Vorige week werd het concept regeerakkoord van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV gepresenteerd. Het is niet gemakkelijk een neutraal verslag van dit document te geven. Zelfs na alle moeite van Verhagen om 'de juiste toon' te vinden is het voor de oplettende lezer een behoorlijk onaangename leeservaring. Natuurlijk staan er ook zaken in die geen enkel redelijk mens zou afkeuren, zoals het afschaffen van de 'bonnenquota' bij de politie, maar helaas vallen deze lichtpuntjes in het niet bij algehele teneur van dit akkoord.

Vrijheid en Verantwoordelijkheid is de titel van het regeerakkoord. Wat hiermee bedoeld wordt is moeilijk te zeggen. Het kan in ieder geval niet betekenen dat deze plannen Nederland vrijer zullen maken of de politiek haar verantwoordelijkheid zal nemen. Integendeel zelfs. Waarschijnlijk betekent het dat de politiek de vrijheid heeft haar onderdanen te knechten en de onderdanen de verantwoordelijkheid te buigen voor de machthebbers. Een andere duiding van de titel zou voorbijgaan aan de inhoud van het gebodene.

Ik hoor jullie al zeggen: 'Is het echt zo erg? Overdrijft Otto nu niet weer een beetje?' Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat ik in de toekomst meewarig kan lachen om de woorden die ik hier schrijf.

Bestuur

Het akkoord zegt dat men wil decentraliseren. Hoe dat te rijmen valt met het opheffen van deelgemeenten en deelraden, het terugbrengen van 25 naar 10 politieregio's plus het opzetten van een nationale politiemacht, het opheffen van regionale verantwoordelijkheid wat betreft infrastructuur en het centraliseren van facilitaire diensten, is mij in ieder geval een raadsel. Een belangrijk punt is ook de voorgestelde vermindering van het aantal volksvertegenwoordigers. In de Eerste en Tweede Kamer zou zelfs eenderde van het aantal zetels moeten verdwijnen. Dat dit ten koste gaat van de kleine partijen en de volksvertegenwoordiging onevenrediger zal maken wordt hier voor lief genomen.

Buitenland

Wat betreft het buitenlandse beleid blijven we een brave NAVO partner. De krijgsmacht wordt ingezet in de war on drugs. Een tweede JSF zal worden aangeschaft. Ontwikkelingssamenwerking zal zich richten op enkele landen en voornamelijk in dienst gesteld worden van het bedrijfsleven en defensie. (Gezegend dus die landen die geen ontwikkelingshulp meer ontvangen uit Nederland.)

Economie & Financiën

Dat een VVD kabinet een rechtse economische koers zal varen zal niemand verbazen. Dat zij echter nog steeds dezelfde neoliberale retoriek gebruiken die al jaren is achterhaald duidt op wereldvreemdheid en intellectuele armoede. Gezaghebbende economen als Joseph Stiglitz waarschuwen dat een bezuinigingspolitiek de crisis in Europa aanzienlijk erger zal maken en zelfs de euro in gevaar zal kunnen brengen. Zoals bekend wil dit kabinet een slordige 18 miljard euro bezuinigen. De vraag die zich hier opdringt is of de drie partijen van dit akkoord nu echt zo dom zijn of dat sommige mensen baat hebben bij maatschappelijke onrust en de vorming van een lompenproletariaat. Om toch nog iets positiefs te kunnen melden: ZZP'ers krijgen meer kans op werk bij de overheid en het wordt gemakkelijker om een vergunning te krijgen om kleinschalig energie te winnen. Daartegenover staat weer dat dit kabinet onomwonden kiest voor kernenergie. Subsidies worden vrijwel overal afgeschaft, behalve natuurlijk voor de grotere spelers in het bedrijfsleven.

 

Zorg

Bij dit onderwerp heeft het CDA nog ietsiepietsie gered (het PGB blijft gehandhaafd), maar gezien de nadruk op winstuitkeringen en externe prikkels voor doelmatigheid lijkt het er niet op dat het menselijke aspect van de zorg in goede handen is bij dit kabinet.

Immigratie

Tja, wat moeten we zeggen... Opvallendste is wellicht het verhogen van de exameneisen van de inburgeringscursus. Kijk voor de grap eens naar de oefenvragen van 2008 en zeg eerlijk of u geslaagd zou zijn voor het examen...

Infrastructuur

De maximum snelheid wordt verhoogd naar 130 km p/u en er wordt 500 miljoen extra geïnvesteerd in wegen en spoorlijnen. Volkomen logisch natuurlijk wanneer je 18 miljard wilt bezuinigen...

Veiligheid

Dit is een van de stokpaardjes van deze coalitie en het hoofdstukje in het akkoord waar wij van GW het meest van schrikken. Onmiddellijk schiet ons het citaat van Benjamin Franklin door het hoofd: Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety. Een greep uit de voorstellen:

  • Meer cameratoezicht
  • Verruiming mogelijkheid preventief fouilleren
  • Het toepassen van snelrecht
  • Oprichten van een nationale politiemacht (dus onder de verantwoordelijkheid van de minister i.p.v. de burgemeesters)
  • Verlagen duur opleiding van de politie
  • 3000 extra agenten 
  • Het kraakverbod wordt met prioriteit gehandhaafd
  • Bredere inzet systemen nummerplaatherkenning
  • Het privatiseren (!) van het gevangeniswezen

O ja, softdrugs wordt verder gecriminaliseerd. Het onderscheid tussen hard en softdrugs wordt aangepast en coffeeshops worden besloten clubs met pasjessysteem enkel toegankelijk voor Nederlanders.

Slot

Dit artikel pretendeert niet een alomvattende samenvatting van het concept regeerakkoord te zijn. De verdere afbraak van het aanbod sociale huurwoningen (is dat een reden waarom de krakers nu met prioriteit worden aangepakt?) en andere zaken zijn hier niet of amper aan bod gekomen. Het beste blijft dus om zelf de pdf-file na te lezen.

Pieter: De locatie voor de oefenvragen is niet juist. De vragen bij die link hebben een ander doel, namelijk:

Deze vragen zijn vooral bedoeld als een maandelijkse quiz met verwijzingen naar actualiteit of een oefening in raadplegen van bronnen.


De goede link is deze: http://kns.edia.nl/preview.html

(Ik had gelukkig alle antwoorden goed )
(bericht gewijzigd op 5-10-2010 9:36:49)
No shit, Sherlock
Op 05-10-2010 9:30:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Boognish: Ach ja. Er wordt strategisch voorgesorteerd op de leuke tijden die gaan komen. Het geld moet wel omhoog blijven stromen, ook al is er niets meer over om af te schrapen. En dat kwaadschiks als het niet "vanzelf" gebeurd.
Op 05-10-2010 9:44:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psychodelic:
Dank voor al onze landgenoten die hiervoor gekozen hebben! Petje af voor die mooie toekomstige beleid..eindelijk weer eens orde opzaken.... of TOCH NIET!...Helaas zie ik ons land verder naar afgrond glijden op alle fronten. Ik heb mezelf een tijd geleden beloofd..mocht die 17e eeuwse NEP-regent met het gewitte haar ooit aan de macht komen dan vertrek ik naar het buitenland. Het komt nu wel erg dichtbij moet ik zeggen!
Op 05-10-2010 9:56:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: Ik geeft het boevenclubje drie maanden, dan is het uit.
'Don't forget rule number 6'
Op 05-10-2010 10:22:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
AlfredJKwak: Ik ben grotendeels wel voor het nieuwe beleid. De reductie van asielzoekers, een harder crimineel beleid, de inkrimping van het ambtenaren apparaat, de verbetering van de infrastructuur ipv rekeningrijden, aanpak van de krakers en meer kernenergie ipv fossiele brandstoffen.

Jammer vindt ik oa het camera toezicht, kenteken analyse en de aanpassing in de zorg (verhoging).

Waar ik het meest blij om ben is dat ze van de studiekosten afblijven. hier was ik heel erg op tegen namelijk.
(bericht gewijzigd op 5-10-2010 10:32:03)
Op 05-10-2010 10:30:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
celtic: of we nu links of rechts worden gebeten. De bevolking blijft de melkkoe Het wordt eens tijd dat we zure melk gaan geven.
Condemnation without investigation is the highest form of ignorance
Op 05-10-2010 10:37:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell:
Gerard:

Ik geeft het boevenclubje drie maanden, dan is het uit.

Je haalt me de woorden uit de mond.

En waar is m'n avatar gebleven??? Als of me mijn identiteit is ontnomen.
(bericht gewijzigd op 5-10-2010 12:29:48)
Op 05-10-2010 0:28:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: Het begint er een beetje op de lijken alsof we worden weggekruist. Hallo redactie, hoe zit dat nou?

Politiek is tegenwoordig het synoniem van uitgebreid vergaderen op kosten van de gemeenschap, net doen alsof je echt aan het werk bent, van alles verzinnen om te verbergen wat je echt van plan bent enz.enz.

Oh, zo was het altijd al, was ik even vergeten.
Nvdr: Rare problemen. Gewoon even avatar opnieuw zetten.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 05-10-2010 13:22:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoner: 3 vieze homo's.
Op 05-10-2010 14:07:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
stoner:

3 vieze homo's.

Altijd fijn, zo'n diepgaande inhoudelijke reactie.
Steek er nog maar een op, goed voor je hersen.
Is it electrickery?
Op 05-10-2010 14:14:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sceaf : In plaats van te kankeren op de bewindslieden, die democratisch gekozen zijn, is het misschien beter om de mensen die ze in het zadel hebben geholpen proberen te beïnvloeden.

Op 05-10-2010 14:22:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Dit is het meest socialistische kabinet van Nederland ooit. Er wordt 18 miljard bezuinigd en dit wordt voor eerst niet 1 op 1 doorberekend aan de hardwerkende burger. Maar er wordt voornamelijk bezuinigd op de eigen overheid. Dat is een primeur. Dat heeft een links kabinet nog nooit voor elkaar gekregen. Ze moeten het alleen nog waar gaan maken.

Wat het beleid mbt tot allochtonen en vreemdelingen betreft: Van hen wordt gevraagd zich aan de Nederlandse wetgeving te houden, méér niet. Dat is niet discriminerend, noch polariserend. Echter, bepaalde groepen vreemdelingen raken nu hun extra gedoogde rechten kwijt. Bepaalde groepen vreemdelingen hadden méér rechten dan alle andere inzittenden van Nederland. Tja, dat doet zeer, maar is wel rechtvaardig.
I might just be saying that to get you mad...
Op 05-10-2010 15:25:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: Banken, verzekeraars, grootindustrieen(grondstoffen), zorg, scholing, sociale woningmarkt (welke gekoppeld is AAN BANKEN), dit alles zijn lobby's van aandeelhouders.

Dat krakers aangepakt worden en de afbraak van sociale huurwoningen, heeft te maken met het creeerren van tekorten op de markt met de naam woning. Woningmarkt. Dit om prijzen omhoog te schroeven, door wachttijden omhoog te schroeven en mensen uit WANHOOP maar gaan kopen bij banken DIE HET ALLEENRECHT HEBBEN OP GELD. En het letterlijk printen daarvan. Niet alleen het geld is het belang, ook dat wij klootjes volk te veel tijd kwijt zijn aan het bij elkaar schrapen van geld om ons bezig te houden, zodat we niet de ECHTE zaken aan kunnen halen die er TOE DOEN.

Onder het mom van marktwerking werk je juist een soort FACISTISCH SYSTEEM in de hand. De NAZI's werkte ook op die manier. VIA BEDRIJVEN. Dit is bekend maar leer je NIET op school.

Door steeds meer armoede te creeeren, creeer je onvrede, wat een bodem is voor haat en het uiteindelijke doel OORLOG.

Degene die DIT keer de lul zijn: "MOSLIMS". Eerst even wachten tot al die oorlogsveteranen uitgestorven zijn, want die herkennen deze patronen nog het besten en dan is het weer raak. De IMPORT VAN BUITENLANDERS is selectief en is gebasseerd op haatzaaien. Dat niet alleen, ook op deze manier hou je de 'HUIZENMARKT' ofwel, de prijzen en TEKORTEN in stand. Behendig spelletje.

De bedoeling is dat steeds meer mensen ONVREDE Hebben, zodat haat kan worden verspreid, met doel OORLOG, waarin vele spelletjes zoals onderandere 'zuiveringen' kunnen plaatsvinden.

Er zijn in het verleden genoeg mensen geweest die EXACT hetzelfe hebben geroepen als PIETJE PUK, maar werden over het algemeen systematisch door KANNONNENVOER genegeerd.
@psychodelic:
Wees op tijd weg, wanneeer maakt niet uit, koop een zak chips, nootjes met borrel en kijk toe hoe:

DIT NOOIT MEER WEER GEBEURD ONDER ONZE NEUS.
Op 05-10-2010 15:29:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
karel de blote: heel jammer dat dit op GW staat, hier zijn andere sites voor.

de echte GW-er weet: hoe beter de politicus, hoe harder het volk wordt uitgeperst. Je hebt nooit wat aan macht hebbers. Macht werkt als een magneet op slechte mensen...

echte schoonheid is naakt
Op 05-10-2010 15:38:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
JaccoV: Iedereen moet gewoon voor zichzelf zorgen! De regering hebben we nooit wat aan gehad dus waarom zou het nu wel zo zijn?!

Iedereen maakt zich verder veelste druk denk jullie echt dat er zoveel gaat veranderen in het dagelijkse leven? Behalve als je een krakert ben dan? hé Piet
Homo sapiens non urinat in ventum
Op 05-10-2010 15:39:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Het reageerakkoord?


Alsof we hier ooit tot een akkoord kunnen komen...
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-10-2010 17:09:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
welja:

Het begint er een beetje op de lijken alsof we worden weggekruist. Hallo redactie, hoe zit dat nou?

Politiek is tegenwoordig het synoniem van uitgebreid vergaderen op kosten van de gemeenschap, net doen alsof je echt aan het werk bent, van alles verzinnen om te verbergen wat je echt van plan bent enz.enz.

Oh, zo was het altijd al, was ik even vergeten.



Redactie, dat heb ik nu al diverse keren geprobeerd. Nog liever een blanco veld dan dat idiote kruis.
Pas als ik dood ben mogen ze een kruis gebruiken als iemand dat nodig vind. Ik heb de pest aan kruizen.
Kruisvaarders, Hitler figuren enz. Doe me een lol.
Ik krijg dat ding niet weg en jullie vast wel.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 05-10-2010 17:25:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: Het wordt tijd dat de mensen opkomen tegen de belachelijke systeem van belasting betalen. Het is toch niet te geloven dat we anno 2010 nog steeds hetzelfde systeem hebben als eeuwen geleden? Waarom is er nooit een beter systeem tot stand gekomen om aan geld te komen voor de overheid? Of is het gewoon te makkelijk om het volk te blijven uitknijpen?
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 05-10-2010 17:27:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: En hier heeft de Nederlandse bevolking zelf voor gekozen.
Fijn, hè: die medemensen...
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-10-2010 17:47:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: @MarsePars:
Ooit "Idiocracy" gezien? Ik denk dat we in alle eerlijkheid ook die richting zijn ingeslagen. Als ik om me heen kijk kan ik niets anders concluderen. De meeste mensen hebben moeite om hun eigen hersens te gebruiken. Dus nemen ze alles voor waar aan wat de MSM ze vertelt.

Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 05-10-2010 18:18:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
moonwalker:

@MarsePars:
Ooit "Idiocracy" gezien? Ik denk dat we in alle eerlijkheid ook die richting zijn ingeslagen. Als ik om me heen kijk kan ik niets anders concluderen. De meeste mensen hebben moeite om hun eigen hersens te gebruiken. Dus nemen ze alles voor waar aan wat de MSM ze vertelt.

Waarom denk je dat ik niet meer stem?
Er is geen enkele partij die mij vertegenwoordigd.
Dus neem ik ook de moeite niet om te stemmen.
En in een monarchie bestaat geen democratie.

En ja, ik heb alle reden om te zeiken!
Die dooddoener mag nu wel eens onder het kleed geveegd worden.
Heeft Emie er ook nog wat aan..

Cannot kill the Battery!!!
Op 05-10-2010 18:28:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: @MarsePars:
Ik heb ook nog nooit gestemd. Zelfs niet een machtiging gegeven om in mijn naam te stemmen. Om dezelfde redenen als jou. Ze zijn allemaal één pot nat.

Ik "weet" dat we in een slaven systeem zitten. Ooit erover nagedacht?
- Je bent verplicht om te gaan werken als je gezond bent.
- Je bent verplicht om een deel van je loon aan de belasting af te staan. Hoe meer uren je draait, hoe meer geld je afdraagt aan de systeem. Dus waarom eigenlijk meer werken?
- Je bent verplicht om een verzekering te nemen. Ook al ga je nooit naar de arts.
- Je wordt om de oren geslagen door reclames over spullen die je MOET hebben, want anders hoor je er niet bij. Hoeveel mensen gooien een perfect werkende TV weg, alleen om een platte scherm te halen?
- Als je ziek bent, MOET je snel beter worden om weer aan het werk te gaan.
- En als je uiteindelijk 67 jaar bent en met pensioen gaat, krijg je een graatmagere salaris en word je in een bejaardenhuis gegooid om je dagen te slijten.

En dat systeem wordt door ons allemaal overeind gehouden. Word al depressief als ik eraan denk.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 05-10-2010 19:32:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
moonwalker:
...
En dat systeem wordt door ons allemaal overeind gehouden. Word al depressief als ik eraan denk.



Het zou misschien helpen mocht je eens gaan stemmen.
Als je dat niet doet geef je al die anderen jouw stem om "het maar te laten zoals het is". En hou je dus inderdaad het systeem overeind.

P.S. En "word al depressief...." Zie je wel, je gaat de ziekteverzekering nog nodig hebben.


(bericht gewijzigd op 5-10-2010 19:50:52)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 05-10-2010 19:49:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ moonwalker

Al hebben we het harstikke goed in NL, want zo is het wel natuurlijk.
Ik betaal belasting, maar daardoor wordt wel de stoep onderhouden en branden de lantaarns als het donker wordt.

Ik mankeer bijna nooit wat, maar een ukkepuk met een ziekte of gebroken arm wordt geholpen mede doordat ik een maandelijkse bijdrage lever. Om over ergere dingen maar te zwijgen, want die kosten een vermogen.

Door reclame laat ik me niet beïnvloeden, want ik maak zelf nog wel uit wat ik koop. Niet 'hunnie' die zeggen dat je er anders niet bij hoort.
Dan hoor ik er maar niet bij.

Ik moet inderdaad snel beter worden als ik ziek ben, want ik word heel erg vervelend als ik verplicht lang niks mag doen.

En met m'n 67e met pensioen: zo ver kijk ik nog niet vooruit.
Ik leef nu en tegen de tijd dat ik die leeftijd bereikt heb zijn de plannen al weer 600.000 keer veranderd.
Waar het mij om gaat is dat ze doen alsof je wat in te brengen hebt in de politiek.
En dat is dus gelul.
Alle plannen liggen al klaar. Het is alleen het poppetje die de plannen gaat uitvoeren die steeds anders is. Met een bepaald politiek kleurtje. Om de schijn hoog te houden, want links en rechts bestaan niet meer.

Verkiezingsfraude is niet iets dat alleen voorkomt in de Derde Wereld.
Het is hier uitgevonden en geperfectioneerd.
Alles wat ze 'beloven' te doen in de campagnes, verdwijnt vaak als sneeuw voor de zon.
Zij noemen dat compromissen sluiten, ik noem dat kiezersbedrog.

Cannot kill the Battery!!!
Op 05-10-2010 19:56:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Emie :

stoner:

3 vieze homo's.

Altijd fijn, zo'n diepgaande inhoudelijke reactie.
Steek er nog maar een op, goed voor je hersen.

en wat doe jij nou zelf ook? iemand beoordelen op zijn naam...
iets met een pot en ketel en verwijten...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 05-10-2010 20:08:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos: @ Moonwalker

- Je bent niet verplicht te werken. Je voelt je verplicht omdat je nu eenmaal inkomen nodig hebt. Zelfs een vrije vogel in de lucht krijgt zijn eten en onderdak niet voor niets en moet werken (veel harder!). Daarbij, je kiest toch wel een baan waar je voldoening uithaalt? Als je dat niet kunt, zegt dat meer over jezelf dan over het systeem.
- Je betaalt belasting omdat je ook gebruik maakt van bijzonder veel voorzieningen van de maatschappij (infra, veiligheid, sociaal vangnet, bestuur en beleid, afvalverwerking, onderwijs, etc).
- Verzekering is wederom vangnet. Niet mee eens? stem dan op een partij welke hier tegen is. Is er geen partij tegen? JE KUNT ZELF DIE ONTBREKENDE SUPERPARTIJ OPSTARTEN. Daar ben je vrij in.
- Als jij gevoelig bent voor reclames en een tv weggooit, zegt dat wederom weer meer over jezelf.
- Wat er na je 67ste gebeurt heb je zelf in de hand. Je hebt dan al meer dan halve eeuw op deze bol rondgelopen om het te begrijpen. Nogmaals, begrijp je het dan niet, zegt dat iets over je.

Maar zoals ik al zei; zijn alle huidige partijen een pot nat en zie jij wel hoe het moet? Start je eigen partij dan, in godsnaam of welke naam dan ook. Ook daar ben je weer vrij in.
Op 05-10-2010 20:13:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Ron B.:

Emie :

stoner:

3 vieze homo's.

Altijd fijn, zo'n diepgaande inhoudelijke reactie.
Steek er nog maar een op, goed voor je hersen.

en wat doe jij nou zelf ook? iemand beoordelen op zijn naam...
iets met een pot en ketel en verwijten...

Ik reageer altijd wat allergisch op mensen die homo als scheldwoord gebruiken.
Is it electrickery?
Op 05-10-2010 20:20:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos: @ Marsepars

Dat er vaak programma's worden uitgevoerd in dit land, welke niet veel van elkaar verschillen, heeft een reden.
Dat is namelijk de aard van al die inbreng vanuit vele miljoenen VERSCHILLENDE mensen. Omdat al die verschillende mensen cq visies een stem hebben in de te belopen weg, kun je nooit een extreme lijn kiezen (even niet meteen associëren met rechts of links).
De waarheid van democratie is: POLITIEK KIEST NOOIT DE BESTE OPLOSSING, MAAR DIE WELKE VOOR DE MEESTE PARTIJEN ACCEPTABEL IS. [geen eigen wijsheid hoor, maar geleerd en ervaren]. Ook hier weer, partijen = belangengroepen (dus niet perse politieke partij, welke natuurlijk wel belangen vertegenwoordigd).
Maar ik geloof dat je dit wel weet, daar je het als synoniem kiezersbedrog noemt.

Wil je dit anders, dan zul je een ander systeem moeten noemen welk beter is.

Ik denk ook niet dat democratie het ultieme systeem is, maar ik weet geen enkel systeem dat beter is. Ik ben dan ook terughoudend met kritiek als ik niet meteen een alternatief kan noemen.
Op 05-10-2010 20:22:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Emie :

Ron B.:

Emie :

stoner:

3 vieze homo's.

Altijd fijn, zo'n diepgaande inhoudelijke reactie.
Steek er nog maar een op, goed voor je hersen.

en wat doe jij nou zelf ook? iemand beoordelen op zijn naam...
iets met een pot en ketel en verwijten...

Ik reageer altijd wat allergisch op mensen die homo als scheldwoord gebruiken.


geeft niet hoor, ik reageer zelf zo ongeveer overal noqal giftig op...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 05-10-2010 20:41:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Antilochos:

Ik denk ook niet dat democratie het ultieme systeem is, maar ik weet geen enkel systeem dat beter is.

er is geen enkel hokje waar elk mens inpast, vind ik...
voor de 1 is democratie de ultieme wens en het perfecte hokje, een ander kan zich beter meten aan socialisme, enz enz...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 05-10-2010 20:44:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Ik geef het 3 maanden...
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 05-10-2010 20:49:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Antilochos:


Ik denk ook niet dat democratie het ultieme systeem is, maar ik weet geen enkel systeem dat beter is. Ik ben dan ook terughoudend met kritiek als ik niet meteen een alternatief kan noemen.

O, ik maak van mijn hart geen moordkuil. Maar zo denk ik er op dit moment over.
En mocht ik het verkeerd zien, hoor ik het graag.

De politici die nu de dienst uitmaken zitten er niet voor de bevolking, of voor het landsbelang, maar om hun eigen toekomst uit te stippelen. Ze maken alleen maar reclame voor zichzelf.
En daar word ik een beetje naar van.

Een alternatief voor democratie?
Een dictatuur of communisme.
Dan weet je tenminste waar je aan toe bent...
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-10-2010 20:51:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Ron B.:

Antilochos:

Ik denk ook niet dat democratie het ultieme systeem is, maar ik weet geen enkel systeem dat beter is.

er is geen enkel hokje waar elk mens inpast, vind ik...
voor de 1 is democratie de ultieme wens en het perfecte hokje, een ander kan zich beter meten aan socialisme, enz enz...

Dat is waar.
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-10-2010 20:53:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Allereerst hoeft GW (Geert Wilders dan) geen 24 uur en 7 dagen per week alle nieuws te beheersen.

Verder dat regeer- en gedooggedoe. Als je zo zeker van elkaar bent, en zulke goede vriendjes, ga dan gewoon samen in een regering zitten.

Ten slotte is het een samenraapseltje van allerlei tegenstrijdigheden, en dat kan niet anders als je de liberalen en nationaalsocialisten bij elkaar zet. Er staan zondermeer goede dingen in en ook een paar griezelige.

Hoeveel kabinetten handelen trouwens strikt naar hun regeeraccoord? Geen enkele toch? Laat staan een gedoogaccoord.
Op 05-10-2010 21:17:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark HvB:
Chris de Boden:

Ik geef het 3 maanden...

Ik hoop het ook...
Maar verbaas je niet als we hier nog wel een paar jaartjes aan vastzitten..
Kijk hoe lang Balkenende is blijven hangen, terwijl dat ook zo'n lekker stabiel kabinet was... (welke van de 4 dan ook)
Anywayz, dit bevalt me allemaal niks...
hangmat
Op 05-10-2010 21:36:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos:
Marsepars:

Antilochos:


Ik denk ook niet dat democratie het ultieme systeem is, maar ik weet geen enkel systeem dat beter is. Ik ben dan ook terughoudend met kritiek als ik niet meteen een alternatief kan noemen.

O, ik maak van mijn hart geen moordkuil. Maar zo denk ik er op dit moment over.
En mocht ik het verkeerd zien, hoor ik het graag.

De politici die nu de dienst uitmaken zitten er niet voor de bevolking, of voor het landsbelang, maar om hun eigen toekomst uit te stippelen. Ze maken alleen maar reclame voor zichzelf.
En daar word ik een beetje naar van.

Een alternatief voor democratie?
Een dictatuur of communisme.
Dan weet je tenminste waar je aan toe bent...



Ik vind een dictatuur zo vervelend omdat die steeds van dictator wisselen bij een vierjaarlijkse coup.
Communisme blijkt ook geen lang leven te zijn beschoren.
Wacht even, Cuba! Dictatoriaal communisme, dus dat is de truc. Nou, laat ik voor dit eureka-momentje een sigaar voor opsteken.
Op 05-10-2010 21:53:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: @ Antilochos:

Als iemand een minderheidskabinet met gedoogsteun en met afvallige kamerleden en dus gelegenheidssteun van de anti-vrouwen en anti-homopartij nog democratie durft te noemen dan snap ik het niet meer.

Net zomin als ik het verschil begrijp tussen de Noordkoreaanse dynastie van de familie Kim Jong Sung/Il/Oen en de Nederlandse antidemocratische dynastie van Hare Grajesteit / Zoetwateradmiraal Prins Pils. Tenslotte bepaalt na elke verkiezingsuitslag mevrouw Van Amsberg, bij de Gratie Gods, wie er met wie gaat regeren. Geen schijntje van democratie dus.
Op 05-10-2010 22:20:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
Marsepars:

moonwalker:

@MarsePars:
Ooit "Idiocracy" gezien? Ik denk dat we in alle eerlijkheid ook die richting zijn ingeslagen. Als ik om me heen kijk kan ik niets anders concluderen. De meeste mensen hebben moeite om hun eigen hersens te gebruiken. Dus nemen ze alles voor waar aan wat de MSM ze vertelt.


Waarom denk je dat ik niet meer stem?
Er is geen enkele partij die mij vertegenwoordigd.
Dus neem ik ook de moeite niet om te stemmen.
En in een monarchie bestaat geen democratie.

En ja, ik heb alle reden om te zeiken!
Die dooddoener mag nu wel eens onder het kleed geveegd worden.
Heeft Emie er ook nog wat aan..



Ik heb het wel vaker gezegd. Democratie is niets meer dan de dictatuur van de meerderheid.
(bericht gewijzigd op 5-10-2010 22:24:59)
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 05-10-2010 22:21:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Wat is dat toch de laatste tijd, kan je nu ook al niet meer de juiste quoot quoten?
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 05-10-2010 22:23:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: wat ik dus al had voorspeld. Men gaat de huurmarkt aanpakken.

http://www.at5.nl/artikelen/49217/regeerakkoord-slecht-voor-amsterdamse-huurders

De laatste pagina van het akkoord is echt griezelig. Neem bijvoorbeeld;

• Het kabinet komt met voorstellen met meer ruimte voor maatwerk in de volkshuisvesting zodat zowel binnen steden als in kleine kernen ruimte is om in de eigen woningbehoefte te voorzien door middel van sociale stijging en doorstroming

Dus; voorstellen met meer ruimte voor maatwerk in de volkshuisvesting door middel van sociale stijging en doorstroming voor bepaalde gebieden in steden en kleine kernen. Kan men op deze manier met weinig inkomen verdrijven uit bepaalde gebieden (al dan niet door middel van huurstijgingen of verkoop van sociale huurwoningen)?
Of zie ik dit verkeerd?
Op 05-10-2010 22:24:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: @ degriezels:

Nee, dat begrijp je precies heel goed, in tegenstelling tot de meeste kiezers.

Wat ik dan weer niet goed volg is het begrip "scheefhuren". Mag ik zelf uitmaken of ik in een duur of goedkoop flatje woon? Of gaan de vrijheidspartijen straks ook bepalen dat ik te goedkoop eet, kleed of rijd (wat, u koopt een tweedehands Opel? Terwijl u best een lening kunt krijgen voor een nieuwe Volvo? Schande! Dat kost een extra belastingheffing!)? Of te goedkoop op vakantie ga (u kampeert, terwijl u best een hotel kunt betalen, dus u gaat voor uw tent een hotelprijs afrekenen, dankuwel).

Nee, het wordt er zeker niet vrijer op met de PVV en de VVD aan het roer.
Op 05-10-2010 23:26:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Blaat: Speciaal voor deze topic heb ik een account aangemaakt. Stop met deze topics deze horen hier niet thuis!

Tevens wil ik wel even melden dat het niet uitmaakt hoe je stemt, gezeik is er altijd. Er is ook niet zoiets als 'links' en 'rechts', degene die dit ooit bedacht heeft is de reden van de wig tussen de bevolking.

En de grote reden waarom velen PVV gestemd hebben is dit:
http://www.dumpert.nl/mediabase/29184/2eb3d8af/prem_kopt_blikje_cola.html
Mensen zijn de huidige politiek zat. Die hebben het zover laten komen en hebben geen oplossing kunnen bieden waarbij zelfs partijen zijn (geweest) die ontkende dat er een probleem is.

Als we al een topic over politiek willen hebben op deze site begin een artikel over een probleem en een mogelijke oplossing. Deze topic is niets meer dat zeuren zonder een eigen oplossing!
Op 06-10-2010 7:34:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
Olav:

@ degriezels:

Nee, dat begrijp je precies heel goed, in tegenstelling tot de meeste kiezers.

Wat ik dan weer niet goed volg is het begrip "scheefhuren". Mag ik zelf uitmaken of ik in een duur of goedkoop flatje woon? Of gaan de vrijheidspartijen straks ook bepalen dat ik te goedkoop eet, kleed of rijd (wat, u koopt een tweedehands Opel? Terwijl u best een lening kunt krijgen voor een nieuwe Volvo? Schande! Dat kost een extra belastingheffing!)? Of te goedkoop op vakantie ga (u kampeert, terwijl u best een hotel kunt betalen, dus u gaat voor uw tent een hotelprijs afrekenen, dankuwel).

Nee, het wordt er zeker niet vrijer op met de PVV en de VVD aan het roer.

Ik begrijp wel dat men geen hoge inkomens wil in goedkope woningwet woningen. Er zijn er eigenlijk al veel te weinig voor de bevolkingsgroep met een laag inkomen. Als je inkomen welvarend hoog is kun je ook particulier een woning huren, daar liggen de prijzen vaak al hoger omdat de woningen ook aantrekkelijker zijn in veel gevallen. (Niet altijd natuurlijk) Het gaat er wel om waar de grens wordt gelegd. Een modaal inkomen met opgroeiende kinderen is nog niet direct welvarend te noemen. In deze onzekere tijden is huren vaak verstandiger dan kopen omdat dat veel ellende voorkomt
in geval van verlies van baan en dus inkomsten. Maar dan moeten er ook ruime gezinswoningen te huur staan. Die zijn er dus zo goed als niet.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 06-10-2010 0:21:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Blaat:

Speciaal voor deze topic heb ik een account aangemaakt. Stop met deze topics deze horen hier niet thuis!

Dus dankzij dit topic ben je eindelijk participerend GW-er!

Blaat:

Als we al een topic over politiek willen hebben op deze site begin een artikel over een probleem en een mogelijke oplossing. Deze topic is niets meer dat zeuren zonder een eigen oplossing!


Waarom mag een GW-redacteur niet signaleren en beschrijven als het over politiek gaat? Vreemd dat zoveel reageerders hier nu ook al voor zelfcensuur op deze site zijn. Teken des tijds...?
Op 06-10-2010 0:31:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoner:
Emie :

Ron B.:

Emie :

stoner:

3 vieze homo's.

Altijd fijn, zo'n diepgaande inhoudelijke reactie.
Steek er nog maar een op, goed voor je hersen.

en wat doe jij nou zelf ook? iemand beoordelen op zijn naam...
iets met een pot en ketel en verwijten...

Ik reageer altijd wat allergisch op mensen die homo als scheldwoord gebruiken.



Daar moet je iets aan doen
Op 06-10-2010 13:27:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Blaat:
Samblo:

Waarom mag een GW-redacteur niet signaleren en beschrijven als het over politiek gaat? Vreemd dat zoveel reageerders hier nu ook al voor zelfcensuur op deze site zijn. Teken des tijds...?


De naam van de website is "Grenswetenschap" en daarvoor kom ik regelmatig even langs om artikelen te lezen. Ik ben geen voorstander om politiek te behandelen op een website als deze maar kan wel wetenschap zijn maar dit artikel bevat de persoonlijke mening van de schrijver. De schrijver is duidelijk een andere mening toegedaan, prima maar er zijn genoeg fora's om te praten over de politiek en je mening te laten gelden.

Op 06-10-2010 16:14:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Blaat: dubbel post.. website werkt nog niet helemaal met ie9
(bericht gewijzigd op 6-10-2010 16:18:01)
Op 06-10-2010 16:15:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Blaat:

Samblo:

Waarom mag een GW-redacteur niet signaleren en beschrijven als het over politiek gaat? Vreemd dat zoveel reageerders hier nu ook al voor zelfcensuur op deze site zijn. Teken des tijds...?


De naam van de website is "Grenswetenschap" en daarvoor kom ik regelmatig even langs om artikelen te lezen. Ik ben geen voorstander om politiek te behandelen op een website als deze maar kan wel wetenschap zijn maar dit artikel bevat de persoonlijke mening van de schrijver. De schrijver is duidelijk een andere mening toegedaan, prima maar er zijn genoeg fora's om te praten over de politiek en je mening te laten gelden.


Zoals elke fatsoenlijke wetenschapsfilosoof zal beamen bestaat er, zeker in de sociale wetenschappen, niet zoiets als objectiviteit. Het is dus eerlijker om open en bloot de eigen opinie te geven zodat er ruimte is voor discussie. GW houdt zich als site ook bezig met zaken als privacy. Dit regeerakkoord is uiterst actueel en raakt ons allemaal. Alle reden dus om er ook op deze site aandacht aan te geven, zeker gezien er hier op punten in het akkoord gewezen wordt die door andere media vrijwel werd genegeerd.
Op 06-10-2010 16:29:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: De eigenaar van Grenswetenschap moet toch helemaal zélf moet weten welke onderwerpen er op zijn website besproken worden. En ik ben het er mee eens dat het gedrag van de samenleving en haar bestuurders het bestuderen waard zijn, zelfs met een grenswetenschappelijke benadering.

Politieke discussies hebben echter wel de neiging om nóg veel vuriger en subjectiever te zijn dan de doorsnee (grens)wetenschappelijke discussies.

Misschien zijn er ook verbanden te leggen. Hoe goedgelovig is iemand? In welke hoaxen trapt men? En voor welke partij gaat die goedgelovige groep doorgaans?

Enfin, ontopic, nogmaals, ik vind het een regeerakkoord om van te snoepen!
I might just be saying that to get you mad...
Op 06-10-2010 16:59:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Op het korten van de kinderopvangtoeslag na dan. Dat is één van de maatregelen die slecht is voor de economie en zelfs slecht voor de emancipatie van de vrouw.

De duurdere kinderopvang zal als gevolg hebben dat méér gezinnen zullen inzien dat deeltijdwerken van 1 van de ouders niet meer loont. Gevolg, die persoon gaat thuis zitten om voor het kind te zorgen → koopkracht daalt. Wie gaat er meestal thuis zitten? De vrouw, door de traditionele rolverdeling en doordat deze doorgaans toch al niet fulltime werkten. Gevolg → slecht voor de emancipatie en gelijkheid.

Jammer, dit geld hadden ze beter óók cultuur kunnen halen. Want dat is het meest nutteloze dat er is.
I might just be saying that to get you mad...
Op 06-10-2010 17:03:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Clavius:
Jammer, dit geld hadden ze beter óók cultuur kunnen halen. Want dat is het meest nutteloze dat er is.

Auw!
Was ik het net zo'n end met je eens
Is it electrickery?
Op 06-10-2010 17:19:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Ben het met Emie eens. Cultuur is de rijkdom van een volk.
Ik vind wel dat er wat meer spreiding in de toegangsprijzen mag zitten. Goede plaatsen mogen best veel duurder zijn dan een plek achterop het balkon.
Misschien dat daar een hoop subsidiegeld mee kan worden verdiend.

En de kinderbijslag voor hoge inkomens mag best afgeschaft worden. Die mensen hebben het niet nodig.
No shit, Sherlock
Op 06-10-2010 17:40:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Cultuur is de uiting van de geestelijke rijkdom van een volk.
Geen cultuur is geestelijke dood.
Een zielloos leven is geen leven, Clavius.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 06-10-2010 18:29:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Tetzmol:

Marsepars:

moonwalker:

@MarsePars:
Ooit "Idiocracy" gezien? Ik denk dat we in alle eerlijkheid ook die richting zijn ingeslagen. Als ik om me heen kijk kan ik niets anders concluderen. De meeste mensen hebben moeite om hun eigen hersens te gebruiken. Dus nemen ze alles voor waar aan wat de MSM ze vertelt.


Waarom denk je dat ik niet meer stem?
Er is geen enkele partij die mij vertegenwoordigd.
Dus neem ik ook de moeite niet om te stemmen.
En in een monarchie bestaat geen democratie.

En ja, ik heb alle reden om te zeiken!
Die dooddoener mag nu wel eens onder het kleed geveegd worden.
Heeft Emie er ook nog wat aan..



Ik heb het wel vaker gezegd. Democratie is niets meer dan de dictatuur van de meerderheid.

Dat ben ik dus niet vergeten, waarde Tetzmol.
Cannot kill the Battery!!!
Op 06-10-2010 19:42:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Blaat:

Speciaal voor deze topic heb ik een account aangemaakt. Stop met deze topics deze horen hier niet thuis!

Tevens wil ik wel even melden dat het niet uitmaakt hoe je stemt, gezeik is er altijd. Er is ook niet zoiets als 'links' en 'rechts', degene die dit ooit bedacht heeft is de reden van de wig tussen de bevolking.

En de grote reden waarom velen PVV gestemd hebben is dit:
http://www.dumpert.nl/mediabase/29184/2eb3d8af/prem_kopt_blikje_cola.html
Mensen zijn de huidige politiek zat. Die hebben het zover laten komen en hebben geen oplossing kunnen bieden waarbij zelfs partijen zijn (geweest) die ontkende dat er een probleem is.

Als we al een topic over politiek willen hebben op deze site begin een artikel over een probleem en een mogelijke oplossing. Deze topic is niets meer dat zeuren zonder een eigen oplossing!

Ik heb voor dat gedrag anders een prima oplossing.
Als een ventje van 13 een blikje naar m'n harses gooit, hoop ik voor hem dat ie een goeie conditie heeft.
Want als ik hem te pakken krijg, sla ik het licht uit z'n ogen.
Misschien denkt ie de volgende keer wel beter na.
En dan interesseert het me geen reet of ie nou wit, bruin, rood, geel, groen of paars is.
En ook niet of ie in groepsverband opereert.

De juiste oplossing?
Misschien niet, maar wel een effectieve!
Cannot kill the Battery!!!
Op 06-10-2010 19:56:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dutchdl:
Marsepars:


Ik heb voor dat gedrag anders een prima oplossing.
Als een ventje van 13 een blikje naar m'n harses gooit, hoop ik voor hem dat ie een goeie conditie heeft.
Want als ik hem te pakken krijg, sla ik het licht uit z'n ogen.
Misschien denkt ie de volgende keer wel beter na.
En dan interesseert het me geen reet of ie nou wit, bruin, rood, geel, groen of paars is.
En ook niet of ie in groepsverband opereert.

De juiste oplossing?
Misschien niet, maar wel een effectieve!

hear hear!
Si le vin te gêne dans ton travail, supprime le travail.
Op 06-10-2010 20:03:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels:
Marsepars:

Blaat:

Speciaal voor deze topic heb ik een account aangemaakt. Stop met deze topics deze horen hier niet thuis!

Tevens wil ik wel even melden dat het niet uitmaakt hoe je stemt, gezeik is er altijd. Er is ook niet zoiets als 'links' en 'rechts', degene die dit ooit bedacht heeft is de reden van de wig tussen de bevolking.

En de grote reden waarom velen PVV gestemd hebben is dit:
http://www.dumpert.nl/mediabase/29184/2eb3d8af/prem_kopt_blikje_cola.html
Mensen zijn de huidige politiek zat. Die hebben het zover laten komen en hebben geen oplossing kunnen bieden waarbij zelfs partijen zijn (geweest) die ontkende dat er een probleem is.

Als we al een topic over politiek willen hebben op deze site begin een artikel over een probleem en een mogelijke oplossing. Deze topic is niets meer dat zeuren zonder een eigen oplossing!

Ik heb voor dat gedrag anders een prima oplossing.
Als een ventje van 13 een blikje naar m'n harses gooit, hoop ik voor hem dat ie een goeie conditie heeft.
Want als ik hem te pakken krijg, sla ik het licht uit z'n ogen.
Misschien denkt ie de volgende keer wel beter na.
En dan interesseert het me geen reet of ie nou wit, bruin, rood, geel, groen of paars is.
En ook niet of ie in groepsverband opereert.

De juiste oplossing?
Misschien niet, maar wel een effectieve!


dat heet lik op stuk beleid mars, helemaal voor, maar helaas ben je zelf dan weer de lul. Eigenlijk moet de maatschappij meer dingen zelf sociaal moeten controleren maar een eventueel blauw oog betekent problemen
Op 06-10-2010 23:16:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: als degene je bijvoorbeeld aanvalt, klote. "toen degene die een blikje naar mijn hoofd gooide besloot ik de achtervolging in te zetten. Toen ik de dader achterhaalde viel hij me aan en haalde ik hem/haar neer met een ferme slag op het gelaat.

aangezien het om een "blikje gaat" ben je de xxx

Sta wel achter je in deze opstelling.
Op 06-10-2010 23:21:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Pieter:

Ben het met Emie eens. Cultuur is de rijkdom van een volk.
Ik vind wel dat er wat meer spreiding in de toegangsprijzen mag zitten. Goede plaatsen mogen best veel duurder zijn dan een plek achterop het balkon.
Misschien dat daar een hoop subsidiegeld mee kan worden verdiend.


Gewoon cultuur NIET subsidiëren. Dat betekent niet dat cultuur verdwijnt. Laat het aan de vrije markt over. Elimineert gelijk cultuur á lá ik-zet-een-rood-puntje-op-een-wit-canvas-en-noem-het-vage-naam-cultuur. Echte goede cultuur, waar mensen voor willen betalen, blijft over, en de rest wíllen we niet eens. Die wilden we ook al niet, toen de overheid er ons belastinggeld aan weggooide.
Pieter:

En de kinderbijslag voor hoge inkomens mag best afgeschaft worden. Die mensen hebben het niet nodig.


Dus iedereen is gelijk, man/vrouw, zwart/wit/geel/whatever, he, ho of les... behalve als je hard werkt en geld verdiend, dán moet je inleveren?

...Jah... Erg eerlijk...
I might just be saying that to get you mad...
Op 07-10-2010 14:26:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Clavius:

Gewoon cultuur NIET subsidiëren. Dat betekent niet dat cultuur verdwijnt. Laat het aan de vrije markt over. Elimineert gelijk cultuur á lá ik-zet-een-rood-puntje-op-een-wit-canvas-en-noem-het-vage-naam-cultuur. Echte goede cultuur, waar mensen voor willen betalen, blijft over, en de rest wíllen we niet eens. Die wilden we ook al niet, toen de overheid er ons belastinggeld aan weggooide.


Het probleem is dat er nu ook 'echt goede' cultuur verdwijnt. Zelf ben ik graag in het concertgebouw. Doe het niet vaak omdat de kaartjes nu al prijzig zijn, maar af en toe kan het er wel vanaf. Een symphonieorkest kost echter behoorlijk wat investering. Als dit zonder subsidie moet gebeuren zal een kaartje al snel enkele honderden euro's kosten. Dan is het dus niet meer de vraag wie er voor wil betalen, maar wie er voor kan betalen.
(bericht gewijzigd op 7-10-2010 14:50:31)
Op 07-10-2010 14:50:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Samblo:

Clavius:

Gewoon cultuur NIET subsidiëren. Dat betekent niet dat cultuur verdwijnt. Laat het aan de vrije markt over. Elimineert gelijk cultuur á lá ik-zet-een-rood-puntje-op-een-wit-canvas-en-noem-het-vage-naam-cultuur. Echte goede cultuur, waar mensen voor willen betalen, blijft over, en de rest wíllen we niet eens. Die wilden we ook al niet, toen de overheid er ons belastinggeld aan weggooide.


Het probleem is dat er nu ook 'echt goede' cultuur verdwijnt. Zelf ben ik graag in het concertgebouw. Doe het niet vaak omdat de kaartjes nu al prijzig zijn, maar af en toe kan het er wel vanaf. Een symphonieorkest kost echter behoorlijk wat investering. Als dit zonder subsidie moet gebeuren zal een kaartje al snel enkele honderden euro's kosten. Dan is het dus niet meer de vraag wie er voor wil betalen, maar wie er voor kan betalen.


Doch krijgt pinkpop dan weer géén subsidie om de kaartje laag te houden. Ook bekende dj's worden hierin niet bijgestaan met overheidsgeld. Waarom? Omdat ze het zelf kunnen rooien en de muziek populair genoeg is.

In het land der gelijkheid blijkt wéér dat niet iedereen gelijk is. Linkse mensen hebben soms geen idee hoe ULTRA-rechts ze zijn. (Zie ook het voorbeeld, 2 reacties terug, over het afnemen van rechten van een bepaalde bevolkingsgroep: De werkende, goed verdienende medelander. Feitelijk mensen gaan benadelen, omdat ze anders zijn.)

Behandel eenieder gelijk. Subsidieer niet de ene wèl en de ander niet. Laat het lekker aan de vrije markt over. Verdwijnen daardoor de klassieke concerten? Wellicht, als ze teveel vragen voor hun kaartjes, dan is dat gewoon nog terecht ook. Ik denk het echter niet, ik weet zeker dat ze dan gewoon een realistischer bedrag zullen moeten gaan vragen voor hun optredens. Kijk juist door de subsidies zijn ze in de loop der tijd natuurlijk méér gaan vragen. Zo werkt dat meestal.
I might just be saying that to get you mad...
Op 07-10-2010 15:22:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Marktwerking? Daarom hoor je dus op je radio ook de hele dag klote muziek omdat het nou eenmaal populair is. Zie je op tv klote programma's, omdat ze populair zijn. The nitwit rules.
En de echte cultuur verdwijnt omdat het klootjesvolk geen verstand heeft van wat mooi en waardevol is. Nee hoor Clavius, voor mij hoeven de Tokkies niet uit te maken wat mooi en waardevol is. We hebben al genoeg rappers en Lady Gaga omdat dat toevallig populair is. Als het aan jouw ligt blijft dus alleen de plakplaatjes en kauwgum cultuur over, omdat het populair is.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 07-10-2010 15:34:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Tetzmol:

Marktwerking? Daarom hoor je dus op je radio ook de hele dag klote muziek omdat het nou eenmaal populair is. Zie je op tv klote programma's, omdat ze populair zijn. The nitwit rules.
En de echte cultuur verdwijnt omdat het klootjesvolk geen verstand heeft van wat mooi en waardevol is. Nee hoor Clavius, voor mij hoeven de Tokkies niet uit te maken wat mooi en waardevol is. We hebben al genoeg rappers en Lady Gaga omdat dat toevallig populair is. Als het aan jouw ligt blijft dus alleen de plakplaatjes en kauwgum cultuur over, omdat het populair is.


Maakt me helemaal niet uit, als we iedereen maar gelijk behandelen. 20% overheidssubsidie op dat gepingel in de concertgebouwen? Dan evenzoveel op alle andere concerten.

En wanneer kunnen ons dat veroorloven? Juistem, pas als we een begrotingsOVERSCHOT hebben.

Ps: "échte" cultuur? Puur afhankelijk van smaak. Jou kauwgum cultuur is geen greintje slechter dan die elitaire-hete-aardappel-gepingel. Sterker nog, als die laatste minder rendabel is en minder publiek kan trekken is dat keihard bewijs dat dat gewoon slechtere muziek is. En dat dan nog kunstmatig in leven blijven houden met belastinggeld?!? Zonde hoor, pas doen als we geld over hebben. En dan wel zó veel over hebben, dat we het weg moeten gooien. Pas als de belastingverlagingen geweest zijn, en alle kindjes in de arme landen óók aan obesitas gaan lijden. Dán hebben we genoeg geld over voor dergelijke wanpresterende onzin.
(bericht gewijzigd op 7-10-2010 15:53:16)
I might just be saying that to get you mad...
Op 07-10-2010 15:50:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Clavius:

Behandel eenieder gelijk. Subsidieer niet de ene wèl en de ander niet. Laat het lekker aan de vrije markt over. Verdwijnen daardoor de klassieke concerten? Wellicht, als ze teveel vragen voor hun kaartjes, dan is dat gewoon nog terecht ook. Ik denk het echter niet, ik weet zeker dat ze dan gewoon een realistischer bedrag zullen moeten gaan vragen voor hun optredens. Kijk juist door de subsidies zijn ze in de loop der tijd natuurlijk méér gaan vragen. Zo werkt dat meestal.


Je hebt niet goed begrepen wat ik schreef Clavius. De kosten van een symphonieorkest zijn gewoon zo groot. Zeker als je kwaliteit wil kunnen bieden. Het spelen van tweede of derde viool kost al jarenlange zeer intensieve training en van vele vele uren per dag. Volgens jouw voorstel zouden de orkesten dus bemand moeten worden door vrijwilligers omdat het betalen van professionele muzikanten te duur is. Leuk idee maar of je daarmee 'goede cultuur' in stand houdt is maar de vraag...
Ja okee, nu werp jij terug: 'dan is het het dus niet waard. Alleen wat commercieel interessant is is waard om te bestaan.' Tja. Ik sluit me aan bij Tetzmol in deze...
Op 07-10-2010 15:57:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo: @ Clavius: Ben je ooit naar een goed klassiek concert geweest? Doe het eens nu het nog kan. Ja en ga naar het Concertgebouw in Amsterdam: wereldwijd vermaard als een walhalla van akoestiek. Kom daarna nog maar eens terug om ons te vertellen dat dit geen bestaansrecht heeft omdat radio 538 het niet uit wil zenden.
Op 07-10-2010 16:02:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Dus jij beweert dat het 'gepingel' van Mozart slechtere muziek is dan Jan Smit? Je kan leuk van alles beweren, maar zo maak je jezelf wel uitermate belachelijk.
Smaken verschillen gelukkig, maar de gemiddelde smaak van de Nederlander hede ten dag is van een uitermate laag niveau, en dat wil jij in stand houden.
Ze kunnen beter dat Jan Salie leger van ons opdoeken, het zijn toch allemaal schijterds die niet durven te schieten als dat nodig is. (zie Srebreniza)Zondegeld.
Ook onze veel te hoge bijdrage aan de EU kan flink omlaag. Dat belachelijke Brussel dat op en neer peddelt tussen Brussel en Straatsburg à 'Godweethoeveel' €uro.
Ook het broekzak vestzak systeem met alle kostbare administratieve rompslomp die erbij komt kijken kan op de schop.
Verder de nog vele andere zinloze miljarden verslindene luchtballonen zoals bijv. de Betuwelijn, ijzeren rijn en noem maar op. Miljarden aan investeringen die nooit worden terugverdiend omdat ze niet hebben nagedacht voordat ze besluiten namen. En daar worden de dames/heren in Den Haag onder meer voor betaald. Nadenken, alleen ze weten niet meer hoe dat moet omdat ze teveel bij de waan van de dag leven en er dik betaald maar een eind op los zwetsen. En zo zijn er nog een hele hoop zaken op te noemen die veel geld kosten en nooit iets opleveren.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 07-10-2010 16:07:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Samblo:

@ Clavius: Ben je ooit naar een goed klassiek concert geweest? Doe het eens nu het nog kan. Ja en ga naar het Concertgebouw in Amsterdam: wereldwijd vermaard als een walhalla van akoestiek. Kom daarna nog maar eens terug om ons te vertellen dat dit geen bestaansrecht heeft omdat radio 538 het niet uit wil zenden.


Jazeker... En nog die in Amsterdam ook nog inderdaad. Was best leuk, maar ik zou nooit zelf de behoefte hebben om het te luisteren.

Ook heb ik me een keer laten meesleuren naar een Opera. Dat vond ik helemaal een zaal vol met hypocrieten. Het gezelschap waar ik mee was zat enorm aandachtig, met de neus omhoog, te luisteren. De zanger zong in het Italiaans, maar geen enkele van het gezelschap was die taal kundig!! Wat een schertsvertoning!

Ik blijf bij het standpunt. Waarom zou ik te paard naar mijn werk gaan als ik m'n fiets of auto kan pakken? En waarom zou ik een ganzenveer in de inkt dopen als ik gewoon mijn toetsenbord kan nemen? En waarom zou ik naar klassiek concert gaan als ik ook naar een hedendaags concert kan?

En nogmaals, als er geld over is, dan mag dat van mij allemaal gesubsidieerd worden. Maar dan wel álles en iedereen gelijk behandelen en de andere cultuuruitingen evenzoveel subsidie geven.
I might just be saying that to get you mad...
Op 07-10-2010 16:15:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Blaat:

dubbel post.. website werkt nog niet helemaal met ie9

dat ligt m niet aan de website, dat ligt m aan ie9
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 07-10-2010 19:43:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Clavius:

Pieter:

En de kinderbijslag voor hoge inkomens mag best afgeschaft worden. Die mensen hebben het niet nodig.


Dus iedereen is gelijk, man/vrouw, zwart/wit/geel/whatever, he, ho of les... behalve als je hard werkt en geld verdiend, dán moet je inleveren?

...Jah... Erg eerlijk...

ik werk niet minder hard dan jou, ik krijg er echter wel heel wat minder dan jou voor betaalt, en dat zou wel recht geven om mij wel te kunnen plukken?

mensen zoals jij kunnen het heel wat makkelijker missen dan mij...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 07-10-2010 19:48:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Tetzmol:

Marktwerking? Daarom hoor je dus op je radio ook de hele dag klote muziek omdat het nou eenmaal populair is. Zie je op tv klote programma's, omdat ze populair zijn. The nitwit rules.
En de echte cultuur verdwijnt omdat het klootjesvolk geen verstand heeft van wat mooi en waardevol is. Nee hoor Clavius, voor mij hoeven de Tokkies niet uit te maken wat mooi en waardevol is. We hebben al genoeg rappers en Lady Gaga omdat dat toevallig populair is. Als het aan jouw ligt blijft dus alleen de plakplaatjes en kauwgum cultuur over, omdat het populair is.

marktwerking loslaten op cultuuruitingen is mijn mening niets anders dan het wegsaneren van de minderheden*, alles wat niet door een overgroot deel van het volk als cultuur gezien word wegbezuinigd.

niet iedereen houd van schaatsen, maar moet daarom het schaatsmuseum gesloten worden?
niet iedereen houd van kantklossen, maar moet het kantklosmuseum daarom meteen maar oprotten?
niet iedereen houd van klassieke muziek, moeten we daarom maar alle grote orkesten opheffen?

*waarbij minderheden dus staan voor alle cultuuruitingen die door een kleiner deel van de bevolking gedeeld en gewaardeerd worden, alle grote jongens zoals een pinkpop kunnen rustig doorgaan, maar alle non-mainstream events kunnen hun hart maar vasthouden, verwacht ik...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 07-10-2010 19:56:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi:
Clavius:

En waarom zou ik naar klassiek concert gaan als ik ook naar een hedendaags concert kan?



Nou sorry hoor maar in die keuze weet ik het wel, klassieke muziek is niet zo oorverdovend dat je de 'muziek' niet meer kunt horen tussen het door het hele lichaam dreunende gebonk door, en heeft tenminste mathematisch kloppend kwalitatieve harmonie in plaats van kinderlijk simplistisch drie accoorden eindeloos te herhalen uit gebrek aan melodisch inzicht oid.

Ik ga dit jaar ook naar het kerstconcert in de kerk, niet dat ik gelovig ben oid maar omdat een kerk van binnen best mooi is en klassieke muziek buitengewoon prachtig.

van hedendaagse muziek concerten loop ik na een half uurtje naar buiten de tent uit, letterlijk.. laatst nog.
Op 07-10-2010 21:02:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark HvB:
Olav:

@ degriezels:

Nee, dat begrijp je precies heel goed, in tegenstelling tot de meeste kiezers.

Wat ik dan weer niet goed volg is het begrip "scheefhuren". Mag ik zelf uitmaken of ik in een duur of goedkoop flatje woon? Of gaan de vrijheidspartijen straks ook bepalen dat ik te goedkoop eet, kleed of rijd (wat, u koopt een tweedehands Opel? Terwijl u best een lening kunt krijgen voor een nieuwe Volvo? Schande! Dat kost een extra belastingheffing!)? Of te goedkoop op vakantie ga (u kampeert, terwijl u best een hotel kunt betalen, dus u gaat voor uw tent een hotelprijs afrekenen, dankuwel).

Nee, het wordt er zeker niet vrijer op met de PVV en de VVD aan het roer.


Helemaal gelijk... waar gaan we naartoe?....
hangmat
Op 07-10-2010 21:30:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Mark HvB:


Helemaal gelijk... waar gaan we naartoe?....

Daar kan ik onomwonden antwoord op geven, maar ik wil het een beetje netjes houden hier...
Laten we zeggen dat het tijd word om geld opzij te zetten, ipv een nieuwe auto kopen.
Niet dat ik daar het geld voor heb (en ik kan ook niet in de portemonnee van een ander kijken), maar het gaat om het idee.
Ik ga ervan uit dat het zwaar weer wordt.
Dan kan het alleen maar meevallen.

Of bedoelde je dat niet?
(bericht gewijzigd op 7-10-2010 21:38:08)
Cannot kill the Battery!!!
Op 07-10-2010 21:37:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Beste Marsepars,

Geld opzij zetten .. als dat zou lukken .. maar dan zit je weer met die door de welbetaalde heer Wellink goedgekeurde zwendelrekeningen en plotseling omvallende banken....

Banken die onmiddellijk worden gesteund met onze miljarden als ze met hun vingers knippen en spaarders die hun hele pensioen kwijt zijn...

Nee, een liberale regering betekent nog altijd: tot het laatste dubbeltje uit de massa persen en naar de grote hoop brengen. Minister President Rutte werkt niet voor mij.
Op 07-10-2010 22:53:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Voor de VVD is Nederland een economie en geen samenleving. De VVD is de roeptoeter van de ondernemers en dan is het niet vreemd dat ze die groep het best wil bedienen en de "uitvreters van de samenleving" hard wil aanpakken. Want iedereen die ademt kan werken, in hun ogen. Elke zieke is een simulant en werkweigeraar.

Logisch toch? Deze groep heeft de verkiezingen gewonnen en dus zal dat beleid worden uitgevoerd. De regerende grootste bepaalt.
Oftewel: wiens brood men eet, diens woord men preekt.
No shit, Sherlock
Op 07-10-2010 23:10:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark HvB:
Marsepars:

Laten we zeggen dat het tijd word om geld opzij te zetten, ipv een nieuwe auto kopen.

Hoewel ik het met je eens ben, is dat helaas eigenlijk het laatste waar een economie op zit te wachten: als mensen hun geld gaan opsparen, zal de economie (de welbekende luchtballon) niet meer verder groeien; geld moet rollen. En geen groei houdt al gauw krimp in...

Precies waar de politiek momenteel goed in is... mensen sch*tbang maken door te gaan bezuinigen..en zo de economie naar de knoppen helpen.. Zo simpel (bijna iedereen weet dit volgens mij) en toch gaat het fout.

Niet dat je het iemand persoonlijk kwalijk kunt nemen als hij/zij gaat bezuinigen. Ik ben ook maar een arme student, en als ik dadelijk 3/4x zoveel voor mijn huisarts bezoek mag gaan betalen, kan ik nu beter ook maar alvast gaan sparen...

Marsepars:

Of bedoelde je dat niet?


Jawel dus
hangmat
Op 08-10-2010 1:34:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark HvB: @Marsepars

Wat mijn punt dan ook eigenlijk is, is dat ik het belachelijk vind dat er in één keer zo veel bezuinigd moet worden.

3/4 van de Nederlanders heeft een lening (hypotheek) en dat wordt als vrij normaal beschouwd. Elk land heeft een "lening", en dat wordt ook als vrij normaal beschouwd. Misschien dat de Nederlandse "lening" iets te groot is, maar het is belachelijk om over de ruggen van je inwoners BINNEN ENKELE JAREN een lening af te lossen die in DECENNIA gegroeid is.

Wij als bewoners hadden er in feite geen last van dat NL een lening heeft. Nu die in één keer zo korte termijn afbetaald moet worden, krijgen we allemaal problemen. Het is net zo krankjorem als aan mensen vragen om hun hypotheek 3x zo snel af te lossen (ja zo zit het écht!).

En dan te bedenken dat de VVD zichzelf de partij van de economie vindt...

Dadelijk hebben we de staatsschuld afbetaald... en is de Nederlandse koopkracht ingestort! Hoezee VVD! (en alle andere partijen die net zo dom denken dat 18 miljard binnen enkele jaren bezuinigen een goed plan is)

Zo, ff mijn ei kwijt
hangmat
Op 08-10-2010 1:48:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Mark HvB:

Wij als bewoners hadden er in feite geen last van dat NL een lening heeft. Nu die in één keer zo korte termijn afbetaald moet worden, krijgen we allemaal problemen. Het is net zo krankjorem als aan mensen vragen om hun hypotheek 3x zo snel af te lossen (ja zo zit het écht!).


Jij wil dus wél de lusten van een lening: Lekker spenderen, de vette jaren waarin links maar geld uit blééf geven. Maar je wil niet de lasten: Afbetalen, vóórdat NL failliet gaat. In Griekenland was het vijf voor twaalf. Gelukkig is het in NL slechts kwart voor. We zijn dus nog redelijk op tijd met het opruimen van de puinhopen van links, maar het had niet veel gescheeld. Als we deze kabinetsronde wéér een links kabinet hadden gekregen, dan hadden Griekse toestanden zich hier gaan manifesteren.

Mark HvB:

Dadelijk hebben we de staatsschuld afbetaald... en is de Nederlandse koopkracht ingestort!

Neee... Als de schuld afbetaald is kan er weer in de koopkracht geïnvesteerd worden. We gaan er uiteindelijk dus op vooruit.

Links: Uitgeven, uitgeven, uitgeven, lenen, lenen, lenen, en na ons de zondvloed! Schijt aan hen die dan met de lasten zitten.

Rechts: Sparen, en dan pas uitgeven.
I might just be saying that to get you mad...
Op 08-10-2010 13:32:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark HvB:
Clavius:

Jij wil dus wél de lusten van een lening: Lekker spenderen, de vette jaren waarin links maar geld uit blééf geven. Maar je wil niet de lasten: Afbetalen, vóórdat NL failliet gaat.

Nope. Als ik ergens tegen ben, dan is het dat mensen een hypotheek nemen die eigenlijk niet bij hun past (oftewel als een land een buitenproportionele staatsschuld laat ontstaan). Een beetje lenen is goed, zelfs noodzakelijk, om een economie te laten groeien. Ik bedoel alleen dat het krankjorem is om hier binnen 4 jaar een einde aan te maken en mensen bang te maken. Dit kan heel slecht zijn voor de economie. Het mag van mij allemaal wat meer `kalm an´.

Clavius:

Neee... Als de schuld afbetaald is kan er weer in de koopkracht geïnvesteerd worden. We gaan er uiteindelijk dus op vooruit.

Links: Uitgeven, uitgeven, uitgeven, lenen, lenen, lenen, en na ons de zondvloed! Schijt aan hen die dan met de lasten zitten.

Rechts: Sparen, en dan pas uitgeven.


Koopkracht en staatsschuld staan in principe los van elkaar. Ze gaan pas met elkaar interfereren als de staat besluit de Nederlanders te laten betalen. Dan gaat de koopkracht achteruit (met alle maatregelen die nu aangekondigd worden, houden zeer veel mensen simpelweg minder geld over).

Maar goed, ik bedoel dus niet dat je je ogen dicht moet doen voor een te hoge lening. Absoluut niet. Dat is de hele reden geweest van de crisis.

Ik bedoel dat een lange-termijn visie, een pad richting een stabielere economie, meer op zijn plaats was geweest dan als een kip zonder kop overal in gaan snijden en proberen binnen 4 jaar te verbeteren wat in decennia is opgebouwd.

Ik vraag me af of dit überhaupt wel haalbaar is...
(bericht gewijzigd op 8-10-2010 14:25:33)
hangmat
Op 08-10-2010 14:23:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Olav:

Beste Marsepars,

Geld opzij zetten .. als dat zou lukken .. maar dan zit je weer met die door de welbetaalde heer Wellink goedgekeurde zwendelrekeningen en plotseling omvallende banken....

Banken die onmiddellijk worden gesteund met onze miljarden als ze met hun vingers knippen en spaarders die hun hele pensioen kwijt zijn...

Nee, een liberale regering betekent nog altijd: tot het laatste dubbeltje uit de massa persen en naar de grote hoop brengen. Minister President Rutte werkt niet voor mij.

nog leukere optie, ik heb vroeger goed kunnen sparen en heb ook ooit eens wat uit een erfenisje gekregen, maar zoals het nu staat mag ik mijn eigen zuurverdiende geld straks eerst op gaan maken voordat ik "loon" ga ontvangen, want als de wajong naar de bijstand overgeheveld word dan moet je ook voldoen aan de vermogenstoets, je mag met andere woorden niet meer dan zoveel geld en bezit hebben...

en dat terwijl ik er altijd eerlijk voor gewerkt heb, het eerlijk ontvangen heb uit een erfenis en er jaren aan rente bij gespaard heb, wie geeft dit soort instanties het recht om voor mij te bepalen wat ik met mijn spaargeld doe alleen omdat iemand in den haag een regeltje veranderd, waardoor ik ineens aan allemaal andere regels zal moeten voldoen, waar eerder nooit geen sprake van was...

de grap is, als ik dat geld nu "laat verdwijnen" dan kan ik van diezelfde bijstand bestraft worden omdat ik "teveel geld uit heb gegeven", want als bijstander mag je niet meer dan anderhalf keer je uitkering uitgeven namelijk, en nog allemaal meer van dat soort onzin.

gelukkig is het nog niet zover, maar ik heb nog geen info gezien die het tegendeel beweerd, als ik dus slim ben hef ik mijn spaarrekening op voordat dit soort onzin ingevoerd word, het is toch van de zotten?
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 08-10-2010 21:24:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Clavius:

Links: Uitgeven, uitgeven, uitgeven, lenen, lenen, lenen, en na ons de zondvloed! Schijt aan hen die dan met de lasten zitten.

Rechts: Sparen, en dan pas uitgeven.

r*t jij toch eens even lekker op met jou vooroordelen over andere mensen, jij bent echt flink verknipt te noemen, dat heb ik inmiddels wel door...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 08-10-2010 21:27:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Clavius

zie deze link:

http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/staatsschuld-begrotingstekort-en-de-linkse-kabinetten/

... om het waanidee weg te nemen dat de VVD goed voor "de" economie zou zijn. Ze zeggen alleen niet WIENS economie...
Op 08-10-2010 22:17:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
Ron B.:

Clavius:

Links: Uitgeven, uitgeven, uitgeven, lenen, lenen, lenen, en na ons de zondvloed! Schijt aan hen die dan met de lasten zitten.

Rechts: Sparen, en dan pas uitgeven.

r*t jij toch eens even lekker op met jou vooroordelen over andere mensen, jij bent echt flink verknipt te noemen, dat heb ik inmiddels wel door...

Het gaat er weer gezellig aan toe. Echt niemand interesse in een Smith & Wesson .44?
Da's vrij ondernemerschap toch?
Maar even zonder gekheid, met de VVD zijn we echt niet beter af. Da's een partij voor lui die roepen dat ze hard werken, maar onder dat harde werken verstaan ze het houden van melkkoeien. De koeien produceren de melk, niet zij. Hard werken is hetgene dat zij doen die onderaan de maatschappelijke ladder staan. Parasiteren doen zij die van de melk leven.

(bericht gewijzigd op 8-10-2010 22:42:19)
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 08-10-2010 22:41:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Ron B.:

het is toch van de zotten?

Ja, dat is het.
En daar mag je miljoenen Nederlanders voor bedanken die op de partijen gestemd hebben, omdat ze bang voor een paar moslims zijn.
Cannot kill the Battery!!!
Op 08-10-2010 22:42:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: rechts zegt altijd dat ze de vooruitgeschoven rekeningen van linkse kabinetten moeten betalen. Weet niet hoe dit zit; zijn de bedragen/percentages direct gerelateerd aan de kabinetten?
Op 08-10-2010 22:42:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: Die laatste was voor Olav
Op 08-10-2010 22:43:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: Even overniuew ....

Olav:

Clavius

zie deze link:

http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/staatsschuld-begrotingstekort-en-de-linkse-kabinetten/

... om het waanidee weg te nemen dat de VVD goed voor "de" economie zou zijn. Ze zeggen alleen niet WIENS economie...

rechts zegt altijd dat ze de vooruitgeschoven rekeningen van linkse kabinetten moeten betalen. Weet niet hoe dit zit; zijn de bedragen/percentages direct gerelateerd aan de kabinetten?
(bericht gewijzigd op 8-10-2010 22:46:18)
Op 08-10-2010 22:45:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: Jongens, het wordt toch niks. Maak je niet druk. Ga lekker stappen. Prettig weekend.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 08-10-2010 22:45:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: is het de wijn, de joint, gewoon gekloot van mij of een ander GW-onderwerp? Verkeerde plant gegeten?
Op 08-10-2010 22:50:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: heb t over mezelf. Heb in ieder geval geen verkeerde plant gegeten vandaag
Op 08-10-2010 22:55:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
degriezels:

heb t over mezelf. Heb in ieder geval geen verkeerde plant gegeten vandaag

Dan zal het de rest wel zijn...
Cannot kill the Battery!!!
Op 08-10-2010 23:17:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: kan ik me niet herinneren...
Op 08-10-2010 23:39:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marcel 1971:
Marsepars:

Ron B.:

het is toch van de zotten?

Ja, dat is het.
En daar mag je miljoenen Nederlanders voor bedanken die op de partijen gestemd hebben, omdat ze bang voor een paar moslims zijn.


Een paar moslims?! Kijk eens op de wereld map beste man.. Kijk eens naar Nederland. Marsepars heeft last van oogklepjes?
Op 09-10-2010 19:48:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Marcel 1971:

Marsepars:

Ron B.:

het is toch van de zotten?

Ja, dat is het.
En daar mag je miljoenen Nederlanders voor bedanken die op de partijen gestemd hebben, omdat ze bang voor een paar moslims zijn.


Een paar moslims?! Kijk eens op de wereld map beste man.. Kijk eens naar Nederland. Marsepars heeft last van oogklepjes?

Nee, Marsepars kijkt niet naar kleurtjes.
En Marsepars is ook niet bang voor een paar jongetjes die denken dat ze stoer zijn.
De haatbaard die je vreest is een zielig koorknaapje in vergelijking met de beurshandelaar met z'n Prodentglimlach en kostuum van €2500,-.

En wat heeft de wereld met Nederland te maken?
Volgens mij woon ik nog steeds in een seculiere staat en is het christendom nog steeds religie nummer 1.
Dus voorlopig zie ik het nog niet gebeuren dat de sharia hier ingevoerd wordt.

Dus waarom je nou zo kleinerend moet doen is mij een raadsel.
Beetje jammer en het zegt weer genoeg.
Cannot kill the Battery!!!
Op 09-10-2010 19:58:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: Nederland had in de jaren 50 en 60 zelfs nog nog een probleem tussen protestanten en katholieken. Dat is langzaam beter geworden doordat men elkaar leerde respecteren. De oplossing blijkt vaak in het midden te liggen, de plaats waar men geschillen op kan lossen.
Op 09-10-2010 21:32:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
degriezels:

Nederland had in de jaren 50 en 60 zelfs nog nog een probleem tussen protestanten en katholieken. Dat is langzaam beter geworden doordat men elkaar leerde respecteren. De oplossing blijkt vaak in het midden te liggen, de plaats waar men geschillen op kan lossen.

Tuurlijk, maar het moet wel van twee kanten komen.
Ik voel me hier thuis en ben bereid om met iedereen een gesprek aan te gaan. Ik ga er ook van uit dat ieder mens in beginsel goed is.
Beetje naïef van mij, maar je moet ergens van uit gaan. Nietwaar?

Heb jij een hekel aan dit land? Sodemieter dan lekker op!
En als het niet snel genoeg gaat help ik je wel pakken.
En dan beperk ik mij niet tot mensen van een andere komaf.
Maar zo denk ik erover.
Cannot kill the Battery!!!
Op 09-10-2010 21:58:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: ja EØI het land uit optieven want als je het niet eens bent met de gevestigde orde helpt marsepars je wel pakken!
Op 10-10-2010 13:07:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo: @ Marsepars: Mooi aanbod. Als deze regering aan de macht blijft denk ik dat ik er op inga! Help je me dan ook verhuizen? Inpakken is natuurlijk maar half werk en daar ben jij niet zo van vermoed ik...
Op 10-10-2010 13:56:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Samblo:

@ Marsepars: Mooi aanbod. Als deze regering aan de macht blijft denk ik dat ik er op inga! Help je me dan ook verhuizen? Inpakken is natuurlijk maar half werk en daar ben jij niet zo van vermoed ik...

Deal!

Daar staat dan natuurlijk wel tegenover dat ik het land van emigratie uit mag kiezen...

(bericht gewijzigd op 10-10-2010 18:36:36)
Cannot kill the Battery!!!
Op 10-10-2010 18:31:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels:
Marsepars:

degriezels:

Nederland had in de jaren 50 en 60 zelfs nog nog een probleem tussen protestanten en katholieken. Dat is langzaam beter geworden doordat men elkaar leerde respecteren. De oplossing blijkt vaak in het midden te liggen, de plaats waar men geschillen op kan lossen.

Tuurlijk, maar het moet wel van twee kanten komen.
Ik voel me hier thuis en ben bereid om met iedereen een gesprek aan te gaan. Ik ga er ook van uit dat ieder mens in beginsel goed is.
Beetje naïef van mij, maar je moet ergens van uit gaan. Nietwaar?

Heb jij een hekel aan dit land? Sodemieter dan lekker op!
En als het niet snel genoeg gaat help ik je wel pakken.
En dan beperk ik mij niet tot mensen van een andere komaf.
Maar zo denk ik erover.


Als iedereen elkaars standpunten kent dan kan er gebabbeld worden in plaats van prikkeldraad-oplossingen
Op 10-10-2010 18:40:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: en niet te vergeten; als je je niet vind passen in het land; je hebt nog altijd een paspoort om ergens anders heen te gaan
Op 10-10-2010 18:44:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
degriezels:

Marsepars:

degriezels:

Nederland had in de jaren 50 en 60 zelfs nog nog een probleem tussen protestanten en katholieken. Dat is langzaam beter geworden doordat men elkaar leerde respecteren. De oplossing blijkt vaak in het midden te liggen, de plaats waar men geschillen op kan lossen.

Tuurlijk, maar het moet wel van twee kanten komen.
Ik voel me hier thuis en ben bereid om met iedereen een gesprek aan te gaan. Ik ga er ook van uit dat ieder mens in beginsel goed is.
Beetje naïef van mij, maar je moet ergens van uit gaan. Nietwaar?

Heb jij een hekel aan dit land? Sodemieter dan lekker op!
En als het niet snel genoeg gaat help ik je wel pakken.
En dan beperk ik mij niet tot mensen van een andere komaf.
Maar zo denk ik erover.


Als iedereen elkaars standpunten kent dan kan er gebabbeld worden in plaats van prikkeldraad-oplossingen

Uiteraard!
En van dat verhuizen naar een ander land, meen ik geen reet van natuurlijk.
En de mensen die hier al wat langer zitten weten dat maar al te goed.
Ik vind dat iedereen zijn zegje mag doen en dat iedereen zijn zegje moet kunnen doen. Punt.

Waar ik alleen zo moe van word zijn de eeuwige jankers.
'Dit is kut, dat is kut, dit zouden ze zus of zo moeten doen, waarom voeren ze dat nou weer in?'
Het gezeur houdt maar niet op, maar degene die zo hard zeurt gaat vervolgens bokkend achterover zitten.

Als je nou echt niet met het systeem eens bent, ga je aktie ondernemen.
Ga je brieven schrijven, of vergaderingen bijwonen, word je lid van een bepaalde partij of richt je er zelf één op.

Be the change you want to see in the world!!!

Cannot kill the Battery!!!
Op 10-10-2010 18:51:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
Marcel 1971:

Marsepars:

Ron B.:

het is toch van de zotten?

Ja, dat is het.
En daar mag je miljoenen Nederlanders voor bedanken die op de partijen gestemd hebben, omdat ze bang voor een paar moslims zijn.


Een paar moslims?! Kijk eens op de wereld map beste man.. Kijk eens naar Nederland. Marsepars heeft last van oogklepjes?

Heb je niet meegekregen dat 99 % van terroristische aanslagen niet door moslims zijn gedaan? En die laatste procent door bekeerde moslims volgens mij. Het is net als zwarte Piet , die wordt ook afgeschilderd als iemand die kindertjes kwaad doet. En maar bang zijn die kindertjes. Ondertussen zit het kwaad bij Sinterklaas (Kardinaal/Paus) zelf. Het is gemakkelijk mensen tegen elkaar op te zetten hè en niemand die het in de gaten heeft? Zo komen we wel in de problemen hoor.
Wakker worden en uitzoeken hoe het echt zit.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 11-10-2010 15:18:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Tetzmol:

Ron B.:

Clavius:

Links: Uitgeven, uitgeven, uitgeven, lenen, lenen, lenen, en na ons de zondvloed! Schijt aan hen die dan met de lasten zitten.

Rechts: Sparen, en dan pas uitgeven.

r*t jij toch eens even lekker op met jou vooroordelen over andere mensen, jij bent echt flink verknipt te noemen, dat heb ik inmiddels wel door...

Het gaat er weer gezellig aan toe. Echt niemand interesse in een Smith & Wesson .44?

ja gezellig

ik heb geen probleem met de mening van clavius dat even voorop gesteld, maar de manier waarop hij zich uit vind ik een blijk van heel erg weinig respect voor andere mensen...

en dan dat onderschrift waarmee hij zich altijd in kan dekken van "ik maak een geintje/probeer je alleen maar uit te lokken" dan is daar nogmaals een weergave van, ik zit ook wel eens in een discussie te stoken om wat reacties uit te lokken maar ik doe dat niet om mijn eigen perverse dwangneigingen te voeden, en dat laatste punt betwijfel ik ten zeerste bij clavius...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 12-10-2010 15:23:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marcel 1971:

Marsepars:

Ron B.:

het is toch van de zotten?

Ja, dat is het.
En daar mag je miljoenen Nederlanders voor bedanken die op de partijen gestemd hebben, omdat ze bang voor een paar moslims zijn.


Een paar moslims?! Kijk eens op de wereld map beste man.. Kijk eens naar Nederland. Marsepars heeft last van oogklepjes?

ten eerste:

die overvloed aan moslims, dat is slechts jou mening...
feiten wil ik zien!

ten tweede:

als je het over oogkleppen wilt hebben, die van jou werken blijkbaar ook prima, zie punt 1...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 12-10-2010 17:05:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
degriezels:

en niet te vergeten; als je je niet vind passen in het land; je hebt nog altijd een paspoort om ergens anders heen te gaan

niet waar, ik moet eerst mijn vingerafdrukken afstaan voordat ik een paspoort krijg...

(en daar komt bij, ik was hier eerder dan de pvv, dus heb ik minimaal even veel recht op mijn mening, en heb ik gelukkig in een democratie ook nog steeds ten volle het recht om het niet met de huidige democratie eens te zijn zonder daarvoor in een kamp gestopt te worden, uitgezet te worden of op welke andere manier onheus bejegend te worden)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 12-10-2010 17:31:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels:
Ron B.:

degriezels:

en niet te vergeten; als je je niet vind passen in het land; je hebt nog altijd een paspoort om ergens anders heen te gaan

niet waar, ik moet eerst mijn vingerafdrukken afstaan voordat ik een paspoort krijg...

(en daar komt bij, ik was hier eerder dan de pvv, dus heb ik minimaal even veel recht op mijn mening, en heb ik gelukkig in een democratie ook nog steeds ten volle het recht om het niet met de huidige democratie eens te zijn zonder daarvoor in een kamp gestopt te worden, uitgezet te worden of op welke andere manier onheus bejegend te worden)


Het gebruik van het paspoortje bedoel ik voor degenen die het absoluut niet kunnen vinden met onze maatschappij en daarbij gewelddadige gedachten hebben. Het is toch de bedoeling dat iedereen er samen uitkomt?
Verder ben ik van mening dat als er in de politiek constant gedebatteerd wordt over wij en hun er nog lang geen oplossing in zicht is. Wie op basis van geloof als aparte groepering wordt gezien, zal zich ook zo gedragen en daar komen weer uitwassen uit. Daar is de “groep” weer de dupe van en zo krijg je dus een vicieuze cirkel.
Ook ik hoop ook nooit voor mijn mening in een kamp gestopt te worden.
Op 12-10-2010 21:04:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden