Dat er van tijd tot tijd ongeïdentificeerde objecten door de lucht vliegen behoeft volgens mij geen betoog meer. UFO's (in de letterlijke betekenis van de afkorting) worden al sinds jaar en dag over de gehele wereld gezien, gefilmd en beschreven. Dankzij de vele publicaties en films over het onderwerp hechten steeds meer mensen geloof aan het fenomeen.

Op zich is daar niets mis mee. Het probleem is echter dat steeds meer mensen UFO's zien als voertuigen bestuurd door buitenaardsen (1) en dankzij de vele vormen van (des)informatie en tegenstrijdige geluiden denkt een groot deel van de mensen dat regeringen meer geheime informatie heeft over deze buitenaardsen (2). Het is in deze brij van (on)wetendheid dat er een gevaar schuilt.

Alien van Roswell onder de loep?
Alien van Roswell onder de loep?
( Als we de verhalen mogen geloven storten er meer UFO's neer dan vliegtuigen )

Het zou inderdaad geweldig zijn als blijkt dat UFO's inderdaad op de één of andere manier in verband kunnen worden gebracht met buitenaardsen. Maar wie een beetje nuchtere en vooral open kijk op de zaak heeft komt al gauw een paar onbegrijpelijke ongerijmdheden tegen. Laten we even een paar stellingen en beweringen onder de loep nemen;

UFO'S zijn zeer geavanceerde ruimteschepen van een technologisch vergevorderde buitenaardse beschaving. Als deze stelling klopt dan val deze niet te rijmen met de vele vermeende UFO crashes.

De onderzoekers Anton A. Anfalov M.S. & Philip Mantle tellen vanaf 1941 tot en met 1995 minimaal 48 gecrashde danwel door militairen neergeschoten UFO's in voormalige oostblok landen.

Hoewel UFO's meestal in duizenden stukje uiteenspatten zijn er ook crashes waarbij naar men zegt lichamen van buitenaardsen worden geborgen. Het beroemste geval is natuurlijk de In 1947 vermeende UFO crash in Roswell (Texas) waarbij vier lichamen werden geborgen. Maar ook in andere delen van de wereld van Zuid Afrika tot Engeland en van Mexico tot Noord Afrika komen berichten van vermeende crashes waarbij de lichamen van buitenaardsen zouden zijn geborgen. Afgaande op de bekenste publicaties zouden er mondiaal vanaf 1945 meer dan 100 lichamen zijn geborgen van buitenaardsen die ter aarde waren gestort.

De laatste mogelijk UFO crash vond afgelopen week plaats in Iran... als we het persbericht mogen geloven.

Hoewel nog steeds niet zeker is dat buitenaardsen de UFO's besturen kunnen we op basis van verslagen veilig aannemen dat er in ieder geval geen sprake is geavanceerde ruimteschepen en technologisch gezien rammelt er ook nog van alles aan.

Stelling twee dan maar eens toetsen, UFO's zijn de ruimteschepen van een hoogontwikkelde beschaving.

Op de vraag waarom buitenaardsen zich niet gewoon even voorstellen aan de mensheid krijgt men vaak de doodoener te horen dat toen de eerste ontdekkingreizigers met hun schepen langs tal van onbekende eilandjes voeren de bemanning ook geen moeite deed om in contact te komen met de primitieve inboorlingen die daar hun ogen uit keken naar die verbluffende schepen en hun vreemde bemanning.

Daar zit wat in maar is niet te rijmen met de vele verhalen dat buitenaardsen wel degelijk contacten met de mensheid onderhouden. Het hoogontwikkelde buitenaardse volkje kiest er in de regel voor om in contact te treden met.. euh.. laten we het vriendelijk zeggen ‘nogal vage lieden uit de marges van de samenleving’.

De bekendste is misschien wel Billie Meier de Zwitserse boer die al decennia lang in contact zegt te staan met aliens. Als wel hem mogen geloven dan vliegen de schotels bij hem af en aan en krijgt hij wijsheden door waar onze oren van klapperen. Niet dat het de mensheid een stap verder heeft gebracht maar de Zwitserse boer boert er goed bij.

UFO van Billie Meier
( Billie maakte foto's van de 'ruimteschepen'' die hem bezochten.. Anderen zien er meer een taartvorm in en wie googled op Billie Meier en Hoax kan zijn/haar hart ophalen. )

Stichter Claude Raël werd twintig jaar geleden bezocht door een UFO, waaruit enkele naakte jonge mannen met baarden stapten die hem onthulden dat zij de Goden zijn die alles schiepen. En voila de Raëliaanse beweging was een feit.Van tijd tot tijd komen de aanhangers van deze beweging in het nieuws omdat ze zeggen mensen te kunnen klonen. Hoewel Claude Raëlzich mag verheugen op een vette portemonnee en een goedgevuld bed hebben ook zijn contacten met de hoogontwikkelde aliens niet geleidt tot een betere wereld.

Rael en zijn UFO
( Bij gebrek aan echt toont Raël trots zijn nep UFO )

In Nederland is het met name de zwart/bruine site van Anton Teuben die ons aardlingen op de hoogte houden van het Ashtar Command. Het Asthar command zou weer deel uitmaken van de Galactische Federatie. Afgaande op de vele verhalen uit die hoek kunnen niets dan positieve dingen van hen verwachten. Afgelopen december zouden ze zelfs op Aarde komen om ons mensheid bij de hand te nemen. Kennelijk gaat ook buitenaardse hoogontwikkeldheid gepaard met verstrooidheid...ze zijn wederom niet komen opdagen.


( Onze 'redder' van het 'Command')

Het Ashtar command zou een broeder/ zusterschap van lichtwezens zijn dat als doel heeft om vernietiging van de aarde te voorkomen. Dit command is ingesteld rond de Aarde toen voor het eerst de mogelijkheid op totale vernietiging van de Aarde bestond. Dat was in 1943 toen de waterstofbom ontwikkeld was. Het Ashtar command voorspelde de vernietiging van de Aarde en heeft deze voorspelling in de jaren '70 doorgegeven aan het medium Tuela. Zij heeft deze boodschap opgeschreven en bekend gemaakt. Dit heeft het Ahstar command gedaan om te voorkomen dat de voorspelling uitkwam. Dat werkte, waarschijnlijk is het noodplan om de aarde te redden niet meer nodig. Althans volgens de cirkelredenering van adept Tonnie Eikelenboom tijdens een lezing. het is in ieder geval een wonder dat na dergelijke kromme logica uberhaupt mensen nog geloof hechten aan het 'command'.

Enfin, het moge duidelijk zijn. Vele voelen zich geroepen maar weinigen zijn daadwerkelijk uitverkoren. Tot nu toe heeft de mensheid niet tastbaar kunnen meegenieten van de superieure kennis van buitenaardsen. Sommige menen dat de oorzaak daarvan is omdat de buitenaardsen het helemaal niet goed met ons voor mensheid voor hebben.

Zo zouden er aliens op aarde zijn die vanuit ondergrondse steden zitten te broeden op hun snode plannen. Het beruchtste verhaal is misschien wel dat van de Amerikaanse underground base Dulce. Als we de verhalen mogen geloven ligt er, voor het oog verborgen, onder het woestijn oppervlak een stad zo groot als Manhattan verborgen.

UFO onderzoeker Vallee sprak met instandhouders van dit verhaal Bill Moore en Linda Howe en stelde de simpele maar o zo vervelende vraag; "wie zet het vuilnis buiten?" Een stad zo groot als Manhattan zou dagelijks tonnen afval produceren... waar blijft de afvalstroom? Daar zouden toch sporen van te zien moeten zijn? Het antwoord bleef uit.

Ook op de vraag van Vallee waarom op satelliet foto's geen spoor werd gevonden van deze stad kwam geen bevredigend antwoord. het zwakke argument dat de Amerikaanse regering satellietbeelden achterhield veegde Vallee van tafel door te stellen dat ook de Franse SPOT satelliet geen bewijs van een andergrondse stad liet zien. Wel laat de satelliet duideijk via warmtebeeld de in Cheyenne mountain ingegraven NORAD vestiging zien. Maar in Dulce blijven dat soort beelden uit. Vallee kan soms een nare man zijn.

Het gevaar van UFO acceptatie.

Men produceert een enorme brij aan UFO zin en onzin. Als de helft van de tijd en het geld die men nu aan het ventileren van fraaie verhalen daadwerkelijk zou besteden aan serieus onderzoek dan zouden we vermoedelijk al een stap verder zijn. Maar helaas, er valt meer te winnen door zin/onzin te verkopen.

Juist omdat mensen steeds meer open staan voor het UFO fenomeen en bruikbare informatie ontbreekt onstaat er een goede voedingsbodem voor UFO culten die potentieel kunnen uitgroeien tot semi-religies.

William Sims Bainbridge schreef daar een paar intressante stukken over die u hier en hier kunt vinden. Als voorbeeld is de de scientologie 'kerk' beweging van Ron Hubbart. Dankzij beroemdheden groeit de beweging flink. Ter illustratie even een persbericht van 25-01-2007:

Scientology België infiltreert in scholen

Tom Cruise: wereldberoemde aanhanger van Scientology.VLD-senator Luc Willems is ongerust over de toenemende activiteiten van de Scientologykerk in België. Volgens Willems probeert Scientology onder het mom van de strijd tegen drugs leden te winnen en haar boodschap te verspreiden bij kinderen op school.

Anti-drugsvereniging
Hij maakt zich zorgen omdat de anti-drugsvereniging Narconon, die gelieerd is aan Scientology, weer actief is in België en medewerkers ronselt. "Narconon werkt volgens de leer van Ron Hubbard, de stichter van de Scientologykerk. Alle ondernemingen die op die manier gelieerd zijn aan Scientology hebben de uitdrukkelijke opdracht om de religie van Hubbard te promoten."

Omstreden
Narconon was eerder al actief als vzw in ons land, maar werd ontbonden in 1988, enkele jaren nadat in Frankrijk een drugsverslaafde was omgekomen bij de omstreden rehabilitatietechniek. Narconon is wereldwijd actief en kwam begin deze maand nog in opspraak in Groot-Brittannië: daar bleken ze al vijfhonderd scholen en vele duizenden kinderen bezocht te hebben voor iemand besefte dat het om volgelingen van Scientology ging. Aldus het bericht.

Raëliaanse beweging, Asthar Command, Scientologie, Landmark en anderen gebruiken allemaal het concept van buitenaardsen om zielen (lees geld en macht) te winnen. En evenredig met de algemene acceptatie van het UFO fenomeen groeit hun potentieel. Wie een beetje goed verhaal heeft kan zich verheugen in volgelingen die alles voor zoete koek slikken.


In feite word de weg voor deze sektarische bewegingen gratis en voor niets geplaveid door de noeste arbeid van de serieuze UFO onderzoekers. Maar ook omgekeerd wordt door 'Galactische Federatie gejoel' van de Billie Meier-achtige messiassen (hee Anton) onder ons serieus onderzoek in diskrediet gebracht..en wie spint daar garen bij? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Dat er UFO's (in de letterlijke betekenis van de afkorting) zijn behoeft geen betoog. Maar laten we alstublieft een beetje kritisch zijn en nuchter blijven nadenken.

Geloven is goed, controleren is beter.

(1) 60 procent Amerikanen geloof in buitenaards leven:
(2) 80 procent gelooft dat regeringen informatie heeft over buitenaardsen:
Invasion: bmufo777

doc. uit 2007 over billy meier.



http://stagevu.com/video/jevpomltjanj


(bericht gewijzigd op 15-2-2009 0:08:21)
Op 14-02-2009 22:12:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Invasion:

bmufo777

doc. uit 2007 over billy meier.



http://stagevu.com/video/jevpomltjanj

billy meier, ik weet nog steeds niet wat ik er van denken moet, aan de ene kant heeft hij bepaalde dingen gedaan/verteld waar je moeilijk omheen kunt, aan de andere kant heb je zijn ex die hem geen goed woord gunt, en alles oplichterij noemt...

tsja...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 15-02-2009 18:09:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Billy Meier ook bekend als de éénarmige bandiet. Ashtar command is nog zo'n lachertje. Ashtar is een oude kanaanitische godin ook bekend als Ashtarte, Astaroth etc. Kortom canneling met een demon. Als je één ding niet moet doen is wel waarde hechten aan wat demonen beweren. Dus Teuben, zoek gewoon een baan en val mensen niet lastig met je gezwets en geldklopperij.

Tetzmol.
(bericht gewijzigd op 16-2-2009 15:09:41)
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 15-02-2009 19:35:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Tetzmol:

Billy Meier ook bekend als de éénarmige bandiet.

Tetzmol.

nooit geweten dat billy meier een gokkast was
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 16-02-2009 0:44:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Jaja, nu ook de GFG: Galactische Federatie Groningen. Er is een grond-trooper gestationeerd.
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=20597

Ze zien ze steeds meer vliegen daar in Groningen.
ech?
Op 15-04-2009 13:35:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Snadert: Het Ufo fenomeen zit veel dieper dan wat onschuldige bezoekjes van geavanceerde aliens. De duizenden Ufo foto's en filmpjes die ik bekeken heb, de vele tientallen zo niet honderden boeken geven een beeld van een veel complexer fenomeen dan een buitenaardse beschaving.

In mijn optiek zijn er maar een beperkt aantal auteurs die in de goede richting zitten: John Keel en Jacques Vallee. Zij laten zien dat het Ufo fenomeen iets is dat met ons speelt, een kat-en-muis spelletje. Iets dat zich nét buiten de kring van de zaklantaarn ophoudt. Hoe meer we denken te weten te komen over het fenomeen, hoe onduidelijker het wordt.

Waarom landt er geen enkele UFO op een duidelijk zichtbare plaats? Waarom zijn UFO foto's vrijwel altijd vaag (een enkele daargelaten)? Dit zit in de aard van het fenomeen. Ik zou bijzonder teleurgesteld zijn als het toch een geavanceerde beschaving blijkt te zijn, met toevallig heel wat typen ruimtevaartuigen...

Samen met Peter doe ik onderzoek naar de aard van het fenomeen. Kijk eens op http://www.luchtvissen.nl en verbaas je over de vele foto's die met name Peter maakt van duidelijk aanwezige fenomenen die zich altijd graag manifesteren op de foto. Maar helaas weet het fenomeen dat het gefotografeerd wordt en houdt zich lekker onduidelijk, vaag en wazig. In mijn optiek hoort het UFO fenomeen bij onze Aarde en is het een manifestatie van krachten of anderszins die altijd bestaan hebben.

Op 01-09-2009 16:11:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Snadert:

Het Ufo fenomeen zit veel dieper dan wat onschuldige bezoekjes van geavanceerde aliens. De duizenden Ufo foto's en filmpjes die ik bekeken heb, de vele tientallen zo niet honderden boeken geven een beeld van een veel complexer fenomeen dan een buitenaardse beschaving.

In mijn optiek zijn er maar een beperkt aantal auteurs die in de goede richting zitten: John Keel en Jacques Vallee. Zij laten zien dat het Ufo fenomeen iets is dat met ons speelt, een kat-en-muis spelletje. Iets dat zich nét buiten de kring van de zaklantaarn ophoudt. Hoe meer we denken te weten te komen over het fenomeen, hoe onduidelijker het wordt.

Waarom landt er geen enkele UFO op een duidelijk zichtbare plaats? Waarom zijn UFO foto's vrijwel altijd vaag (een enkele daargelaten)? Dit zit in de aard van het fenomeen. Ik zou bijzonder teleurgesteld zijn als het toch een geavanceerde beschaving blijkt te zijn, met toevallig heel wat typen ruimtevaartuigen...

Samen met Peter doe ik onderzoek naar de aard van het fenomeen. Kijk eens op http://www.luchtvissen.nl en verbaas je over de vele foto's die met name Peter maakt van duidelijk aanwezige fenomenen die zich altijd graag manifesteren op de foto. Maar helaas weet het fenomeen dat het gefotografeerd wordt en houdt zich lekker onduidelijk, vaag en wazig. In mijn optiek hoort het UFO fenomeen bij onze Aarde en is het een manifestatie van krachten of anderszins die altijd bestaan hebben.

de luchtvissen zijn niets anders dan een technische beperking van onze camera's, ik durf jou 1000 euro te verwedden dat je bij die "luchtvissen" gewoon een insect ziet als je een highspeed camera gaat gebruiken, want dat plaatje ontstaan doordat de bewegingen te snel zijn voor de gebruikte camera, een hogesnelheidscamera heeft dat probleem niet...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 15-12-2009 20:47:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan: Medium Cottrell (en Shanti) over Billy Meier die meent dat zijn foto's niet zelf gefabriceerd zijn:



Dat heeft me toch wel aan het denken gezet. Ik kon me namelijk (tot nu toe) altijd wel vinden in Cottrell's doorgevingen. Rare zaak.

Als ik nu op Wikipedia zijn info lees ( http://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Meier ) dan staat er dat er tevens foto's in omloop gebracht zijn die niet de zijne zijn, om hem zo in diskrediet te brengen. (Ik viel namelijk altijd enorm over die foto's waarbij de focus verkeerd was zoals dat de achtergrond scherper was in verhouding tot de voorgrond e.d.)
(bericht gewijzigd op 13-2-2010 3:35:34)
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 13-02-2010 1:20:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
peter:
Ron B.:

Tetzmol:

Billy Meier ook bekend als de éénarmige bandiet.

Tetzmol.

nooit geweten dat billy meier een gokkast was

stel dat je alles hebt maaar je heb er niet voor geleert maar je
weet wel wat het is en hoe het werkt
je probeert het aan de man te bringen maar ja het is veel te veel
hoe zou de wetenschap met zoon pesoon om gaan
het is jesus het is buitenaatswezen.
je zou zo nooit een demensi kunnen vrij geven word niet gezien als wetenschap .ik ben in begin 2009 en 2010 nu al een paarkeer bij de sterrenwacht wezen aangeklopt .heb foto gestuurt ik zou bericht truch krijgen maar hoor maar
niks . echt vaag
het lijkt er op dat een eigenverreikig is
ik kan je veel laten zien en je het man tot man zo
uitlegen .daar is die peroon bij de sterren wacht bang voor
zijn ze bang voor wat ik weet en zo kan vertellen
en kan laten zien.
hoe kan hij dat zo snel uitlegen ?
ik ben nog druk bezich want ik had
verwacht dat de wetenschap er voor de ,mensen waren
maar dan moet je wel geleert hebben
anders ben niks en mag je voor de gek houden
.wel intese tonen en uithoren en dana dumpen.
maar ja ik ben slimer want ik heb zelf gedaan
ik had begin dit jaar al wat nasa nu vrijgeven heeft
waar we zijn er nog niet ik heb nog een troefjes
in handen .die ze zelf niet vrijgeven dink ik
.
maar ze laten niks van zich horen maar ze hebben wel intrese vaag maar waar .
blackhole
Op 13-05-2010 14:04:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
peter: .ik wil nasa niet afschilderen zij doen goed werk vind ik ze zijn eerlijk zijn met wat ze uitbringen
maar wat ik heb is wel heel dierekt met hoe het zit met veel vragen
je zit er echt boven op ook met de kleuren die zijn echt en dat zie je
ook daar moet je wel aan wennen .
maar ben ook bezich met animatie de donkere energie laat nasa ook al een beetje zien.
blackhole
Op 13-05-2010 15:01:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
peter: ufo's als ze er zijn dan haden ze ons allang ons kunnen helpen ja
nee ze kijken alleen maar en doen niks bizoders dan vliegen en wat nog meer ooo ja vliegen .lol als ze echt bestaan en ze zijn slimmer
dan zouden ze onse hele planet kunnen vervoeren naar een andere
zonnestelsel ja .
er zal heus wel wat zijn maar nog niet hier dink ik
heb nog niks geks gezien en ik heb
veel fimpjes bekeken maar niks bizodes ondekt naar wat ik weet .
blackhole
Op 13-05-2010 15:22:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Ron B.:

de luchtvissen zijn niets anders dan een technische beperking van onze camera's, ik durf jou 1000 euro te verwedden dat je bij die "luchtvissen" gewoon een insect ziet als je een highspeed camera gaat gebruiken, want dat plaatje ontstaan doordat de bewegingen te snel zijn voor de gebruikte camera, een hogesnelheidscamera heeft dat probleem niet...


Daar heb je helemaal gelijk in. Doordat een camera slechts een aantal beeldjes per seconden maakt, worden sommige snel vliegende insecten strepen, met de kenmerkende serie 'vinnen'.

Maarre, als onze camera's dergelijke tekortkomingen hebben en daardoor gekke dingen 'zien'. Waarom zijn onze ogen daar dan van gevrijwaard? Ik bedoel, kan een ufo niet iets aards zijn dat door onze ogen of zelfs hersenen anders geïnterpreteert wordt?
I might just be saying that to get you mad...
Op 14-05-2010 9:12:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
bert: Daar heb je een punt Clavius: ik ben eens met een groep bij een sighting geweest. Met een man of 20. Zeker de helft zag de "ufo" aankomen. Daarna haakten er 4 af. De rest bleef hem zien, zeker een half uur lang, terwijl de anderen zich afvroegen wat er nou eigenlijk te zien was. Jammergenoeg zijn er geen foto's gemaakt, anders hadden we nog meer materiaal gehad. Wel opmerkelijk was, dat het restant van de groep steeds gelijktijdig zei: hij duikelt naar echts, hij gaat kaarsrecht omhoog enz. enz. Vreemde gewaarwording waa iknooit heb achterhaald hoe dit op deze manier kon plaatsvinden.
Ron B.:

de luchtvissen zijn niets anders dan een technische beperking van onze camera's, ik durf jou 1000 euro te verwedden dat je bij die "luchtvissen" gewoon een insect ziet als je een highspeed camera gaat gebruiken, want dat plaatje ontstaan doordat de bewegingen te snel zijn voor de gebruikte camera, een hogesnelheidscamera heeft dat probleem niet...


Daar heb je helemaal gelijk in. Doordat een camera slechts een aantal beeldjes per seconden maakt, worden sommige snel vliegende insecten strepen, met de kenmerkende serie 'vinnen'.

Maarre, als onze camera's dergelijke tekortkomingen hebben en daardoor gekke dingen 'zien'. Waarom zijn onze ogen daar dan van gevrijwaard? Ik bedoel, kan een ufo niet iets aards zijn dat door onze ogen of zelfs hersenen anders geïnterpreteert wordt?
[/quote]
Op 14-05-2010 16:35:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
clavius:

Maarre, als onze camera's dergelijke tekortkomingen hebben en daardoor gekke dingen 'zien'. Waarom zijn onze ogen daar dan van gevrijwaard? Ik bedoel, kan een ufo niet iets aards zijn dat door onze ogen of zelfs hersenen anders geïnterpreteert wordt?

wij zien bewust ergens tussen de 30 en de 60 beelden per seconde, maar het verschil is dat het menselijk oog geen sluiter heeft, en dus een continue beeld maakt, in tegenstelling tot een foto- of videocamera, ook zijn we onbewust in staat tot een 200 frames per seconde te zien en in dat onbewuste deel van wat we zien zit ook het subliminale deel, beelden die onze hersenen wel zien maar we meestal niet bewust ervaren...

de waas die je krijgt bij een teveel bewogen foto is beweging die binnen die sluitertijd plaatsvond, in feite is elke foto (of elk videoframe) dus een momentopname, en die momentopname duurt zo lang als de sluitertijd, naast het aantal beelden per seconde heb je dus ook nog de openingstijd per frame, en hoe groter die openingstijd hoe meer bewegend beeld er in 1 stilstaand frame gaat komen, en dus hoe groter de waas...

alles wat wij zien word eerst door onze hersenen vertaalt, en de manier waarop dit waarschijnlijk gebeurt is doordat onze hersenen hetgeen ze zien proberen te koppelen aan een bekend beeld, als je in een oogopslag over een tafel vol spullen heen kijkt dan is er een grote kans dat je ogen bijvoorbeeld een glazen vaas verruilen voor een frisdrankglas omdat die associatie voor je hersenen dan blijkbaar logischer lijkt en dat dus invult, maar dit verschilt per persoon...

hoe dan ook, je hersenen lijken juist iets herkenbaars in te willen vullen in het geval van onbekende beelden, een ufo is juist iets onbekends, de logica zou zeggen dat je hersenen het juist willen verklaren, wat tegenstrijdig is met de klassificatie "unindentified"...
(bericht gewijzigd op 14-5-2010 19:59:59)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 14-05-2010 19:57:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Clavius:
Maarre, als onze camera's dergelijke tekortkomingen hebben en daardoor gekke dingen 'zien'. Waarom zijn onze ogen daar dan van gevrijwaard? Ik bedoel, kan een ufo niet iets aards zijn dat door onze ogen of zelfs hersenen anders geïnterpreteert wordt?

Dat zou inderdaad kunnen; het punt is alleen dat je alles wat je als individu 'met eigen ogen' ziet, voor waar aanneemt. Of dat de hersenen daar een fout maken of niet, 'ik zag het toch zeker!'
Ik heb langdurig met psychotische mensen gewerkt, en die zien en horen (voelen,ruiken,proeven) nogal dingen die voor mij verborgen bleven. Het verschil tussen mij en mijn collega's was, dat ik dat niet als 'ziek' bestempelde, maar eerder als een 'andere waarheid'. Ik heb vaak gewild dat ik kon zien wat zij zagen, dat ik voor even in hun hoofd kon zitten. Voor iemand die psychotisch is, is wat hij beleeft ook de waarheid.
Het komt dus in essentie terug op de vraag: wat is 'waar', wat is 'werkelijkheid'. Knappe jongen die daar een sluitend antwoord op heeft, maar we blijven zoeken
Is it electrickery?
Op 14-05-2010 21:35:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden