Onlangs had collega Otto Vervloed u verrijkt met een recensie van het boek Apollyon de Antichrist, geschreven door Han Peeters. Dat was niet het einde, in de grotten van Han was nog meer moois te vinden. De auteur was namelijk zo vriendelijk om 4 exemplaren beschikbaar te stellen. Die mogen we weggeven; eentje ervan kan dus zomaar van u zijn. Vooraleer het zover is moet u wel antwoord geven op een vraag die helemaal in het kader van het boek past...

9

Getallen en patronen zijn altijd al belangrijk geweest. Voor sommigen zijn getallen álles, wereldse patronen zijn hun manifestatie. Oude volkeren wisten dit en stopten daarom een hoop wiskundige kennis in hun tempels en gebouwen, onder andere om het goddelijke aspect ervan te uiten. Ieder getal staat voor iets, zo ook het getal 9 dat veelvuldig terugkomt in het boek Apollyon de Antichrist van Han Peeters. Daarom vragen wij u:

Wat kunt u allemaal met het getal 9?

Update 01-12-2010: Inzenden kon tot 1 december 2010, de vier winnaars werden gekozen door Han Peeters zelf en krijgen binnenkort hun exemplaar thuisgestuurd.
De namen van de winnaars zijn: Mira, G. Zuidmulder, L. van Twist, E. Stallinga. Alvast gefeliciteerd!
Pietje Puk: Draai em om en je hebt een 6.
Gebruik een 6 en een 9 en je hebt 69 de jin yang of een lekker standje en likken maar.

Ik hou op.
Op 10-11-2010 0:11:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: je kunt er ook dat vissen symbool van maken immers, die de paus op zn hoofd draagt.

9x1= 9
9x2= 18 1+8=9
9x3= 27 2+7=9
9x4= 36 3+6=9
9x5= 45 4+5=9
9x6= 54 5+4=9
9x7= 63 6+3=9
9x8= 72 7+2=9
en 9 x 9 is 81 en 8+1 is ook weer 9, dat is ook wel grappig.

(bericht gewijzigd op 10-11-2010 13:02:07)
Op 10-11-2010 13:01:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: En negen achterstevoren is ook weer negen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 10-11-2010 13:26:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Doctor:
eoi:

je kunt er ook dat vissen symbool van maken immers, die de paus op zn hoofd draagt.

9x1= 9
9x2= 18 1+8=9
9x3= 27 2+7=9
9x4= 36 3+6=9
9x5= 45 4+5=9
9x6= 54 5+4=9
9x7= 63 6+3=9
9x8= 72 7+2=9
en 9 x 9 is 81 en 8+1 is ook weer 9, dat is ook wel grappig.


Slik... Ik had iets leuks in m'n hoofd maar ben het nu kwijt...
Going down like the Titanic!
Op 10-11-2010 15:46:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Doctor: In binaire code:
6=0110
9=1001
6 en 9 zijn complementair, en 9 is op z'n kop 6, dus da's dan wel weer grappig...

0,999999999...=1
want:
x=0,999999999...
10x=9,99999999...
10x-x=9,99999999-0,999999999
9x=9
x=1
Going down like the Titanic!
Op 10-11-2010 15:52:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
B.A. Rabas:
The Doctor:

In binaire code:
6=0110
9=1001
6 en 9 zijn complementair, en 9 is op z'n kop 6, dus da's dan wel weer grappig...

0,999999999...=1
want:
x=0,999999999...
10x=9,99999999...
10x-x=9,99999999-0,999999999
9x=9
x=1

Hij is leuk....maar hij klopt niet
9x=9*0,999999999=8,99999999
Ik denk, dus ik ben
Op 10-11-2010 16:19:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lange wapper: Ik schrijf het hier lekker niet want ik heb het als antwoord op de prijsvraag doorgespeeld !!!!
Op 10-11-2010 22:08:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lange wapper: TOCH nog dit: is het nu een WEDstrijd of een WEBstrijd ?????
Op 10-11-2010 22:13:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
The Doctor:

In binaire code:
6=0110
9=1001
6 en 9 zijn complementair, en 9 is op z'n kop 6, dus da's dan wel weer grappig...

0,999999999...=1
want:
x=0,999999999...
10x=9,99999999...
10x-x=9,99999999-0,999999999
9x=9
x=1


Ik vermoed dat je het verschil pas bij de asymptoot gaat zien. Maar ik heb er het wiskundige genie van de familie op gezet. Hoop dat hij er wat op weet.
No shit, Sherlock
Op 10-11-2010 22:22:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Deze vond ik ook altijd al leuk, maar hier ligt de fout er wel duimendik bovenop:

(voor de duidelijkheid: x^2 betekent x-kwadraat)

x^2 - x^2 = x^2 - x^2
x(x - x) = (x + x)(x - x)
x = x + x
x = 2x
1 = 2
No shit, Sherlock
Op 10-11-2010 22:31:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Of deze:

a + b = c
2a + 2b = a + b + c
2a + 2b - 2c = a + b - c
2(a + b - c) = a + b - c
2 = 1
No shit, Sherlock
Op 10-11-2010 22:36:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pizza!:
Pieter:

Deze vond ik ook altijd al leuk, maar hier ligt de fout er wel duimendik bovenop:

(voor de duidelijkheid: x^2 betekent x-kwadraat)

x^2 - x^2 = x^2 - x^2
x(x - x) = (x + x)(x - x)
x = x + x
x = 2x
1 = 2

x^2-x^2 = 0
Op 10-11-2010 22:47:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Pizza!:

Pieter:

Deze vond ik ook altijd al leuk, maar hier ligt de fout er wel duimendik bovenop:

(voor de duidelijkheid: x^2 betekent x-kwadraat)

x^2 - x^2 = x^2 - x^2
x(x - x) = (x + x)(x - x)
x = x + x
x = 2x
1 = 2

x^2-x^2 = 0



Ja, dat klopt. Maar so what?
No shit, Sherlock
Op 10-11-2010 22:50:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
The Doctor:

0,999999999...=1
want:
x=0,999999999...
10x=9,99999999...
10x-x=9,99999999-0,999999999
9x=9
x=1


De vraag van mijn wiskundige familielid is of 0,9999999... niet gewoon 1 is. Of eigenlijk, of 0,9999999.... eigenlijk wel ongelijk is aan 1.
Hier volgt zijn gedeeltelijk antwoord:

De vraag is of de limiet van de som van 9.10^-i voor i = 1 tot oneindig gelijk is aan 1. De meeste wiskundigen gaan ervan uit dat dit inderdaad zo is. Maar zelfs in de oudheid dachten ze hier al over na: Zeno en de paradox van Achilles en de schildpad:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeno%27s_paradoxen


No shit, Sherlock
Op 10-11-2010 23:28:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pizza!:
Pieter:

Pizza!:

Pieter:

Deze vond ik ook altijd al leuk, maar hier ligt de fout er wel duimendik bovenop:

(voor de duidelijkheid: x^2 betekent x-kwadraat)

x^2 - x^2 = x^2 - x^2
x(x - x) = (x + x)(x - x)
x = x + x
x = 2x
1 = 2

x^2-x^2 = 0



Ja, dat klopt. Maar so what?

weinig, maar zorgt er wel voor dat x=2x neerkomt op 0=2keer
laatste is dus 0=0 ipv 1 = 2
idd so what verder :p
Op 10-11-2010 23:35:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Pizza!:

Pieter:

Pizza!:

Pieter:

Deze vond ik ook altijd al leuk, maar hier ligt de fout er wel duimendik bovenop:

(voor de duidelijkheid: x^2 betekent x-kwadraat)

x^2 - x^2 = x^2 - x^2
x(x - x) = (x + x)(x - x)
x = x + x
x = 2x
1 = 2

x^2-x^2 = 0



Ja, dat klopt. Maar so what?

weinig, maar zorgt er wel voor dat x=2x neerkomt op 0=2keer
laatste is dus 0=0 ipv 1 = 2
idd so what verder :p


Klopt helemaal wat je schrijft, maar het is niet de oplossing
No shit, Sherlock
Op 10-11-2010 23:38:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pizza!:
Pieter:

Pizza!:

Pieter:

Pizza!:

Pieter:

Deze vond ik ook altijd al leuk, maar hier ligt de fout er wel duimendik bovenop:

(voor de duidelijkheid: x^2 betekent x-kwadraat)

x^2 - x^2 = x^2 - x^2
x(x - x) = (x + x)(x - x)
x = x + x
x = 2x
1 = 2

x^2-x^2 = 0



Ja, dat klopt. Maar so what?

weinig, maar zorgt er wel voor dat x=2x neerkomt op 0=2keer
laatste is dus 0=0 ipv 1 = 2
idd so what verder :p


Klopt helemaal wat je schrijft, maar het is niet de oplossing

hmm ik wou dat ik beter had opgelet bij algebra in dat geval
edit: hoort die + in (x+x)(x-x) eigenlijk een - te zijn anders?
(bericht gewijzigd op 10-11-2010 23:55:36)
Op 10-11-2010 23:51:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Pizza!:

Pieter:

Pizza!:

Pieter:

Pizza!:

Pieter:

Deze vond ik ook altijd al leuk, maar hier ligt de fout er wel duimendik bovenop:

(voor de duidelijkheid: x^2 betekent x-kwadraat)

x^2 - x^2 = x^2 - x^2
x(x - x) = (x + x)(x - x)
x = x + x
x = 2x
1 = 2

x^2-x^2 = 0



Ja, dat klopt. Maar so what?

weinig, maar zorgt er wel voor dat x=2x neerkomt op 0=2keer
laatste is dus 0=0 ipv 1 = 2
idd so what verder :p


Klopt helemaal wat je schrijft, maar het is niet de oplossing

hmm ik wou dat ik beter had opgelet bij algebra in dat geval
edit: hoort die + in (x+x)(x-x) eigenlijk een - te zijn anders?


Ik vind het dapper dat je het wilt proberen!

Hint: delen door 0 is flauwekul. Oftewel: damanie.

Edit. Ik ga naar bed, dus voorlopig geen antwoord. Truste allemaal!
(bericht gewijzigd op 11-11-2010 0:04:52)
No shit, Sherlock
Op 10-11-2010 23:56:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Pieter:

Of deze:

a + b = c
2a + 2b = a + b + c
2a + 2b - 2c = a + b - c
2(a + b - c) = a + b - c
2 = 1

Wel droog. Zo is weer bewezen dat iets volkomen logisch kan lijken maar toch absurde resultaten kan geven. Raadsel numerologie ook weer opgelost. Next.
Op 10-11-2010 23:57:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
M-a-r-k: 0,9 x diagonaal van de piramide (grondvlak) : 2x hoogte piramide

ook leuk http://www.markorodin.com

1x9=9
2x9=18 1+8=9
3x9=27 2+7=9
etc.

9/1=9
9/2=4,5 4+5=9
9/3=3,0 3+0=3
9/4=2,25 2+2+5=9
9/5=1,8 1+8=9
9/6=1,5 1+5=6
9/7=1,285714etc alle nummers bijelkaar =9?
9/8=1.125 1+1+2+5=9
9/9=1

1/0,11111111111111111111111etc=9
Op 11-11-2010 11:30:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DaVince:
Samblo:

Pieter:

Of deze:

a + b = c
2a + 2b = a + b + c
2a + 2b - 2c = a + b - c
2(a + b - c) = a + b - c
2 = 1

Wel droog. Zo is weer bewezen dat iets volkomen logisch kan lijken maar toch absurde resultaten kan geven. Raadsel numerologie ook weer opgelost. Next.


Leuk die vergelijkingen alleen moeten ze wel goed opgelost worden anders krijg je inderdaad bizarre uitkomsten.

2(a+b-c) is bij mij 0 en geen 2 en a+b-c is bij mij ook 0 en geen 1.

Religion, a placebo which causes damage.
Op 11-11-2010 0:45:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Doctor:
Pieter:

The Doctor:

In binaire code:
6=0110
9=1001
6 en 9 zijn complementair, en 9 is op z'n kop 6, dus da's dan wel weer grappig...

0,999999999...=1
want:
x=0,999999999...
10x=9,99999999...
10x-x=9,99999999-0,999999999
9x=9
x=1


Ik vermoed dat je het verschil pas bij de asymptoot gaat zien. Maar ik heb er het wiskundige genie van de familie op gezet. Hoop dat hij er wat op weet.

Ik weet zelf ook wel dat er een redeneringsfout in zit, maar hij lijkt te kloppen voor mensen die niet zo goed zijn in wiskunde

9= 3^2^1
Going down like the Titanic!
Op 11-11-2010 16:41:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
The Doctor:

Pieter:

The Doctor:

In binaire code:
6=0110
9=1001
6 en 9 zijn complementair, en 9 is op z'n kop 6, dus da's dan wel weer grappig...

0,999999999...=1
want:
x=0,999999999...
10x=9,99999999...
10x-x=9,99999999-0,999999999
9x=9
x=1


Ik vermoed dat je het verschil pas bij de asymptoot gaat zien. Maar ik heb er het wiskundige genie van de familie op gezet. Hoop dat hij er wat op weet.

Ik weet zelf ook wel dat er een redeneringsfout in zit, maar hij lijkt te kloppen voor mensen die niet zo goed zijn in wiskunde

9= 3^2^1


Ik heb het gevoel dat je een reactie van mij gemist hebt
Hier komt ie nog eens:

De vraag van mijn wiskundige familielid is of 0,9999999... niet gewoon 1 is. Of eigenlijk, of 0,9999999.... eigenlijk wel ongelijk is aan 1.
Hier volgt zijn gedeeltelijk antwoord:

De vraag is of de limiet van de som van 9.10^-i voor i = 1 tot oneindig gelijk is aan 1. De meeste wiskundigen gaan ervan uit dat dit inderdaad zo is. Maar zelfs in de oudheid dachten ze hier al over na: Zeno en de paradox van Achilles en de schildpad:
http://nl.wikip...7s_paradoxen
No shit, Sherlock
Op 11-11-2010 18:04:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
DaVince:

Samblo:

Pieter:

Of deze:

a + b = c
2a + 2b = a + b + c
2a + 2b - 2c = a + b - c
2(a + b - c) = a + b - c
2 = 1

Wel droog. Zo is weer bewezen dat iets volkomen logisch kan lijken maar toch absurde resultaten kan geven. Raadsel numerologie ook weer opgelost. Next.


Leuk die vergelijkingen alleen moeten ze wel goed opgelost worden anders krijg je inderdaad bizarre uitkomsten.

2(a+b-c) is bij mij 0 en geen 2 en a+b-c is bij mij ook 0 en geen 1.


Ja, dat klopt helemaal, maar de vraag is waar de fout in het bewijs (dat 1 = 2) zit.
Er wordt namelijk een bewerking uitgevoerd die niet mag, om tot het resultaat te komen. Welke bewerking is dat?
(bericht gewijzigd op 11-11-2010 18:08:56)
No shit, Sherlock
Op 11-11-2010 18:07:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Voor de puzzelaars die het willen weten: hier komt de oplossing.
Voor de puzzelaars die het niet willen weten: stop hier met lezen.
In beide opgaven zit een deel dat de uitkomst 0 heeft:

x - x = 0 en
a + b - c = 0

Na x(x - x) = (x + x)(x - x) volgt de tussenstap:

__________ (x - x)
x = (x + x) ---------
__________ (x - x)

(de underscores zijn spaties; ik weet niet hoe ik anders die deling onder elkaar kan krijgen.)

En aangezien (x - x) gelijk is aan 0, deel je door 0 en dat mag niet.

Idem bij dat andere bewijs: je deelt door 0.
(bericht gewijzigd op 11-11-2010 22:53:14)
No shit, Sherlock
Op 11-11-2010 21:48:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tacpaws: 9 knuffels gevolgd door 9 kusjes
9 sloken voor 9 shots
9 vrienden zijn 9 verjaardagen vieren XD
9 koppen thee met 9 koekjes

Ik hou niet van rekenen

Live life form the heart
Op 11-11-2010 22:50:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Tacpaws:

9 knuffels gevolgd door 9 kusjes
9 sloken voor 9 shots
9 vrienden zijn 9 verjaardagen vieren XD
9 koppen thee met 9 koekjes

Ik hou niet van rekenen

En het is vast ook 'toeval' dat alle negens in je reactie opgeteld 72 vormen?
7 + 2 = 9
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 12-11-2010 0:47:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Ja Horus:

Tacpaws:

9 knuffels gevolgd door 9 kusjes
9 sloken voor 9 shots
9 vrienden zijn 9 verjaardagen vieren XD
9 koppen thee met 9 koekjes

Ik hou niet van rekenen

En het is vast ook 'toeval' dat alle negens in je reactie opgeteld 72 vormen?
7 + 2 = 9


Jemig Horus, gaat het wel goed met je? Moet ik een dokter bellen?
Op 12-11-2010 0:58:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Samblo:

Ja Horus:

Tacpaws:

9 knuffels gevolgd door 9 kusjes
9 sloken voor 9 shots
9 vrienden zijn 9 verjaardagen vieren XD
9 koppen thee met 9 koekjes

Ik hou niet van rekenen

En het is vast ook 'toeval' dat alle negens in je reactie opgeteld 72 vormen?
7 + 2 = 9


Jemig Horus, gaat het wel goed met je? Moet ik een dokter bellen?

Nee man! Lachen hierzo. En het gaaat maaar dooor...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 12-11-2010 1:06:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Voorbeeld:
op deze site met numerologische 'naamgenerator'
http://www.symbolic.be/?CategoryID=423&ArticleID=679
blijken Geert Wilders, Maxime Verhagen en Emile Roemer alledrie een '1':
"1 - De Enkeling. De 1 staat alleen, op zichzelf en meestal op een vooruitgeschoven Post. Hij is de initiatiefnemer, de schepper, de pionier; een mens die waarlijk onafhankelijk is en die getuigt van individualiteit, originaliteit en voortvarendheid. U geeft het tempo aan, bent de leider, de dirigent. Dit is het getal van de activiteit, het aansporen, de wilskracht, het ini­tiatief, de bezitsdrang, de macht en de inventiviteit. U bezit moed, u gelooft in uzelf en uw ideeën, u wenst anders te zijn dan anderen, meester over uw eigen geest en levensstijl." etc.
Toeval?
(bericht gewijzigd op 12-11-2010 1:21:51)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 12-11-2010 1:13:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: En wanneer ik Jozef Stalin, Adolf Hitler of Mao invoer, kom ik steeds op een 2 uit.
2 - "De 2 is niet zelden geïnteresseerd in occulte zaken. De negatieve 2 is onverschillig, zorgeloos, ontevreden en overgevoelig, hij heeft weinig karakter, imiteert anderen en zit vol kritiek. Het ontbreekt u aan moed, u bent verlegen, chagrijnig, humeurig en opvliegend. U kunt mokken, geniepig zijn en wreed."[/2]
Toeval?
(bericht gewijzigd op 12-11-2010 1:29:00)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 12-11-2010 1:27:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Ja Horus:

En wanneer ik Jozef Stalin, Adolf Hitler of Mao invoer, kom ik steeds op een 2 uit.
2 - "De 2 is niet zelden geïnteresseerd in occulte zaken. De negatieve 2 is onverschillig, zorgeloos, ontevreden en overgevoelig, hij heeft weinig karakter, imiteert anderen en zit vol kritiek. Het ontbreekt u aan moed, u bent verlegen, chagrijnig, humeurig en opvliegend. U kunt mokken, geniepig zijn en wreed."
Toeval?

Ik ben ook een 2, volgens die site. Moet je mij nu preventief afmaken of houden we het op een kans van 1 op 10?
(bericht gewijzigd op 12-11-2010 1:31:49)
United as one. Divided by zero.
Op 12-11-2010 1:31:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
3.14po:

Ja Horus:

En wanneer ik Jozef Stalin, Adolf Hitler of Mao invoer, kom ik steeds op een 2 uit.
2 - "De 2 is niet zelden geïnteresseerd in occulte zaken. De negatieve 2 is onverschillig, zorgeloos, ontevreden en overgevoelig, hij heeft weinig karakter, imiteert anderen en zit vol kritiek. Het ontbreekt u aan moed, u bent verlegen, chagrijnig, humeurig en opvliegend. U kunt mokken, geniepig zijn en wreed."
Toeval?

Ik ben ook een 2, volgens die site. Moet je mij nu preventief afmaken of houden we het op een kans van 1 op 10?

?
Ik kom met jouw naam op een 5 uit:
5 - Vrijheid en afwisseling. De meeste mensen die onder het getal 5 vallen, spreiden vrijheid in gedachten, woord en daad ten toon. De 5 is veelzijdig, veranderlijk en progressief, hij heeft aanpassingsvermogen en begrip voor anderen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 12-11-2010 1:40:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Ja Horus:

En wanneer ik Jozef Stalin, Adolf Hitler of Mao invoer, kom ik steeds op een 2 uit.
Toeval?

Ja vooral dat liefdevol, tactvol, charmant, zachtmoedig en bescheiden passen wel heel goed bij die bovenste namen Je hebt me overtuigd. Numerologie werkt!

2 - Samenwerking en tact. De 2 is zeker niet iemand die de eenzaamheid prefereert, integendeel het gezelschap van anderen, het erbij horen, is voor hem min of meer onontbeerlijk. U hebt veel liefde te geven en wenst anderen van dienst te zijn; u bent tactvol, charmant, ontvankelijk, zachtmoedig, zeer gevoelig, sensitief en ijverig. U houdt van orde en netheid en hebt oog voor kleinigheden. U kunt zeer analytisch te werk gaan en streeft naar evenwicht dat tot stand is gekomen door het opheffen van tegenstellingen. U past zich over het algemeen makkelijk aan, bent bescheiden, geduldig en vriendelijk. U hebt maatgevoel en houdt van muziek. De 2 is niet zelden geïnteresseerd in occulte zaken. De negatieve 2 is onverschillig, zorgeloos, ontevreden en overgevoelig, hij heeft weinig karakter, imiteert anderen en zit vol kritiek. Het ontbreekt u aan moed, u bent verlegen, chagrijnig, humeurig en opvliegend. U kunt mokken, geniepig zijn en wreed. Vleierij, onrust sto­ken alsmede een neiging tot pessimisme en liegen zijn ook nog enkele onplezierige eigenschappen die onder het getal 2 kunnen vallen. Het getal 2 moet de waarde van discipline leren kennen, moet trachten een positievere levenshouding op te bouwen en zich een doel kiezen om dit daarna met overtuiging en kracht na te streven.
Op 12-11-2010 1:49:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo: @ Ja Horus: Is het toeval dat je het lief charmant enzo hebt weggelaten bij jouw beschrijving van de 2?
Op 12-11-2010 1:51:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Samblo:

@ Ja Horus: Is het toeval dat je het lief charmant enzo hebt weggelaten bij jouw beschrijving van de 2?

Ik probeer juist aan te tonen dat het bullshit is. Wanneer je bijvoorbeeld Adolf weglaat of Jozef met een 's' schrijft ipv met een 'z' of Ze Dong of toevoegt aan Mao krijg je heel andere resultaten. Het is even puzzelen maar uiteindelijk is het te doen.
Overigens schijnen lief en charmant zeker in de beginjaren van de opkomst van Hitler wel op hem van toepassing te zijn geweest.
(bericht gewijzigd op 12-11-2010 2:01:02)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 12-11-2010 1:57:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Ja Horus:

3.14po:

Ja Horus:

En wanneer ik Jozef Stalin, Adolf Hitler of Mao invoer, kom ik steeds op een 2 uit.
2 - "De 2 is niet zelden geïnteresseerd in occulte zaken. De negatieve 2 is onverschillig, zorgeloos, ontevreden en overgevoelig, hij heeft weinig karakter, imiteert anderen en zit vol kritiek. Het ontbreekt u aan moed, u bent verlegen, chagrijnig, humeurig en opvliegend. U kunt mokken, geniepig zijn en wreed."
Toeval?

Ik ben ook een 2, volgens die site. Moet je mij nu preventief afmaken of houden we het op een kans van 1 op 10?

?
Ik kom met jouw naam op een 5 uit:
5 - Vrijheid en afwisseling. De meeste mensen die onder het getal 5 vallen, spreiden vrijheid in gedachten, woord en daad ten toon. De 5 is veelzijdig, veranderlijk en progressief, hij heeft aanpassingsvermogen en begrip voor anderen.

Ik gebruikte mijn volledige naam, zoals ik die de laatste tijd wel vaker gebruik. (scheelt iets meer onzin op google)
United as one. Divided by zero.
Op 12-11-2010 8:07:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL: WODposDT-IC
(with an open door to a possible deeper truth i claim...)

Wat een onzin, die naam/nummergeneratortekstjes. Officieel ben ik een 3, maar onder korte versies van "ik", volgen een 5, 1 en een 7. En het klopt allemaal!

Heb trouwens wel medelijden met die calculator ( http://www.symbolic.be/?CategoryID=423&ArticleID=679 ) als katholieken en Indiërs hun cijfer willen weten.

RR
(bericht gewijzigd op 12-11-2010 10:14:50)
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 12-11-2010 10:13:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: In het blog:
Waarom lijkt het tweede teken op een S-rune?
Of is dat zo, omdat ik dat wil zien?
Cannot kill the Battery!!!
Op 12-11-2010 21:30:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sonlives: ik kan de 9; en/met/op/of delen, aftrekken, optellen, vermenigvuldigen, bekijken, beroeren, anticiperen, vertellen, filosoferen, vervormen, rekenen, uitbetalen, intypen, innen, geven, photoshoppen, opschrijven, omrekenen in valuta's, bellen, e-mailen, hyven, de film bekijken, luisteren, poepen, researchen, lezen, inkleuren, dromen, drinken (9 bier), zijn (leeftijd), wachten (9 min/uur.dgn/mnd/jaren.),

en wat al niet meer.......
mooi boek, hoop het eens te lezen....
Op 01-12-2010 4:10:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lindaatje: Heeee wat Lief van jullie. Dankjewel!! Leuk, ga ik lekker bij de kerstboom lezen met de kerst.
Dikke Kus ~Linda
CAUTE - Behoedzaamheid
Op 01-12-2010 0:52:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Alle winnaars: gefeliciteerd!
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 15:23:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: Ik kan een wedstrijdje maken met de vraag "wat kan u allemaal met de 9?" en dan het boek "Apollyon de Antichrist, geschreven door Han Peeters" als prijs aanbieden aan diegene die dít antwoord geeft.

[size=1]
Maar ik ben te laat.
Aan de winnaars: gefeliciteerd!
[/size]
(bericht gewijzigd op 3-12-2010 20:23:41)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 20:21:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
lindaatje:

Heeee wat Lief van jullie. Dankjewel!! Leuk, ga ik lekker bij de kerstboom lezen met de kerst.
Dikke Kus ~Linda

En, wat vond je ervan?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op --0 3:53:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: 13837 x je leeftijd x 73 = ???
'Don't forget rule number 6'
Op --0 6:56:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden