Op het einde van de 2e eeuw voor Christus werd een apparaat gemaakt waar men in moderner tijden het doel niet meer van kon inzien. Er is namelijk geen enkele tekst die naar het toestel verwijst en duplicaten trof men ook al niet aan. Al sluit men natuurlijk niet uit dat die bestaan. Wetenschappers konden op basis van onderzoeken en modellen maken slechts bepalen dat het een astronomisch apparaat betrof.

Een recente studie kwam eindelijk met de volledige (?) verklaring, en wat blijkt: de Grieken waren technologisch gezien verder dan we tot op heden wisten!
De mysterieuze vondst, Antikythera-mechanisme genoemd, bleek onder andere te kunnen optellen, delen, vermenigvuldigen en aftrekken. Met andere woorden: een rekenmachine die geavanceerder was dan gelijk welk ander toestel van de duizend jaar die zouden volgen.

Antikythera-mechanisme
Antikythera-mechanisme
( Antikythera-mechanisme kraakt nu een beetje... ) 

Het toestel dankt zijn naam aan het eiland waar duikers het in 1902 vonden. Het verbleef jaren in een scheepswrak in de zee, wat betekent dat het er niet fraai meer uitziet. Mede omdat het originele exemplaar in 82 stukken ligt is het geheel onbruikbaar geworden. Dankzij hoge resolutie X-stralen konden de wetenschappers een nieuw model construeren. Via de moderne methode ontdekten de vorsers tevens inscripties die eerder onzichtbaar waren geweest, en kregen ze de kans deze te ontcijferen. Op de website van de X-Tek Group leest u meer over hun Antikythera-project en kunt u diverse X-foto's van het object bekijken.

Antikythera-mechanisme in het museum
( Antikythera-mechanisme in het museum )

Tekens met daarop standen van de planeten, en andere ontcijferde gravures tonen dat de hoofdfunctionaliteit het bepalen van de standen van de planeten was. Zon- en maansverduisteringen kon men er ook al mee voorspellen. Aangezien de Grieken veel van hun leer historisch gezien gejat hebben van de Egyptenaren zal het u wellicht niet verbazen dat het toestel ook een Egyptische kalender bevat. Dit alles gebeurde op basis van de 37 tandwielen die het Antikythera-mechanisme bevat.

Vindplaats van het Antikythera-mechanisme
( Vindplaats van het Antikythera-mechanisme )

Het is niet de eerste keer dat men een replica van het Antikythera-mechanisme maakt. Hieronder ziet u er een die gemaakt is door John Gleave, een man die zijn vak maakte van dit soort toestellen die planeetstanden 'voorspellen'. Tegenwoordig maakt hij alleen nog maar replica's van het Antikythera-mechanisme en heeft hij zijn overige activiteiten gestaakt.
John Gleave moest het ontwerp echter aanpassen om het functioneel te krijgen. Dat is bij het model uit de nieuwe studie op basis van X-stralen niet het geval.

Antikythera-mechanisme
( Antikythera-kloon; links achterkant, rechts voorkant )

Eerder was het al duidelijk dat het een astronomisch toestel betrof. Dit is nogmaals bevestigd en we krijgen een rekenmachine op de koop toe. De Fransman Blaise Pascal stond tot op heden te boek als de eerste persoon die een rekenmachine heeft gemaakt, maar hij dient zijn troon te verlaten. Helaas is de maker van het Antikythera-mechanisme op zijn beurt onbekend. Mysteries zijn nooit helemaal opgelost...

Luk:
Het artikel:

...
bleek onder andere te kunnen optellen, delen, vermenigvuldigen en aftrekken...


Delen, vermenigvuldigen en aftrekken zijn allemaal vormen van optellen.
Het ding kan dus optellen.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 02-08-2009 2:19:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: hoofddoel van dit geweldige apparaat was waarschijnlijk plaatsbepaling op zee. De vloot van Rhodos was legendarisch. De Romeinen hebben er nog een zware dobber aan gehad. Ze voeren 's nachts en verrasten de romeinse schepen bij dageraad. en dan schoten ze met een polybolos (een machine-kruisboog met een tandwiel-mechanisme) de bemanning even van dek. Ze konden navigeren op de stand van planeten en sterren, en net zoals met de latere chronograaf, konden ze met de grote piramide als nul-meridiaan hun lengte positie bepalen.
(bericht gewijzigd op 2-8-2009 6:26:26)
Nee, dank u.
Op 02-08-2009 6:24:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Is het van de Grieken?
Of misschien van de Phoeniciërs?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Phoeniciers
Cannot kill the Battery!!!
Op 02-08-2009 17:17:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Feng Shui: Het is gewoon voor die tijd een zeer geavanceerde machine waar niet meer exemplaren van gevonden zijn. Zou het kunnen dat dit een overblijfsel was van een verloren gegane zeevarende natie (zoals atlantis)? Het is namelijk onwaarschijnlijk dat dit een uitvinding was van de grieken of de Phoeniciërs, want dan waren er vast meer van geweest en waren ze uiteraard ook beschreven.
Onderschriften zeggen niets
Op 03-08-2009 15:50:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: De marine van Rhodos had ze standaard aan boord, schijnt. Na de verovering door de romeinen, werd het een soort hebbedingetje voor zeer rijke romeinen.
(bericht gewijzigd op 3-8-2009 20:39:38)
Nee, dank u.
Op 03-08-2009 18:10:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Feng Shui:
tjerky:

De marine van Rhodos had ze standaard aan boord schijnt. Na de verovering door de romeinen, werd het een soort hebbedingetje voor zeer rijke romeinen.

Heb je daar een bronvermelding van?
Onderschriften zeggen niets
Op 03-08-2009 18:34:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Ja, maar wordt wel even zoeken. Het is een Amerikaanse marine historicus die dit schreef, en jaren geleden gelezen. (maar leek geen praatjesmaker) Ze hadden op Rhodos iets met tandwielen. Enorme deuren om de haven af te sluiten b.v., die je met weinig mensen toch snel kon sluiten d.m.v. een tandwielkast. Ook de polybolos is echt waanzinnig! Je moet hierbij denken aan een kruisboog, waarbij enkele mannen aan wielen draaien, zodat met tandwielen het spannen, en lossen automatisch gaat. Dan een cartridge met pijlen (bouten) er bovenop, en schieten maar.
Nee, dank u.
Op 03-08-2009 19:22:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Dat link(e) gedoe snap ik nog niet: http//ccat.sas.upenn.edu/rrice/usna_pap.html.
Nee, dank u.
Op 03-08-2009 20:38:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:

Dat link(e) gedoe snap ik nog niet: http//ccat.sas.upenn.edu/rrice/usna_pap.html.

Ga met je muis naar de url-balk.
Rechtermuisknop: klik.
Een venster verschijnt: kopiëren.
Dan weer terug naar GW.
Met je muis naar tekstvlak.
Rechtermuisknop: klik.
Een venster verschijnt: plakken.
Na de verschenen tekst: enter.

Job done!
Tot uw dienst.
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-08-2009 20:44:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: dankuzeer, zal het eens proberen.
Nee, dank u.
Op 03-08-2009 21:11:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Haha, het werkt. Nu ga ik jullie bestoken....
Nee, dank u.
Op 03-08-2009 22:46:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
Feng Shui:

tjerky:

De marine van Rhodos had ze standaard aan boord schijnt. Na de verovering door de romeinen, werd het een soort hebbedingetje voor zeer rijke romeinen.

Heb je daar een bronvermelding van?

Cicero (een Griekse wijsgeer) schreef:

“Stel je voor dat een reiziger het uurwerk dat onlangs is gemaakt door onze vriend Poseidonius en dat bij iedere draai de zelfde bewegingen produceert als de zon, de maan en de 5 planeten welke dagelijks in de hemelen plaatsvindt iedere dag en nacht, mee naar de Britse eilanden nam. Zou dan ook maar één bewoner betwijfelen dat dit uurwerk was gemaakt door een realistisch denkend mens?”
Nee, dank u.
Op 08-08-2009 20:01:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Feng Shui:
tjerky:

Feng Shui:

tjerky:

De marine van Rhodos had ze standaard aan boord schijnt. Na de verovering door de romeinen, werd het een soort hebbedingetje voor zeer rijke romeinen.

Heb je daar een bronvermelding van?

Cicero (een Griekse wijsgeer) schreef:

“Stel je voor dat een reiziger het uurwerk dat onlangs is gemaakt door onze vriend Poseidonius en dat bij iedere draai de zelfde bewegingen produceert als de zon, de maan en de 5 planeten welke dagelijks in de hemelen plaatsvindt iedere dag en nacht, mee naar de Britse eilanden nam. Zou dan ook maar één bewoner betwijfelen dat dit uurwerk was gemaakt door een realistisch denkend mens?”


Ik ben erachter gekomen dat Cicero er nog één noemt, namelijk gebouwd door Archimedes die omkwam in 212 vChr. bij het beleg van Syracuse.

Hij rept dus 2 keer over een dergelijk apparaat. Er waren er dus hoogstwaarschijnlijk meer dan 1.

Maar ik denk niet dat ze standaard aan boord van de marine van Rhodos waren, want dan hadden we er toch meer moeten vinden, in ieder geval in de literatuur?

Onderschriften zeggen niets
Op 10-08-2009 0:25:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Firefox:
Feng Shui:

Het is gewoon voor die tijd een zeer geavanceerde machine waar niet meer exemplaren van gevonden zijn. Zou het kunnen dat dit een overblijfsel was van een verloren gegane zeevarende natie (zoals atlantis)? Het is namelijk onwaarschijnlijk dat dit een uitvinding was van de grieken of de Phoeniciërs, want dan waren er vast meer van geweest en waren ze uiteraard ook beschreven.


Dus omdat er (tot nu toe) slechts één exemplaar ontdekt werd en omdat er (tot nu toe) geen antieke beschrijvingen bekend zijn, werd dit mechanisme waarschijnlijk niet door de Grieken of Phoeniciërs ontworpen en zou het kunnen dat het van bv. 'Atlantis' afkomstig is ?

Wat is dàt voor een 'redenering' ?

Het is niet omdat dat mechanisme inderdaad schijnbaar op zijn tijd vooruit is dat het van 'Atlantis' afkomstig is ... Waarschijnlijk hebben er nog andere apparaten bestaan waar wij (nog) geen benul van hebben, simpelweg omdat wij ze nog niet ontdekt hebben, en/of omdat ze allemaal verloren gegaan zijn. De zeldzaamheid en geavanceerdheid van een artefact is geen motief om het aan 'Atlantis' toe te wijzen.

De namen van de maanden op het appataat zijn in het Corinthisch gesteld en verwijzen dus logischerwijze in de eerste plaats naar Corinthië en/of naar haar kolonies op Sicilië.

Er is geen enkele valabele reden om weer met het sprookje 'Atlantis' te beginnen zwaaien.
(bericht gewijzigd op 11-8-2009 17:18:42)
Op 11-08-2009 17:17:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Feng Shui:
Firefox:

Feng Shui:

Het is gewoon voor die tijd een zeer geavanceerde machine waar niet meer exemplaren van gevonden zijn. Zou het kunnen dat dit een overblijfsel was van een verloren gegane zeevarende natie (zoals atlantis)? Het is namelijk onwaarschijnlijk dat dit een uitvinding was van de grieken of de Phoeniciërs, want dan waren er vast meer van geweest en waren ze uiteraard ook beschreven.


Dus omdat er (tot nu toe) slechts één exemplaar ontdekt werd en omdat er (tot nu toe) geen antieke beschrijvingen bekend zijn, werd dit mechanisme waarschijnlijk niet door de Grieken of Phoeniciërs ontworpen en zou het kunnen dat het van bv. 'Atlantis' afkomstig is ?

Wat is dàt voor een 'redenering' ?

Het is niet omdat dat mechanisme inderdaad schijnbaar op zijn tijd vooruit is dat het van 'Atlantis' afkomstig is ... Waarschijnlijk hebben er nog andere apparaten bestaan waar wij (nog) geen benul van hebben, simpelweg omdat wij ze nog niet ontdekt hebben, en/of omdat ze allemaal verloren gegaan zijn. De zeldzaamheid en geavanceerdheid van een artefact is geen motief om het aan 'Atlantis' toe te wijzen.

De namen van de maanden op het appataat zijn in het Corinthisch gesteld en verwijzen dus logischerwijze in de eerste plaats naar Corinthië en/of naar haar kolonies op Sicilië.

Er is geen enkele valabele reden om weer met het sprookje 'Atlantis' te beginnen zwaaien.

Heb je eens een goede aanwijzing, is het weer niet goed
Onderschriften zeggen niets
Op 11-08-2009 20:13:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Firefox:
Feng Shui:

Firefox:

Feng Shui:

Het is gewoon voor die tijd een zeer geavanceerde machine waar niet meer exemplaren van gevonden zijn. Zou het kunnen dat dit een overblijfsel was van een verloren gegane zeevarende natie (zoals atlantis)? Het is namelijk onwaarschijnlijk dat dit een uitvinding was van de grieken of de Phoeniciërs, want dan waren er vast meer van geweest en waren ze uiteraard ook beschreven.


Dus omdat er (tot nu toe) slechts één exemplaar ontdekt werd en omdat er (tot nu toe) geen antieke beschrijvingen bekend zijn, werd dit mechanisme waarschijnlijk niet door de Grieken of Phoeniciërs ontworpen en zou het kunnen dat het van bv. 'Atlantis' afkomstig is ?

Wat is dàt voor een 'redenering' ?

Het is niet omdat dat mechanisme inderdaad schijnbaar op zijn tijd vooruit is dat het van 'Atlantis' afkomstig is ... Waarschijnlijk hebben er nog andere apparaten bestaan waar wij (nog) geen benul van hebben, simpelweg omdat wij ze nog niet ontdekt hebben, en/of omdat ze allemaal verloren gegaan zijn. De zeldzaamheid en geavanceerdheid van een artefact is geen motief om het aan 'Atlantis' toe te wijzen.

De namen van de maanden op het appataat zijn in het Corinthisch gesteld en verwijzen dus logischerwijze in de eerste plaats naar Corinthië en/of naar haar kolonies op Sicilië.

Er is geen enkele valabele reden om weer met het sprookje 'Atlantis' te beginnen zwaaien.

Heb je eens een goede aanwijzing, is het weer niet goed


Welke 'goede aanwijzing' ?
Op 12-08-2009 8:18:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Feng Shui:
Firefox:

Feng Shui:

Firefox:

Feng Shui:

Het is gewoon voor die tijd een zeer geavanceerde machine waar niet meer exemplaren van gevonden zijn. Zou het kunnen dat dit een overblijfsel was van een verloren gegane zeevarende natie (zoals atlantis)? Het is namelijk onwaarschijnlijk dat dit een uitvinding was van de grieken of de Phoeniciërs, want dan waren er vast meer van geweest en waren ze uiteraard ook beschreven.


Dus omdat er (tot nu toe) slechts één exemplaar ontdekt werd en omdat er (tot nu toe) geen antieke beschrijvingen bekend zijn, werd dit mechanisme waarschijnlijk niet door de Grieken of Phoeniciërs ontworpen en zou het kunnen dat het van bv. 'Atlantis' afkomstig is ?

Wat is dàt voor een 'redenering' ?

Het is niet omdat dat mechanisme inderdaad schijnbaar op zijn tijd vooruit is dat het van 'Atlantis' afkomstig is ... Waarschijnlijk hebben er nog andere apparaten bestaan waar wij (nog) geen benul van hebben, simpelweg omdat wij ze nog niet ontdekt hebben, en/of omdat ze allemaal verloren gegaan zijn. De zeldzaamheid en geavanceerdheid van een artefact is geen motief om het aan 'Atlantis' toe te wijzen.

De namen van de maanden op het appataat zijn in het Corinthisch gesteld en verwijzen dus logischerwijze in de eerste plaats naar Corinthië en/of naar haar kolonies op Sicilië.

Er is geen enkele valabele reden om weer met het sprookje 'Atlantis' te beginnen zwaaien.

Heb je eens een goede aanwijzing, is het weer niet goed


Welke 'goede aanwijzing' ?

Van hoogstaande technologie die er niet was geweest zonder de invloed van een hoogstaande technologische beschaving.
Onderschriften zeggen niets
Op 12-08-2009 15:40:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
Feng Shui:

tjerky:

Feng Shui:

tjerky:

De marine van Rhodos had ze standaard aan boord schijnt. Na de verovering door de romeinen, werd het een soort hebbedingetje voor zeer rijke romeinen.

Heb je daar een bronvermelding van?

Cicero (een Griekse wijsgeer) schreef:

“Stel je voor dat een reiziger het uurwerk dat onlangs is gemaakt door onze vriend Poseidonius en dat bij iedere draai de zelfde bewegingen produceert als de zon, de maan en de 5 planeten welke dagelijks in de hemelen plaatsvindt iedere dag en nacht, mee naar de Britse eilanden nam. Zou dan ook maar één bewoner betwijfelen dat dit uurwerk was gemaakt door een realistisch denkend mens?”


Ik ben erachter gekomen dat Cicero er nog één noemt, namelijk gebouwd door Archimedes die omkwam in 212 vChr. bij het beleg van Syracuse.

Hij rept dus 2 keer over een dergelijk apparaat. Er waren er dus hoogstwaarschijnlijk meer dan 1.

Maar ik denk niet dat ze standaard aan boord van de marine van Rhodos waren, want dan hadden we er toch meer moeten vinden, in ieder geval in de literatuur?

Rhodos had een kleine vloot, en misschien had 1 schip per eskader dit ding aan boord. Bekend is wel dat ze op volle zee voeren, terwijl de rest nog langs de kust voer op enkele bekende routes na, en dat ze ook 's nachts voeren.
Nee, dank u.
Op 12-08-2009 17:55:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Firefox:
Feng Shui:

Firefox:

Feng Shui:

Firefox:

Feng Shui:

Het is gewoon voor die tijd een zeer geavanceerde machine waar niet meer exemplaren van gevonden zijn. Zou het kunnen dat dit een overblijfsel was van een verloren gegane zeevarende natie (zoals atlantis)? Het is namelijk onwaarschijnlijk dat dit een uitvinding was van de grieken of de Phoeniciërs, want dan waren er vast meer van geweest en waren ze uiteraard ook beschreven.


Dus omdat er (tot nu toe) slechts één exemplaar ontdekt werd en omdat er (tot nu toe) geen antieke beschrijvingen bekend zijn, werd dit mechanisme waarschijnlijk niet door de Grieken of Phoeniciërs ontworpen en zou het kunnen dat het van bv. 'Atlantis' afkomstig is ?

Wat is dàt voor een 'redenering' ?

Het is niet omdat dat mechanisme inderdaad schijnbaar op zijn tijd vooruit is dat het van 'Atlantis' afkomstig is ... Waarschijnlijk hebben er nog andere apparaten bestaan waar wij (nog) geen benul van hebben, simpelweg omdat wij ze nog niet ontdekt hebben, en/of omdat ze allemaal verloren gegaan zijn. De zeldzaamheid en geavanceerdheid van een artefact is geen motief om het aan 'Atlantis' toe te wijzen.

De namen van de maanden op het appataat zijn in het Corinthisch gesteld en verwijzen dus logischerwijze in de eerste plaats naar Corinthië en/of naar haar kolonies op Sicilië.

Er is geen enkele valabele reden om weer met het sprookje 'Atlantis' te beginnen zwaaien.

Heb je eens een goede aanwijzing, is het weer niet goed


Welke 'goede aanwijzing' ?

Van hoogstaande technologie die er niet was geweest zonder de invloed van een hoogstaande technologische beschaving.


Welke beschaving ? Identificatie a.u.b.
Op 12-08-2009 18:32:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Feng Shui:
Firefox:

Feng Shui:

Firefox:

Feng Shui:

Firefox:

Feng Shui:

Het is gewoon voor die tijd een zeer geavanceerde machine waar niet meer exemplaren van gevonden zijn. Zou het kunnen dat dit een overblijfsel was van een verloren gegane zeevarende natie (zoals atlantis)? Het is namelijk onwaarschijnlijk dat dit een uitvinding was van de grieken of de Phoeniciërs, want dan waren er vast meer van geweest en waren ze uiteraard ook beschreven.


Dus omdat er (tot nu toe) slechts één exemplaar ontdekt werd en omdat er (tot nu toe) geen antieke beschrijvingen bekend zijn, werd dit mechanisme waarschijnlijk niet door de Grieken of Phoeniciërs ontworpen en zou het kunnen dat het van bv. 'Atlantis' afkomstig is ?

Wat is dàt voor een 'redenering' ?

Het is niet omdat dat mechanisme inderdaad schijnbaar op zijn tijd vooruit is dat het van 'Atlantis' afkomstig is ... Waarschijnlijk hebben er nog andere apparaten bestaan waar wij (nog) geen benul van hebben, simpelweg omdat wij ze nog niet ontdekt hebben, en/of omdat ze allemaal verloren gegaan zijn. De zeldzaamheid en geavanceerdheid van een artefact is geen motief om het aan 'Atlantis' toe te wijzen.

De namen van de maanden op het appataat zijn in het Corinthisch gesteld en verwijzen dus logischerwijze in de eerste plaats naar Corinthië en/of naar haar kolonies op Sicilië.

Er is geen enkele valabele reden om weer met het sprookje 'Atlantis' te beginnen zwaaien.

Heb je eens een goede aanwijzing, is het weer niet goed


Welke 'goede aanwijzing' ?

Van hoogstaande technologie die er niet was geweest zonder de invloed van een hoogstaande technologische beschaving.


Welke beschaving ? Identificatie a.u.b.

Ja welke beschaving? Atlantis?
Onderschriften zeggen niets
Op 13-08-2009 8:05:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Firefox:
Feng Shui:

Firefox:

Feng Shui:

Firefox:

Feng Shui:

Firefox:

Feng Shui:

Het is gewoon voor die tijd een zeer geavanceerde machine waar niet meer exemplaren van gevonden zijn. Zou het kunnen dat dit een overblijfsel was van een verloren gegane zeevarende natie (zoals atlantis)? Het is namelijk onwaarschijnlijk dat dit een uitvinding was van de grieken of de Phoeniciërs, want dan waren er vast meer van geweest en waren ze uiteraard ook beschreven.


Dus omdat er (tot nu toe) slechts één exemplaar ontdekt werd en omdat er (tot nu toe) geen antieke beschrijvingen bekend zijn, werd dit mechanisme waarschijnlijk niet door de Grieken of Phoeniciërs ontworpen en zou het kunnen dat het van bv. 'Atlantis' afkomstig is ?

Wat is dàt voor een 'redenering' ?

Het is niet omdat dat mechanisme inderdaad schijnbaar op zijn tijd vooruit is dat het van 'Atlantis' afkomstig is ... Waarschijnlijk hebben er nog andere apparaten bestaan waar wij (nog) geen benul van hebben, simpelweg omdat wij ze nog niet ontdekt hebben, en/of omdat ze allemaal verloren gegaan zijn. De zeldzaamheid en geavanceerdheid van een artefact is geen motief om het aan 'Atlantis' toe te wijzen.

De namen van de maanden op het appataat zijn in het Corinthisch gesteld en verwijzen dus logischerwijze in de eerste plaats naar Corinthië en/of naar haar kolonies op Sicilië.

Er is geen enkele valabele reden om weer met het sprookje 'Atlantis' te beginnen zwaaien.

Heb je eens een goede aanwijzing, is het weer niet goed


Welke 'goede aanwijzing' ?

Van hoogstaande technologie die er niet was geweest zonder de invloed van een hoogstaande technologische beschaving.


Welke beschaving ? Identificatie a.u.b.

Ja welke beschaving? Atlantis?


Identification please !
Op 14-08-2009 22:34:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
God... Dat ben je zelluf!
Op 30-09-2009 10:11:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden