Beter jong geleerd dan oud gedaan. Dat dacht een Zweedse vader toen hij besloot zijn twintig maanden jonge baby op te leiden tot professioneel tennisser.

Als de ster in spé later een grote man op Wimbledon wordt zal het nog niet duidelijk zijn of het aangeleerd is of toch in de genen zit. De vader van de knul is zelf ook gepassioneerd tennisspeler en het oude broertje van twaalf jaar staat reeds in de Zweedse top tien. Hij begon er op zijn 4e mee.

In Zweden is commotie ontstaan. Niet iedereen is het eens met het nut van een vroegtijdige training en anderen vinden het zelfs ongezond voor de baby. De familie Stanojevic zal nog potten breken, dat is duidelijk. (Bron: De Telegraaf)

Op 13-09-2009 10:11:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Techniek kun je leren.
Talent heb je, of heb je niet.
Cannot kill the Battery!!!
Op 09-08-2010 18:56:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CrystalEyez: IQ is ook zo iets raars... ik ken een gezin waar elk lid een IQ heeft om 'U' tegen te zeggen. Hebben die mensen talent (aangeboren) of hebben ze studietechnieken (aangeleerd) doorgegeven?
| Ik weet niet wat ik niet weet |
Op 10-08-2010 1:02:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Callan: Je zou eigenlijk eens naar de BBC-serie 'The Making of Me' moeten kijken (bij de publieke omroep uitgezonden door de RVU). Een erg interessante documentaire waarbij ze elke week een bekend iemand onderzoeken of zijn of haar talent aangeboren of aangeleerd is.

Daar zie je dat het leeuwendeel toch komt door oefenen, oefenen, oefenen. Er is zelfs een professor die beweert dat alles is aangeleerd, omdat mensen die heel erg goed in zijn, vaak 1.000 uur of meer ervaring hebben in dat specifieke deel waar ze goed in zijn.

Helaas kun je deze serie niet zien bij Uitzending Gemist, maar op YouTube is er wel wat te vinden.
Op 10-08-2010 9:09:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Callan:

Je zou eigenlijk eens naar de BBC-serie 'The Making of Me' moeten kijken (bij de publieke omroep uitgezonden door de RVU). Een erg interessante documentaire waarbij ze elke week een bekend iemand onderzoeken of zijn of haar talent aangeboren of aangeleerd is.

Daar zie je dat het leeuwendeel toch komt door oefenen, oefenen, oefenen. Er is zelfs een professor die beweert dat alles is aangeleerd, omdat mensen die heel erg goed in zijn, vaak 1.000 uur of meer ervaring hebben in dat specifieke deel waar ze goed in zijn.

Helaas kun je deze serie niet zien bij Uitzending Gemist, maar op YouTube is er wel wat te vinden.

Ik heb die met violiste Vanessa Mae gezien. Daaruit bleek het 50-50 te zijn. 50% aanleg en 50% oefening.
United as one. Divided by zero.
Op 10-08-2010 9:46:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
AlfredJKwak: Ik ben het er niet mee eens. Talent kun je niet aanleren.

Een simpel voorbeeld om het uit te leggen;
Je kan je verdiepen in het gedachtegoed van Albert Einstein. Je kan zijn gedachtegoed leren begrijpen. Maar wat je nooit zal kunnen is dat je het gedachtegoed inzet zoals Albert Einstein. Daarvoor heb je inzicht nodig, niet alleen de kennis! Oftewel je hebt er talent voor nodig.

Daarom kan je talent niet aanleren, het zit in je genen.
Op 10-08-2010 9:58:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
AlfredJKwak: Oh ik vergat een artikel te posten dat ik een tijdje geleden las.
http://www.kennislink.nl/publicaties/intelligentie-is-erfelijk
(bericht gewijzigd op 10-8-2010 10:06:36)
Op 10-08-2010 10:06:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
AlfredJKwak:

Ik ben het er niet mee eens. Talent kun je niet aanleren.

Een simpel voorbeeld om het uit te leggen;
Je kan je verdiepen in het gedachtegoed van Albert Einstein. Je kan zijn gedachtegoed leren begrijpen. Maar wat je nooit zal kunnen is dat je het gedachtegoed inzet zoals Albert Einstein. Daarvoor heb je inzicht nodig, niet alleen de kennis! Oftewel je hebt er talent voor nodig.

Daarom kan je talent niet aanleren, het zit in je genen.

Of je werkt op een patentenbureau en gaat lopen met de ideeën van een ander.
United as one. Divided by zero.
Op 10-08-2010 10:19:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Callan:
3.14po:

Callan:

Je zou eigenlijk eens naar de BBC-serie 'The Making of Me' moeten kijken (bij de publieke omroep uitgezonden door de RVU). Een erg interessante documentaire waarbij ze elke week een bekend iemand onderzoeken of zijn of haar talent aangeboren of aangeleerd is.

Daar zie je dat het leeuwendeel toch komt door oefenen, oefenen, oefenen. Er is zelfs een professor die beweert dat alles is aangeleerd, omdat mensen die heel erg goed in zijn, vaak 1.000 uur of meer ervaring hebben in dat specifieke deel waar ze goed in zijn.

Helaas kun je deze serie niet zien bij Uitzending Gemist, maar op YouTube is er wel wat te vinden.

Ik heb die met violiste Vanessa Mae gezien. Daaruit bleek het 50-50 te zijn. 50% aanleg en 50% oefening.


Dat klopt. Ze denkt voor een moment 75% aangeleerd en 25% aangeboren, maar stelt dat op het laatst bij naar 50-50. Dat doet ze omdat naderhand uit een vragenlijst blijkt dat haar 'karakter' voor een zeer groot deel overeenkomt met dat van haar moeder.

Dat gaat mij overigens te ver om te zeggen dat het voor 50% is aangeleerd. Zij is tijdens haar jeugd tot haar 21e 'gedrild' door haar moeder om viool te spelen. Dat is ook wat die professor in het begin zegt: de meeste kennis en kunde komt puur door oefening.

Ik ben zelf eerder geneigd om 80% aangeleerd en 20% aangeboren en zelfs dan vind ik die 20% aan de hoge kant...
Op 11-08-2010 8:32:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Callan:
AlfredJKwak:

Ik ben het er niet mee eens. Talent kun je niet aanleren.

Een simpel voorbeeld om het uit te leggen;
Je kan je verdiepen in het gedachtegoed van Albert Einstein. Je kan zijn gedachtegoed leren begrijpen. Maar wat je nooit zal kunnen is dat je het gedachtegoed inzet zoals Albert Einstein. Daarvoor heb je inzicht nodig, niet alleen de kennis! Oftewel je hebt er talent voor nodig.

Daarom kan je talent niet aanleren, het zit in je genen.


Talent kun je inderdaad niet aanleren, anders is het geen talent

Verder denk ik dat je bedoelt dat Einstein bijvoorbeeld een dikkere prefrontale cortex heeft en daardoor misschien sneller 'schakelt'. Dat zou dan inderdaad aangeboren zijn.

Met oefening creeer je hoogstens wat receptoren erbij.
Op 11-08-2010 8:35:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Moet ik vaker doen: een oud topic posten...


Cannot kill the Battery!!!
Op 11-08-2010 21:14:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sjamaan: Kunnen kan je leren. (Ik heb effe het woord talent in de titel vervangen door kunnen, om verwarring te vermijden. )

De definitie van talent (T) is inderdaad dat het aangeboren is. Je talent verder ontwikkelen doe je door te oefenen (O). Alleen is het kunnen (K) geen optelsom (K = T + O of 100% = 20% + 80%) maar een vermenigvuldiging (K = T x O). Daaruit kan je concluderen dat wie met veel talent geboren is minder moet oefen om hetzelfde te kunnen. Als hij/zij evenveel oefent zal hij vele malen beter worden.

Om even op de tennisser terug te komen. Sportmensen gebruiken hun tijd over het algemeen om optimaal mogelijk te trainen, daarom zal over het algemeen degene met het meeste talent de beste zijn. (natuurlijk ook andere factoren die mee een rol spelen.)

't is maar een idee...
Op --0 9:22:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Ik ben kapitalist en geen communist.
1 of 5 talenten doet er niet toe,wel wat je ermee doet.
Ik kan goed zwemmen,maar niet goed zwammen.
Armuth zwemt tegen de stroom in
Harriechristus zwamt in de ruimte met de stroom mee.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 9:55:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
armuth:

Ik ben kapitalist en geen communist.
1 of 5 talenten doet er niet toe,wel wat je ermee doet.
Ik kan goed zwemmen,maar niet goed zwammen.
Armuth zwemt tegen de stroom in
Harriechristus zwamt in de ruimte met de stroom mee.

Talenten kun je stelen, maar genialiteit is alleen door God gegeven.


Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 11:29:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
harriechristus:

armuth:

Ik ben kapitalist en geen communist.
1 of 5 talenten doet er niet toe,wel wat je ermee doet.
Ik kan goed zwemmen,maar niet goed zwammen.
Armuth zwemt tegen de stroom in
Harriechristus zwamt in de ruimte met de stroom mee.

Talenten kun je stelen, maar genialiteit is alleen door God gegeven.





En je gelooft niet in God.
Je gelooft toch in goden?

Alweer een LEUGEN.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 11:33:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
armuth:

harriechristus:

armuth:

Ik ben kapitalist en geen communist.
1 of 5 talenten doet er niet toe,wel wat je ermee doet.
Ik kan goed zwemmen,maar niet goed zwammen.
Armuth zwemt tegen de stroom in
Harriechristus zwamt in de ruimte met de stroom mee.

Talenten kun je stelen, maar genialiteit is alleen door God gegeven.





En je gelooft niet in God.
Je gelooft toch in goden?

Alweer een LEUGEN.

Wie in GOD gelooft gelooft ook in GODEN en wie in GODEN gelooft gelooft ook in GOD.

Maar wie in slechts in EEN GOD gelooft en meent dat er geen meervoud van GODEN zijn die is geestelijk in de war en op een dwaalspoor.

Het geloof in slechts EEN, alle andere GODEN uitsluitende, GOD, is de grondslag van dictatuur en onverdraagzaamheid.

Daaraan is zowel Jahweh als ook Jezus gestorven aan het kruis ter wedergeboorte in harriechristus.

En daardoor is die ENE GOD de eenheid van alle Goden geworden.
Dus EEN GOD en alle GODEN horen bij elkaar en dat is nu juist de heilige geest.

Amen....

(Goed lezen alsjeblieft anders moet het ik het steeds weer opnieuw vertellen..(dit is al de tweede keer)..
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 0:25:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: Talent is aanleg en kun je als zodanig niet leren.

Wel kun je je talent ontwikkelen en wel is het moeilijk zo niet onmogelijk te bepalen waar de aanleg ophoudt en de ontwikkeling begint.

Want pas in de ontwikkeling (leren) kan het talent zich openbaren.

Dus talent en leren (ontwikkelen) zijn ook een eenheid.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 0:29:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Luk is een wijs man,zoals alle Grenswetenschappers.
Armuth moet nog veel leren.
Luk begrijpt Harriechristus.
Waarom moeten we elkaar overtuigen ?
Harrie is gelukkig met zijn microwezentjes en
wie zijn wij om hem dat te ontnemen. Daarom is het tof dat bijna niemand een ban krijgt bij Grenswetenschappers.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 19:10:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Waarom hebben dieren zoveel talenten?
Die kunnen nooit dom blijven(overleven ja ja dat weet ik wel)
zij zijn slim,super intelligent, ja zelfs varkens , hagedissen,mieren en wormen zijn verstandig is na veel onderzoek bevestigd.
Hebben daarom ook geen zorgen(geestelijke pijn) en
vragen zich niets af.
Die leven ''bij de dag''.
Een Adam moet of mag niet ''stil zitten'' tot Adam tot stof weder keert.

Wie wil dat nou je hele leven werken.
Ik vind 55 jaar en niet langer eigenlijk 40 jaar,dat is eerlijk als je gemiddeld 80 jaar wordt.

Ik kan me daarom voorstellen dat niemand God geloofd,
de prijs is veels te hoog.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 20:52:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
armuth:

Wie wil dat nou je hele leven werken.
Ik vind 55 jaar en niet langer eigenlijk 40 jaar,dat is eerlijk als je gemiddeld 80 jaar wordt.

Over talenten gesproken. Wie echt werkt vanuit zijn talenten, en ook gelooft in wat hij doet en er plezier in heeft, die werkt graag door tot aan zijn dood.

Dat zovele mensen er graag mee willen stoppen is een teken dat de mensheid haar werk nog steeds niet heeft gevonden en de mensen eigenlijk nog steeds slaven zijn en geen vrije mensen.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 21:44:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
armuth:


Een Adam moet of mag niet ''stil zitten'' tot Adam tot stof weder keert.


Wanneer ga jij aan het werk?
(bericht gewijzigd op 18-7-2011 23:26:49)
You don't know what you've got until it's gone...
Op --0 23:26:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
harriechristus:


Over talenten gesproken. Wie echt werkt vanuit zijn talenten, en ook gelooft in wat hij doet en er plezier in heeft, die werkt graag door tot aan zijn dood.

Dat zovele mensen er graag mee willen stoppen is een teken dat de mensheid haar werk nog steeds niet heeft gevonden en de mensen eigenlijk nog steeds slaven zijn en geen vrije mensen.


Idd
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op --0 23:46:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Veteo:

armuth:


Een Adam moet of mag niet ''stil zitten'' tot Adam tot stof weder keert.


Wanneer ga jij aan het werk?

Dat zou ik graag willen,maar biologische machines met een vrije wil zijn niet meer nodig.
Nu werken alleen nog maar machines zonder wil en zonder klagen.
Nu zit ik thuis lekker mensen te vermaken.
Ik klaag niet,ik doe niet zielig.
Allen tegen één en één tegen allen.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 7:24:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
CCRider:

harriechristus:


Over talenten gesproken. Wie echt werkt vanuit zijn talenten, en ook gelooft in wat hij doet en er plezier in heeft, die werkt graag door tot aan zijn dood.

Dat zovele mensen er graag mee willen stoppen is een teken dat de mensheid haar werk nog steeds niet heeft gevonden en de mensen eigenlijk nog steeds slaven zijn en geen vrije mensen.


Idd
dank je wel.

Mensen die werkelijk werken (zoals ik, maar ook vele anderen zoals met name kunstenaars en idealisten en echte socialisten) verdienen er niks mee en moeten in de bijstand lopen of verdwijnen geheel en al als zwervers in de goot.

En mensen die bezig zijn deze maatschappij naar de knoppen te helpen en slavendrijvers zijn, die strijken kapitalen op.
Deze laatsten (kapitalisten en arbeiders) werken niet werkelijk, maar zijn bezeten van het geld en van macht.

De enige manier om deze wereld nog te redden is een totale verandering van instelling, waarin niet het geld, maar de mens zelf geldt.
Dit is dan een grote stap voorwaarts die de mensheid tot nu toe nooit heeft gedaan.
Maar gezien de mateloze rijkdom die er al is (veel te veel, dat is de grote kwaal) is dat best mogelijk en betaalbaar om de mens mens te laten zijn.

En qua echte creativiteit en geluk zal dat veel meer opleveren.


(bericht gewijzigd op 19-7-2011 8:49:18)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 8:48:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
armuth:

Luk is een wijs man,zoals alle Grenswetenschappers.
Armuth moet nog veel leren.
Luk begrijpt Harriechristus.
Mmm....wie is Luk?
Iemand die mij begrijpt, maar die ik toch niet ken.
Raar is dat.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 8:52:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros:
harriechristus:

CCRider:

harriechristus:

Wie echt werkt vanuit zijn talenten, en ook gelooft in wat hij doet en er plezier in heeft, die werkt graag door tot aan zijn dood.

Dat zovele mensen er graag mee willen stoppen is een teken dat de mensheid haar werk nog steeds niet heeft gevonden en de mensen eigenlijk nog steeds slaven zijn en geen vrije mensen.


Idd
dank je wel.

Mensen die werkelijk werken (zoals ik, maar ook vele anderen zoals met name kunstenaars en idealisten en echte socialisten) verdienen er niks mee en moeten in de bijstand lopen of verdwijnen geheel en al als zwervers in de goot.

En mensen die bezig zijn deze maatschappij naar de knoppen te helpen en slavendrijvers zijn, die strijken kapitalen op.
Deze laatsten (kapitalisten en arbeiders) werken niet werkelijk, maar zijn bezeten van het geld en van macht.

De enige manier om deze wereld nog te redden is een totale verandering van instelling, waarin niet het geld, maar de mens zelf geldt.
Dit is dan een grote stap voorwaarts die de mensheid tot nu toe nooit heeft gedaan.
Maar gezien de mateloze rijkdom die er al is (veel te veel, dat is de grote kwaal) is dat best mogelijk en betaalbaar om de mens mens te laten zijn.


goed gesproken HairyChristus! En zonder GOD-claims deze keer!

off topic en vilein

@Armutn, jij bent in elk geval een uitzonderlijk getalenteerde pain-in-the-ass!
(bericht gewijzigd op 20-7-2011 2:00:31)
niets is iets, niet?
Op --0 1:42:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Casus: maar wat is talent? naar mijn visie is dat een deel van de hersenen dat extra snel is en boven gemiddeld snel je spieren en zenuwen aanstuurt??(ben geen neuroloog ofzo maar in die richting), of misschien dat je geest meer ontspannen en open is waardoor je beter gaat concentreren en je sneller de stof van jezelf maak? of een combi

ik bedoel als je voetbaltalent hebt, dan kan je goed je benen cq lichaam controleren. Als je intelligent bent dan kan je ook nog anticiperen wat je tegenstanders doen en kan je hen in een fractie van een seconden voor zijn, uitspelen of een bal pasen en daardoor in een betere positie dan je tegenstander komen. Minder getalenteerden kunnen dit ook voor elkaar brengen maar dat is eerder een zeldzaamheid dan de regelmaat.

Daarom heeft alfredJodooukuskwas in zover gelijk dat het met inzicht te maken heeft en dat heeft weer te maken met intelligentie en dat zit voor een groot deel al in je genen. maar als je een middelmaat van jongs af aan de hersenen, zijn gedachte en denkwereld(als dit verschillend is) traint. en ook lichaam en conditie traint dan denk ik dat die persoon in elke sport kan uitblinken.

maar misschien heeft het allemaal met je sterrenbeeld te maken haha. ik bedoel ik ben draak en ik ben in veel sporten goed ook die ik bijna nooit doe.
Op --0 2:14:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Casus:
armuth:

Veteo:

armuth:


Een Adam moet of mag niet ''stil zitten'' tot Adam tot stof weder keert.


Wanneer ga jij aan het werk?

Dat zou ik graag willen,maar biologische machines met een vrije wil zijn niet meer nodig.
Nu werken alleen nog maar machines zonder wil en zonder klagen.
Nu zit ik thuis lekker mensen te vermaken.
Ik klaag niet,ik doe niet zielig.
Allen tegen één en één tegen allen.



ik snap wat je wil zeggen maar dat brengt je niet verder
het is al lastig zat maar thuis zitten is ook niet alles gast
volgens mij ben je niet geworden wat je in gedachte had.
Op --0 2:23:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

harriechristus:

CCRider:

harriechristus:

Wie echt werkt vanuit zijn talenten, en ook gelooft in wat hij doet en er plezier in heeft, die werkt graag door tot aan zijn dood.

Dat zovele mensen er graag mee willen stoppen is een teken dat de mensheid haar werk nog steeds niet heeft gevonden en de mensen eigenlijk nog steeds slaven zijn en geen vrije mensen.


Idd
dank je wel.

Mensen die werkelijk werken (zoals ik, maar ook vele anderen zoals met name kunstenaars en idealisten en echte socialisten) verdienen er niks mee en moeten in de bijstand lopen of verdwijnen geheel en al als zwervers in de goot.

En mensen die bezig zijn deze maatschappij naar de knoppen te helpen en slavendrijvers zijn, die strijken kapitalen op.
Deze laatsten (kapitalisten en arbeiders) werken niet werkelijk, maar zijn bezeten van het geld en van macht.

De enige manier om deze wereld nog te redden is een totale verandering van instelling, waarin niet het geld, maar de mens zelf geldt.
Dit is dan een grote stap voorwaarts die de mensheid tot nu toe nooit heeft gedaan.
Maar gezien de mateloze rijkdom die er al is (veel te veel, dat is de grote kwaal) is dat best mogelijk en betaalbaar om de mens mens te laten zijn.


goed gesproken HairyChristus! En zonder GOD-claims deze keer!
Dank je wel Oeroeboeroes... ik lees het nu pas, vandaar.

Maar is Oeroeboeroes ook niet de een of andere god?
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 14:30:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Casus:

maar wat is talent? naar mijn visie is dat een deel van de hersenen dat extra snel is ...
Als ik heel snel op mijn viool ga spelen of snel schilderen of snel nadenken wordt het er echt niet beter op.

Snelheid is niet het wezenlijke, maar de kwaliteit die het talent doet zijn.

Zo is het voor het filosoferen veel belangrijker juist innerlijk tot rust te komen, want juist uit de stilte wordt hier de ware inspiratie geboren in een bewustzijn van eeuwigheid en oneindigheid.

Wel is het zo dat als je eenmaal iets goed kan, en veel hebt geoefend, dat je het dan ook sneller kan.
Maar het is niet de snelheid waarom het gaat.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 14:36:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
harriechristus:

Casus:

maar wat is talent? naar mijn visie is dat een deel van de hersenen dat extra snel is ...
Als ik heel snel op mijn viool ga spelen of snel schilderen of snel nadenken wordt het er echt niet beter op.

Snelheid is niet het wezenlijke, maar de kwaliteit die het talent doet zijn.

Zo is het voor het filosoferen veel belangrijker juist innerlijk tot rust te komen, want juist uit de stilte wordt hier de ware inspiratie geboren in een bewustzijn van eeuwigheid en oneindigheid.

Wel is het zo dat als je eenmaal iets goed kan, en veel hebt geoefend, dat je het dan ook sneller kan.
Maar het is niet de snelheid waarom het gaat.

Sorry harrie, maar casus heeft gelijk en jij snapt het niet. Snel vioolspelen is iets anders dan hersens die snel werken.
Er is onderzoek gedaan naar de hersenfuncties van bijvoorbeeld getalenteerde pianospelers, of voetballers. Er zijn gebieden in hun hersenen die de informatie tot wel 10x sneller verwerken dan bij een "normaal" mens. Zo kan een voetballer razendsnel de ideale baan bereken die de bal moet afleggen om in het doel te komen. En een pianospeler kan bij snelle stukken heel snel zijn vingers sturen, hij heeft voor zijn eigen gevoel "meer tijd" om het zelfde te doen vergeleken met "normale" mensen.
Op --0 15:04:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros: de benodigde hardware moet natuurlijk present zijn in de hersenen (benodigde onaangetaste actieve gebieden en voldoende vertegenwoordiging van bruikbare, onaangestaste neuronendendrieten daardoorheen)=(talent,nature,aanleg), de software daarbovenop, waaraan je zelf je levenslang verder programmeert is minstens even belangrijk(nurture,leren,oefenen,heractiveren, steeds opnieuw opfrissen en de eerder gebaande netwerken vernieuwen en versterken),

zoals Jacques Brel zei: talent is een klein deel van de vereiste om tot succes te komen, vooral hard hard had hard hard hard werken en oefenen brengen je naar de top

HARD HARD HARD HARD werken dus
en VEEL VEEL VEEL VEEL oefenen

en, erg belangrijk: in het proces daarheen je hardware niet verkloten door er teveel rotzooi in te pompen

en ook de software niet blootstellen aan virussen die verstrekkende schadelijke gevolgen kunnen hebben (religie, nationalisme, nibiru, shlagermuziek, studio 100-programma's,...)
(bericht gewijzigd op 21-7-2011 16:22:25)
niets is iets, niet?
Op --0 16:16:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Socrates:

Sorry harrie, maar casus heeft gelijk en jij snapt het niet. Snel vioolspelen is iets anders dan hersens die snel werken.
Er is onderzoek gedaan naar de hersenfuncties van bijvoorbeeld getalenteerde pianospelers, of voetballers. Er zijn gebieden in hun hersenen die de informatie tot wel 10x sneller verwerken dan bij een "normaal" mens.
Omdat de hersenen beter werken kunnen ze ook sneller, niet andersom.

Zo kan een voetballer razendsnel de ideale baan bereken die de bal moet afleggen om in het doel te komen. En een pianospeler kan bij snelle stukken heel snel zijn vingers sturen, hij heeft voor zijn eigen gevoel "meer tijd" om het zelfde te doen vergeleken met "normale" mensen.
toch is snelheid niet waar het wezenlijk om draait.

Het is een bijkomende eigenschap dat als je iets goed kan, dat je het dan ook sneller kan dan een ander.

De snelheid (kwantiteit), maakt nog geen kwaliteit.
Het eerste kan het tweede niet verklaren.
Het is niet zo dat als je bijvoorbeeld snel gaat schilderen dat het dan ook beter wordt.
Integendeel: het zal een rotzooi worden.

Maar wel is het omgekeerd zo dat als iemand goed kan schilderen dat die persoon het dan ook sneller kan dan een ander, die het niet zo goed kan.

Door de snelheid op te voeren wordt de kwaliteit niet beter.
Wel andersom: door de kwaliteit te verbeteren kun je ook de snelheid verhogen.

(bericht gewijzigd op 21-7-2011 16:32:49)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 16:20:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

de benodigde hardware moet natuurlijk present zijn in de hersenen (benodigde onaangetaste actieve gebieden en voldoende vertegenwoordiging van bruikbare, onaangestaste neuronendendrieten daardoorheen)=(talent,nature,aanleg), de software daarbovenop, waaraan je zelf je levenslang verder programmeert is minstens even belangrijk(nurture,leren,oefenen,heractiveren, steeds opnieuw opfrissen en de eerder gebaande netwerken vernieuwen en versterken),

zoals Jacques Brel zei: talent is een klein deel van de vereiste om tot succes te komen, vooral hard hard had hard hard hard werken en oefenen brengen je naar de top

HARD HARD HARD HARD werken dus
en VEEL VEEL VEEL VEEL oefenen

en, erg belangrijk: in het proces daarheen je hardware niet verkloten door er teveel rotzooi in te pompen
door al te hard te werken kan je je talent naar de kloten helpen.

Veel beter is het vanuit een innerlijke inspiratie te werken en jezelf niet te forceren.

Zo draaien veel zangers en zangeressen volgens mij hun stem naar de kloten door al te veel te zingen en te oefenen.
Want dan gaat de echte spontaneïteit er ook uit en belasten ze zich ook veel te veel.

De ware creativiteit is als van een kat die veel slaapt, en slechts even wakker wordt om te gaan jagen, hard te rennen en zijn prooi te vangen.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 16:26:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
harriechristus:

Socrates:

Sorry harrie, maar casus heeft gelijk en jij snapt het niet. Snel vioolspelen is iets anders dan hersens die snel werken.
Er is onderzoek gedaan naar de hersenfuncties van bijvoorbeeld getalenteerde pianospelers, of voetballers. Er zijn gebieden in hun hersenen die de informatie tot wel 10x sneller verwerken dan bij een "normaal" mens.

Zo kan een voetballer razendsnel de ideale baan bereken die de bal moet afleggen om in het doel te komen. En een pianospeler kan bij snelle stukken heel snel zijn vingers sturen, hij heeft voor zijn eigen gevoel "meer tijd" om het zelfde te doen vergeleken met "normale" mensen.
toch is snelheid niet waar het wezenlijk om draait.

Het is een bijkomende eigenschap dat als je iets goed kan, dat je het dan ook sneller kan dan een ander.

De snelheid (kwantiteit), maakt nog geen kwaliteit.
Het eerste kan het tweede niet verklaren.
Het is niet zo dat als je bijvoorbeeld snel gaat schilderen dat het dan ook beter wordt.
Integendeel: het zal een rotzooi worden.

Maar wel is het omgekeerd zo dat als iemand goed kan schilderen dat die persoon het dan ook sneller kan dan een ander, die het niet zo goed kan.

Door de snelheid op te voeren wordt de kwaliteit niet beter.
Wel andersom: door de kwaliteit te verbeteren kun je ook de snelheid verhogen.


Je snapt niet wat ik bedoel. Je blijft het zelfde herhalen. En herhalen maakt niet meer waar.
(bericht gewijzigd op 21-7-2011 16:37:36)
Op --0 16:36:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros:
harriechristus:

Dank je wel Oeroeboeroes... ik lees het nu pas, vandaar.

Maar is Oeroeboeroes ook niet de een of andere god?



Nope, ourobouros = de zichzelf eeuwig opvretende, verterende, vervellende, hergeboren wordende slang, de oneindige circulaire cyclus (haha) van leven, leven en dood en wedergeboorte,

een symbool

weinigen denken dat deze slang echt bestaat(al zullen er ongetwijfeld wel dergelijke debielen rondlopen), het gaat om een symbool, snapt u ?

Geen "god" dus om in te "geloven"(bwaark),

een smaakvolle picturale abstragering van het kosmische oer-gegeven

en voor mij van BEWUSTZIJN tout court.
Leven en sterven is leren en opnieuw proberen,
trial en error dus,

trial en error kan enkel evolutie/leren veroorzaken
als het sujet (dat probeert en mist),
een bewustzijn(en daardoor dus een geheugen) heeft,
om te leren uit voorgaande fouten,
en deze indrukken aan de interne databank toe te voegen, gesublimeerd in nieuwe "overlevings"mechanismen,
al dan niet 100% bewust hiervan

dat is evolutie en groei en steeds intensere bewustwording
op weg naar "elke mens een Uomo Universalis" , and beyond

als je per se iets zoekt om god te noemen en voor te knielen in het stof der aarde,
(achneen das juist, jij bent dat stadium al ver voorbij en hebt jezelf al gekroond tot god)
noem dan god het cummulatieve bewustzijn van alles wat leeft overal en altijd duizendmaal opnieuw in elke trap richting grootte of toestand,
maar wees in Harriesnaam wat bescheidener in je wilde veronderstellingen.

Maw, neen, van mij moet je geen concurrentie verwachten, ik ben een simpele brave boerenjongen die erg graag rucola sla lust met een dropje mosterdazijn en een radijs on top. Als mijn ranke deerne me dat levendvers frisbedroppeld ambrozijn voorschotelt, waan ik me even king of the olympus.

Maar mezelf in alle ernst tot god bombarderen staat niet op mijn menu.

niets is iets, niet?
Op --0 16:46:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros:
harriechristus:


door al te hard te werken kan je je talent naar de kloten helpen.

Veel beter is het vanuit een innerlijke inspiratie te werken en jezelf niet te forceren.

Zo draaien veel zangers en zangeressen volgens mij hun stem naar de kloten door al te veel te zingen en te oefenen.
Want dan gaat de echte spontaneïteit er ook uit en belasten ze zich ook veel te veel.



als ze hun stembanden kapot duwen, blijft hun talent toch hetzelfde?, alleen de "luidspreker" heeft eventjes recup nodig

veel oefenen wil daarom niet zeggen in maniërismen en gewoonten vervallen,

TE veel is nooit goed, dat weten zelfs niet-goden, Herrie
niets is iets, niet?
Op --0 16:52:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Socrates:


Je snapt niet wat ik bedoel. Je blijft het zelfde herhalen. En herhalen maakt niet meer waar.
Inderdaad maakt het herhalen iets niet waar, evenmin de snelheid de kwaliteit van iets verklaart.

En dat is nu juist wat ik bedoel: de inhoud, dat is waar het om gaat, niet de snelheid, noch de herhaling.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:20:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

harriechristus:

Dank je wel Oeroeboeroes... ik lees het nu pas, vandaar.

Maar is Oeroeboeroes ook niet de een of andere god?



Nope, ourobouros = de zichzelf eeuwig opvretende, verterende, vervellende, hergeboren wordende slang, de oneindige circulaire cyclus (haha) van leven, leven en dood en wedergeboorte,

een symbool

Voor ons is dat nu een symbool, maar voor de mensen vroeger was het een GOD.
Bij de Wikipedia staat het inderdaad als symbool, maar het kan best dat deze oerslang oorspronkelijk een godheid was.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ouroboros



weinigen denken dat deze slang echt bestaat(al zullen er ongetwijfeld wel dergelijke debielen rondlopen), het gaat om een symbool, snapt u ?
Ik snap het, maar waarschijnlijk is dat symbool uit een geloof voortgekomen.

Geen "god" dus om in te "geloven"(bwaark),
Vroeger hebben de mensen daar blijkbaar wel in geloofd, maar tegenwoordig zijn vele mensen allergisch geworden als het om geloof gaat.
Terwijl ze de inhoud van het geloof vaak nog wel gebruiken en noemen ze het nu: symbolen.
Maar de inhoud blijft gelijk en is er niet zoveel veranderd.

een smaakvolle picturale abstragering van het kosmische oer-gegeven
Het is de concrete voorstelling van een eeuwig idee en daarom evenzeer goddelijk te noemen.

en voor mij van BEWUSTZIJN tout court.
Leven en sterven is leren en opnieuw proberen,
trial en error dus,
als je daar tenminste in gelooft...
(bericht gewijzigd op 21-7-2011 18:33:35)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:32:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

trial en error kan enkel evolutie/leren veroorzaken
als het sujet (dat probeert en mist),
een bewustzijn(en daardoor dus een geheugen) heeft,
om te leren uit voorgaande fouten,
en deze indrukken aan de interne databank toe te voegen, gesublimeerd in nieuwe "overlevings"mechanismen,
al dan niet 100% bewust hiervan

dat is evolutie en groei en steeds intensere bewustwording
op weg naar "elke mens een Uomo Universalis" , and beyond
De evolutie kan niet verklaard worden door trial en error alleen, noch alleen uit ons bewustzijn, maar wel en veel beter uit het hogere bewustzijn der microwezentjes.
Onze talenten als onbewuste aanleg zijn bij de microwezentjes zeer bewust.

als je per se iets zoekt om god te noemen en voor te knielen in het stof der aarde,
(achneen das juist, jij bent dat stadium al ver voorbij en hebt jezelf al gekroond tot god)
Zo is: krachtens de hogere microwezentjes.
En niet knielen, maar denken en begrijpen is de kunst.

noem dan god het cummulatieve bewustzijn van alles wat leeft overal en altijd duizendmaal opnieuw in elke trap richting grootte of toestand,
maar wees in Harriesnaam wat bescheidener in je wilde veronderstellingen.
Dus ik ben pas bescheiden als ik zeg wat jij wilt horen?
En niet als ik zeg wat ik zelf denk?
God is de eenheid van een oneindig aantal microwezentjes.
En wat jij zegt zet geen zoden aan de dijk.

Maw, neen, van mij moet je geen concurrentie verwachten, ik ben een simpele brave boerenjongen die erg graag rucola sla lust met een dropje mosterdazijn en een radijs on top. Als mijn ranke deerne me dat levendvers frisbedroppeld ambrozijn voorschotelt, waan ik me even king of the olympus.

Maar mezelf in alle ernst tot god bombarderen staat niet op mijn menu.

Nee, want dat kan je ook niet waar maken, en ik wel.

Blijkbaar is hier toch jaloezie in het spel.

Niemand mag boven het maaiveld uitsteken volgens de moderne moraal.
[/quote]
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:40:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

harriechristus:


door al te hard te werken kan je je talent naar de kloten helpen.

Veel beter is het vanuit een innerlijke inspiratie te werken en jezelf niet te forceren.

Zo draaien veel zangers en zangeressen volgens mij hun stem naar de kloten door al te veel te zingen en te oefenen.
Want dan gaat de echte spontaneïteit er ook uit en belasten ze zich ook veel te veel.



als ze hun stembanden kapot duwen, blijft hun talent toch hetzelfde?, alleen de "luidspreker" heeft eventjes recup nodig
Het talent blijft hetzelfde, maar je had het over HARD, HARD, HARD, vooral HARD werken.
Of ben je dat al weer vergeten?

veel oefenen wil daarom niet zeggen in maniërismen en gewoonten vervallen,

TE veel is nooit goed, dat weten zelfs niet-goden, Herrie
Dus moet je zeker niet:

HARD HARD HARD HARD werken dus
en VEEL VEEL VEEL VEEL oefenen

dat is wat overdreven en mis je juist je doel.

De mensen spreken vaak zichzelf tegen.
Wel maken ze veel herrie, maar harrie kennen ze nog steeds niet.


(bericht gewijzigd op 21-7-2011 18:46:24)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:44:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:

Micro wezentjes is mogelijk ,dat is wetenschap.

Pseudo betekent Is mogelijk
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 18:45:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
armuth:

Micro wezentjes is mogelijk ,dat is wetenschap.

Pseudo betekent Is mogelijk
Je spreekt jezelf tegen.

En dat is: zeggen wat onmogelijk is.

De atoomtheorie zit volkomen logisch in elkaar.

En pseudo is iets wat vals is of schijn.

Dat valt niet met elkaar te rijmen.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:59:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
harriechristus:

armuth:

Micro wezentjes is mogelijk ,dat is wetenschap.

Pseudo betekent Is mogelijk
Je spreekt jezelf tegen.

En dat is: zeggen wat onmogelijk is.

De atoomtheorie zit volkomen logisch in elkaar.

En pseudo is iets wat vals is of schijn.

Dat valt niet met elkaar te rijmen.



Wat is het nou,is atoomtheorie mogelijk ja of nee?
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 19:07:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
armuth:

harriechristus:

armuth:

Micro wezentjes is mogelijk ,dat is wetenschap.

Pseudo betekent Is mogelijk
Je spreekt jezelf tegen.

En dat is: zeggen wat onmogelijk is.

De atoomtheorie zit volkomen logisch in elkaar.

En pseudo is iets wat vals is of schijn.

Dat valt niet met elkaar te rijmen.



Wat is het nou,is atoomtheorie mogelijk ja of nee?

De atoomtheorie is zo goed als absoluut zeker.

De kans dat het niet zo is is oneindig klein.

Dat het mogelijk is is mij wat te zwak uitgedrukt.

Maar het is goed hiermede te beginnen, dus dat het best mogelijk is of mij tenminste de voordeel van de twijfel te gunnen.

(bericht gewijzigd op 21-7-2011 19:14:58)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 19:10:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: De kans dat het niet zo is is oneindig klein.
HC:
De atoomtheorie is zo goed als absoluut zeker.


JA

OF

NEE
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 19:14:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: [size=3]A: Onmogelijke scenario
B: Mogelijke theorieën[/size]
(bericht gewijzigd op 21-7-2011 19:25:01)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 19:23:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
armuth:

De kans dat het niet zo is is oneindig klein.
HC:
De atoomtheorie is zo goed als absoluut zeker.


JA

OF

NEE
Ik heb toch JA gezeid...
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 19:25:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: [quote=armuth]

[size=3]A: Onmogelijke scenario
B: Mogelijke theorieën[/size]
[/quote]C: logische theorieën.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 19:26:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: [quote=harriechristus]
[quote=armuth]

[size=3]A: Onmogelijke scenario
B: Mogelijke theorieën[/size]
[/quote]C: logische theorieën.

[/quote]
D: de gewone saaie waarheid.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op --0 19:28:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Nou lekker dan, dit topic is ook weer naar de filistijnen. Ze schreeuwen mekaar weer de tent uit over achterlijke theorieën.
Op --0 19:29:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: [quote=Luk]
[quote=harriechristus]
[quote=armuth]

[size=3]A: Onmogelijke scenario
B: Mogelijke theorieën,logische theorieën. [/size]

Ze schreeuwen mekaar weer de tent uit over achterlijke theorieën.

De gewone saaie waarheid.


Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 19:34:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo: Ik heb net de redaxie gevraagd ze allebei een maand vakantie te geven.
You don't know what you've got until it's gone...
Op --0 19:34:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Veteo:

Ik heb net de redaxie gevraagd ze allebei een maand vakantie te geven.


Is Nu.nl niets voor jou?

Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 19:38:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Veteo:

Ik heb net de redaxie gevraagd ze allebei een maand vakantie te geven.

De gewone saaie waarheid

Is niets aan hè ?

Op Nu.nl daar is het gezellig en leuk vertoeven,ben je Heer en Meester.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 19:44:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Veteo:

Ik heb net de redaxie gevraagd ze allebei een maand vakantie te geven.

Lijkt me een fijn idee, kunnen ze even afkoelen met dat geschreeuw en die idioterie.
3.14po?
Op --0 20:36:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
armuth:


Veteo:

Ik heb net de redaxie gevraagd ze allebei een maand vakantie te geven.


Is Nu.nl niets voor jou?

Als je nou zelf een opsodemietert, in plaats van zoiets aan een normaal mens als Veteo te vragen!
Op --0 20:38:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
armuth:

Veteo:

Ik heb net de redaxie gevraagd ze allebei een maand vakantie te geven.

De gewone saaie waarheid

Is niets aan hè ?

Op Nu.nl daar is het gezellig en leuk vertoeven,ben je Heer en Meester.

Dat ben ik hier al.
Tijd om weer mijn avatar aan te passen...
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 20:43:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Armuth, harriechristus, het gaat hier over "talent". Dat is namelijk het "topic".
Het enige talent dat jullie hebben is het hier voor serieuze mensen verzieken. Waarom gaan jullie niet ergens anders spelen?
Dan kunnen wij weer gewoon verder praten.
Op --0 20:45:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Socrates:


Armuth, harriechristus, het gaat hier over "talent". Dat is namelijk het "topic".
Het enige talent dat jullie hebben is het hier voor serieuze mensen verzieken.

Dus toch nog on topic...

Cannot kill the Battery!!!
Op --0 20:55:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Marsepars:

Socrates:


Armuth, harriechristus, het gaat hier over "talent". Dat is namelijk het "topic".
Het enige talent dat jullie hebben is het hier voor serieuze mensen verzieken.

Dus toch nog on topic...





Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 21:07:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
armuth:

Marsepars:

Socrates:


Armuth, harriechristus, het gaat hier over "talent". Dat is namelijk het "topic".
Het enige talent dat jullie hebben is het hier voor serieuze mensen verzieken.

Dus toch nog on topic...







Blijft dan natuurlijk de vraag: heb je dit van nature of heb je je deze techniek aangeleerd?
Cannot kill the Battery!!!
Op --0 21:10:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Socrates:

armuth:


Veteo:

Ik heb net de redaxie gevraagd ze allebei een maand vakantie te geven.


Is Nu.nl niets voor jou?

Als je nou zelf een opsodemietert, in plaats van zoiets aan een normaal mens als Veteo te vragen!

Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 21:10:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Marsepars:

armuth:

Marsepars:

Socrates:


Armuth, harriechristus, het gaat hier over "talent". Dat is namelijk het "topic".
Het enige talent dat jullie hebben is het hier voor serieuze mensen verzieken.

Dus toch nog on topic...







Blijft dan natuurlijk de vraag: heb je dit van nature of heb je je deze techniek aangeleerd?


Een Normaal mens heeft dit van Nature


(bericht gewijzigd op 21-7-2011 21:44:51)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 21:44:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: [quote=Luk]
[quote=harriechristus]
[quote=armuth]

[size=3]A: Onmogelijke scenario
B: Mogelijke theorieën[/size]
[/quote]C: logische theorieën.

[/quote]
D: de gewone saaie waarheid.
[/quote]De Logica van Hegel en mijn atoomtheorie is niet zo saai: in
tegendeel.
(bericht gewijzigd op 21-7-2011 23:43:02)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 23:42:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Socrates:

armuth:


Veteo:

Ik heb net de redaxie gevraagd ze allebei een maand vakantie te geven.


Is Nu.nl niets voor jou?

Als je nou zelf een opsodemietert, in plaats van zoiets aan een normaal mens als Veteo te vragen!
Normale mensen zijn zo saai....
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 23:45:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Socrates:


Armuth, harriechristus, het gaat hier over "talent". Dat is namelijk het "topic".
Het enige talent dat jullie hebben is het hier voor serieuze mensen verzieken. Waarom gaan jullie niet ergens anders spelen?
Dan kunnen wij weer gewoon verder praten.
En? Wat is jouw talent?
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 23:47:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: Talent wordt niet bepaald of je iets snel kan, maar of je iets goed kan.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 13:56:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn:
armuth:

Marsepars:

armuth:

Marsepars:

Socrates:


Armuth, harriechristus, het gaat hier over "talent". Dat is namelijk het "topic".
Het enige talent dat jullie hebben is het hier voor serieuze mensen verzieken.

Dus toch nog on topic...







Blijft dan natuurlijk de vraag: heb je dit van nature of heb je je deze techniek aangeleerd?


Een Normaal mens heeft dit van Nature




alleen is normaal voor de gemiddelde mens abnormaal. Tegenstrijdig, nee dat lijkt maar zo
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 14:37:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: De normale mens is de natuurlijke mens, oftewel de dier-mens.

Deze bezit de zogenaamde natuurlijke talenten.

Maar de hogere geestelijke mens (ook wel god-mens genaamd of half god), die bezit geestelijke gaven door God zelf geschonken.

Deze zijn dan de gaven tot dieper nadenken omtrent wat de Geest is.

Nog hoger wordt de god-mens bewust zelf de Geest te zijn die hij denkt en dan is hij god zelf.

Aldus:

1 - diermens (nog half aap)

2 - geestelijke mens (half god)

3 - god (zelfbewustzijn geestelijk te zijn)

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 14:55:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros: @Hairy

on topic

Hard werken wil daarom niet zeggen jezelf forceren of beschadigen, dat is TE hard werken

hard en veel oefenen, ik blijf erbij, is de enige weg om je potentie tot volle wasdom te laten komen, the sky is the limit, zonder jezelf op te branden natuurlijk,
het is natuurlijk makkelijker om de gemakkelijkste weg te kiezen en uitdagingen, kritische zelfregulatie en hard labeur uit de weg te gaan,

semi on/of topic

bv. na alle tegenslagen en moeilijkheden van het leven over zich heen te hebben gehad , ALLE MOED opgeven, alle logica uitbannen, alle kans op comeback uitwissen en jezelf bergaf laten glijden.

Zichzelf achterstevoren bergaf laten glijden, onderwijl onbegrijpelijke wartaal uitbrallend, getooid met een zelfgemaakte, uit crëpepapier geknipte kroon waar je met je eigen diarree "GOD" op hebt gevingerverfd

zo raak je natuurlijk nergens, al schijnt het dat er onderaan de bergflank meer van zulks zitten, ze hebben er zelfs een koninkrijkje gesticht en kgeloof dat daar overlaatst nog de Napoleon Bonapartes aan de macht waren!

off topic

de ourobouros is een SYMBOOL dat je in vele culturen tegenkomt, zo noemt hij in de Noorse mythologie Niddhog of wereldslang, die leeft tussen de wortels van de wereldboom.

Bij mijn weten is de ourobouros of aanverwante mythologische verschijningsvorm nooit als godheid vereerd, op geen enkele plaats in geen enkele cultuur, als JIJ dan "denkt" van wel leg ik me daar bij neer, want ik weet dat JOUW gedachten De ABSOLUTE Waarheid zijn voor JEZELF

niet iedereen loopt met een soort God-complex rond, weet je, daardoor kan ik je verzekeren -hoe onaannemelijk en bedrieglijk dat in die grote oren van je ook mag klinken- dat ik helemaal niet jaloers ben op je zelfuitgeroepen godenstatus, slaap op beide oren, ik wil je job heus niet, noch zou ik die functie waar kunnen maken op de manier waarop jij dat zo charismatisch, interessant, strategisch, inspirerend, geniaal en vooral uiterst onlachwekkend doet!

steertfretr

(bericht gewijzigd op 22-7-2011 15:52:53)
niets is iets, niet?
Op --0 15:46:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

@Hairy

on topic

Hard werken wil daarom niet zeggen jezelf forceren of beschadigen, dat is TE hard werken

hard en veel oefenen, ik blijf erbij, is de enige weg om je potentie tot volle wasdom te laten komen, the sky is the limit, zonder jezelf op te branden natuurlijk,
het is natuurlijk makkelijker om de gemakkelijkste weg te kiezen en uitdagingen, kritische zelfregulatie en hard labeur uit de weg te gaan,



Dus moet je zeker niet:

HARD HARD HARD HARD werken dus
en VEEL VEEL VEEL VEEL oefenen

dat is wat overdreven en mis je juist je doel.

Dat waren je eigen woorden en dus spreek je je zelf tegen.

Want daar had ik op gereageerd en blijk je niet te willen erkennen.
Ik herhaal het maar even voor de zoveelste keer.
Eigen misser te erkennen valt blijkbaar niet mee.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 19:26:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

@Hairy

semi on/of topic

bv. na alle tegenslagen en moeilijkheden van het leven over zich heen te hebben gehad , ALLE MOED opgeven, alle logica uitbannen, alle kans op comeback uitwissen en jezelf bergaf laten glijden.

Zichzelf achterstevoren bergaf laten glijden, onderwijl onbegrijpelijke wartaal uitbrallend, getooid met een zelfgemaakte, uit crëpepapier geknipte kroon waar je met je eigen diarree "GOD" op hebt gevingerverfd

Ik heb nu de indruk dat je zelf lijdt aan flinke diarree, waar meer mensen last van hebben en nooit de moeite nemen zich eens in mijn atoomtheorie te verdiepen en daarop inhoudelijk te reageren.




off topic

de ourobouros is een SYMBOOL dat je in vele culturen tegenkomt, zo noemt hij in de Noorse mythologie Niddhog of wereldslang, die leeft tussen de wortels van de wereldboom.
Dit had je ook al eens verteld.

Nogmaals: wat wij nu als symbool beschouwen, beschouwden de mensen vroeger zelf als goden of goddelijke wezens.


Bij mijn weten is de ourobouros of aanverwante mythologische verschijningsvorm nooit als godheid vereerd, op geen enkele plaats in geen enkele cultuur, als JIJ dan "denkt" van wel leg ik me daar bij neer, want ik weet dat JOUW gedachten De ABSOLUTE Waarheid zijn voor JEZELF
Ik heb het helemaal niet gehad over de absolute waarheid, dat is mijn atoomtheorie.

Ik heb in deze alleen mijn eigen mening geuit.
En er is geen enkele reden daar verder erg sarcastisch over te doen.

Als jij jezelf slechts wilt zien als een symbool en niet als een slangengod, dan zal ik daar echt niet van wakker liggen.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 19:35:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

@Hairy
niet iedereen loopt met een soort God-complex rond, weet je, daardoor kan ik je verzekeren -hoe onaannemelijk en bedrieglijk dat in die grote oren van je ook mag klinken- dat ik helemaal niet jaloers ben op je zelfuitgeroepen godenstatus, slaap op beide oren, ik wil je job heus niet, noch zou ik die functie waar kunnen maken op de manier waarop jij dat zo charismatisch, interessant, strategisch, inspirerend, geniaal en vooral uiterst onlachwekkend doet!

steertfretr

dat heb je allemaal prachtig gezegd.

Ik kan wel merken dat jij zelf een echte harde werker bent, anders dan ik: een luiaard.

Zoveel diepzinnige inhoud heb ik nog nooit bij elkaar gelezen.

Maar blijkbaar heb ik met mijn luiheid veel meer bereikt dan met jouw ordinaire reactie: ik heb het raadsel van het heelal opgelost.

Jouw Oeroeboeros is geen slang die in zijn staart bijt, maar een duivels serpent.


(bericht gewijzigd op 22-7-2011 19:53:29)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 19:51:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Casus:
Socrates:

harriechristus:

Socrates:

Sorry harrie, maar casus heeft gelijk en jij snapt het niet. Snel vioolspelen is iets anders dan hersens die snel werken.
Er is onderzoek gedaan naar de hersenfuncties van bijvoorbeeld getalenteerde pianospelers, of voetballers. Er zijn gebieden in hun hersenen die de informatie tot wel 10x sneller verwerken dan bij een "normaal" mens.

Zo kan een voetballer razendsnel de ideale baan bereken die de bal moet afleggen om in het doel te komen. En een pianospeler kan bij snelle stukken heel snel zijn vingers sturen, hij heeft voor zijn eigen gevoel "meer tijd" om het zelfde te doen vergeleken met "normale" mensen.
toch is snelheid niet waar het wezenlijk om draait.

Het is een bijkomende eigenschap dat als je iets goed kan, dat je het dan ook sneller kan dan een ander.

De snelheid (kwantiteit), maakt nog geen kwaliteit.
Het eerste kan het tweede niet verklaren.
Het is niet zo dat als je bijvoorbeeld snel gaat schilderen dat het dan ook beter wordt.
Integendeel: het zal een rotzooi worden.

Maar wel is het omgekeerd zo dat als iemand goed kan schilderen dat die persoon het dan ook sneller kan dan een ander, die het niet zo goed kan.

Door de snelheid op te voeren wordt de kwaliteit niet beter.
Wel andersom: door de kwaliteit te verbeteren kun je ook de snelheid verhogen.


Je snapt niet wat ik bedoel. Je blijft het zelfde herhalen. En herhalen maakt niet meer waar.

Als jou hersenen sneller werken, dan heb jij toch langer de tijd om tot een juiste oplossing te komen in vergelijking met een persoon die dat niet kan. Door de kwantiteit wordt dan toch ook de kwaliteit verhoogd. Je hebt gewoon meer tijd over om tot de beste mogelijkheid te komen
Op --0 13:43:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Casus:

Socrates:

harriechristus:

Socrates:

Sorry harrie, maar casus heeft gelijk en jij snapt het niet. Snel vioolspelen is iets anders dan hersens die snel werken.
Er is onderzoek gedaan naar de hersenfuncties van bijvoorbeeld getalenteerde pianospelers, of voetballers. Er zijn gebieden in hun hersenen die de informatie tot wel 10x sneller verwerken dan bij een "normaal" mens.

Zo kan een voetballer razendsnel de ideale baan bereken die de bal moet afleggen om in het doel te komen. En een pianospeler kan bij snelle stukken heel snel zijn vingers sturen, hij heeft voor zijn eigen gevoel "meer tijd" om het zelfde te doen vergeleken met "normale" mensen.
toch is snelheid niet waar het wezenlijk om draait.

Het is een bijkomende eigenschap dat als je iets goed kan, dat je het dan ook sneller kan dan een ander.

De snelheid (kwantiteit), maakt nog geen kwaliteit.
Het eerste kan het tweede niet verklaren.
Het is niet zo dat als je bijvoorbeeld snel gaat schilderen dat het dan ook beter wordt.
Integendeel: het zal een rotzooi worden.

Maar wel is het omgekeerd zo dat als iemand goed kan schilderen dat die persoon het dan ook sneller kan dan een ander, die het niet zo goed kan.

Door de snelheid op te voeren wordt de kwaliteit niet beter.
Wel andersom: door de kwaliteit te verbeteren kun je ook de snelheid verhogen.


Je snapt niet wat ik bedoel. Je blijft het zelfde herhalen. En herhalen maakt niet meer waar.

Als jou hersenen sneller werken, dan heb jij toch langer de tijd om tot een juiste oplossing te komen in vergelijking met een persoon die dat niet kan. Door de kwantiteit wordt dan toch ook de kwaliteit verhoogd. Je hebt gewoon meer tijd over om tot de beste mogelijkheid te komen

Op --0 17:20:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Casus:


Als jou hersenen sneller werken, dan heb jij toch langer de tijd om tot een juiste oplossing te komen in vergelijking met een persoon die dat niet kan. Door de kwantiteit wordt dan toch ook de kwaliteit verhoogd. Je hebt gewoon meer tijd over om tot de beste mogelijkheid te komen
Dat is niet zo.

Ik ben bijvoorbeeld niet muzikaal en ook al ga ik honderd jaar op mijn viool oefenen, ik zal geen violist worden.

Anderen hebben geen talent voor filosofie en ook al lezen ze mijn atoomtheorie duizend keer: ze begrijpen het niet.

De kwantiteit maakt geen voldoende verhoging van de kwaliteit als het talent niet aanwezig is, dus de kwaliteit om iets te kunnen.

De basis van een talent is dus de kwaliteit en niet de kwantiteit, dus niet de snelheid, maar of je iets goed kan.

Ook al ga jij 1000 jaar leren schilderen: je zult geen Rembrandt worden.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 17:51:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
harriechristus:

Casus:


Als jou hersenen sneller werken, dan heb jij toch langer de tijd om tot een juiste oplossing te komen in vergelijking met een persoon die dat niet kan. Door de kwantiteit wordt dan toch ook de kwaliteit verhoogd. Je hebt gewoon meer tijd over om tot de beste mogelijkheid te komen
Dat is niet zo.

Ik ben bijvoorbeeld niet muzikaal en ook al ga ik honderd jaar op mijn viool oefenen, ik zal geen violist worden.

Anderen hebben geen talent voor filosofie en ook al lezen ze mijn atoomtheorie duizend keer: ze begrijpen het niet.

De kwantiteit maakt geen voldoende verhoging van de kwaliteit als het talent niet aanwezig is, dus de kwaliteit om iets te kunnen.

De basis van een talent is dus de kwaliteit en niet de kwantiteit, dus niet de snelheid, maar of je iets goed kan.

Ook al ga jij 1000 jaar leren schilderen: je zult geen Rembrandt worden.



En jij hebt geen talent om iets te begrijpen wat niet in jouw benauwde denkkader past.
Op --0 19:49:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Socrates:


En jij hebt geen talent om iets te begrijpen wat niet in jouw benauwde denkkader past.
Als ik geen argumenten meer hoor, doch nog slechts beledigingen, dan weet ik dat ik heb gewonnen.

Snelheid maakt geen talent, wel is het omgekeerde mogelijk.

Maar de echt intelligente mens denkt rustig na en neemt alle tijd om iets goed te begrijpen.

De overhaaste mens kraamt meestal een hoop onzin uit.


Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 22:30:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros: @ Harry

HARD HARD HARD HARD werken is niet hetzelfde als
TE HARD TE HARD TE HARD TE HARD werken
je zou haast van een friggin' GOD verwachten dat ie dat toch wel in z'n harses gevisualiseerd kreeg, (is dat grapje geoorloofd, oh geëxalteerde?) en ja ik heb het meermalig en blijkbaar tevergeefs herhaald,
maar hebben goden dan geen geduld, O Harrie?

mensen begrijpen heus wel wat je bedoelt met je atoomtheorie, Harrie. Zich erin VERDIEPEN is echter ONMOGELIJK, omdat ie TE OPPERVLAKKIG is. Probeer maar eens een diepzeeduik te nemen in een waterdruppel! Ik kan je verzekeren dat het resultaat nog belachelijker zal ogen dan jouw gemiddelde post!
je wilt inhoudelijke bekritisering? OK, daar komt ie.

Jij kwam ooit op school in kennis met het gegeven "atomen".
Later schreef je een subjectieve vervolgtheorie, zijdelings gebaseerd op hetgeen je daar nog enigszins van herinnerde. Om de kans op zelfkritiek en aanverwante realistische tegenstromen uit te bannen kroonde je jezelf op een bepaald moment tot GOD. Hoe kon je ook anders enige logische backup voor je kosmologisch broodje aap aanvoeren? Jezelf tot God kronen, exit LOGICA, auf wiedersehn REDE. Zoek niet verder. Ich bin Gott. Shluss, punt andere lijn, komma.

Mijn kritiek hierop is: WERK HARDER, laat je niet afglijden in de lonkende warme lippen der hysterie, en zwem terug naar het oppervlak met die laatste frisse oppervlakteadem die ergens rest in je gepijnigde longpunten!

Enkele vragen?

1) de constante van avogadro in acht genomen, waarde Harrie, hoeveel microwezens bevat pakweg 1 ons ijzermoleculen?

2) Waarom tonen de sterkste electronenmicroscopen ons niets wat jouw persoonlijke eenmanstheorie ook maar enigszins lijkt te staven en blijven jouw "ruimteschepen" onvindbaar?

3) waarom kiezen je vermeende übergoden een doofstomme als messias en doorgeefluik?

4) waar licht mijn zoek geraakt bioscoopticketje van vorige week?

Van een god verwacht ik wel kant en klare, onweerlegbare antwoorden! en geen agressie!
niets is iets, niet?
Op --0 0:15:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

@ Harry

HARD HARD HARD HARD werken is niet hetzelfde als
TE HARD TE HARD TE HARD TE HARD werken
Het ene en het andere verschilt niet veel.

Mensen werken te hard en gaan zichzelf voorbij.

Rust heeft deze wereld nodig om werkelijk talent te laten bloeien, geen krankzinnige jachtigheid.

je zou haast van een friggin' GOD verwachten dat ie dat toch wel in z'n harses gevisualiseerd kreeg, (is dat grapje geoorloofd, oh geëxalteerde?) en ja ik heb het meermalig en blijkbaar tevergeefs herhaald,
maar hebben goden dan geen geduld, O Harrie?

Goden hebben juist alle geduld, want ze zijn immers eeuwig, maar de mensheid heeft haast.

En meet het talent bij snelheid in plaats naar innerlijke rust en echte overgave.

Voor de wereld geldt de kwantiteit in plaats van de kwaliteit.

Ze zit er dus helemaal naast.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 9:56:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

@ Harry

mensen begrijpen heus wel wat je bedoelt met je atoomtheorie, Harrie. Zich erin VERDIEPEN is echter ONMOGELIJK, omdat ie TE OPPERVLAKKIG is.
het is heel erg dom wat je nu zegt en ook een heel grote leugen.

Probeer maar eens een diepzeeduik te nemen in een waterdruppel! Ik kan je verzekeren dat het resultaat nog belachelijker zal ogen dan jouw gemiddelde post!
In de microkosmos is juist veel meer ruimte, dan in de macrokosmos.
Want de eerste is veel fijner gedifferentieerd.
Ook is daar veel meer kracht, denk maar aan de kernenergie.
Dus hier heb je al fout gedacht.
Elke waterdruppel is een inwendig oneindig heelal op zichzelf.

Hoe groter hoe grover (denk maar aan de domme reuzen) en hoe kleiner hoe fijner: dat zijn de microwezentjes.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 10:01:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

@ Harry

je wilt inhoudelijke bekritisering? OK, daar komt ie.

Jij kwam ooit op school in kennis met het gegeven "atomen".
Later schreef je een subjectieve vervolgtheorie, zijdelings gebaseerd op hetgeen je daar nog enigszins van herinnerde. Om de kans op zelfkritiek en aanverwante realistische tegenstromen uit te bannen kroonde je jezelf op een bepaald moment tot GOD. Hoe kon je ook anders enige logische backup voor je kosmologisch broodje aap aanvoeren? Jezelf tot God kronen, exit LOGICA, auf wiedersehn REDE. Zoek niet verder. Ich bin Gott. Shluss, punt andere lijn, komma.
Dit zijn dan al weer leugens, eigen fantasie omdat je dus helemaal niet weet hoe mijn atoomtheorie is ontstaan.
Dat dus ook nooit hebt gelezen (zo hard werk je zelf dan: je doet helemaal niks).

En dat moet dan inhoud wezen.
Laat toch naar je kijken man.


Mijn kritiek hierop is: WERK HARDER, laat je niet afglijden in de lonkende warme lippen der hysterie, en zwem terug naar het oppervlak met die laatste frisse oppervlakteadem die ergens rest in je gepijnigde longpunten!
Ook dit is dus onzin.
De wereld die zo hard werkt heeft nooit mijn atoomtheorie kunnen vinden en doet ook geen moeite die te lezen en te respecteren en te begrijpen.
Ze reageert alleen maar net zoals jij met onzinnigheid: leugens en beledigingen.

Vanuit een innerlijke rust en inspiratie heb ik mijn atoomtheorie gevonden niet uit een wereldse jachtigheid.

En zelf doe je helemaal niks dan hier alleen maar wat onzin op te schrijven.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 10:08:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ourobouros:

@ Harry
Enkele vragen?

1) de constante van avogadro in acht genomen, waarde Harrie, hoeveel microwezens bevat pakweg 1 ons ijzermoleculen?

Ook dat is volkomen onzin, want je zou kunnen begrijpen (als je enige intelligentie en kennis van mijn atoomtheorie zou bezitten) dat ik het aantal microwezens slechts ruw kan schatten en zeker niet naar aparte soorten van stof kan berekenen.

Dit te noemen kan slechts ijdelheid wezen, pedanterie.

Wel kan ik een schatting maken voor een ons stof, want ons lichaam bevat ongeveer 10^41 microwezens en dat wordt dus voor een ons ongeveer 10^39.


2) Waarom tonen de sterkste electronenmicroscopen ons niets wat jouw persoonlijke eenmanstheorie ook maar enigszins lijkt te staven en blijven jouw "ruimteschepen" onvindbaar?
Omdat de ruimteschepen de elementaire deeltjes zijn, die ook voor een electronenmicroscoop* veel te klein zijn om te ontdekken, laat staan daar precieze structuren van te openbaren zodat ze als ruimteschepen geïdentificeerd zouden kunnen worden.

*Die elektronen zijn zelf ruimteschepen, zodat het middel tegelijkertijd eigen doel zou moeten zijn, wat onmogelijk is.
Onmogelijk eigen fijnere structuur daarvan te ontleden.


3) waarom kiezen je vermeende übergoden een doofstomme als messias en doorgeefluik?
ik wist niet dat ik doofstom was, want ik hoor heel goed alle domme en beledigende opmerkingen der mensen.
En dat ze zelf niet goed bij hun hoofd zijn is me dan allang duidelijk geworden.

4) waar licht mijn zoek geraakt bioscoopticketje van vorige week?
dan moet je bij een helderziende wezen.
Ik hou met niet bezig met zulk een onbenulligheid.

Van een god verwacht ik wel kant en klare, onweerlegbare antwoorden! en geen agressie!

Leer eerst dan eens zinnige vragen te stellen waaruit enige intelligentie blijkt.

En hou ook je beledigingen voor je.

Zelfs Boeddha wordt boos als je deze 1000 x in zijn gezicht slaat.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 10:23:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: Stel dat je moet kiezen tussen:

1 - iemand die iets heel langzaam doet, maar goed.

en:

2 - iemand die iets heel snel doet, maar slecht?

Wie kies je dan?

Wie heeft er volgens jou talent: de eerste of de tweede.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 10:26:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: 1 + 2 = 3 .

Ik ga voor de 3e optie.
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op --0 11:31:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
harriechristus:

Ook dat is volkomen onzin, want je zou kunnen begrijpen (als je enige intelligentie en kennis van mijn atoomtheorie zou bezitten (...)

Dit te noemen kan slechts ijdelheid wezen, pedanterie. (...)

En dat ze zelf niet goed bij hun hoofd zijn is me dan allang duidelijk geworden. (...)

Ik hou met niet bezig met zulk een onbenulligheid )...)

Leer eerst dan eens zinnige vragen te stellen waaruit enige intelligentie blijkt (...)

En hou ook je beledigingen voor je (...)



Iedereen die jou niet begrijpt dom en gespeend van intelligentie noemen, ook al vertel je de groots mogelijke onzin, daar bestaat een woord voor: "manipulatie", dat is het enige waarin je echt uitblinkt harrie!


(bericht gewijzigd op 24-7-2011 13:38:56)
Op --0 13:38:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Unbeliever: Oude knar,
Zou u niet een aantal van de hierboven reagerende lieden kunnen bannen a.u.b.?
Op --0 13:53:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros: knip naar zeepkist


(bericht gewijzigd op 24-7-2011 13:58:56)
niets is iets, niet?
Op --0 13:57:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
wdawn:

1 + 2 = 3 .

Ik ga voor de 3e optie.

Dus zowel langzaam als slecht......
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 14:27:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
harriechristus:

Socrates:

harriechristus:

Ook dat is volkomen onzin, want je zou kunnen begrijpen (als je enige intelligentie en kennis van mijn atoomtheorie zou bezitten (...)

Dit te noemen kan slechts ijdelheid wezen, pedanterie. (...)

En dat ze zelf niet goed bij hun hoofd zijn is me dan allang duidelijk geworden. (...)

Ik hou met niet bezig met zulk een onbenulligheid )...)

Leer eerst dan eens zinnige vragen te stellen waaruit enige intelligentie blijkt (...)

En hou ook je beledigingen voor je (...)



Iedereen die jou niet begrijpt dom en gespeend van intelligentie noemen, ook al vertel je de groots mogelijke onzin, daar bestaat een woord voor: "manipulatie", dat is het enige waarin je echt uitblinkt harrie!
Ook jij weet nooit inhoudelijk te reageren.

En ook daar bestaat een woord voor: domheid.


Hear hear!!
Domheid is in je eigen waan geloven zonder te luisteren naar geronde kritiek. Domheid is ook anderen dom te noemen en blind te zijn voor je eigen tekortkomingen. Dat met die balk en dat oog, weet je wel Harrie?
Domheid is ook met de waan te leven dat het gerechtvaardigd is iedereen die het niet met je eens is maar tegen de schenen te schoppen.
En de ultieme domheid is jezelf G-d te wanen. Wat G-d is heb jij je totaal geen voorstelling van, net zomin als ik dat heb. G-d is een onkenbaar mysterie.
En begin nou niet weet te leuteren over de joden, de Tenach en Hashem, dat weet ik nou wel. Da's namelijk ook domheid, geen respect te tonen voor andersmans geloof, omdat dat toevallig jouw geloof niet is.
Domheid is ook te stagneren op je levenspad, en nooit meer verder te komen dan waar je tig jaar geleden toe gekomen bent. Je zou een schop onder je luie kont verdienen om weer eens verder te gaan op je pad en het hoofdstuk microbullshit af te sluiten en weer eens verder te leren. Het leven is een school, en Harrie zit al tig jaar in dezelfde klas. Hup ga voort!!
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 14:42:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: A: HarrieSatan is goed en de hele wereld is slecht
of
B: HarrieChristus is slecht en de hele wereld is goed.
Wat is jouw motivatie Harrie: A of B

(bericht gewijzigd op 24-7-2011 14:53:11)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 14:52:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
armuth:

A: HarrieSatan is goed en de hele wereld is slecht
of
B: HarrieChristus is slecht en de hele wereld is goed.
Wat is jouw motivatie Harrie: A of B

Harrie is zowel goed als slecht, zoals ieder mens Armuth. Puur goed/slecht kan zich in dit ondermaanse niet handhaven, zou jij moeten weten.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 14:56:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Casus:
harriechristus:

Casus:


Als jou hersenen sneller werken, dan heb jij toch langer de tijd om tot een juiste oplossing te komen in vergelijking met een persoon die dat niet kan. Door de kwantiteit wordt dan toch ook de kwaliteit verhoogd. Je hebt gewoon meer tijd over om tot de beste mogelijkheid te komen
Dat is niet zo.

Ik ben bijvoorbeeld niet muzikaal en ook al ga ik honderd jaar op mijn viool oefenen, ik zal geen violist worden.

Anderen hebben geen talent voor filosofie en ook al lezen ze mijn atoomtheorie duizend keer: ze begrijpen het niet.

De kwantiteit maakt geen voldoende verhoging van de kwaliteit als het talent niet aanwezig is, dus de kwaliteit om iets te kunnen.

De basis van een talent is dus de kwaliteit en niet de kwantiteit, dus niet de snelheid, maar of je iets goed kan.

Ook al ga jij 1000 jaar leren schilderen: je zult geen Rembrandt worden.




geef mij maar 1000 jaar leven dan weet ik zeker dat ik de nieuwe rembrand ben..

VRiend, ga nou is wat dieper nadenken. aan de ene kant profileer jezelf als een wijze uit het oosten, maar eigenlijk ben je gewoon een leek uit het zuiden. (bwvs)
want je hoort wel wat we zeggen maar je begrijpt niet wat we denken.
+waardoor komt die kwaliteit dan, vertel dat dan is.


+niet denken dat je boedha bent want die wordt niet boos als die 1000 klappen in ze gezicht krijgt. Boedha zou mededogen en medeleven aan die persoon tonen. maarja jij bent al zo ver van je eigen geest af dat je eigenlijk al bent overgenomen. En dat klopt want je denkt dat microwezentjes jou besturen..pity the fool
Op --0 15:01:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Tetzmol:

harriechristus:

Socrates:

harriechristus:

Ook dat is volkomen onzin, want je zou kunnen begrijpen (als je enige intelligentie en kennis van mijn atoomtheorie zou bezitten (...)

Dit te noemen kan slechts ijdelheid wezen, pedanterie. (...)

En dat ze zelf niet goed bij hun hoofd zijn is me dan allang duidelijk geworden. (...)

Ik hou met niet bezig met zulk een onbenulligheid )...)

Leer eerst dan eens zinnige vragen te stellen waaruit enige intelligentie blijkt (...)

En hou ook je beledigingen voor je (...)



Iedereen die jou niet begrijpt dom en gespeend van intelligentie noemen, ook al vertel je de groots mogelijke onzin, daar bestaat een woord voor: "manipulatie", dat is het enige waarin je echt uitblinkt harrie!
Ook jij weet nooit inhoudelijk te reageren.

En ook daar bestaat een woord voor: domheid.


Hear hear!!
Domheid is in je eigen waan geloven zonder te luisteren naar geronde kritiek. Domheid is ook anderen dom te noemen en blind te zijn voor je eigen tekortkomingen. Dat met die balk en dat oog, weet je wel Harrie?
Domheid is ook met de waan te leven dat het gerechtvaardigd is iedereen die het niet met je eens is maar tegen de schenen te schoppen.
En de ultieme domheid is jezelf G-d te wanen. Wat G-d is heb jij je totaal geen voorstelling van, net zomin als ik dat heb. G-d is een onkenbaar mysterie.
En begin nou niet weet te leuteren over de joden, de Tenach en Hashem, dat weet ik nou wel. Da's namelijk ook domheid, geen respect te tonen voor andersmans geloof, omdat dat toevallig jouw geloof niet is.
Domheid is ook te stagneren op je levenspad, en nooit meer verder te komen dan waar je tig jaar geleden toe gekomen bent. Je zou een schop onder je luie kont verdienen om weer eens verder te gaan op je pad en het hoofdstuk microbullshit af te sluiten en weer eens verder te leren. Het leven is een school, en Harrie zit al tig jaar in dezelfde klas. Hup ga voort!!

Zo is het
Op --0 18:26:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Jezus, hier valt niet tegen op te modereren. Harrie, hou je ego- en atoomtheorie even tot de zeepkist, wil je?
United as one. Divided by zero.
Op --0 11:12:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4: ziet wel grappig uit zo'n heel scherm met:
Offtopic reactie, klik om weer te geven »

Zou dat spammen aangeleerd zijn, of is het natuurtalent???


(bericht gewijzigd op 25-7-2011 11:34:21)
It's all a figment of imagination!
Op --0 11:31:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
3.14po:

Jezus, hier valt niet tegen op te modereren. Harrie, hou je ego- en atoomtheorie even tot de zeepkist, wil je?
Ik ben alomtegenwoordig, want mijn nieuwe bijbel omvat alle onderwerpen, die je maar kan bedenken.

Helaas word ik naarstig gevolgd door Pipo, die dat maar niet kan verdragen en vergeten heeft even een nieuw topic voor Mij in te richten.


Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 11:42:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
harriechristus:

3.14po:

Jezus, hier valt niet tegen op te modereren. Harrie, hou je ego- en atoomtheorie even tot de zeepkist, wil je?
Ik ben alomtegenwoordig, want mijn nieuwe bijbel omvat alle onderwerpen, die je maar kan bedenken.

Helaas word ik naarstig gevolgd door Pipo, die dat maar niet kan verdragen en vergeten heeft even een nieuw topic voor Mij in te richten.




Is dat wat je wil? Als ik je een eigen blogreeks geef, dan blijf je uit de andere topics? Kunnen we daar een handje op schudden?
United as one. Divided by zero.
Op --0 11:46:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
harriechristus:

Ik ben alomtegenwoordig, want mijn nieuwe bijbel omvat alle onderwerpen, die je maar kan bedenken.

Je zou ook kunnen zeggen dat je alle onderwerpen jouw richting uit weet te manipuleren.
Daar heb je wel TALENT voor.

harriechristus:

Helaas word ik naarstig gevolgd door Pipo, die dat maar niet kan verdragen en vergeten heeft even een nieuw topic voor Mij in te richten.

Dus als je maar genoeg blijft spammen, dan krijg je vanzelf een eigen topic???

It's all a figment of imagination!
Op --0 11:50:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
psixty4:

Dus als je maar genoeg blijft spammen, dan krijg je vanzelf een eigen topic???



Nee hoor, bij iemand anders dan Harrie zou het niet werken. Hij is en blijft een Morosoof zoals er maar weinig leven, dus ik zie daar grenswetenschappelijke waarde in om dat in de gaten te blijven houden. Als hij overlijdt, dan is er tenminste een blijvend inkijkje in de geest en werking van een morosoof. En er is altijd wel iemand die bijt, dus het zou een taak vervullen. Naast het kanaliserend nut om dit soort wildgroei te voorkomen.
United as one. Divided by zero.
Op --0 0:04:42 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4: @pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.
It's all a figment of imagination!
Op --0 0:12:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

Ik blijf graag in de stijl van de vorige deeltjes. Beetje luchtig doen mag wel, lijkt me. Daar heeft Harrie vermoedelijk geen probleem mee.
United as one. Divided by zero.
Op --0 0:22:36 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
psixty4:

ziet wel grappig uit zo'n heel scherm met:
Offtopic reactie, klik om weer te geven »


hehehe ja ziet er idd heel grappig uit..
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op --0 0:29:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

"Morosofie volgens Harrie"?
Op --0 0:30:32 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
Socrates:

psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

"Morosofie volgens Harrie"?

Harrie's wondere wereld (ondeelbaar deelbaar)
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 13:28:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider: The Passion Of The HarrieChrist
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op --0 13:29:44 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Tetzmol:

Socrates:

psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

"Morosofie volgens Harrie"?

Harrie's wondere wereld (ondeelbaar deelbaar)


Ik kon het niet laten, ik heb harrie maar een aardige brief geschreven in de zeepkist. Misschien heeft hij er wat aan?
Op --0 13:30:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
Socrates:

Tetzmol:

Socrates:

psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

"Morosofie volgens Harrie"?

Harrie's wondere wereld (ondeelbaar deelbaar)


Ik kon het niet laten, ik heb harrie maar een aardige brief geschreven in de zeepkist. Misschien heeft hij er wat aan?

“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 13:33:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Tetzmol:

Socrates:

Tetzmol:

Socrates:

psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

"Morosofie volgens Harrie"?

Harrie's wondere wereld (ondeelbaar deelbaar)


Ik kon het niet laten, ik heb harrie maar een aardige brief geschreven in de zeepkist. Misschien heeft hij er wat aan?



Op --0 13:35:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Tetzmol:




Dude......
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op --0 13:41:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
CCRider:

Tetzmol:




Dude......

En de moraal hier van is ........ zonder handen beweegt je hoofd op en neer!

(bericht gewijzigd op 25-7-2011 14:20:33)
Op --0 14:20:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
3.14po:

harriechristus:

3.14po:

Jezus, hier valt niet tegen op te modereren. Harrie, hou je ego- en atoomtheorie even tot de zeepkist, wil je?
Ik ben alomtegenwoordig, want mijn nieuwe bijbel omvat alle onderwerpen, die je maar kan bedenken.

Helaas word ik naarstig gevolgd door Pipo, die dat maar niet kan verdragen en vergeten heeft even een nieuw topic voor Mij in te richten.




Is dat wat je wil? Als ik je een eigen blogreeks geef, dan blijf je uit de andere topics? Kunnen we daar een handje op schudden?
Oké.....als je me nergens anders kan verdragen.

Dan maak ik jou ook gelukkig.


Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:24:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
harriechristus:

3.14po:

harriechristus:

3.14po:

Jezus, hier valt niet tegen op te modereren. Harrie, hou je ego- en atoomtheorie even tot de zeepkist, wil je?
Ik ben alomtegenwoordig, want mijn nieuwe bijbel omvat alle onderwerpen, die je maar kan bedenken.

Helaas word ik naarstig gevolgd door Pipo, die dat maar niet kan verdragen en vergeten heeft even een nieuw topic voor Mij in te richten.




Is dat wat je wil? Als ik je een eigen blogreeks geef, dan blijf je uit de andere topics? Kunnen we daar een handje op schudden?
Oké.....als je me nergens anders kan verdragen.

Dan maak ik jou ook gelukkig.




Hem alleen? Nee hoor. Ons!
No shit, Sherlock
Op --0 18:27:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
psixty4:

harriechristus:

Ik ben alomtegenwoordig, want mijn nieuwe bijbel omvat alle onderwerpen, die je maar kan bedenken.

Je zou ook kunnen zeggen dat je alle onderwerpen jouw richting uit weet te manipuleren.
Daar heb je wel TALENT voor.
Zo is het: je bent GOD of je bent het niet.... [quote]
harriechristus:

Helaas word ik naarstig gevolgd door Pipo, die dat maar niet kan verdragen en vergeten heeft even een nieuw topic voor Mij in te richten.

Dus als je maar genoeg blijft spammen, dan krijg je vanzelf een eigen topic???


[/quote]Als mijn genialiteit niet wordt gewaardeerd, dan moet ik het anders proberen.

Overigens is het geen spam, maar kwestie van talent.


Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:27:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.
Laat dat maar aan Pipo over, die weet echt wel iets ironisch te bedenken om zijn eigen clubje ook tevreden te stellen.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:30:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Socrates:

psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

"Morosofie volgens Harrie"?
Hoe de schande (net als het kruis van Jezus) tot een zegen der mensheid werd.


Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:32:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
harriechristus:

Overigens is het geen spam, maar kwestie van talent.




Zeg maar gerust, latent talent.
Even een taalgrapje, gaat vast veel punten opleveren.

(bericht gewijzigd op 25-7-2011 18:35:28)
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 18:33:48 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
harriechristus:

Socrates:

psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

"Morosofie volgens Harrie"?
Hoe de schande (net als het kruis van Jezus) tot een zegen der mensheid werd.




Harrie, wees eens gelukkig met wat je aan platform geboden wordt. Gebruik je naam, maar misbruik deze nooit.
No shit, Sherlock
Op --0 18:35:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Tetzmol:

harriechristus:

Overigens is het geen spam, maar kwestie van talent.




Zeg maar gerust, latent talent.
Even een taalgrapje, gaat vast veel punten opleveren.


Ik mag er maar eentje geven
No shit, Sherlock
Op --0 18:36:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Tetzmol:

Socrates:

psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

"Morosofie volgens Harrie"?

Harrie's wondere wereld (ondeelbaar deelbaar)

De inwendige oneindige deelbaarheid.

Gods Rijk in de microkosmos.

Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.

Jeruzalem = Amsterdam


Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:37:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
CCRider:

The Passion Of The HarrieChrist
Heel mooi.....
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:39:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Socrates:

Tetzmol:

Socrates:

psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

"Morosofie volgens Harrie"?

Harrie's wondere wereld (ondeelbaar deelbaar)


Ik kon het niet laten, ik heb harrie maar een aardige brief geschreven in de zeepkist. Misschien heeft hij er wat aan?
Socrates: wat doe je me aan.
Straks breek ik nog.....
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:40:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Pieter:

harriechristus:

3.14po:

harriechristus:

3.14po:

Jezus, hier valt niet tegen op te modereren. Harrie, hou je ego- en atoomtheorie even tot de zeepkist, wil je?
Ik ben alomtegenwoordig, want mijn nieuwe bijbel omvat alle onderwerpen, die je maar kan bedenken.

Helaas word ik naarstig gevolgd door Pipo, die dat maar niet kan verdragen en vergeten heeft even een nieuw topic voor Mij in te richten.




Is dat wat je wil? Als ik je een eigen blogreeks geef, dan blijf je uit de andere topics? Kunnen we daar een handje op schudden?
Oké.....als je me nergens anders kan verdragen.

Dan maak ik jou ook gelukkig.




Hem alleen? Nee hoor. Ons!

Het domme volk zal het nooit leren....

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:43:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
harriechristus:

Jeruzalem = Amsterdam



Of in termen van een bepaalde comic te spreken: Madstermad.
No shit, Sherlock
Op --0 18:45:14 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
harriechristus:

Pieter:

harriechristus:

3.14po:

harriechristus:

3.14po:

Jezus, hier valt niet tegen op te modereren. Harrie, hou je ego- en atoomtheorie even tot de zeepkist, wil je?
Ik ben alomtegenwoordig, want mijn nieuwe bijbel omvat alle onderwerpen, die je maar kan bedenken.

Helaas word ik naarstig gevolgd door Pipo, die dat maar niet kan verdragen en vergeten heeft even een nieuw topic voor Mij in te richten.




Is dat wat je wil? Als ik je een eigen blogreeks geef, dan blijf je uit de andere topics? Kunnen we daar een handje op schudden?
Oké.....als je me nergens anders kan verdragen.

Dan maak ik jou ook gelukkig.




Hem alleen? Nee hoor. Ons!

Het domme volk zal het nooit leren....

Leer ermee te leven. Zoals wij met jou moeten leren leven.
No shit, Sherlock
Op --0 18:46:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Pieter:

harriechristus:

Socrates:

psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

"Morosofie volgens Harrie"?
Hoe de schande (net als het kruis van Jezus) tot een zegen der mensheid werd.




Harrie, wees eens gelukkig met wat je aan platform geboden wordt. Gebruik je naam, maar misbruik deze nooit.
Gelukkig zal ik pas zijn als er iemand is die begrijpt wat ik schrijf.

En die ouwe Jezus is vast wel gelukkig met Mij.

Ik heb Hem nog niet horen klagen....
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:47:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
harriechristus:

Pieter:

harriechristus:

Socrates:

psixty4:

@pipo; m'n laatste opmerking was eigenlijk voor harrie, net zoiets als een klein kind wat blijft jengelen omdat het zijn/haar zin niet krijgt.

Als jij het wetenschappelijk ziet, en hem een nieuw topic geeft, dan ben ik benieuwd naar de titel daarvan.

"Morosofie volgens Harrie"?
Hoe de schande (net als het kruis van Jezus) tot een zegen der mensheid werd.




Harrie, wees eens gelukkig met wat je aan platform geboden wordt. Gebruik je naam, maar misbruik deze nooit.
Gelukkig zal ik pas zijn als er iemand is die begrijpt wat ik schrijf.

En die ouwe Jezus is vast wel gelukkig met Mij.

Ik heb Hem nog niet horen klagen....


Jij begrijpt het toch? Dus wees gelukkig met jezelf.
No shit, Sherlock
Op --0 18:48:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Pieter:

harriechristus:

Jeruzalem = Amsterdam



Of in termen van een bepaalde comic te spreken: Madstermad.
Gelukkig dat er nog één Amsterdammer bij zijn verstand is.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 18:49:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
harriechristus:

Pieter:

harriechristus:

Jeruzalem = Amsterdam



Of in termen van een bepaalde comic te spreken: Madstermad.

Gelukkig dat er nog één Amsterdammer bij zijn verstand is.

Harrie, er is een bijzonder nuttig en vruchtbare mens aan jou verloren gegaan. Ik vind het oprecht jammer dat jij jouw intellect niet aan andere nuttige dingen voor de maatschappij hebt besteed.
No shit, Sherlock
Op --0 18:56:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Pieter:


Jij begrijpt het toch? Dus wees gelukkig met jezelf.
Ik ben gelukkig met mezelf, hoor.

Maar ik zou nog gelukkiger zijn als ik het ook nog eens met anderen kon zijn.

En daarvoor is mijn atoomtheorie ook bedoeld (een sociaal godsbegrip te zijn, dus geen egotrip).



(bericht gewijzigd op 25-7-2011 19:16:01)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 19:13:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: *proest!*
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 19:16:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Pieter:

harriechristus:

Pieter:

harriechristus:

Jeruzalem = Amsterdam



Of in termen van een bepaalde comic te spreken: Madstermad.

Gelukkig dat er nog één Amsterdammer bij zijn verstand is.

Harrie, er is een bijzonder nuttig en vruchtbare mens aan jou verloren gegaan. Ik vind het oprecht jammer dat jij jouw intellect niet aan andere nuttige dingen voor de maatschappij hebt besteed.
Daaruit blijkt toch duidelijk dat je er helemaal niets van begrijpt.

Ten eerste leef ik nog en ben nog niet verloren (als persoon dan).

En ten tweede is ook de waarheid van mijn atoomtheorie niet verloren (deze blijft zelfs in alle eeuwigheid bestaan).

En die atoomtheorie gaat echt alle maatschappelijke nuttigheid te boven.

En als je het niet begrijpt: geloof Mij dan maar.



(bericht gewijzigd op 25-7-2011 19:21:25)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 19:19:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Pieter:


Leer ermee te leven. Zoals wij met jou moeten leren leven.
Als kat en muis, maar dat is toch echt niet wat de bedoeling is.



(bericht gewijzigd op 25-7-2011 19:22:19)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 19:20:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden