Sinds kort draaien we, naast het eigen statistiekensysteem, ook Google Analytics. Dat gratis pakket afkomstig uit het Google-emperium is zó goed dat we u van wat informatie hierover voorzien.

Naast het feit dat Google Analytics, een nieuwe telg van Larry Page en Sergey Brin, grafisch gelikt is toont het pakket uitzonderlijk veel informatie. Door middel van site-overlays zien we bijvoorbeeld op welke plaats van een webpagina u klikt. Ideaal om te weten waar de interesse van de bezoeker naartoe gaat:

Google Analytics toont de klikplaatsen op GW
Google Analytics toont de klikplaatsen op GW
(Na nog geen dag analyseren toont Google Analytics waar u heeft geklikt)

Naast een mooi overzicht van de klikpaden is het ook mogelijk om filters en trechters (dat is een vooraf bepaalde doelpagina en de richting er naartoe) in te stellen. Vooral voor website die PR-activiteiten kennen is dat handig. Om het overzicht te bewaren wordt de functionaliteit van Google Analytics gesplitst in overzichten voor webmaster, marketinghoofd en leidinggevende.

Eigenlijk is er teveel om op te noemen. Het systeem is gebaseerd op dat van de bekende statistiekenboer Urchin. Net zoals Microsoft is Google niet vies om bedrijven op te kopen en op zich is daar weinig mis mee. Via google.com/analytics kunt u gratis een account aanmaken. Implementeren op de eigen website is kwestie van seconden.
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden