organisaties of staten, het spel altijd 'netjes' volgens de wetten spelen. Vooral als het om 'wereldheerschappij' gaat.

Maar toegegeven: er zit tussen alle NWO speculaties ook een boel rubbish...
(bericht gewijzigd op 16-7-2010 16:16:38)
God? Dat ben je zelluf!
Op 16-07-2010 0:57:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Grounded: Een voorbeeldje bij mijn bovenstaande reactie: de Portugezen, Spanjaarden, Nederlanders en Britten hebben met veel geweld al vanaf het eind van de middeleeuwen koloniën vergaard. Met als uiteindelijk de meest machtige de Britten met hun Empire.

Je zou kunnen stellen dat de Duitsers twee wereldoorlogen zijn gestart om het British Empire te torpederen. Die oorlogen zijn idd hoogstwaarschijnlijk gestart om de onevenredige macht van de Britten te beëindigen. En om zelf in macht en invloed te groeien.

Maar het zou ook zo maar kunnen zijn dat de VS de Duitsers (i.c. Hitler) daarin een beetje hebben gepushed en financieel hebben gesteund, om uiteindelijk zelf de number-one-player-of-the-world te worden, doordat wereldheerschappij voor Duitsland te hoog gegrepen was.

En zo zijn er nog veel meer 'machinaties' denkbaar als je je er een beetje in verdiept.

(Geopolitics is a bitch!!!)
(bericht gewijzigd op 16-7-2010 13:45:03)
God? Dat ben je zelluf!
Op 16-07-2010 13:28:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: door de bomen het bos niet meer zien, hier had ik het 4 jaar geleden ook al over.
In de 'maatschappijkritische hoek' zitten nu ook oppertunisten e.d.
Net als hulplijnen, vroeger waren dat oprechte mensen, maar dat is steeds commercieler geworden en nu zitten we met zwendelaars op de tv met een nep hulplijn waar ze ook nog 'gidsen' en horoscopen bij halen. :/

Ik zag het al gebeuren op sites zoals abovetopsecret bijvoorbeeld, mensen zijn gewoon veelal zwaar doorgeslagen en er is zoveel onzin bijgekomen (loose change anyone?) dat je bijna niet meer weet wat onder of boven is. Of dit bewust gedaan is of gewoon menselijke domheid in combinatie met veel wiet heeft betreft (groepje aan de wiet, denkend dat ze opeens het licht zien en wat op internet zetten, andere stonede eikels die het overnemen etc) ... tja..
Feit is dat er zoveel misinformatie op het internet staat in een paar jaar tijd, daar graaf je niet meer doorheen, en het is nog met de mainstream samengeklonterd ook, nu kun je bijna op elke hoek van de straat wel mensen horen blaten 'ja wtc 7 was opgeblazen'
als een soort van automatisch bericht, en dan de ik kies bewust stickers die mensen dan automatiseren een product te kopen, alles word weer misbruikt in de wereld, en het word steeds en steeds erger, en men denkt dat men vrij is in deze tijd? De kettingen zijn nognooit zo strak geweest.
(bericht gewijzigd op 16-7-2010 14:49:07)
Op 16-07-2010 14:48:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Grounded: Vriendelijk dank voor het compliment. En ben het verder helemaal met je eens. Dat boek over Skull & Bones lijkt me heel interessant.

Syntax terror: Kul & Nonsens.
(bericht gewijzigd op 16-7-2010 15:24:14)
ech?
Op 16-07-2010 15:20:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DM90: Was het niet boedha die iets zei in de trend van; "geloof mij niet, denk zelf"

vond het verder een mooi stuk om over na te denken.
Op 16-07-2010 15:59:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bud: Hmmm!
Drukkend op mijn Snor Weiger ik een Aardse Mentor.
Rationelen kunnen niet open staan voor info om doorheen te gaan.
Zeker moet men niet geloven waar men eerst doorheen moet kloven.
Pas door het te doorvorsen leert men zaken te schorsen.
Ware het niet de Hypnose die U brengt tot Apotheose?
Elk Zijn geschiedt door Waan waardoor men leert te gaan.
Om v/d Waarheid te snoepen moet men eerst Wijsheid oproepen.

http://2.bp.blogspot.com/_Jo7lJoQhtjw/SwxnM3eIewI/AAAAAAAALo0/KlDrbKlNTSs/s1600/UFO+Lamarzulli.wordpress.com+alien+as+religious+figure.bmp

(bericht gewijzigd op 16-7-2010 17:49:16)
I Am ! The kingkey light! Blowing the Winti right!
Op 16-07-2010 16:22:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros:
DM90:

Was het niet boeddha die iets zei in de trend van; "geloof mij niet, denk zelf"

vond het verder een mooi stuk om over na te denken.


"Gij zult de dwazen niet verontrusten"
vond ik ook zo'n goeie van de big B
die inkleding met debiele suggestieve muziekjes,
de traagheid om feiten te brengen ipv er een emotioneel kinderverhaaltje van te maken
en herhaling van telkens opnieuw dezelfde beelden
...

opzettelijke manipulatieve kneding van de publieke opinie?
of
het bewijs dat elke amateur met een half A4'tje dubieuze "feiten" en wat montagekennis een twee uur durende bestsellende "documentaire" kan maken met een simpele pc, die VEEL GELD opbrengt?
of
het bewijs dat deze "filmmakers" hun publiek als breindode schapen beschouwen/herkennen en hun de pulp verkopen waar ze zelf smekend om zitten te blaten?

ik zeg:
alle drie!
afhankelijk van de producent en zijn motief.
Krijg meer en meer zin om zelf opgeblazen hoaxen in dure jasjes de wereld in te sturen.

Achneeja, de dwazen verontrusten en zo, is niet mooi...., mag niet...
niets is iets, niet?
Op 16-07-2010 16:50:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider: Het is zeker heel makkelijk om te manipuleren met video/geluid.
Ik had zelf een aantal jaar terug een movie-battle op hyves ( lang verhaal ) waarin ik dat heel veel gebruikte
En heel eenvoudige dingen werken al ( en echt niet alleen voor het klootjesvolk hoor )
Ik had een filmpje gemaakt over rotterdam, voor de oorlog/tijdens de oorlog /bevrijding / rotterdam nu etc. Muziek van schindlers list eronder , zielige beelden ( niet eens allemaal van rotterdam, maar goed , dat ziet niemand haha ) en daarna "we build this city" eronder met beelden nu ( het is te lang om uit te leggen waarom dit filmpje ivm die battle ) maar geloof me dat deze simplele constructie al tranen opwekte bij mensen. Hihi ja echt..

Manipulatie op die manier is een heel krachtig iets

En idd de kracht van herhaling.... Ik noemde mijn opponent in die battle in meerdere films een huilenbalk. En daardoor geloofden veel mensen dat/ noemden hem ook zo. Dat hij wereldkampioen freefight was werd op die manier helemaal vergeten.

Heb jij dit geschreven Mr Plakband
Mooi artikel.
En ja een pony in je haar is niet altijd even handig, idd zwaar, trappelt soms, moet biks enzo..maarja....
(bericht gewijzigd op 16-7-2010 17:08:22)
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 16-07-2010 17:06:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:

Trouwens, een ander programma dat ook verschrikkelijk mooi ge-edit wordt is Hells Kitchen.
Het is soms heel duidelijk en soms heel subtiel.. de reacties die eronder gezet worden, de beelden....
Subtiel: bijv als Gordon boos wordt hoor je een soort gegrom eronder ( vaak heel lichtjes ) als een tijger of iets vergelijkbaars en dit kleine geluid draagt heel veel bij aan het effect.
Echt supermooi gedaan.
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 16-07-2010 17:10:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
CCRider:

Trouwens, een ander programma dat ook verschrikkelijk mooi ge-edit wordt is Hells Kitchen.
Het is soms heel duidelijk en soms heel subtiel.. de reacties die eronder gezet worden, de beelden....
Subtiel: bijv als Gordon boos wordt hoor je een soort gegrom eronder ( vaak heel lichtjes ) als een tijger of iets vergelijkbaars en dit kleine geluid draagt heel veel bij aan het effect.
Echt supermooi gedaan.

Mee eens. Mooi gebruik van opwekken van emotie en sturen van de mening. Al blijf ik het mooist gemonteerde programma Top Gear vinden.
United as one. Divided by zero.
Op 16-07-2010 17:20:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros: Ik weet niet of jullie in holland ook dergelijke crap te slikken krijgen, maar dit programma is echt walgelijk populair in Flanderen!



het heeft echt alle elementen:
een presentator met een "alle debielen deze kant op kijken"-stem,
sinistere muziekjes die de kijker helpen om de slechterik te herkennen
eindeloze herhalingen van hetzelfde beeld in slo-mo, waarbij de presentator voor de allersnuggersten nog eens haarfijn uitlegt WAT je nou al 5 keer na elkaar hebt gezien indien je het al vergeten zou zijn
het titelblad dat per minuut 30 keer in beeld flitst (subliminale beelden? waarom? zo werkt het toch vlugger?)
focus op geweld, sensatie en afgestomptheid en dan toch een tangakontje censureren
ontwikkelingslanden bestoken met verarmd uranium onder leugenachtige voorwendsels, ja,
maar bloot op tv?
Ho, maar!!!

De eerste die de VS nuket krijgt van mij een mooie prijs!
niets is iets, niet?
Op 16-07-2010 18:59:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
its: Leuke plaatjes, leuke reacties. Maar waar ging het ook alweer over?
(bericht gewijzigd op 16-7-2010 20:47:48)
Op 16-07-2010 20:47:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Narchya:


De beste manier op te ontbrainwashen is volgens mij een boek van Eckhart Tolle te lezen en in de praktijk te brengen.

De beste manier om te 'ontbrainwashen' is om je angst te laten varen.
Wees niet bang om te sterven en de rest neem je met een korrel zout.
Verwacht het onverwachte en face your enemies.
Dan zal je zien dat ze net zo bang als jij zijn.

De boys and girls van de 'NWO' of hoe je ze ook noemen wil zijn nog banger dan het klootjesvolk.
Zij hebben dan misschien alle macht, maar kunnen die kwijtraken.
En wij (het klootjesvolk) zijn met veeeeel meer.

Kom maar op, RVD!
Cannot kill the Battery!!!
Op 16-07-2010 21:04:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fumer tue: Paranoia is net zoals een goede mop een dessert/extraatje, geen hoofdmaaltijd. In dat opzicht, nuttig artikel.
Op 16-07-2010 21:10:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Syntax terror : Dit is standaard dramatisering. Dan is alles sluwe manipulatie.

Magical Egypt

Geweldige serie. Smullen voor velen hier. Zelfde overdreven muzikale inkleding. Ik vond het storend. Diskwalificeert de inhoud niet.

Die duivelse vocoder van Everard is echt geen geslepen manipulatie. De breedte van zijn verschillende onderwerpen is veel te groot. Het is eigenlijk een belediging naar iemand die eigenzinnig onderzoek en fascinatie naar communicatief medium omzet. Hoge productie. Gezeur over smaak.

Er is ook echte disinfo in de alto-hoek. Zeitgeist bv.
Je onderschat manipulatie met dit artikel.

Op 17-07-2010 0:53:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Yellow_Light: En dan wordt er geeneens iets gezegd over het verzenden van subliminale boodschappen van 1 seconde of 0,1 seconde waarmee mensen worden overgehaald en gemanipuleerd.
(bericht gewijzigd op 17-7-2010 10:54:45)
Op 17-07-2010 10:53:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hermes:
fsdas
Op 17-07-2010 13:01:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Yellow Light: Die subliminale beelden is op zich een heel artikel waard. Ga ik nog aan werken.
ech?
Op 17-07-2010 14:08:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hermes: Het heeft me even tijd gekost, aangezien ik de naam van het programma niet meer wist. Ik zag afgelopen jaar namelijk een tv programma van Menno Bentveld. In dit tv programma deden ze experimenten met muziek, waar in onhoorbaar een boodschap zat verborgen. Vreemd genoeg dacht iedereen die de muziek hoorde aan de boodschap die er in verwerkt zat.

http://omroep.vara.nl/Afleveringen-detail.2257.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=24281&tx_ttnews[backPid]=2256&cHash=5cb8bdedf9

Best interresant!
fsdas
Op 17-07-2010 14:57:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hermes: Na wat onderzoek BLIJKT dat alles wat werd gezegt in dat tv programma een 1 april grap te zijn. Sorry voor de mis informatie Televisie bedrog he
fsdas
Op 17-07-2010 15:12:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Shit. Ik zat eerst de link te checken voordat ik je volgende post las. Helemaal gefascineerd het stukje lezen...en toen las ik je tweede post. Rekel dat je d'r bent.
CC: Nog vriendelijk dank voor het compliment. Opvallend trouwens dat er nu geen enkele reactie komt van de reguliere conspiracyhoedjes die deze site bezoeken. Waarom niet? Jullie zijn 'gebekte' gasten en nu is het oorverdovend stil. Waarom? Iemand? Tjerky, Ron B. of Steenslagen? Waar zijt gij?
(bericht gewijzigd op 17-7-2010 16:19:46)
ech?
Op 17-07-2010 16:18:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Halooooow. Ron B. Steenslagen. Tjerky? Voorvechters voor de alternatieve vrijheid, waar zijt gij?
ech?
Op 17-07-2010 18:09:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:

.....Het blijft stil aan de andere kant....
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 17-07-2010 18:12:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Oh ik behoor niet meer tot de voorvechters.. hmm.
Op 17-07-2010 18:30:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider: Jawel..alleen niet tot de voorvechters voor alternatieve vrijheid.
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 17-07-2010 18:33:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Syntax terror :

Dit is standaard dramatisering. Dan is alles sluwe manipulatie.

Magical Egypt

Geweldige serie. Smullen voor velen hier. Zelfde overdreven muzikale inkleding. Ik vond het storend. Diskwalificeert de inhoud niet.


Ja ik weet nog dat ik paar jaar terug die serie heb bekeken. De eerste paar delen waren interessant maar daarna werd het een uitermate bedenkelijk reclamepraatje voor Vrijmetselarij en Crowleyisme.
Op 17-07-2010 20:03:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros:
Samblo:


De eerste paar delen waren interessant maar daarna werd het een uitermate bedenkelijk reclamepraatje voor Vrijmetselarij en Crowleyisme.


wat is er mis met vrijmetselarij ?

als de pausen hun zin hadden gekregen en de tempeliers/vrijmetselarij hadden uitgeroeid waren we NOG dommer geweest dan nu.
noot:
zoals de meeste christenen niets meer te maken hebben met de kern van de christelijke boodschap
zo hebben veel "vrijmetselaars" ook niets meer te maken met de kernboodschap van altruîsme, logica, groei door ontwikkeling, maar spelen ze liever van decadent geheim belangengenootschapje

en wat is er mis met Crowley?

DO WHAT THOU WILT
is mijn levensmotto, (aangevuld met AND PREPARE TO BEAR THE CONSEQUENCES)
gelukkigerwijs is hetgeen I WILT liefde, groei en vooruitgang voor allen (en natuurlijk ook wat sex en drugs en... de nocturnes van Chopin)
(bericht gewijzigd op 18-7-2010 12:59:51)
niets is iets, niet?
Op 18-07-2010 0:57:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
ourobouros:

Samblo:


De eerste paar delen waren interessant maar daarna werd het een uitermate bedenkelijk reclamepraatje voor Vrijmetselarij en Crowleyisme.

wat is er mis met vrijmetselarij ?

noot:
zoals de meeste christenen niets meer te maken hebben met de kern van de christelijke boodschap
zo hebben veel "vrijmetselaars" ook niets meer te maken met de kernboodschap van altruîsme, logica, groei door ontwikkeling, maar spelen ze liever van decadent geheim belangengenootschapje


Je hebt het antwoord op de vraag al gegeven!

ourobouros:

en wat is er mis met Crowley?

DO WHAT THOU WILT
is mijn levensmotto, (aangevuld met AND PREPARE TO BEAR THE CONSEQUENCES)
gelukkigerwijs is hetgeen I WILT liefde, groei en vooruitgang voor allen (en natuurlijk ook wat sex en drugs en... de nocturnes van Chopin)


Wat is er mis met iemand die gezien wordt als de grootste zwarte magier van de 20e eeuw en die zichzelf vereenzelfdigde met 'het beest' en de 'antichrist'? Tja, volgens mij hoef je geen gelovig christen te zijn om zo'n type wel beetje eng te vinden. Ook zijn ultieme zieke adagium 'do what thou willst shall be the whole of the law' heeft heel wat mensen heel wat ellende gebracht.
Daarbij doet het er niet zoveel toe of er iets mis is met crowley of de vrijmetselarij in deze context. Wanneer er na 3 delen zinnige info een heleboel delen propaganda voor de kerk, of voor mcdonalds of voor het dragen van tangaslips was gemaakt had ik nog steeds vraagtekens gezet bij de inhoud van die docu.
Op 18-07-2010 13:19:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo: Lijkt misschien off-topic, maar het is het niet helemaal. Veel van de 'wordt wakker' types zijn aanhangers van Crowley. Hier een paar citaten van deze man:

"I was not content to believe in a personal devil and serve him, in the ordinary sense of the word. I wanted to get hold of him personally and become his chief of staff."

"“Ordinary morality is only for ordinary people.” (waarbij oa bedoeld wordt dat het 'wat u niet wilt wat u geschiedt doe dat ook een ander niet' niet geldig is voor hem en zijn volgelingen.)

"“Destiny is an absolutely definite and inexorable ruler. Physical ability and moral determination count for nothing. It is impossible to perform the simplest act when the gods say ''no.'' I have no idea how they bring pressure to bear on such occasions; I only know that it is irresistible.” (zo dat is dus Crowley's vrijheid...)

Op 18-07-2010 14:04:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Samblo:
Alister moet maar weer eens lekker op zijn eigen vinger gaan zitten voor een heel grote spiegel - als ie nog leefde - ; zal ie ongetwijfeld heel blij van worden.
Lijkt me toch echt meer een popi provocateur die veel dames in bed kan lonken vanwege zijn 'diabolische uitspattingen'. En dat trekt een bepaald soort vrouwen die waarschijnlijk niet al te evenwichtig en leeg van zelfvertrouwen zijn - aan.
Hopelijk zijn er dat niet al teveel. Zoals teveel kerels die het voor waar aannemen wat er in 'de bladen' en de Telegraaf of zo aan enquetes wordt bericht. Gasten, neem nou van mij aan: 1 grote bullshit om de verkoop. Meer is het niet. Dus vaar op je eigen illusie. That's it. Meer en minder kun je het niet maken. Ook al is het leven een zogenaamde illusie: Vecht for tha best for U.

(bericht gewijzigd op 18-7-2010 22:38:37)
ech?
Op 18-07-2010 22:33:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Plakband:

Halooooow. Ron B. Steenslagen. Tjerky? Voorvechters voor de alternatieve vrijheid, waar zijt gij?

't Is vakantietijd...
Trouwens, ik mis realist ook al een tijdje.
Is it electrickery?
Op 19-07-2010 15:39:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Plakband:

Samblo:
Alister moet maar weer eens lekker op zijn eigen vinger gaan zitten voor een heel grote spiegel


Hehe
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 19-07-2010 19:39:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eenheid: Lieve mensen,

Ik heb de intentie om het eenheidsbewustzijn uit te dragen.
Ik wil geen bevestiging noch jullie overtuigen.

(bericht gewijzigd op 22-7-2010 22:51:53)
Op 20-07-2010 2:31:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros: @ samblo

ach, je bent je ervan bewust dat in elke religieuze stroming, filosofische groepering of iets dergelijks de meerderheid met de meute mee zit te liften, n'importe de boodschap,

wat heb je dan dus tegen de ECHTE vrijmetselarij???

newsflash: zwarte magie bestaat niet, net zomin als de duivel en het beest, dergelijke dingen kan je veiligweg afdoen als even grote quatsch als God, Je zus, orbs en een doorsnee artikel op nibiru,
crowley wou gewoon het bekakte establishment wat voor de kont schoppen, voor de rest was hij een prettig gestoorde anarchist die vooral zichzelf goed in de watten heeft gelegd op vlak van baar geld en vrouwelijk schoon dankzij de media-aandacht die een gechoqueerde kleinburgerlijke publieke opinie hem schonk

lees zijn Liber Aleph en je zult zijn filosofische waarde snappen.

ga voorbij de oppervlakkige mythe die jan en alleman kent en ontdek de ware boodschap van een man met veel slechte pers (uit bekrompen hoek) leer zijn uitspraken allegorisch te interpreteren ipv letterlijk (doe dan hetzelfde met de bijbel en uw iq zal abrupt met 15 punten stijgen)

ethiek, moraal? bedoel je JOUW ethiek en moraal ?

nog eens: doe wat je wil en onderga de gevolgen, zo leer je meer bij !!!

aangezet door die schlemiele bijbelethiek je leven in de ijskast stoppen om als een van schuldgevoel en erfzondeangst samenhangend wrak door het leven te moeten kruipen met het hoofd neder gebogen......

dat is in mijn optiek kwaadaardig

als er al een "antichrist" is, niet in spookvorm, maar in levende lijve, ga die dan best in het vaticaan zoeken


(bericht gewijzigd op 20-7-2010 11:12:34)
niets is iets, niet?
Op 20-07-2010 11:05:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo: De ECHTE vrijmetselarij is aan de top allang geen onschuldig genootschap meer. Ik wil nog wel geloven dat het van origine een goedbedoelende filosofische club was, maar ondertussen gaat het om macht. Zowel wereldlijke als occulte macht. Jij mag misschien dan geloven dat occultisme alleen maar een grappig spelletje is, helaas is het veel meer dan dat. Daarbij is de vrijmetselarij georganiseerd als een GEHEIM genootschap waarbij leden zwijgplicht hebben, hoe verenig jij dat met de verlichtingsidealen?

Ja, de paus is erg eng, heb nog geen 1 foto van hem gezien waarop het niet leek alsof hij net een vers babylijkje gegeten had:-)

Crowley hetzelfde, je kan hem wel af doen als een grappige charlatan, maar ondertussen beleid je wel de filosofie van de grappige charlatan. Beetje tegenstrijdig niet?

Ook grappig dat je meteen met een afgekloven nietzscheaans begrip van moraal komt om de gouden regel aan te vallen. De gouden regel is niet zomaar mijn moraal, het is ook geen slavenmoraal, het is een ethische stelregel die vanaf het begin van de geschiedenis tot nu door alle religieuze en filosofische tradities heen als de meest wenselijke werd gezien:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Golden_Rule
Zelfs Kant die de gouden regel bekritiseerde kwam met een vergelijkbare oplossing met zijn categorisch imperatief:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorische_imperatief

Op 20-07-2010 0:37:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros:
Samblo:

Crowley hetzelfde, je kan hem wel af doen als een grappige charlatan, maar ondertussen beleid je wel de filosofie van de grappige charlatan. Beetje tegenstrijdig niet?


nee hoor, ik poogde het motto "doe wat je wil" al reeds te volgen nog ruim VOOR mijn elfde (toen ik het eerst van hem hoorde dankzij nadere studie van de hoes van Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band, linksboven)
daarnaast KAN ik NU* het motto niet volledig meer volgen, anders vlieg ik in de bak, en daar kan ik NOG minder doen wat ik wil...

*zo'n naaktlopende dekhengst van 193cm90kg valt al snel op in een net straatbeeld, al heeft ie zijn deftigste alu-hoed nog op

in elk geval, ik zie niet in waarom "doe wat je wil" de gouden stelregel zou uitsluiten

als hetgeen "je wil" bestaat uit anderen pijn of kwaad berokkenen, ben je een "slecht mens" en dan is er natuurlijk een probleem,
(maar hoe zit dat dan voor masochisten die zelf willen slecht behandeld worden vanuit de krochten van hun ziel?)

als hetgeen jij wil liefde, vooruitgang en groei voor allen is zie ik geen probleem in "Crowley's" motto

dit gaat ook op voor mijn voorbeeld aangaande naaktloperij:
"doe wat je wil + behandel de anderen zoals je zelf behandeld wenst te worden"

als mensen met een gezonde BMI en bouw plots en masse naakt gaan lopen zul je mij daar zeker niet over horen klagen!!!
niets is iets, niet?
Op 23-07-2010 14:12:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden