We zijn zo goed als allemaal moderne slaven, gevangen in een misleidend hiërarchisch systeem. Tot nader order zijn we ook een diersoort, net als koeien en varkens. Zodoende zijn de leiders van onze volkeren te vergelijken met boeren die de kudde beheersen en dus controleren. In de video die we vandaag brengen wordt dit gegeven verder uitgebouwd. In 13 minuten ziet u een korte geschiedenis van de slavernij. Toen en nu. De documentaire toont de boeien die ook nu rond onze enkels zitten, en zal u vermoedelijk hier en daar aan het denken zetten. Althans, dat wordt gehoopt...



Draconian: We zitten toch ook gevangen in het systeem. We hebben het niet eens door omdat we verwend worden met spulletjes welke we blijven consumeren naar upgrades zowat we tevreden blijven. Net genoeg hersendood m.b.v. het voedsel bewerken met verdovende middelen.

Van geboorte af aan word je geleerd hoe je moet functioneren in deze maatschappij met de bijbehorende normen een waarden. We zijn niets anders dan imitaties.
.......
Op --0 8:26:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Apollyon: Interessante flm, maar helaas zonder oplossingen. Het toont ons als slaven van het systeem en de leiders. In mijn roman 'Apollyon de Antichrist' doorbreek ik dat systeem in een ultieme democratie. Power to the people in de nieuwe Wereldorde. Een systeem dat zou kunnen werken, al blijft het een onverdeeld systeem. De hoofdpersoon in mijn boek waakt ervoor dat het geen fascistisch systeem wordt. Grappig is dat in een van de eerste recensies (hallo! het is een roman) onlangs werd gesteld dat het door mij beschreven nieuwe systeem zal leiden tot een fascistische heerschappij.
Op --0 9:16:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
There's hope: Ik ging er eens helemaal voor zitten omdat ik ook al zo lang van mening ben dat we allemaal slaven zijn maar na een paar minuten ben ik afgehaakt vanwege de gruwelijke beelden wat mensen dieren aandoen. Is even teveel voor m'n tere ziel.
Jammer dat de boodschap niet met minder heftige beelden gebracht wordt. Ik trek het echt niet dit te bekijken.
Op --0 9:48:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Apollyon: Mijn boek is in ieder geval minder gruwelijk.
Op --0 10:11:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: @ Apollion: Ben jij Han Peeters ?
Op --0 11:03:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Apollyon: Ja dat klopt
Op --0 11:07:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: 1 aarde, 1 volk, 1 systeem.
Mijn ideale wereld.
- gelijkheid in ALLES geen uitzonderingen voor NIEMAND ook niet de bedenker van het nieuwe systeem of voor de vertegenwoordiger van de aarde.

- geen geld, er wordt geruild in grondstoffen, grondstoffen worden gebruikt om materie te maken die de mens ondersteund en niet vernietigt, verdediging hoort bij de ondersteuning van de mens.

- Kwaliteit in plaats van kwantiteit,
VB: over de wereld heb je verschillende automerken die hun idieen door middel van een digitaal netwerk met elkaar delen. Ze werken aan ËËN ontwerp dat op dat moment het beste is wat ze kunnen bedenken. Uiteindelijk lijd dit tot grondstof besparing en een kwalitatief goed product. Mensen moeten hun ideen combineren met elkaar en IEDEREEN mag zijn bijdrage leveren aan het project van een bepaald product, tegen die tijd kunnen alle ideeën die binnen komen door een simulatie gehaald worden, is de uitkomst goed dan wordt het er een werkend exemplaar gemaakt.

- Geen status, iedereen is gelijk en als iemand graag een doctor wilt worden dan moet hij daarvoor leren en een test / simulatie halen die iedereen mag afleggen, haal je hem dan heb je het recht om voor een ziekenhuis te werken.
IEDEREEN kan dus worden waar hij van droomt, zonder belemmering bv: Diploma's, en andere cijfertjes.

-Iedereen moet IETS bijdrage aan de wereld, wat maakt niet uit je doet gewoon wat je leuk vind om te doen. Als er om 1 over andere reden er een vakgebied is dat helemaal niemand wilt doen (zeer onwaarschijnlijk) dan moet daar een geautomatiseerd systeem voor bedacht worden, vuilnis ophalen is makkelijk te automatiseren BV.
Er is dus ook geen bepaalde tijd dat je MOET werken, kun je jouw functie verrichten in 2uur tijd in plaats van 8uur dan moet dat juist aangemoedigd worden, dat noemen ze efficiëntie.

- Draag je iets bij dan mag je met je ID alles halen wat je nodig hebt, in het begin gaan mensen meer halen dan ze nodig hebben maar dat veranderd vanzelf
(bericht gewijzigd op 27-10-2010 11:13:11)
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 11:12:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Apollyon: - 1 aarde, 1 volk, 1 systeem.
Dit is waar mijn boek over gaat, maar dat systeem is wel bedacht. Zoiets ontstaat niet spontaan. Dat kan niet.

- geen geld, gaat helaas niet lukken. In mijn boek komt een wereldmunt genaamd de O. Een vaste munt waarmee je geen rente hoeft te betalen, maar ook niet ontvangt.

- Kwaliteit in plaats van kwantiteit
Komt vele malen voor in het boek

- Geen status
Jouw zienswijze lijkt me de kwaliteit niet te bevorderen

-Iedereen moet IETS bijdrage aan de wereld
Klopt

- Draag je iets bij dan mag je met je ID alles halen wat je nodig hebt
Ik heb dit anders opgelost, waarbij ik waak voor de fouten uit het communisme.
Op --0 11:25:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: - Geen status
Jouw zienswijze lijkt me de kwaliteit niet te bevorderen.

En waarom dan niet? ik zeg niet dat de simulatie maar 1 dag duurt . Je hebt gewoon vaardigheden nodig om iets te zijn, deze vaardigheden worden getest door heel veel simulaties. Haal je deze dus ALLEMAAL dan mag je de functie bekleden, haal je hem niet dan mag je de onderdelen die niet goed gingen opnieuw doen.

De hogere lui hebben macht omdat het schapen volk elkaar na doet. Gebruik dat op een positieve manier en iedereen gaat elkaar HELPEN en zijn best doen om het voor iedereen zo leuk mogelijk te maken. Hiervoor is geen authoriteit en status nodig, een volwaardig mens is creatief en zeer flexibel en kan heel veel verdragen en dingen zelf oplossen.
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 11:47:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Apollyon: De vraag is of men vertrouwen heeft in een dokter die voor zo'n test geslaagd is. Soms zijn zaken gecompliceerd waardoor hij/zij veel meer moet weten dan alleen de expertise waarvoor hij/zij dan geslaagd is. Volgens mij is er niets mis met de medische stand die we nu bereikt hebben.
Op --0 11:58:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
FreeRider86:
wdawn:

verdediging hoort bij de ondersteuning van de mens.

ik mag aannemen dat je geen defensie bedoeld om fysiek te verdedigen.

want immers als er iets te verdedigen is dan is er ook een tegenhanger namelijk aanvallen. dit laatste hebben we nu onderhand al veeeeeeeeeel te veeeeeeeeel gezien en meegemaakt!
(bericht gewijzigd op 27-10-2010 12:37:35)
Op --0 0:36:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
FreeRider86:
Apollyon:

De vraag is of men vertrouwen heeft in een dokter die voor zo'n test geslaagd is. Soms zijn zaken gecompliceerd waardoor hij/zij veel meer moet weten dan alleen de expertise waarvoor hij/zij dan geslaagd is. Volgens mij is er niets mis met de medische stand die we nu bereikt hebben.


efficiëntie op de dag van vandaag is ver te zoeken. je wordt van de ene specialist naar een andere specialist gestuurd.
het menselijk lichaam wordt als een auto/voorwerp gezien.
heb je iets aan je arm dan wordt je naar een arm specialist toeverwezen, het lichaam wordt niet meers als 1 geheel gezien.
het menselijk lichaam is veel complexer dan we voor ogen hebben. kijk alleen al naar hoeveel alternatieve therapeuten zijn, hier worden vele mensen beter van terwijl een reguliere arts niks voor ze kon doen. echter worden er ook fouten gemaakt in de alternatieve zorgverlening maar dit gebeurt op een veeel grotere schaal in de reguliere zorg. de alternatieve zorg komt alleen met grote koeie letters op het nieuws als daar iets fout is gegaan. de reguliere daar in tegen daar hoor je bijna niks over. vaak wordt dit afgezet als, sorry maar we kunnen niks meer voor u doen, of ja er zijn complicaties opgetreden etc, ect,.
ik zou dus graag zien dat de alternatieve en de regulieren artsen nu eens een keer gaan samenwerken. en niet elkaar proberen zwart te maken. want de 1 kan namelijk niet zonder de ander en omgekeerd.

symptomen worden nu bestreden met chemicaliën waardoor het lichaam weer andere klachten krijgt waarna deze weer behandeld worden met nog meer chemicaliën. kortom de natuurlijke processen in het menselijk lichaam worden steeds meer uit balans gebracht.

(bericht gewijzigd op 27-10-2010 12:56:39)
Op --0 0:54:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Apollyon: FreeRider86.
Je hebt gelijk dat er veel medische ego's rondlopen die verstrikt zijn in hun eigen gelijk en administratieve beslommeringen. Daarom moet er een database komen van patienten die onafhankelijk van instanties hun verhaal doen. Welke arts/methode is goed en waar heeft men wat aan gehad. In de nieuwe Wereldorde is daarin voorzien. De waardes, door patienten aangegeven wordt, vertaald naar kwaliteit van de zorg. We kunnen wel willen dat men samenwerkt, maar als er geen platform voor is, verandert er niets.
Op --0 13:04:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Met verdedigen bedoel ik, schilden(reflectie). Als de problemen op aarde opgelost zijn dan hebben we eventueel nog andere planeten met beschavingen. Weet jij wat hun intenties zijn ? wat nou als zij net zo zijn als hoe wij nu zijn?

Als jij een schild om zou hebben die je beschermt tegen allerlei schade, extreem weer, zwaartekracht en fysieke aanvallen enz. Het enige wat deze schild hoeft te doen is een soort van terugslag geven zodat de aanvaller de volgende keer wel nadenkt voordat hij je weer wilt aanvallen, niks schadelijks. Het kwaad roei je nooit helemaal uit, maar je kan het wel verzwakken.

De medische wetenschap zoals hij nu is goed??? ik heb meer vertrouwen in de kruiden van een ervaren indiaan dan in het pilletje en de expertise van een gemiddelde huisarts. Wij horen het plantenrijk te gebruiken om ons gezonder te maken, geen chemische replica's daarvan.

triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 13:13:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Apollyon: wdawn: Met verdedigen bedoel ik, schilden(reflectie). Als de problemen op aarde opgelost zijn dan hebben we eventueel nog andere planeten met beschavingen. Weet jij wat hun intenties zijn ? wat nou als zij net zo zijn als hoe wij nu zijn?

Dat komt dus ook aan de orde en ze zijn niet als ons. Verre van dat zelfs in positieve zin. Ik wil hier niet schaamteloos reclame maken voor mijn boek, maar wat je zegt komt er wel in voor.
Op --0 13:18:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Ik ben niet zon boeken lezer ik ben meer gericht informatie vinder.
En misschien heb je heel veel goede punten in je boek, maar het feit dat je denkt dat gelijkheid mogelijk is met, status en geld vind ik een rede genoeg om niet verder in jouw boek te snuffelen.

Geld en status zijn de hoofd veroorzakers van dit ongelijkheid systeem.
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 13:33:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
FreeRider86:
wdawn:

Geld en status zijn de hoofd veroorzakers van dit ongelijkheid systeem.


daar ben ik het volkomen mee eens,
de mensen leven veel te weinig vanuit hun hart en dus de gemiddelde eigenschap van de mens is om steeds maar weer meer te willen/krijgen en dit komt ons dus niet ten goede.
Op --0 13:50:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
umertum: Volgens mij is het heel simpel maar zal het nog wel de nodige jaren duren.
Bewustzijnsverandering: weg met het ego en alles is opgelost.
Op --0 15:04:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: Ach dat weet ik zelf al lang. We zijn niet meer dan vee met een nummertje. Kun je werken en geld in het systeem pompen, dan ben je van harte welkom. Zo niet, dan word je aan de kant gezet met een magere loontje.

Het is me allang duidelijk dat we geen leiders nodig hebben. Maar ja...probeer dat eens duidelijk te maken aan de rest van de kudde.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 15:24:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis:
wdawn:

- Geen status
Jouw zienswijze lijkt me de kwaliteit niet te bevorderen.

En waarom dan niet? ik zeg niet dat de simulatie maar 1 dag duurt . Je hebt gewoon vaardigheden nodig om iets te zijn, deze vaardigheden worden getest door heel veel simulaties. Haal je deze dus ALLEMAAL dan mag je de functie bekleden, haal je hem niet dan mag je de onderdelen die niet goed gingen opnieuw doen.

De hogere lui hebben macht omdat het schapen volk elkaar na doet. Gebruik dat op een positieve manier en iedereen gaat elkaar HELPEN en zijn best doen om het voor iedereen zo leuk mogelijk te maken. Hiervoor is geen authoriteit en status nodig, een volwaardig mens is creatief en zeer flexibel en kan heel veel verdragen en dingen zelf oplossen.

Ik denk er zo'n beetje hetzelfde over zoals je eerder de dingen zei.
En jazeker géén status hebben. Een dokter moet dokter worden omdat hij /zij dat wil zijn. Een bakker boer enz ditto
Als het werk niet beloond wordt met geld en iedereeen genoeg heeft is er geen reden om iets wél of niet te doen behalve omdat je het leuk vindt. Als er geen strijd is om meer of minder of wel leuk/niet leuk, zwaar /niet zwaar werk enz enz
Ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voor men dit door krijgt. Er zijn heel veel mensen die graag macht hebben en meer willen.Hebzucht.
De massa is nog niet zo bewust dat ze door heeft wat er gaande is
En "het systeem" houdt ons intussen gevangen. Althans wat het materiële leven betreft. Als je er bewust van bent sta je al anders in het leven.
Op --0 17:15:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Ach als wij het kunnen, kan de rest het ook. Ze hebben het alleen nooit geleerd het is echt niet zo dat iedereen dom is, alleen onwetend.

Het probleem is alleen dat je met helemaal niemand over dit soort onderwerpen kan praten zonder voor gek verklaard te worden.
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 17:21:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis:
wdawn:

Ach als wij het kunnen, kan de rest het ook. Ze hebben het alleen nooit geleerd het is echt niet zo dat iedereen dom is, alleen onwetend.

Het probleem is alleen dat je met helemaal niemand over dit soort onderwerpen kan praten zonder voor gek verklaard te worden.


Het is onwetendheid, maar ook ongeloof. Daarom kan je er vaak niet met mensen over praten. Zij geloven het gewoonweg niet dat autoriteiten het helemaal niet zo goed met ons voor hebben.
Ik merk dit keer op keer. Ja,het vraagt moed om van je geloofsysteem af te stappen en te onderzoeken.Op zoek te gaan naar waarheid.
Het is zeker een bewustzijns kwestie.
Op --0 17:35:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Een mooi stukje bangmakerij en depressief gelul weer.
We zijn slaven van het systeem, maar ondertussen plukken we wel de vruchten van dat systeem.
We betalen een hoop voor onze leefwijze, maar de stoepen zijn goed onderhouden, de riolen functioneren naar behoren en 's avonds branden de lantaarns op tijd.
Als je zin hebt om in de zomer naar het strand te gaan, sta je in de file want die andere getergde slaven willen dat ook.
Moeten? Nee, willen!!!
Een keuze, dus.
Want wij in het Rijke Westen lopen wel te janken en te zeiken op alles, maar ondertussen kunnen we doen en laten wat we willen.

Kijk eens tijdens spitsuur in de file om je heen.
Moet je kijken wat een dikke karren allemaal.
En op wintersport zie je alleen blanke westerlingen.
Allemaal slaven van het systeem.
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 20:53:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Ik sluit me volledig aan bij Marsepars.
Bevalt je iets niet? Be the change! Het systeem vervloeken helpt namelijk niet.
Lajeniegekmake.

Is it electrickery?
Op --0 22:23:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Drunk Bastard: @ wdawn ... "1 aarde, 1 volk, 1 systeem"

Ik weet niet of je het weet maar je beschrijft precies The Venus Project. http://www.thevenusproject.com/

Als je dit niet kent en werkelijk zo'n info junkie bent, ga daar maar eens flink lezen en docu's/lezingen kijken/luisteren...

Dit is de NLse groep: http://www.zmnetherlands.com/

Zoek op YT naar "venusprojectmedia" kanaal voor oude en nieuwe kennis van Jacque Fresco.
Op --0 22:49:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: @MarsePars:
Je hebt ergens wel gelijk, maar dat betekent niet dat we geen slaven zijn van het systeem.

In de video wordt daar ook over gesproken. Als je de mensen vrij laat en ze de illusie geeft dat ze vrij zijn om te doen wat ze willen, dan werken zij nog harder voor je.

Het overgrootste gedeelte van wat de overheid voor ons bepaalt, heeft onze goedkeuring niet. Maar het gebeurt gewoon. Probeer dat eens tegen te gaan. Dan zul je door de politie en het legen uitgeschakeld worden omdat je een gevaar bent voor de samenleving.

En ik ben vaak naar plaatsen geweest waar de stoepen stuk waren, waar een hele familie in één kamer woont, waar je geen file kunt vinden omdat niemand een auto heeft...en weet je wat ik heb gemerkt? Dat die mensen gelukkiger zijn dan ons. Ze hoeven zich niet druk te maken over rekeningen. Of ze de volgende maand zullen redden met het geld die ze nog hebben. Nee...ze leven van dag tot dag en hebben een leven waar ik al heel lang naar verlang.

Ik blijf daarom ook niet lang in Nederland. Ik denk dat ik binnen maximaal 2 jaar weg ben hier.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 2:03:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Girore:
moonwalker:

@MarsePars:
Je hebt ergens wel gelijk, maar dat betekent niet dat we geen slaven zijn van het systeem.

In de video wordt daar ook over gesproken. Als je de mensen vrij laat en ze de illusie geeft dat ze vrij zijn om te doen wat ze willen, dan werken zij nog harder voor je.

Het overgrootste gedeelte van wat de overheid voor ons bepaalt, heeft onze goedkeuring niet. Maar het gebeurt gewoon. Probeer dat eens tegen te gaan. Dan zul je door de politie en het legen uitgeschakeld worden omdat je een gevaar bent voor de samenleving.

En ik ben vaak naar plaatsen geweest waar de stoepen stuk waren, waar een hele familie in één kamer woont, waar je geen file kunt vinden omdat niemand een auto heeft...en weet je wat ik heb gemerkt? Dat die mensen gelukkiger zijn dan ons. Ze hoeven zich niet druk te maken over rekeningen. Of ze de volgende maand zullen redden met het geld die ze nog hebben. Nee...ze leven van dag tot dag en hebben een leven waar ik al heel lang naar verlang.

Ik blijf daarom ook niet lang in Nederland. Ik denk dat ik binnen maximaal 2 jaar weg ben hier.


Ik zou liever in Nederland blijven, hier is alles, ondanks Wilders, redelijk voor elkaar.

Verlang jij maar naar de shit van waar de stoepen stuk waren, waar een hele familie in één kamer woont, waar je geen file kunt vinden omdat niemand een auto heeft....
Ik wil graag een pc, kleurentv en iphone! en uiteraard een chevy!!.

En ook graag een veilige goede weg, een veilige manier om met een ambtenaar te spreken, toegang tot internet zonder controle, ziektezorg, leningen, huizen, gesprek, vrijheid om keuzes te maken.

Jij kiest voor shit, ik kies voor ontplooiing en vrijheid(voorzover die bestaat).

Als ik jou was zou ik kiezen voor Nederland, het enige land ter wereld waar in ieder geval nog iets van illusie bestaat, waar je nog kunt zeggen wat je denkt, de vrijheid hebt om het ergens niet mee eens te zijn. Ja ja ......veel succes

Op --0 2:40:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Waarom is het niet mogelijk om beiden van 2 werelden te hebben? Kunnen gaan en staan waar je wilt en alle luxe, zelfs nog meer luxe doordat alles sneller kan ontwikkelingen omdat er geen belangen meer zijn om efficiëntie tegen te gaan?
De luxe die we nu hebben is van zon slechte kwaliteit, de meeste producten houden het hoogstens 3 jaar uit en dan kun je weer een nieuw model halen. Dit is voor ons geld verspilling en voor de wereld onnodige grondstof verspilling.

En wat hebben wij aan al die "luxe" als we er geen eens van kunnen genieten omdat wij 8 uur van de dag bezig zijn met werk? Kun je naar huis dan heb je file. Maar je zit dan wel droog in je dure auto ehhmmm niks te doen en jezelf op te vreten omdat de persoon voor je niet doorrijd . Ben je thuis dan ga je als een zombie voor de tv zitten, daarna ga je naar bed om de volgende dag weer hetzelfde te doen.

Het enige wat ik zeg is dat de vrijheid die de elite hebben met hun geld voor iedereen hoort te zijn.
(bericht gewijzigd op 28-10-2010 8:25:27)
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 8:21:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: die luxe waar je het over hebt is een extreem, een piek.
als je die luxe terugbrengt op het volk krijg je een afvlakking waar iedereen het mee moet doen, materiaal is niet waar we naar moeten streven in dit leven, het debalanceert al bij het maken van kun je nagaan.

Namelijk, om het kleinst beetje luxe te kunnen hebben hebben mensen elders armoede. De grondstoffen moeten ergens vandaan komen.
Op --0 9:21:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL: Wat een complexe materie nietwaar? Ik zou eigenlijk de vrijheid willen hebben om hier vaker en meer (met aandacht) te reageren. Die vrijheid heb ik niet als zelfstandige (he, alweer een schijnbare tegenstelling), geld moet worden verdiend. En dat meer dan ik deze maand nodig heb; er zouden weer magere maanden aan kunnen komen.

"De overheid heeft niet goed met ons voor" - las ik ergens hierboven. Dat impliceert een groter plan, een geheim doel. Illuminatie-achtig, om niet te zeggen illuminatair. Als we ons tot Nederland beperken is er een hoop overheid. Ambtenaren vanaf middle management en in toenemende mate hoger, zouden in een illuminataire werkelijkheid zich voor keuzes gesteld zien die tipjes van zo'n duistere werkelijkheid zouden moeten oplichten. Stel voor het gemak het aantal bedoelde gemeente- en rijksdienders - laag ingeschat - op zo'n tienduizend. Stel nog eens het aantal boosaardigen onder hen op 60 procent. Hou je over vierduizend goedwillenden op posities met invloed en/of macht die gedeeltelijk of geheel weet moeten hebben van een "bigger scheme". Vierduizend mensen, waarvan 90 procent een schijtebroek is, hou je over: 400 moedigen. Klokkenluiders. Heb u ze gehoord?

We zijn "vee" inderdaad. Doch niet van een boerende overheid denk ik, maar van een systeem. En dat is niet de so-called democratie, maar van de menselijke aard. Heel kort: ieder van ons wil het op z'n minst net zo goed hebben als vandaag over een jaar. En we willen dat onze kinderen het tenminste net zo goed krijgen als wij. Ook zijn wij van de "samenwerkende". Ieder van ons weet heel goed wat hij of zij in elk geval niet kan. Dat moeten anderen dus doen: hersenchirurgie, belastingaangifte, op elkaar aansluitende verkeerslichten. Om maar wat te noemen.

~ Zie vervolg
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op --0 10:06:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL: ~ Deel 2 en slot

Werk dat kennelijk nodig is, dat moet worden betaald en - eenmaal in progress - waar spelregels voor nodig zijn. Spelregels voor het verkeer, voor patientenwachtlijsten, voor de hoogte van je aangifte. Hoe complexer een samenleving, hoe groter de hoeveelheid verschillende rollen, hoe complexer de spelregels.

We zijn "vee" inderdaad, maar we zijn ook de baas in dit democratische markteconomische proces: wij zijn consumenten. We hebben de vrijheid om te kopen. Er zijn twee manieren om uit het systeem te breken waar we nu en hier met velen tegenaan lopen te trappen. Inderdaad de boerderij verlaten zoals bovenstaande clip zegt (zie de film Into the Wild -
) of juist door ons koopgedrag uitdrukking geven aan hogere doelen dan instant behoeftebevrediging. Welkom in de "postmoderne markteconomie" (<- google that

RR

NB e-correspondentie aanwezig met Jacque Fresco dat de postmoderne markteconomy een haalbare tussenoplossing is naar de wereld die de Venus Project voorstaat.
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op --0 10:09:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
aya: Als reactie op alle utopische oplossingen, krijg maar is alle neuzen dezelfde kant op en geen status iedereen gelijk??? Het communisme was ook geen succes.

Er valt niks te veranderen, dit systeem jaagt maar door en zal pas ophouden met bestaan als alles kaalgevreten is. Eigenlijk moeten we niet zo lopen zeiken en gewoon keihard meewerken zodat dit systeem nog sneller zal bezwijken onder zijn gewicht.
Op --0 10:42:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Als je dat doet is er helemaal geen weg terug meer. Hoeveel mensen zie jij nu nog op straat lachen en ook gemeend? Bijna niemand kan ook maar een glimlach op zijn gezicht laten, zelfs kinderen die dat in zich horen te hebben beginnen al te veranderen in boos kijkende volwassenen op hun 10e jaar. Het systeem proberen te bevechten is een kansloze zaak omdat zij nu eenmaal de materiële macht hebben, maar wat nou als die materie geen macht meer heeft? De mensen die systeem in stand houden zijn egoistische mensen die bang zijn om het geen wat ze nu hebben kwijt te raken, wat nou als zij er achter komen dat ze alles kunnen behouden met het nieuwe systeem ? En als je ze dan ook nog eens veiligheid kan garanderen. Dan heb je al heel wat meer aanhang, je houd dan alleen de echt "dode" mensen over die al hun empathie zijn verloren.

het is moeilijk, en om het voor elkaar te krijgen is eenheid en samenspel nodig met IEDEREEN.

(bericht gewijzigd op 28-10-2010 13:00:55)
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 0:59:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Apollyon: Mooi verwoord. Daar gaat mijn boek dus over.
Op --0 13:08:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Devoney: Het draait maar om 1 ding: bewustwording. Hoe bewuster je bent hoe zwaarder je keuze weegt. En je hebt maar 1 keuze: geluk of zelfmedelijden. 'Kies' je voor zelfmedelijden dan heb je gefaald de keuze te maken en je eigen universum naar wens in te richten en mis je het geluk. Kies je voor geluk dan zet je je ego opzij en zul je vrij zijn.

Het draait dus maar om 1 ding: geluk. Alles wat daar bovenop komt zijn overbodige parameters.

Op --0 14:59:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Devoney:

Het draait maar om 1 ding: bewustwording. Hoe bewuster je bent hoe zwaarder je keuze weegt. En je hebt maar 1 keuze: geluk of zelfmedelijden. 'Kies' je voor zelfmedelijden dan heb je gefaald de keuze te maken en je eigen universum naar wens in te richten en mis je het geluk. Kies je voor geluk dan zet je je ego opzij en zul je vrij zijn.

Het draait dus maar om 1 ding: geluk. Alles wat daar bovenop komt zijn overbodige parameters.


Hoe meet je 'geluk´? Is geluk slechts bevrediging van behoeftes? Of is geluk soms ook het afzien van het geluksgevoel ten behoefte van iets belangrijkers? Kan je geluk gelijkschakelen met 'Het Goede'? Zal niet vaak het goede doen conflicteren met je direkte persoonlijke geluk?
En waarom de dichotomie geluk/zelfmedelijden? Ja je hebt mensen die in zelfmedelijden zwelgen, die mag je best een schop geven, maar om nu iedereen die verder kijkt dan zijn eigen weelde van zelfmedelijden te beschuldigen gaat ook weer wat ver...
Op --0 15:18:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Girore:

Ik zou liever in Nederland blijven, hier is alles, ondanks Wilders, redelijk voor elkaar.

Verlang jij maar naar de shit van waar de stoepen stuk waren, waar een hele familie in één kamer woont, waar je geen file kunt vinden omdat niemand een auto heeft....
Ik wil graag een pc, kleurentv en iphone! en uiteraard een chevy!!.

En ook graag een veilige goede weg, een veilige manier om met een ambtenaar te spreken, toegang tot internet zonder controle, ziektezorg, leningen, huizen, gesprek, vrijheid om keuzes te maken.

Jij kiest voor shit, ik kies voor ontplooiing en vrijheid(voorzover die bestaat).

Als ik jou was zou ik kiezen voor Nederland, het enige land ter wereld waar in ieder geval nog iets van illusie bestaat, waar je nog kunt zeggen wat je denkt, de vrijheid hebt om het ergens niet mee eens te zijn. Ja ja ......veel succes


Jij snapt dus helemaal niet waar ik het over heb.

Geluk vind je niet in mooie stoepen, veilige wegen en mooie spullen om je heen...Al deze dingen zijn materalistisch van aard. Geluk vind je als je jezelf los maakt van deze spullen.

Je hebt denk ik nog een heel weg te gaan.

@wdawn: Met je eens. En ga maar eens naar een arm land en kijk hoeveel mensen daar lachen. Veel meer dan hier dat garandeer ik je. Want zij weten dat het leven niet om luxe draait, maar om wat je van dag tot dag doet.

En het systeem kun je gewoon niet veranderen. Het leger, de politie en de rest moeten ook achter je staan als je het systeem wilt veranderen...anders kun je net zo goed meelopen met de rest van de kudde.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 16:17:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
moonwalker:
Geluk vind je niet in mooie stoepen, veilige wegen en mooie spullen om je heen...Al deze dingen zijn materalistisch van aard. Geluk vind je als je jezelf los maakt van deze spullen.

Kan ik alleen maar mee eens zijn.
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 16:35:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Als er een slechte kant is die macht heeft is er hoogst waarschijnlijk ook een goede kant met macht, alleen laat deze niet zo veel van zich horen (of ik merk het niet op ) negatieve dingen zien is natuurlijk makkelijker dan positieve dingen zien.

ik geloof niet dat we de wereld nu echt machteloos is, er moet gewoon iets zijn wat gedaan kan worden om de wereld wakker te schudden en achter je te krijgen voor verandering, al zou dat niet makkelijk gaan.
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 16:40:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
wdawn:

Als er een slechte kant is die macht heeft is er hoogst waarschijnlijk ook een goede kant met macht, alleen laat deze niet zo veel van zich horen (of ik merk het niet op ) negatieve dingen zien is natuurlijk makkelijker dan positieve dingen zien.

ik geloof niet dat we de wereld nu echt machteloos is, er moet gewoon iets zijn wat gedaan kan worden om de wereld wakker te schudden en achter je te krijgen voor verandering, al zou dat niet makkelijk gaan.

Positieve kant van macht:
Als de politie een winkeldief oppakt.
Een menselijke blokkade van activisten die een radioactief transport tegenhoudt.
Een leraar die een klas vol met etters weet stil te krijgen en geboeid (geïnteresseerd, dus ) te houden zonder geweld te gebruiken.

Vul maar aan.
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 19:50:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: Je hebt goede mensen nodig voor goede macht. Waar die in de meerderheid zijn, zie daar.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 20:09:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
wdawn:

Ik ben niet zon boeken lezer ik ben meer gericht informatie vinder.
En misschien heb je heel veel goede punten in je boek, maar het feit dat je denkt dat gelijkheid mogelijk is met, status en geld vind ik een rede genoeg om niet verder in jouw boek te snuffelen.

Geld en status zijn de hoofd veroorzakers van dit ongelijkheid systeem.

Niet helemaal.
Mensen zijn namelijk niet gelijk.
Gelijkwaardig, dat wel.

Er zijn altijd machtswellustelingen die over lijken gaan en mensen die alles over zich heen laten komen. En dat zijn niet elkaars gelijken.
Een kinderverkrachter is ook niet mijn gelijke.
Ghandi is/was ook niet mijn gelijke.
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 20:14:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
welja:

Je hebt goede mensen nodig voor goede macht. Waar die in de meerderheid zijn, zie daar.

Voorbeeld! Voorbeeld! Voorbeeld!
Ehhh... Alsjeblieft?
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 20:15:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
Marsepars:

welja:

Je hebt goede mensen nodig voor goede macht. Waar die in de meerderheid zijn, zie daar.

Voorbeeld! Voorbeeld! Voorbeeld!
Ehhh... Alsjeblieft?


Sorry, het is een stelling en volgens mij ook nog een utopie.
Maar, zonder gekheid. Als er iets goeds gebeurd. zoals artsen zonder grenzen of doodgewoon ambulancepersoneel. Die hebben wel zeker een bepaalde macht en gebruiken die ten goede en misbruiken die niet. Zo zijn er natuurlijk nog tig voorbeelden maar ik ben nu niet fit genoeg om ze uit mijn mouw te schudden. Maar als iemand anders het wel kan, laat maar horen/zien, alstublieft. Positieve reacties doen iedereen goed. Zeker weten.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 20:25:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
GM: Zoals Goethe al zei: Niemand is meer geknecht dan zij die ten onrechte denken werkelijk vrij te zijn.
Mensen die een systeem/oplossing voorgeschoteld willen krijgen hebben geheel niets van de film begrepen en zijn onbewust de perfecte slaaf.
En Mars, er bestaat geen 'positieve kant van macht'.

Als de prachtige stoep, een veilige goede weg, een veilige manier om met een ambtenaar te spreken, toegang tot internet zonder controle, ziektezorg, leningen, huizen, gesprek het resultaat zijn van dit geweldige systeem, dan zijn de plaatsen waar de stoepen stuk zijn, waar een hele familie in één kamer woont, waar je geen file kunt vinden omdat niemand een auto heeft.... enz ook het gevolg van datzelfde systeem!!
En de vrijheid om keuzes te maken waarbij de hoeveelheid keuzes voor jou al bepaald zijn is helemaal geen vrijheid...
Benjamin Franklin zei ook al zo mooi: They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.

Op --0 20:43:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Tuurlijk zijn we wel gelijk, alleen sommige zijn een andere richting op gegroeid. We zijn alleen niet gelijk als jij zelf denkt dat dat zo is. Een verkrachter is nog steeds een mens, misschien een heel verpest mens maar nog steeds een mens. Net als dat je roof dieren hebt en koala's het zijn beide dieren ze doen alleen andere dingen.

Roof dieren kunnen tam worden als ze lang genoeg met mensen omgaan, dit geld ook voor mensen met verkeerde denk beelden. Alleen dan moeten ze wel een voorbeeld hebben hoe het anders kan, en laat die nu ontbreken in deze tijden. Nu wordt geweld, overspel, macht, status verheerlijkt door met name de media en hierdoor als normaal gezien door de maatschappij.
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 20:59:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
walrus: We mogen dan wel gelijk zijn, onze bijdrage aan de maatschappij is dat duidelijk niet. Waarom zou iemand in de hierboven beschreven idealistische samenleving nog aan een zware studie beginnen en al zijn 'vrije tijd' opgeven aan de vele en onregelmatige diensten als arts, wanneer hij net zo goed muren zou kunnen behangen? Verder geloof ik wel dat wij slaafs zijn, vooral in de reactie van girore zie ik het typische verheerlijking van zogenaamde luxe, terwijl dit juist de verslaving aan het systeem illustreert. Goede reclame (propaganda) doet het volk smachten naar een ipad. (wat is er mis met mijn laptop? Hij is niet zo strak en shiny als de ipad) Maar het is niet nodig om tegen dit systeem te vechten want als je goed kijkt zie je het al langzaam afbrokkelen. Rechts probeert nu alle schade die links de afgelopen jaren heeft gemaakt te herstellen maar ik vrees zelf dat de economie een dezer dagen volledig instort. Laten we hopen dat we dan vervolgens nooit meer zo'n grote macht over ons zullen toestaan.
Op --0 1:38:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: "Waarom zou iemand in de hierboven beschreven idealistische samenleving nog aan een zware studie beginnen en al zijn 'vrije tijd' opgeven aan de vele en onregelmatige diensten als arts, wanneer hij net zo goed muren zou kunnen behangen?"

Misschien omdat hij dat leuk vind???? weleens daarover nagedacht? Net als dat mensen hobby's hebben? of heeft niemand hobby's meer omdat ze geen loonstrookje ervoor krijgen?

Het vraagt gewoon gewenning en opvoeding. Ik zeg niet dat ze recht hebben op alles voor niets, nu krijg je iedere een maand salaris, dan heb je iedere maand het recht om te halen wat je nodig hebt. Wat heb je liever, werken en een beetje krijgen of werken en net zoveel als iedereen krijgen, en dat betekend recht op alles wat te produceren valt?

Als je antwoord hierop is dat je een salaris wilt, dan geniet je dus van je welvaart ten kosten van anderen. Dan hebben we het weer over het probleem "Status".


(bericht gewijzigd op 29-10-2010 8:18:39)
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 8:13:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
walrus: Hmm, ik denk dat ik dan erg egoistisch ben, maar als iedereen evenveel zou krijgen dan zou ik denk ik toch niet al die moeite en tijd aan zware studie besteden, en ik denk dat het merendeel van mijn studiegenoten ook direct zou stoppen. Denk dat er nog heel weinig artsen overblijven als je deze tien jaar studeert zonder dat er aan het einde van de weg iets van een beloning tegenover staat.
Bovendien denk ik, dat als iedereen doet wat hij zou willen, er nog heel weinig productieve arbeid plaatsvind en er dus ook weinig meer te verdelen valt. Denk dat iedereen een carriere gaat zoeken in zang dans of andere leuke hobby's.
Hard of zwaar en moeilijk werk moet worden gestimuleerd, omdat anders niemand het wil doen.
Op --0 10:19:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: volgens mij is wdawn mijn verloren tweeling oid.
Op --0 10:26:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
GM:

Zoals Goethe al zei: Niemand is meer geknecht dan zij die ten onrechte denken werkelijk vrij te zijn.
Mensen die een systeem/oplossing voorgeschoteld willen krijgen hebben geheel niets van de film begrepen en zijn onbewust de perfecte slaaf.
En Mars, er bestaat geen 'positieve kant van macht'.

Als de prachtige stoep, een veilige goede weg, een veilige manier om met een ambtenaar te spreken, toegang tot internet zonder controle, ziektezorg, leningen, huizen, gesprek het resultaat zijn van dit geweldige systeem, dan zijn de plaatsen waar de stoepen stuk zijn, waar een hele familie in één kamer woont, waar je geen file kunt vinden omdat niemand een auto heeft.... enz ook het gevolg van datzelfde systeem!!
En de vrijheid om keuzes te maken waarbij de hoeveelheid keuzes voor jou al bepaald zijn is helemaal geen vrijheid...
Benjamin Franklin zei ook al zo mooi: They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.

Zelf na kunnen denken is al positieve persoonlijke macht volgens de filosofen. Macht = denkvermogen. Het is aan de persoon dit ten goede te gebruiken of ten kwade. Zo ik ben weer fit. Wijsheid = intellect en daarvoor geld in wezen hetzelfde. Goedheid = liefde , en dat heeft dus geen nadere uitleg nodig.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 13:27:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
walrus:

Hmm, ik denk dat ik dan erg egoistisch ben, maar als iedereen evenveel zou krijgen dan zou ik denk ik toch niet al die moeite en tijd aan zware studie besteden, en ik denk dat het merendeel van mijn studiegenoten ook direct zou stoppen. Denk dat er nog heel weinig artsen overblijven als je deze tien jaar studeert zonder dat er aan het einde van de weg iets van een beloning tegenover staat.
Bovendien denk ik, dat als iedereen doet wat hij zou willen, er nog heel weinig productieve arbeid plaatsvind en er dus ook weinig meer te verdelen valt. Denk dat iedereen een carriere gaat zoeken in zang dans of andere leuke hobby's.
Hard of zwaar en moeilijk werk moet worden gestimuleerd, omdat anders niemand het wil doen.

Kunnen en mogen studeren is een grote gunst die je wordt verleend. Als je dat niet kunt waarderen had je je plaats beter afgestaan aan iemand die dat wel zo ziet maar niet in de omstandigheden verkeerd om wel van die gunst te kunnen profiteren. Er zijn mensen die graag studeren en niet met een oog richting veel geld verdienen maar met het doel kennis op te doen. En wat dat harde werken betreft, er zijn mensen die ongeschoold werk moeten doen omdat ze geen voldoende scholing hebben genoten en keihard moeten werken om net voldoende te hebben en weer niet genoeg om hun kinderen te laten studeren.En daar wil ik best mee delen zodat ook hun kinderen een kans krijgen zich niet dood te hoeven werken.
(bericht gewijzigd op 29-10-2010 13:38:29)
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 13:32:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: "Hard of zwaar en moeilijk werk moet worden gestimuleerd, omdat anders niemand het wil doen."

Hard en Zwaar fysiek werk, dus werk in de bouw, mijnen, houd hakken en dergelijk daar hebben wij techniek voor, en iedereen houd van op knopjes drukken.
Managers worden overbodig, omdat je gewoon een team gemotiveerde mensen hebt die het werk doen wat ze leuk vinden en hierdoor hoogst waarschijnlijk ook goed kunnen samenwerken, en als team waarschijnlijk de persoon met de meeste ervaring als team vertegenwoordiger aanwijzen .

De uitval van mensen die niet echt doctor willen worden omdat de studie zo zwaar is, dat moedig ik juist aan. Dan hou je een groep mensen over die de intentie hebben om mensen te genezen en daar alles aan willen doen, en de mensen die doctor willen worden om de status, blijven dan gelukkig weg.

En wat ik zeg, het heeft tijd nodig voordat wij gewend zijn aan vrijheid die wij al 100den jaren niet meer gehad hebben.

(bericht gewijzigd op 29-10-2010 13:43:09)
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 13:41:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: Ik heb gestudeerd, maar heb in mijn leven vaak genoeg zwaar en
vuil werk gedaan. Puur omdat ik geld nodig had. Maar wie
levert de nieuwe ijskast of wasmachine bij u op de tweede verdieping?
Voordat producten in de winkel liggen moet elders eerst een
vrachtwagen worden gelost.
Ook dit werk moet gedaan worden. En op z'n tijd zwaar werk doen
heb ik altijd gezien als spieren en mentaliteit kweken. Het is ook typisch Nederlands om in deze softe maatschappij van de patatgeneratie op vuil werk neer te kijken.

En wat deze film aangaat, beetje overdreven. Ik heb nou niet
bepaald het idee dat ik in een maatschappij alla George Orwell
of Animal farm leef. Wil je studeren, reizen of multi-miljonair
worden dan heb je alle kansen. Natuurlijk zijn er grenzen omdat
absolute vrijheid niet bestaat. Maar dat geldt ook voor de
machthebbers boven ons.
Op --0 15:08:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: De verhoudingen liggen heel scheef. Ik ben in de jaren tachtig van
de lagere school afgekomen. In die dagen werd er negatief gesproken
over de LTS of ambachtsschool. Want het misverstand was toen dat
je alles kon bereiken met een HAVO diploma. Inmiddels is er een
tekort aan vakmensen. Feit is dat de maatschappij nooit buiten
een loodgieter, timmerman, bouwvakker en andere handwerk lieden
kan. Met alleen een HAVO diploma kun je praktisch niets meer vandaag de dag als je er niet voor kiest om verder te studeren. Terwijl handige vakmensen goud geld kunnen verdienen.
Onlangs is de technische school weer in ere hersteld, tegenwoordig
heet het vakcollege. Er is zoveel kapot gemaakt in het onderwijs
de LTS, de MTS, de HTS (prima technische opleidingen, instituten op zichzelf die allemaal verwatert zijn in het MBO en HBO, wat kwalitatief
minder goed onderwijs is dan de oude technische scholen.)
Kijk eens naar de overkill aan HBO opleidingen, het massale aanbod
in onderwijsfabrieken. Onderwijs moet kleinschalig zijn.

Op --0 15:25:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Grrr...

artikel:

...die de kudde beheersen en dus controleren.


vandale:

controleren:
con - tro` le - ren
(«Frans) (controleerde, h. gecontroleerd)
1
nagaan, toezicht houden, kijken of iets juist is: iems. papieren controleren ; iets controleren op echtheid ; proces om de juistheid na te gaan

2
inspecteren, toezichthouden, onderzoeken, nazien 2 beheersen, overheersen

I might just be saying that to get you mad...
Op --0 15:41:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : De tweede betekenis is toch beheersen, overheersen Clavius.
Is it electrickery?
Op --0 16:26:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
wdawn:

"Hard of zwaar en moeilijk werk moet worden gestimuleerd, omdat anders niemand het wil doen."

Hard en Zwaar fysiek werk, dus werk in de bouw, mijnen, houd hakken en dergelijk daar hebben wij techniek voor, en iedereen houd van op knopjes drukken.
Managers worden overbodig, omdat je gewoon een team gemotiveerde mensen hebt die het werk doen wat ze leuk vinden en hierdoor hoogst waarschijnlijk ook goed kunnen samenwerken, en als team waarschijnlijk de persoon met de meeste ervaring als team vertegenwoordiger aanwijzen .

De uitval van mensen die niet echt doctor willen worden omdat de studie zo zwaar is, dat moedig ik juist aan. Dan hou je een groep mensen over die de intentie hebben om mensen te genezen en daar alles aan willen doen, en de mensen die doctor willen worden om de status, blijven dan gelukkig weg.

En wat ik zeg, het heeft tijd nodig voordat wij gewend zijn aan vrijheid die wij al 100den jaren niet meer gehad hebben.


Mijn gedacht.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 16:29:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Arnold71:

De verhoudingen liggen heel scheef. Ik ben in de jaren tachtig van
de lagere school afgekomen. In die dagen werd er negatief gesproken
over de LTS of ambachtsschool. Want het misverstand was toen dat
je alles kon bereiken met een HAVO diploma. Inmiddels is er een
tekort aan vakmensen. Feit is dat de maatschappij nooit buiten
een loodgieter, timmerman, bouwvakker en andere handwerk lieden
kan. Met alleen een HAVO diploma kun je praktisch niets meer vandaag de dag als je er niet voor kiest om verder te studeren. Terwijl handige vakmensen goud geld kunnen verdienen.
Onlangs is de technische school weer in ere hersteld, tegenwoordig
heet het vakcollege. Er is zoveel kapot gemaakt in het onderwijs
de LTS, de MTS, de HTS (prima technische opleidingen, instituten op zichzelf die allemaal verwatert zijn in het MBO en HBO, wat kwalitatief
minder goed onderwijs is dan de oude technische scholen.)
Kijk eens naar de overkill aan HBO opleidingen, het massale aanbod
in onderwijsfabrieken. Onderwijs moet kleinschalig zijn.

Goud geld?
Neuh...
Maar wij hebben wel de macht, als technische vakmensen zijnde.
De tijd van 'voor jou 10 anderen' is voorbij en dat weten de bazen maar al te goed.
Tegenwoordig is het precies andersom!
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 17:59:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Devoney:
Samblo:


Hoe meet je 'geluk´? Is geluk slechts bevrediging van behoeftes? Of is geluk soms ook het afzien van het geluksgevoel ten behoefte van iets belangrijkers? Kan je geluk gelijkschakelen met 'Het Goede'? Zal niet vaak het goede doen conflicteren met je direkte persoonlijke geluk?
En waarom de dichotomie geluk/zelfmedelijden? Ja je hebt mensen die in zelfmedelijden zwelgen, die mag je best een schop geven, maar om nu iedereen die verder kijkt dan zijn eigen weelde van zelfmedelijden te beschuldigen gaat ook weer wat ver...


Beschouw mijn quote niet als kritiek. Maar heb je jezelf wel eens geanalyseerd op hoeveel acties/handelingen/gedachten voort komen uit zelfmedelijden? Wees kritisch op wat er in je hoofd omgaat. Al wat je denkt is waar, zonder twijfel. Denk je "vindt ik het wel normaal dat die zo tegen mij doet?" Dan vind je het dus niet normaal, hoewel die letterlijke zin jezelf voor de gek houdt door je te laten denken dat je het misschien toch niet denkt. En hoezo tegen jou? Jou is je ego. Vind je het vervelend dat iemand zo tegen je doet? Dan heb je zelfmedelijden (en stress in welke vorm dan ook). Zonder zelfmedelijden heb je geen stress (en ook geen ego).

Je ego is dan ook een illusie die zichzelf in stand houdt en vecht voor zijn eigen bestaan tegen jou rationele gedachten in.

Uiteindelijk zul je tegenkomen dat alles 1 is (waar string theorie, unified field en budha etc samenkomen). Uiteindelijke besta JIJ helemaal niet (of ik).

Zie "realiteit" als een droom: je hebt materie, tijd, keuzes, andere mensen, geluiden, gevoel, etc, etc. (Alleen dan in vloeibaardere vorm). Echter creeer je dit alles zelf. Als je je daar bewust van wordt, dan heb je een lucid dream. En dat bewustzijn geeft je controle over je droom. Je creeert materie, vertraagt/versnelt tijd, etc.

En de realiteit van nu, achter je computer, gelden dezelfde principes. Hoe bewuster je er van bent dat alles door jezelf is gemaakt hoe meer je kunt manipuleren.
(bericht gewijzigd op 29-10-2010 20:20:08)
Op --0 20:17:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Devoney:
Uiteindelijk zul je tegenkomen dat alles 1 is (waar string theorie, unified field en budha etc samenkomen). Uiteindelijke besta JIJ helemaal niet (of ik).


Zo kijk jij tegen de dingen aan en dat weet ik te waarderen.
Maar besef dan ook dat niet iedereen dezelfde zienswijze als jij heeft.
Ik kan nu alleen voor mezelf spreken, maar ik zie mezelf als één met het geheel en ook los van het geheel.
Niet of, maar èn.

Jouw waarheid is niet dé waarheid.
Enkel een waarheid.
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 20:24:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joep: Misschien zou de manier, hoe mensen omgaan met dieren, en een andere bewustwording in deze omgang, een begin zijn, om ook als mensen beschaving te ontwaken. Als je massadierhouding accepteert, en foltering en het houden van dieren in massaproductie,
en het massaal doden van dieren voor consumptie, dan accepteer je ook alle menselijke verhoudingen zoals deze zijn. Ik zou dus menen dat de manier van omgang met leven uberhaupt moet veranderen, en misschien moet je dan beginnen bij de massadierhouding zelf.
Op --0 22:13:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Misschien is het een beïnvloedbare droom, maar dan wel met meerder spelers die net zo veel invloed erop hebben als jij. Maar ja het zijn speculatie's ik heb het nog niet echt zo ervaren. Hoe je in het leven staat dat heb je wel zelf helemaal in de hand als je totale controle hebt over je ego.
Maar de ego is een zeer sleeuw iets dat heel snel op een slimme manier je weer probeert over te nemen, en natuurlijk op momenten dat je even niet op let door invloeden van buitenaf.

Wat er gezegd wordt over dieren zie ik ook wel in, maar geld dat dan niet voor alles wat leeft op deze aarde en dus ook voor het plantenrijk?
En betekend dat dan niet dat je eigenlijk helemaal niks kan consumeren, als je wilt dat de mens veranderd? Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd maar volgens mij takelt je lichaam dan af . We zijn met zoveel mensen op deze aarde dat het bijna onmogelijk is om geen massa productie te hebben, tenzij iedereen een eigen moes tuin heeft om zich zelf te onderhouden natuurlijk maar dat vraagt weer om een verandering in het systeem.
(bericht gewijzigd op 29-10-2010 23:41:18)
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 23:37:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
wdawn:

Misschien is het een beïnvloedbare droom, maar dan wel met meerder spelers die net zo veel invloed erop hebben als jij. Maar ja het zijn speculatie's ik heb het nog niet echt zo ervaren. Hoe je in het leven staat dat heb je wel zelf helemaal in de hand als je totale controle hebt over je ego.
Maar de ego is een zeer sleeuw iets dat heel snel op een slimme manier je weer probeert over te nemen, en natuurlijk op momenten dat je even niet op let door invloeden van buitenaf.

Wat er gezegd wordt over dieren zie ik ook wel in, maar geld dat dan niet voor alles wat leeft op deze aarde en dus ook voor het plantenrijk?
En betekend dat dan niet dat je eigenlijk helemaal niks kan consumeren, als je wilt dat de mens veranderd? Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd maar volgens mij takelt je lichaam dan af . We zijn met zoveel mensen op deze aarde dat het bijna onmogelijk is om geen massa productie te hebben, tenzij iedereen een eigen moes tuin heeft om zich zelf te onderhouden natuurlijk maar dat vraagt weer om een verandering in het systeem.

Ik denk dat zoiets uiteindelijk de oplossing zal zijn.
Niet eenvoudig omdat vooral mensen zelf anders moeten gaan denken. Maar best haalbaar omdat er echt ruimte genoeg is op de wereld.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 1:29:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Het is zeker weten mogelijk, maar het moet ook nog gesteund worden .
Als we te weinig ruimte op de grond hebben, dan gaan we toch de lucht in.
Planten hebben dan ook altijd direct zon ligt, kast er omheen zonnepaneel en windmolentje ernaast wat mineraal zout en aarde, en je kan gaan Teelen.
Hoef je ook de natuur niet lastig te vallen.

Je kan met de technieken die nu vrij zijn gegeven makkelijk een toren bouwen met zo'n systeem, in de toekomst kunnen ze gewoon zweven.

triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 1:41:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vailixi: Tja een nieuw systeem zonder geld kan pas bestaan zodra elk mens niet meer de behoefte heeft om rijker te zijn dan de andere mens.
Met andere woorden we hebben nog een hele lange weg te gaan.
Niemand buiten onszelf kan over ons innerlijk heersen. Wanneer we dit weten worden we vrij.
Op --0 10:52:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: het is rechtencompetitie (in de vorm van zekerheden), mensen willen zich rechten toeeigenen over de rug van anderen omdat doormiddel van het gebruik van anderen deze rechten sneller verworven worden, vaak zijn ze zelf onkundig om hun eigen huis te bouwen, tegenwoordig is bijna iedereen dat eigenlijk.

En je kunt niet meer spreken van samen zonder mensen met een politieke tumor te laten roeptoeteren dat je een rooie bent, mensen zetten het verstandelijk altijd om in bekende systemen, joh we komen hier met zn allen nooit meer uit, tenzij in een kist.
(bericht gewijzigd op 30-10-2010 11:49:34)
Op --0 11:48:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
eoi:

het is rechtencompetitie (in de vorm van zekerheden), mensen willen zich rechten toeeigenen over de rug van anderen omdat doormiddel van het gebruik van anderen deze rechten sneller verworven worden, vaak zijn ze zelf onkundig om hun eigen huis te bouwen, tegenwoordig is bijna iedereen dat eigenlijk.

En je kunt niet meer spreken van samen zonder mensen met een politieke tumor te laten roeptoeteren dat je een rooie bent, mensen zetten het verstandelijk altijd om in bekende systemen, joh we komen hier met zn allen nooit meer uit, tenzij in een kist.

En we zijn zelfs te onkundig om die kist maken.
"We're all mad here."
Op --0 13:13:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Misschien moet het je gewoon niks doen dat ze je rooie noemen? Maar er trots op zijn, noem me hoe je wilt ik sta hier gewoon voor .

Je haalt dan de macht bij hun woordje ROOIE weg.
Kijkt iemand boos naar je, dan lach je terug.
Scheld iemand je uit, dan zeg je dank je wel
En zo zijn er wel meer. Gebruik het dualistische bestaan om alles te neutraliseren, uiteindelijk valt er dan niks meer aan te vallen en wordt de aanvaller machteloos.
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 16:16:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: @wdawn: "Hard of zwaar en moeilijk werk moet worden gestimuleerd, omdat anders niemand het wil doen."

(Hard en Zwaar fysiek werk, dus werk in de bouw, mijnen, houd hakken en dergelijk daar hebben wij techniek voor, en iedereen houd van op knopjes drukken.
Managers worden overbodig, omdat je gewoon een team gemotiveerde mensen hebt die het werk doen wat ze leuk vinden en hierdoor hoogst waarschijnlijk ook goed kunnen samenwerken, en als team waarschijnlijk de persoon met de meeste ervaring als team vertegenwoordiger aanwijzen .)

Er zijn te veel managers in Nederland, er zijn te veel lagen en
te veel regels. Dat werkt uiteindelijk alleen maar inefficiënt.
Overal heersen de managers zoals in het onderwijs en ziekenhuizen.

De boeken van professor Bob Smalhout zijn wat dat betreft
wel een aanrader. Deze chirurg en columnist is nog echt van
de oude stempel. Hij heeft het beleid in de ziekenhuizen in de
loop der jaren zien veranderen. Zijn opinie is dat ook de
ziekenhuizen te lijden hebben onder de managers die
nog nooit een operatiekamer van binnen hebben gezien,
net zoals Smalhout van mening is dat iemand 24 uur per dag
arts is, en niet alleen van 8 tot 5. Smalhout is ook een voorstander
van kleinschaligheid. Deze lijn kun je dus doortrekken naar het
onderwijs waar kleinschaligheid ook is ingeruild voor onderwijs-
fabrieken waar de managers regeren.
Op --0 19:49:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo: @ Arnold: kleinschaligheid ben ik helemaal voor, maar zie niet hoe je dat wil rijmen met al het werk laten doen door machines. Hoezo houdt iedereen van op knopjes drukken? Ik weet wel zeker dat er meer depressies zijn bij mensen die de hele dag enkel op knopjes drukken dan bij houthakkers. Zwaar werk is niet per definitie slecht of niet leuk. Zeker wanneer men eer voor het werk krijgt en aan iets zinnigs bouwt denk ik dat er genoeg mensen te vinden zijn die het zware werk willen doen.

Algemeen: Het valt me op dat veel van de alternatieven geopperd worden voor het verborgen slavendom utopieen waarin de mens nog meer tot een slaaf gereduceerd zal worden. Neem dat Venus Project van praatjesmaker en oplichter Fresco bijvoorbeeld. In deze utopie wordt de mens uiteindelijk van zijn individuele verantwoordelijkheid en werkelijke invloed op zijn leefomgeving ontnomen en afhankelijk gemaakt van de machines. Of de utopie van Apollyon die heel naief (ik geloof wel dat hij het goed bedoeld) denkt dat de wereldproblemen opgelost zijn wanneer er een wereldheerser komt die iedereen dwingt in een supergecontroleerde samenleving te leven waarin alle betalingen digitaal zijn en ieder individu die zich niet aan de heersende leer houdt wordt geexcommuniceerd of erger...
Op --0 22:14:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: @Samblo

Begrijpt u mij niet verkeerd. Ik ben een voorstander van zwaar werk,
handwerk en ambachten. Ik vind het allang jammer dat bijvoorbeeld mijnbouw verdwenen is en de visserij ook steeds minder wordt. Naast dat dit werkgelegenheid bracht was het een
houvast voor mensen, er was een hele gemeenschap omheen
gebouwd. Kijk maar eens naar de gevolgen voor de mensen in
Limburg toen in 1975 werd besloten om de mijnen te sluiten.
De mensen hadden er eigen verenigingen, banken en andere
faciliteiten. En het was in één handomdraai weg.....

Jammer dat er nog maar zo weinig mensen handwerk of een
ambacht beheersen in vergelijking met vroeger. En dat heeft
natuurlijk te maken met de consumptiemaatschappij (En slavernij).
Waar alles kant en klaar voor handen is.

Een leuk boek is 'leven de vrijheid' van de journalist Tom Hodgkinson. Hij legt uit dat alles kapot geregeld is en dat de mens
moet proberen uit het systeem te stappen door kleinschalig te leven,
zelf moet produceren (brood, moestuintje) en een gilde moet
oprichten, waar weer met de hand wordt vervaardigd.

Hodgkinson legt uit dat de mens in de middeleeuwen vrijer was.
Zonder de hedendaagse regels, kleurrijker met meer leefruimte.

Deze journalist is misschien een idealist, hij zet je wel aan het
nadenken over kleinschalig leven, het platteland en consuminderen.

Op --0 22:40:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: ambachten hebben we weer nodig.
Op --0 22:41:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: Leve de vrijheid
Tom Hodgkinson

Heb je je ooit afgevraagd waarom je naar je werk zou gaan? En waarom de consumentencultuur uit zoveel rotzooi bestaat? Heb je je ooit afgevraagd of er geen betere, vrijere en vrolijker manier van leven bestaat?
Als dat zo is dan is dit een boek voor jou.

Met verwijzingen naar de Franse existentialisten, de Britse punks, de Amerikaanse hippies, middeleeuwse denkers en anarchisten geeft de ‘ongekroonde koning van de aarts - luiaards’ Tom Hodgkinson een nieuwe, vrolijke blauwdruk van het moderne leven. Hij laat zien dat de consumptie - maatschappij niet geleid heeft tot meer vrijheid maar juist tot het tegendeel. Het consumentisme tegengaan en zelf dingen maken is de sleutel voor een vrijer leven. We zijn geen consumenten maar we zijn scheppers. ‘Bak brood, stop met klagen, stop met consumeren,’ zo moedigt hij ons aan. ‘En vooral: weg met de cultuur van het moeten, leef! Wees gelukkig, wees vrij!’
Nadat Tom Hodgkinson ons in zijn bestseller Lof der luiheid de kunst van het nietsdoen heeft geleerd, onderwijst hij ons in Leve de vrijheid hoe we werkelijke vrijheid en geluk kunnen bereiken. We leren hoe we de ketenen van de angst, bureaucratie, schuld, armoede, lelijkheid, verspilling en van zoveel andere zaken kunnen afwerpen.

Kleurrijk, vol inzicht, inspirerend, en erudiet – Leve de vrijheid staat vol praktische tips en bevat daarnaast ook veel filosofische overdenkingen. Een verkwikkend bad voor lichaam en geest.
Op --0 22:46:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Arnold71:

Begrijpt u mij niet verkeerd. Ik ben een voorstander van zwaar werk,
handwerk en ambachten. Ik vind het allang jammer dat bijvoorbeeld mijnbouw verdwenen is en de visserij ook steeds minder wordt. Naast dat dit werkgelegenheid bracht was het een
houvast voor mensen, er was een hele gemeenschap omheen
gebouwd. Kijk maar eens naar de gevolgen voor de mensen in
Limburg toen in 1975 werd besloten om de mijnen te sluiten.
De mensen hadden er eigen verenigingen, banken en andere
faciliteiten. En het was in één handomdraai weg.....

Jammer dat er nog maar zo weinig mensen handwerk of een
ambacht beheersen in vergelijking met vroeger. En dat heeft
natuurlijk te maken met de consumptiemaatschappij (En slavernij).
Waar alles kant en klaar voor handen is.

Een leuk boek is 'leven de vrijheid' van de journalist Tom Hodgkinson. Hij legt uit dat alles kapot geregeld is en dat de mens
moet proberen uit het systeem te stappen door kleinschalig te leven,
zelf moet produceren (brood, moestuintje) en een gilde moet
oprichten, waar weer met de hand wordt vervaardigd.

Hodgkinson legt uit dat de mens in de middeleeuwen vrijer was.
Zonder de hedendaagse regels, kleurrijker met meer leefruimte.

Deze journalist is misschien een idealist, hij zet je wel aan het
nadenken over kleinschalig leven, het platteland en consuminderen.


Op --0 22:49:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: @ arnold
ik ben het met je eens en probeer elke dag het principe "voor iets hoort iets" aan te houden en het duidelijk te maken. Zonder overtrokken winsten en ik ga verantwoording voor de produkten die ik lever niet uit de weg. Ik werk van persoon tot persoon en heb er een hekel aan aan dat me iets verweten wordt dus dat moet ik altijd voorkomen.

Zware arbeid is geen probleem maar het moet niet zo zijn dat enkelen over jouw rug het grote geld verdienen. Dit relateert ook aan jouw voorbeeld van de staatsmijnen en hoe de "managers" miljoenen opstreken toen de mijnen gesloten werden.

Artimeta was een bedrijf onder leiding van een verantwoord ondernemer en ontwerper die zich toelegde op de fabrikage van voornamelijk verlichtingsarmaturen en kleinmeubelen. Toen in Limburg de mijnen sloten werd de eigenaar/ontwerper gevraagd een werkproject op te zetten mbt het fabriceren van produkten naar zijn ontwerp.

Het project stokte omdat de voormalige mijnwerkers geen precisiewerk konden doen en hij ( Fideldij) ontbond het contract waarna bleek dat hij daarmee ook zijn merknaam Artimeta verloor. De managers van het project gingen met zijn bedrijfsnaam door maar bedreven een pure handelsonderneming met miljoenen subsidie per jaar terwijl er geen mijnwerker meer werkte. Artimeta bestaat nog steeds.
Op --0 0:29:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat: Nu wordt ie mooi, mijn avatar!!!!!

http://www.nujij.nl/we-zijn-allemaal-slaafdieren.10227864.lynkx
"We're all mad here."
Op --0 18:59:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Libertaar: Weer helemaal geen referentie naar de bron. Deze video is gemaakt door Stephan Molyneux van www.freedomainradio.com Hij is een regelmatige video blogger op youtube:
Zie ook anarchokapitalisme
Op --0 21:12:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
Libertaar:

Weer helemaal geen referentie naar de bron. Deze video is gemaakt door Stephan Molyneux van www.freedomainradio.com Hij is een regelmatige video blogger op youtube:
Zie ook anarchokapitalisme

Dank U voor deze extra informatie.
"We're all mad here."
Op --0 21:26:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bramsan:
Cheshire Cat:


tja idd, maar in welke context moet ik dat nu zien?
Op --0 23:15:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
Bramsan:

Cheshire Cat:


tja idd, maar in welke context moet ik dat nu zien?

Is toch een vreemde foto die van de Cheshire Cat te plaatsen boven zo'n discusie bericht te plaatsen bij nuij.nl.
Op dat punt is voor mij ook geen context te vinden.
"We're all mad here."
Op 01-11-2010 15:11:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Devoney:
Marsepars:

Devoney:
Uiteindelijk zul je tegenkomen dat alles 1 is (waar string theorie, unified field en budha etc samenkomen). Uiteindelijke besta JIJ helemaal niet (of ik).


Zo kijk jij tegen de dingen aan en dat weet ik te waarderen.
Maar besef dan ook dat niet iedereen dezelfde zienswijze als jij heeft.
Ik kan nu alleen voor mezelf spreken, maar ik zie mezelf als één met het geheel en ook los van het geheel.
Niet of, maar èn.

Jouw waarheid is niet dé waarheid.
Enkel een waarheid.


Waardige toevoeging! Inderdaad.

Ik verwoord wat ik bedoel beter als ik het beschrijf dat het ten alle tijden neer komt op de interpretatie van de observeerder. Met zoiets kun je alle kanten op. Wat ik tot nu toe heb ervaren is dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt. Of zo simpel houden indien gewenst.
Op --0 13:11:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden