Nog steeds vallen er slachtoffers door heksenjacht. Er gebeuren bizarre dingen in naam van het geloof en de lijst lijkt anno 2010 steeds langer te worden. In Nigeria zijn kinderen het slachtoffer van de heksenjacht. Kinderen worden gemarteld, verbrand, uitgehongerd en levend begraven.

 

Door de vermenging van het christelijke geloof en hun eigen religieuze cultuur heeft de bevolking verwrongen denkbeelden gekregen, gebaseerd op angsten. De angsten voor bezetenheid door demonen worden vooral aangewakkerd door de voorgangers van hun dorpen. Ze zoeken een zondebok voor al de ellende die hun dorpen overkomt. De voorgangers maken de ouders van de kinderen wijs, dat hun kinderen behekst en bezeten zijn door geesten. Tegen betaling willen de geestelijken de geesten wel even uitdrijven.

De preview bevat schokkende fragmenten.
De documentaire is gemaakt door Mags Gavan en Joost van der Valk.

Pietje Puk: WTF!
Op --0 13:06:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Niet zeuren. Religie predikt de hoogste moraliteit. Wie zijn wij dat we daaraan zouden moeten twijfelen?

Religieuze moraal bestaat alleen als gevolg van bangmakerij. Als je namelijk niet doet wat de kerk of andere geestelijke instelling predikt, beland je in de hel.
Dat, en dat alleen, is de basis van de religieuze moraalterreur, zoals die nu nog blijkt te heersen.
(bericht gewijzigd op 4-11-2010 13:16:00)
No shit, Sherlock
Op --0 13:08:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: Dit is gewoon ziek. En wij kunnen makkelijk praten hierover, omdat wij wel "beter" weten, maar voor die mensen zijn demonen en heksen echt.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 16:08:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Pieter:

Niet zeuren. Religie predikt de hoogste moraliteit. Wie zijn wij dat we daaraan zouden moeten twijfelen?

Religieuze moraal bestaat alleen als gevolg van bangmakerij. Als je namelijk niet doet wat de kerk of andere geestelijke instelling predikt, beland je in de hel.
Dat, en dat alleen, is de basis van de religieuze moraalterreur, zoals die nu nog blijkt te heersen.


Wat heb jij toch met religie? Ik word echt moe van mensen die altijd maar de schuld blijven geven aan religies. Atheisten zijn ook erg goed in elkaar uitmoorden, bestelen, verkrachten en noem maar op...

Geef niet de religie de schuld, maar de mensheid zelf, die ook zonder enig religie, elkaar toch het leven zuur gaan maken...

Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 16:14:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
moonwalker:

Pieter:

Niet zeuren. Religie predikt de hoogste moraliteit. Wie zijn wij dat we daaraan zouden moeten twijfelen?

Religieuze moraal bestaat alleen als gevolg van bangmakerij. Als je namelijk niet doet wat de kerk of andere geestelijke instelling predikt, beland je in de hel.
Dat, en dat alleen, is de basis van de religieuze moraalterreur, zoals die nu nog blijkt te heersen.


Wat heb jij toch met religie? Ik word echt moe van mensen die altijd maar de schuld blijven geven aan religies. Atheisten zijn ook erg goed in elkaar uitmoorden, bestelen, verkrachten en noem maar op...

Geef niet de religie de schuld, maar de mensheid zelf, die ook zonder enig religie, elkaar toch het leven zuur gaan maken...


Natuurlijk geeft ik religie de schuld. Duivels zijn toch een gevolg van het geloof in goden?
En ja, de mensen doen het, maar het geloof veroorzaakt het.
Atheïsten slaan geen spijker in het hoofd van een kind om een duivel uit te drijven. Atheïsten stenigen geen vrouw omdat ze vreemd is gegaan. Atheïsten verbieden mensen niet om met hun vrije tijd te doen wat ze willen. Atheïsten verbieden geen voorbehoedsmiddelen.

Religie is de oorzaak van heel veel kwaad en achterlijkheid in de wereld.

Edit.
Waarmee ik gezegd wil hebben dat atheïsten niet die dingen doen uit atheïsme, terwijl gelovigen dingen wel pretenderen te doen vanuit hun geloof.
Oftewel: een atheïst doet iets, maar doet dat niet omdat hij niet in een god gelooft.
(bericht gewijzigd op 4-11-2010 16:24:32)
No shit, Sherlock
Op --0 16:22:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Pieter:

Natuurlijk geeft ik religie de schuld. Duivels zijn toch een gevolg van het geloof in goden?

Fout. Niemand weet met zekerheid wanneer het geloof in duivels is begonnen. In bijna elke oude "cultuur" zijn ze te vinden. Dus lang voordat de hedendaagse religies zelfs maar voet onder de grond hebben gekregen.

En ja, de mensen doen het, maar het geloof veroorzaakt het.
Atheïsten slaan geen spijker in het hoofd van een kind om een duivel uit te drijven. Atheïsten stenigen geen vrouw omdat ze vreemd is gegaan. Atheïsten verbieden mensen niet om met hun vrije tijd te doen wat ze willen. Atheïsten verbieden geen voorbehoedsmiddelen.

Je noemt voorbeelden van mensen die iets doen in naam van een religie, terwijl ze niet weten wat de religie zelf zegt over zulke zaken.

1. Laat mij een vers zien waarin staat dat je een spijker door de kop van een kind mag slaan.

2. Vertel mij de wetten wanneer je een vrouw/man mag doodstenigen omdat ze vreemdgaan. Dus wat er vooraf moet gebeuren voordat je tot stenigen overgaat.

3. Laat mij zien waar een religie iemand verbiedt om iets te doen zijn vrije tijd.

4. Weer hetzelfde. Graag een vers laten zien waar voorbehoedsmiddelen zijn verboden.

Het zijn de mensen die hun eigen draai geven aan een religie zodat het in hun straatje past.


Religie is de oorzaak van heel veel kwaad en achterlijkheid in de wereld.

Niet mee eens. Het zijn de mensen die de oorzaak zijn zoals ik alweer heb uitgelegd. De mens is de as van het kwaad. En je mag gerust alle religies verbieden op aarde, maar ik kan je verzekeren dat de mensen elkaar nog steeds hetzelfde behandelen als vandaag de dag. Ze vinden gewoon een ander reden om elkaar te haten en te vermoorden. Kleur, ras, noem maar op...Dus het is kortzichtig van je om steeds te wijzen naar een religie, terwijl de mensen zelf fout zijn.

Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 16:50:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:

Edit.
Waarmee ik gezegd wil hebben dat atheïsten niet die dingen doen uit atheïsme, terwijl gelovigen dingen wel pretenderen te doen vanuit hun geloof.
Oftewel: een atheïst doet iets, maar doet dat niet omdat hij niet in een god gelooft.


Natuurlijk niet. Als Atheïst doe je dingen uit je eigen moraal. En als je slechte dingen doet, dan geef je niet de atheïsme de schuld, maar de persoon zelf.

Maar bij een religie geef je gelijk God de schuld en niet de mens. Beetje met twee maten meten denk je niet?
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 16:53:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: 1. Spijker door het hoofd: natuurlijk is dat onzin, maar waar is de god die de kwaadwillenden straft voor deze manier van marteling? En waarom doen ze dat? Hadden ze het gedaan als er geen verhalen over goden en duivels waren geweest?

2. Bijbel over steniging: Leviticus 20
Koran: staat niets over steniging van overspeligen, maar wel in de shari'ah. Zoals je weet de islamitische wetgeving. Ja, door mensen gemaakt, maar nog niet door Allah afgestraft, dus geloofskundig de waarheid.

3. Idem als 2: ik mag niets op de sabbath. En ook niet op zondag als de maatschappij zou worden bepaald door de SGP.

4. Vraag eens aan de paus waarop hij baseert dat condooms niet mogen. Hij is immers de vertegenwoordiger van god op aarde.

De mens is niet de as van het kwaad. Dat staat alleen maar in de bijbel om de slechte dingen op aarde te verklaren. De vrije wil, weet je wel? Al het goede komt van god en de rest komt voort uit de vrije wil van de mens.
No shit, Sherlock
Op --0 17:09:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
moonwalker:


Edit.
Waarmee ik gezegd wil hebben dat atheïsten niet die dingen doen uit atheïsme, terwijl gelovigen dingen wel pretenderen te doen vanuit hun geloof.
Oftewel: een atheïst doet iets, maar doet dat niet omdat hij niet in een god gelooft.


Natuurlijk niet. Als Atheïst doe je dingen uit je eigen moraal. En als je slechte dingen doet, dan geef je niet de atheïsme de schuld, maar de persoon zelf.

Maar bij een religie geef je gelijk God de schuld en niet de mens. Beetje met twee maten meten denk je niet?

-------------------------------------------------------------------------------
Natuurlijk ligt de schuld bij het geloof. Want die dicteert het leven van de ware gelovige.
Als god zou hebben gezegd dat op sabbat de markt gewoon door mag gaan, zou die markt doorgaan. Maar het mag niet van god, dus gebeurt het ook niet.
(bericht gewijzigd op 4-11-2010 17:14:13)
No shit, Sherlock
Op --0 17:12:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : @Pieter, 1 tm 4: allemaal door mensen verzonnen en overgeleverd danwel opgeschreven, dus mensenwerk. Religie is mensenwerk ergo de mens is de bron van die ellende.
Is it electrickery?
Op --0 17:13:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Emie :

@Pieter, 1 tm 4: allemaal door mensen verzonnen en overgeleverd danwel opgeschreven, dus mensenwerk. Religie is mensenwerk ergo de mens is de bron van die ellende.

Is de mens - op feiten gebaseerd of niet - niet altijd de bron van de ellende?
United as one. Divided by zero.
Op --0 17:17:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Emie :

@Pieter, 1 tm 4: allemaal door mensen verzonnen en overgeleverd danwel opgeschreven, dus mensenwerk. Religie is mensenwerk ergo de mens is de bron van die ellende.


Tja, natuurlijk klopt dat. Maar daarbij ga je ervan uit dat er geen hogere machten zouden zijn. En dat is nou net mijn punt in de discussie: ik zeg dat de moraal uit de mens zelf komt en dat volgens religieuzen de moraal uit een onwaarneembare hogere macht komt
No shit, Sherlock
Op --0 17:17:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Pieter:

Emie :

@Pieter, 1 tm 4: allemaal door mensen verzonnen en overgeleverd danwel opgeschreven, dus mensenwerk. Religie is mensenwerk ergo de mens is de bron van die ellende.


Tja, natuurlijk klopt dat. Maar daarbij ga je ervan uit dat er geen hogere machten zouden zijn. En dat is nou net mijn punt in de discussie: ik zeg dat de moraal uit de mens zelf komt en dat volgens religieuzen de moraal uit een onwaarneembare hogere macht komt

Ik had al zo'n vermoeden dat we hetzelfde zeiden...
Is it electrickery?
Op --0 17:18:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Nog een aanvulling op mijn lijstje: hoewel veel moderne moslims toegeven dat de hoofdreden van het verbod op het eten van varkensvlees niet meer geldt in de moderne wereld, houden zij toch vast aan het verbod, omdat allah het heeft voorgeschreven en er niet getwijfeld mag worden aan het woord van allah.
(bericht gewijzigd op 4-11-2010 19:44:02)
No shit, Sherlock
Op --0 19:42:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Sja, die moderne moslims toch...zijn net mensen, zoals jij en ik.
Om hier een 'gekozen' religieus plaatje op te plakken is net zo zinvol als scheppen in de aarde en zeggen dat het 'allemaal zand' is. Dat werkt dus niet. Elke religie heeft zijn vervuiling en vervuilers.
ech?
Op --0 21:33:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Kortom: Klootzakken en 'lijers' bestaan overal, in alle tijden en in vele soorten en maten. Hoe groot en bizar die 'maat' ook mag zijn. De praktijk bewijst het keer op keer. Aangaande deze context: De psychopaat die 'mens' heet. Of je wilt of niet. Met of zonder religie. Dat maakt eigenlijk niet uit. Geef het sluimerende vuur een vonk en het zal oplaaien. Zo zijn wij nu eenmaal.
(bericht gewijzigd op 4-11-2010 21:38:05)
ech?
Op --0 21:37:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @Plakband.

En wie bedoel je met "de vervuilers" in mijn laatste voorbeeld? De modernen of de behoudenden?
No shit, Sherlock
Op --0 21:39:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Wijzelf zijn de scheppers van goed en liefde of vervuiling. Dat wil ik ermee zeggen. We kunnen ons verbazen over uitwassen waar dan ook van 'hullie daar' maar onze(de mens) primitieve en helaas te gewelddadige aard is makkelijk te beïnvloeden en te voeden.
(bericht gewijzigd op 4-11-2010 21:51:07)
ech?
Op --0 21:47:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Ah, auf diesen Fahrrad.
En zouden die negers uit het filmpje er net zo over denken?
No shit, Sherlock
Op --0 21:49:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Je hebt voor mijn modificatie geantwoord Pieter. Dus ik heb later meer geschreven dan je in eerste instantie op reageerde.
En over 'die negers' kan je het in de context vn mijn meer uitgebreide antwoord simpelweg niet hebben toch?
Waren wij daar geboren en getogen, eventueel met een andere huidskleur dus, dan hadden jij en ik net zo goed hetzelfde gedaan kunnen hebben.
ech?
Op --0 21:55:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Plakband:

Je hebt voor mijn modificatie geantwoord Pieter. Dus ik heb later meer geschreven dan je in eerste instantie op reageerde.
En over 'die negers' kan je het in de context vn mijn meer uitgebreide antwoord simpelweg niet hebben toch?
Waren wij daar geboren en getogen, eventueel met een andere huidskleur dus, dan hadden jij en ik net zo goed hetzelfde gedaan kunnen hebben.


En dat is pijnlijk waar, pijnlijk omdat wie je bent en hoe je denkt dus grotendeels bepaald wordt door de plaats waar je geboren wordt en de mores die daar op dat moment toevallig heerst.
Als ik tien, twintig jaar eerder was geboren en in Zuid-Afrika was opgegroeid, hoe had ik dan gedacht over blank en zwart?
Als ik in Noord-Ierland was opgegroeid en katholiek was, hoe had ik dan tegen protestanten aangekeken?
(bericht gewijzigd op 4-11-2010 22:08:29)
Is it electrickery?
Op --0 22:07:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Ik citeer uit het artikel:

Door de vermenging van het christelijke geloof en hun eigen religieuze cultuur heeft de bevolking verwrongen denkbeelden gekregen, gebaseerd op angsten.


Dan kunnen die negers wel hun cultuur achterna lopen, maar die is wel gevormd door de religie.
No shit, Sherlock
Op --0 22:20:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nemesis: Het is denk ik niet de religie (geloof) zelf maar de mens die de religie misbruikt ...
En dat is met meer dingen zo.
De mens op zich heeft een keuze om goed of kwaad te doen.
Maar dat is ook gekleurd door omgeving en gewoonte.
Net zoals de ontdekking van atomen die de mensheid goed konden doen misbruikt werden om ze te splitsen voor atoombommen.
Op --0 23:02:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Pieter:

Ik citeer uit het artikel:

Door de vermenging van het christelijke geloof en hun eigen religieuze cultuur heeft de bevolking verwrongen denkbeelden gekregen, gebaseerd op angsten.


Dan kunnen die negers wel hun cultuur achterna lopen, maar die is wel gevormd door de religie.

------------------------------------------
Emie:
Het lijkt tegenwoordig weer helemaal in om 'neger' te zeggen, terwijl dat tien jaar geleden nog volkomen not done was. Tijden veranderen.
Er wordt niet alleen uit religieuze motieven gemarteld en misbruikt in de wereld.

(bericht gewijzigd op 4-11-2010 23:33:59)
Is it electrickery?
Op --0 23:29:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Quoten gaat weer eens mank!
Is it electrickery?
Op --0 23:35:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @Emie.

Het woord 'neger' betekent zoiets als 'zwarte Afrikaanse man'. Het woord is (nog) geen scheldwoord. Sterker, als ik in de Volkskrant of Denksport een puzzel maak, moet ik voor de omschrijving 'Afrikaan' altijd 'neger' invullen.

Jij bent in de war met 'nigger'. Dat is wél een scheldwoord. En dat 'nigger' een scheldwoord is, betekent nog niet dat 'negro' (de echte vertaling van 'neger') ook een scheldwoord is.
Wij hebben dan weer 'nikker' en de Zuidafrikanen 'kaffer'.

Maar een woord als 'zwarte' vind ik denigrerender dan 'neger'.
No shit, Sherlock
Op --0 6:23:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
B.A. Rabas: To believe in God or in a guiding force because someone tells you to is the height of stupidity. We are given senses to receive our information within. With our own eyes we see, and with our own skin we feel. With our intelligence, it is intended that we understand. But each person must puzzle it out for himself or herself.

Sophy Burnham
Ik denk, dus ik ben
Op --0 8:42:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: Ik ben het helemaal eens met Plakband. Ik ben daar niet geboren, heb niets van cultuur meegekregen, dus ik weet niet hoe ik zou hebben gereageerd.

Religie de schuld geven vind ik nog steeds kortzichtig, want toevallig is er een blog gepost over The experiment. Hoe wil je dat aan religie linken Pieter? Die mensen doen elkaar pijn, omdat ze het kunnen. Niet omdat het hun opgelegd is door God of hun eigen religie.

Dat is de punt wat ik al vanaf het begin probeer duidelijk te maken. Haal God weg, haal alle religies weg en mensen zullen elkaar om andere redenen de hersens inslaan en vermoorden.

Dat is gewoon mijn mening trouwens.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 22:49:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
moonwalker:

Ik ben het helemaal eens met Plakband. Ik ben daar niet geboren, heb niets van cultuur meegekregen, dus ik weet niet hoe ik zou hebben gereageerd.

Religie de schuld geven vind ik nog steeds kortzichtig, want toevallig is er een blog gepost over The experiment. Hoe wil je dat aan religie linken Pieter? Die mensen doen elkaar pijn, omdat ze het kunnen. Niet omdat het hun opgelegd is door God of hun eigen religie.

Dat is de punt wat ik al vanaf het begin probeer duidelijk te maken. Haal God weg, haal alle religies weg en mensen zullen elkaar om andere redenen de hersens inslaan en vermoorden.

Dat is gewoon mijn mening trouwens.


Ik heb mijn reacties nagekeken, maar ik kan niets terugvinden waar ik schrijf dat religie de schuld van alle [edit: dus ALLE] kwaad is. Ik stel alleen dat gelovige mensen door religieuze indoctrinatie rare dingen kunnen doen in naam van een onwaarneembaar dinges. In het artikel geloven ze duivels te zien in kinderen, terwijl ze zonder een vorm van religie, hoe oud ook, geen duivel zouden kennen.

En verder, ik beaam in een reactie aan Emie:

En dat is nou net mijn punt in de discussie: ik zeg dat de moraal uit de mens zelf komt en dat volgens religieuzen de moraal uit een onwaarneembare hogere macht komt

(bericht gewijzigd op 5-11-2010 23:16:36)
No shit, Sherlock
Op --0 23:14:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Pieter:

@Emie.

Het woord 'neger' betekent zoiets als 'zwarte Afrikaanse man'. Het woord is (nog) geen scheldwoord. Sterker, als ik in de Volkskrant of Denksport een puzzel maak, moet ik voor de omschrijving 'Afrikaan' altijd 'neger' invullen.

Jij bent in de war met 'nigger'. Dat is wél een scheldwoord. En dat 'nigger' een scheldwoord is, betekent nog niet dat 'negro' (de echte vertaling van 'neger') ook een scheldwoord is.
Wij hebben dan weer 'nikker' en de Zuidafrikanen 'kaffer'.

Maar een woord als 'zwarte' vind ik denigrerender dan 'neger'.

Klopt allemaal, maar ergens in het Sonja Barendtijdperk werd 'neger' politiek incorrect, als ik me niet vergis. Net zoals je geen lilliputters mag zeggen tegen kleine mensen. Of allochtoon tegen een eh... iemand uit Verweggistan. Eerst was het gastarbeider, toen medelander, toen allochtoon, of omgekeerd, het is niet bij te houden, maar in dat rijtje hoort neger ook thuis in mijn herinnering.
Ik had ooit een vriendin die was zo krampachtig politiek correct dat ze "een bruine meneer" zei terwijl ze een Surinamer bedoelde.
Is it electrickery?
Op --0 23:22:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @Emie.
Ik kom nog uit de tijd dat Frans Halsema en Gerard Cox een sketch hadden met geluiden raden. Bij het scheetgeluid was de oplossing een "neger uit Mozambique".
Dat was begin jaren '70, dacht ik.
Verder had Herman Finkers een stukje: geen jager, geen neger. En dat is toch een heel brave man die niets ironisch met 'neger' bedoelde.

Maar goed, ik kom ook uit de tijd dat met 'hou eens op met dat geneuk' bedoeld werd dat je moest stoppen met de boel op stelten zetten.
(bericht gewijzigd op 5-11-2010 23:29:11)
No shit, Sherlock
Op --0 23:28:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Pieter:

@Emie.
Ik kom nog uit de tijd dat Frans Halsema en Gerard Cox een sketch hadden met geluiden raden. Bij het scheetgeluid was de oplossing een "neger uit Mozambique".
Dat was begin jaren '70, dacht ik.
Verder had Herman Finkers een stukje: geen jager, geen neger. En dat is toch een heel brave man die niets ironisch met 'neger' bedoelde.

Maar goed, ik kom ook uit de tijd dat met 'hou eens op met dat geneuk' bedoeld werd dat je moest stoppen met de boel op stelten zetten.

Die sketch van Halsema en Cox heb ik een paar weken geleden nog gepost als antwoord op de Wauw van de week
Is it electrickery?
Op --0 23:37:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Emie :

Pieter:

@Emie.
Ik kom nog uit de tijd dat Frans Halsema en Gerard Cox een sketch hadden met geluiden raden. Bij het scheetgeluid was de oplossing een "neger uit Mozambique".
Dat was begin jaren '70, dacht ik.
Verder had Herman Finkers een stukje: geen jager, geen neger. En dat is toch een heel brave man die niets ironisch met 'neger' bedoelde.

Maar goed, ik kom ook uit de tijd dat met 'hou eens op met dat geneuk' bedoeld werd dat je moest stoppen met de boel op stelten zetten.

Die sketch van Halsema en Cox heb ik een paar weken geleden nog gepost als antwoord op de Wauw van de week


Vergeef me dat ik niet elk topic (volledig) lees
No shit, Sherlock
Op --0 23:39:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : BTW, 'ik kom nog uit de tijd' ? Volgens mij schelen wij maar 3 of 4 jaar. Ik ben van maart '65 dus we komen uit dezelfde tijd
Is it electrickery?
Op --0 23:40:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: September '61.
Je hebt het dus goed gezien

Edit.
Maar opa gaat nu tukkie doen. Ik moet morgen werken.
See you leuter!
(bericht gewijzigd op 5-11-2010 23:44:49)
No shit, Sherlock
Op --0 23:43:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Pieter:

September '61.
Je hebt het dus goed gezien

Edit.
Maar opa gaat nu tukkie doen. Ik moet morgen werken.
See you leuter!

Je had 't ergens vermeld, vandaar. Truste opa!
Is it electrickery?
Op --0 23:46:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Je kunt het behalve over negers, zwarten of weet-ik-veel natuurlijk ook gewoon over mensen hebben, die in een verschrikkelijke situatie verkeren. Maar ja, zo'n situatie ontvluchten (áls ze er het geld al voor zouden hebben) wordt tegenwoordig hoe langer hoe moeilijker aangezien de, laten we zeggen, ontvangstwelwillendheid in de meeste landen zienderogen afneemt.
Ben benieuwd wie óns straks wil hebben, wanneer Al Gore's imaginaire vloedgolf (?) ons uit Schmolland verdrijft.
Ondertussen (b)lijkt het alweer religie die voor problemen zorgt en ik kan niet anders dan benadrukken dat er MEER SCHOLING moet komen. Oók in Nederland zelf, want het is treurig gesteld met de kennis, heden ten dage.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op --0 2:29:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: [quote=Pieter]
Ik heb mijn reacties nagekeken, maar ik kan niets terugvinden waar ik schrijf dat religie de schuld van alle [edit: dus ALLE] kwaad is. Ik stel alleen dat gelovige mensen door religieuze indoctrinatie rare dingen kunnen doen in naam van een onwaarneembaar dinges. In het artikel geloven ze duivels te zien in kinderen, terwijl ze zonder een vorm van religie, hoe oud ook, geen duivel zouden kennen.
[/quote]
Dat is dus precies mijn punt. Misschien doen mensen uit religieuze motieven dingen die ze aan een hogere macht toeschrijven, maar aan de andere kant doen mensen elkaar dingen aan zonder ergens in te geloven. (The experiment) En dat is dus wat ik je probeer uit te leggen.

Vanaf het begin der tijden geloofde de mens in goden/wezens die hun leven beïnvloedden. En mensen willen iemand de schuld geven wanneer het fout gaat. Het liefst iemand die zichzelf niet kan verdedigen, dus de kinderen zijn de pineut.

En nogmaals: religie heeft er niets mee te maken. Ik ben het met Ja Horus eens, dat er scholing moet komen. Als de mensen weten wat de religie zegt en wat voor regels er gelden, dan gaan ze niet zulke weerzinwekkende dingen doen.

Edit: quoten doet weer moeilijk.
(bericht gewijzigd op 6-11-2010 16:21:12)
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 16:19:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: [quote=moonwalker]
[quote=Pieter]
Ik heb mijn reacties nagekeken, maar ik kan niets terugvinden waar ik schrijf dat religie de schuld van alle [edit: dus ALLE] kwaad is. Ik stel alleen dat gelovige mensen door religieuze indoctrinatie rare dingen kunnen doen in naam van een onwaarneembaar dinges. In het artikel geloven ze duivels te zien in kinderen, terwijl ze zonder een vorm van religie, hoe oud ook, geen duivel zouden kennen.
[/quote]
Dat is dus precies mijn punt. Misschien doen mensen uit religieuze motieven dingen die ze aan een hogere macht toeschrijven, maar aan de andere kant doen mensen elkaar dingen aan zonder ergens in te geloven. (The experiment) En dat is dus wat ik je probeer uit te leggen.

Vanaf het begin der tijden geloofde de mens in goden/wezens die hun leven beïnvloedden. En mensen willen iemand de schuld geven wanneer het fout gaat. Het liefst iemand die zichzelf niet kan verdedigen, dus de kinderen zijn de pineut.

En nogmaals: religie heeft er niets mee te maken. Ik ben het met Ja Horus eens, dat er scholing moet komen. Als de mensen weten wat de religie zegt en wat voor regels er gelden, dan gaan ze niet zulke weerzinwekkende dingen doen.
[/quote]

Mooi, dan zijn we het eens. Maar een klein dingetje wil ik rechtzetten: religieuze mensen die dingen doen zoals in het artikel beschreven, geven niet de schuld van hun daden aan een god of duivel. Ze doen het vooral omdat ze denken daarmee een plekje in de hemel te verdienen. Voor hun eigen heil, dus.
Vooral de moslims menen met opoffering van hun leven voor de 'goede zaak' (11-9-2001, bijvoorbeeld) hun plekje in het paradijs zeker te stellen.
Met 72 maagden voor de kamikaze-mannen, maar onzeker is of moslim-kamikaze-vrouwen ook 72 maagden met een eeuwig stijve piem te wachten staan.
No shit, Sherlock
Op --0 16:29:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: Alle narigheid op de wereld is niet de schuld van God. Volgens de bijbel is de wereld in handen van de ongelovigen. Hier word Satan mee bedoeld. Deze regeert momenteel. Eerder zag ik staan dat elke religie vervuiling kent. Bijna correct. Katholieken,protestanten, moslims etc, allemaal doen ze aan wat voor vorm dan ook aan geweld. Frapant is dan toch wel dat deze "gelovigen" zeggen in God (en dus de bijbel) te geloven. Ok, maar als je in de bijbel gelooft waar staat dan dat geweld getolereerd word? Komt hier op neer; er is maar 1 waar geloof en als je de moeite neemt de bijbel goed en juist te lezen snap je het. Het ware geloof is dat van de Jehova Getuigen.
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op --0 22:38:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: En wat moslims beweren dat er 72 maagden klaar staan straks??? Punt 1 staat dat nergens in de koran. Ook niet iets wat er op lijkt.
Lijkt trouwens wel logisch dat als je bv een bomaanslag pleegt met een gordel om je buik en het kost 30 levens dat je daar dan bedankt voor word. Ronduit belachelijk, zijn domme mensen.
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op --0 23:04:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Leo:

En wat moslims beweren dat er 72 maagden klaar staan straks??? Punt 1 staat dat nergens in de koran. Ook niet iets wat er op lijkt.
Lijkt trouwens wel logisch dat als je bv een bomaanslag pleegt met een gordel om je buik en het kost 30 levens dat je daar dan bedankt voor word. Ronduit belachelijk, zijn domme mensen.

En wat is punt 2 en eventueel verder?
Is it electrickery?
Op --0 23:31:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Leo:
er is maar 1 waar geloof en als je de moeite neemt de bijbel goed en juist te lezen snap je het.

Probleempje hierbij is wel dat iedereen een andere interpretatie heeft van 'goed en juist'.
De een zegt: naar de letter! De ander: naar de geest! Een derde: de symbolen betekenen dít! Een vierde: neenee, de symbolen betekenen dát! Voor je 't weet heb je oorlog.
Van die dingen kan ik dus niet slapen Bert.
Is it electrickery?
Op --0 23:47:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: ok maar wat is het verschil tussen goed en juist?
Als u begrijpt wat er bedoeld word en dat aanvaard is het goed.
Letter? Geest? Symbolen? Daar snap ik u niet.
En wat betreft oorlog; het enige geloof wat daar niet aan doet zijn de JG. Dat begint al met dat zij niet in militairen dienst gaan.
(geen leger=geen oorlog)
Zo kan ik uren doorgaan.
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op --0 23:58:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Leo:

ok maar wat is het verschil tussen goed en juist?
Als u begrijpt wat er bedoeld word en dat aanvaard is het goed.
Letter? Geest? Symbolen? Daar snap ik u niet.
En wat betreft oorlog; het enige geloof wat daar niet aan doet zijn de JG. Dat begint al met dat zij niet in militairen dienst gaan.
(geen leger=geen oorlog)
Zo kan ik uren doorgaan.


Jehova's aan de deur wekken agressie op. Ook een soort oorlogsverklaring.
Daarbij staan Jehova's getuigen alleen voor elkaar belangeloos klaar. Een ander moet betalen.
Een voordeel van Jehova's is wel dat je ze aan het werk kan zetten tijdens kerst, want daar doen ze niet aan. Maar ze willen wel dubbel uitbetaald worden.
Tja, het zijn net mensen.
No shit, Sherlock
Op --0 16:33:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Pieter:

Vooral de moslims menen met opoffering van hun leven voor de 'goede zaak' (11-9-2001, bijvoorbeeld) hun plekje in het paradijs zeker te stellen.
Met 72 maagden voor de kamikaze-mannen, maar onzeker is of moslim-kamikaze-vrouwen ook 72 maagden met een eeuwig stijve piem te wachten staan.

1. Het zijn geen Moslims die 11/9 hebben gepland en uitgevoerd. We kunnen de hele discussie opnieuw aangaan als je wilt, maar ik geloof er geen barst van.

2. In de Islam is het verboden om zelfmoord te plegen. Dat is een ticket richting hel eerste klas, daar is geen discussie over mogelijk.

3. In de Islam is het uitdrukkelijk verboden om onschuldigen te vermoorden. Als je één onschuldige persoon vermoordt, dan is het alsof je de hele mensheid hebt uitgemoord en zo word je in het hiernamaals ook op gestraft. In de tijd van de profeet (vrede zij met hem) was het uitdrukkelijk verboden om tijdens oorlog vrouwen, kinderen en oude mannen te vermoorden. Zelfs het omhakken van bomen en het vervuilen van water zijn uitdrukkelijk verboden door de profeet.

4. De 72 maagden:
http://www.theamericanmuslim.org/tam.php/features/articles/72_virgins_in_paradise/

5. Ik zeg het nogmaals: Scholing moet er komen, want mensen die zulke dingen doen in naam van Allah zijn dom, aangezien Allah zelf zulke dingen verbiedt. Ze zijn gebrainwashed door idioten die zelf veilig thuis zitten. Ook vind ik het niet meer dan normaal dat je eerst zelf onderzoek moet doen over Islam voordat je aannames gaat maken. Ik voer steeds discussies met mensen die niets weten van Islam en alleen dingen herhalen die ze te horen krijgen tijdens uitgaan of van vrienden.

Prejudice is ignorance.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 16:57:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @moonwalker.

1. De opmerking "dat zijn geen echte moslims" geldt altijd. Alleen weet niemand wie dan wel de echte moslims zijn, want ze leven allen naar de letter van de Koran.
Interpretatieprobleempje? Zoals bij elke religie?

2. Zelfmoord is niet oké, maar investeren in je geloof mag wel. Dan is het geen zelfmoord, maar martelaarschap. Vindt Allah wél goed.

3. Onschuldigen misschien niet, maar blanke Amerikaanse kafirs moeten óf bekeerd worden óf vernietigd als ze zich niet aanpassen.
En Amerika is toch de grote westerse duivel?

4. Grappig, maar weer een verhaal. Net als dat van de 72 witte druiven.

5. Scholing: mee eens.
Brainwash door idioten? Nee, door interpretaties. En ook afhankelijk van de generatie en de verspreiding. Ik had laatst een jonge moslim ter opleiding die niet aan ramadan doet en ook Mohammed een pedo noemt. Times, they are a changing.
No shit, Sherlock
Op --0 17:12:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Leo:

Alle narigheid op de wereld is niet de schuld van God. Volgens de bijbel is de wereld in handen van de ongelovigen. Hier word Satan mee bedoeld. Deze regeert momenteel. Eerder zag ik staan dat elke religie vervuiling kent. Bijna correct. Katholieken,protestanten, moslims etc, allemaal doen ze aan wat voor vorm dan ook aan geweld. Frapant is dan toch wel dat deze "gelovigen" zeggen in God (en dus de bijbel) te geloven. Ok, maar als je in de bijbel gelooft waar staat dan dat geweld getolereerd word? Komt hier op neer; er is maar 1 waar geloof en als je de moeite neemt de bijbel goed en juist te lezen snap je het. Het ware geloof is dat van de Jehova Getuigen.

God heeft de mens geschapen en de mens zorgt voor narigheid.
Dus is het wel degelijk de schuld van God.

En als Jehova's Getuigen het enige ware geloof is, waarom zijn er dan zoveel andere geloven die claimen dat zij het enige, ware geloof zijn?
En waarom moeten ze dan langs de deuren leuren met hun geloof?
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 20:27:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Leo:

Alle narigheid op de wereld is niet de schuld van God. Volgens de bijbel...


Nee, het is de schuld van de schrijvers, lezers en vooral gelovers van die bijbel(s).
Vooral van het zinnetje "volgens de bijbel...". Dàt zorgt voor véél narigheid.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 21:00:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: @Pieter:
1. Je moet beter leren lezen. Ik zei niet "dat zijn geen echte moslims". Ik zei: Dat zijn GEEN MOSLIMS. Punt uit. Niemand op aarde weet wie wel Moslim is en wie niet. Dat mag alleen Allah beoordelen. En als je nog steeds in de grap gelooft dat een paar mannen uit de woestijn, met zo een precisie zo een aanval kunnen bereiden en uitvoeren dan moet je minder MSM volgen en meer je hersens gebruiken.

2. Er is een groot verschil tussen Martelaarschap en zelfmoord. Probeer aub niet om de hete brij te draaien omdat je een hekel hebt aan een religie. Als je niet objectief kunt/wilt kijken, dan houdt ieder discussie gewoon op.

3. Als Moslim mag je niemand bekeren tot de Islam. Geen blanke kaffirs en ook geen zwarte kaffirs. Je mag de mensen niet verplichten de Islam aan te hangen, ze moeten zelf ervoor kiezen.

4. Grappig...weer een uitvlucht omdat je gewoon religies niet kunt uitstaan.

5. Geen interpretaties. De Islam is duidelijk over wat wel mag en niet mag.

En die "jong moslim" is vrij om te zeggen wat ie wil. Er zijn ook genoeg Nederlanders die juist de Islam aanhangen. Uiteindelijk merken we na ons dood wel wie het bij het rechte eind heeft gehad.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 23:17:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
moonwalker:

@Pieter:
1. Je moet beter leren lezen. Ik zei niet "dat zijn geen echte moslims". Ik zei: Dat zijn GEEN MOSLIMS. Punt uit. Niemand op aarde weet wie wel Moslim is en wie niet. Dat mag alleen Allah beoordelen. En als je nog steeds in de grap gelooft dat een paar mannen uit de woestijn, met zo een precisie zo een aanval kunnen bereiden en uitvoeren dan moet je minder MSM volgen en meer je hersens gebruiken.

2. Er is een groot verschil tussen Martelaarschap en zelfmoord. Probeer aub niet om de hete brij te draaien omdat je een hekel hebt aan een religie. Als je niet objectief kunt/wilt kijken, dan houdt ieder discussie gewoon op.

3. Als Moslim mag je niemand bekeren tot de Islam. Geen blanke kaffirs en ook geen zwarte kaffirs. Je mag de mensen niet verplichten de Islam aan te hangen, ze moeten zelf ervoor kiezen.

4. Grappig...weer een uitvlucht omdat je gewoon religies niet kunt uitstaan.

5. Geen interpretaties. De Islam is duidelijk over wat wel mag en niet mag.

En die "jong moslim" is vrij om te zeggen wat ie wil. Er zijn ook genoeg Nederlanders die juist de Islam aanhangen. Uiteindelijk merken we na ons dood wel wie het bij het rechte eind heeft gehad.


Inderdaad eindigt voor mij hier de discussie. Jij leeft niet in de echte wereld.
No shit, Sherlock
Op --0 13:26:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: @Pieter:
Iets met pot, ketel en zwart was het toch?
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 19:14:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
moonwalker:

Uiteindelijk merken we na ons dood wel wie het bij het rechte eind heeft gehad.

Dat sowieso!
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 20:11:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
moonwalker:

@Pieter:
Iets met pot, ketel en zwart was het toch?


Kun je dat uitleggen in dit verband? Want ik snap deze opmerking niet of verkeerd.
No shit, Sherlock
Op --0 21:24:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
moonwalker:
..
Uiteindelijk merken we na ons dood wel wie het bij het rechte eind heeft gehad.


Wel spijtig dat een paar rare moslims daar héél snel willen achterkomen en een boel onschuldigen meenemen op hun heil-tocht richting 72 maagden.

De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 1:00:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Pieter:

Inderdaad eindigt voor mij hier de discussie. Jij leeft niet in de echte wereld.


Haha en jij leeft wel in de echte wereld Pieter? Je laat me wel lachen, leuk, moet je vaker doen. Grapjesmaker....
Op --0 1:31:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: @Pieter:
Samblo heeft het prima uitgelegd.

@Luk:
Ik heb geleerd om niet te oordelen. Het is makkelijk vanuit je luie stoel en veilig land mensen te veroordelen om wat ze doen, maar in de prakijk gaat het heel anders.

Als ik in een land zou leven waar een vreemd mogendheid "democratie" komt brengen, onder de vorm van granaten, bommen en kogels dan zou ik pas recht van spreken hebben. Als die vreemde mogendheid mijn zussen en dochters zou verkrachten en daarna levend verbranden. Als ze mijn vader en broers zouden martelen en vermoorden. Als ze per ongeluk mijn kinderen doden veilig uit een helikopter. Denk je dan dat ik nog iets geef om de 72 maagden? Ik persoonlijk zou gek van verdriet zijn en zou voor wraak gaan.

Daarom oordeel ik liever niet over zulke kwesties, want niemand blaast zichzelf op alleen voor die 72 maagden. Om jezelf op te blazen, moet er iets geknapt zijn in de diepste van je ziel.

(Ik laat hier trouwens expres de bomaanslagen buiten beschouwing, want dat vind ik pure terrorisme.)
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 4:01:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Marsepars:

moonwalker:

Uiteindelijk merken we na ons dood wel wie het bij het rechte eind heeft gehad.

Dat sowieso!

Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 4:03:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
moonwalker:
...

Als ik in een land zou leven waar een vreemd mogendheid "democratie" komt brengen, onder de vorm van granaten, bommen en kogels dan zou ik pas recht van spreken hebben. Als die vreemde mogendheid mijn zussen en dochters zou verkrachten en daarna levend verbranden. Als ze mijn vader en broers zouden martelen en vermoorden. Als ze per ongeluk mijn kinderen doden veilig uit een helikopter. Denk je dan dat ik nog iets geef om de 72 maagden? Ik persoonlijk zou gek van verdriet zijn en zou voor wraak gaan. ...



Ik vrees dat mijn eerste idee bij jouw gedachtengang dan is "dit is een kip en ei probleem".
Jij beschrijft de huidige situatie. En spijtig genoeg strookt die dikwijls met de waarheid. Nu.

Maar waarom is die vreemde mogendheid daar "democratie gaan brengen"? (Waarmee ik NIET wil zeggen dat ze gelijk hebben en waarmee ik NIET hun manier van tussenkomst goedkeur).
Of: "meester, wie is er begonnen?"

Ik wil maar zeggen: volgens mij zijn de zelfmoordenbommers die roepen over 72 maagden al veel langer bezig dan er helicopters vliegen.
En volgens mij is het wél mogelijk om vanuit religieuze (erg fundamentele en extremistische) overtuiging zoiets te doen, en niet (enkel) wanneer er iets geknapt is in het binnenste van je ziel door de gebeurtenissen die jij aanhaalt.

In de huidige situatie zullen er cases zijn waarin die opvatting klopt, maar ik denk dat ik voor "velen" spreek wanneer ik zeg dat de martelaren die voor de maagden kiezen toch vaak te zien en te horen geven dat het om hun religie gaat.

Kan best zijn dat ze "opgestookt" zijn door anderen die het wél om politieke, economische of andere redenen doen, maar mijn indruk (en die van anderen) is toch in eerste instantie dat het om de religie (en dus "het juiste en enige geloof en de enige echte heilige teksten" gaat.
Hoe we hierop komen in een artikel over "heksennieuws" moet ik eens even nazien trouwens...
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 5:36:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: @Luk:
Ik geef toe dat er mensen zijn die opgestookt worden uit religieuze of politieke overtuigingen, maar de meesten doen het puur uit wraak en onmacht.

En je moet jezelf eens iets afvragen: Waarom gaan terroristen nooit China, Japan, Brazilië of Cuba bedreigen? De enige landen die bedreigd en aangevallen worden zijn landen die zich steeds blijven bemoeien met de interne aangelegenheden van een land. Landen die macht willen hebben in die landen of ze willen gewoon dat die landen net zo een "democratie" moeten hebben als in het westen. En als je de geschiedenis induikt zul je zien dat het steeds dezelfde landen zijn die oorlogen beginnen en mensen uitbuiten steeds weer en weer.

Irak is rijk aan grondstoffen en Afhanistan ook. Het is niet moeilijk om te bedenken waarom Amerika, Nederland en de rest die landen hebben aangevallen. Cuba heeft een dictator, Venezuela heeft een dictator, zuid korea ook...Waarom wordt daar geen democratie gebracht? Omdat er niets te winnen valt. Heeft niets met menselijkheid te maken of wat dan ook.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op --0 15:53:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: Marsepars, Elk geloof gelooft in de bijbel. Echter maar 1 geloof doet ook daadwerkelijk wat er in de bijbel staat. En dat ze langs de deur gaan... Dat staat toch in de bijbel? Mensen proberen het te laten in zien? En helemaal niet opdringerig hoor. Nee is nee.
Maar Jezus heeft gelijk met wat hij zei dat mensen ziende blind en horende doof zullen zijn voor het werk van de Getuigen.
Degene die straks geoordeeld worden kunnen dan niet zeggen dat ze het allemaal niet wisten. Maar je wist het wel maar je wou niet luisteren, je smeet de deur dicht
Staat er allemaal in.
En Luc; de narigheid op de wereld is de schuld van God omdat Hij ons gemaakt heeft? Wat een onzin. Lees de bijbel. God heeft zijn handen van ons afgetrokken. We zijn zelf verantwoordelijk voor deze puinhoop. Hij grijpt pas in als hij het tijd vind.
Ik weet zeker dat als iemand 15 minuten naar een JG luisterd, dat die dan heel anders denkt. Probeer eens...
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op 12-11-2010 23:40:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: lees de panorama, daar staat vanalles in.
Op 12-11-2010 23:49:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: Onzin!
Maar als je niet wil geloven houd het op. Jammer...
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op 12-11-2010 23:56:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Leo

Hoezo: Niet opdringerig?
Ze komen mij opzoeken met hun 'wijsheid'.
Wie zegt dat ik dat op prijs stel?
Waar staat dat geschreven.
Misschien hang ik wel een andere god aan op dit moment en ben ik dus prima voorzien.
Maar omdat de JG's zonodig de hele wereld willen bekeren, ben ik dus ineens een afvallige en word ik naar Satan gestuurd omdat ik niet volgens de JG-regeltjes leef?
Beetje arrogant, niet?
Degenen die blind zijn, zijn dus de JG's, omdat zij niemand in hun waarde laten en dat is niet zomaar verkeerd; dat is ronduit fout.

Maar ik vergeef het de JG's.
Ik ben genadig.
Nog wel.
Ooit zullen die mensen tot inkeer komen en beseffen dat ze het al die jaren verkeerd zagen.
Dan zal ik er zijn om ze te troosten en aan te horen, niet om over ze te oordelen.
Daarna zal ik ze vertellen: 'Gaat heen, onderzoek alles en behoud het goede! En vergeet niet: hoe dichter de mens bij zichzelf komt, hoe dicht hij komt tot god!'
Wat een vrolijke mensen zullen er dan zijn.
Vrij van regels en doctrines...
Cannot kill the Battery!!!
Op 13-11-2010 6:12:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: Hoe kom je erbij dat je naar satan gaat?
Zijn tijd zit er bijna op hier. Mattheus heel hoofdstuk 24.
Misschien hang jij een andere God aan? Lees Mattheus 6;24
Waarom ze jou (en iedereen) opzoeken en waar dat staat? Mattheus 10; 5,6,11,14
Praat men met katholieken of bv met moslims, nikt aan de hand.
Maar een Jehova Getuige????mattheus 10;22. Oeeee!!! Eng!!! Weet je waar dat door komt? De invloed van satan. De wereld is in handen van de ongelovigen. Het maakt satan niet uit wat je geloofd zolang het maar niet het ware geloof is (JG) Denk er even over na;
Noem even 2 grote religies; de islam; moet ik het echt uitleggen of denk je echt dat God het goedkeurd wat er daar allemaal in naam van God gebeurd? 2. de katholieke kerk; pastoor gearresteerd wegens kinderporno. klaar.
Kijk in de gevangenissen hoeveel religies er zitten.
En tel gelijk de JG. Weet zeker dat het er wel 0 zijn. Maar dan zullen ze toch wel verkeerd zijn he?! Geloof wat je wil (God heeft je vrije wil gegeven) mij maakt het niet uit. Ik zeg alleen dat enkel de JG allees volgen de bijbel doen. En dat staat er ook in.
Maar lees je deze stukjes even? En dan hoor ik ook graag wat de JG verkeerd doet
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op 13-11-2010 22:55:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Hm, waren het niet Jehova's Getuigen die zo ver gaan dat ze hun kinderen niet willen laten inenten tegen allerlei vreselijke ziektes? Niet omdat dat risico's zou hebben, maar omdat je het niet beter meent te moeten weten dan god?
No shit, Sherlock
Op 13-11-2010 23:03:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: Nee dat waren idd niet de JG. Deze laten zich wel degelijk inenten tegen ziektes. Alleen geen bloedtransfusies. Dit staat er in de bijbel; Gij zult zich onthouden van het gestikte, hoererij en van bloed.
Maar inenten tegen ziektes gaat niet tegen Gods wetten in dus dat mag.
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op 13-11-2010 23:08:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Leo:
En dat ze langs de deur gaan... Dat staat toch in de bijbel? Mensen proberen het te laten in zien? En helemaal niet opdringerig hoor. Nee is nee.

Wij hadden ooit een huisarts die JG was, wat ik al een rare combinatie vond, want hij schreef gewoon de pil voor, gaf griep- en andere vaccinaties en verwees mij zonder morren door voor vasectomie. Maar op een dag stonden er twee JG's voor de deur, door onze huisarts gestuurd! Want die dacht dat wij daar wel behoefte aan hadden... Hoezo niet opdringerig!
Je begrijpt dat we 's anderendaags een andere huisarts namen.
Is it electrickery?
Op 13-11-2010 23:11:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Leo:

Nee dat waren idd niet de JG. Deze laten zich wel degelijk inenten tegen ziektes. Alleen geen bloedtransfusies. Dit staat er in de bijbel; Gij zult zich onthouden van het gestikte, hoererij en van bloed.
Maar inenten tegen ziektes gaat niet tegen Gods wetten in dus dat mag.

Want God wist natuurlijk van te voren dat de mens die ging uitvinden en liet het daarom alvast in de Bijbel opnemen?
Is it electrickery?
Op 13-11-2010 23:12:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Ik vermoed ook dat god niet zozeer bloedtransfusies bedoelde, alswel bloed nuttigen. Dat mogen moslims ook niet.
Maar gelukkig mag iedereen geloven wat hij wil. Alleen jammer dat anderen daar de dupe van kunnen worden.
No shit, Sherlock
Op 13-11-2010 23:18:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: Er staat nl niet in de bijbel dat anticonceptie in welke vorm dat ook verboden is. Er staat ook niets over ziekte vaccinaties.Ik denk dat je een beetje in de war bent met de leer van de katolieke kerk. En waarom noemen jullie het toch steeds opdringerig? Jehova heeft hen deze taak gegeven (prediken) zoals de bijbel zegt. Maar God heeft ons ook een vrije wil gegeven, en dat weten de JG ook heel goed. Als je geen behoefte hebt aan een gesprek kan je dat gewoon zeggen. Nee is nee. Het is toch niet zoiets verschrikkelijks als er een JG voor de deur staat. Het zijn toch geen monsters?
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op 13-11-2010 23:22:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: Emie, inenten mag wel. Alleen je mag geen bloed tot je nemen. Dus geen bloedtransfusie. Als ik zeg dat je geen alcohol tot je mag nemen betekent dat niet alleen dat je het niet mag drinken, je mag het ook niet in je aderen spuiten. En ja God weet alles, hoe verklaar je dan de gebeurtenissen van vandaag de dag die in de bijbel beschreven staan?
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op 13-11-2010 23:27:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: Pieter, ik heb nog nooit iemand die bij de JG ging er slechter van zien worden. Dat is bij andere geloven wel anders...
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op 13-11-2010 23:30:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @Leo.
Ik heb inderdaad gelezen dat sommige voorspellingen in de bijbel uitkomen.
Zou je een lijstje kunnen maken van de voorspellingen die nu aan het uitkomen zijn? Of een link waar ze beschreven worden?
No shit, Sherlock
Op 13-11-2010 23:34:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Leo:

Pieter, ik heb nog nooit iemand die bij de JG ging er slechter van zien worden. Dat is bij andere geloven wel anders...


Ik wel. Meerdere personen gingen eraan ten onder dat ze niet zonder gevolgen bij de Jehova's weg konden. Dat een vrouw niet tegen haar echtgenoot durfde te zeggen dat ze niet meer tegen die harde sociale controle kon en met de JG wilde stoppen. Dat een man op een goede dag zijn kantoor kort en klein sloeg om de stress van de "eeuwige achtervolging", zoals hij dat noemde, even kwijt te kunnen.

Maar goed, iedereen weet hoe ik over religie denk.
No shit, Sherlock
Op 13-11-2010 23:38:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Leo:
...
En dan hoor ik ook graag wat de JG verkeerd doet


Klakkeloos geloven in boeken die door mensen geschreven zijn, meestal pas na (honderden) jaren mondeling verdervertellen (doe de proef: laat 50 mensen iets verdervertellen en kijk wat ervan overblijft. Verdervertellen, niet van buiten leren) en aangepast waar nodig om aan bepaalde economische/politieke/amoureuse/ zaken van de (opdrachtgever(s) van de schrijver(s)) te voldoen?
Ze zouden beter het enige zinnige doen en dat is je naaste liefhebben, ook al gelooft hij die boekjes niet.
Maar ik ken JGs die mij wel kennen, maar niet als ze 'in hun groepje voor de koninkrijkszaal staan' want dan hoort dat niet en draaien ze hun hoofd.
En stop eens met het quoten van verzen die (zie hoger) zeer waarschijnlijk nergens op slaan. Het hebben van een vrije wil is niet veel waard als je kiest er niks vrij mee te doen. Zoals "zelf nadenken".
Denk ik. Vrij. En zonder quotes.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 13-11-2010 23:42:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Pieter:

@Leo.
Ik heb inderdaad gelezen dat sommige voorspellingen in de bijbel uitkomen.
Zou je een lijstje kunnen maken van de voorspellingen die nu aan het uitkomen zijn? Of een link waar ze beschreven worden?


Liefst nog vóór de dag dat ze al uitgekomen zijn (en het dus "praat achteraf" is). Alvast bedankt.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 13-11-2010 23:43:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: Harde sociale controle? Je bedoelt de lessen van God?
Eeuwige achtervolging hahaha, wat is dat? Waar staat dat in de bijbel?
Dit was dan duidelijk geen Getuigen van Jehova hoor!
Een echte JG is tegen alle vormen van geweld!
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op 13-11-2010 23:45:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Leo:

Pieter, ik heb nog nooit iemand die bij de JG ging er slechter van zien worden. Dat is bij andere geloven wel anders...


Zoals, zie ik net, hierboven al een andere reageerder schreef: probeer maar eens de JGs te verlaten als je 'tot de jaren des verstands komt'.

Dàt heb ik bij andere geloven al anders gezien.

(bericht gewijzigd op 13-11-2010 23:46:22)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 13-11-2010 23:45:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Leo:
En waarom noemen jullie het toch steeds opdringerig?

Omdat ik het als opdringerig ervaar. Dat het niet opdringerig bedoeld is, begrijp ik wel.
Ik vind het net zo opdringerig als hele reclamepakketten in mijn brievenbus met NEE-NEE sticker.
Ook het steeds terugkomen vind ik heel opdringerig. (Ik kan zien wie er aanbelt en doe niet open als ik vermoed... Een week later dezelfde mensen voor de deur. Een week later weer. En nee, die komen geen prijs van de postcodeloterij brengen...)
(bericht gewijzigd op 14-11-2010 0:01:56)
Is it electrickery?
Op 13-11-2010 23:49:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Leo:
...
Jehova heeft hen deze taak gegeven (prediken) zoals de bijbel zegt. Maar God heeft ons ook een vrije wil gegeven, en dat weten de JG ook heel goed. Als je geen behoefte hebt aan een gesprek kan je dat gewoon zeggen. Nee is nee....


Sorry dat ik er nog eens op terugkom, maar eigenlijk lijkt het alsof je stelt dat JGs de opdracht (dus niet uit vrije wil) hebben te bekeren, en dat de ànderen de vrije wil hebben daar 'nee' op te zeggen?
(bericht gewijzigd op 13-11-2010 23:56:20)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 13-11-2010 23:55:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Leo: Ok Luk, je vroeg waar het stond maar je vroeg me ook om te stoppen met quoten over verzen. Wat is het nou?
Maar als je wat wilt lezen begin je met het evangelie van Mattheus.
En wat bedoel je met; als je kiest er niks vrij mee te doen?
Maar als je hier niet van gediend bent stop ik er wel mee.
(zie je nou dat ze niet aandringen!) Weltrust
Naar het verleden kijken is met je rug naar de toekomst staan
Op 14-11-2010 0:00:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Leo:

Pieter, ik heb nog nooit iemand die bij de JG ging er slechter van zien worden. Dat is bij andere geloven wel anders...

Definieer "slechter".
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 14-11-2010 2:46:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Leo

Ik heb jouw stukjes gelezen.
Wat de JG fout doet is hun geloofsovertuiging opdringen aan anderen.
Zij komen bij mij aan de deur om met mij te praten over hun god.
Meestal ben ik gauw klaar met die mensen, maar volgende keer zal ik ze even haarfijn uitleggen hoe het volgens mij werkelijk zit.
Daarna zijn er twee mogelijkheden:
1. Ze rennen huilend weg, om nooit meer weder te keren.
2. Ze rennend huilend weg en komen terug met 20 man om mij weg te voeren.

Nog even iets anders.
Jij haalt steeds een boek aan; laat mij dan even iets anders aanhalen.
Het wereldwijde web:
http://www.google.nl/search?rlz=1C1CHMZ_nlNL305NL386&aq=0&oq=ex+jehova&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=ex+jehova+getuigen

Cannot kill the Battery!!!
Op 14-11-2010 6:55:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Leo:

Harde sociale controle? Je bedoelt de lessen van God?
Eeuwige achtervolging hahaha, wat is dat? Waar staat dat in de bijbel?
Dit was dan duidelijk geen Getuigen van Jehova hoor!
Een echte JG is tegen alle vormen van geweld!


Je lijkt wel een moslim met die opmerkingen. En daar hoort dan ook de vraag bij: Wat is een echte Jehova's Getuige?

Waarom werd binnen het bedrijf waar ik ooit werkte (baas + 8 werknemers waren JG) een JG-werknemer ontslagen door de JG-werkgever, nadat die werknemer uit de gemeente stapte?
Waarom helpen JG alleen elkaar gratis en vragen ze aan niet-JG's altijd geld?

Edit: taalvauten verwijderd.
(bericht gewijzigd op 14-11-2010 15:21:23)
No shit, Sherlock
Op 14-11-2010 15:19:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Pieter:
...
Waarom werd binnen het bedrijf waar ik ooit werkte (baas + 8 werknemers waren JG) een JG-werknemer ontslagen door de JG-werkgever, nadat die werknemer uit de gemeente stapte?...


Is dat bedrijf misschien in België, Oevel?
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 14-11-2010 19:20:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Luk:

moonwalker:
..
Uiteindelijk merken we na ons dood wel wie het bij het rechte eind heeft gehad.


Wel spijtig dat een paar rare moslims daar héél snel willen achterkomen en een boel onschuldigen meenemen op hun heil-tocht richting 72 maagden.

Blijkt een vertaalfoutje te zijn: geen maagden maar rozijnen! Ha ha ha, ik zou die gezichten weleens willen zien als ze, nadat ze zichzelf hebben gepoft, afgescheept worden met een handje rozijnen!
(bericht gewijzigd op 14-11-2010 19:28:26)
Op 14-11-2010 19:28:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Luk:

Is dat bedrijf misschien in België, Oevel?


Nee, Nederland. In de Flevopolder.
No shit, Sherlock
Op 14-11-2010 19:43:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Socrates:

Blijkt een vertaalfoutje te zijn: geen maagden maar rozijnen! Ha ha ha, ik zou die gezichten weleens willen zien als ze, nadat ze zichzelf hebben gepoft, afgescheept worden met een handje rozijnen!


Yeah, ben blij dat iemand anders dit ook is opgevallen. Witte druiven, oftewel rozijnen, in plaats van maagden.
En dan nog: krijgen die vrouwelijke martelaren ook hun 72 manmaagden/witte druiven? Of is heldendom alleen aan moslimmannen voorbehouden?
No shit, Sherlock
Op 14-11-2010 19:53:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Pieter:


Yeah, ben blij dat iemand anders dit ook is opgevallen. Witte druiven, oftewel rozijnen, in plaats van maagden.
En dan nog: krijgen die vrouwelijke martelaren ook hun 72 manmaagden/witte druiven? Of is heldendom alleen aan moslimmannen voorbehouden?

Ze geloven volgens mij dat de moslimhemel is voor moslimmannen is. Tenzij het ze goed uitkomt dan worden er ook vrouwen als huri's toegelaten. Voor vrouwelijke "helden" is er volgens mij niet geregeld. Misschien gaan die naar een speciale plek waar ze niet worden misbruikt als rozijn.
Op 14-11-2010 20:06:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Krijg foutmeldingen en dan wordt alles dubbel geplaatst!
(bericht gewijzigd op 14-11-2010 20:10:18)
Op 14-11-2010 20:07:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Idem idem
(bericht gewijzigd op 14-11-2010 20:11:24)
Op 14-11-2010 20:08:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Pieter:


Yeah, ben blij dat iemand anders dit ook is opgevallen. Witte druiven, oftewel rozijnen, in plaats van maagden.
En dan nog: krijgen die vrouwelijke martelaren ook hun 72 manmaagden/witte druiven? Of is heldendom alleen aan moslimmannen voorbehouden?

Ze geloven volgens mij dat de moslimhemel is voor moslimmannen is. Tenzij het ze goed uitkomt dan worden er ook vrouwen als huri's toegelaten. Voor vrouwelijke "helden" is er volgens mij niet geregeld. Misschien gaan die naar een andere 'hemel' waar ze niets worden misbruikt als rozijn. Niet misbruikt worden is dan hun beloning!
(bericht gewijzigd op 14-11-2010 20:13:20)
Op 14-11-2010 20:08:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: IE zeker?
Bij dit weblog is het handiger om Firefox te hanteren.
No shit, Sherlock
Op 14-11-2010 20:20:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: IE zeker?
Bij dit weblog is het handiger om Firefox te hanteren.
No shit, Sherlock
Op 14-11-2010 20:21:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: IE zeker?
Bij dit weblog is het handiger om Firefox te hanteren.

Edit. En die loopt ook vast. Met de excuses van de beheerder. Dikgedrukt.
No shit, Sherlock
Op 14-11-2010 20:22:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: IE zeker?
Bij dit weblog is het handiger om Firefox te hanteren.

Edit. En die loopt ook vast. Met de excuses van de beheerder. Dikgedrukt.
No shit, Sherlock
Op 14-11-2010 20:22:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: IE zeker?
Bij dit weblog is het handiger om Firefox te hanteren.

Edit. En die loopt ook vast. Met de excuses van de beheerder. Dikgedrukt.

[quote]Potverdorie, wat vervelend, er zijn databaseproblemen ([Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Location: p:\sql\ntdbms\storeng\drs\include\record.inl:1447 Expression: m_SizeRec > 0 && m_SizeRec <= MAXDATAROW SPID: 54 Process ID: 1552) in /postreaxie/Default.asp...
Druk op F5, dat kan helpen...
[/quote]

Egnie!
No shit, Sherlock
Op 14-11-2010 20:23:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Ik schaam me rot, Pipo!
No shit, Sherlock
Op 14-11-2010 20:25:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Wie gebruikt er nou IE??? Oh ja, sorry, microsoft gebruikers natuurlijk!
Op 14-11-2010 20:54:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: "Wij voeren jihad tegen het Belgische regime, maar jihad met onze tongen en jihad met onze pennen", klonk het. "Wij gebruiken gewoon onze vrijheid van meningsuiting waarover iedereen zo graag spreekt. Voor de rest mag de democratie naar de hel", zo besloot Imran (de woordvoerder van sharia4belgium,in Terzake op Canvas op dinsdag 23-11-2010).

Maar het blijven uitzonderingen hoor. En érg vredelievend. Enkel het woord en schrift. Verder écht niks aan de hand.

Ik hoor eigenlijk: "We misbruiken gewoon wat goed is in het rot-systeem van jullie en voor de rest mag het de pot op. Maar je kan ons niet pakken op geweld, nee hoor,wij doen tegenwoordig lekker schijnheilig,ook hier geleerd". Maar dat zal wel aan mijn oren liggen.
(bericht gewijzigd op 24-11-2010 1:17:08)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 0:56:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
drumstroker: Wow... Als je dit soort dingen ziet ga je je echt afvragen hoe je mensen open minded krijgt... Echt verbazend dat er anno 2010 nog zulke middeleeuwse praktijken bestaan... Erge dingen...
Jij leidt geen leven... Het leven leidt jou...
Op --0 1:24:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DDD: @pieter leuke scetch, maar zijn muzikale materiaal vind ik interessanter, ik begreep ook dat marijn brouwers dit materiaal weer nieuw leven gaat inblazen, zie http://www.op-zoek-naar-zorro.nl/frans-halsema
(bericht gewijzigd op 6-2-2011 11:55:03)
Op --0 11:54:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden