Beste vrienden een uitstervend ras. Langere werktijden, concurrentie op de werkvloer en de opkomst van het internet als ontmoetingsplaats hebben ertoe geleid dat vooral jonge mannen steeds minder echt goede vrienden hebben. Dat blijkt uit onderzoek in de Verenigde Staten, aldus de Britse zondagskrant The Sunday Times.

Volgens sociologen hadden mannen twintig jaar geleden gemiddeld 3,5 vertrouwelingen, met wie zij over alles konden praten. Tegenwoordig zijn dat er gemiddeld twee. Volgens de onderzoekers is de 'beste vriend' vervangen door een netwerk aan 'vage kennissen', op het werk of via het internet.
Een kwart van de mannen heeft helemaal niemand om in moeilijke tijden op terug te vallen. Twintigers die hun schoolvrienden en studiegenoten uit het oog zijn verloren en gepensioneerden zijn het 'eenzaamst'.

Kwart Nederlanders is eenzaam

Niet iedereen slaagt erin om betekenisvolle relaties op te bouwen. Ruim een kwart van de Nederlanders is eenzaam, dat wil zeggen dat de sociale contacten die ze hebben niet aan hun wensen voldoen. Een deel van hen leeft zelfs in een sociaal isolement: zij hebben in hun persoonlijke leven weinig of geen contacten en voelen zich daar eenzaam en ongelukkig door. Het gemis aan persoonlijke relaties, of het gevoel dat de bestaande relaties niet aan de behoefte voldoen, vormt een ernstige bedreiging voor iemands gezondheid en welbevinden.

Sociaal isolement in Nederland omvangrijker dan verwacht.

In Nederland leeft zes procent van de bevolking totaal sociaal geïsoleerd. Deze groep voelt zich eenzaam en heeft een erg klein persoonlijk netwerk om zich heen. Dit is een van de uitkomsten van een grootschalig onderzoek van dr. Roelof Hortulanus, drs. Anja Machielse en dr. Ludwien Meeuwesen van de faculteit Sociale Wetenschappen, beschreven in het boek ‘Sociaal isolement: Een studie over sociale contacten en sociaal isolement in Nederland’.
Machielse beschrijft daarnaast ook de leefsituatie van sociaal geïsoleerden in het boek ‘Niets doen, niemand kennen' De leefwereld van sociaal geïsoleerde mensen.’
Naar aanleiding van deze publicaties vond afgelopen 27 maart het congres 'Sociaal isolement in Nederland' in Den Haag plaats.

Het percentage Nederlanders dat zich eenzaam voelt, is in vijf jaar verdubbeld. Dat concludeert het Leger des Heils uit een onderzoek dat het Motivaction heeft laten uitvoeren.
Zei in 2003 nog vijf procent van de ondervraagden zich eenzaam te voelen, dit jaar is dat tien procent. Van de 18- tot 24-jarigen zegt twaalf procent zich vaak eenzaam te voelen.

Gelukkig is er een oplossing!

Nooit meer eenzaam en een uitgebreid netwerk van echte vrienden ligt binnen uw bereik! Geef je domweg op als blogjesschrijver bij Grenswetenschap.nl. De redactieleden staan te popelen om uw vriend te zijn. Naast onze steun in jouw interesses hangen er nog meer voordelen aan toetreden tot de redactie, maar die vertellen we je pas als je ons vriendje wil zijn.

Ganzfeld: ja.... of aanmelden bij de redactie van Grenswetenschap :-) dus
(bericht gewijzigd op 15-6-2007 23:15:35)
Op 15-06-2007 23:15:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt: Als lid van de redaxie heeft spammen inderdaad een groter bereik.
(bericht gewijzigd op 16-6-2007 0:44:22)
Op 16-06-2007 0:44:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hedramoon: @ Angela

misschien is het een troost, er zijn vele mensen die ook alleen zijn geen ouders,fam. hebben. Wat geeft jou plezier? wat geeft jouw het gevoel dat je krachtig bent? wat zijn je overlevings-strategie-en??

veel plezier en zonneschijn toegewenst.
Op 06-10-2008 15:35:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hedramoon: @ Alex,

ergens begrijp ik je niet om zoiets te plaatsen,
de redactie geeft een idee en dat is zo slecht toch niet?

wat had jij dan verwacht dat de redactie schrijven zou? m.b.t. dit onderwerp eenzaamheid?

schrijf je gewoon weg om te schrijven?
Op 06-10-2008 15:57:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.: Ach, iedereen voelt zich weleens eenzaam. Het meest schrijnend gevoel -vind ik- is temidden van vele mensen te zijn, en dus geen gebrek aan gezelschap te hebben, en je toch eenzaam te voelen.
Eenzaam maar niet alleen dus.

Een groot netwerk hebben is niet zaligmakend: mensen bij wie je echt iets terugvindt waar jij je comfy mee voelt is veel bevredigender. Beter kwaliteit dan kwantiteit, zeg ik altijd maar. En ik probeer mijn eigen beste vriend te zijn, ben ik ook niet afhankelijk van andermans tijd of aandacht...
(bericht gewijzigd op 6-10-2008 17:06:39)
Op 06-10-2008 17:05:16 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bramsan:
redaxie:

Naast onze steun in jouw interesses hangen er nog meer voordelen aan toetreden tot de redactie, maar die vertellen we je pas als je ons vriendje wil zijn.


zoals gezellig (paddo)trippen met Bert?

en je alleen maar aanmelden als blogschrijver is domweg genoeg?

klinkt aannemelijk!
Op 06-10-2008 17:50:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hedramoon: waarom niet ? denk ik

er zijn heel wat onderwerpen waarover men kan schrijven.
Op 06-10-2008 18:33:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: hoi, ik ben ook eenzaam.. maar vriendjes zijn met mensen die kilometers bij me vandaan wonen is best wel raar.
Op 07-10-2008 14:35:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
eoi:

hoi, ik ben ook eenzaam.. maar vriendjes zijn met mensen die kilometers bij me vandaan wonen is best wel raar.

Raar kan ook. Vriendschap kan in vele vormen. Ik heb best veel internetvrienden die ik in real life weinig zie.
United as one. Divided by zero.
Op 07-10-2008 15:40:27 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: Achter 't natte vensterglas
zat ik me danig te vervelen.
Ik wou dat ik twee hondjes was,
dan kon ik samen spelen.


(Of zoiets ongeveer, van G. Bomans)

Vind ik een prachtige 'kompakte' manier om eenzaamheid te beschrijven.
Daaraan denken maakt mij soms minder eenzaam, omdat ik weet dat er nog plenty mensen zijn die hetzelfde voelen of ooit wel eens gevoeld hebben.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 07-10-2008 16:28:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hedramoon: wat linken;www.interapy.nl (behandelprogramma's van de Universiteit te Amsterdam tegen depressie,paniekklachten traumaverwerking en burnout)

www.kleurjeleven.nl (programma van het Trimbos-instituut tegen depressieve klachten)

www. internettherapie.nl
www.therapiehulp.nl ( welke therapie kies je?)
Op 11-10-2008 21:11:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BeyondPerceptio: Zonder liefde sta je in de kou,
Zonder liefde stopt het leven,
Maar de liefde die vraagt niet aan jou,
Aan wie je haar mag geven,
Ze beschermt je, zet je onverwacht,
Met je rug tegen de muur,
En als Zij het wil verzoent ze zacht,
Het water met het vuur.
Op 11-10-2008 22:44:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
todo: Ik zou ik er echt niet tegen kunnen om iedere dag mensen om me heen te hebben. Ik kan de vrijheid van het alleen zijn zeer waarderen. En als ik wat wil kletsen is er het Internet.
Hallodag!
Op 12-10-2008 8:43:08 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
todo:

Ik zou ik er echt niet tegen kunnen om iedere dag mensen om me heen te hebben. Ik kan de vrijheid van het alleen zijn zeer waarderen. En als ik wat wil kletsen is er het Internet.
Hallodag!


Dus jij bent veel alleen, maar voelt je dus niet eenzaam? Kletsen op internet is een mooi middel, voor mij is dat toch anders als iemand in het echt spreken. Ik voel me dan ook prettig met een combi daarvan. Maar ik heb, net als jij, ook behoorlijk veel behoefte aan alleen zijn.
Op 12-10-2008 15:02:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
todo: Ik heb een 9to5-job, dus ik zie iedere dag collega's waar ik mee praat, maar ik zorg er voor dat dat alleen over werk gaat en niet over prive-dingen. Ben altijd blij als ik weer thuis van de rust mag genieten. Wordt altijd een beetje kriebelig van de fysieke aanwezigheid van andere mensen.
Maar goed, genoeg gekletst, ik ga weer wat doen!
Op 12-10-2008 17:14:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Arno: Deze mannen hebben dan waarschijnlijk ook een hogere energierekening. Uit Canadees onderzoek blijkt namelijk dat eenzame mensen een ruimte kouder ervaren dan de "niet eenzamen". Dit pleit voor een sociaal energiebesparingsprogramma. Misschien kunnen eenzame mannen wel een energiebesparingspremie krijgen als ze bij de buren gaan eten. Is weer eens wat anders dan die eeuwige isolatie en spaarlampen.
Op 14-10-2008 9:38:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
todo:

Ik heb een 9to5-job, dus ik zie iedere dag collega's waar ik mee praat, maar ik zorg er voor dat dat alleen over werk gaat en niet over prive-dingen. Ben altijd blij als ik weer thuis van de rust mag genieten. Wordt altijd een beetje kriebelig van de fysieke aanwezigheid van andere mensen.
Maar goed, genoeg gekletst, ik ga weer wat doen!


Je bent niet de enige. Ik ben zou blij met de rust als ik iets na vijven in mijn auto zit. Heerlijk! Ik begrijp precies wat je bedoelt.

Toen ik nog vrijgezel was ging ik ook vaak alleen op vakantie. Ik heb in mijn eentje in mijn auto zowat heel het oostblok gehad. Heb me geen moment eenzaam gevoeld. Want ik kon iemand bellen, als ik wilde. Of internetten... als ik wilde. Een cafe in lopen... Als ik wilde. Je wordt pas eenzaam als je van dergelijk contact volledig afgesneden bent, en dus niemand meer kan benaderen als je het nodig hebt.
I might just be saying that to get you mad...
Op 14-10-2008 11:18:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Ik zie niet in hoe je 'normale mensen' nodig kunt hebben, die kunnen enkel praten over het weer en hoe dik de tieten waren van een of andere gast van de bar.

Ja het is kiezen tussen of echt eenzaam zijn of dom worden, doe mij het eerste maar dan.
Op 14-10-2008 15:29:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
eoi:

Ik zie niet in hoe je 'normale mensen' nodig kunt hebben, die kunnen enkel praten over het weer en hoe dik de tieten waren van een of andere gast van de bar.

Ja het is kiezen tussen of echt eenzaam zijn of dom worden, doe mij het eerste maar dan.


Maar als je écht denkt dat "een gast van de bar" (al dan niet dikke) tieten heeft, ben je dan niet een klein beetje... dom ?

(Ik ken natuurlijk je uitgangs-omgeving en eventuele typische kenmerken daarvan niet he...)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 14-10-2008 16:43:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Ik gang nooit uit.
Op 14-10-2008 17:55:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
eoi:

Ik gang nooit uit.


Ik gang ook nooit uit, maar ik ga wel eens uit...
Over tieten of het weer ben je gauw uitgepraat lijkt me, ik geloof dat ik dan toch wel interessantere mensen tref als ik aan de bar hang. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik het zelden (meer) doe: dan blijft het gezellekes, he...
Op 14-10-2008 23:48:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Ik ga ook nooit uit, dat is stom.
Op 15-10-2008 4:13:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
eoi:

Ik ga ook nooit uit, dat is stom.


Waarop baseer je dan je uitspraak dat 'normale mensen steeds praten over de tieten van een gast van de bar' ?

De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 15-10-2008 13:04:35 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sacroes: Ik voel me gezegend met mijn situatie.
Alleen voel ik me nooit,heb twee zeer aanwezige kinderen
en een handjevol goede vrienden . Wat ik wel merk met de jaren is dat ik geen behoefte aan kennissen of vage vrienden meer heb. Dat losse gebabbel doe ik eigenlijk weinig nog met mensen .
Brake the rules, forgive quickly and kiss slowly.
Op 04-02-2009 21:48:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
cool: lol, heb meer dan genoeg vrienden.

alleen, ik vertel wel. het is beter maar 1 goede vriend te hebben dan geen.
Op 04-02-2009 22:34:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: als je dood gaat, zal er niemand uit solidariteit zelfmoord plegen
Nee, dank u.
Op 25-05-2009 22:23:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pietje: Wat ik denk en dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik heb vrienden 2 hele goede die ik al vanuit mijn jeugd ken dat is zo"n 35 jaar geleden we hebben elkaar nooit overlopen maar hebben vele dingen met elkaar beleeft (dood ouders) geboorte kinderen scheidingen en op één of andere manier blijft de vriendschap gewoon bestaan doordat je elkaar dingen vergeeft en dat je probeert er altijd voor elkaar te zijn als het nodig is en als het soms niet kan dan geeft het ook niet !
Dan zijn er nog de kennissen dat is ook leuk maar met minder diepte maar wel gezellig !
Wat ik dus concludeer is dat vriendschap misschien heel vroeg ontstaat en blijft ! En dat naarmate je ouder bent het moeilijker is omdat je minder met elkaar mee hebt gemaakt maar nogmaals dat is heel persoonlijk toch ?

groetjes
Op 08-10-2009 21:08:53 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
Clavius:

... Toen ik nog vrijgezel was ging ik ook vaak alleen op vakantie. Ik heb in mijn eentje in mijn auto zowat heel het oostblok gehad. Heb me geen moment eenzaam gevoeld. Want ik kon iemand bellen, als ik wilde. Of internetten... als ik wilde. Een cafe in lopen... Als ik wilde. Je wordt pas eenzaam als je van dergelijk contact volledig afgesneden bent, en dus niemand meer kan benaderen als je het nodig hebt.


Helemaal mee eens. In een ver verleden heb ik eens in een paddotripje ("Gij die hier binnentreedt, laat alle hoop varen..." een hele wijze les geleerd. Je bent altijd maar één stap van je medemens verwijderd.
God... Dat ben je zelluf!
Op 08-10-2009 21:15:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Luk:

Achter 't natte vensterglas
zat ik me danig te vervelen.
Ik wou dat ik twee hondjes was,
dan kon ik samen spelen.


(Of zoiets ongeveer, van G. Bomans)

Vind ik een prachtige 'kompakte' manier om eenzaamheid te beschrijven.
Daaraan denken maakt mij soms minder eenzaam, omdat ik weet dat er nog plenty mensen zijn die hetzelfde voelen of ooit wel eens gevoeld hebben.

ik zit all1 en voel me nietig
het is ook nog ku2r hier
in de verte klinkt ver3tig
de klaagzang van de goudple4

Van Ivo de Wijs.

Ik zal graag weer 's iets voor GW schrijven hoor. Niet om de benefits of de 'vrienden', maar gewoon om die goudple4 z'n bek te laten houden.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 08-10-2009 23:15:02 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fik2000: Hoe zou het komen, wij worden zo groot getrokken in een wegwerpmaatschappij.. Vroeger kocht je een nieuwe gsm als em versleten was, nu om eens iet nieuw te hebben. Oh vrienden.. waarom nog moeite doen, weg dermee, der lopen er toch genoeg rond..
Totaal verkeerd natuurlijk.
Op 09-10-2009 13:41:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
Fik2000:

Hoe zou het komen, wij worden zo groot getrokken in een wegwerpmaatschappij.. Vroeger kocht je een nieuwe gsm als em versleten was, nu om eens iet nieuw te hebben. Oh vrienden.. waarom nog moeite doen, weg dermee, der lopen er toch genoeg rond..
Totaal verkeerd natuurlijk.


Mooi gezegd: wegwerpmaatschappij.....
Tja.... wat je opmerkingen over vrienden aangaat: mensen die een ander vervangen of aan de kant schuiven alsof het een paar oude, afgedragen schoenen is...in mijn beleving is dat geen vriendschap. Dat is tijdverdrijf of zoiets. Een ego tripje.
Op 09-10-2009 14:59:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Ik ben alleen, maar niet eenzaam.
Er zijn een paar mensen in de directe omgeving van wie ik hou en waarvan ik weet dat zij van mij houden en dat vind ik genoeg.

Ik hoef niet zo nodig naar verjaardagen om op te kunnen scheppen over vakanties of verkeersboetes om een ander onder te sneeuwen en daar genoegdoening uit te halen.
Cannot kill the Battery!!!
Op 09-10-2009 22:55:12 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva: Ik behoef geen vrienden, want die scheppen verplichtingen en dat wil ik niet. Twee mensen willen desondanks bevriend met me blijven, maar dat betekent dat zij degenen moeten zijn die contact met me zoeken, aangezien ik het vice versa níet doe. En dat doen ze dan ook trouw, al 26 en 18 jaar lang.

Maar het liefst heb ik gewoon mensen die ervoor betaald krijgen om met mij om te gaan en naar me te luisteren, zoals mijn psychiater, mijn spv-er en mijn thuisbegeleider, omdat ik hun professionele houding van "maximale betrokkenheid, met behoud van distantie", bijzonder op prijs stel.
(bericht gewijzigd op 12-10-2009 1:02:54)
Op 12-10-2009 0:36:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Alice: Er zijn vele mensen eenzaam, omdat we contactarm zijn geworden, de meesten dan. De omstandigheden kunnen dit nog eens bevestigen, Neemt niet weg dat een mens een SOCIAAL wezen is, en aldoende zijn vriendelijke contacten, goed voor de gezondheid.
Je kun erzelf iets aan doen, door anderen die je liggen dit duidelijk te laten blijken, je moest eens weten hoeveel mensen dit graag hebben.
Ikzelf ben alleen op de wereld, ik heb vele vriendinnen, die ik duidelijk laat blijken hoe blij ik met ze ben, ik omarm ze met twee armen en zeg het ook nog eens. Misschien ben je dt niet gewend, maar probeer het eens uit, tis de moeite waard. Zeg vooral wat je waardeert van de ander, per slot van rekening mankeren we allemaal wel wat, kijk maar liever naar de positie dingen.
SUCCES
Op 16-06-2011 18:06:40 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: K*t, k*t, de eenzaamheid. Vroeger was ik niet echt alleen, maar wel eenzaam.
Liefst ontvluchtte ik de mensen.

Later was ik alleen, maar niet eenzaam. Ik heb weinig contacten, maar ik vermaak me best in mijn eentje.
Mensen hoeven niet zo van mij.
Als ik er elke dag een flink aantal op de tv zie is het mij al genoeg....

En dan natuurlijk de contacten op de computer, waarbij het wel zo grappig is dat je je helemaal niet kunt voorstellen hoe die andere mensen zijn in het echt.
Dat kan dan heel anders uitvallen dan dat je voorstelt.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op 16-06-2011 19:26:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
eoi:

Ik ga ook nooit uit, dat is stom.
Ik ga ook nooit uit. Waarom zou dat stom moeten wezen?
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op 16-06-2011 19:31:02 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
angela stigter:

hallo ik ben echt eenzaam alleen op de wereld mijn hele familie is overleden vader moeder omms tantes iedereen is dood ik ben de enige overlevende met een zeer zwaar trouma ik heb ook geen vrienden nooit gehad altijd werd en word ik behandelt als een stuk bvuil als of ik niets was niet eens bestond ik ben er nu aan gewend geraakr maar doet wel heel erg pijn en veel verdriet
arme stakker: maar waarom word je behandeld als een stuk vuil?

Dat is me niet zo duidelijk.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op 16-06-2011 19:37:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
harriechristus:

angela stigter:

hallo ik ben echt eenzaam alleen op de wereld mijn hele familie is overleden vader moeder omms tantes iedereen is dood ik ben de enige overlevende met een zeer zwaar trouma ik heb ook geen vrienden nooit gehad altijd werd en word ik behandelt als een stuk bvuil als of ik niets was niet eens bestond ik ben er nu aan gewend geraakr maar doet wel heel erg pijn en veel verdriet

arme stakker: maar waarom word je behandeld als een stuk vuil?

Dat is me niet zo duidelijk.



He Har, als op bovenstaande vraag echt antwoord zou willen hebben, dan moet je denk ik je microwezens inschakelen: Gepost op: 7-6-2008 23:41:25

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 17-06-2011 0:40:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Ik ben alleen, maar zeker niet eenzaam.

Een andere nodig hebben om niet eenzaam te zijn, is pas echt eenzaam.

triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op 17-06-2011 13:40:02 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
NewDayNL:

harriechristus:

angela stigter:

hallo ik ben echt eenzaam alleen op de wereld mijn hele familie is overleden vader moeder omms tantes iedereen is dood ik ben de enige overlevende met een zeer zwaar trouma ik heb ook geen vrienden nooit gehad altijd werd en word ik behandelt als een stuk bvuil als of ik niets was niet eens bestond ik ben er nu aan gewend geraakr maar doet wel heel erg pijn en veel verdriet

arme stakker: maar waarom word je behandeld als een stuk vuil?

Dat is me niet zo duidelijk.



He Har, als op bovenstaande vraag echt antwoord zou willen hebben, dan moet je denk ik je microwezens inschakelen: Gepost op: 7-6-2008 23:41:25

RR

Is me ook niet duidelijk: enfin als je niet van het beantwoorden van vragen houdt dan zal ik het hier maar bij laten.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op 17-06-2011 16:59:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
wdawn:

Ik ben alleen, maar zeker niet eenzaam.

Een andere nodig hebben om niet eenzaam te zijn, is pas echt eenzaam.
Dat klinkt mij nogal cynisch in de oren.

Nee: hier klopt ook niks van.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op 17-06-2011 17:01:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: De moderne mens is eenzaam omdat deze vooral is geïnteresseerd in het hebben van dingen en niet zozeer in zichzelf en de medemens.

Het menselijke, laat staan het goddelijke, is hem vreemd.

Hij weet niet wat een ziel is of een geest of een innerlijk leven.

Alles is buitenkant dank zij onze onvolprezen wetenschap.

Daaraan gaat de wereld ook ten onder.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op 17-06-2011 17:06:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
eoi:

die kunnen enkel praten over het weer en hoe dik de tieten waren van een of andere gast van de bar.



manboobs..?
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op --0 3:43:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
CCRider:

eoi:

die kunnen enkel praten over het weer en hoe dik de tieten waren van een of andere gast van de bar.



manboobs..?

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 23:30:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Alice: Ik ben eenzaam, ik zoek een oudere man, rustig type, die net als ik een kameraad nodig heeft,
Kijk dat is positief, ik beklaag me niet.
Zo waar zijn die geweldige mannen?
Alice
Op --0 5:17:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Adam een uitstervend ras ?
fake

ADAM > Man en Vrouw >Mens > Ardipithecus >Australopithecus > Homo erectus >Homo sapiens

1=Adam
2=Man en vrouw
3=Mens
4= Ardipithecus
5= Australopithecus
6= Homo erectus
7= Homo sapiens

1 t/m 7 zijn geen van allen uitgestorven…1 t/m 7 hebben genen
wel kunnen doorgeven.

7.000.000.000.0000 Homo sapiens zijn pas uitgestorven,
als de laatste Man en Vrouw genen
niet kunnen doorgeven.


(bericht gewijzigd op 23-7-2011 6:49:26)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 6:42:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: [size=3]Daarom geef je genen door,
domweg op als blogjesschrijver bij Grenswetenschap.nl.[/size]

Vrijheid van meningsuiting voor Jan en Alleman.
Van domme vragensteller t/m hoogbegaafde intellectuele genieën.

bron:
Ouwe Wijze Knar
(bericht gewijzigd op 23-7-2011 7:10:49)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 6:57:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Alice: Eenzaamheid bestaat nie, we zijn allen een.
Oftewel eenzaam is leeg, zolang je interesses hebt en een open oog voor alles om je heen hebt, kun je moeilijk eenzaam zijn.
Het heeft dus niets te maken met je familie die uitgestorven zou zijn.

Als je geen vrienden hebt, open je hart en leg de lat wat lager, heb begrip en interesse voor de ander.

Zogenaamde eenzame zielen, open je ogen en kijk verder dan je neus lang is. Ik ben blij als ik even de tijd voor mezelf heb.
Eenzame zielen heb het goed, en doe er wat aan, verrijk je leven,amen
Op --0 11:08:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Alice:

Eenzaamheid bestaat nie, we zijn allen een.
Oftewel eenzaam is leeg, zolang je interesses hebt en een open oog voor alles om je heen hebt, kun je moeilijk eenzaam zijn.
Het heeft dus niets te maken met je familie die uitgestorven zou zijn.

Als je geen vrienden hebt, open je hart en leg de lat wat lager, heb begrip en interesse voor de ander.

Zogenaamde eenzame zielen, open je ogen en kijk verder dan je neus lang is. Ik ben blij als ik even de tijd voor mezelf heb.
Eenzame zielen heb het goed, en doe er wat aan, verrijk je leven,amen



Het heeft dus niets te maken met je familie die uitgestorven zou zijn.
Die hebben geen genen doorgegeven,dus een onmogelijke scenario.

Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 11:13:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Reagoorder:
Alice:

Ik ben eenzaam, ik zoek een oudere man, rustig type, die net als ik een kameraad nodig heeft,
Kijk dat is positief, ik beklaag me niet.
Zo waar zijn die geweldige mannen?
Alice


GW nu ook dating site?
There is enough for everybody's need, but not enough for anybody's greed
Op --0 11:32:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Vrouw 64 jaar zwart zoekt
man wit oud 66 jaar ,
Betrouwbaar
Eerlijk
Rechtvaardig
om micro deeltjes door te geven.

Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 11:56:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
armuth:


Vrouw 64 jaar zwart zoekt
man wit oud 66 jaar ,
Betrouwbaar
Eerlijk
Rechtvaardig
om micro deeltjes door te geven.
Is dat je moeder?
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 0:00:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Alice:

Eenzaamheid bestaat nie, we zijn allen een.
Oftewel eenzaam is leeg, zolang je interesses hebt en een open oog voor alles om je heen hebt, kun je moeilijk eenzaam zijn.
Het heeft dus niets te maken met je familie die uitgestorven zou zijn.

Als je geen vrienden hebt, open je hart en leg de lat wat lager, heb begrip en interesse voor de ander.

Zogenaamde eenzame zielen, open je ogen en kijk verder dan je neus lang is. Ik ben blij als ik even de tijd voor mezelf heb.
Eenzame zielen heb het goed, en doe er wat aan, verrijk je leven,amen

Dank je wel: Alice in Wonderland.
Je hebt mijn ziel verrijkt en mijn Geest bevrijd.

Het is zo gezellig bij mij binnen en met al die microwezentjes om me heen, heb ik geen tijd om eenzaam te zijn.

En dan Armuth niet te vergeten, die zend straks zijn moeder om een kindje voor mij te baren: harriebabychristus om het ook later gezamenlijk gezellig te hebben.

Eenzaamheid? Eigen schuld, dikke bult, dat zal de nieuwe boodschap wezen.



PS: enig cynisme is hieraan niet vreemd.

(bericht gewijzigd op 23-7-2011 12:06:53)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 0:06:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
armuth:


Adam een uitstervend ras ?
fake

ADAM > Man en Vrouw >Mens > Ardipithecus >Australopithecus > Homo erectus >Homo sapiens

1=Adam
2=Man en vrouw
3=Mens
4= Ardipithecus
5= Australopithecus
6= Homo erectus
7= Homo sapiens

1 t/m 7 zijn geen van allen uitgestorven…1 t/m 7 hebben genen
wel kunnen doorgeven.

7.000.000.000.0000 Homo sapiens zijn pas uitgestorven,
als de laatste Man en Vrouw genen
niet kunnen doorgeven.
Niet te vergeten:

8 - lesbo harriechristus.

Slechts één exemplaar voorhanden (kut nog niet dichtgenaaid).
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 0:09:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Alice:

Ik ben eenzaam, ik zoek een oudere man, rustig type, die net als ik een kameraad nodig heeft,
Kijk dat is positief, ik beklaag me niet.
Zo waar zijn die geweldige mannen?
Alice
Ik ben die aardige liefhebbende superman.

Maar ja: je moet daarbij ook mijn familie van 10^41 microwezentjes kunnen accepteren.

En je moet ook nog een kindje kunnen baren.
Geen druktemakertje, maar een rustig type.
Liefst een lesbisch meisje....

Lesbo Analyse....
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 0:13:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: ik begin harriechristus nu eng te vinden.
Op --0 13:24:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
eoi:

ik begin harriechristus nu eng te vinden.


Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 13:31:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Alice: Als jij die aardige superman bent, zijn alleen die 14 microwezentjes welkom, want die steek ik zo in mijn zak.
Als jij een lesbo bent, dan zit je verkeerd, ga dan naar het leger des Heils, daar hebben ze misschien plaats voor je.
als het rustige drukte makers zijn, dan zijn ze niet lesbo
Zo langzamerhand, is de analyse niet meer van toepassing
Het komt nu allemaal verward over, zou het even bij de GZZ proberen, die weten daar wel raad mee.
Ga even koffie zett voor de visite
Sterkte
Op --0 13:32:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Casus: Al die personen die eenzaam zijn, doen dat gewoon zelf. behalve die gene die familie verloren hebben en verder.
je moet gewoon durven vrienden maken. sommige mensen verhuizen en hebben binnen een week nieuwe vrienden en sommige mensen verhuizen en hebben na een jaar nog steeds geen vrienden.
misschien zijn al die personen die eenzaam zijn gewoon een soort gekke gerrit het type dat wil mee doen maar zorgt alleen voor verveling.

en vrienden met jezelf worden wil ook nog wel is helpen dan kan je gaan reflecteren en wie weet wat dat je allemaal brengt
Op --0 13:53:25 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Casus:
harriechristus:

Alice:

Ik ben eenzaam, ik zoek een oudere man, rustig type, die net als ik een kameraad nodig heeft,
Kijk dat is positief, ik beklaag me niet.
Zo waar zijn die geweldige mannen?
Alice
Ik ben die aardige liefhebbende superman.

Maar ja: je moet daarbij ook mijn familie van 10^41 microwezentjes kunnen accepteren.

En je moet ook nog een kindje kunnen baren.
Geen druktemakertje, maar een rustig type.
Liefst een lesbisch meisje....

Lesbo Analyse....


Sorry voor het taalgebruik, MAar What THE Fuck Praten jullie
Alice als je hier op GW vrienden gaat zoeken dan pas je echt denk ik wel het beste bij harrychristus+ Alice Harry Christus allemaal uit een sprookje
Op --0 13:58:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
eoi:

ik begin harriechristus nu eng te vinden.

Yep!
Op --0 14:58:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Casus:

Al die personen die eenzaam zijn, doen dat gewoon zelf. behalve die gene die familie verloren hebben en verder.
je moet gewoon durven vrienden maken. sommige mensen verhuizen en hebben binnen een week nieuwe vrienden en sommige mensen verhuizen en hebben na een jaar nog steeds geen vrienden.
misschien zijn al die personen die eenzaam zijn gewoon een soort gekke gerrit het type dat wil mee doen maar zorgt alleen voor verveling.

en vrienden met jezelf worden wil ook nog wel is helpen dan kan je gaan reflecteren en wie weet wat dat je allemaal brengt

Nog nooit van sociale fobieën of autisme gehoord? Of andere stoornissen waardoor het sociaal contact wat minder gladjes verloopt?
(bericht gewijzigd op 23-7-2011 16:57:23)
Is it electrickery?
Op --0 16:56:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Het belang van (menselijk) gezelschap wordt overschat. Soms erger ik me kapot aan de domme toneelstukje die mensen opvoeren om maar populair te zijn. En eenzaamheid, of liever het "alleen" zijn, is helemaal niet slecht als je daar zelf voor kiest.
En voor alle alleenstaanden tegen wil en dank, die zich beklagen de volgende vraag: als je niet met jezelf kunt leven, hoe kan een ander dan met jou leven?
Pas als je jezelf accepteert zoals je bent, kan een ander dat ook.

Emie: ik heb het niet over allerlei fobieën natuurlijk! Dat is een andere categorie.

(bericht gewijzigd op 23-7-2011 17:12:41)
Op --0 17:11:24 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Socrates:

Het belang van (menselijk) gezelschap wordt overschat. Soms erger ik me kapot aan de domme toneelstukje die mensen opvoeren om maar populair te zijn. En eenzaamheid, of liever het "alleen" zijn, is helemaal niet slecht als je daar zelf voor kiest.
En voor alle alleenstaanden tegen wil en dank, die zich beklagen de volgende vraag: als je niet met jezelf kunt leven, hoe kan een ander dan met jou leven?
Pas als je jezelf accepteert zoals je bent, kan een ander dat ook.

Am0n!!!111!!!
No shit, Sherlock
Op --0 17:12:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Casus: jawel, dan ligt het toch aan hun zelf haha grapje, ik had daar idd geen rekening mee gehouden. Ik dacht meer in algemene zin. mensen die ongeveer wel gezond zijn in hun psyche.

maar ik ken best wel wat autisten, mijn neefje is er ook 1, en die heeft niet zo heel veel vrienden. Maar dat doet hij toch zelf. Computeren vind ie super mooi en in ze eentje dingetjes uitvogelen dus hij heeft niet echt behoefte aan veel vrienden. autisten zijn ook nog lastig om mee op te schieten omdat die een rare vorm van egoisme om zich hebben hangen(kunnen-willen) geen rekening met andere houden.
Op --0 17:14:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
eoi:

ik begin harriechristus nu eng te vinden.
Boe...
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 17:31:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Alice:

Als jij die aardige superman bent, zijn alleen die 14 microwezentjes welkom, want die steek ik zo in mijn zak.
Nou: dat is dan niet zo aardig van je.
Blijkbaar moet de aardigheid van één kant komen....

Als jij een lesbo bent, dan zit je verkeerd, ga dan naar het leger des Heils, daar hebben ze misschien plaats voor je.
Oh, maar ik heb juist mijn eigen Leger de Heils: de microwezentjes.


als het rustige drukte makers zijn, dan zijn ze niet lesbo
Zo langzamerhand, is de analyse niet meer van toepassing
Het komt nu allemaal verward over, zou het even bij de GZZ proberen, die weten daar wel raad mee.
Ga even koffie zett voor de visite
Sterkte
Mmm....ik geloof niet dat jij de ware bent voor mij.

Pff....wat is het zalig om weer alleen te zijn....

Wat zou GZZ nou mogen wezen?

Zeker een vriend.

(bericht gewijzigd op 23-7-2011 17:39:42)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 17:34:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Casus:

harriechristus:

Alice:

Ik ben eenzaam, ik zoek een oudere man, rustig type, die net als ik een kameraad nodig heeft,
Kijk dat is positief, ik beklaag me niet.
Zo waar zijn die geweldige mannen?
Alice
Ik ben die aardige liefhebbende superman.

Maar ja: je moet daarbij ook mijn familie van 10^41 microwezentjes kunnen accepteren.

En je moet ook nog een kindje kunnen baren.
Geen druktemakertje, maar een rustig type.
Liefst een lesbisch meisje....

Lesbo Analyse....


Sorry voor het taalgebruik, MAar What THE Fuck Praten jullie
Alice als je hier op GW vrienden gaat zoeken dan pas je echt denk ik wel het beste bij harrychristus+ Alice Harry Christus allemaal uit een sprookje
Mmmm....het begint al meteen met ruzie, dat moeten wel de beste huwelijken wezen.

Zo van: maak je geen illusies, want dit is de harde realiteit.


Waar blijft de goeie ouwe tijd.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 17:43:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
eoi:

ik begin harriechristus nu eng te vinden.

Nu pas?
Ik begin 'm ook behoorlijk zat te worden met z'n microben club.
Harrie Christus, DE Anton Teuben van GW.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 19:35:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Tetzmol:

eoi:

ik begin harriechristus nu eng te vinden.

Nu pas?
Ik begin 'm ook behoorlijk zat te worden met z'n microben club.
Harrie Christus, DE Anton Teuben van GW.

De domme massa klit bij elkaar en denkt daarmede de eenzaamheid te verjagen.
Maar het is een zielig stelletje bij elkaar.

Iemand die anders is, maar toch gewoon zichzelf, vinden ze maar eng.
Zo is het en zo is het altijd al geweest.

Amen....
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 22:34:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: Ik ben zo eenzaam zonder jou.....

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 22:36:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
grappenmaker:

Ik voel me zo verdomd..alleen...
7.83
Op 08-06-2012 18:45:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Ik was bijna vergeten dat Harrie erg grappig uit de hoek kon komen.
Is it electrickery?
Op 08-06-2012 18:49:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
oesermaatra0069: In een voorstelling van Lebbis en Jansen wat ik toevallig op MP3 heb overgenomen van een (vroegere) vriend staat een liedje van Koos waarvan je duidelijk hoort dat hij probeert met te doen met de rest maar toch geen vriend kan scoren. Één zin wat mij intrigeert en wat ook mijn motto is voor een aantal jaren: je bent pas alleen als je zegt dat je alleen bent. Liedteksten kun je vinden hier: http://www.linkgrinder.com/songs/Lyrics_Blij_Lebbis_en_Jansen_41039.html

Zelf heb ik een baan waarbij ik met veel tandartsen telefooneer, ik heb ongeveer veertig collega's die ik niet allemaal zie. Sinds kort probeer ik de irritaties die ik meemaak in het dagelijkse leven op het werk te vertellen met collega's. En dat maakt het beter, het leven.

Wat betreft op persoonlijk vlak, er zijn sommige mensen die in een week al vrienden hebben, ik dus niet. Ik ken mijn bovenbuurman en zijn vriendin en ik vind hem erg aardig. Ik ben ook sinds kort de onderbuuv leren kennen. En het helpt al heel wat als je iemand ziet en die je gedag kan zeggen. Maar "echte" vrienden dat moet nog komen. Minder echte vrienden heb ik op het internet (Hello GW & Deviantart), mijn broer en haar vriendin en daarnaast kan ik wel wat beter opschieten met mijn ouders.

Ergens begin dit jaar heb "foute vriend" leren kennen die graag vrienden wou zijn maar dan wel als ik wat geld neerlegde, daar ben ik toen in getuimeld maar ik heb het tot een goed einde weten te brengen. Wat een energieverspilling was dat, maar naast dat gedoe heb ik geleerd wat ik niet wil en ervaring, ervaring geld voor alles.

Wat fijn dat er ook zoveel denken zoals ik. Ik ben graag alleen, maar te veel alleen is een maar. Je moet een balans zoeken.
(bericht gewijzigd op 8/6/2012 20:54)
Jij bent er gloeiend bij, Bommel. Wat is je naam? zei Brigadier Bullebas.
Op 08-06-2012 20:41:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Als ik me eenzaam wil voelen voeg ik me wel bij de rest van de kudde, want alleen voel ik me niet echt eenzaam.
(bericht gewijzigd op 8/6/2012 21:6)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 08-06-2012 21:06:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
Chris de Boden:
Als ik me eenzaam wil voelen voeg ik me wel bij de rest van de kudde, want alleen voel ik me niet echt eenzaam.

Eenzaam en alleen hebben dan ook niet veel met elkaar te maken. Als je ongelukkig bent met je omgeving, of die nu uit nul of honderd mensen bestaat, zul je je eenzaam voelen.

Jij bent blijkbaar gelukkig met jezelf.

En dat doe je goed, want wie dat niet is zal zich altijd eenzaam voelen, in welk gezelschap dan ook.
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 09-06-2012 9:20:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
JeroenBosch:
Hetero Sapiens:
Chris de Boden:
Als ik me eenzaam wil voelen voeg ik me wel bij de rest van de kudde, want alleen voel ik me niet echt eenzaam.

Eenzaam en alleen hebben dan ook niet veel met elkaar te maken. Als je ongelukkig bent met je omgeving, of die nu uit nul of honderd mensen bestaat, zul je je eenzaam voelen.

Jij bent blijkbaar gelukkig met jezelf.

En dat doe je goed, want wie dat niet is zal zich altijd eenzaam voelen, in welk gezelschap dan ook.

Op 10-06-2012 17:38:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mac-danger: lk denk dat er veel mensen zijn, die zich vervelen. Dat komt ook omdat er meer mensen zijn met adhd.
Op 10-06-2012 22:25:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Aquamarijn:
Alice:
Eenzaamheid bestaat nie, we zijn allen een.
Oftewel eenzaam is leeg, zolang je interesses hebt en een open oog voor alles om je heen hebt, kun je moeilijk eenzaam zijn.
Het heeft dus niets te maken met je familie die uitgestorven zou zijn.

Als je geen vrienden hebt, open je hart en leg de lat wat lager, heb begrip en interesse voor de ander.

Zogenaamde eenzame zielen, open je ogen en kijk verder dan je neus lang is. Ik ben blij als ik even de tijd voor mezelf heb.
Eenzame zielen heb het goed, en doe er wat aan, verrijk je leven,amen

En mensen weten niet meer hoe je met elkaar kan praten of ze zijn bang om met een vreemde te praten.

En over nutteloze praatjes, ik heb wel eens zo'n praatje met een mevrouw. Over het weer, of haar kleinkind, of haar tomaten. Dan verspil ik geen tijd, ik zie haar opfleuren en stralen.
Am I evil? Yes I am! Am I evil? I am man!
Op 10-06-2012 23:19:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
K.Zwellever: Een vriend is iemand die je s'nachts om drie uur op kunt bellen dat je auto vast zit en dan komt helpen om je los te trekken,de rest zijn "kennisen",als je een of twee echte vrienden hebt,ben je al "gezegender" als de meeste andere mensen.
Op 11-06-2012 12:03:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
K.Zwellever:
Een vriend is iemand die je s'nachts om drie uur op kunt bellen dat je auto vast zit en dan komt helpen om je los te trekken,de rest zijn "kennisen",als je een of twee echte vrienden hebt,ben je al "gezegender" als de meeste andere mensen.

Ik heb 500 vrienden op facebook.
Op 13-06-2012 16:11:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Antropoloog:
K.Zwellever:
Een vriend is iemand die je s'nachts om drie uur op kunt bellen dat je auto vast zit en dan komt helpen om je los te trekken,de rest zijn "kennisen",als je een of twee echte vrienden hebt,ben je al "gezegender" als de meeste andere mensen.

Ik heb 500 vrienden op facebook.

500 'vrienden'? Pfff..
Ik heb honderdzestigmiljard (160.039.239.680) bitjes op m'n harddisk.
Die zijn ook geheel tot mijn beschikking en doen precies wat ik van ze vraag. Ook een soort 'vrienden', maar dan lekker véééél meer.

(Je weet ook wel dat het helemaal geen vrienden zijn hè? )
You don't know what you've got until it's gone...
Op 13-06-2012 18:46:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bontevogel: Ik ben alleen.
Heerlijk.
Ik ga 3 tot 4 x per jaar op vakantie, of gewoon een paar dagen weg, zonder te weten waarheen, in de auto en karren maar.
Vrienden heb ik niet.
Ben niet materialistisch ingesteld.
Doe waar ik zin in heb, de enige verplichting naar anderen toe = mijn werk.
Zo kan ik gewoon heerlijk kijken naar de 24 uur van Le mans, niemand die komt zeuren, je moet dit of je moet dat, bepaal ik allemaal lekker zelf.
Ik heb vroeger wel vrienden gehad, maar die kwamen op mijn geld af, ( begrijp ik nu ) en die zijn dus nu weg, gna gna geld niet vrienden wel.
En als ik vast kom te zitten met mijn auto, dan bel ik de ANWB wel.

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die vrienden nodig hebben, omdat ze anders eenzaam zijn, dat is dan wel weer triest.
Op 16-06-2012 18:32:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
Bontevogel:
Ik ben alleen.
Heerlijk.
Ik ga 3 tot 4 x per jaar op vakantie, of gewoon een paar dagen weg, zonder te weten waarheen, in de auto en karren maar.
Vrienden heb ik niet.
Ben niet materialistisch ingesteld.
Doe waar ik zin in heb, de enige verplichting naar anderen toe = mijn werk.
Zo kan ik gewoon heerlijk kijken naar de 24 uur van Le mans, niemand die komt zeuren, je moet dit of je moet dat, bepaal ik allemaal lekker zelf.
Ik heb vroeger wel vrienden gehad, maar die kwamen op mijn geld af, ( begrijp ik nu ) en die zijn dus nu weg, gna gna geld niet vrienden wel.
En als ik vast kom te zitten met mijn auto, dan bel ik de ANWB wel.

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die vrienden nodig hebben, omdat ze anders eenzaam zijn, dat is dan wel weer triest.

Helemaal mee eens hoor ,ik zit geen eens op facebook.Was grapje.Mensen denken vaak echt dat ze honderden vrienden hebben,sneu is dat.Ik heb zelf zat aan 1 vriendin(levenspartner) en 1 goede vriend, de andere 12 ofzo zijn pokervrienden maar dat zijn''goede kennissen''.(tja logisch ze zijn ook nog eens op je geld uit Het trieste dat je tegenwoordig dagelijks ziet dat zijn die pubers(meestal meiden)die naast elkaar zitten,fietsen lopen, en allebei met hun eigen mobieltje in de weer zijn en geen contact met elkaar hebben.Heel verdrietig om te zien.
(bericht gewijzigd op 16/6/2012 19:2)
Op 16-06-2012 18:58:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
JeroenBosch:
Antropoloog:
Bontevogel:
Ik ben alleen.
Heerlijk.
Ik ga 3 tot 4 x per jaar op vakantie, of gewoon een paar dagen weg, zonder te weten waarheen, in de auto en karren maar.
Vrienden heb ik niet.
Ben niet materialistisch ingesteld.
Doe waar ik zin in heb, de enige verplichting naar anderen toe = mijn werk.
Zo kan ik gewoon heerlijk kijken naar de 24 uur van Le mans, niemand die komt zeuren, je moet dit of je moet dat, bepaal ik allemaal lekker zelf.
Ik heb vroeger wel vrienden gehad, maar die kwamen op mijn geld af, ( begrijp ik nu ) en die zijn dus nu weg, gna gna geld niet vrienden wel.
En als ik vast kom te zitten met mijn auto, dan bel ik de ANWB wel.

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die vrienden nodig hebben, omdat ze anders eenzaam zijn, dat is dan wel weer triest.

Helemaal mee eens hoor ,ik zit geen eens op facebook.Was grapje.Mensen denken vaak echt dat ze honderden vrienden hebben,sneu is dat.Ik heb zelf zat aan 1 vriendin(levenspartner) en 1 goede vriend, de andere 12 ofzo zijn pokervrienden maar dat zijn''goede kennissen''.(tja logisch ze zijn ook nog eens op je geld uit Het trieste dat je tegenwoordig dagelijks ziet dat zijn die pubers(meestal meiden)die naast elkaar zitten,fietsen lopen, en allebei met hun eigen mobieltje in de weer zijn en geen contact met elkaar hebben.Heel verdrietig om te zien.

Die meiden van tegenwoordig laten zich inpakken door pooierboys he
Op 16-06-2012 21:24:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sofia:
Bontevogel:
Ik ben alleen.
Heerlijk.
Ik ga 3 tot 4 x per jaar op vakantie, of gewoon een paar dagen weg, zonder te weten waarheen, in de auto en karren maar.
Vrienden heb ik niet.
Ben niet materialistisch ingesteld.
Doe waar ik zin in heb, de enige verplichting naar anderen toe = mijn werk.
Zo kan ik gewoon heerlijk kijken naar de 24 uur van Le mans, niemand die komt zeuren, je moet dit of je moet dat, bepaal ik allemaal lekker zelf.
Ik heb vroeger wel vrienden gehad, maar die kwamen op mijn geld af, ( begrijp ik nu ) en die zijn dus nu weg, gna gna geld niet vrienden wel.
En als ik vast kom te zitten met mijn auto, dan bel ik de ANWB wel.

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die vrienden nodig hebben, omdat ze anders eenzaam zijn, dat is dan wel weer triest.

Alleen zijn kan heel plezierig zijn, zeker wanneer je, zoals jij, over voldoende geld beschikt, en lid bent van de ANWB. Want wie doet je dan wat?

Bovendien voorkomt alleen-zijn dat je gekwetst kunt worden door mensen die doodgaan, of opeens genoeg van je hebben en je in de steek laten. In die zin is alleen-zijn hartstikke veilig. Je kunt dan echt lak hebben aan iedereen.

Maar dat verandert op slag wanneer je lichaam je in de steek laat, als je kanker krijgt bijvoorbeeld, of wanneer je in een rolstoel terechtkomt met een dwarslaesie. Of je baan kwijtraakt en geen nieuwe meer kunt vinden. Of wanneer je zó oud wordt dat niemand je meer nodig heeft of zelfs maar ziet staan.

Want dan leer je wat eenzaamheid is, en zou je ik-weet-niet-wat willen geven voor maar één mens die iets om je geeft, en desnoods alleen maar even je hand vasthoudt.

En dat soort dingen kunnen je zomaar overkomen, zomaar, van de ene minuut op de andere - behalve het oud worden dan, maar daar kun je je op voorbereiden.

Op 18-06-2012 17:40:54 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sofia: Memento Mori. (Dit even omdat ik vergat om het vakje vervolgreacties aan te vinken.)
Op 18-06-2012 18:01:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bontevogel:
sofia:
Memento Mori. (Dit even omdat ik vergat om het vakje vervolgreacties aan te vinken.)


Ja hoor mag, ik heb idd voldoende geld en vrijheid om te doen wat ik wil, nu nog meer.
Heb 3 weken terug een huisje gekocht op Cyprus. Ik ben nu 56, en moet ( mag ) nog 6 jaar mijn werkgever plezieren met mijn aanwezigheid, dan klopt mijn financiële plaatje.
15 oktober ga ik er weer heen, om het in te richten en op 15 januari weer om er van te genieten. Het is geen sneer of zo, want ik heb er heel hard voor gewerkt. En er veel voor gelaten.

Je mag ( kan ) mee als je wilt Sofia.
(bericht gewijzigd op 19/6/2012 21:10)
Op 19-06-2012 21:05:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
JeroenBosch:
Bontevogel:
sofia:
Memento Mori. (Dit even omdat ik vergat om het vakje vervolgreacties aan te vinken.)


Ja hoor mag, ik heb idd voldoende geld en vrijheid om te doen wat ik wil, nu nog meer.
Heb 3 weken terug een huisje gekocht op Cyprus. Ik ben nu 56, en moet ( mag ) nog 6 jaar mijn werkgever plezieren met mijn aanwezigheid, dan klopt mijn financiële plaatje.
15 oktober ga ik er weer heen, om het in te richten en op 15 januari weer om er van te genieten. Het is geen sneer of zo, want ik heb er heel hard voor gewerkt. En er veel voor gelaten.

Je mag ( kan ) mee als je wilt Sofia.

Dan is het goed. Als het maar niet van mijn belasting- en premiegeld is allemaal want ik ben van de generatie die met alles de lul is. Te jong voor dit voordeel en te oud voor het andere etc.
Op 19-06-2012 22:11:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sofia:
Bontevogel:
sofia:
Memento Mori. (Dit even omdat ik vergat om het vakje vervolgreacties aan te vinken.)


Ja hoor mag, ik heb idd voldoende geld en vrijheid om te doen wat ik wil, nu nog meer.
Heb 3 weken terug een huisje gekocht op Cyprus. Ik ben nu 56, en moet ( mag ) nog 6 jaar mijn werkgever plezieren met mijn aanwezigheid, dan klopt mijn financiële plaatje.
15 oktober ga ik er weer heen, om het in te richten en op 15 januari weer om er van te genieten. Het is geen sneer of zo, want ik heb er heel hard voor gewerkt. En er veel voor gelaten.

Je mag ( kan ) mee als je wilt Sofia.

O, wat leuk, een huisje op Cyprus! Zo hebben wij ooit een huisje laten bouwen in Portugal, waar we nu al 26 jaar wonen zonder één minuut spijt. Heb je een foto van je huis?

En lief van je dat ik mee mag, maar ik zou het je niet aanraden, je bent nog veel te jong voor zo'n ouwe totebel.
Op 20-06-2012 0:28:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kat:
sofia:
Bontevogel:
sofia:
Memento Mori. (Dit even omdat ik vergat om het vakje vervolgreacties aan te vinken.)


Ja hoor mag, ik heb idd voldoende geld en vrijheid om te doen wat ik wil, nu nog meer.
Heb 3 weken terug een huisje gekocht op Cyprus. Ik ben nu 56, en moet ( mag ) nog 6 jaar mijn werkgever plezieren met mijn aanwezigheid, dan klopt mijn financiële plaatje.
15 oktober ga ik er weer heen, om het in te richten en op 15 januari weer om er van te genieten. Het is geen sneer of zo, want ik heb er heel hard voor gewerkt. En er veel voor gelaten.

Je mag ( kan ) mee als je wilt Sofia.

O, wat leuk, een huisje op Cyprus! Zo hebben wij ooit een huisje laten bouwen in Portugal, waar we nu al 26 jaar wonen zonder één minuut spijt. Heb je een foto van je huis?

En lief van je dat ik mee mag, maar ik zou het je niet aanraden, je bent nog veel te jong voor zo'n ouwe totebel.


Hahaha.. ouwe totebel, mss .. maar wel een intresante ouwe totebel
Op 20-06-2012 0:41:39 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden