Bij deze de zeepkist voor week 1. U kent het concept inmiddels wel: dit is dé plaats op GW waar u off-topic kunt gaan om te keuvelen, praten, discussiëren of elkaar naar de digitale keel te grijpen. Wekelijks komt er een nieuw zeepkist-blog online; schoner kunnen we de lei niet maken.

Grenswetenschap Zeepkist
Grenswetenschap Zeepkist

Wij verzoeken u dus vriendelijk om alle beledigingen, liefdesuitingen en alle andere niet op het betreffende blog relevante uitingen hier te plaatsen. Laat u helemaal gaan. Wilt u liever verschoond blijven van fulminaties of liefdesverklaringen dan kunt u met een gerust hart het wekelijkse ZEEPKIST-blog overslaan.

Het bestaan van dit aparte blog zorgt er ook voor dat wij in andere blogs iets strikter zullen zijn wat betreft modereren van vervelende GW-bezoekers. Mocht u zéér off-topic reageren onder een ander blog, bestaat de kans dat u uw reactie hier in de zeepkist terugvindt, waar het thuishoort.
De regels die we hanteren staan in de 7 GW-geboden. Jawohl.

Luk: Happy week 1 van 2011!
Het jaar dat ongetwijfeld de geschiedenis zal ingaan.
Zoals die andere 13,7 (ongeveer) miljard die vooraf gingen.

En vooral: het jaar om Frankrijk te bezoeken nog voor het vol Ollanders zit (in de streek van die berg en Rennes-le-beaucoup).
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 0:05:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Zo, hèhè, eindelijk week 1. Dat klopt tenminste met m'n gevoel.
Wat kan mij die 13,7 miljard (ongeveer) jaar schelen. Het is vandaag, joechei en hoezee!
*danst*
nouja 'danst'...
*beweegt op muziek*
Is it electrickery?
Op --0 0:19:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nupeet: Zou eigenlijk wel eens flink willen schelden hier, maar toen er vorige week op mijn vrijwilligers stek spontaan de phrase "ik heb zo'n vreselijk juk aan mijn anus", uit mijn mond rolde, en ik even vergeten was dat er niet gevloekt mag worden op straffe van, en iedereen behalve een gemanierde rotterdammer die reageerde met de vraag, "hoe komt dat dan", ter plekke versteende (t was toch geen vloek, zeker) ontbreekt mij de moed een weinig. Ik had de dag ervoor trouwens alleen kwark genuttigd, mocht je nieuwsgierig zijn.
Unity in the Heart of Diversity
Op --0 0:36:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
nupeet:

Zou eigenlijk wel eens flink willen schelden hier, maar toen er vorige week op mijn vrijwilligers stek spontaan de phrase "ik heb zo'n vreselijk juk aan mijn anus", uit mijn mond rolde, en ik even vergeten was dat er niet gevloekt mag worden op straffe van, en iedereen behalve een gemanierde rotterdammer die reageerde met de vraag, "hoe komt dat dan", ter plekke versteende (t was toch geen vloek, zeker) ontbreekt mij de moed een weinig. Ik had de dag ervoor trouwens alleen kwark genuttigd, mocht je nieuwsgierig zijn.


Zolang je maar niet danst. Ga vooral je gang.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 0:37:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Luk, als ik nou die St.Émilion ontkurk, kan er dan nog geen tango'tje vanaf?
@Nupeet: Proctosedyl.
Is it electrickery?
Op --0 0:45:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: één. hmmm.
Op --0 0:49:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nupeet: @Luk, dank je, vanwege vermoeidheid (toch maar is zo'n daglicht lamp aanschaffen) gaat dat dansen niets worden, en de wrevel is dankzij de rode bardo, weg ge ebt. Zo er een volgende x mag zijn, is het fijn om te weten dat zulks o.k. is. Dien me bij het krieken van de dag of iets later te vervoegen bij het UWV ,als ik er in slaag de frustraties die mijn verschijning aldaar te weeg gaan brengen, vast houden kan, neem ik geen blad voor de mond, wat een opluchting.
Unity in the Heart of Diversity
Op --0 0:58:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kat: Owathebikpechdieeersteweekvanhetnieuwejaar.
Mijn spaciebalk werkt niet goed meer.
Ik moet 2a3a4 maal hard op tikken voor ik een spacie heb..Grrr
Op --0 1:19:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Kat:

Owathebikpechdieeersteweekvanhetnieuwejaar.
Mijn spaciebalk werkt niet goed meer.
Ik moet 2a3a4 maal hard op tikken voor ik een spacie heb..Grrr

Stap voor stap, met plaatjes:
http://www.helpwithpcs.com/maintenance/cleaning-keyboard.htm
En geloof me: pech is van voorbijgaande aard.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op --0 3:25:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
aaaaaa: Of het hier past weet ik niet, maar na het zien van deze reportage:
http://www.at5.nl/artikelen/55048/waarzegster-houdt-het-voor-gezien
ben ik nog maar eens gesterkt in het idee dat er een database moet komen voor voorspellingen van paranormale aard.
Deze mevrouw mag alvast mee in de categorie FAIL.

Als ik de tijd en het geld had, deed ik het alleen. Maar het lijkt me eigenlijk meer iets voor een website als Grenswetenschap. Het kan leiden toe een systematische en kwantitatieve benadering van deze vage materie, en daarmee tot gefundeerde uitspraken over de dergelijke koffiedikkijkerij.
Ik wil graag meedenken over de vergaring en verwerking van de data. Míjn voorspelling is natuurlijk dat de hele beroepsgroep evenzeer door de mand gaat vallen als de Ans in het filmpje (ze had het kunnen voorzien, zou ik denken).
Op --0 0:08:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Zo te zien wordt dit een jaar vol humor.
Ga zo door "gasten"!
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 19:06:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Ja Horus:

Kat:

Owathebikpechdieeersteweekvanhetnieuwejaar.
Mijn spaciebalk werkt niet goed meer.
Ik moet 2a3a4 maal hard op tikken voor ik een spacie heb..Grrr

Stap voor stap, met plaatjes:
http://www.helpwithpcs.com/maintenance/cleaning-keyboard.htm
En geloof me: pech is van voorbijgaande aard.


Let op Kat, als Vlaming heb je geen qwerty maar een azerty (be versie) waarschijnlijk, en klopt het prentje bij die instructies dus niet.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 19:21:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Meneer Glimlach:

@lifetime: Spanje? Ken je ene A. Soetens?

Tenerife is niet "in Spanje" (geografisch gezien. Ligt er een heel eind vandaan).
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 19:31:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
nupeet:

Zou eigenlijk wel eens flink willen schelden hier, maar toen er vorige week op mijn vrijwilligers stek spontaan de phrase "ik heb zo'n vreselijk juk aan mijn anus", uit mijn mond rolde, en ik even vergeten was dat er niet gevloekt mag worden op straffe van, en iedereen behalve een gemanierde rotterdammer die reageerde met de vraag, "hoe komt dat dan", ter plekke versteende (t was toch geen vloek, zeker) ontbreekt mij de moed een weinig. Ik had de dag ervoor trouwens alleen kwark genuttigd, mocht je nieuwsgierig zijn.

In de zeepkist mag iedereen hartgrondig vloeken en doodverwensingen uiten.
En zolang je er geen reet van meent, kom je er (net als ik) echt wel mee weg.
Als je het daarentegen wèl meent, ehhh... Dan ook!!!
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 20:03:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Luk:

Meneer Glimlach:

@lifetime: Spanje? Ken je ene A. Soetens?

Tenerife is niet "in Spanje" (geografisch gezien. Ligt er een heel eind vandaan).



Spanje? Ken je Sinterklaas?
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 20:40:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Marsepars:

nupeet:

Zou eigenlijk wel eens flink willen schelden hier, maar toen er vorige week op mijn vrijwilligers stek spontaan de phrase "ik heb zo'n vreselijk juk aan mijn anus", uit mijn mond rolde, en ik even vergeten was dat er niet gevloekt mag worden op straffe van, en iedereen behalve een gemanierde rotterdammer die reageerde met de vraag, "hoe komt dat dan", ter plekke versteende (t was toch geen vloek, zeker) ontbreekt mij de moed een weinig. Ik had de dag ervoor trouwens alleen kwark genuttigd, mocht je nieuwsgierig zijn.

In de zeepkist mag iedereen hartgrondig vloeken en doodverwensingen uiten.
En zolang je er geen reet van meent, kom je er (net als ik) echt wel mee weg.
Als je het daarentegen wèl meent, ehhh... Dan ook!!!


Maar let op: vloeken = napapegaaien, en napapegaaien = schaapjes gedrag.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 21:10:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
nupeet:

Zou eigenlijk wel eens flink willen schelden hier, maar toen er vorige week op mijn vrijwilligers stek spontaan de phrase "ik heb zo'n vreselijk juk aan mijn anus", uit mijn mond rolde, en ik even vergeten was dat er niet gevloekt mag worden op straffe van, en iedereen behalve een gemanierde rotterdammer die reageerde met de vraag, "hoe komt dat dan", ter plekke versteende (t was toch geen vloek, zeker) ontbreekt mij de moed een weinig. Ik had de dag ervoor trouwens alleen kwark genuttigd, mocht je nieuwsgierig zijn.

Overigens: gemanierde Rotterdammer?
Was 'ie ziek?
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 21:11:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Ik zit met veel plezier de expedities te kijken op http://www.xpeditionstv.com.
Gaan over GW/geschiedenis in met name de Andes.
Engelstalig, maar goed verstaanbaar.
Filmpjes ongeveer 25 minuten.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 21:26:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Meneer Glimlach:

Ik zit met veel plezier de expedities te kijken op http://www.xpeditionstv.com.
Gaan over GW/geschiedenis in met name de Andes.
Engelstalig, maar goed verstaanbaar.
Filmpjes ongeveer 25 minuten.


Wat het filmpje "A R I Z O N A ' S T I M E P O R T A L" betreft kan ik je alvast de korte inhoud geven: niks.

28 Minuten BS en "niks". Als de rest even boeiend is dan is dit een prachtvoorbeeld van BS. De echte.

Mocht iemand 28 min teveel hebben (niemand heeft dat, eigenlijk, en verf zien drogen IS boeiender) : let vooral ook op het erg professioneel uitziende kompas(je) dat deze "onderzoekers" gebruiken. En let ook op de voertuigen waarmede zij deze onmogelijke tochten in ontoegangkelijke woestijnen ondernemen. Een echte stoere 4x4 zou voor dit soort grootsche expedities toch het minimum zijn, zou je denken.

Desalniettemin: bedankt voor de tip, Mr. Smile, en ik hoop echt dat er in de andere filmpjes wel iets gebeurt dat het vermelden waard is.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 22:31:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
drumstroker: Allemaal een gelukkig nieuw jaar toegewenst!!!

@luk

Om het nieuwe jaar in te luiden heb ik een midi keyboard (61 toetsen) aangeschaft, en die gebruik ik in combinatie met native instruments software... Ik moet zeggen dat het voor wat je er voor betaalt fantastisch klinkt en speelt!!! Nog een keer een drawbar module erbij aanschaffen. Als ik wat verder ben, koop ik eer nog een midi keyboard bij, zodat ik dubbel klaviers kan spelen, en als ik echt ver ben, dan koop ik er een voetklavier bij!... Ik vindt het tegek, en ik oefen b.w.v.s dag en nacht.
Uiteraard is het geen hammond xk-3 (waar ik nog uiteraarder geen geld voor heb), maar met een snelle pc is de latency totaal niet te merken. Nu nog de creative E-MU 0404 ext. geluidskaart erbij, en ik kan wel ff vooruit.
Je hebt gelijk dat toetsen een fantastisch instrument is. Ik ben nu bezig met lazy van deep purple. Harde dobber als je net begint, maar ik wil wat snelheid in mn vingers kweken, en t gaat steeds beter.

Hier een filmpje van native instruments hammond b4 2



Had je hier al van gehoord?
Voor €150,- een best strakke hammond sound valt mij niet tegen
Wurli en rhodes klinken er ook wel stoer op
Jij leidt geen leven... Het leven leidt jou...
Op --0 23:21:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Op --0 15:01:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja:
Kat:

Owathebikpechdieeersteweekvanhetnieuwejaar.
Mijn spaciebalk werkt niet goed meer.
Ik moet 2a3a4 maal hard op tikken voor ik een spacie heb..Grrr

pijltje proberen?
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op --0 16:43:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Heeft iemand dit stukje nanospeelgoed al in huis???

Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op --0 17:01:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
drumstroker:
...
Had je hier al van gehoord?
Voor €150,- een best strakke hammond sound valt mij niet tegen
Wurli en rhodes klinken er ook wel stoer op


Native Instruments software synths zijn erg goed. De Hammond is héél erg goed.
Ik heb er jaren geleden een tijd zoet mee geweest, maar ik kreeg (toen, nadien nooit meer geprobeerd) geen enkele PC samengesteld die niet vroeg of laat hick-ups in de klank gaf. En daar ben ik allergisch voor dus kocht ik toen maar weer een dikke synth en gaf ik de PC-experimenten op.
Misschien (en hopelijk) zijn de PC's van tegenwoordig wèl performant genoeg om die NI en andere softsynths zonder haperingen te draaien.
Maar ik kan me de glunder op je gezicht best voorstellen nu .
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 17:48:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Chris de Boden:

Heeft iemand dit stukje nanospeelgoed al in huis???




Voor mensen die nog diskettes / video- / audiotape / CRT beeldschermen gebruiken geen aanrader. Ziet er wel leuk uit trouwens. Maar wat het met "nano" te maken heeft begrijp ik niet.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 17:52:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Meneer Glimlach:


Maar let op: vloeken = napapegaaien, en napapegaaien = schaapjes gedrag.

Praten an sich is napapegaaien...
En vloeken lucht zo heerlijk op!
Je moet je emoties niet oppotten.
Daar krijg je stress van en daardoor een burn-out.

Dat zou jij moeten weten.
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 18:06:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Luk:

Meneer Glimlach:

Ik zit met veel plezier de expedities te kijken op http://www.xpeditionstv.com.
Gaan over GW/geschiedenis in met name de Andes.
Engelstalig, maar goed verstaanbaar.
Filmpjes ongeveer 25 minuten.


Wat het filmpje "A R I Z O N A ' S T I M E P O R T A L" betreft kan ik je alvast de korte inhoud geven: niks.

28 Minuten BS en "niks". Als de rest even boeiend is dan is dit een prachtvoorbeeld van BS. De echte.

Mocht iemand 28 min teveel hebben (niemand heeft dat, eigenlijk, en verf zien drogen IS boeiender) : let vooral ook op het erg professioneel uitziende kompas(je) dat deze "onderzoekers" gebruiken. En let ook op de voertuigen waarmede zij deze onmogelijke tochten in ontoegangkelijke woestijnen ondernemen. Een echte stoere 4x4 zou voor dit soort grootsche expedities toch het minimum zijn, zou je denken.

Desalniettemin: bedankt voor de tip, Mr. Smile, en ik hoop echt dat er in de andere filmpjes wel iets gebeurt dat het vermelden waard is.


Oh, zo ver ben ik nog niet.
De andere filmpjes geven een leuk beeld van het gortdroge Andes gebied en de lokale bevolking. Niet alle filmpjes zijn qua "GW-onthullingen" even spectaculair, maar het is wel leuk om te zien hoe er moeite wordt gedaan om een locatie waarover iets beweerd wordt te bezoeken en te filmen. Beetje zoals GW de "Bosnische piramide" bezocht.

Vond zelf het filmpje over "Cumbemayo" wel aardig.
Heb nog niet alle filmpjes gezien (en heb ook nog niets uit die filmpjes nagetrokken op waarheid).
(bericht gewijzigd op 4-1-2011 20:53:23)
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 20:23:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Wat mij betreft is dit hét nieuws van de week:
http://www.depers.nl/binnenland/535938/Moslims-willen-kerken-beschermen.html

Moslims willen koptische kerken beschermen

Moslimgroeperingen bieden koptische kerken in Nederland bescherming aan tegen mogelijke aanslagen. Dat hebben woordvoerders van de Nederlandse Moslim Raad (NMR), de Raad Marokkaanse Moskeeën Nederland en de Federatie Islamitische Organisaties (FION) dinsdag laten weten.

(...)

Behalve dat de voorzitters van de drie moslimorganisaties de kerken willen ,,bewaken tegen de dreiging van al-Qaeda" roepen zij alle moslims, jong en oud, man en vrouw op de dreiging luid en duidelijk te veroordelen. ,,Juist wij moeten dit doen, omdat al-Qaeda stelt in naam van de islam te handelen. Christelijke kopten, wij en trouwens alle Nederlanders hebben juist dezelfde vijanden: de terroristen. Hoogste tijd om dit luid duidelijk te maken. Bij de gedachte dat christelijke kopten hier in Nederland worden aangevallen, kunnen wij niet meer slapen."

(...)
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 20:52:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Luk:

Chris de Boden:

Heeft iemand dit stukje nanospeelgoed al in huis???




Voor mensen die nog diskettes / video- / audiotape / CRT beeldschermen gebruiken geen aanrader. Ziet er wel leuk uit trouwens. Maar wat het met "nano" te maken heeft begrijp ik niet.

Dat is nou wat een grap heet
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op --0 23:16:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Oja, ik gebruik nog Videobanden, Geluidsbanden, Cassettebandjes, Diskettes, harddisks *edit: en een zipdrive in mijn Roland va76 keyboard en heb zelfs nog een CRT in het hobbiehok.

Niks aan de hand, als je die magnocube maar uit de buurt houdt, het blijft niet aan je handen plakken ofzo
(bericht gewijzigd op 4-1-2011 23:23:28)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op --0 23:21:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: videobanden zijn wel beter dan dvds/bluerays op het vastlopen na, betere beeldkwaliteit en veel bestendiger.
Op --0 0:39:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
eoi:

videobanden zijn wel beter dan dvds/bluerays op het vastlopen na, betere beeldkwaliteit en veel bestendiger.

Nou die van mij zijn stuk voor stuk opgegeten en kapotgetrokken. En die recorders met tientallen bewegende onderdelen die elk halfjaar afgeregeld en/of vervangen moesten worden...
Geef mij maar DVD.
Is it electrickery?
Op --0 15:11:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Mooie foto: de zonsverduistering van gisteren, gezien in Oman. Met ruimtestation ISS als Pacmanfiguurtje zichtbaar: http://blogs.discovermagazine.com/badastronomy/2011/01/04/insanely-awesome-solar-eclipse-picture/
No shit, Sherlock
Op --0 19:15:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nupeet:
Meneer Glimlach:

nupeet:

Zou eigenlijk wel eens flink willen schelden hier, maar toen er vorige week op mijn vrijwilligers stek spontaan de phrase "ik heb zo'n vreselijk juk aan mijn anus", uit mijn mond rolde, en ik even vergeten was dat er niet gevloekt mag worden op straffe van, en iedereen behalve een gemanierde rotterdammer die reageerde met de vraag, "hoe komt dat dan", ter plekke versteende (t was toch geen vloek, zeker) ontbreekt mij de moed een weinig. Ik had de dag ervoor trouwens alleen kwark genuttigd, mocht je nieuwsgierig zijn.

Overigens: gemanierde Rotterdammer?
Was 'ie ziek?

lol, de week erna wel.
Unity in the Heart of Diversity
Op --0 20:15:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
eoi:

videobanden zijn wel beter dan dvds/bluerays op het vastlopen na, betere beeldkwaliteit en veel bestendiger.


Niet helemaal mee eens.
Ik heb hier een JVC HR-J638 hifi-vhs recorder uit 1997, dat ding is al 14 jaar oud(wat voor een VHS deck hoogbejaard is) en in 14 jaar tijd heeft tie nog nooit een band opgegeten, mijn vorige recorder ook niet en dat was een Akai.

De levensduur van videobanden verschilt enorm per fabrikant, ik heb met het merk Maxell de beste ervaring, TDK een goede 2e(TDK verzadigd meer), ook BASF/Emtec maakte goede banden.
Merken zoals Philips, ampex, PDM, kruidvat enzo beter niet gebruiken, deze gaan plakken en idd kan het voor vastlopers zorgen, deze banden kunnen ook absoluut niet tegen vocht, want dan gaan ze schimmelen.

Qua beeldkwaliteit:
Een goede HQ VHS of beter S-VHS laat op een CRT tv amper tot geen verschil in beeldkwaliteit zien.
Hang je een VHS of SVHS aan een flatscreen, springen de tranen in je ogen van teleurstelling terwijl een DVD er nog een acceptabel plaatje van maakt, een DVD heeft ook een hogere resolutie en Blue-ray met 1080P is weer 5x zo scherp(5x hogere resolutie tov PAL).

Zet een s-vhs/CRT combi en een Blue-ray/flatscreen(fully hd uiteraard) naast elkaar en......een keuze kan ik niet maken
Tuurlijk, de flatscreen ziet er uit als een bewegende dia en de CRT als dat wat je van een Beeldbuistelevisie gewend ben en toch heeft die CRT iets wat bij de flatscreen ver te zoeken is en dat is hetzelfde als met digitaal geluid: De ziel is uit het beeld net als dat de ziel ook uit het digitale geluid verdwenen is. (Jefferson Airplane - White Rabbit: De analoge vinyl versie die ook nog mono is raakt mijn hart, de cd versie in full hifi stereo doet mij niks)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op --0 21:37:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels:
Chris de Boden:

Luk:

Chris de Boden:

Heeft iemand dit stukje nanospeelgoed al in huis???




Voor mensen die nog diskettes / video- / audiotape / CRT beeldschermen gebruiken geen aanrader. Ziet er wel leuk uit trouwens. Maar wat het met "nano" te maken heeft begrijp ik niet.

Dat is nou wat een grap heet


Nano Nano?

Op --0 22:28:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : @Chris, hoewel ik je fascinatie voor apparatuur niet echt deel, geniet ik altijd enorm van je uiteenzettingen
Ik heb een daewoo beeldbuis tv'tje (33 cm), met daarop een dvd-speler van 60 euro nieuw, een laptop en een Marantz versterker en cd-speler (19 jaar oud), Kef 2-way speakers erbij en dat was het.
Tja, en een waterkoker, tosti-ijzer, broodrooster en kapotte oven.
Maar ik heb wel een draadloze muis! (En stromend water, vergeet aub niet dat dat enorme luxe is!)
(bericht gewijzigd op 5-1-2011 23:14:53)
Is it electrickery?
Op --0 22:33:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: Het is een beetje wikileaks stil deze week, er zijn een paar berichten die er wel toe doen, ik zou er graag een onderwerp over posten

Betreffende genetisch gemanipuleerde gewassen heeft de VS (ja, de overheid) met Frankrijk overlegd en met vergelding gedreigd als Frankrijk deze gewassen weigert en zo ook de rest van Europa.

Monsanto is een machtig bedrijf en 1 van de grote exporteurs in de VS en de overheid steunt hen en dreigt met represailles als je de rotzooi niet koopt?

In 1992 heeft de VS deze gewassen geaccepteerd door de inbreng van een voormalig monsanto-advocaat en hij is nu nu belangrijk in de voedselveiligheidsboard van de VS

In Europa is er ook een nieuw hoofd van de voedsel/waren authoriteit, ook een voormalig (en waarschijnlijk nog steeds) Monsanto lobbyist, ik heb hier eerder over bericht.



Is GW een ontkenner geworden van Wikileaks nu de berichten niet meer gefilterd worden door de MSM in de VS?
Op --0 23:56:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Nou, fascinatie...valt wel mee, een brede kennis van zaken Plus dat ik heel veel eigen ervaring en dus een eigen visie heb op het gebied van bruingoed. komt bij dat ik gewoon een grote zeikert ben, een basskick moet klinken als een basskick en niet als een plopgeluidje en een hihat moet klinken als een hihat en alles wat er tussen zit moet in harmonie en in balans zijn. In principe moet wat je er in stopt er zonder vervorming en verkleuring er versterkt weer uitkomen. Dus de bron moet ook goed zijn.

Ben niet matarialistisch, kan me niet schelen wat het kost, als de gehele audioketen van bron totaan mijn oren maar in harmonie en in balans, dus in orde is, ja, ik ben een beetje audiofiel .

Nog eens wat: Wat is nou 19 jaar voor een Marantz en voor KEF???
Dat is nog jong, iig voor de versterker en de speakers
De CD speler is daar in tegen wel op leeftijd en een lasermodule gaat relatief kort mee, een troost, dat geldt voor ieder merk

Maar een versterker kan wel 50 jaar oud worden.
Heb hier een tapedeck(reel to reel) uit 1980, 31 jaar oud, nou de koppen zien er uit als nieuw!!!, deck kan nog wel 30 jaar mee, hopen dat de banden ook nog zo lang meegaan.
Speakers kunnen ook heel oud worden en dan nog als een klokje kunnen klinken. Ik gebruik B&W speakers uit de jaren 80, waarom? Omdat een moderne speaker niet klinkt(althans, niet zo mooi als de speakers van vroeger)

BTW, waar is je draaitafel??? Die mag echt niet ontbreken hoor
Een Ipod mag je op de grond leggen, rij ik er wel met plezier met een heftruuk overheen, maar flik dat nooit bij een tapedeck of draaitafel
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op --0 0:07:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: wat wikileaks betreft mensen zijn zo schaaps dat 1 of 2 berichtjes dat wikileaks disinfo zou zijn genoeg is om iedereen ertegen te laten keren.

Immers mensen denken niet zelf na.
Op --0 1:22:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
eoi:

wat wikileaks betreft mensen zijn zo schaaps dat 1 of 2 berichtjes dat wikileaks disinfo zou zijn genoeg is om iedereen ertegen te laten keren.

Immers mensen denken niet zelf na.

'Schaaps'? Er is niets zo ontspannend om af en toe eens niet zelf na te (hoeven) denken en de vingers van de pianist een realiteit te laten schetsen die je misschien had durven en willen dromen maar niet zelf kunt vertolken. Dat genoegen je over te kunnen/willen geven aan een ander - dat onbegrensd vertrouwen heet liefde.
Teruggekoppeld naar wikileaks, zie en voel ik geen liefde maar slechts wantrouwen. Immers, wie bepaalt er wanneer en welke (des)informatie er wordt gelekt. Juist wanneer je niet nadenkt bekruipt je soms dat onbestemde gevoel dat er iets niet klopt (gelukkig je hart nog wel).
Wanneer je wel nadenkt lijkt alles wel redelijk in overeenstemming met de verwachte werkelijkheid dan. Het zijn juist de denkenden die overtuigd dienen te worden, zij komen op televisie en in overige media en bepalen het Gesundenes Volksempfinden. Immers, wanneer men je in de maling wil nemen gaat daar jarenlang hersen- en persoonlijkheidsonderzoek aan vooraf om je zo sophisticated als met de huidige technieken maar mogelijk een rad voor ogen te draaien. Zulke programma's zijn natuurlijk niet afgestemd op de Tokkies en de Cherso's maar op de beleidsbepalers.
De uitdrukking 'je eigen ogen niet kunnen vertrouwen' bestaat niet voor niets.
Hee, en dan sta ik nog bekend als een positief ingesteld mens.
Vooral niet nadenken dus, want dat is onvoorspelbaar en daar heeft geen enkele manipulator grip op
(bericht gewijzigd op 6-1-2011 1:55:40)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op --0 1:49:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: "Marsbodem bevat toch organische stoffen".

Heeft Marsepars met eten gemorsd?
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 17:58:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Luk:

"Marsbodem bevat toch organische stoffen".

Heeft Marsepars met eten gemorsd?



Cannot kill the Battery!!!
Op --0 21:01:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Ja Horus:

eoi:

wat wikileaks betreft mensen zijn zo schaaps dat 1 of 2 berichtjes dat wikileaks disinfo zou zijn genoeg is om iedereen ertegen te laten keren.

Immers mensen denken niet zelf na.

'Schaaps'? Er is niets zo ontspannend om af en toe eens niet zelf na te (hoeven) denken en de vingers van de pianist een realiteit te laten schetsen die je misschien had durven en willen dromen maar niet zelf kunt vertolken. Dat genoegen je over te kunnen/willen geven aan een ander - dat onbegrensd vertrouwen heet liefde.(...)


Volgens mij hebben jullie het over 2 verschillende dingen:
EOI over gezond wantrouwen en nadenken over wat je hoort, ziet en leest.
Horus over ontspanning en de rust die het geeft om niet 'alle ballast van de wereld' met je mee te slepen.

Ik denk dat die 2 in balans moeten zijn om zowel iets voor jezelf als voor je omgeving/wereld te kunnen betekenen.

Met EOI ben ik het eigenlijk iets meer eens: ik merk in het onderwijs dat veel mensen (vooral leerlingen, maar ook docenten) totaal niet kritisch zijn, niet willen weten wáárom iets zo is, klakkeloos doen wat iemand ze opdraagt zonder over het doel na te denken.
Mooi voorbeeld van iemand die wel nadenkt: Welten (over niet controleren op boerkaverbod).
Oké, die man had zijn kritiek binnenskamers tegen zijn meerderen moeten uiten en niet in de media, als agent heeft hij te doen wat de minister van hem vraagt, maar hij trekt wel zijn mond open op het moment dat hij twijfels heeft.
Hadden veel Duitsers dat maar gedaan...
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 8:28:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: WEEKEND!!!
Toch wel lekker, weer.
Iemand een biertje?

(bericht gewijzigd op 7-1-2011 18:21:59)
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 18:04:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Hebben veel duitsers ook gedaan maar die konden vervolgens het land ontvluchten door dreiging tot opgepakt worden.
wat dat betreft is er weinig veranderd. leuk.. een paar miljoen mensen zijn afgeslacht, onze opas en omas hebben gevochten of mensen opgevangen en wat is het resultaat? allemaal voor jan lul want het 'reich' staat alweer rechtop alleen noemen ze het anders : de (arbeids)maatschappij als verhulling van de internationale staat europa.
Arbeid macht frei, maar inplaats van de kogel geven ze je nu laster en sociale armoede. Niet langer kunnen ze ongestraft fysiek mensen wat aandoen, dus doen ze het maar op de psyche.

Als je het zelfs al minimaal volgt, wat ik doe.. wat wikileaks betreft..
Dan zie je echt een lijn als een magneet, zegt 'wat voor media dan ook' zus, iedereen meteen zus, zegt 'wat voor media dan ook' zo, iedereen meteen zo.

Nog ff en iedereen die zn mond ook maar half opentrekt is meteen illuminati agent.

Lekkere tendens is dat.

Vraag me af wanneer mensen mij een 'disinfo illuminati bilderberg cia operatief' gaan noemen hier. Want dat kan toch niet, iemand die niet geloofd dat wikileaks van de cia is!!!! als je dat niet gelooft klopt er iets niet. etc.

(bericht gewijzigd op 7-1-2011 18:08:36)
Op --0 18:07:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Duitsers drinken inderdaad veel bier EOI. Maar of dit nu het resultaat is?
ech?
Op --0 19:14:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nupeet:
Marsepars:

WEEKEND!!!
Toch wel lekker, weer.
Iemand een biertje?


Wijntje, a.j.b.
Unity in the Heart of Diversity
Op --0 19:42:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Hoor zojuist op RTL nieuws dat bij de brand in Moerdijk in grote hoeveelheden Tetrachlooretheen (gevaar voor gezondheid, heeft scherpe zoete geur) en Xyleen (kenmerkende geur, schadelijk voor de huid, bedwelmend en kankerverwekkend) zijn vrij gekomen.

Ik citeer even van crisis.nl:
"Donderdagmiddag 15.30 uur is een laatste meting verricht in Zuid-Holland Zuid naar schadelijke stoffen als gevolg van de brand in Moerdijk. Ook bij deze meting zijn wederom geen schadelijke stoffen aangetroffen."
(Voor de volledigheid staat er wel dat het roet nog onderzocht wordt en dat je er voor de zekerheid af moet blijven.)
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 19:53:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 19:59:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
nupeet:

Marsepars:

WEEKEND!!!
Toch wel lekker, weer.
Iemand een biertje?


Wijntje, a.j.b.

Geen probleem!

Cannot kill the Battery!!!
Op --0 20:03:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Meneer Glimlach:

Hoor zojuist op RTL nieuws dat bij de brand in Moerdijk in grote hoeveelheden Tetrachlooretheen (gevaar voor gezondheid, heeft scherpe zoete geur) en Xyleen (kenmerkende geur, schadelijk voor de huid, bedwelmend en kankerverwekkend) zijn vrij gekomen.

Ik citeer even van crisis.nl:
"Donderdagmiddag 15.30 uur is een laatste meting verricht in Zuid-Holland Zuid naar schadelijke stoffen als gevolg van de brand in Moerdijk. Ook bij deze meting zijn wederom geen schadelijke stoffen aangetroffen."
(Voor de volledigheid staat er wel dat het roet nog onderzocht wordt en dat je er voor de zekerheid af moet blijven.)

Er is géén gevaar voor de volksgezondheid!!!
Dat meldt de regering.
En de regering zou nooit tegen ons liegen. Toch?
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 20:05:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Marsepars:

Meneer Glimlach:

Hoor zojuist op RTL nieuws dat bij de brand in Moerdijk in grote hoeveelheden Tetrachlooretheen (gevaar voor gezondheid, heeft scherpe zoete geur) en Xyleen (kenmerkende geur, schadelijk voor de huid, bedwelmend en kankerverwekkend) zijn vrij gekomen.

Ik citeer even van crisis.nl:
"Donderdagmiddag 15.30 uur is een laatste meting verricht in Zuid-Holland Zuid naar schadelijke stoffen als gevolg van de brand in Moerdijk. Ook bij deze meting zijn wederom geen schadelijke stoffen aangetroffen."
(Voor de volledigheid staat er wel dat het roet nog onderzocht wordt en dat je er voor de zekerheid af moet blijven.)

Er is géén gevaar voor de volksgezondheid!!!
Dat meldt de regering.
En de regering zou nooit tegen ons liegen. Toch?

Volgens de meetgegevens van Waterschap Brabantse Delta is een mengsel van Xyleen, Naftaleen en Tolueen aangetroffen in een concentratie van 100-300 mg/l.
De maximaal aanvaardbare concentratie ligt (afhankelijk van de stof) tussen 0,05 mg / l en 0,44 mg / l. Deze is dus ruimschoots overstegen. Nog steeds geen risico's voor de volksgezondheid?
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 20:54:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Meneer Glimlach

Blijkbaar niet...
http://www.nu.nl/binnenland/2417597/rookwolken-moerdijk-geen-reden-paniek.html

Maar hier viel mijn oog op.

Gevaarlijke stoffen
De lijst met honderden gevaarlijke stoffen die Chemie-Pack herbergde, wordt vooralsnog niet vrijgegeven. Dat heeft een woordvoerster van de gemeente Moerdijk laten weten.
Daardoor blijft voor burgers onduidelijk welke stoffen er woensdag zijn verbrand. Het zou gaan om honderden verschillende chemische stoffen, die een politiewoordvoerder omschreef als 'giftig, bijtend en brandbaar'.
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de lijst in beslag genomen in verband met het strafrechtelijk onderzoek, aldus de gemeente. Het OM was nog niet bereikbaar voor commentaar.


Dus nee, het is niet gevaarlijk.
Je krijgt er alleen maar kanker van.
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 21:00:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Ik snap het niet. Het Waterschap Brabantse Delta maakt een rapport dat op mij betrouwbaar overkomt. In dat rapport staat de gevonden concentratie van verschillende stoffen.
Op internet vind ik de MAC-waarde (maximaal aanvaarde concentratie) van die stoffen en kan dan niet anders concluderen dat deze waarden extreem overschreden worden.

Volgens de meting zijn deze waarden gevonden in het oppervlaktewater van de watergangen (sloten?) rond het bedrijventerrein waar de brand woedde. Niet vreemd dat daar meer is aangetroffen dan op grotere afstand, het bluswater liep immers deze sloten in.

Aangezien deze stoffen vluchtig zijn en wellicht ook in het Hollands Diep terecht zijn gekomen rijst de vraag wat de gemeten concentraties buiten het getroffen industrieterrein zijn.
Helaas worden die concentraties niet vrijgegeven en moeten maar aannemen dat er geen gevaar is. Deze geslotenheid stuit mij tegen de borst, ik trek graag zelf conclusies.

Ik weet wel dat veel mensen uit mijn omgeving (ik woon in de Hoeksche Waard) klagen over misselijkheid, duizeligheid en hoofdpijn sinds de brand. Of het ook verband houdt is niet te zeggen, er heerst hier in de regio ook een griepje, maar het is een extra reden om kritisch te zijn.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 21:33:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Reacties van Marsepars:

Aantal reacties: 6551

Ik kan nog wel even wegblijven, zie ik net...

Cannot kill the Battery!!!
Op --0 22:27:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Marsepars:

Reacties van Marsepars:

Aantal reacties: 6551

Ik kan nog wel even wegblijven, zie ik net...



Ik sta nu op 1693!
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 22:31:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @Marsepars.

Kijk eens aan. Wat een toeval dat je mij erop wijst dat de reacties worden geteld. Ik was dat namelijk vergeten.

Deze reactie is mijn 2600e

We gebruiken 'vergeten zijn' als we iets niet meer weten en we gebruiken 'vergeten hebben' als we iets hebben nagelaten.
No shit, Sherlock
Op --0 22:37:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Meneer Glimlach en Pieter
Tssss...
Stakkers.
Komen net kijken!
Ha!!!

Kwantiteit telt hier niet.
Maar is toch leuk om te weten!
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 22:49:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Meneer Glimlach

Nog even over die concentraties (vermoedelijk) kankerverwekkende zooi: Tijdens die vulkaanklapper in IJsland is er ook geen waarschuwing gegeven.
En toen is er echt wel iets meer troep de lucht in gegaan, dan tijdens het Moerdijk-brandje.
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 22:52:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Ik zit naar '5 jaar later' te kijken (Ned1), met Claudia de Breij.
Gaat o.a. over haar boekje over haar zwangerschap en bevalling.
Komt ze met de opmerking (van Fokke en Sukke): "Was het een keizersnee of gewoon een kutbevalling?"

Ik moest lachen
No shit, Sherlock
Op --0 23:24:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Ik zit ook te denken: "Zou Jeroen Pauw haar óók hebben gedaan?"

Claudia is bi. Dus het zou kunnen...
No shit, Sherlock
Op --0 23:29:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Pieter:

Ik zit ook te denken: "Zou Jeroen Pauw haar óók hebben gedaan?"

Claudia is bi. Dus het zou kunnen...

Waarom vraag je je dat af?! :-D
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 23:39:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: Mijn vraag deze week naar aanleiding van het topic 'Daarom klopt
uw horoscoop niet'

Wie weet er meer van de I Tjing? Sinds anderhalf jaar bestudeer
ik dit mooie 3000 jaar oude orakel. Ik heb al een aantal boeken
gelezen, en persoonlijk is het zo; hoe meer ik mij ervoor interesseer
hoe duidelijker het wordt. Ik wil er ook meer van weten.

Wie heeft er ervaring met de i Tjing? Ik hoor er graag meer over.
Op --0 23:51:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: @drumstroker

Ik weet nog dat ik als jongen van twaalf jaar altijd de CS-01
Yamaha mono synthesizer wilde kopen. In die tijd (1984) koste deze 125,- gulden. Ik heb er nog een middag op zitten proberen.
Dat apparaat heeft een aantal basisklanken die je dan kunt
vervormen met allerei equalizers en oscilatoren.
De CS-01 was al electronisch, dat is natuurlijk niet te vergelijken
met het echte analoge werk van de MOOG synthesizer. Zo'n
houten kast met knoppen en toetsenbord.


Op --0 0:07:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: De zomer van 1984 was vol synthesizer muziek. Ultravox, Bronski Beat (Smalltown boy), Howard Jones, Blancmange en natuurlijk Alphaville.
Daarom wilde ik ook zo'n Yamaha CS-01 hebben.

Hier Nik Kershaw met een grotere Yamaha synthesizer uit die dagen.

(SUPERMUZIEK......)

Op --0 0:19:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: En hier is Alphaville.....
Op --0 0:26:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Arnold71:

@drumstroker

Ik weet nog dat ik als jongen van twaalf jaar altijd de CS-01
Yamaha mono synthesizer wilde kopen. In die tijd (1984) koste deze 125,- gulden. Ik heb er nog een middag op zitten proberen.
Dat apparaat heeft een aantal basisklanken die je dan kunt
vervormen met allerei equalizers en oscilatoren. ...


Kleine correctie: de CS-01 had maar 1 oscillator.

Ik heb in die tijd een Roland SH-101 gekocht (en ook lang getwijfeld over de Casio). De Roland had ook maar 1 oscillator maar klonk toch een pak "vetter" (kostte spijtig genoeg ook bijna 4 keer zoveel, met die handgreep-en-riem erbij).
Nadien voor bijna niks verkocht. En een paar jaar later was die terug "in".
(Wat me eraan doet denken dat ik ooit een TB-303 gratis heb weggegeven. Een paar jaar later brachten die makkelijk 1500 Euro op ).
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 0:38:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: @Luk

Die Moog synthesizers zijn nu goud geld waard.
En natuurlijk moet ik even een linkje plaatsen naar deze man.
Naast Kraftwerk en Vangelis was hij toch de grondlegger van
de Synthesizer muziek.

Jean Michel jarre. (Hij zei pas geleden nog, analoge synthesizers
zijn net oude dametjes die langzaam moeten opwarmen.)

Je moet er wel voor in de stemming zijn.

Oxygene (Parijs 1977)........ monumentale muziek.

Op --0 0:58:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Arnold71:

@Luk

Die Moog synthesizers zijn nu goud geld waard.
En natuurlijk moet ik even een linkje plaatsen naar deze man.
Naast Kraftwerk en Vangelis was hij toch de grondlegger van
de Synthesizer muziek.

Jean Michel jarre. (Hij zei pas geleden nog, analoge synthesizers
zijn net oude dametjes die langzaam moeten opwarmen.)

Je moet er wel voor in de stemming zijn.

Oxygene (Parijs 1977)........ monumentale muziek.




Ik had vroeger een snert-Moog.
Een "The Source".
De klank was super, echt "Moog". En hij had geheugens, een luxe.
Maar dat ding moest een paar uur aanstaan voor het een beetje gestemd bleef. Daar was nog mee te leven.
Maar af en toe begon dat ding uit zichzelf chaotische random riedels te spelen. En, als solo-synth, stond het volume steeds "hoog" dus als die dan begon te jengelen was dat ècht niet-te-doen-PA-killend(en oren-tergend).
En steeds weer aan het volumeknopje moeten denken was er in die tijd (waarin veel nog niet "gepatched en in geheugen zat" al eens teveel aan. Rotbak, die Moog the Source.
Later (véél later, want in die tijd was er nog geen internet) gevonden dat het een veel voorkomend euvel was bij dat model.
Ik mis de klank wel, want nadien nooit meer een Moog gekocht. En geen enkele andere synth (en zeker geen op samples gebaseerde) komt in de buurt van een Moog.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 1:07:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: @Luk

Ik heb mij laten vertellen dat Jarre voor kapitalen aan synthesizers
had. De elpee oxygene heeft hem ook in één klap multi-miljonair
gemaakt.

Hier Jean Michel Jarre aan de knoppen van van zijn synthesizers.



Op --0 1:51:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: Hier geeft Jarre uitleg over de Oxygene synthesizers.

Op --0 2:04:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arnold71: Iemand nog iets over synthesizers of Jean Michel Jarre?
Op --0 0:14:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Mooi plaatje!


Willen jullie ook een mooi plaatje posten?
(Mag ook van een synthesizer zijn hoor, Arnold71)
(bericht gewijzigd op 9-1-2011 0:36:58)
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op --0 0:36:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Ik kan niet kiezen, Meneer Glimlach!
Zo veel mooie plaatjes. In zoveel pps'jes en Bladwijzers en mapjes. Te veel, te veel, het lijkt wel de IKEA op zondagmiddag.

OK dan, mijn oude avatar. Potverdikkeme wat een mooi plaatje.


(bericht gewijzigd op 9-1-2011 23:38:55)
Is it electrickery?
Op --0 23:38:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Emie :

Ik kan niet kiezen, Meneer Glimlach!
Zo veel mooie plaatjes. In zoveel pps'jes en Bladwijzers en mapjes. Te veel, te veel, het lijkt wel de IKEA op zondagmiddag.

OK dan, mijn oude avatar. Potverdikkeme wat een mooi plaatje.



Potverdikkeme, wat een mooi plaatje.

"Lipjes getuit, borstjes vooruit", zou Marijke Helwegen zeggen.
Die levert daarentegen géén mooi plaatje op, naar mijn bescheiden mening.

Maar omdat smaken kunnen verschillen:

*Roekoe!*
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 10-01-2011 0:15:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Zo je bent wel op de hoogte. Marijke praat idd met duifjes.
Morgen in de krant:
TIENTALLEN MARIJKES HELWEGENS UIT DE LUCHT GEVALLEN
(Telegraaf hè, in chocoladeletters uiteraard.)
Is it electrickery?
Op 10-01-2011 0:20:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Meneer Glimlach:

"Lipjes getuit, borstjes vooruit", zou Marijke Helwegen zeggen.
Die levert daarentegen géén mooi plaatje op, naar mijn bescheiden mening.

Maar omdat smaken kunnen verschillen:

*Roekoe!*


Raar misschien, maar ik heb enorme bewondering voor plasticdoll Helwegen en ook voor paardenkop Lucille Werner. Ze hebben een heel positieve instelling en schijt aan het imago dat hen wordt opgedrongen.
No shit, Sherlock
Op 10-01-2011 0:21:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Pieter:

Meneer Glimlach:

"Lipjes getuit, borstjes vooruit", zou Marijke Helwegen zeggen.
Die levert daarentegen géén mooi plaatje op, naar mijn bescheiden mening.

Maar omdat smaken kunnen verschillen:

*Roekoe!*


Raar misschien, maar ik heb enorme bewondering voor plasticdoll Helwegen en ook voor paardenkop Lucille Werner. Ze hebben een heel positieve instelling en schijt aan het imago dat hen wordt opgedrongen.

Dat heb ik nou ook.
Trouwens... paardenkop? Een paard heeft een hoofd, ja... (Op de foto: onze Funny!!)
Is it electrickery?
Op 10-01-2011 0:26:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kat: Deze foto vind ik gewoon super .

Op 10-01-2011 1:01:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Kat:

Deze foto vind ik gewoon super .



Whahahaa ja die is zeker leuk! Wat een expressie en zoals de titel al zegt: wat een timing van de fotograaf!
Is it electrickery?
Op 10-01-2011 1:09:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden