Er wordt veel gespeculeerd over de Egyptische Sfinx. Al jaren is men in de omgeving aan het wroeten maar echt veel hoorden we niet over enige ontdekkingen. Dankzij onze GW-correspondent in Egypte komt daar verandering in. Antoine Gigal liet ons weten dat men vlak vóór de Sfinx een groot bassin heeft opgegraven, gemaakt met grote stenen blokken en nog vol verrassingen. Antoine stuurde ons wat foto's zodat u zandloos kan meegenieten van de vondst, want sinds juli hebben de archeologen het er maar druk mee. De precieze bedoeling of reden van het bassin, dat vlakbij de piramide van Chefren ligt, is tot op heden onbekend.

Bassin bij Sfinx ontdekt
(Bassin vlak voor de Sfinx)

Bassin bij Sfinx ontdekt
(Te zien: het bassin. Achter de fotograferende Gigal: de Sfinx)

Volgens de onderzoekers stamt het bassin uit de 26e dynastie. Waarom ze dat denken is dan weer onduidelijk want stenen kunnen niet gedateerd worden en er zijn geen inscripties noch restanten gevonden waarmee een datum kan bepaald worden. Wat wél werd gevonden is een tunnelnetwerk. Daarin zijn echter nog geen onderzoekswerkzaamheden gebeurd aangezien ze nog teveel water bevatten. De pompen zijn er druk hun werk aan het doen dus misschien leveren de tunnels later nog nieuwe informatie op.

Bassin bij Sfinx ontdekt
(Rechts op de foto: de Sfinx)

Bassin bij Sfinx ontdekt
(De blauwe plastic zakken houden het water tegen uit de zijtunnels)

Bassin bij Sfinx ontdekt
(foto's copyright Antoine Gigal)
Radiation: Iemand luchtbeelden?
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 03-08-2010 0:57:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Radiation:

Iemand luchtbeelden?

Ik denk het nog niet, dit is nogal vers van de pers.
United as one. Divided by zero.
Op 03-08-2010 13:35:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Vroeger lag er dus een heel 'meer' om de Sfinx heen en hielden ze ceremonies vanaf het water.
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 14:30:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
oesermaatra0069: Misschien een heilig meer voor een godheid?
Als dit werkelijk 26e dynastie zou zijn zou ik denken aan gewijdt aan Isis , omdat ze ook ergens in de buurt een tempel had.

Is het vroeger zeg maar 4e dynastie dan denk ik aan een heilig meer voor Ra of Sokar. Ik ben erg benieuwd.
Jij bent er gloeiend bij, Bommel. Wat is je naam? zei Brigadier Bullebas.
Op 03-08-2010 15:01:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ oesermaatra0069

Dus dat idee van mij is helemaal zo gek nog niet?
Kwam anders gewoon uit de dikke duim, hoor.
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 15:11:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
el Vinci: babelonische leeuwen horen zoals het een koning der zoogdieren betaamt op een (ei)land in het water, dus niks vreemds aan de hand hier.
Hun slaven vaarden in de wateren van de leeuw gelijk wij in de wateren van de demon/cratische mo(o)n/eye cult van de leeuw van hare grajesteit Bea/trick´s varen en betalen daar de farao ook flink havengeld en belasting voor en ruim voldoende om de farao en zijn of haar gevolg enorme piramides mee te laten bouwen

We zitten gelijk de egyptenaren letterlijk in de boot (zie de hyro en petrogliefen) Slaven behoren met hun bootjes ook in het water en willen ze aan land komen moeten ze eerst langs de (loszand)bankier(s) en de h(e)avenmeesters van de Leeuw.

zie ING en h(e)avenmeester Nout trilateraal BIS bank fraude sorry ik wil eventueel wel mijn verontschuldigingen aanbieden aan diegene die door ons toedoen alles kwijt zijn geraakt `Wel-link` en consorten.

Haast iedereen denkt dat die cult met het volk van Egypte ten onder is gegaan, hoe kan men zich zo vergissen..........


(bericht gewijzigd op 3-8-2010 18:07:38)
Op 03-08-2010 17:55:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ el Vinci

Niet eens zo gek wat je zegt.
Ik heb namelijk nog nooit een leeuw in Nederland gezien of ooit gelezen dat ze in een ver en/of duister verleden hier rondzwierven.
Maar toch staat dat beest in ons wapen.
http://www.google.nl/images?rlz=1C1CHMZ_nlNL305NL386&q=je%20maintiendrai&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wi&biw=1680&bih=933

Al ziet ie er wel 'drakerig' uit...
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 19:19:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
el Vinci: Die leeuwen in het vaandel-wapen zijn gemodelleerd naar het model van een box-gelly fish ofwel een KWAL, eenmaal in de wateren van de leeuw wordt je aangetipt door de netelcellen-pijlen van hun wapen en hang je als ver-LAM-d gods aan hun ten-takels (tien geboden) en wordt je langzaam maar zeker leeggezogen en verorbert en als a piece of shit weer uitgekakt.

hier de kwal die mogelijk model stond voor het wapen van ons koningshuis

hier hun god eveneens in een kwal die Adam aantipt met zijn netelcellen-tien geboden en tot ver-LAM-d gods maakt


Op 03-08-2010 20:00:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: de nederlandse leeuw heeft normaal ook 7 gouden pijlen in z'n klauwen, staan voor de 7 pro-vinci-en of neerlanden van vroeger. Zie ik niet meer op de foto, zal Nout mailen om te vragen waar hij ze heeft gelaten.

el Vinci:

Die leeuwen in het vaandel-wapen zijn gemodelleerd naar het model van een box-gelly fish ofwel een KWAL, eenmaal in de wateren van de leeuw wordt je aangetipt door de netelcellen-pijlen van hun wapen en hang je als ver-LAM-d gods aan hun ten-takels (tien geboden) en wordt je langzaam maar zeker leeggezogen en verorbert en als a piece of shit weer uitgekakt.

hier de kwal die mogelijk model stond voor het wapen van ons koningshuis

hier hun god eveneens in een kwal die Adam aantipt met zijn netelcellen-tien geboden en tot ver-LAM-d gods maakt




Op 03-08-2010 20:40:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: is t niet gewoon een drinkbakkie?
Op 03-08-2010 20:42:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ degriezels

Alstublieft.
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 20:43:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
degriezels:

is t niet gewoon een drinkbakkie?

LOL!

Als ze wat verder graven, staat er aan de rand: 'Poekie'.
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 20:44:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: Bedankt Marsepars, ze zijn er nog, sorry Nout

Marsepars:

@ degriezels

Alstublieft.


Op 03-08-2010 20:49:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: Hoe doe je dat met plaatjes in de tekst?
Vond net na stevig denk en zoekwerk de kandidaat voor de tweede sfinx

http://www.rides.nl/nieuws/bericht/loeki-de-leeuw-in-carnaval-festival/326/5
Marsepars:

degriezels:

is t niet gewoon een drinkbakkie?

LOL!

Als ze wat verder graven, staat er aan de rand: 'Poekie'.


Op 03-08-2010 21:01:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ degriezels

Daar gooi ik even een pm tegenaan.
Edit: PM reeds verstuurd!
(bericht gewijzigd op 3-8-2010 21:13:20)
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 21:06:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

Vroeger lag er dus een heel 'meer' om de Sfinx heen en hielden ze ceremonies vanaf het water.

de sfinks is gebouwd aan de rand van de nijl, dat de nijl nu een heel eind verderop ligt verteld ons maar 1 ding, namelijk hoeveel jaar het geleden is.

de grote piramide btw hetzelfde verhaal, die lag ook tegen de nijl aan...

daar van uitgaande, wie weet was het een haven of iets dergelijks?
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 03-08-2010 21:39:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: Bedankt!
Marsepars:

@ degriezels

Daar gooi ik even een pm tegenaan.
Edit: PM reeds verstuurd!

Op 03-08-2010 21:43:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
degriezels:

Bedankt!
Marsepars:

@ degriezels

Daar gooi ik even een pm tegenaan.
Edit: PM reeds verstuurd!



Geen probleem, man!/Geen probleem, vrouw!*

En nu plakken met die hap!
Ik ben benieuwd...
*= doorhalen wat niet van toepassing is.
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 21:46:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: En daar is kandidaat 2 in de goede houding

http://www.maatschappijleerwerkstuk.nl/getimage.php?id=129
Marsepars:

degriezels:

is t niet gewoon een drinkbakkie?

LOL!

Als ze wat verder graven, staat er aan de rand: 'Poekie'.


Op 03-08-2010 21:47:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
degriezels:

En daar is kandidaat 2 in de goede houding

http://www.maatschappijleerwerkstuk.nl/getimage.php?id=129
Marsepars:

degriezels:

is t niet gewoon een drinkbakkie?

LOL!

Als ze wat verder graven, staat er aan de rand: 'Poekie'.




Volgens mij komt het omdat het geen .jpg-bestand is.
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 21:54:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: Eerst zwembad van georganiseerde aard!? Trouwens een beetje water in de zandbak is wel welkom denk...... PS die vent met die cowboy hoed zal er wel weer een mooi verhaal voor uit zijn duim zuigen, en dan zegt de hele wereld weer jaja zo zit dat.....
Live kost Time
Op 03-08-2010 22:16:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
lifetime:

Eerst zwembad van georganiseerde aard!? Trouwens een beetje water in de zandbak is wel welkom denk...... PS die vent met die cowboy hoed zal er wel weer een mooi verhaal voor uit zijn duim zuigen, en dan zegt de hele wereld weer jaja zo zit dat.....

Osmanagic?
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 22:23:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Marsepars:

lifetime:

Eerst zwembad van georganiseerde aard!? Trouwens een beetje water in de zandbak is wel welkom denk...... PS die vent met die cowboy hoed zal er wel weer een mooi verhaal voor uit zijn duim zuigen, en dan zegt de hele wereld weer jaja zo zit dat.....

Osmanagic?

Hawass?
United as one. Divided by zero.
Op 03-08-2010 22:39:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
3.14po:

Marsepars:

lifetime:

Eerst zwembad van georganiseerde aard!? Trouwens een beetje water in de zandbak is wel welkom denk...... PS die vent met die cowboy hoed zal er wel weer een mooi verhaal voor uit zijn duim zuigen, en dan zegt de hele wereld weer jaja zo zit dat.....

Osmanagic?

Hawass?

Natuurlijk!!!

Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2010 22:41:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
lifetime:

Eerst zwembad van georganiseerde aard!? Trouwens een beetje water in de zandbak is wel welkom denk...... PS die vent met die cowboy hoed zal er wel weer een mooi verhaal voor uit zijn duim zuigen, en dan zegt de hele wereld weer jaja zo zit dat.....

man met een cowboyhoed?



bedoel je deze?
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 03-08-2010 22:41:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Op 03-08-2010 23:45:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan: Basin?! Zou dit mogelijk het dak kunnen zijn van de legendarische Hall of Records?
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 04-08-2010 0:38:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vlinder:
Nabta Playa religieuze banden met het oude Egypte.
Vroegst bekende Archeoastronomie ter wereld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nabta_Playa
Op 04-08-2010 2:38:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fair: zucht
Op 04-08-2010 3:28:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Maan:

Basin?! Zou dit mogelijk het dak kunnen zijn van de legendarische Hall of Records?

En weer een mogelijkheid!
Die mij persoonlijk het meest aanspreekt, maar dat is meer wishful thinking...


Aan de andere kant: waarom ook niet?
Misschien had dat meertje wel een dubbelfunctie.
Tot no toe blijft het gissen, maar het is wel leuk om er over te speculeren!
Cannot kill the Battery!!!
Op 04-08-2010 7:18:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Fair:

zucht

Die is te makkelijk. Licht eens toe, waarom zucht? Is het allemaal flauwekul wat hier staat, weet jij het beter? Vertel het ons!
Is it electrickery?
Op 04-08-2010 0:05:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
Marsepars:

Maan:

Basin?! Zou dit mogelijk het dak kunnen zijn van de legendarische Hall of Records?

En weer een mogelijkheid!
Die mij persoonlijk het meest aanspreekt, maar dat is meer wishful thinking...


Aan de andere kant: waarom ook niet?
Misschien had dat meertje wel een dubbelfunctie.
Tot no toe blijft het gissen, maar het is wel leuk om er over te speculeren!


Ik vertelde het eigenlijk niet helemaal goed; Voor de poten, eigenlijk voor één bepaalde poot, zou de ingang zijn naar een soort van ondergronds vertrek dat de ingang zou zijn naar een tunnelsysteem die naar de drie grote piramiden en de Hall of Records (mogelijk onder de Grote Piramide) zou gaan.

Niet zonder redenen denk ik dat het misschien mogelijk is dat het tunnelsysteem tevens de functie had om (zonne?/aardmagnetische?)energie te sturen (opgevangen van de piramide.) De vraag is of de wanden van deze tunnels ook veel mineralen bezaten net zoals onder de basis van de piramiden in Egypte en Mexico. Deze mineralen zitten hier niet van nature; In Mexico werden deze vermoedelijk geimporteerd vanuit Brazilie, dus het moest een zeker nut hebben. Vandaag de dag gebruiken we dit soort mineralen als isolator voor hitte en dergelijke. Mogelijk heeft dit te maken met de verticale energiekolom die waargenomen werd bij de Grote Piramide als bij één van de Bosnische piramiden. Nut hiervan? Mogelijke aandrijving van vlieg- of ruimteschepen, google "Lightcraft".
(bericht gewijzigd op 4-8-2010 14:42:37)
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 04-08-2010 14:41:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Fair:

zucht

Wat Emie zegt.
Denk dan tenminste mee.
Cannot kill the Battery!!!
Op 04-08-2010 15:39:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: Hawass zou kunnen kloppen (klop klop ) Marsepars! Die cowboy (hoed) man .. is hij gestopt met roken? Kan niet alles bij houden he.. Rob B.
Live kost Time
Op 04-08-2010 18:30:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: Maar Maan, waar haal je dat allemaal vandaan, ga me nu niet vertellen dat je een aluminium hoedje hebt! Zo niet, dan verwacht ik op zijn minst dat je vertelt hoe het werkt! Want als je weet dat die materialen nodig zijn, weet je ook waarom…vertel vertel!!
Live kost Time
Op 04-08-2010 18:31:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
lifetime:

Hawass zou kunnen kloppen (klop klop ) Marsepars! Die cowboy (hoed) man .. is hij gestopt met roken? Kan niet alles bij houden he.. Rob B.

Ja, natuurlijk wist ik meteen dat het over Zawi Hawass ging!
Ik zat alleen maar even te klieren.
Dat doe ik wel vaker.

Nee, dat zeg ik verkeerd. Sóms reageer ik wel eens serieus.
Eigenlijk zeer zelden tot nooit...
Cannot kill the Battery!!!
Op 04-08-2010 19:55:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Maan

Ik meen mij te herinneren dat ze ooit een een onderzoek met schokgolven hebben gedaan TUSSEN de poten van de sphinx en dat ze er toen achter zijn gekomen dat er een holle ruimte was.
Was geloof ik in een docu van Bauval en die andere meneer waar ik nu even niet opkom.
Cannot kill the Battery!!!
Op 04-08-2010 19:58:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
lifetime:

Hawass zou kunnen kloppen (klop klop ) Marsepars! Die cowboy (hoed) man .. is hij gestopt met roken? Kan niet alles bij houden he.. Rob B.

dat is GW Bush
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 04-08-2010 20:31:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

@ Maan

Ik meen mij te herinneren dat ze ooit een een onderzoek met schokgolven hebben gedaan TUSSEN de poten van de sphinx en dat ze er toen achter zijn gekomen dat er een holle ruimte was.
Was geloof ik in een docu van Bauval en die andere meneer waar ik nu even niet opkom.

dit verhaal is al zo oud dat ik niet verwacht dat er nog wat in die kamers zal staan mochten we ze ooit vinden, die zijn dan allang leeg gehaald...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 04-08-2010 20:33:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Ron B.:

Marsepars:

@ Maan

Ik meen mij te herinneren dat ze ooit een een onderzoek met schokgolven hebben gedaan TUSSEN de poten van de sphinx en dat ze er toen achter zijn gekomen dat er een holle ruimte was.
Was geloof ik in een docu van Bauval en die andere meneer waar ik nu even niet opkom.

dit verhaal is al zo oud dat ik niet verwacht dat er nog wat in die kamers zal staan mochten we ze ooit vinden, die zijn dan allang leeg gehaald...

Maar daar ben ik ook helemaal niet bang voor.
Het zal me eerder verbazen als ze er wèl wat vinden!

Van wanneer was dat ook al weer?
Eind jaren '80, begin '90 of zoiets?
Cannot kill the Battery!!!
Op 04-08-2010 20:43:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

Ron B.:

Marsepars:

@ Maan

Ik meen mij te herinneren dat ze ooit een een onderzoek met schokgolven hebben gedaan TUSSEN de poten van de sphinx en dat ze er toen achter zijn gekomen dat er een holle ruimte was.
Was geloof ik in een docu van Bauval en die andere meneer waar ik nu even niet opkom.

dit verhaal is al zo oud dat ik niet verwacht dat er nog wat in die kamers zal staan mochten we ze ooit vinden, die zijn dan allang leeg gehaald...

Maar daar ben ik ook helemaal niet bang voor.
Het zal me eerder verbazen als ze er wèl wat vinden!

Van wanneer was dat ook al weer?
Eind jaren '80, begin '90 of zoiets?

minimaal al sinds de voorspellingen van cayce, als ik de naam goed heb tenminste...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 04-08-2010 21:22:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Ron B.:


minimaal al sinds de voorspellingen van cayce, als ik de naam goed heb tenminste...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Edgar_Cayce

Oké, da's dus iets langer geleden...
Cannot kill the Battery!!!
Op 04-08-2010 21:32:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: weet in ieder geval wel wat er tussen mijn pootjes zit
Op 04-08-2010 21:40:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
degriezels:

weet in ieder geval wel wat er tussen mijn pootjes zit

Laat dat maar een mysterie blijven...
Cannot kill the Battery!!!
Op 04-08-2010 21:47:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
lifetime:

Maar Maan, waar haal je dat allemaal vandaan, ga me nu niet vertellen dat je een aluminium hoedje hebt! Zo niet, dan verwacht ik op zijn minst dat je vertelt hoe het werkt! Want als je weet dat die materialen nodig zijn, weet je ook waarom…vertel vertel!!


Nee ik ben geen aluhoedje en heb er geen. Ik tracht zelf iets te schrijven hierover al heb ik nagenoeg alle info van anderen op een paar persoonlijke ontdekkingen na. Wist je dat bijna alle oude megalitische bouwwerken uit de oudheid of op een leylijn liggen of op een knooppunt daarvan? David Hatcher Childress heeft in het boek “Antigravity and the World Grid” een lijst gemaakt waaruit dit bleek.

Ik zag zelf dat ook het Coral Castle op zo'n knooppunt (ligt vlakbij Bimini.) ( http://en.wikipedia.org/wiki/Coral_Castle ) De bouwer hiervan stelde dat hij de megalitische stenen kon verplaatsen omdat hij het geheim van de piramiden gekend zou hebben. Helaas heeft hij dat geheim mee zijn graf ingenomen of deze informatie is bewust onderdrukt.

Trance medium Cottrell geeft heel gedetailleerde beschrijvingen (zie:
en
) dat de piramiden oorspronkelijk werden gebouwd als luchthavens en dit komt redelijkerwijs overheen met de vertalingen van de Sumerische kleitabletten van Zecharia Sitchin. (Volgens hem waren het spaceports.) De oude Indische Mahabharata beschreef al vlieg- en ruimtetuigen in de oudheid als de zogenaamde Vimana (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vim%C4%81na ) en mogelijk ook het Vailixi voertuig van Atlantis.

Het is mogelijk om met behulp van zonneenergie een toestel zonder aandrijving aan te drijven dus onmogelijk is het niet, nogmaals google "Lightcraft" hiervoor. Ik denk zelf echter dat men gebruik heeft gemaakt van het aardmagnetisch veld, de ley lijnen. Zie: http://www.crystalinks.com/grids.html

(bericht gewijzigd op 5-8-2010 1:00:04)
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 05-08-2010 0:52:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Maan

Hoezo: ik heb geen aluhoedje?
Dan loop je hopeloos achter!!!


Ik ben ook wel vaker iets over de leylijnen, of dragonpaths tegengekomen.
Vond ik wel een boeiend onderwerp.

En Coral Castle heb ik me ook in proberen te verdiepen, maar dat was te wiskundig voor mij.
Misschien ben ik daar later wel klaar voor.

En van het Anunnaki-verhaal ben ik sowieso een groot liefhebber.
Dus dat van die spaceports wist ik al.
Blijft een mooi verhaal!
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-08-2010 0:59:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
Marsepars:

@ Maan

Hoezo: ik heb geen aluhoedje?
Dan loop je hopeloos achter!!!


Ik ben ook wel vaker iets over de leylijnen, of dragonpaths tegengekomen.
Vond ik wel een boeiend onderwerp.

En Coral Castle heb ik me ook in proberen te verdiepen, maar dat was te wiskundig voor mij.
Misschien ben ik daar later wel klaar voor.

En van het Anunnaki-verhaal ben ik sowieso een groot liefhebber.
Dus dat van die spaceports wist ik al.
Blijft een mooi verhaal!


Het geheim heeft volgens mij niet zo zeer met wiskundige formules te maken maar met een beter begrip van de zwaartekracht en de antizwaartekracht wat volgens Cottrell hetzelfde is als magnetisme (heel interessant uitgangspunt.)

Het enige waar berekeningen voor nodig zouden zijn is om het centrum van de massa te berekenen wat nodig zou zijn voor deze antizwaartekrachttechniek, hier zou namelijk de "disruptor" van de zwaartekracht boven geplaatst worden om zo de zwaartekracht op te heffen. Zo zouden alle megalitische bouwsels gemaakt kunnen zijn op de Aarde; de grote piramiden in Egypte, Mexico, Stonehenge, Puma Punku, (mogelijk) Paaseiland en ga zo maar door. Het enige merkwaardige hierbij is dat Baalbek in Libanon niet op zo'n lijn ligt en daar zijn nu net de zwaarste stenen ter wereld gevonden. Ook de hunnebedden liggen niet op zo'n globale lijn. De Bosnische piramiden, of ze nu echt zijn of niet, liggen ook op zo'n lijn ook al zijn daar (nog) geen megalitische bouwsels gevonden.

Ook trance medium Daan Akkerman heeft informatie over de Annunaki. Volgens hem kwamen ze oorspronkelijk van Orion en hadden het goud nodig om Mars te redden, niet "Nibiru". Hij heeft ook commentaar over de vondst van het dorp van de zogenaamde piramidebouwers, volgens hem waren dat juist mensen die de gepolijste deklagen van de piramiden afhaalden en dus juist slopers waren. Zie: http://www.daanakkerman.nl/piramides.html
(bericht gewijzigd op 5-8-2010 1:14:36)
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 05-08-2010 1:11:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Dank voor de links, Maan. Het is wel lastig als trance mediums elkaar gaan tegenspreken. Wie/wat nog te geloven? Waarom komt zulke belangrijke informatie niet eensluidend door? Waarom is die kennis bij de mensheid weg? Waarom 'mogen' we het niet weten? (Dat er hervonden kennis voor het grote publiek wordt verborgen vind ik ook zoiets. Why, why?)
Is it electrickery?
Op 05-08-2010 1:19:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
Emie :

Dank voor de links, Maan. Het is wel lastig als trance mediums elkaar gaan tegenspreken. Wie/wat nog te geloven? Waarom komt zulke belangrijke informatie niet eensluidend door? Waarom is die kennis bij de mensheid weg? Waarom 'mogen' we het niet weten? (Dat er hervonden kennis voor het grote publiek wordt verborgen vind ik ook zoiets. Why, why?)


Ik heb het nog niet meegemaakt dat voor mij echte, geloofwaardige trance mediums elkaar tegenspreken. Hoe ik zoiets herken?: "Een boom herken je aan zijn vruchten."

Zecharia Sitchin is geen medium, hij heeft de Soemerische kleitabletten vertaald naar zijn eigen interpretatie. Ik geloof niet dat dit foutloos gedaan is maar ik denk dat hij in grote lijnen wel op het juiste spoor zit. Het komt overheen met legenden over de gehele oude wereld. Het spreekt zelfs de Bijbel niet tegen maar stelt het Oude Testament wel in een ander perspectief. Het begrip dat men vroeger van God had was hierdoor meer die van een "god", en dat heeft raakvlakken met andere mythologiën inclusief de Griekse mythologie. Er woedde een oorlog tussen de goden dus daarom mocht men geen andere god aanbidden dan de ene God van Israel (hoogstwaarschijnlijk Enlil / Zeus) die toch wel heel menselijke trekjes had en sterk in contrast stond met de God van liefde en verdraagzaamheid waar Jezus Christus over sprak. Zelfs de goden/Annunaki geloofden in een "hogere macht" volgens Sitchin.

Waarom de kennis bij de mens weg is? Kan zijn omdat onze technologische beschaving opnieuw opgebouwd diende te worden na de laatste grote vloed zo'n 10.500 jaar v.C. En/of dat olie en energiebedrijven hier niet blij mee zijn en liever graag hun klanten en geldstroom houden dan de wereld te ontdoen van verspilling en vervuiling (wat ons uiteindelijk de kop kan kosten, zie BP.)
(bericht gewijzigd op 5-8-2010 1:48:14)
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 05-08-2010 1:32:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Emie :

Dank voor de links, Maan. Het is wel lastig als trance mediums elkaar gaan tegenspreken. Wie/wat nog te geloven? Waarom komt zulke belangrijke informatie niet eensluidend door? Waarom is die kennis bij de mensheid weg? Waarom 'mogen' we het niet weten? (Dat er hervonden kennis voor het grote publiek wordt verborgen vind ik ook zoiets. Why, why?)

Kennis is macht.
Kennis achterhouden is machtsmisbruik.

Maar niet altijd!
Soms is kennis achterhouden wijs.
Voor voorbeelden: zie de reactie van Ron B. hieronder.
(bericht gewijzigd op 5-8-2010 20:21:53)
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-08-2010 19:07:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

Kennis is macht.
Kennis achterhouden is machtsmisbruik.

dus jij vind het machtsmisbruik om een geestelijk minder stabiel persoon zaken zoals vuurwapens en explosieven te onthouden?

of om een machtsgeile dictator atoomkennis te onthouden?

bepaalde kennis achterhouden kan ook een vorm van wijsheid zijn, stel dat jij de formule weet om deze planeet in tweeën te splijten, zou jij dat zomaar aan iedereen vertellen, ik zou dat echt wel laten, want wie weet wat een ander er mee doet, vooral als die andere persoon niet in staat is om te beseffen wat die formule inhoud of wat de consequenties ervan inhouden...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 05-08-2010 20:15:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Ron B.:

Marsepars:

Kennis is macht.
Kennis achterhouden is machtsmisbruik.

dus jij vind het machtsmisbruik om een geestelijk minder stabiel persoon zaken zoals vuurwapens en explosieven te onthouden?

of om een machtsgeile dictator atoomkennis te onthouden?

bepaalde kennis achterhouden kan ook een vorm van wijsheid zijn, stel dat jij de formule weet om deze planeet in tweeën te splijten, zou jij dat zomaar aan iedereen vertellen, ik zou dat echt wel laten, want wie weet wat een ander er mee doet, vooral als die andere persoon niet in staat is om te beseffen wat die formule inhoud of wat de consequenties ervan inhouden...

Oeps!
Je hebt gelijk.
Ik ga het meteen aanpassen!

Edit: reeds gedaan!
(bericht gewijzigd op 5-8-2010 20:22:32)
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-08-2010 20:19:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
Ron B.:

Marsepars:

Kennis is macht.
Kennis achterhouden is machtsmisbruik.

dus jij vind het machtsmisbruik om een geestelijk minder stabiel persoon zaken zoals vuurwapens en explosieven te onthouden?

of om een machtsgeile dictator atoomkennis te onthouden?

bepaalde kennis achterhouden kan ook een vorm van wijsheid zijn, stel dat jij de formule weet om deze planeet in tweeën te splijten, zou jij dat zomaar aan iedereen vertellen, ik zou dat echt wel laten, want wie weet wat een ander er mee doet, vooral als die andere persoon niet in staat is om te beseffen wat die formule inhoud of wat de consequenties ervan inhouden...


Ja dat is ook een goede mogelijkheid en misschien ligt de waarheid net als vaker ook hier wel in het midden.
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 05-08-2010 21:16:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

Ron B.:

Marsepars:

Kennis is macht.
Kennis achterhouden is machtsmisbruik.

dus jij vind het machtsmisbruik om een geestelijk minder stabiel persoon zaken zoals vuurwapens en explosieven te onthouden?

of om een machtsgeile dictator atoomkennis te onthouden?

bepaalde kennis achterhouden kan ook een vorm van wijsheid zijn, stel dat jij de formule weet om deze planeet in tweeën te splijten, zou jij dat zomaar aan iedereen vertellen, ik zou dat echt wel laten, want wie weet wat een ander er mee doet, vooral als die andere persoon niet in staat is om te beseffen wat die formule inhoud of wat de consequenties ervan inhouden...

Oeps!
Je hebt gelijk.
Ik ga het meteen aanpassen!

Edit: reeds gedaan!

ik wil je zeker niet op je plaats zetten hoor, ik breng slechts enige nuance aan en wil zeker niet voor jou bepalen wat goed en fout is...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 05-08-2010 21:50:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
berma: Vreemd dat ze nu pas hier onderzoek gaan doen.
Over heel veel zaken lijkt meer gedacht dan er daadwerkelijk onderzoek is gedaan.
Het lijkt wel alsof ze niets willen weten maar ons graag wat op de mouw willen spelden.
Op 06-08-2010 11:41:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Ron B.:


ik wil je zeker niet op je plaats zetten hoor, ik breng slechts enige nuance aan en wil zeker niet voor jou bepalen wat goed en fout is...

Ik zie het niet als op mijn plaats gezet worden.
Ik zie het als op mijn fouten gewezen worden.
Dat is niet altijd leuk, maar ik leer er wel van.
En ik wil zoveel mogelijk leren in dit leven.

Dus je bent gewoon goed bezig.
Misschien waardeert een ander dat niet, maar ik wel.

En je had gewoon gelijk, dus: No hard feelings, whatsoever!
Cannot kill the Battery!!!
Op 06-08-2010 11:53:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bounty:
el Vinci:

Die leeuwen in het vaandel-wapen zijn gemodelleerd naar het model van een box-gelly fish ofwel een KWAL, eenmaal in de wateren van de leeuw wordt je aangetipt door de netelcellen-pijlen van hun wapen en hang je als ver-LAM-d gods aan hun ten-takels (tien geboden) en wordt je langzaam maar zeker leeggezogen en verorbert en als a piece of shit weer uitgekakt.

hier de kwal die mogelijk model stond voor het wapen van ons koningshuis

hier hun god eveneens in een kwal die Adam aantipt met zijn netelcellen-tien geboden en tot ver-LAM-d gods maakt





die laatste "kwal" was toch een encryptische versie van de menselijke hersens?
De kwaliteit van je leven wordt bepaald door de zaken waar jij onbewust bekwaam goed in bent !
Op 07-08-2010 3:42:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden