In de Finse sciencefiction komedie 'Iron Sky' (verwacht 2011) staat het leven van SS-officier en ingenieur Hans Kammler centraal. Van Kammler wordt gefluisterd dat hij met zijn experimenten tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog voor een belangrijke doorbraak in antizwaartekracht zorgde. Deze week verscheen in het Duitse P.M. Magazin een nieuw rapport dat beweert dat er sterke bewijzen zijn dat het UFO-programma van de Nazi's zeer ver geavanceerd was.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog gaf Hitler zijn aangewezen opvolger Hermann Göring - op dat ogenblik commandant van de Luftwaffe - de opdracht om een superwapen te ontwikkelen om de vijand definitief de kop in te drukken. Het rapport in het Duitse magazine citeert enkele ooggetuigen die in 1944 een UFO met een hakenkruis erop geschilderd laag over de rivier Theems zagen vliegen. In 1944 schreef de New York Times ook al een artikel (inclusief foto's) over geheimzinnige vliegende schotels die met enorme snelheden over de wolkenkrabbers vlogen.

De film 'Iron Sky' brengt het verhaal van een geheime Duitse basis aan de Zuidpool waar in 1945 de eerste ruimteschepen van de Nazi's naar de donkere zijde - de achterkant - van de maan vliegen om er de militaire basis Schwarze Sonne uit te bouwen. De basis moet dienst doen als bouwwerf van een enorme invasievloot om de hele aarde te veroveren. De invasie begint uiteindelijk in 2018.

Het best gekende project van de Nazi's is zonder twijfel dat van Rudolf Schriever en Otto Habermohl. Het Schriever-Habermohl project van de Luftwaffe werd later onder toezicht van Albert Speer, toen rijksminister voor bewapening en munitie, geplaatst. Speer, één van de kopstukken van Nazi-Duitsland, en ook wel de 'architect van het Derde Rijk' genoemd gaf het project in 1944 door aan SS-officier Hans Kammler. Ooggetuigen beweren dat de in Praag gebouwde vliegende schotel begin 1945 verschillende malen door het luchtruim vloog.


(Het Schriever-Habermohl ontwerp)

Dan is er ook nog Joseph Andreas Epp, een ingenieur die betrokken was bij het Schriever-Habermohl project, die zegt dat er 15 prototypes van de vliegende schotel gebouwd zijn. Hij legt uit hoe er vanuit een centrale ronde cockpit ronddraaiende vleugelvinnen vertrekken die als een wiel rond de cockpit cirkelen. De hoogte van de vinnen was regelbaar en ze werden door een raketsysteem aangestuurd. Eenmaal aan voldoende rotatiesnelheid kon de schotel opstijgen.


DM90: iron sky! woot! de trailer opzichzelf is al geniaal
Op --0 11:33:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Cool. Hoop dat ze de financiering rond kunnen krijgen.
ech?
Op --0 0:06:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Grounded:
Plakband:

Cool. Hoop dat ze de financiering rond kunnen krijgen.

Is de film nog niet gemaakt? Had 'm al gezocht op Vuze. Helaas dus zonder resultaat.
God? Dat ben je zelluf!
Op --0 0:17:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pizza!:
Grounded:

Plakband:

Cool. Hoop dat ze de financiering rond kunnen krijgen.

Is de film nog niet gemaakt? Had 'm al gezocht op Vuze. Helaas dus zonder resultaat.


zie hun site: www.ironsky.net , film is nog niet af
Op --0 0:46:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider: Nice. En geen Fins gewauwel zo te horen
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op --0 13:00:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DM90: overigens,

de vorige film van deze ploeg, Starwreck, is een absolute aanrader. Zelfden zo in een deuk gelegen om een film!
Op --0 13:36:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Top, bedankt voor de tip DM90
ech?
Op --0 13:48:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoner: Kijk Ancient Aliens s02e05 the third reich!
Op --0 14:23:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A. Hemelwandelaar:
stoner:

Kijk Ancient Aliens s02e05 the third reich!


Cool. Net aan die serie begonnen. Geniaal!
"When an inner situation is not made concious, it appears outside as fate" ~ C.G. Jung
Op --0 16:47:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme :
DM90:

overigens,

de vorige film van deze ploeg, Starwreck, is een absolute aanrader. Zelfden zo in een deuk gelegen om een film!

Bedankt voor de tip ; ik ben m nu aan het kijken
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op --0 17:41:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Nick: Huh ?... Maar... Zijn al die ufo's dan echt door mensen gemaakt ?

Dat is namelijk wel de suggestie...
Op --0 19:29:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Niet 'al die ufo's' Nick. Waarschijnlijk een deel van die rakkers.
ech?
Op --0 19:56:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ziggit: Iron Sky kan me niet snel genoeg komen. Starwreck was geniaal zeker als je de geschiedenis van het ontstaan kent. Bovendien uitermate komisch.
Op --0 0:45:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Das Artikel:

...
Dan is er ook nog Joseph Andreas Epp, een ingenieur die betrokken was bij het Schriever-Habermohl project, die zegt dat er 15 prototypes van de vliegende schotel gebouwd zijn. Hij legt uit hoe er vanuit een centrale ronde cockpit ronddraaiende vleugelvinnen vertrekken die als een wiel rond de cockpit cirkelen. De hoogte van de vinnen was regelbaar en ze werden door een raketsysteem aangestuurd. Eenmaal aan voldoende rotatiesnelheid kon de schotel opstijgen.


Dacht ik eindelijk een (zinnige) uitleg gevonden te hebben over het grote "waarom moeten die dingen persé rond zijn?".
Maar echt duidelijk is het me nog steeds niet. En op de genoemde link lees ik dat er "besturingsproblemen" waren.
Kan ik me best voorstellen, want ik denk (ik werk niet in een patentbureau dus ik denk nog zelf ) dat het middenste gedeelte (waar de piloot zit) gewoon in tegengestelde richting gaat draaien als die "vinnen" één kant uitgaan. En er dus niks gebeurt.
Een helicopter heeft daarvoor een staartrotor.Of twee (in tegenovergestelde richting draaiende) rotors, of de uitlaat van de motor wordt als "tegen-gewicht" gebruikt ipv staartrotor. Maar enkel "vinnen die draaien" lijkt me om problemen vragen.
(En die hebben ze blijkbaar ook gekregen ).
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 1:06:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lange wapper: Zelden zulk een geavanceerde science-fiction gezien !
Op --0 9:40:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoner:
Narchya:

stoner:

Kijk Ancient Aliens s02e05 the third reich!


Cool. Net aan die serie begonnen. Geniaal!


Kijk ook de vorige delen, elke eflevering geeft je minimaal 5x het wow gevoel!
Op --0 13:30:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme :
Luk:

Das Artikel:

...
Dan is er ook nog Joseph Andreas Epp, een ingenieur die betrokken was bij het Schriever-Habermohl project, die zegt dat er 15 prototypes van de vliegende schotel gebouwd zijn. Hij legt uit hoe er vanuit een centrale ronde cockpit ronddraaiende vleugelvinnen vertrekken die als een wiel rond de cockpit cirkelen. De hoogte van de vinnen was regelbaar en ze werden door een raketsysteem aangestuurd. Eenmaal aan voldoende rotatiesnelheid kon de schotel opstijgen.


Dacht ik eindelijk een (zinnige) uitleg gevonden te hebben over het grote "waarom moeten die dingen persé rond zijn?".
Maar echt duidelijk is het me nog steeds niet. En op de genoemde link lees ik dat er "besturingsproblemen" waren.
Kan ik me best voorstellen, want ik denk (ik werk niet in een patentbureau dus ik denk nog zelf ) dat het middenste gedeelte (waar de piloot zit) gewoon in tegengestelde richting gaat draaien als die "vinnen" één kant uitgaan. En er dus niks gebeurt.
Een helicopter heeft daarvoor een staartrotor.Of twee (in tegenovergestelde richting draaiende) rotors, of de uitlaat van de motor wordt als "tegen-gewicht" gebruikt ipv staartrotor. Maar enkel "vinnen die draaien" lijkt me om problemen vragen.
(En die hebben ze blijkbaar ook gekregen ).


Wat als het doel is de zwaartekracht zijwaarts te richten ? Dus een soort antizwaartekracht.

Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op --0 15:48:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
antitoerisme :
...
Wat als het doel is de zwaartekracht zijwaarts te richten ? Dus een soort antizwaartekracht.


Een beetje "omhoog" zal toch ook wel nodig zijn denk ik.
En tegen het draaien van het middenstuk zal al-dan-niet-zijwaartse antizwaartekracht alleen ook niet voldoende zijn.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 16:48:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : Stuwkracht uit een andere bron stelt dan niet zoveel meer voor
(maar ik ben zeker geen expert op dit gebied het lijkt me gewoon de logica van de hele rond zijn van die schotels)

Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op --0 17:14:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
DM90:

overigens,

de vorige film van deze ploeg, Starwreck, is een absolute aanrader. Zelden zo in een deuk gelegen om een film!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Star_Wreck

dat project loopt al veel langer, en grote kans dat jij Star Wreck: In the Pirkinning bedoelt, de enige volwaardige film van het rijtje...

voor wie startrek kent en dat alles niet al te serieus neemt geweldige humor
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 10-12-2010 22:22:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Luk:

Das Artikel:

...
Dan is er ook nog Joseph Andreas Epp, een ingenieur die betrokken was bij het Schriever-Habermohl project, die zegt dat er 15 prototypes van de vliegende schotel gebouwd zijn. Hij legt uit hoe er vanuit een centrale ronde cockpit ronddraaiende vleugelvinnen vertrekken die als een wiel rond de cockpit cirkelen. De hoogte van de vinnen was regelbaar en ze werden door een raketsysteem aangestuurd. Eenmaal aan voldoende rotatiesnelheid kon de schotel opstijgen.


Dacht ik eindelijk een (zinnige) uitleg gevonden te hebben over het grote "waarom moeten die dingen persé rond zijn?".
Maar echt duidelijk is het me nog steeds niet. En op de genoemde link lees ik dat er "besturingsproblemen" waren.
Kan ik me best voorstellen, want ik denk (ik werk niet in een patentbureau dus ik denk nog zelf ) dat het middenste gedeelte (waar de piloot zit) gewoon in tegengestelde richting gaat draaien als die "vinnen" één kant uitgaan. En er dus niks gebeurt.
Een helicopter heeft daarvoor een staartrotor.Of twee (in tegenovergestelde richting draaiende) rotors, of de uitlaat van de motor wordt als "tegen-gewicht" gebruikt ipv staartrotor. Maar enkel "vinnen die draaien" lijkt me om problemen vragen.
(En die hebben ze blijkbaar ook gekregen ).


er zijn tegenwoordig helicopters die geen staartrotor meer nodig hebben dmv speciale experimentele computerbesturing, en zoals je zegt als je 2 tegengestelde richting draaiende rotors hebt dan zou de staartrotor ook niet nodig zijn...

maar ideaal lijkt het mij ook niet, zeker niet wanneer je in een vrij experimenteel stadium zit.
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 10-12-2010 22:28:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Ron B.:
...
er zijn tegenwoordig helicopters die geen staartrotor meer nodig hebben dmv speciale experimentele computerbesturing, en zoals je zegt als je 2 tegengestelde richting draaiende rotors hebt dan zou de staartrotor ook niet nodig zijn...

maar ideaal lijkt het mij ook niet, zeker niet wanneer je in een vrij experimenteel stadium zit.

Met 1 rotor lukt het (voor zover ik weet) nooit, ook niet met geavanceerde computerbesturing. Je hebt toch steeds een stuwkracht nodig die tegen de draairichting van de rotor ingaat. Anders is het heel eenvoudig "actie = reactie" en gaat het ding de andere kant uit tollen.
Maar er zijn wel modellen die geen staart-rotor hebben, maar de uitlaat van de motor daarvoor gebruiken (Belgische politie vliegt met zo'n ding, erg kenmerkend geluid).
Ook de "twee rotors in tegengestelde richting" bestaat. Zowel met 2 rotors op verschillende plaats (de zgn vliegende banaan, de Boeing Chinook bv) maar ook met 2 in tegengestelde richting draaiende rotors op 1 vertikale as (maar daar heb ik niet zo direkt een voorbeeld van. Speelgoedmodelletjes bij conrad.nl misschien, heb ik eens gezien dacht ik).

Maar "lijkend op een ronde UFO" én ook "echt in de lucht" zie ik nog niks vliegen. Kwestie van "niet willen" is het echt niet .
Ik zoek nog steeds naar de logica achter "waarom moeten die dingen rond zijn" want buitenaards of niet, logic must be. Vind ik.

De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 11-12-2010 1:17:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Luk:

Ron B.:
...
er zijn tegenwoordig helicopters die geen staartrotor meer nodig hebben dmv speciale experimentele computerbesturing, en zoals je zegt als je 2 tegengestelde richting draaiende rotors hebt dan zou de staartrotor ook niet nodig zijn...

maar ideaal lijkt het mij ook niet, zeker niet wanneer je in een vrij experimenteel stadium zit.

Met 1 rotor lukt het (voor zover ik weet) nooit, ook niet met geavanceerde computerbesturing. Je hebt toch steeds een stuwkracht nodig die tegen de draairichting van de rotor ingaat. Anders is het heel eenvoudig "actie = reactie" en gaat het ding de andere kant uit tollen.
Maar er zijn wel modellen die geen staart-rotor hebben, maar de uitlaat van de motor daarvoor gebruiken (Belgische politie vliegt met zo'n ding, erg kenmerkend geluid).
Ook de "twee rotors in tegengestelde richting" bestaat. Zowel met 2 rotors op verschillende plaats (de zgn vliegende banaan, de Boeing Chinook bv) maar ook met 2 in tegengestelde richting draaiende rotors op 1 vertikale as (maar daar heb ik niet zo direkt een voorbeeld van. Speelgoedmodelletjes bij conrad.nl misschien, heb ik eens gezien dacht ik).

Maar "lijkend op een ronde UFO" én ook "echt in de lucht" zie ik nog niks vliegen. Kwestie van "niet willen" is het echt niet .
Ik zoek nog steeds naar de logica achter "waarom moeten die dingen rond zijn" want buitenaards of niet, logic must be. Vind ik.

het ontbreken van een staartrotor dmv de uitlaat beter te controleren met een computer is exact wat ik ook al zeg lijkt mij
(zwaar offtopic ende minimaal een week te laat om nog relevant te zijn, excuse)

en nog veel meer offtopic is mijn mening dat er wel degelijk ronde "ufo's" uit deze projecten vandaan gekomen zijn, en dat die modellen helemaal niets met straalmotoren of rotoren te maken hebben, die maakten gebruik van een geheel andere techniek en zijn op geen enkele manier met de principes van een heli te vergelijken.
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op --0 21:15:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Ron B.:
...
en nog veel meer offtopic is mijn mening dat er wel degelijk ronde "ufo's" uit deze projecten vandaan gekomen zijn, en dat die modellen helemaal niets met straalmotoren of rotoren te maken hebben, die maakten gebruik van een geheel andere techniek en zijn op geen enkele manier met de principes van een heli te vergelijken.


Zijn we terug bij mijn prangende vraag beland: waarom moeten die dingen persé rond zijn? Enig idee? Iemand? Ik zou het graag weten voor de wereld vergaat / ik ze zie*.

(*Schrappen wat niet meer van toepassing is op een bepaald moment in het nu)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 1:48:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Luk:

Ron B.:
...
en nog veel meer offtopic is mijn mening dat er wel degelijk ronde "ufo's" uit deze projecten vandaan gekomen zijn, en dat die modellen helemaal niets met straalmotoren of rotoren te maken hebben, die maakten gebruik van een geheel andere techniek en zijn op geen enkele manier met de principes van een heli te vergelijken.


Zijn we terug bij mijn prangende vraag beland: waarom moeten die dingen persé rond zijn? Enig idee? Iemand? Ik zou het graag weten voor de wereld vergaat / ik ze zie*.

(*Schrappen wat niet meer van toepassing is op een bepaald moment in het nu)

kan je alleen maar aanraden je eens te verdiepen in bepaalde technologie waar ook mannen zoals bearden zich mee bezig houden, deze principes zijn ook van toepassing op die ronde ufo's...

de (ook hier) wel vaker besproken glocke is echter weer een geheel ander verhaal, dat ding wekte een soort dimensiepoort op (sorry, ik heb er geen beter woord voor) ook op basis van magnetische velden en iets met heel veel kwik, zo uit het hoofd

ook zijn er volgens de verhalen experimenten geweest op basis van de ideeën van victor schauberger, die waarschijnlijk persoonlijk ervoor gezorgd heeft dat die prototypes nooit inzetbaar geweest zijn.

in totaal ben ik minimaal de 3 hierboven genoemde verschillende projecten of onderzochte technieken tegengekomen, sommigen nooit gebruikt (schauberger) anderen zeer veel gebruikt (bearden) en de laatste is nog steeds top-secret (de glocke)

en als je op voorhand al niet openstaat voor een andere uitleg dan een uitleg binnen de bekende aerodynamica, motor en rakettechnologie, dan kan je jezelf die moeite ook wel besparen, want het is geen algemeen geaccepteerde kennis waar je dan mee te maken krijgt
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op --0 20:59:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Hij komt uit in april 2012. Trailer 3:


(bericht gewijzigd op 12/28/2011 7:11:44 PM)
ech?
Op 28-12-2011 19:11:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden