't Was een tijdje geleden maar kil en onguur winterweer vraagt om extra entertainment. De zware middelen, zeg maar. We willen namelijk zeker niet dat de verveling gaat inslaan, nu u misschien meer aan huis gekluisterd bent. Oplossing? Wat beter dan u opnieuw een raadplaatje voor de kiezen te gooien? Bij deze dus de wauw van de week, deel 64. Weten wat, waar en door wie? Wij ook!

skritch skrabbel
(Unidentified vorm met balletjes)
priori a: Altijd leuk zulke plaatjes, deze documentaire van de bbc gaat over grot schilderingen .

komt er op neer dat de grot bewoners aan het hallucineren waren, en in hun hoofd verscheen het dier(wezen) wat hun het meeste bezig hield.
Het is de eerste keer voor de mensheid dat ze een beeld wat ze in hun hoofd hadden naar de werkelijkheid projecteerden .
Say what your soul is singing
Op --0 0:15:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Apollyon: 2x9=18=9 balletjes en een ufo. Het getal negen steeekt de kop weer op als magisch getal. Wat is de bron?
Op --0 0:18:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Zijn dit stukjes knoflook?
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 0:21:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lemetje: In de eerste instantie doet het mij denken aan de Aboriginals uit Australië met hun Droomtijd tekeningen; een UFO die iets uitstrooit of een licht verspreidt. Ik kan er niets anders bij/voor bedenken.
Op --0 0:23:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje: Yay! Ons gezeur heeft gewerkt!
If time doesn't matter, distance also won't.
Op --0 0:31:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje: Het kunnen toch ook lampjes van een landingsbaan zijn?
Is het niet, maarja.
If time doesn't matter, distance also won't.
Op --0 0:33:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff: Het is een afbeelding van de deksel van een kookpot die hoog gehouden wordt door 17 gehaktballetjes... 1+7=8. Acht staat voor oneindigheid en representeert daardoor dus het oneindig aantal gehaktballetjes dat in de kosmos aanwezig is...


(bericht gewijzigd op 20-12-2010 12:40:04)
Ik ben ook gek... :P
Op --0 0:39:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Als ik zoek op "Ancient UFO", dan krijg ik wel het plaatje te zien, maar daar staat verder ook niet veel bij.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 0:42:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje:
Meneer Glimlach:

Als ik zoek op "Ancient UFO", dan krijg ik wel het plaatje te zien, maar daar staat verder ook niet veel bij.

In ieder geval komt het plaatje dus van Hystory Channel. Ze hebben het logo afgeknipt!
(bericht gewijzigd op 20-12-2010 13:39:12)
If time doesn't matter, distance also won't.
Op --0 13:03:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje: Het zit ook in de aflevering:
UFO Sightings: Cave Paintings..

Edit: Dat plaatje, komt van de bron! Over het hoofd gezien..
Ben ik zo stom pm door te gaan zoeken.. :p
(bericht gewijzigd op 20-12-2010 13:45:20)
If time doesn't matter, distance also won't.
Op --0 13:04:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DogStar: Dit is een turf van de eerste astronoom die zich had gespecialiseerd in het tellen van ufo waarnemingen.
Niks is wat t lijkt te zijn, evenmin is het anders
Op --0 13:07:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Apollyon:

2x9=18=9 balletjes en een ufo. Het getal negen steeekt de kop weer op als magisch getal. Wat is de bron?

Ik tel er net als Buff maar 17.
Is dit niet zo'n tekening die door Von Däniken geïnterpreteerd wordt als keihard bewijs voor Goden/Kosmonauten?
Is it electrickery?
Op --0 13:15:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: Het is een kleerhanger voor regenjassen.
(bericht gewijzigd op 20-12-2010 13:29:38)
'Don't forget rule number 6'
Op --0 13:17:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: ANCIENT CAVE PAINTING

This photo comes from a still shot off the recent History Channel special entitled "UFOs: Then and Now". It is an ancient cave drawing.



http://www.ufoevidence.org/ancientastronauts.htm
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 13:32:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje:
Meneer Glimlach:

ANCIENT CAVE PAINTING

This photo comes from a still shot off the recent History Channel special entitled "UFOs: Then and Now". It is an ancient cave drawing.



http://www.ufoevidence.org/ancientastronauts.htm


Ik had al de info al gevonden, maar niet de bron! Goed gedaan!
If time doesn't matter, distance also won't.
Op --0 13:37:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
vosje:

Meneer Glimlach:

ANCIENT CAVE PAINTING

This photo comes from a still shot off the recent History Channel special entitled "UFOs: Then and Now". It is an ancient cave drawing.



http://www.ufoevidence.org/ancientastronauts.htm


Ik had al de info al gevonden, maar niet de bron! Goed gedaan!

We komen er wel, vosje!
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 13:39:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
If time doesn't matter, distance also won't.
Op --0 13:39:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Ha, mooi speurwerk weer van Meneer Glimlach. Je raakt er bedreven in
"It is an ancient cave drawing" vind ik trouwens wel een summiere beschrijving. Wie wat waar wanneer en hoe staat er niet bij.
Is it electrickery?
Op --0 13:42:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Emie :

Ha, mooi speurwerk weer van Meneer Glimlach. Je raakt er bedreven in
"It is an ancient cave drawing" vind ik trouwens wel een summiere beschrijving. Wie wat waar wanneer en hoe staat er niet bij.

Wel in het filmpje gelinkt door Vosje:
Wie: Cavemen
Waar: In Frankrijk en Spanje
Wanneer: Pre-Historie
Hoe: Geschilderd
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 13:55:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Wat een samenwerking!
Is it electrickery?
Op --0 13:58:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje:
Emie :

Wat een samenwerking!

Daarom ging het ook 2x zo snel als normaal!
If time doesn't matter, distance also won't.
Op --0 14:01:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan: UFO's?
Dit ziet er voor mij meer uit als een telsysteem zoals de Maya's hadden.
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op --0 14:50:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: UFSM (unidentified flying snow machine)
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 15:20:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Tetzmol:

UFSM (unidentified flying snow machine)

Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 15:29:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
batteraaf: dit is een 12,000 jaar oude grot schildering in frankrijk
Op --0 15:35:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Dit plaatje staat ook in één van de boeken van Michael Hesemann geloof ik. Ik kan het alleen niet zo gauw vinden tussen alle boeken.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 15:39:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: Wauw...

Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op --0 16:34:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tom112: en dat allemaal op een dag...
nutteloos? nutteloos.
Op --0 17:26:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tru: Bestelling van 17 klerenhangers.
Nog niet geleverd want anders stond er een streep door.
Op --0 17:55:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nupeet: Het aantal leden van de stam, verenigd onder de hoed van de grote bron tovenaar. (L.Y.M.)
Unity in the Heart of Diversity
Op --0 18:28:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: "Kijk Jantje: uit dat soort wolk valt sneeuw. Wacht, ik zal er een tekeningetje bijmaken."
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 18:47:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tele:
Apollyon:

2x9=18=9 balletjes en een ufo.


fail
(bericht gewijzigd op 20-12-2010 21:14:36)
Op --0 21:14:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Apollyon:

2x9=18=9 balletjes en een ufo. Het getal negen steeekt de kop weer op als magisch getal. Wat is de bron?



United as one. Divided by zero.
Op --0 21:56:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: Ik ga voor het telsysteem.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 22:06:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje: Waar blijft de redactie?!
If time doesn't matter, distance also won't.
Op --0 23:43:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
vosje:

Waar blijft de redactie?!

Ten burele.
Wij gaan gewoon door met fase 2: wat betékent het tekeningetje?
Ik vind tot dusver de kleerhangers van Tru 't leukst.
(bericht gewijzigd op 20-12-2010 23:47:55)
Is it electrickery?
Op --0 23:47:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bert (auteur): Rens van de Sluis zet ons volgens mij op het juiste denkspoor. Hij schreef onlangs nog:

Moving beyond speculation, a recent comparison with the observed behaviour of high-energy-density plasmas in laboratory, in space and according to particle-in-cell (PIC) simulations suggests that not only some of the French and Spanish cave paintings of the Cro-Magnon era may include auroral motifs, but also the worldwide impressions on rock, typically exposed to the open air, that proliferated from the end of the Palaeolithic and throughout the Neolithic period, roughly from 11,000 BCE to 3,000 BCE, though in many places continuing into later periods. Rupestral art as a whole appears as one monolithic witness to the possibility that awe-inspiring plasma filaments painted their characteristic nonfigurative images in the firmament first.

Waarschijnlijk waren de oude getuige van een ompoling. meer hier http://www.thunderbolts.info/tpod/2010/arch10/101217figure.htm
Op --0 9:13:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
1337n00b: Er komt een hele hoop van dit soort weetjes ook voor in de boeken van Erich von Daniken en de serie "Ancient aliens" van History channel.

Erg interessant.
IWAB
Op --0 10:23:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: Het is een wolk waar hagelslag uit valt.
Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op --0 15:44:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Ben ik nou de enige die niet meteen aan neemt dat die grotschildering wel pre historisch moét zijn?!? Wie zegt dat die niet gewoon ergens in de afgelopen paar decennia door wat kwajongens getekend is?
I might just be saying that to get you mad...
Op --0 16:17:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Clavius:

Ben ik nou de enige die niet meteen aan neemt dat die grotschildering wel pre historisch moét zijn?!? Wie zegt dat die niet gewoon ergens in de afgelopen paar decennia door wat kwajongens getekend is?

Die tekeningen worden doorgaans zorgvuldig gedateerd.
http://www.trouw.nl/krantenarchief/1995/06/07/2541766/Grottekeningen_Chauvet_blijken_oudste_ter_wereld.html
Is it electrickery?
Op --0 16:55:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vailixi: Het is een tank zonder loop en rupsbanden
Niemand buiten onszelf kan over ons innerlijk heersen. Wanneer we dit weten worden we vrij.
Op --0 17:00:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hano: En wat dacht je hiervan?


Volgens John Allegro " The Sacred Mushroom and the Cross"

Met een beetje fantasie wil het wel...
Op --0 20:25:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: Het is een Autralische deuk-hoed, zoals die "Bruce"-figuur (cfr Monty Python sketch, de uiterst rechtse figuur, hij heet Bruce) in the bush draagt, met touwtjes aan waaraan ze kurken hangen, om de insekten weg te houden. Alleen zijn de touwtjes door de eeuwen heen vervaagd.


(bericht gewijzigd op 22-12-2010 0:03:50)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 0:01:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
hano:

En wat dacht je hiervan?


Volgens John Allegro " The Sacred Mushroom and the Cross"

Met een beetje fantasie wil het wel...


Met een beetje fantasie verzin je zo een intensieve studie.
No shit, Sherlock
Op --0 0:05:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Emie :

Clavius:

Ben ik nou de enige die niet meteen aan neemt dat die grotschildering wel pre historisch moét zijn?!? Wie zegt dat die niet gewoon ergens in de afgelopen paar decennia door wat kwajongens getekend is?

Die tekeningen worden doorgaans zorgvuldig gedateerd.
http://www.trouw.nl/krantenarchief/1995/06/07/2541766/Grottekeningen_Chauvet_blijken_oudste_ter_wereld.html


Klopt, men dateert dan het materiaal waar die tekening uit bestaat. Meestal de kei waar het op staat... Die dus veel ouder is dan het moment waarop de tekening op de kei is aangebracht.
I might just be saying that to get you mad...
Op --0 9:43:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Clavius:

Emie :

Clavius:

Ben ik nou de enige die niet meteen aan neemt dat die grotschildering wel pre historisch moét zijn?!? Wie zegt dat die niet gewoon ergens in de afgelopen paar decennia door wat kwajongens getekend is?

Die tekeningen worden doorgaans zorgvuldig gedateerd.
http://www.trouw.nl/krantenarchief/1995/06/07/2541766/Grottekeningen_Chauvet_blijken_oudste_ter_wereld.html


Klopt, men dateert dan het materiaal waar die tekening uit bestaat. Meestal de kei waar het op staat... Die dus veel ouder is dan het moment waarop de tekening op de kei is aangebracht.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze ook de 'verf' wel even meenemen Clavius. Maar ik ben er nog nooit bij geweest.
Is it electrickery?
Op --0 9:57:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Een voorspelling van het uitbrengen van de film 'Independence Day'.

"Kijk, pap. Over tienduizend jaar gaan de mensen naar de bioscoop om een film te bekijken over een invasie van een buitenaards ras dat de mensheid wil uitroeien. Er is dan een moederschip (Dat is dat bovenste ding) en daaruit komen dan kleinere schepen (en dat zijn dus die onderste stippen). En mensen betalen dan geld om die film te bekijken, ook al weten ze dat er niks van waar is."

- "Ehhh... Ja, ja... Heb jij weer van die rode besjes gegeten?"
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 10:16:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hypaspist: Volgens mij is t gewoon een regenwolk.
Op --0 16:11:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden