Het Penkridge UFO incident is een beetje vergelijkbaar met het Roswell UFO incident. Ook hier crasht een UFO en worden de resten, samen met 3 inzittenden, gerecupereerd middels een geheime militaire actie. Het verhaal van het Penkridge UFO incident begint in februari 1964 bij S.M. Brannigan, een 'third class petty officer' bij de US Navy. Branningan was gestationeerd aan boord van een spionageschip dat zich op een geheime locatie bevond rond de Caraïben. 

Branningan was aan boord belast met het vertalen van onderschepte militaire Sovjetcommunicatie en herinnert zich een onderschepte transmissie die betrekking had op een UFO die boven Europa waargenomen was en om een onbekende reden crashte. De UFO brak in twee stukken, waarvan het grootste stuk neerkwam in Penkridge. Andere stukken kwamen in West-Duitsland terecht. Branningan weet nog dat de US Air Force aanwezig was bij het opruimen van de neergestorte UFO en dat er ook 3 dode inzittenden geborgen werden.

Het Penkridge UFO incident werd door de Amerikaanse inlichtingendienst zorgvuldig in de doofpot verborgen totdat het UFO Incident in 1999 opdook in het boek 'Cosmic Crashes' van Nicholas Redfern. De auteur presenteerde in zijn boek het verhaal van een ooggetuige van de vermeende geheime bergingsoperatie van de Penkridge UFO en zijn dode bemanning in februari-maart 1964.

Penkridge (Staffordshire) bevindt zich in 'Cannock Chase', een gemengde beboste en landschappelijke regio die zich over een oppervlakte van 68 km² uitstrekt. Op het moment van het Penkridge UFO incident reed Harold South door een stuk beboste omgeving van Cannock Case. De man moest stoppen toen een militair cordon de weg afsloot en werd gevraagd zijn voertuig te keren en een alternatieve route te zoeken.

South voerde het bevel uit, maar eenmaal uit het zicht van de militairen parkeerde hij zijn voertuig en sloop hij doorheen de bomen naar de plaats waar de militairen een cordon gemaakt hadden. Bij aankomst werd hij eerst verrast - en nadien gefascineerd - door een klein driehoekig object te zien dat er buitenaards uitzag. Het object werd op een militair transportvoertuig gehesen.

South vertelt dat hij altijd een camera bij zich had en foto's van de berging nam. Toen de man weer thuis kwam bleek dat de lokale politie hem stond op te wachten. Hij werd onmiddellijk meegenomen naar het politiebureau voor ondervraging. Toen South als bewijs van zijn mysterieus avontuur gewag maakte van foto's die hij genomen had werd zijn camera en film in beslag genomen. Hij zou zijn apparatuur nooit meer terugzien.

Toen Nick Redfern en Irene Bott, van de Staffordshire UFO groep, een telefonische afspraak maakten voor een interview met South, zou hij 3 minuten later een vreemd en verontrustend telefoontje gekregen hebben van de politie waarbij hij gewaarschuwd werd om niet met Redfern en Bott te praten. Beide onderzoekers verifieerden of de politie inderdaad 3 minuten na hun telefoontje telefonisch contact hadden met South. Het telefoontje werd getraceerd tot een bureau van het 'Ministry of Defence Guards Service' in de nabijgelegen 'Whittington Army Barrack' in Lichfield.

De semi-intacte UFO en 3 dode lichamen zouden overgebracht geweest zijn naar het Porton Down Scientific Research Establishment, een door de regering gecontroleerd militair wetenschappelijk instituut. Porton Down S.R.E. is een van Groot-Brittannië's meest gevoelige en geheime installaties voor militair onderzoek. Volgens ufologen zou de installatie ook dienst doen voor gespecialiseerd onderzoek van buitenaardse objecten en lichamen. 
psixty4: Mmm, er zijn wel meer vreemde dingen gebeurd in 1964
It's all a figment of imagination!
Op 07-12-2013 9:40:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: 1 stuk valt midden in Engeland, het andere in West-Duitsland. Dan moet het al op grote hoogte gebroken/gevallen zijn. En toch nog 3 inzittenden op 1 plek geborgen?
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 07-12-2013 10:57:36 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
hugo:
1 stuk valt midden in Engeland, het andere in West-Duitsland. Dan moet het al op grote hoogte gebroken/gevallen zijn. En toch nog 3 inzittenden op 1 plek geborgen?

Niet alleen dat maar de UFO was ook nog semi-intact.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 07-12-2013 11:40:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Snadert: Even kijken: 'de semi-intacte ufo etc.' Eén stuk in Duitsland en het andere in West-Duitsland etc. Mmmm. Zoals Hugo al opmerkt moet de ufo dan al op grote hoogte in 2 stukken gebroken zijn. Maar dat klopt dan weer niet met semi-intact en 3 lijken die nog geborgen kunnen worden.
Kortom: een verhaal met een luchtje.
Op 07-12-2013 11:47:30 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos:
Snadert:
Even kijken: 'de semi-intacte ufo etc.' Eén stuk in Duitsland en het andere in West-Duitsland etc. Mmmm. Zoals Hugo al opmerkt moet de ufo dan al op grote hoogte in 2 stukken gebroken zijn. Maar dat klopt dan weer niet met semi-intact en 3 lijken die nog geborgen kunnen worden.
Kortom: een verhaal met een luchtje.

Vergeet niet dat er wel een ooggetuige is. Die zag namelijk ook dat er in die bossen een transportvliegtuig was geland om de semi intacte wonder UFO mee te nemen. Ik bedoel, hij heeft het wel gezien hé. Dus...
Op 07-12-2013 12:28:21 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Snadert: Ja. Dus is die ooggetuige een duimzuiger, een innemer van alcoholische versnaperingen of doodgewoon een fantast. Óf het verhaal klopt niet. Wat is er in Duitsland precies gebeurt met die resten? Vragen... vragen...
Op 07-12-2013 17:38:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Snadert:
Ja. Dus is die ooggetuige een duimzuiger, een innemer van alcoholische versnaperingen of doodgewoon een fantast. Óf het verhaal klopt niet. Wat is er in Duitsland precies gebeurt met die resten? Vragen... vragen...

Die hebben de Russen opgehaald. Putin gebruikt ze nu als scooter
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 07-12-2013 18:27:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
freddy-:
Antilochos:
Snadert:
Even kijken: 'de semi-intacte ufo etc.' Eén stuk in Duitsland en het andere in West-Duitsland etc. Mmmm. Zoals Hugo al opmerkt moet de ufo dan al op grote hoogte in 2 stukken gebroken zijn. Maar dat klopt dan weer niet met semi-intact en 3 lijken die nog geborgen kunnen worden.
Kortom: een verhaal met een luchtje.

Vergeet niet dat er wel een ooggetuige is. Die zag namelijk ook dat er in die bossen een transportvliegtuig was geland om de semi intacte wonder UFO mee te nemen. Ik bedoel, hij heeft het wel gezien hé. Dus...

Nee, op een transportvoertuig, dat is géén transportvliegtuig.

zo creëer je misverstanden. Eén reactie later " is die ooggetuige een duimzuiger, een innemer van alcoholische versnaperingen of doodgewoon een fantast."
Wel even opletten, hiero!
(bericht gewijzigd op 7/12/2013 19:6)
Op 07-12-2013 18:57:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos:
freddy-:
Antilochos:
Snadert:
Even kijken: 'de semi-intacte ufo etc.' Eén stuk in Duitsland en het andere in West-Duitsland etc. Mmmm. Zoals Hugo al opmerkt moet de ufo dan al op grote hoogte in 2 stukken gebroken zijn. Maar dat klopt dan weer niet met semi-intact en 3 lijken die nog geborgen kunnen worden.
Kortom: een verhaal met een luchtje.

Vergeet niet dat er wel een ooggetuige is. Die zag namelijk ook dat er in die bossen een transportvliegtuig was geland om de semi intacte wonder UFO mee te nemen. Ik bedoel, hij heeft het wel gezien hé. Dus...

Nee, op een transportvoertuig, dat is géén transportvliegtuig.

zo creëer je misverstanden. Eén reactie later " is die ooggetuige een duimzuiger, een innemer van alcoholische versnaperingen of doodgewoon een fantast."
Wel even opletten, hiero!

Hmm. Terechte opmerking. Vreemd hoe ik mij zo heb kunnen vergissen. Kan risico van snellezen zijn (wat ik in regel altijd doe), je hersenen vullen op basis van enkele woorden alles aan.
Toch wil ik Thomas vragen of hij niet toevallig de tekst heeft aangepast naderhand, want gebeurt mij niet vaak. Stoort mij namelijk, zo'n vergissing.

Verhaal wordt er overigens niet veel beter op vrees ik...

EDIT: mij fout stoorde mij zozeer dat ik via google heb gezocht naar dit verhaal en ja hoor, in andere, Engelstalige bronnen is het dus een vliegtuig... Tja, wat wil je dat ik zeg?
(bericht gewijzigd op 7/12/2013 20:55)
Op 07-12-2013 20:50:57 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry: #complotmodus aan.

De technologie heeft wel een vlucht genomen sindsdien, misschien gekopieerd van ons intergalactische vrinden?
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 08-12-2013 14:23:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Antilochos:
freddy-:
Antilochos:
Snadert:
Even kijken: 'de semi-intacte ufo etc.' Eén stuk in Duitsland en het andere in West-Duitsland etc. Mmmm. Zoals Hugo al opmerkt moet de ufo dan al op grote hoogte in 2 stukken gebroken zijn. Maar dat klopt dan weer niet met semi-intact en 3 lijken die nog geborgen kunnen worden.
Kortom: een verhaal met een luchtje.

Vergeet niet dat er wel een ooggetuige is. Die zag namelijk ook dat er in die bossen een transportvliegtuig was geland om de semi intacte wonder UFO mee te nemen. Ik bedoel, hij heeft het wel gezien hé. Dus...

Nee, op een transportvoertuig, dat is géén transportvliegtuig.

zo creëer je misverstanden. Eén reactie later " is die ooggetuige een duimzuiger, een innemer van alcoholische versnaperingen of doodgewoon een fantast."
Wel even opletten, hiero!

Hmm. Terechte opmerking. Vreemd hoe ik mij zo heb kunnen vergissen. Kan risico van snellezen zijn (wat ik in regel altijd doe), je hersenen vullen op basis van enkele woorden alles aan.
Toch wil ik Thomas vragen of hij niet toevallig de tekst heeft aangepast naderhand, want gebeurt mij niet vaak. Stoort mij namelijk, zo'n vergissing.

Verhaal wordt er overigens niet veel beter op vrees ik...

EDIT: mij fout stoorde mij zozeer dat ik via google heb gezocht naar dit verhaal en ja hoor, in andere, Engelstalige bronnen is het dus een vliegtuig... Tja, wat wil je dat ik zeg?

Volgens sommige definities is een vliegtuig ook een voertuig.
http://www.encyclo.nl/begrip/voertuig
Is it electrickery?
Op 08-12-2013 15:59:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos:
Emie :
Antilochos:
freddy-:
Antilochos:
Snadert:
Even kijken: 'de semi-intacte ufo etc.' Eén stuk in Duitsland en het andere in West-Duitsland etc. Mmmm. Zoals Hugo al opmerkt moet de ufo dan al op grote hoogte in 2 stukken gebroken zijn. Maar dat klopt dan weer niet met semi-intact en 3 lijken die nog geborgen kunnen worden.
Kortom: een verhaal met een luchtje.

Vergeet niet dat er wel een ooggetuige is. Die zag namelijk ook dat er in die bossen een transportvliegtuig was geland om de semi intacte wonder UFO mee te nemen. Ik bedoel, hij heeft het wel gezien hé. Dus...

Nee, op een transportvoertuig, dat is géén transportvliegtuig.

zo creëer je misverstanden. Eén reactie later " is die ooggetuige een duimzuiger, een innemer van alcoholische versnaperingen of doodgewoon een fantast."
Wel even opletten, hiero!

Hmm. Terechte opmerking. Vreemd hoe ik mij zo heb kunnen vergissen. Kan risico van snellezen zijn (wat ik in regel altijd doe), je hersenen vullen op basis van enkele woorden alles aan.
Toch wil ik Thomas vragen of hij niet toevallig de tekst heeft aangepast naderhand, want gebeurt mij niet vaak. Stoort mij namelijk, zo'n vergissing.

Verhaal wordt er overigens niet veel beter op vrees ik...

EDIT: mij fout stoorde mij zozeer dat ik via google heb gezocht naar dit verhaal en ja hoor, in andere, Engelstalige bronnen is het dus een vliegtuig... Tja, wat wil je dat ik zeg?

Volgens sommige definities is een vliegtuig ook een voertuig.
http://www.encyclo.nl/begrip/voertuig

Emie, dat is het punt niet. Ik gaf aan dat het nogal ongeloofwaardig is dat een transportvliegtuig ergens in de bossen even doet landen en opstijgen voor het oppikken van iets. Vervolgens werd ik, naar blijkt onterecht, er op gewezen dat het geen vliegtuig betrof, maar een voertuig.

Maar je hebt gelijk; een vliegtuig is ook een voertuig.
Op 08-12-2013 22:12:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: Thomas schrijft: Ook hier crasht een UFO en worden de resten, samen met 3 inzittenden etc.
Ja, dan staat het dus vast, dat het een UFO betrof!
Live kost Time
Op 09-12-2013 13:29:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Patrick NL: Het Penkridge UFO incident nooit over gehoord.
Op 12-12-2013 13:50:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Patrick NL:
Het Penkridge UFO incident nooit over gehoord.

Nu wel, en daarom zit je op GW.
It's all a figment of imagination!
Op 12-12-2013 22:06:23 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Patrick NL: Nou.. het zo het is min of meer mij leven territorium
Maar Penkridge UFO incident nee echt niet.

Bovendien er is weinig te vinden over het Penkridge incident.
Jammer.

Voor gij die het niet weten over Kecksburg UFO Incident
Daar was ik gebleven... zoveelste keer.

zie link:
Alien Mysteries S01E06 Kecksburg UFO Incident



Er zijn getuigen die een alien gezien te hebben en 1 getuigen Kecksburg
heeft verlaten en nooit meer terug te willen van angst
Zie je niet in deze link.
Op 12-12-2013 22:25:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos:
Patrick NL:
Nou.. het zo het is min of meer mij leven territorium
Maar Penkridge UFO incident nee echt niet.

Bovendien er is weinig te vinden over het Penkridge incident.
Jammer.

Voor gij die het niet weten over Kecksburg UFO Incident
Daar was ik gebleven... zoveelste keer.

zie link:
Alien Mysteries S01E06 Kecksburg UFO Incident



Er zijn getuigen die een alien gezien te hebben en 1 getuigen Kecksburg
heeft verlaten en nooit meer terug te willen van angst
Zie je niet in deze link.

Wat ik jammer vind en wat, denk ik, de zaak echt schade aan doet, is dat bij dit soort documentaires de toon een sausje van sensatie krijgt en daarmee enerzijds gekleurd maar anderzijds en vooral aan geloofwaardigheid verliest.
Patrick NL, ik waardeer je bijdrages en begrijp je zoektocht zeer goed, maar je zou, mij tenminste, meer helpen met een bron die meer objectiviteit uitstraalt. Als je nog goede tips kent, ik hou mij aanbevolen.
(bericht gewijzigd op 12/12/2013 23:16)
Op 12-12-2013 23:15:22 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Patrick NL:
Antilochos:
Patrick NL:
Nou.. het zo het is min of meer mij leven territorium
Maar Penkridge UFO incident nee echt niet.

Bovendien er is weinig te vinden over het Penkridge incident.
Jammer.

Voor gij die het niet weten over Kecksburg UFO Incident
Daar was ik gebleven... zoveelste keer.

zie link:
Alien Mysteries S01E06 Kecksburg UFO Incident



Er zijn getuigen die een alien gezien te hebben en 1 getuigen Kecksburg
heeft verlaten en nooit meer terug te willen van angst
Zie je niet in deze link.

Wat ik jammer vind en wat, denk ik, de zaak echt schade aan doet, is dat bij dit soort documentaires de toon een sausje van sensatie krijgt en daarmee enerzijds gekleurd maar anderzijds en vooral aan geloofwaardigheid verliest.
Patrick NL, ik waardeer je bijdrages en begrijp je zoektocht zeer goed, maar je zou, mij tenminste, meer helpen met een bron die meer objectiviteit uitstraalt. Als je nog goede tips kent, ik hou mij aanbevolen.

Heeft een andere sausje, Dat is overheden en of diensten waar de bron eigenlijk verdaan zou horen niet te vertrouwen zijn.

Een feit is zie het verhaal van president John F. Kennedy die vermoord werd in Nov. 1963.

De bron en de macht die hier achter staat gaat over lijken zo erg dat jou lijk nog nooit bestaat heeft.

Als er 6 miljard mensen hun huiswerk doen dan ziet men dat JFK/Oswald nooit of alleen gedaan zou kunnen hebben.

Maar als ik de radio of de TV aan doet dan heeft Oswald het altijd gedaan.

Met een stempel complot denkers en niet te vertrouwen.

En zo heeft de bron altijd gelijk.

Maar is dat wel zo? wees eerlijk.

En zo ook de Kecksburg UFO Incident en of Roswel.. zoveel verhalen.
je hoor 1001 getuigen dat het leger en NASA in het verhaal mee doet en die weten natuurlijk van niks.

Soms hoor je nog wel eens schuld gevoel of respijt als ze bijna dood gaan.

Maar ja dan zijn ze niet in in functie van.

(bericht gewijzigd op 13/12/2013 8:41)
Op 13-12-2013 0:25:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Patrick NL: Welke bron complot of namen wil je horen Antilochos?
(bericht gewijzigd op 13/12/2013 9:1)
Op 13-12-2013 2:06:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
freddy-:
Antilochos:
freddy-:
Antilochos:
Snadert:
Even kijken: 'de semi-intacte ufo etc.' Eén stuk in Duitsland en het andere in West-Duitsland etc. Mmmm. Zoals Hugo al opmerkt moet de ufo dan al op grote hoogte in 2 stukken gebroken zijn. Maar dat klopt dan weer niet met semi-intact en 3 lijken die nog geborgen kunnen worden.
Kortom: een verhaal met een luchtje.

Vergeet niet dat er wel een ooggetuige is. Die zag namelijk ook dat er in die bossen een transportvliegtuig was geland om de semi intacte wonder UFO mee te nemen. Ik bedoel, hij heeft het wel gezien hé. Dus...

Nee, op een transportvoertuig, dat is géén transportvliegtuig.

zo creëer je misverstanden. Eén reactie later " is die ooggetuige een duimzuiger, een innemer van alcoholische versnaperingen of doodgewoon een fantast."
Wel even opletten, hiero!

Hmm. Terechte opmerking. Vreemd hoe ik mij zo heb kunnen vergissen. Kan risico van snellezen zijn (wat ik in regel altijd doe), je hersenen vullen op basis van enkele woorden alles aan.
Toch wil ik Thomas vragen of hij niet toevallig de tekst heeft aangepast naderhand, want gebeurt mij niet vaak. Stoort mij namelijk, zo'n vergissing.

Verhaal wordt er overigens niet veel beter op vrees ik...

EDIT: mij fout stoorde mij zozeer dat ik via google heb gezocht naar dit verhaal en ja hoor, in andere, Engelstalige bronnen is het dus een vliegtuig... Tja, wat wil je dat ik zeg?

van mij hoef je niets te zeggen, het viel me op en dan enz..
ik denk dat stoerecurry het goed verwoordt: "complotmodus aan".
heb ik ook wel eens last van. geeft niet(s).
fijn weekend allemaal!
Op 14-12-2013 15:57:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos:
Patrick NL:
Welke bron complot of namen wil je horen Antilochos?

Ik ben niet zozeer op zoek, tenzij je natuurlijk met hét onweerlegbare bewijs komt. Daar zoekt natuurlijk iedereen naar. Nee, vroeger heb ik veel afgezocht op dit onderwerp en in de bulk van rotzooi ook mooie bronnen gevonden.
Wat ik meer met mijn reactie bedoelde, is dat als je met een link aankomt op deze website, doet het naar mijn optiek beter er een te kiezen die een objectieve benadering hanteert.
Op 16-12-2013 1:44:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2017Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden