Naar aanleiding van het schijnbaar ongezonde leven dat de gemiddelde Nederlander aanhoudt, hieronder een aantal tips om uw gezondheid en tevens uw gewicht op peil te houden (anders gaan we steeds meer op Amerikanen lijken en dat willen we niet he?):

1. Begin pas met vetverbranders wanneer u uw eetgewoontes aanpast en aan beweging doet. Gezond eten en minimaal 1 keer per week sporten dus!

2. Let niet op het dieet van iemand anders. Uw lichaam is anders en reageert er dus anders op! Volg uw eigen dieet!

3. Neem voldoende water in. Op normale dagen minimaal 2 liter. Op sportdagen minimaal 4,5 liter water! En met water bedoelen we WATER, geen Cola, Koffie, Vitaminedrankjes etc etc!

4. Eet niet onregelmatig. Eet zo regelmatig mogelijk, met kleine porties. Het liefst elke 3,5 uur, behalve als je slaapt natuurlijk!

5. Geen overbodige cheatmeals, zoals patat en andere lekkernijen. Één keer in de week mag het wel, om je insuline op peil te houden, maar niet meer!

6. Vet vrije producten vermijden! In 90% van deze producten wordt vet vervangen door een grotere hoeveelheid suiker. En dat is ook weer niet gezond voor je he? Dit geldt tevens voor producten met 'weinig' caloriën, deze porties eet je makkelijk in 1 keer weg, en dan zit je weer op een hoger percentage!

7. Begin niet zonder plan! Volg deze kleine tips:

  • Na trainen neem je een hoog koolhydraten/hoog eiwitten maaltijd of drank om je insulinepeil omhoog te brengen en eiwitten naar je spieren te pompen.
  • Iedere maaltijd moet eiwitten bevatten.
  • Eet vijf tot zes keer per dag (kleinere hoeveelheden)
  • Eet nooit maaltijden met alleen maar koolhydraten.
  • Als je makkelijk vet aanzet kan je voor het slapen gaan een maaltijd te nemen bestaande uit alleen eiwitten en vet (geen of heel weinig
    koolhydraten).
  • Beste resultaat: GEEN combinatie van vet én koolhydraten. Vermijden dus!

8. Wees niet bang voor dierlijk vet! Zorg er alleen voor dat je geen BEWERKT vet eet zoals gefrituurd of commercieel verhit (zoals margarine)vet. Je hebt de essentiële vetzuren, zoals visolie en lijnzaadolie nodig. Eet ook wat vaker vis, zoals zalm.

9. Houdt een voedingslogboek bij. Aan de hand van dit logboek kun je bepalen wat goed en wat slecht is voor jouw lichaam.

10. Slot: Eet de koolhydraten dus op de juiste tijdstippen. Insuline is niet slecht; het slaat voedingstoffen in het lichaam op en zorgt voor spieropbouw. Essentiële vetten, mineralen, vitaminen, eiwitten zorgen voor groei en herstel. Koolhydraten worden gebruikt als kortstondige brandstoffen. De basisbrandstof voor sporten is ATP (adenosine trifosfaat) en je lichaam maakt veel makkelijker ATP van koolhydraten dan het ooit kan van vet.

Veel succes!

snel afvallen: goede tips om af te vallen. Bekijk ook deze site www.snelafvallenineenweek.com
Op --0 21:45:59 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: waarom trekt gw altijd van die spam stakkers aan..
Op 01-11-2010 1:19:58 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
snel afvallen:

goede tips om af te vallen. Bekijk ook deze site www.snelafvallenineenweek.com

Afvallen?
Ik wil aankomen!
Minstens 10 kilo in vetvrije spiermassa.
En dan niet op de anabolen-toer, graag.
Geef mij nou eens een goeie tip waarmee ik enorm veel proteïnen en koolhydraten naar binnen kan stampen, zonder dat dit schadelijke gevolgen heeft voor mij en het interieur.
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-11-2010 19:20:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Nog even over die ATP: dit stond ook op die wiki pagina...
"Omgang
inademing, aanraking en langdurig gebruik vermijden, handen grondig wassen na gebruik

Opslag
stevig gesloten houden, bewaren bij 2-8 °C.
"

Ehhh...
Ja, ja...

Cannot kill the Battery!!!
Op 01-11-2010 19:34:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden