Soms horen we in de reaguurderspanelen het commentaar dat iets niet op GW past of geen onderwerp is voor Grenswetenschap.nl. Onze blogs zijn als een vol en divers smakenpalet, de ene dag is het heerlijk, de andere blijft er misschien iets vies tussen uw tanden hangen. En dan is er nog het nieuws dat u zelf aanbrengt en duidelijk maakt dat niet iedereen dezelfde opvattingen heeft van wat nu precies grenswetenschap is. Interessant vraagstuk dachten wij. Hoewel we voor onszelf een (ruim op te vatten) kadrering hebben, hoeft dat voor u niet zo te zijn. Dus, wat is grenswetenschap voor u eigenlijk? Wat is op de grens, wat is erover? Welke onderwerpen kunnen wel, welke niet? Shoot!

Beetje grenswetenschap...
(Beetje grenswetenschap...)
nupeet: Ruim opvatten, is dit nu dans of is dit acrobatiek, of een mix.
Of begrijp ik de vraagstelling niet?
Unity in the Heart of Diversity
Op --0 9:00:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
nupeet:

Ruim opvatten, is dit nu dans of is dit acrobatiek, of een mix.
Of begrijp ik de vraagstelling niet? (...)
Maakt niet uit: 'out of the box' denken is de essentie van grenswetenschap, lijkt mij.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op --0 9:04:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Ja Horus:

Maakt niet uit: 'out of the box' denken is de essentie van grenswetenschap, lijkt mij.

Geheel mee eens. Er zijn echter onderwerpen die ik hier niet zo erg op zijn plaats vindt. Zoals bijvoorbeeld roddels die je in de Story of Privé vindt. Politiek vindt ik ook niet zo geschikt, tenzij we grotelijks worden belazerd (en dan worden we volgens mij wel eens).
Aan de politiek verwante discussies (bijv. Islam is godsdienst of ideologie) zijn dan wel weer aardig en kunnen (grens)wetenschappelijk zijn.
Op --0 9:44:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lange wapper: Wel Tim, een eenvoudig antwoordje op uw vraag: DOE VERDER ZOALS GE BEZIG ZIJT !!!!! Laat misschien hier en daar, waar het écht niet noodzakelijk is, die engelse uitdrukkingen achterwege; onze taal wordt al genoeg vergiftigd door die vreemde uitdrukkingen !
Op --0 9:50:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
lange wapper:

Wel Tim, een eenvoudig antwoordje op uw vraag: DOE VERDER ZOALS GE BEZIG ZIJT !!!!! Laat misschien hier en daar, waar het écht niet noodzakelijk is, die engelse uitdrukkingen achterwege; onze taal wordt al genoeg vergiftigd door die vreemde uitdrukkingen !

Right, oké, got you!
(bericht gewijzigd op 19-11-2010 10:26:57)
Op --0 10:26:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
B.A. Rabas: Grenswetenschap moet de onderwerpen behandelen die de wetenschap raken, maar als zodanig niet door de reguliere wetenschap worden opgepakt.
Ik denk, dus ik ben
Op --0 11:04:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Controversiële onderwerpen die door de wetenschap aan de kant worden geschoven. Da's grenswetenschap.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 11:16:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat: Wetenschap die voorop loopt op de reguliere wetenschap (voorop is immers ook een grens).

Alles wat de wetenschapelijke paradigma's doorbreekt.
"We're all mad here."
Op --0 11:23:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: Ik twijfel nog.
'Don't forget rule number 6'
Op --0 11:55:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Duncan: assumptions lead to misunderstandings
question are not stupid only the answers

mis wel wat diepgang zo nu en dan :-)
Op --0 0:13:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
galaxy: Gewoon op de huidige manier doorgaan.
Op --0 0:17:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Zo doorgaan lijkt me prima. Artikelen die me niet interesseren, of die door hun opmaak voor mij onleesbaar zijn, sla ik gewoon over. (Klikken op 'dit past niet op GW' heeft geen enkel nut, de artikelen blijven staan tot in de eeuwigheid. Of is er een aantal minnen vastgesteld waarbij het artikel wordt verwijderd?)
De verhouding redactionele artikelen/door lezers geplaatste artikelen is wel erg scheef.
Meer eigen werk dus graag!
Is it electrickery?
Op --0 0:23:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
AlfredJKwak: Geen politieke onderwerpen, voor de rest gewoon op dezelfde wijze doorgaan.
Op --0 0:55:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
nupeet:

Ruim opvatten, is dit nu dans of is dit acrobatiek, of een mix.
Of begrijp ik de vraagstelling niet?


Dankjewel Nupeet, Ik heb weer een paar minuten genoten van prachtige kunst.
Alleen mensen kunnen zich emotioneel uitdrukken in een dans die iedereen begrijpt. Zelfs zonder de muziek op de achtergrond, die trouwens ook een pluim verdient
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 13:03:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: Voor mij is alles waar je een andere mening of idee over kunt hebben geschikt voor grenswetenschap. Dus geen roddels en/of persoonlijke verzinsels en alle andere dingen wel. ga lekker zo door. Ik lees (bijna) alles en reageer als ik daar zin in heb. Net zo als iedereen denk ik.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 13:08:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ongelooflijk: Gezien de gemiddelde reactie onder uw, doorgaans vermakelijke artikelen, constateer ik dat het merendeel van uw lezers nauwelijks een concreet besef heeft van het begrip wetenschap. Om hen nu te vragen de grenzen op te rekken van iets dat zij niet kunnen definieren, lijkt mij een doordachte oefening in onbenulligheid. Gelukkig zal het niet ten koste gaan van de vermakelijkheid uwer website. Bedankt hiervoor en ga vooral lang door!
Op --0 13:10:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Nickname: Ik vindt zoals het gaat prima zoals aangegeven is er heel divers publiek.
Hetgeen dat ik zelf leuk zou vinden is een serie artikelen over de verboden archeologie. Ga lekker zo door!
HierHeen.nl
Op --0 13:19:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Keimpe: Zodra je grenswetenschap gaat definiëren is het gewone wetenschap geworden en is voor mij de lol eraf.
Op --0 14:06:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Yiha:
Ongelooflijk:

Gezien de gemiddelde reactie onder uw, doorgaans vermakelijke artikelen, constateer ik dat het merendeel van uw lezers nauwelijks een concreet besef heeft van het begrip wetenschap. Om hen nu te vragen de grenzen op te rekken van iets dat zij niet kunnen definieren, lijkt mij een doordachte oefening in onbenulligheid. Gelukkig zal het niet ten koste gaan van de vermakelijkheid uwer website. Bedankt hiervoor en ga vooral lang door!

Echt wetenschappelijk nieuws mag voor mij ook meer op de voorgrond komen.
Op --0 15:03:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : Ach ..zolang het maar niet over bosnische piramiden gaat vind ik alles best ;-)
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op --0 16:08:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
galaxy:

Gewoon op de huidige manier doorgaan.

Roerend mee eens!
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 16:17:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: De diversiteit van de onderwerpen vind ik prima. Maar het woord 'grenswetenschap' dekt de lading niet echt meer omdat de lading breder is getrokken. Dus ik kan me voorstellen dat mensen daarom een beetje raar op kijken dat er ook genoeg niet-gw blogs zijn.
ech?
Op --0 16:25:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
Plakband:

De diversiteit van de onderwerpen vind ik prima. Maar het woord 'grenswetenschap' dekt de lading niet echt meer omdat de lading breder is getrokken. Dus ik kan me voorstellen dat mensen daarom een beetje raar op kijken dat er ook genoeg niet-gw blogs zijn.

Ze zijn daarentegen niet allemaal even gezellig.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 16:29:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
JArl-Vider: Daar doorgaan waar de wetenschap het ijs te glad vinden, en durf dan desnoods als de "Fool"in het wetenschappelijk kaartspel te zijn, het door het ijszakken zie je als deel van het onderzoek, dus wees voorbereid!
En wat je niet moet doen is de "Fool"zijn, want ach, als je dan door het ijs zakt is de kans groot dat de 'commentaren' je doen verdrinken.
Op --0 18:18:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
HG: Grenswetenschap is een toestand. En deze toestand betreft de bestaande situatie in de wetenschap. Want als de wetenschap een basis heeft gelegd die de grondslag vormt onder iedere tak van wetenschap, dan bestaat er geen grenswetenschap. Men kan dan hoogstens zeggen dat een bepaald onderwerp nog niet tot op de bodem is uitgezocht omdat er tot dat moment andere belangrijkere onderwerpen waren om te onderzoeken.

Als de wetenschap de overtuiging heeft dat haar bestaande werkwijze de enige juiste weg is tot het verkrijgen van deze uiteindelijke grondslag onder alle wetenschappelijke kennis - maar na tientallen jaren (of zelfs eeuwen) intensief onderzoek deze grondslag nog steeds niet heeft gevonden - dan kan men concluderen dat de bestaande werkwijze van deze wetenschap ontoereikend is gebleken voor het gestelde doel. En dit houdt automatisch in dat deze wetenschap de ogen heeft gesloten voor allerlei fenomenen binnen de menselijke werkelijkheid die niet passen binnen het kader van deze wetenschjappelijke werk- en denkwijze. Anders gezegd: deze wetenschap hanteert dogma's en weigert publiekelijk haar beginselen te relativeren.

Grenswetenschap bestaat dus bij de gratie van een wetenschap die niet de gehele werkelijkheid onderzoekt als gevolg van de vooringenomen standpunten van de beoefenaars van deze wetenschap. Onderzoek naar dit uitgesloten deel van de werkelijkheid zal misschien/hopelijk resulteren in het vinden van de uiteindelijke grondslag onder de allesomvattende werkelijkheid van het universum. Met andere woorden: in de ogen van de buitenwacht zal dit "alternatieve" onderzoek - positief gezien - de kwalificatie "grenswetenschap" krijgen. Maar dit grenswetenschappelijk onderzoek zal minstens even methodologisch en diepgaand moeten zijn als het onderzoek binnen de reguliere wetenschap om succes te kunnen boeken.
(bericht gewijzigd op 19-11-2010 19:44:41)
Op --0 19:39:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
welja:

Plakband:

De diversiteit van de onderwerpen vind ik prima. Maar het woord 'grenswetenschap' dekt de lading niet echt meer omdat de lading breder is getrokken. Dus ik kan me voorstellen dat mensen daarom een beetje raar op kijken dat er ook genoeg niet-gw blogs zijn.

Ze zijn daarentegen niet allemaal even gezellig.

O, gaan we zo beginnen...

Cannot kill the Battery!!!
Op --0 19:59:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Ik heb hier blogs gelezen waar ik met mijn ogen knipperde van verbazing.

Onderwerpen over realiteiten, het heelal, paranormaliteit scoren het hoogst, maar van politiek getinte onderwerpen, mits goed onderbouwd kan ik ook genieten, zeker als je ziet wat er wereldwijd speeld en het speculeren en discussieren over het verdere verloop kan ik ook waarderen.

De onderwerpen zijn voor de definitie van grenswetenschap wellicht ruim, het is wel een van de blogs waar ik het liefst kom en dat zal wel door de goede onderlinge sfeer komen.

Verder zou ik een hoekje voor leden waar je zelf een stukje kan schrijven ook geen overbodige luxe.
Soms heb ik wel een idee om een gastartikel te schrijven, maar om nou voor een enkel artikel gelijk redacteur te worden gaat mij ook wat ver(omdat ik niet kan garanderen of ik wel aan mijn ratio komt, puur wegens tijdgebrek).

Tot slot werkt de teksteditor alleen correct in IE8 als de compatibiliteitsweergave is ingeschakeld.
Met andere browsers geen problemen. Kwestie van een paar code aanpassingen denk ik. Werk aan de winkel voor de technische dienst.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op --0 21:24:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95: We leven nu in de hemel.

mokum95, 2010
Op --0 22:01:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95: MARS!
Op --0 22:02:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95: 2012! ethics just passed with a blast!
Op --0 22:03:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Ik geniet erg van deze site. Niet alleen de onderwerpen die in een breed spectrum vallen, maar ook van de reacties erop.
Zelf hou ik het meest van artikelen over archeologie en geschiedenis, maar ook politiek boeit mij hier zeer. Ben ook blij dat de discussies hier scherp, maar binnen de grenzen van fatsoen blijven. Dit lijkt haast een unicum op het net.

Mocht er nog iets moeten worden toegevoegd, dan sluit ik me aan bij mijn voorgangers: een hoekje om een zelfgeschreven artikel te dumpen en iets meer (aparte) wetenschappelijke artikelen.

Verder, hulde voor de makers!
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 22:04:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Mokum95, wat een wonderlijke boodschappen
Is it electrickery?
Op --0 22:06:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
mokum95:

MARS!

JA, WAT?!?
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 22:07:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95:
Meneer Glimlach:

Ik geniet erg van deze site. Niet alleen de onderwerpen die in een breed spectrum vallen, maar ook van de reacties erop.
Zelf hou ik het meest van artikelen over archeologie en geschiedenis, maar ook politiek boeit mij hier zeer. Ben ook blij dat de discussies hier scherp, maar binnen de grenzen van fatsoen blijven. Dit lijkt haast een unicum op het net.

Mocht er nog iets moeten worden toegevoegd, dan sluit ik me aan bij mijn voorgangers: een hoekje om een zelfgeschreven artikel te dumpen en iets meer (aparte) wetenschappelijke artikelen.

Verder, hulde voor de makers!


XXX
Op --0 22:07:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95:
Marsepars:

mokum95:

MARS!

JA, WAT?!?

JA IETS. IK HEB NOG EEN HALVE EEUW TE GAAN.
Op --0 22:08:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95:
Emie :

Mokum95, wat een wonderlijke boodschappen


Die hemel quote is niet van gister.

ik heb het nimmer succesvol kunnen bevestigen.

Op --0 22:11:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
mokum95:

Marsepars:

mokum95:

MARS!

JA, WAT?!?

JA IETS. IK HEB NOG EEN HALVE EEUW TE GAAN.


Ik hoop het voor je en ik gun het je ook nog, maar vind je het erg als ik je even niet meer volg?
Het is vrijdag en dan ben ik niet zo snel...
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 22:17:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps:
Meneer Glimlach:

Ik geniet erg van deze site. Niet alleen de onderwerpen die in een breed spectrum vallen, maar ook van de reacties erop.
Zelf hou ik het meest van artikelen over archeologie en geschiedenis, maar ook politiek boeit mij hier zeer. Ben ook blij dat de discussies hier scherp, maar binnen de grenzen van fatsoen blijven. Dit lijkt haast een unicum op het net.

Mocht er nog iets moeten worden toegevoegd, dan sluit ik me aan bij mijn voorgangers: een hoekje om een zelfgeschreven artikel te dumpen en iets meer (aparte) wetenschappelijke artikelen.

Verder, hulde voor de makers!

Hear hear!!!
Helemaal mee eens!
Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op --0 22:50:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Meneer Glimlach:

Ik geniet erg van deze site. Niet alleen de onderwerpen die in een breed spectrum vallen, maar ook van de reacties erop.
Zelf hou ik het meest van artikelen over archeologie en geschiedenis, maar ook politiek boeit mij hier zeer. Ben ook blij dat de discussies hier scherp, maar binnen de grenzen van fatsoen blijven. Dit lijkt haast een unicum op het net.

Mocht er nog iets moeten worden toegevoegd, dan sluit ik me aan bij mijn voorgangers: een hoekje om een zelfgeschreven artikel te dumpen en iets meer (aparte) wetenschappelijke artikelen.

Verder, hulde voor de makers!

Van harte mee eens!
Op --0 23:11:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95: MAN, gister zag ik een - ik ken die definities niet - een voorstukje van iets dat zou komen, - The Cove - Als ik iets heb onthouden als kind, dan was het wel - Opdrijf methode. - als er iets is waar ik mij van wilt onthouden is DAT HET WEL! fuck mankind at all !
Op --0 23:14:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
mokum95:

MAN, gister zag ik een - ik ken die definities niet - een voorstukje van iets dat zou komen, - The Cove - Als ik iets heb onthouden als kind, dan was het wel - Opdrijf methode. - als er iets is waar ik mij van wilt onthouden is DAT HET WEL! fuck mankind at all !

Mokum gezellig dat je er bent. Maar voor dit soort opmerkingen is de Zeepkist uitgevonden!
Op --0 23:21:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
mokum95:

MAN, gister zag ik een - ik ken die definities niet - een voorstukje van iets dat zou komen, - The Cove - Als ik iets heb onthouden als kind, dan was het wel - Opdrijf methode. - als er iets is waar ik mij van wilt onthouden is DAT HET WEL! fuck mankind at all !


Euh... je hebt denk ik een "trailer" gezien van iets, maar ik volg je verder helemaal niet. Althans, ik zie de link niet met dit draadje.

---
@ Socrates, Paps en Mokum95:
Bedankt voor jullie bijval, blij dat ik niet de enige ben die dat vind.

Mag ik vanaf deze plek een keer tegen alle vaste reageerders hier zeggen dat ik het leuk vind om jullie reacties te lezen en om met jullie in discussie te gaan. Dat voegt wat toe in mijn leven!

---
@ de redactie:
Misschien nog iets om toe te voegen: het is wel leuk om soms wat meer te weten van onze reageerders. Bijv: uit welke delen van het land komt met hier zoal, wat is de gemiddelde leeftijd, opleidingsniveau, politieke voorkeur, etc. Oftewel: een poll lijkt me wel wat. Ben namelijk wel benieuwd naar mijn mede reageerders.

(bericht gewijzigd op 19-11-2010 23:25:42)
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 23:25:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95: of, wie snapt niet wat ik hiervoor zei? honderden dolfijnen gedreven in een hoek en ....
Op --0 23:25:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
mokum95:

of, wie snapt niet wat ik hiervoor zei? honderden dolfijnen gedreven in een hoek en ....


Ah, nu volg ik je.
Ja, inderdaad. Dat hoef ik ook nooit meer te zien.
Misschien kan dat alleen als we niet wegkijken met zijn allen, maar zorgen dat het stopt.

We kunnen Dion Graus erop af sturen?
(bericht gewijzigd op 19-11-2010 23:27:09)
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 23:26:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95:
Samblo:

mokum95:

MAN, gister zag ik een - ik ken die definities niet - een voorstukje van iets dat zou komen, - The Cove - Als ik iets heb onthouden als kind, dan was het wel - Opdrijf methode. - als er iets is waar ik mij van wilt onthouden is DAT HET WEL! fuck mankind at all !

Mokum gezellig dat je er bent. Maar voor dit soort opmerkingen is de Zeepkist uitgevonden!

ik denk het niet ! http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=1G1SMSN_NLNL400&q=the+cove&btnG=Google+zoeken#q=the+cove&hl=nl&cr=countryNL&rlz=1G1SMSN_NLNL400&tbs=ctr:countryNL,qdr:d&prmd=ivn&source=lnt&sa=X&ei=PvrmTLHmFofsObzO8bAM&ved=0CBAQpwU&fp=5185595c7f21c506
is een docu op het idfa !


(bericht gewijzigd op 19-11-2010 23:30:20)
Op --0 23:26:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
mokum95:

Samblo:

mokum95:

MAN, gister zag ik een - ik ken die definities niet - een voorstukje van iets dat zou komen, - The Cove - Als ik iets heb onthouden als kind, dan was het wel - Opdrijf methode. - als er iets is waar ik mij van wilt onthouden is DAT HET WEL! fuck mankind at all !

Mokum gezellig dat je er bent. Maar voor dit soort opmerkingen is de Zeepkist uitgevonden!

ik denk het niet !

Wat heeft jouw opmerking dan met het onderwerp van dit blog te maken?
Op --0 23:30:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95:
Samblo:

mokum95:

Samblo:

mokum95:

MAN, gister zag ik een - ik ken die definities niet - een voorstukje van iets dat zou komen, - The Cove - Als ik iets heb onthouden als kind, dan was het wel - Opdrijf methode. - als er iets is waar ik mij van wilt onthouden is DAT HET WEL! fuck mankind at all !

Mokum gezellig dat je er bent. Maar voor dit soort opmerkingen is de Zeepkist uitgevonden!

ik denk het niet !

Wat heeft jouw opmerking dan met het onderwerp van dit blog te maken?


hey samblo, ik moest ineens janken om 300 dolfijnen die gedood werden.

Op --0 23:32:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
mokum95:

Samblo:

mokum95:

Samblo:

mokum95:

MAN, gister zag ik een - ik ken die definities niet - een voorstukje van iets dat zou komen, - The Cove - Als ik iets heb onthouden als kind, dan was het wel - Opdrijf methode. - als er iets is waar ik mij van wilt onthouden is DAT HET WEL! fuck mankind at all !

Mokum gezellig dat je er bent. Maar voor dit soort opmerkingen is de Zeepkist uitgevonden!

ik denk het niet !

Wat heeft jouw opmerking dan met het onderwerp van dit blog te maken?


hey samblo, ik moest ineens janken om 300 dolfijnen die gedood werden.

Dat is inderdaad droevig en meldenswaardig. Maar dan wel in de Zeepkist:
http://www.grenswetenschap.nl/blogs/2010-de-Zeepkist-week-46

Nieuws aanmelden bij de redactie kan ook altijd: zie rechtsboven.

En @ Chris e.a. Gastartikel schrijven kan ook. Stuur maar naar redactie en als het aan de kwaliteitsnormen voldoet wordt het geplaatst...
(bericht gewijzigd op 19-11-2010 23:40:49)
Op --0 23:34:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Meneer Glimlach:
@ Socrates, Paps en Mokum95:
Bedankt voor jullie bijval, blij dat ik niet de enige ben die dat vind.

Blijval
Meneer Glimlach:

@ de redactie:
Misschien nog iets om toe te voegen: het is wel leuk om soms wat meer te weten van onze reageerders... Ben namelijk wel benieuwd naar mijn mede reageerders.

Velen (waaronder ik) laten uit zichzelf al veel zien, anderen blijven wat anoniemer. Laat iedereen het zelf bepalen en als je iets wil weten, vraag ernaar!
Is it electrickery?
Op --0 23:34:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95: Samblo?
Op --0 23:42:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Emie :

Meneer Glimlach:
@ Socrates, Paps en Mokum95:
Bedankt voor jullie bijval, blij dat ik niet de enige ben die dat vind.

Blijval
Meneer Glimlach:

@ de redactie:
Misschien nog iets om toe te voegen: het is wel leuk om soms wat meer te weten van onze reageerders... Ben namelijk wel benieuwd naar mijn mede reageerders.

Velen (waaronder ik) laten uit zichzelf al veel zien, anderen blijven wat anoniemer. Laat iedereen het zelf bepalen en als je iets wil weten, vraag ernaar!



*Off-topic* (alhoewel...)

Oke, Emie. Wat ik me afvraag:
Waarom wil je bij de revue?
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 23:45:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kay-nine: Grenswetenschap: dat wat door de gevestigde wetenschappelijke wereld wordt genegeerd of ontkent.

Dat is best veel. Dat kan empirisch bewezen worden.

Naar mijn idee is er geen onderwerp dat niet herleid kan worden naar (grens)wetenschap. Ik zeg daarom: everything goes en als het je niet interesseert, laat het dan links liggen.

Ik heb geen onderschrift.
Op --0 23:51:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95: sambal bei. ja. ja.
Op --0 0:07:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
mokum95:
...

JA IETS. IK HEB NOG EEN HALVE EEUW TE GAAN.



Dan zal je je moeten haasten.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 0:41:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: nog steedsw vrijdag maar dan een uur later, als iets niet past dan maken de bezoekers er korte metten mee, en anders niet, voor de liefhebbers
Op --0 1:04:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95: hey jonge! ok dan. nou doe maar dan.
ik heb alleen respect voor de volgende alofnietdanwel aanwezige in die hoedadigheid zijnde, SCHUIN, links onder RECHTS boven. hoekende toestandverklarende WEZENS. meer niet. grt
Op --0 1:29:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95: met een kusje
Op --0 1:31:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Meneer Glimlach:


Mag ik vanaf deze plek een keer tegen alle vaste reageerders hier zeggen dat ik het leuk vind om jullie reacties te lezen en om met jullie in discussie te gaan. Dat voegt wat toe in mijn leven!

---
@ de redactie:
Misschien nog iets om toe te voegen: het is wel leuk om soms wat meer te weten van onze reageerders. Bijv: uit welke delen van het land komt met hier zoal, wat is de gemiddelde leeftijd, opleidingsniveau, politieke voorkeur, etc. Oftewel: een poll lijkt me wel wat. Ben namelijk wel benieuwd naar mijn mede reageerders.


Graag gedaan, vriend Glimlach!

Wil je echt al die dingen weten?
Is dat niet al bekend van mij, dan?
Ik ben een open boek voor allen. Als je mij wat vraagt, krijg je antwoord. Ook al bevalt het antwoord je misschien niet.
En anders vraag je het maar aan de redactie. Hullie weten ook het één en ander van mij... I'm being watched!

Maar ik weet niet zeker of die anderen veel van hun anonimiteit op willen geven.
Je kan het altijd proberen, natuurlijk.
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 7:24:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: ..... En dit houdt automatisch in dat deze wetenschap de ogen heeft gesloten voor allerlei fenomenen binnen de menselijke werkelijkheid die niet passen binnen het kader van deze wetenschjappelijke werk- en denkwijze. Anders gezegd: deze wetenschap hanteert dogma's en weigert publiekelijk haar beginselen te relativeren.

Grenswetenschap bestaat dus bij de gratie van een wetenschap die niet de gehele werkelijkheid onderzoekt als gevolg van de vooringenomen standpunten van de beoefenaars van deze wetenschap. Onderzoek naar dit uitgesloten deel van de werkelijkheid zal misschien/hopelijk resulteren in het vinden van de uiteindelijke grondslag onder de allesomvattende werkelijkheid van het universum. Met andere woorden: in de ogen van de buitenwacht zal dit "alternatieve" onderzoek - positief gezien - de kwalificatie "grenswetenschap" krijgen. Maar dit grenswetenschappelijk onderzoek zal minstens even methodologisch en diepgaand moeten zijn als het onderzoek binnen de reguliere wetenschap om succes te kunnen boeken.
[/quote]

Het benoemen van vooringenomenheid in de huidige wetenschap geeft alleen maar een vrijbrief om over wetenschap zonder fundering te mogen spreken.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op --0 8:36:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist:
Ongelooflijk:

Gezien de gemiddelde reactie onder uw, doorgaans vermakelijke artikelen, constateer ik dat het merendeel van uw lezers nauwelijks een concreet besef heeft van het begrip wetenschap. Om hen nu te vragen de grenzen op te rekken van iets dat zij niet kunnen definieren, lijkt mij een doordachte oefening in onbenulligheid. Gelukkig zal het niet ten koste gaan van de vermakelijkheid uwer website. Bedankt hiervoor en ga vooral lang door!


Sluit me hierbij aan.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op --0 8:37:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Misschien een idee om de huidige Grenswetenschap op te dele
In een aantal categorieën. Moet natuurlijk wel gedefineerd worden wat Grenswetenschap is.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op --0 8:40:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Realist:

Misschien een idee om de huidige Grenswetenschap op te dele
In een aantal categorieën. Moet natuurlijk wel gedefineerd worden wat Grenswetenschap is.

Dat gebeurt al (lange tijd).
Links onder de titel van het blog, zie je een icoontje.
Bij dit blog is dat 'diversen', maar er zijn ook blogs die vallen onder de noemer 'filosofie', 'opmerkelijk' of 'religie'.
Nooit opgevallen?
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 8:48:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lodewijck:
B.A. Rabas:

Grenswetenschap moet de onderwerpen behandelen die de wetenschap raken, maar als zodanig niet door de reguliere wetenschap worden opgepakt.


Tetzmol:

Controversiële onderwerpen die door de wetenschap aan de kant worden geschoven. Da's grenswetenschap.


Ik onderschrijf de bovenstaande beweringen en zou ze iets willen uitbreiden:

Grenswetenschap moet de onderwerpen behandelen die de wetenschap raken, maar als zodanig niet danwel op een zinloze manier door de reguliere wetenschap worden opgepakt. Daarbij horen alle door de wetenschap beschouwd als Controversiële onderwerpen. Daarnaast hoeft de behandeling van deze grenswetenschappelijke onderwerpen niet wetenschappelijk te zijn.

En verder onderschrijf ik natuurlijk de uitgangspunten van de makers van deze site. Soms zijn er onderwerpen die er wat mij betreft niet bij horen en sommige zijn volstrekt wetenschappelijk. Ik vind dat wel goed; het houdt mijn geest soepel en alert over wat ik nu eigenlijk van grenswetenschappelijke waarde vind.

(bericht gewijzigd op 20-11-2010 10:46:34)
Don't grow up, it's a trap
Op --0 10:44:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ma'lach: Grenswetenschap?
Veel meningen hier zijn erg vooringenomen en tonen een beperkte levensvisie. Als je dan al de grenzen van de wetenschap zoekt, daarbij een open mind houdend en het onmogelijke ter consideratie nemend, zal men eerst de muren rondom de geest moeten afbreken, teneinde een wijdser zicht te kunnen verkrijgen op deze realiteit, die wellicht een grotere illusie is dan wij denken, zoals de boeddhisten dat stellen, en vele andere grote filosofen.
Maar dat is ook grenswetenschap; "to boldly go where no man has gone before...." En ik ben geen 'Trekkie', by the way, maar ik vind het wel een mooie uitspraak.
Misschien sluit de onderstaande beter aan, al reken ik dan op een meer dan gemiddelde intelligentie bij de GW-lezers, alhoewel ik daar bij sommigen ernstig aan twijfel, gezien de simplistische en populistische reacties hier en daar;

“Ongebruikelijke wegen te gaan, eist veel gaven van karakter. Het vereist moed. Het vereist een zelfbewuste houding tegenover tegenspoed en gevaar. Het vereist de verbeeldingskracht om nieuwe mogelijkheden te ontwerpen. Het vereist de standvastigheid door te gaan ondanks teleurstellingen.”

J.F. Kennedy
April 1962

Veel wijsheid en inzicht toegewenst, en 'get of you're high horse!'
Op --0 11:24:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
malach:
al reken ik dan op een meer dan gemiddelde intelligentie bij de GW-lezers, alhoewel ik daar bij sommigen ernstig aan twijfel, gezien de simplistische en populistische reacties hier en daar;

Het ging over de site, niet over de reacties. Maar goed... een van de redenen waarom men in de reacties 'simpel' en 'populistisch' doet is hoogstwaarschijnlijk omdat reageerders soms denigrerend naar elkaar kunnen doen. Bijvoorbeeld door te denken dat ze slimmer/wijzer zijn dan iemand anders, terwijl ze die andere niet eens kennen en zich baseren op een paar woorden. Zolang dat gedrag van geloven in veroordeelbaar verschil erin zit, houden we dat. 't Is een beetje zoals die groenen die zelf denken goed bezig te zijn om vervolgens op anderen neer te kijken. Jammer, het spreekt iedere vorm van wijsheid tegen.
United as one. Divided by zero.
Op --0 11:32:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
3.14po:

malach:
al reken ik dan op een meer dan gemiddelde intelligentie bij de GW-lezers, alhoewel ik daar bij sommigen ernstig aan twijfel, gezien de simplistische en populistische reacties hier en daar;

Het ging over de site, niet over de reacties. Maar goed... een van de redenen waarom men in de reacties 'simpel' en 'populistisch' doet is hoogstwaarschijnlijk omdat reageerders soms denigrerend naar elkaar kunnen doen. Bijvoorbeeld door te denken dat ze slimmer/wijzer zijn dan iemand anders, terwijl ze die andere niet eens kennen en zich baseren op een paar woorden. Zolang dat gedrag van geloven in veroordeelbaar verschil erin zit, houden we dat. 't Is een beetje zoals die groenen die zelf denken goed bezig te zijn om vervolgens op anderen neer te kijken. Jammer, het spreekt iedere vorm van wijsheid tegen.


Netjes geschreven.
Als er geen politiek meer wordt geduld op deze site, kun jij ook niet meer reageren
No shit, Sherlock
Op --0 16:18:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
ma'lach:
Veel wijsheid en inzicht toegewenst, en 'get of you're high horse!'


U bedoelt: get off your high horse.

Bovengemiddeld intelligent
Is it electrickery?
Op --0 16:39:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Pieter:

Netjes geschreven.
Als er geen politiek meer wordt geduld op deze site, kun jij ook niet meer reageren

Mwoah, ik ben zelf niet echt met politiek bezig.
United as one. Divided by zero.
Op --0 17:51:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @Pipo.

Neuh, maar je bent wel politiek bezig.
No shit, Sherlock
Op --0 18:03:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Tetzmol:

Controversiële onderwerpen die door de wetenschap aan de kant worden geschoven. Da's grenswetenschap.


Maar als daarbij de échte wetenschap opzettelijk genegeerd wordt is het ranzig.
Volgens mij.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 19:33:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
3.14po:

malach:
al reken ik dan op een meer dan gemiddelde intelligentie bij de GW-lezers, alhoewel ik daar bij sommigen ernstig aan twijfel, gezien de simplistische en populistische reacties hier en daar;

Het ging over de site, niet over de reacties. Maar goed... een van de redenen waarom men in de reacties 'simpel' en 'populistisch' doet is hoogstwaarschijnlijk omdat reageerders soms denigrerend naar elkaar kunnen doen. Bijvoorbeeld door te denken dat ze slimmer/wijzer zijn dan iemand anders, terwijl ze die andere niet eens kennen en zich baseren op een paar woorden. Zolang dat gedrag van geloven in veroordeelbaar verschil erin zit, houden we dat. 't Is een beetje zoals die groenen die zelf denken goed bezig te zijn om vervolgens op anderen neer te kijken. Jammer, het spreekt iedere vorm van wijsheid tegen.

Er zijn er hier ook aanwezig die niet alles (en zeker zichzelf niet) al te serieus nemen. Ik hoef de namen niet te noemen.
En er zijn er ook die zich graag laten verbazen over de vreemde, mysterieuze of ronduit leuke dingen die recht onder onze neuzen afspelen.

Voorlopig voel ik me hier thuis en hoop ik dat dit niveau lang zo mag blijven.
Mochten er individuen zijn die zich hier niet thuis voelen of denken het beter te kunnen: Ga je gang, maar sodemieter alsjeblieft op. Ga dan lekker elders de boel lopen vergallen. Niemand verplicht je om hier te komen.

So let it be written. So let it be done.
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 21:01:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Emie :

ma'lach:
Veel wijsheid en inzicht toegewenst, en 'get of you're high horse!'


U bedoelt: get off your high horse.

Bovengemiddeld intelligent

Cannot kill the Battery!!!
Op --0 21:02:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ma'lach: tikfout van een meer dan gemiddeld snel werkend brein....
Op --0 23:05:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
malach:

tikfout van een meer dan gemiddeld snel werkend brein....

Die houden we erin!
Is it electrickery?
Op --0 23:12:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Pieter:

@Pipo.

Neuh, maar je bent wel politiek bezig.

Ik snap je niet helemaal, vrees ik.
United as one. Divided by zero.
Op --0 0:06:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
3.14po:
...
't Is een beetje zoals die groenen die zelf denken goed bezig te zijn om vervolgens op anderen neer te kijken....


Bedoel je "groenen" zoals die in de politiek? Of de gewone échte ?
Ik bedoel maar: misschien ontspruit de idee die iemand opperde dat je politiek bezig was hieruit.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 3:31:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
ma'lach:
tikfout van een meer dan gemiddeld snel werkend brein....

Snel?
Lucky Luke, eat! you're hard oud!
(bericht gewijzigd op 21-11-2010 6:47:34)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op --0 6:43:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Ja Horus:

ma'lach:
tikfout van een meer dan gemiddeld snel werkend brein....

Snel?
Lucky Luke, eat! you're hard oud!

Hé, jij kan het ook!
Ook bovengemiddeld intellinogiets?


Cannot kill the Battery!!!
Op --0 8:36:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Luk:

3.14po:
...
't Is een beetje zoals die groenen die zelf denken goed bezig te zijn om vervolgens op anderen neer te kijken....


Bedoel je "groenen" zoals die in de politiek? Of de gewone échte ?
Ik bedoel maar: misschien ontspruit de idee die iemand opperde dat je politiek bezig was hieruit.

Nee, niet die uit de politiek. Ik bedoel diegene die zich groen en milieubewust noemen qua gedrag. Een groep met excellent zicht op de splinter in het oog van de ander en een blinde vlek voor de balk in het eigen oog.
United as one. Divided by zero.
Op --0 11:09:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
3.14po:

Pieter:

@Pipo.

Neuh, maar je bent wel politiek bezig.

Ik snap je niet helemaal, vrees ik.


Ik vond de woordkeuze die je gebruikte bij je repliek op Malach bijzonder politiek. That's all.
En als politiek niet meer mag op GW, mag je dus ook geen politieke antwoorden meer geven. Dus dan mag jij niet meer reageren
No shit, Sherlock
Op --0 14:54:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Pieter:

3.14po:

Pieter:

@Pipo.

Neuh, maar je bent wel politiek bezig.

Ik snap je niet helemaal, vrees ik.


Ik vond de woordkeuze die je gebruikte bij je repliek op Malach bijzonder politiek. That's all.
En als politiek niet meer mag op GW, mag je dus ook geen politieke antwoorden meer geven. Dus dan mag jij niet meer reageren

Achzo...
United as one. Divided by zero.
Op --0 15:12:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi:
Ongelooflijk:

Gezien de gemiddelde reactie onder uw, doorgaans vermakelijke artikelen, constateer ik dat het merendeel van uw lezers nauwelijks een concreet besef heeft van het begrip wetenschap. Om hen nu te vragen de grenzen op te rekken van iets dat zij niet kunnen definieren, lijkt mij een doordachte oefening in onbenulligheid. Gelukkig zal het niet ten koste gaan van de vermakelijkheid uwer website. Bedankt hiervoor en ga vooral lang door!


Ben blij dat wij met onze onbenullige, doch vermakelijke reacties uw dagen die ongetwijfeld gevuld zijn met ernstige zaken van hoog niveau, hebben kunnen opluisteren..
Overigens vraag ik me af of de gevestige wetenschappers wel zo goed weten wat wetenschap is, gezien de vele onder de tafel geveegde bewijzen voor bepaalde zaken, die hen niet uitkomen.
Op --0 17:06:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
sufi:


Overigens vraag ik me af of de gevestige wetenschappers wel zo goed weten wat wetenschap is, gezien de vele onder de tafel geveegde bewijzen voor bepaalde zaken, die hen niet uitkomen.

Dat is geen wetenschap, maar politiek.
En ik heb begrepen dat dat niet wenselijk is op GW...
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 17:40:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
Marsepars:

sufi:


Overigens vraag ik me af of de gevestige wetenschappers wel zo goed weten wat wetenschap is, gezien de vele onder de tafel geveegde bewijzen voor bepaalde zaken, die hen niet uitkomen.

Dat is geen wetenschap, maar politiek.
En ik heb begrepen dat dat niet wenselijk is op GW...


"niet wenselijk" dat is ook weer politiek..ahhhhHHgg!!
"We're all mad here."
Op --0 18:09:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
ahhhhHHgg!!


U mag blijven wegens niet-politiek
No shit, Sherlock
Op --0 18:20:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Cheshire Cat:

Marsepars:

sufi:


Overigens vraag ik me af of de gevestige wetenschappers wel zo goed weten wat wetenschap is, gezien de vele onder de tafel geveegde bewijzen voor bepaalde zaken, die hen niet uitkomen.

Dat is geen wetenschap, maar politiek.
En ik heb begrepen dat dat niet wenselijk is op GW...


"niet wenselijk" dat is ook weer politiek..ahhhhHHgg!!

Cannot kill the Battery!!!
Op --0 18:22:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Marsepars:

sufi:


Overigens vraag ik me af of de gevestige wetenschappers wel zo goed weten wat wetenschap is, gezien de vele onder de tafel geveegde bewijzen voor bepaalde zaken, die hen niet uitkomen.

Dat is geen wetenschap, maar politiek.
En ik heb begrepen dat dat niet wenselijk is op GW...



Het kan dan ook religie zijn die aan de basis ligt (van het feit dat sommigen vinden dat iets een bewijs is terwijl de echte wetenschap dit niet zo ziet. Iets in de aard van "in ons heilig boek staan wetenschappelijke dingen uitgelegd die ze zoveel honderd jaar geleden echt niet konden weten dus is ons heilig boek één groot wetenschappelijk werk" .
Alleen zijn we er niet uit wat "religie" eigenlijk is.
Dus laat maar .

De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 19:29:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : @Luk: zegtze?
Is it electrickery?
Op --0 22:54:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Emie :

@Luk: zegtze?


Iets niet duidelijk?


De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 2:53:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ongelooflijk:
sufi:

Ongelooflijk:

Gezien de gemiddelde reactie onder uw, doorgaans vermakelijke artikelen, constateer ik dat het merendeel van uw lezers nauwelijks een concreet besef heeft van het begrip wetenschap. Om hen nu te vragen de grenzen op te rekken van iets dat zij niet kunnen definieren, lijkt mij een doordachte oefening in onbenulligheid. Gelukkig zal het niet ten koste gaan van de vermakelijkheid uwer website. Bedankt hiervoor en ga vooral lang door!


Ben blij dat wij met onze onbenullige, doch vermakelijke reacties uw dagen die ongetwijfeld gevuld zijn met ernstige zaken van hoog niveau, hebben kunnen opluisteren..
Overigens vraag ik me af of de gevestige wetenschappers wel zo goed weten wat wetenschap is, gezien de vele onder de tafel geveegde bewijzen voor bepaalde zaken, die hen niet uitkomen.


Beste Sofi, dank je voor je reactie, en ja, dat weet zij. Sterker nog; zij realiseert zich dat veel hele slimme mensen, heel lang hebben gestudeerd op hele moeilijke zaken, en respecteert dat. Wetenschap heeft, net als bijvoorbeeld democratie, haar kwetsbaarheden en onvolkomenheden. Maar is het enige werkbare systeem op weg naar een acceptabel begrip op menselijk niveau. Ten aanzien van die 'onder de tafel geschoven bewijzen',
probeer eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes
Veel plezier!
Op --0 10:29:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Evolutie is (in de biologie) de geleidelijke verandering van het leven op aarde door natuurlijke selectie, waarbij nieuwe soorten ontstaan.

Of je er nu wel of niet in geloofd, doet niet ter zake. Dit is de definitie.
Voorwaarde is, dat er al leven is.( Heeft dus WEL te maken met het ontstaan van leven)

Natuurlijk is dat daarom WETENSCHAP,soorten ''ontstaan'' niet ,maar ontwikkelen naar hun aard en dat is SCHEPPING
Er is toch maar een éénmalige Biogenese.
Leven heeft dood gebracht en niet omgekeerd.
Evolutie:
Dat is de grote verdraaiing.

Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 11:39:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Evolutie met Abiogenese als gedachtgang is
PSEUDO-WETENSCHAP
Waarom wordt dan in de media,film en op scholen ,evolutie als wetenschap gebracht?
DOOREENWERPEN brengt VERWARRING
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 0:03:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi:
Ongelooflijk:

sufi:

Ongelooflijk:

Gezien de gemiddelde reactie onder uw, doorgaans vermakelijke artikelen, constateer ik dat het merendeel van uw lezers nauwelijks een concreet besef heeft van het begrip wetenschap. Om hen nu te vragen de grenzen op te rekken van iets dat zij niet kunnen definieren, lijkt mij een doordachte oefening in onbenulligheid. Gelukkig zal het niet ten koste gaan van de vermakelijkheid uwer website. Bedankt hiervoor en ga vooral lang door!


Ben blij dat wij met onze onbenullige, doch vermakelijke reacties uw dagen die ongetwijfeld gevuld zijn met ernstige zaken van hoog niveau, hebben kunnen opluisteren..
Overigens vraag ik me af of de gevestige wetenschappers wel zo goed weten wat wetenschap is, gezien de vele onder de tafel geveegde bewijzen voor bepaalde zaken, die hen niet uitkomen.


Beste Sofi, dank je voor je reactie, en ja, dat weet zij. Sterker nog; zij realiseert zich dat veel hele slimme mensen, heel lang hebben gestudeerd op hele moeilijke zaken, en respecteert dat. Wetenschap heeft, net als bijvoorbeeld democratie, haar kwetsbaarheden en onvolkomenheden. Maar is het enige werkbare systeem op weg naar een acceptabel begrip op menselijk niveau. Ten aanzien van die 'onder de tafel geschoven bewijzen',
probeer eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes
Veel plezier!


Gelezen....en?

Op --0 0:30:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: Het is wel typisch voor GW dat als men niks meer over het onderwerp weet of wil zeggen dat het dan pas gezellig wordt. En daardoor dan juist weer goede discussies of vermakelijke discussies ontstaan. Ook wordt er later nog nagedacht over artikelen. Ik zie vaak genoeg dat iemand nog reageert op een ouder artikel en dat er dan ook weer anderen aanhaken. GW zit gewoon goed in elkaar. Het geeft iedereen de kans alles wat maar interessant is te kunnen lezen. Niet alleen op GW maar ook op allerlei andere nieuwsvergaarders. Ik heb nog steeds geen beter en gemakkelijker in gebruik (lees ook; het meest leesbaar) web adres
gevonden. Je vind zwarte pagina's weliswaar met goede artikelen maar geen gezellige pagina of leuke pagina vol rommel enz. Ik kom iedere keer weer terug bij GW omdat ik van hier uit ook alles kan vinden. Gemakkelijk toch. Lijkt wel een reclamespotje.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 0:40:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Wetenschap moet je kunnen onderbouwen,daar valt GW niet onder.
Aannames en veronderstellingen zijn daarom geen wetenschap,
wat soms wel gesuggereerd wordt.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 13:08:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ongelooflijk: :-) je maakt het je wel gemakkelijk Sufi (met excuus voor het eerdere Sofi).
Jouw genoemde 'onder het vloerkleed geveegde bewijzen' zijn doorgaans losse flodders die niet bijdragen aan de wetenschappelijke discussie, en kunnen zeker niet worden opgevoerd als kwalificatie voor de wetenschap als onderzoekende gemeenschap. Ockhams Scheermes is een 'tool' die je kunt hanteren om bepaalde waarnemingen te duiden, en in beginsel terug te brengen tot zijn essentie; de meest logische verklaring. En niet, zoals zo vaak ook hier, de meest gezochte. Onder andere dit, onderscheidt grenswetenschap van reguliere wetenschap, dat niet zo'n gewraakt monster is, zoals vaak voorgesteld. Het betreft slechts, een zo grondig mogelijke, benadering van zaken.
Op --0 13:35:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ongelooflijk:
sufi:

Ongelooflijk:

sufi:

Ongelooflijk:

Gezien de gemiddelde reactie onder uw, doorgaans vermakelijke artikelen, constateer ik dat het merendeel van uw lezers nauwelijks een concreet besef heeft van het begrip wetenschap. Om hen nu te vragen de grenzen op te rekken van iets dat zij niet kunnen definieren, lijkt mij een doordachte oefening in onbenulligheid. Gelukkig zal het niet ten koste gaan van de vermakelijkheid uwer website. Bedankt hiervoor en ga vooral lang door!


Ben blij dat wij met onze onbenullige, doch vermakelijke reacties uw dagen die ongetwijfeld gevuld zijn met ernstige zaken van hoog niveau, hebben kunnen opluisteren..
Overigens vraag ik me af of de gevestige wetenschappers wel zo goed weten wat wetenschap is, gezien de vele onder de tafel geveegde bewijzen voor bepaalde zaken, die hen niet uitkomen.


Beste Sofi, dank je voor je reactie, en ja, dat weet zij. Sterker nog; zij realiseert zich dat veel hele slimme mensen, heel lang hebben gestudeerd op hele moeilijke zaken, en respecteert dat. Wetenschap heeft, net als bijvoorbeeld democratie, haar kwetsbaarheden en onvolkomenheden. Maar is het enige werkbare systeem op weg naar een acceptabel begrip op menselijk niveau. Ten aanzien van die 'onder de tafel geschoven bewijzen',
probeer eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes
Veel plezier!


Gelezen....en?


:-) je maakt het je wel gemakkelijk Sufi (met excuus voor het eerdere Sofi).
Jouw genoemde 'onder het vloerkleed geveegde bewijzen' zijn doorgaans losse flodders die niet bijdragen aan de wetenschappelijke discussie, en kunnen zeker niet worden opgevoerd als kwalificatie voor de wetenschap als onderzoekende gemeenschap. Ockhams Scheermes is een 'tool' die je kunt hanteren om bepaalde waarnemingen te duiden, en in beginsel terug te brengen tot zijn essentie; de meest logische verklaring. En niet, zoals zo vaak ook hier, de meest gezochte. Onder andere dit, onderscheidt grenswetenschap van reguliere wetenschap, dat niet zo'n gewraakt monster is, zoals vaak voorgesteld. Het betreft slechts, een zo grondig mogelijke, benadering van zaken.
Op --0 13:38:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio:
Ongelooflijk:

sufi:

Ongelooflijk:

sufi:

Ongelooflijk:

Gezien de gemiddelde reactie onder uw, doorgaans vermakelijke artikelen, constateer ik dat het merendeel van uw lezers nauwelijks een concreet besef heeft van het begrip wetenschap. Om hen nu te vragen de grenzen op te rekken van iets dat zij niet kunnen definieren, lijkt mij een doordachte oefening in onbenulligheid. Gelukkig zal het niet ten koste gaan van de vermakelijkheid uwer website. Bedankt hiervoor en ga vooral lang door!


Ben blij dat wij met onze onbenullige, doch vermakelijke reacties uw dagen die ongetwijfeld gevuld zijn met ernstige zaken van hoog niveau, hebben kunnen opluisteren..
Overigens vraag ik me af of de gevestige wetenschappers wel zo goed weten wat wetenschap is, gezien de vele onder de tafel geveegde bewijzen voor bepaalde zaken, die hen niet uitkomen.


Beste Sofi, dank je voor je reactie, en ja, dat weet zij. Sterker nog; zij realiseert zich dat veel hele slimme mensen, heel lang hebben gestudeerd op hele moeilijke zaken, en respecteert dat. Wetenschap heeft, net als bijvoorbeeld democratie, haar kwetsbaarheden en onvolkomenheden. Maar is het enige werkbare systeem op weg naar een acceptabel begrip op menselijk niveau. Ten aanzien van die 'onder de tafel geschoven bewijzen',
probeer eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes
Veel plezier!


Gelezen....en?


:-) je maakt het je wel gemakkelijk Sufi (met excuus voor het eerdere Sofi).
Jouw genoemde 'onder het vloerkleed geveegde bewijzen' zijn doorgaans losse flodders die niet bijdragen aan de wetenschappelijke discussie, en kunnen zeker niet worden opgevoerd als kwalificatie voor de wetenschap als onderzoekende gemeenschap. Ockhams Scheermes is een 'tool' die je kunt hanteren om bepaalde waarnemingen te duiden, en in beginsel terug te brengen tot zijn essentie; de meest logische verklaring. En niet, zoals zo vaak ook hier, de meest gezochte. Onder andere dit, onderscheidt grenswetenschap van reguliere wetenschap, dat niet zo'n gewraakt monster is, zoals vaak voorgesteld. Het betreft slechts, een zo grondig mogelijke, benadering van zaken.


“Het leven is niet bedoeld om perfect te zijn of de dromen en wensen van het ego te verwezenlijken. Het leven dient een hoger doel dat maar weinig te maken heeft met de fantasieën van het ego. Het leven gaat in essentie over het leren liefhebben en nog veel meer andere dingen.”
Op --0 13:44:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: @Horatio:

Het leven dient het leven zelf.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 21:11:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: Het leven = voortplanting.

Maar daar hebben we het met zijn allen ongetwijfeld al in het lang en het breed over gehad en het zal wel weer niet waar zijn.

("Hogere doelen", ik vind dat al even grappig als ronde ufo's, eigenlijk. Om één of andere reden moét het persé maar is er geen zinnige reden voor te vinden. Tenzij op de grens, natuurlijk.Dié grens.).
(bericht gewijzigd op 23-11-2010 0:39:41)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 0:38:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Horatio:

“Het leven is niet bedoeld om perfect te zijn of de dromen en wensen van het ego te verwezenlijken. Het leven dient een hoger doel dat maar weinig te maken heeft met de fantasieën van het ego. Het leven gaat in essentie over het leren liefhebben en nog veel meer andere dingen.”

Het leven is bedoeld om te zijn. Al de rest is doctrine.
United as one. Divided by zero.
Op --0 8:20:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
3.14po:

Horatio:

“Het leven is niet bedoeld om perfect te zijn of de dromen en wensen van het ego te verwezenlijken. Het leven dient een hoger doel dat maar weinig te maken heeft met de fantasieën van het ego. Het leven gaat in essentie over het leren liefhebben en nog veel meer andere dingen.”

Het leven is bedoeld om te zijn. Al de rest is doctrine.

Ik wil er wel iets aan toevoegen. Volgens mij is het; Het leven is bedoeld om bewust te zijn.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 14:30:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lodewijck: Trekt de redaxie conclusies uit onze bijdragen?
Don't grow up, it's a trap
Op --0 20:01:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Lodewijck:

Trekt de redaxie conclusies uit onze bijdragen?

Conclusies is veel gezegd, maar er wordt wel geluisterd.
United as one. Divided by zero.
Op --0 21:48:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden