Wanneer je denkt aan een succesvolle CEO van een groot bedrijf komen al snel een hoop vooroordelen bovendrijven. Zakenmensen hebben over het algemeen geen al te beste reputatie. Zo heerst het idee dat, om succesvol te worden en aan de top te komen van de grote multinationals, je dit vaak ten koste van anderen moet doen. Het grote geld zou vaak de hoofdmotivatie zijn, en dan is er nog de macht die om de hoek komt kijken. Dat dit ook anders kan bewijst multibiljonair en serie entrepreneur Sir Richard Branson.

Sir Richard Branson

Volg je hart en je passies, wie goed doet die goed ontmoet. Neem risico's. Volg je dromen en wees niet bang groots te denken. Dit zijn zo kort samengevat de adviezen van Sir Richard. Een goed voorbeeld van hoe het ook anders kan.

Samblo: Branson is natuurlijk het schoolvoorbeeld dat je enkel door fraude multi multi miljonair kan worden. Hij is niet voor niets veroordeeld voor belastingfraude bij het opzetten van Virgin music! En nu probeert hij goede sier te maken met emissiehandel! Ziek! Charismatisch wel natuurlijk, maar ongelooflijk dat mensen hem als moreel voorbeeld kunnen zien!
Op 02-08-2010 0:39:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Max-Go: Samblo,

Ik ga volledig akkoord met jouw mening. Wat heeft Branson nu bewezen, dat hij een eerlijke zakenmens is. Als men rijk wilt worden kan dit nooit eerlijk gebeuren. Jamais de la vie! Er is wel altijd een tikkeltje niet correct gebeurd...
Op 02-08-2010 0:42:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Ik zal straks Satan even mailen.
Vragen wat de ziel van Branson 'm gekost heeft.

...

Viel mee.
Een geeltje en twee bier.
Cannot kill the Battery!!!
Op 02-08-2010 0:47:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pizza!: De belastingfraude bij het opzetten van Virgin music ging om het inkopen van platen over de grens om wat belasting te omzeilen, het begon met een platenzaak. Daar is hij idd voor veroordeeld en komt hij ook eerlijk voor uit, maar hij was toen ook nog jong en heeft er van geleerd. Die platen zo inkopen zou anno 2010 gelijk staan aan wat nummers illegaal downloaden. Wie dit nog nooit heeft gedaan mag de volgende steen gooien. Die fraude heeft die platenzaak de kop gekost en eenmaal daarvan geleerd te hebben is hij toen met virgin records begonnen.

Ohja en wie denkt dat je alleen door fraude multi miljonair kan worden vergeet de oprichters van youtube die het voor 1,65 miljart aan google hebben verkocht.
Op 02-08-2010 13:03:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Callan:
Pizza!:

De belastingfraude bij het opzetten van Virgin music ging om het inkopen van platen over de grens om wat belasting te omzeilen, het begon met een platenzaak. Daar is hij idd voor veroordeeld en komt hij ook eerlijk voor uit, maar hij was toen ook nog jong en heeft er van geleerd. Die platen zo inkopen zou anno 2010 gelijk staan aan wat nummers illegaal downloaden. Wie dit nog nooit heeft gedaan mag de volgende steen gooien. Die fraude heeft die platenzaak de kop gekost en eenmaal daarvan geleerd te hebben is hij toen met virgin records begonnen.

Ohja en wie denkt dat je alleen door fraude multi miljonair kan worden vergeet de oprichters van youtube die het voor 1,65 miljart aan google hebben verkocht.


Helemaal mee eens! Ik vind het schandalig en kortzichtig dat dergelijke succesvolle ondernemers in Nederland vaak worden verguisd. Als P&O'er zie ik ook veel gefrustreerde en verzuurde werknemers die altijd alles beter weten, maar 'als beste stuurlui duidelijk aan wal staan'.

Te beroerd om een opleiding te volgen, te bang om risico te nemen, maar wel een afgunstige grote bek.

Bedenk eens hoeveel mensen van deze man eten? Waarom altijd die jaloezie en achterdocht? Er zijn ook zat werknemers die jatten en de boel flessen (en echt niet omdat hun 'baas' ze een poot uitdraait).

Fout volk heb je in alle lagen van de bevolking.
Op 02-08-2010 13:12:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo: Er eten inderdaad flink wat mensen van die man, maar slechts een half bordje vol hoor! Hij is berucht wegens zijn lage lonen beleid. En hoezo zouden we multimiljonairs nodig hebben om onze economie draaiende te houden?
Toen in Argentinie de economie instortte wegens speculatie (van multibiljonairs) werden de lege fabrieken in gebruik genomen door arbeiderscollectieven. Als snel draaide deze fabrieken weer goed en werd de winst gedeeld door de werknemers. Op aandringen van de rijke elite zette de staat echter het leger in om deze fabrieken te ontruimen. Mensen die geloven dat we dus steenrijke entrepeneurs nodig hebben om een economie draaiende te houden zijn dus ziende blind.
Op 02-08-2010 13:22:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: belasting is zelf roude, of afpersing. Betalen onder dwang, alsof we allemaal misdadigers zijn.
'Don't forget rule number 6'
Op 02-08-2010 15:33:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Callan

Fraude is van alle tijden.
Afgunst ook.

Het zal mij aan mijn anus oxideren hoe hij aan z'n stuivers komt: MIJN rekeningen betaalt ie niet.
Daar mag ik zelf voor werken.

Ik ben (vind ik zelf) lekker bezig en wat een ander doet, daar heb ik geen flikker mee te maken.

Zo stond ik een keer bij een tankstation en daar stond ook een vent met een GT3. Dus ik sta naar die Porsche te gapen en te staren, zegt die vent: "Heb ik hard voor gewerkt, hoor!"
Ik dacht: "Wat kan mij dat nou verrotten! Al heb je dat ding net 5 minuten geleden gejat! Al heb je die kar met drugsgeld betaalt... Ik vind het gewoon een mooie auto."
Cannot kill the Battery!!!
Op 02-08-2010 15:54:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : Een eerlijke zakenman wordt niet rijk
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 02-08-2010 15:59:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Gerard:

belasting is zelf roude, of afpersing. Betalen onder dwang, alsof we allemaal misdadigers zijn.

Nou zo duister zie ik 't niet in. Van belastinggeld wordt 't een en ander betaald waar we allemaal gebruik van maken. Het doet wel zeer, om een percentage van je geld naar de staat te brengen, maar hallo, de staat, dat zijn wij!
Dus bij deze: graag gedaan
Is it electrickery?
Op 02-08-2010 16:05:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Callan:
antitoerisme :

Een eerlijke zakenman wordt niet rijk


Omdat..?
Op 02-08-2010 17:06:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : omdat het systeem dat niet toelaat
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 02-08-2010 17:39:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pizza!: tijd om het systeem te veranderen:
Op 02-08-2010 18:08:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Pizza!:

tijd om het systeem te veranderen:

Tijd om het systeem af te schaffen...
Cannot kill the Battery!!!
Op 02-08-2010 18:11:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Emie :

Gerard:

belasting is zelf roude, of afpersing. Betalen onder dwang, alsof we allemaal misdadigers zijn.

Nou zo duister zie ik 't niet in. Van belastinggeld wordt 't een en ander betaald waar we allemaal gebruik van maken. Het doet wel zeer, om een percentage van je geld naar de staat te brengen, maar hallo, de staat, dat zijn wij!

Moest het eerlijk verlopen dan heb je gelijk. De praktijk is echter dat er gigantisch gesmeten wordt met budgetten afkomstig uit die belastingen. En dan smijten ze het laatst en minst naar waar het echt nodig is.
United as one. Divided by zero.
Op 02-08-2010 18:24:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CrystalEyez: Vele mensen dromen van een fortuin. Eén belangrijke vraag aan die mensen: Welke actie heb je dit jaar ondernomen om in die richting te gaan?

Doelen stellen! En dat is in alles zo, nietwaar?
| Ik weet niet wat ik niet weet |
Op 02-08-2010 20:08:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Deze man heeft ideeën waar een ander niet eens op komt. Staanplaatsen in vliegtuigen, geen lunch op korte vluchten.
Deze man durft en weet zich op tijd terug te trekken om de storm van verontwaardiging over zich heen te laten trekken.
Om een paar jaar later hetzelfde door andere maatschappijen te horen verkondigen.

Die Branson is briljant.
No shit, Sherlock
Op 02-08-2010 21:42:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ik: De maatschappij is een vuilnisbak aan afgunst. Iedereen die teveel verdient of iets beter is dan een ander deugt per definitie niet. Ook hier moet ik het “Grenswetenschappelijk” weer lezen.
Al 28 jaar werk ik me te pletter in mijn eigen bedrijf. Er werken 25 mensen voor mij en daarvoor ben ik ze dankbaar. Respect voor elkaar noem ik dat. Toen ik als zelfstandig ondernemer begon, had ik geen geld voor een televisie, geen geld voor een wasmachine geen geld voor een abonnement op een krant, geen geld voor vakantie. Nu heb ik dat wel en meer dan dat. Was ik 28 jaar geleden beter dan nu? Wat heb ik fout gedaan in die jaren? Als ik met mijn “dikke bak” voor een zebrapad stop, zie ik weer zo’n lammeling met afgunst kijken. Wat ben ik minder dan hij?
Wakker worden!!! De overheid is één van de drie “machten” in onze samenleving die niet anders doet dan manipuleren. Mensen tegen elkaar opzetten en zelf de waarheid naar hun hand verdraaien. Wachtgeldregelingen, luxe onkostenvergoedingen, goedkope ambtswoningen en noem maar op. De verloren zonnebril van Wouter Bos mocht hij wel declareren. Tijdens het werk gebeurt dus dat mag, heel logisch toch? Doe ik dat als zelfstandig ondernemer wordt het door de fiscus als een beloning gezien en mag ik er alsnog belasting over betalen inclusief een boete. (Teveel tekst dus er komt een vervolg).
Op 02-08-2010 21:53:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ik: Verdeel en heers is het devies. De “maakbare maatschappij” wordt dat in de politiek genoemd. Wie weet het nog “Het kwartje van Kok“. Het werd plechtig beloofd, het was echt, echt, heel echt tijdelijk. Of stiekem toch maar niet. De afstand tussen wonen en werken moest groter worden. Het was sociaal verantwoord en heel correct. Nu worden we kaalgeplukt met de bijtelling van 25% voor de auto van de zaak of mogen we 0,19 eurocent per kilometer declareren als we zakelijk met de eigen auto rijden.
De volgende truc ligt alweer klaar. We kunnen nu nog gebruik maken van het voordeel in de wegenbelasting en de lage bijtelling voor die auto´s die de minste CO2 uitstoten. Helaas, het potje is bijna leeg en dreigt op korte termijn alweer te worden teruggedraaid.
Daar zit je dan met je mooie Prius. Duurder in aanschaf, weg voordeel in de wegenbelasting en 25% op je inkomen en dat op basis van die duurdere catalogusprijs.
Laat Richard Branson zo af en toe eens lekker rotzooien. Ook zijn medewerkers jatten als er gejat kan worden. Het gebeurt altijd en overal. Roept iemand wat over de ander is het alleen maar afgunst. Ideaal voor een overheid die polariseert. Tegenstellingen brengen verwarring en onrust. Een rookgordijn waarachter plannen worden gesmeed om de burger meer en meer aan banden te leggen.
Een aardig artikel op www.wereldgeheimen.nl. Filosofie complottheorien 14 juli 2010.
Op 02-08-2010 21:54:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @I.
Zo, dat lucht op. Ik voel met je mee. Een ondernemer heeft heel wat te verduren in NL.

Maar ik mag gelukkig 19 eurocent per kilometer declareren, in plaats van 0,19 cent.
En die Prius gaat voor 14% bijtelling. Ik kan me niet voorstellen dat dat zomaar verhoogd wordt.
No shit, Sherlock
Op 02-08-2010 22:11:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CrystalEyez: In België ook, hoor... :-)
| Ik weet niet wat ik niet weet |
Op 02-08-2010 22:38:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
CrystalEyez:

Vele mensen dromen van een fortuin. Eén belangrijke vraag aan die mensen: Welke actie heb je dit jaar ondernomen om in die richting te gaan?

Doelen stellen! En dat is in alles zo, nietwaar?

Ik koop nog braaf elke maand een staatslot.
Of bedoelde je dat niet?

Ik heb een modaal inkomen, heb een huur van € 680,- en hou nog elke maand genoeg over.
Ik mopper graag (om het mopperen, want dat is zo leuk), maar heb het HARDSTIKKE GOED!!!

Sterker: ik heb meer zooi, dan dat ik nodig heb.
Waarom zou ik nog meer nastreven?
Om de familie of de buren hun ogen uit te steken?
Hou toch op zeg!
Daar voel ik me te goed voor.
Cannot kill the Battery!!!
Op 02-08-2010 22:41:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pizza!:
Marsepars:

CrystalEyez:

Vele mensen dromen van een fortuin. Eén belangrijke vraag aan die mensen: Welke actie heb je dit jaar ondernomen om in die richting te gaan?

Doelen stellen! En dat is in alles zo, nietwaar?

Ik koop nog braaf elke maand een staatslot.
Of bedoelde je dat niet?

Ik heb een modaal inkomen, heb een huur van € 680,- en hou nog elke maand genoeg over.
Ik mopper graag (om het mopperen, want dat is zo leuk), maar heb het HARDSTIKKE GOED!!!

Sterker: ik heb meer zooi, dan dat ik nodig heb.
Waarom zou ik nog meer nastreven?
Om de familie of de buren hun ogen uit te steken?
Hou toch op zeg!
Daar voel ik me te goed voor.


Belangrijke vraag aan DIE mensen, verwees volgens mij naar diegenen die naar een fortuin dromen, diegenen die genoeg hebben op gelukkig te zijn hoeven dat natuurlijk niet. Als je voldoende rond kan komen is het goed zo natuurlijk.
Op 03-08-2010 1:21:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Pizza!:


Belangrijke vraag aan DIE mensen, verwees volgens mij naar diegenen die naar een fortuin dromen, diegenen die genoeg hebben op gelukkig te zijn hoeven dat natuurlijk niet. Als je voldoende rond kan komen is het goed zo natuurlijk.


Het was ook niet lelijk bedoeld.
Wilde het gewoon even kwijt.


En wie droomt er nou niet van de jackpot?
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 6:45:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
Emie :

Gerard:

belasting is zelf roude, of afpersing. Betalen onder dwang, alsof we allemaal misdadigers zijn.

Nou zo duister zie ik 't niet in. Van belastinggeld wordt 't een en ander betaald waar we allemaal gebruik van maken. Het doet wel zeer, om een percentage van je geld naar de staat te brengen, maar hallo, de staat, dat zijn wij!
Dus bij deze: graag gedaan

Als het zo zou gaan als je hier voorstelt, zou het zo gek nog niet zijn. helaas kom maar een klein deel van het belasting geld ten goede aan de nederlanders, het grootste deel wordt verspild en gejat door de mensen die er vrijelijk over lijken te kunne beschikken: redden van banken, aanleg van onzinnige onnodigheden, ambtelijke molens die van muggen oifanten maken om vooral hun eige bestaan geloofwaardig te houden, ga zo maar door. Lees anders een op de vrijspreker, zie Het Veld boven aan deze pagina.
'Don't forget rule number 6'
Op 03-08-2010 7:08:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CrystalEyez: @Marsepars: lucht maar dat hart, nobody cares :p.

Nee, nu serieus, luchten is goed en ik bedoelde het zoals Pizza bevestigde.

En nu naar de winkel om dat winnend lot
| Ik weet niet wat ik niet weet |
Op 03-08-2010 9:24:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
CrystalEyez:

@Marsepars: lucht maar dat hart, nobody cares :p.


Kijk, nu zijn we weer op niveau!
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 9:28:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CrystalEyez:
Marsepars:

Kijk, nu zijn we weer op niveau!



Da's alweer een stapje hoger dan mijn werkelijk niveau
| Ik weet niet wat ik niet weet |
Op 03-08-2010 9:36:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Callan:
antitoerisme :

omdat het systeem dat niet toelaat


En welk 'element' in het systeem laat dat niet toe? Ik word wel heel nieuwsgierig...
Op 03-08-2010 9:43:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
CrystalEyez:

Marsepars:

Kijk, nu zijn we weer op niveau!



Da's alweer een stapje hoger dan mijn werkelijk niveau


LOL!
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 14:34:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Xix: Rijk worden is niet het moeilijke, rijk blijven is de kunst.
Eender hoeveel je verdient, zet elke maand 10% van je inkomen opzij en laat dat geld voor jou werken. Geld trekt geld aan als je er verstandig mee omgaat.

Zo, rijk worden en blijven in een handige notedop.
Op 04-08-2010 9:34:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Rijkdom is niet in geld uit te drukken.
En zeker niet te koop.
Cannot kill the Battery!!!
Op 04-08-2010 9:40:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: Een menselijk zakenman...... een oximoron.
Op 04-08-2010 14:06:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
nabuco0:

Een menselijk zakenman...... een oximoron.

Een zakenman... Een f*cking moron.

(Nou, zo kan ie wel weer!)
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-08-2010 1:02:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden