Leuk die moderne games. Mensen zo HD mogelijk afknallen en dat soort zaken. Vermakelijk, naar het schijnt. Maar goed, we hebben het vandaag niet over de lugubere romantiek rondom het digitaal moorden maar wel over het laatste snufje in gamewereld: de Microsoft Kinect.
Met de Nintendo Wii werd motion tracking via een controller een feit en het duurde niet zo heel lang vooraleer het lichaam zélf de besturing werd. Via de bewegingsgevoelige Microsoft Kinect is dat mogelijk. Een Kinect bevat een camera zodat de bewegingen van de gamer geregistreerd worden en vertaald naar het spelletje. Online kunt u ook tegen andere mensen spelen. Cool zou u denken? Zeker, maar er zit ook een érg zuur smaakje aan de Kinect. Via de internetverbinding kan Microsoft namelijk mooi en makkelijk in uw woonkamer kijken. Big Brother vrijwillig in huis gehaald...

XBox Kinect van Microsoft
(Microsoft Kinect, de toekomst van games?)

In een nieuwsartikel lezen we nog een mogelijkheid van de Microsoft Kinect. Gericht adverteren op basis van de persoon die voor de camera staat. Dat betekent dat er ergens een database moet staan die de gegevens bewaart.

Microsoft gaat zijn bewegingsgevoelige controller Kinect niet gebruiken om gericht advertenties te tonen via de Xbox 360. Het apparaat is in staat om te bepalen wie er voor de camera staat, maar vanwege privacy wordt dit nog niet gebruikt. (bron)

"Nog niet". Een fijne nuance. Gelukkig hebben we in de toekomst goede hoop, want een partij als Microsoft die valt te vertrouwen. Met een volledig in 3D-gefilmde scan van uw woonkamer en uzelf is niets verkeerd. Toch? En moest er iets niet helemaal pluis mee zijn, dan is er ter compensatie nog altijd het stukje ontspanning dat zo'n Kinect kan leveren.
moonwalker: Langzaam sluit het net zich om de niets vermoedende burger...

Prima artikel, maar ik denk niet dat dit mensen gaat tegenhouden om zo een ding te halen. Ik heb zelf niet eens een webcam. Weet ook niet waarom ik er één zou moeten halen eigenlijk.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 16-11-2010 14:48:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: offtopic:

Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed

Nice

ontopic:
Mensen lijken het ook steeds prettiger te vinden al die gebreken aan privacy, omdat ze gericht zijn op gemak en vertier.
Wellicht breekt de dag dat het tegen je wordt gebruikt nooit aan...
Maar wat kan je nog doen als die dag wel aanbreekt?
ALLES IS WAAR
Op 16-11-2010 15:46:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ceejay: Ik sluit me aan bij moonwalker maar ga een stapje verder.
Geen tv, geen draadloos internet, geen console en ook geen webcam.
Geen auto maar wel een rijbewijs en natuurlijk een mobieltje, geen smartphone.
Op 16-11-2010 15:46:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
GATVER ik haat big brother.
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 16-11-2010 15:49:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Ik heb een webcam die in mijn la ligt. En die op mijn laptops is afgeplakt. Dat vind ik fijner, haha.
Heb ook geen smartphone maar een mobiel die meestal uitstaat.

Ik had draadloos internet maar heb dat nu uitgezet. Die verbinding had ik trouwens zelf superbeveiligd. ( ik kan zelf veels te goed hacken, ben niet dom, haha )

My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 16-11-2010 15:54:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
ThoTh:

Wellicht breekt de dag dat het tegen je wordt gebruikt nooit aan...
Maar wat kan je nog doen als die dag wel aanbreekt?


Gewoon de stekker er uit??
I might just be saying that to get you mad...
Op 16-11-2010 15:58:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Ik heb nieteens een fatsoenlijke pc , mijn mobieltjes zijn defect, een box 360 heb ik niet en wil ik ook niet en ik heb ook niet dat vertragende wifi maar gewoon een kabeltje

Oja, mijn HDMI ingangen op mijn tv zijn al bezet.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 16-11-2010 17:29:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Als ze alles al van me weten, dan zien 'ze' ook dat ik nu een middelvinger naar 'ze' opsteek en daarbij ook nog eens m'n tong uitsteek.

You want me? Bring it on!!!
Cannot kill the Battery!!!
Op 16-11-2010 18:16:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Marsepars:

.. dan zien 'ze' ook dat ik nu een middelvinger naar 'ze' opsteek en daarbij ook nog eens m'n tong uitsteek.
...


Is dat niet moeilijk typen?
P.S.
Ik denk trouwens dat ze met de data van de parkeersensoren op meer en meer auto's ook een 3D beeld van de plaatsen waar je veel parkeert kunnen vormen. En de garage download die gegevens bij elk onderhoud waarschijnlijk.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 16-11-2010 18:37:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: @Thoth:
Offtopic:
Is een quote van Mark Twain.

Ontopic:
Ik heb wel wireless, maar dat gaat binnenkort weg. Qua games, speel ik al een hele tijd niet meer. Mijn PSP heb ik weg gegeven aan een neef. Heb voor de rest geen consoles.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 16-11-2010 18:46:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Luk:

Marsepars:

.. dan zien 'ze' ook dat ik nu een middelvinger naar 'ze' opsteek en daarbij ook nog eens m'n tong uitsteek.
...


Is dat niet moeilijk typen?

Jij wil niet weten wat ik allemaal met één hand kan doen...
'Hullie' wel, onderhand.

Ik voel Rockwell opkomen.

Cannot kill the Battery!!!
Op 16-11-2010 18:49:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pizza!: je kunt ook gewoon de spellen offline spelen, en internet niet op je xbox aansluiten toch? dan maar geen online multiplayer
Op 16-11-2010 20:03:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: "we hebben het vandaag niet over de lugubere romantiek rondom het digitaal moorden"

begin er dan ook niet over in de inleiding
ik begin een beetje helemaal zat te worden van die stigmatisering van schietspelletjes...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 16-11-2010 21:09:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: trouwens, de sony playstation move controller werkt ook met een camera en heeft een vergelijkbare clausule in de gebruiksvoorwaarden te staan, dus daar geldt hetzelfde verhaal...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 16-11-2010 21:11:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Ron B.:

"we hebben het vandaag niet over de lugubere romantiek rondom het digitaal moorden"

begin er dan ook niet over in de inleiding
ik begin een beetje helemaal zat te worden van die stigmatisering van schietspelletjes...

United as one. Divided by zero.
Op 16-11-2010 21:24:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
Ron B.:

"we hebben het vandaag niet over de lugubere romantiek rondom het digitaal moorden"

begin er dan ook niet over in de inleiding
ik begin een beetje helemaal zat te worden van die stigmatisering van schietspelletjes...

Het "eventuele" probleem zit hem niet in de speler, maar in de maker van een spel.
De speler is wellicht te vertrouwen, tot hij/zij zich onbewust onderwerpt aan een creatie.
ALLES IS WAAR
Op 16-11-2010 21:29:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
ThoTh:

Ron B.:

"we hebben het vandaag niet over de lugubere romantiek rondom het digitaal moorden"

begin er dan ook niet over in de inleiding
ik begin een beetje helemaal zat te worden van die stigmatisering van schietspelletjes...

Het "eventuele" probleem zit hem niet in de speler, maar in de maker van een spel.
De speler is wellicht te vertrouwen, tot hij/zij zich onbewust onderwerpt aan een creatie.

ik hou het even kort, maar ben het er niet helemaal mee eens:
ik heb al heel wat schietspellen gespeeld in mijn leven, ik heb zeker 18 jaar shooter-ervaring, en het nog nooit het verschil tussen spel en realiteit verloren, ja ik heb meermalen spellen verwenst maar dat heeft ieder mens wel eens met eender welke zaken en lijkt me niet vreemd.

en ik heb ook heel wat spellen gespeeld waar ik volgens de experts mijn verstand geheel bij verloren zou moeten hebben, en ja ik heb meerdere schroefjes die los zitten, maar dat zaten ze ook al voordat ik games ging spelen

er zijn wel games die ik niet speel hoor, modern warfare 2 vind ik leuk voor een uurtje maar dan houd het wel op, en games zoals manhunt begin ik ook niet aan, dat hele idee staat me sowieso al tegen...

ik ben en blijf van mening dat heel veel problemen die men bijvoorbeeld aan gamen of bepaalde muziek toeschrijft problemen zijn waar zo'n persoon van zichzelf al aanleg voor had, en dat gamen dat hooguit versterkt, net zoals een jaartje irak of afghanistan een bijna-garantie is voor ptss of erger.

(zwaar offtopic, sorry)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 16-11-2010 21:42:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Wat heb ik aan Microsoft Kinect als ik alleen van vieze spelletjes hou???
Daar heb ik een mens voor nodig van het andere geslacht als dat ik ben(ik speel graag het spelletje vrouwenarts ) en daar heb ik dus geen software en hardwarefabrikant uit Redmond voor nodig met hun zooi
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 16-11-2010 22:16:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels:
Ron B.:

ThoTh:

Ron B.:

"we hebben het vandaag niet over de lugubere romantiek rondom het digitaal moorden"

begin er dan ook niet over in de inleiding
ik begin een beetje helemaal zat te worden van die stigmatisering van schietspelletjes...

Het "eventuele" probleem zit hem niet in de speler, maar in de maker van een spel.
De speler is wellicht te vertrouwen, tot hij/zij zich onbewust onderwerpt aan een creatie.

ik hou het even kort, maar ben het er niet helemaal mee eens:
ik heb al heel wat schietspellen gespeeld in mijn leven, ik heb zeker 18 jaar shooter-ervaring, en het nog nooit het verschil tussen spel en realiteit verloren, ja ik heb meermalen spellen verwenst maar dat heeft ieder mens wel eens met eender welke zaken en lijkt me niet vreemd.

en ik heb ook heel wat spellen gespeeld waar ik volgens de experts mijn verstand geheel bij verloren zou moeten hebben, en ja ik heb meerdere schroefjes die los zitten, maar dat zaten ze ook al voordat ik games ging spelen

er zijn wel games die ik niet speel hoor, modern warfare 2 vind ik leuk voor een uurtje maar dan houd het wel op, en games zoals manhunt begin ik ook niet aan, dat hele idee staat me sowieso al tegen...

ik ben en blijf van mening dat heel veel problemen die men bijvoorbeeld aan gamen of bepaalde muziek toeschrijft problemen zijn waar zo'n persoon van zichzelf al aanleg voor had, en dat gamen dat hooguit versterkt, net zoals een jaartje irak of afghanistan een bijna-garantie is voor ptss of erger.

(zwaar offtopic, sorry)

heb je er wel eens aan gedacht dat ook zeer jeugdige spelers deze shooters prefereren. En dat er mensen in de wachtrij staan omdat het 16+ is en hun zoontje van een jaar of tien elf meebrengen? Wel eens tijdens het spelen de stemmen van de spelers gehoord, geen baard in de keel en altijd klinkend als meisjes die zeuren om hun technische beperkngen in de game?

fijn
Op 16-11-2010 22:50:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
Ceejay:

Ik sluit me aan bij moonwalker maar ga een stapje verder.
Geen tv, geen draadloos internet, geen console en ook geen webcam.
Geen auto maar wel een rijbewijs en natuurlijk een mobieltje, geen smartphone.

Wel een tv maar zit ik zelden voor. Wel een fiets , zit ik regelmatig op. De rest heb ik ook niet (nodig).
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 16-11-2010 23:22:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
Chris de Boden:

Wat heb ik aan Microsoft Kinect als ik alleen van vieze spelletjes hou???
Daar heb ik een mens voor nodig van het andere geslacht als dat ik ben(ik speel graag het spelletje vrouwenarts ) en daar heb ik dus geen software en hardwarefabrikant uit Redmond voor nodig met hun zooi

Dat lijkt me ook iets gezonder, met het oog op die dokter dan hè.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 16-11-2010 23:27:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Chris de Boden:

Wat heb ik aan Microsoft Kinect als ik alleen van vieze spelletjes hou???
Daar heb ik een mens voor nodig van het andere geslacht als dat ik ben(ik speel graag het spelletje vrouwenarts ) en daar heb ik dus geen software en hardwarefabrikant uit Redmond voor nodig met hun zooi


Was u niet een beetje ziek, dokter?

De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 17-11-2010 3:52:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Er wordt in deze topic maar ff vanuitgegaan dat je je volle woonkamer tentoonstelt. Wat als je bank tegen een witte muur staat, of je console in een aparte kamer hebt staan. Wat is nu het eigenlijke probleem.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 17-11-2010 11:12:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Draconian:
Ron B.:

trouwens, de sony playstation move controller werkt ook met een camera en heeft een vergelijkbare clausule in de gebruiksvoorwaarden te staan, dus daar geldt hetzelfde verhaal...


Ik snap ook de heibel niet rondom de Xbox.
Playstation 3 heeft deze techniek al veel langer met zijn EyeToy camera.
Spel The Fight heb ik besteld. Nu alleen nog twee Move motion controllers om te kunnen boksen :-0
.......
Op 17-11-2010 0:39:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Ron B.:

ik hou het even kort, maar ben het er niet helemaal mee eens:
ik heb al heel wat schietspellen gespeeld in mijn leven, ik heb zeker 18 jaar shooter-ervaring, en het nog nooit het verschil tussen spel en realiteit verloren, ja ik heb meermalen spellen verwenst maar dat heeft ieder mens wel eens met eender welke zaken en lijkt me niet vreemd.

en ik heb ook heel wat spellen gespeeld waar ik volgens de experts mijn verstand geheel bij verloren zou moeten hebben, en ja ik heb meerdere schroefjes die los zitten, maar dat zaten ze ook al voordat ik games ging spelen

er zijn wel games die ik niet speel hoor, modern warfare 2 vind ik leuk voor een uurtje maar dan houd het wel op, en games zoals manhunt begin ik ook niet aan, dat hele idee staat me sowieso al tegen...

ik ben en blijf van mening dat heel veel problemen die men bijvoorbeeld aan gamen of bepaalde muziek toeschrijft problemen zijn waar zo'n persoon van zichzelf al aanleg voor had, en dat gamen dat hooguit versterkt, net zoals een jaartje irak of afghanistan een bijna-garantie is voor ptss of erger.


Helemaal mee eens. Er kunnen ook zéér weinig voorbeelden gevonden worden waarin vervente gamers ook daadwerkelijk ontsporen. Zelfs kinderen die dergelijke spellen spelen zie je niet terug als straatterroristje.

Ikzelf ben van nét vóór het computertijdperk. Ik maakte als 12-jarige de introductie van de Commodore 64 mee. Buiten soldaatje spelen én het gamen heb ik dus beide ervaren. En in feite is gamen simpelweg de vervanging van soldaatje spelen. Vroeger, in mijn fantasie, waren de papieren pijltjes uit mijn blaaspijpje ook echte kogels.

Uiteindelijk blijven die pixels gewoon pixels, en die papieren pijltjes, gewoon van plastic.

De jeugd die wél zwaar de fout in gaat heeft meestal niet eens een spelcomputer. Hadden ze die maar, dan zouden ze niet of minder op straat hangen, dealen, joyriden, opgeleid worden in het criminele vak, omaatjes in elkaar meppen, etc.
I might just be saying that to get you mad...
Op 17-11-2010 0:53:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Ik heb vroeger veel cowboytje gespeeld, buiten. Ik kan me goed beheersen om mensen naar de andere wereld te schieten.
Ook heb ik geen hekel gekregen aan mensen met veren op het hoofd.
No shit, Sherlock
Op 17-11-2010 13:03:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Pizza!:

je kunt ook gewoon de spellen offline spelen, en internet niet op je xbox aansluiten toch? dan maar geen online multiplayer


Geen online multiplay? Met een spel als "Call of Duty" ben je heel erg snel uitgespeeld als je niet online kunt spelen.

Maar voor de rest heb je gelijk. Wat ik wel merk is dat de bedrijven achter consoles/games steeds meer proberen alles online te laten gebeuren. Koop games online en download ze. Dat is wat tegenwoordig gebeurt. Dus ze dwingen je gewoon om online te gaan...en ik denk dat het in de toekomst alleen maar erger gaat worden.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 17-11-2010 15:05:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Pieter:

Ik heb vroeger veel cowboytje gespeeld, buiten. Ik kan me goed beheersen om mensen naar de andere wereld te schieten.
Ook heb ik geen hekel gekregen aan mensen met veren op het hoofd.



Zie jij vaak mensen met veren op het hoofd dan?
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 17-11-2010 15:06:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Ron B.:

er zijn wel games die ik niet speel hoor, modern warfare 2 vind ik leuk voor een uurtje maar dan houd het wel op, en games zoals manhunt begin ik ook niet aan, dat hele idee staat me sowieso al tegen...

(zwaar offtopic, sorry)


Warfare ziet er goed uit. Heb het nog niet gespeeld.

Manhunt daarentegen vind ik niets. Ziek spel.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 17-11-2010 15:13:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Realist:

Er wordt in deze topic maar ff vanuitgegaan dat je je volle woonkamer tentoonstelt. Wat als je bank tegen een witte muur staat, of je console in een aparte kamer hebt staan. Wat is nu het eigenlijke probleem.

Dat ze een database aanleggen waarin 3D beelden van je gezicht/lichaam staan opgeslagen, zodat ze jou later kunnen bombarderen met gerichte reclames.

Ik heb niets tegen een camera die bij mij in de kamer kijkt, maar wel tegen een camera die alles opslaat wat ik aan het doen ben. Net zo min als ik het eens ben met het afgeven van mijn vingerafdrukken die opgeslagen worden in een database. Dat zijn gewoon dingen die tegen mijn principe zijn.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 17-11-2010 15:18:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
moonwalker:

Realist:

Er wordt in deze topic maar ff vanuitgegaan dat je je volle woonkamer tentoonstelt. Wat als je bank tegen een witte muur staat, of je console in een aparte kamer hebt staan. Wat is nu het eigenlijke probleem.

Dat ze een database aanleggen waarin 3D beelden van je gezicht/lichaam staan opgeslagen, zodat ze jou later kunnen bombarderen met gerichte reclames.

En aan mijn gezicht en lichaam kun je zien wat mijn voorkeuren zijn dan?!? Ik wens ze veel succes
I might just be saying that to get you mad...
Op 17-11-2010 15:25:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: @Clavius:
Yep...Als je een blij gezicht trekt als je iets ziet wat je wilt hebben en wanneer je een lelijk gezicht trekt als je iets ziet wat je niet wilt hebben.

Ik zou zelf gewoon een masker opzetten als er reclames voorbij komen, dan mag de computer maar bedenken wat ik wel en niet leuk vind.

Btw...we missen hier eigenlijk de punt: Het gaat erom dat je toestemming geeft om beelden van je gemaakt te worden en opgeslagen in een database. Daar wringt de schoen.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 17-11-2010 15:35:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
moonwalker:

Btw...we missen hier eigenlijk de punt: Het gaat erom dat je toestemming geeft om beelden van je gemaakt te worden en opgeslagen in een database. Daar wringt de schoen.


Speel ik nog effe advocaat van de duivel, tbv de discussie.

Op straat en in winkels worden er ook beelden van je gemaakt en opgeslagen. Namelijk door beveiligingscamera's. Daar heeft niemand een probleem mee. Waarom dan wel met de camera van de console? Louter omdat het nieuw en eng is?

Met die data van straat en winkelcamera's zou nog veel gemakkelijker gerichte reclame gemaakt kunnen worden trouwens. Bijvoorbeeld met de data van de beveiligingscamera bij de slijter kan exact gezien worden welk merk Whiskey ik lekker vindt.
I might just be saying that to get you mad...
Op 17-11-2010 16:15:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Luk:

Chris de Boden:

Wat heb ik aan Microsoft Kinect als ik alleen van vieze spelletjes hou???
Daar heb ik een mens voor nodig van het andere geslacht als dat ik ben(ik speel graag het spelletje vrouwenarts ) en daar heb ik dus geen software en hardwarefabrikant uit Redmond voor nodig met hun zooi


Was u niet een beetje ziek, dokter?




Wat zegt u???
Mankeerde wat aan mijn rechter oor, niet aan mijn peilstok
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 17-11-2010 16:38:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Het probleem is dat de camera's op straat "voor onze veiligheid" horen te zijn. Als men weet dat er maar weinig wordt gedaan aan veiligheid met die camera's en de beelden "wanneer ze nodig zijn "zodanig slecht zijn dat je niemand erop kan herkennen, dan had niemand dat zo makkelijk toegelaten.

Camera: neemt overval waar(opsporing verzocht), beeld is wazig en je ziet eigenlijk niks.
Camera: Gehacked om rellen te bekijken, bijna HD beeld kwaliteit .

M$ gebruikt de camera alleen maar voor commerciële doel eindes.
En heeft geen drog reden om mensen over te halen omdat toe te laten, nee zij hebben het waarschijnlijk ergens verstopt in een disclaimer die niemand leest.
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op 17-11-2010 16:40:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Chris de Boden:

Luk:

Chris de Boden:

Wat heb ik aan Microsoft Kinect als ik alleen van vieze spelletjes hou???
Daar heb ik een mens voor nodig van het andere geslacht als dat ik ben(ik speel graag het spelletje vrouwenarts ) en daar heb ik dus geen software en hardwarefabrikant uit Redmond voor nodig met hun zooi


Was u niet een beetje ziek, dokter?




Wat zegt u???
Mankeerde wat aan mijn rechter oor, niet aan mijn peilstok

I might just be saying that to get you mad...
Op 17-11-2010 16:44:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Clavius:

Speel ik nog effe advocaat van de duivel, tbv de discussie.

Op straat en in winkels worden er ook beelden van je gemaakt en opgeslagen. Namelijk door beveiligingscamera's. Daar heeft niemand een probleem mee. Waarom dan wel met de camera van de console? Louter omdat het nieuw en eng is?

Met die data van straat en winkelcamera's zou nog veel gemakkelijker gerichte reclame gemaakt kunnen worden trouwens. Bijvoorbeeld met de data van de beveiligingscamera bij de slijter kan exact gezien worden welk merk Whiskey ik lekker vindt.


Inderdaad, maar ik heb ook geen toestemming gegeven voor de camera's op straat. Ook een reden waarom ik de stad zoveel mogelijk vermijd.

En zoals wdawn terecht opmerkt: ze zijn voor onze "zogenaamde" veiligheid. En ik kan de overheid niet verplichten om ze weg te halen. Iets anders dan zelf een camera binnenhuis halen die alles opneemt wat ik doe en opslaat.

Dus het is eigenlijk een kwestie van "moeten" en "willen".
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 17-11-2010 17:57:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
degriezels:

heb je er wel eens aan gedacht dat ook zeer jeugdige spelers deze shooters prefereren. En dat er mensen in de wachtrij staan omdat het 16+ is en hun zoontje van een jaar of tien elf meebrengen? Wel eens tijdens het spelen de stemmen van de spelers gehoord, geen baard in de keel en altijd klinkend als meisjes die zeuren om hun technische beperkngen in de game?

fijn


ik was 11 of 12 toen ik mijn eerste shooter speelde, en heb nog nooit iemand vermoord, of welk ander vooroordeel daar ook maar aan verbonden word.

en is het mijn probleem dat ouders zich niet aan de leeftijdsvoorschriften houden? ik vind van niet, een collega van mij heb ik er ook wel eens op aangesproken dat hij spellen voor zijn minderjarige zoontje koopt die hij niet eens mag spelen, maar dan haalt hij zijn schouders op, dus nogmaals: op wat voor manier is dat mijn probleem?

die kleuters die je dan via headsets hoord schreeuwen zijn in grotere getalen aanwezig op de xbox is mijn ervaring, en die kan je ook in zo ongeveer alle spellen muten, wat ik dus ook altijd doe...

fijn dat jij het niets vind, maar ga je eigen vooroordelen en irritaties er even niet op projecteren, dank u vriendelijk

(weet je wat ik dan nog veel erger vind? diezelfde kinderen die door de winkel heen schreeuwen naar hun vader of papa dit spel even voor hun wil downloaden, je staat g*ddomme in een winkel, je gaat toch ook niet in een winkel staan roepen "zullen we deze tv maar stelen of vind je een andere mooier?"
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 17-11-2010 21:21:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Draconian:

Ron B.:

trouwens, de sony playstation move controller werkt ook met een camera en heeft een vergelijkbare clausule in de gebruiksvoorwaarden te staan, dus daar geldt hetzelfde verhaal...


Ik snap ook de heibel niet rondom de Xbox.
Playstation 3 heeft deze techniek al veel langer met zijn EyeToy camera.
Spel The Fight heb ik besteld. Nu alleen nog twee Move motion controllers om te kunnen boksen :-0

ik hoef het ook niet maar ik weet van mensen die er geen probleem mee hebben dat bijvoorbeeld dat boksen heel erg goed werk met de move
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 17-11-2010 21:23:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Clavius:

Helemaal mee eens. Er kunnen ook zéér weinig voorbeelden gevonden worden waarin vervente gamers ook daadwerkelijk ontsporen. Zelfs kinderen die dergelijke spellen spelen zie je niet terug als straatterroristje.

Ikzelf ben van nét vóór het computertijdperk. Ik maakte als 12-jarige de introductie van de Commodore 64 mee. Buiten soldaatje spelen én het gamen heb ik dus beide ervaren. En in feite is gamen simpelweg de vervanging van soldaatje spelen. Vroeger, in mijn fantasie, waren de papieren pijltjes uit mijn blaaspijpje ook echte kogels.

Uiteindelijk blijven die pixels gewoon pixels, en die papieren pijltjes, gewoon van plastic.

De jeugd die wél zwaar de fout in gaat heeft meestal niet eens een spelcomputer. Hadden ze die maar, dan zouden ze niet of minder op straat hangen, dealen, joyriden, opgeleid worden in het criminele vak, omaatjes in elkaar meppen, etc.

ik was dan een paar jaar later denk ik maar in die tijd kwam de pc ook maar zelden aan, het was een apparaat wat duurder was dan welk ander apparaat wat je toen zo ongeveer in huis had en het gebruik ervan was een privilege zou je bijna kunnen zeggen.

het overgrote deel van de oorlogen vochten wij nog uit in het bos bij ons voor de deur, of in 1 van de 4 dorpen waar we dan tussenin woonden

en tegenwoordig worden er op bijna dezelfde leeftijd al halve bendeoorlogen gevoerd, ja van mij mogen ze achter de spelcomputer, dat lijkt me stukken beter...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 17-11-2010 21:31:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
moonwalker:

Warfare ziet er goed uit. Heb het nog niet gespeeld.

Manhunt daarentegen vind ik niets. Ziek spel.

warfare vind ik te onrealistisch en heeft voor mij te weinig tactiek, ik ben al een tijdje uitgekeken op het als rambo rondrennen als enige tactiek die je nodig hebt...

en dan hoeft het voor mij ook niet meteen socom of operation flashpoint te worden, wat ik ook wel eens speel, maar bijvoorbeeld MAG of bad company 2 is echt mijn soort spel (wat shooters betreft)

manhunt sla ik ook over om dat ziekelijke idee, maar ik ken ook volledig normale mensen die het met veel plezier spelen zonder er vreemde trekjes aan over te houden, dus dat zegt ook weer niet alles...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 17-11-2010 21:38:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Clavius:

Op straat en in winkels worden er ook beelden van je gemaakt en opgeslagen. Namelijk door beveiligingscamera's. Daar heeft niemand een probleem mee. Waarom dan wel met de camera van de console? Louter omdat het nieuw en eng is?

Met die data van straat en winkelcamera's zou nog veel gemakkelijker gerichte reclame gemaakt kunnen worden trouwens. Bijvoorbeeld met de data van de beveiligingscamera bij de slijter kan exact gezien worden welk merk Whiskey ik lekker vindt.

daar heb ik wel degelijk een probleem mee, alleen kan je er niets tegen doen dus wat wil je dan?

ook dat alle bussen of treinen vol met camera's hangen vind ik een zeer onprettig idee, en dan begin ik nog niet eens over camera's in stadscentra, ik wens met rust gelaten te worden zolang ik niets misdaan heb, en het vastleggen van mij door dit soort camera's is criminalisering, je word immers geregistreerd zonder iets misdaan te hebben, en dat is bij wet verboden.

de tegenstanders zijn er wel, maar ze hebben geen macht dus kan je ze gewoon negeren, daar lijkt het mijn mening meer op...
(bericht gewijzigd op 17-11-2010 21:47:20)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 17-11-2010 21:44:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Ron B.:

moonwalker:

Warfare ziet er goed uit. Heb het nog niet gespeeld.

Manhunt daarentegen vind ik niets. Ziek spel.

warfare vind ik te onrealistisch en heeft voor mij te weinig tactiek, ik ben al een tijdje uitgekeken op het als rambo rondrennen als enige tactiek die je nodig hebt...

en dan hoeft het voor mij ook niet meteen socom of operation flashpoint te worden, wat ik ook wel eens speel, maar bijvoorbeeld MAG of bad company 2 is echt mijn soort spel (wat shooters betreft)

manhunt sla ik ook over om dat ziekelijke idee, maar ik ken ook volledig normale mensen die het met veel plezier spelen zonder er vreemde trekjes aan over te houden, dus dat zegt ook weer niet alles...


Bedankt voor de titels. Ik heb zoals gezegd allang niet meer gespeeld, maar misschien als ik even wat vrije tijd heb eentje ga halen om de tijd te doden.

En over manhunt: ik weet dat er normale mensen zulke spelletjes spelen. Maar ik ben kieskeurig wat games betreft. Speel ook geen voetbal of race games, terwijl mijn broertje daar juist gek op is.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 17-11-2010 23:54:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Nee het is wel ONZE schuld. Niemand in de kudde schapen durft op te staan, ik ook niet. Omdat we bang zijn voor de consequenties, waarvan iedereen weet wat ze zijn, maar het gewoon ontkent.

Als 1 persoon in de kudde schapen ook maar het gevoel krijgt dat hij GESTEUND wordt door zijn mede schapies, dan is er verandering mogelijk.

Maar de media en zijn manipulatie technieken zijn gewoon veel sterker dan de charisma van 1 persoon. Persoon staat op, verteld de waarheid, aantal mensen luisteren. Volgende dag wordt deze persoon belachelijk gemaakt in de media en is het hele volk tegen hem. Is het volk niet tegen hem en blijven ze hem steunen tja, dan is het een kwestie van tijd voordat er 1 of andere zogenaamde activist een aanslag pleegt.

Hoe bevecht je zo iets ? Hoe informeer je mensen die niet WILLEN luisteren ? Hoe zorg je ervoor dat mensen weer zonder vooroordeel naar verhalen willen luisteren en niet alleen maar op de disinfo van de media vertrouwen?

Iedereen verplicht een joint laten roken in Nederland en dan de waarheid vertellen kan werken .
WIJ hebben de meeste macht, als mensen dat alleen maar in zouden zien. Wat doe je als politie macht met 10miljoen mensen in een land als ze in opstand komen ? Precies, weinig. En wat doe je als politie macht als 1 miljard mensen dat doen?

Wij bepalen hoe de wereld moet zijn, niet die paar duizend elite met geld.

Iedereen wilt rijk zijn toch, maar niemand is het. Waardoor komt dat?
WIJ hebben net zo veel recht op die welvaart als die nutteloze stumpers die alleen maar de wereld naar de klote helpen.

Zelfs een gehandicapt persoon dat niet helder ken denken weet zijn geld nog minder schadelijk en nuttiger te besteden.

(bericht gewijzigd op 18-11-2010 11:32:42)
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 11:19:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: @ wadwn Ja , hoor.
Zit half Nederland een beetje zo van "weetjewel" en de andere helft "wat gebeurt er" en er gebeurt dus niet wat er moet gebeuren. Iedereen happy tot de joint is uitgewerkt en van joining niks meer te zien.
Wel een grappig idee, is iedereen toch eventjes zichzelf
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 11:26:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Dat eventjes je zelf weer zijn heeft op sommige een permanent effect .
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 11:37:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
moonwalker:

Bedankt voor de titels. Ik heb zoals gezegd allang niet meer gespeeld, maar misschien als ik even wat vrije tijd heb eentje ga halen om de tijd te doden.

En over manhunt: ik weet dat er normale mensen zulke spelletjes spelen. Maar ik ben kieskeurig wat games betreft. Speel ook geen voetbal of race games, terwijl mijn broertje daar juist gek op is.

NP, ik word ook steeds kieskeuriger, voetbal (in welke vorm dan ook) kan me gestolen worden, maar ik speel best wel vaak racegames, al is dat ook weer een veel te algemeen begrip, ik verdeel het meestal in arcade en simulatie, wat arcade betreft kan ik me prima vermaken met burnout paradise, en als simulatie zit ik nog wel eens achter rallygames zoals dirt2, maar zelfs dat zullen de "diehards" een arcadespel noemen

oja, ik heb ook nog een ijshockeyspel staan (en dat is ook meteen mijn enige sportgame naast racespellen), dat zijn dan weer leuke spellen om met een paar man tegelijk te spelen op een zaterdagavond ofzo
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op --0 20:29:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Pong en het eerste level van SuperMario, daarna hield het voor mij zo'n beetje op. Soms speel ik nog patience op de computer. Ben ik nu een gamer? Mag ik dan nu mijn schoonmoeder vermoorden?
Fijn, dankuwel.
Is it electrickery?
Op --0 0:18:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harses: Ach,ga ik wel een keertje volledig naakt ervoor staan,dan kijken ze gegarandeerd NOOIT meer.
Op --0 17:12:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
harses:

Ach,ga ik wel een keertje volledig naakt ervoor staan,dan kijken ze gegarandeerd NOOIT meer.


Niet schrikken als je nadien geadresseerde reklame voor allerlei schoonheidmiddeltjes in je bus krijgt .
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 19:46:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Luk:

harses:

Ach,ga ik wel een keertje volledig naakt ervoor staan,dan kijken ze gegarandeerd NOOIT meer.


Niet schrikken als je nadien geadresseerde reklame voor allerlei schoonheidmiddeltjes in je bus krijgt .


Vooral anti-rimpel smeersels!
Op --0 16:30:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
harses:

Ach,ga ik wel een keertje volledig naakt ervoor staan,dan kijken ze gegarandeerd NOOIT meer.

Of misschien juist wel.
Ieder mens zijn fetish!
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 16:49:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Emie :

Pong en het eerste level van SuperMario, daarna hield het voor mij zo'n beetje op. Soms speel ik nog patience op de computer. Ben ik nu een gamer? Mag ik dan nu mijn schoonmoeder vermoorden?
Fijn, dankuwel.

voor schoonmoeders is er sowieso al een speciale uitzonderingsregel van toepassing
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op --0 20:22:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels:
Marsepars:

harses:

Ach,ga ik wel een keertje volledig naakt ervoor staan,dan kijken ze gegarandeerd NOOIT meer.

Of misschien juist wel.
Ieder mens zijn fetish!


De mijne is kinect-ready, ik laat het beter zo
(bericht gewijzigd op 24-11-2010 22:59:43)
Op --0 22:58:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden