De kern van de aarde is een nog onbekend terrein. Slecht 6400 km onder onze voeten is een met mysterie gevulde waarschijnlijk vloeibare kern.
Naar alle waarschijnlijkheid bestaat de binnenste kern, op 2500 km diepte, uit een nikkel-ijzer legering. Een ander mysterie is die van het kantelen van de omslaan van de polariteit van de aarde. Elke 100.000 jaar slaat deze polariteit om, en zullen we alle kompassen wereldwijd moeten vervangen. De fysica van de aardatmosfeer en het klimaat is een ander voorbeeld van een terrein waar het onderzoek in volle gang is. 
Een ander aspect waar de heren wetenschappers het nog niet over eens zijn, is het feit of de kern stolt of juist smelt. Met een temperatuur van meer dan 5000 graden Celsius en de immense druk (van meer dan 3.000.000 atmosfeer) is dit geen habitat voor de zwakke zielen. De Amerikaanse geofysicus Jerry Jacobs bedacht dat de binnenkern ontstaat door het stollen van ijzer uit de buitenkern door de geleidelijke afkoeling van het binnenste van de Aarde.
Modellen laten zien dat de kern afkoelt met een snelheid van ongeveer 100°C per miljard jaar. In het begin van de geschiedenis van de Aarde (de Aarde is 4,55 miljard jaar oud) moet daarom de complete kern gesmolten zijn geweest. De vaste binnenkern ontstond tussen de 4 en 2 miljard jaar geleden.
Omdat de kern niet vastzit aan de mantel, is het heel goed mogelijk dat deze een andere rotatiesnelheid heeft.
Dit is ook het geval, de binnenkern roteert een fractie sneller dan de mantel, per miljoen jaar ongeveer 1 booggraad.



De hitte is dermate intens dat zelfs stenen smelten. Dit uit zich in lava spuwende vulkanen waarbij het vloeibare gesteente omhoog wordt geslingerd. De warmte die onze planeet uitstraalt staat gelijk aan 44.000 miljard watt.
Onderzoekers hebben dit vastgesteld door middel van het boren van 20.000 gaten en hierbij de temperatuur te meten. Het grootste gedeelte van deze warmte komt van het verval van radioactieve elementen zoals thorium, uranium en kalium.
Al deze elementen hebben een bijzonder hoge halfwaardetijd waardoor onze moeder aarde nog lang een leefbare planeet zal blijven.
De aarde ontstond meer dan 4,5 miljard jaar geleden. Sterrenstof klonterde samen tot hemellichamen, die mettertijd steeds groter werden en uiteindelijk ook onze planeet vormden. Door de hoge dichtheid van de materie en de vele botsingen stegen de temperaturen, en veel van de warmte in het binnenste van de aarde is hiervan het gevolg. De aarde is dus nog niet helemaal afgekoeld. Er ontstaat ook warmte wanneer metalen in de vloeibare buitenkern op de rand van de vaste binnenkern stollen. Wanneer u denkt dat onze planeet uniek in dit opzicht is moeten wij u teleurstellen.
Alle planeten zijn van binnen heet, dit komt door verschillende aspecten. Planeten worden gevormd uit wolken van gas en stof. Als zo een wolk in elkaar stort botsen alle verschillende deeltjes op elkaar. Hierdoor verliezen deze snelheid en de energie die bij dit proces vrij komt wordt omgezet in warmte. Dus hoe jonger een planeet, hoe warmer de kern.
Volgens  Bernard Wood van de Macquarie Universiteit (Australië) bestaat de kern ook voor 1% uit goud. Als je al dat goud zou uitsmeren over de continenten zouden we allemaal kniediep in het edelmetaal staan (en de goudprijs zal behoorlijk zakken).
De allerdiepste mijnschacht van de wereld ligt 3.660 meter onder het Zuid-Afrikaanse aardoppervlak. Het diepste gat dat ooit in de aarde werd geboord (door de Russen) was 12.200 meter diep.
Jappiecr: Als we het allemaal nog niet weten, dan is deze theorie -wat mij betreft- niet eens zo heel gek:
Op 29-01-2014 9:19:44 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DaVince:
Jappiecr:
Als we het allemaal nog niet weten, dan is deze theorie -wat mij betreft- niet eens zo heel gek:


Nee
Religion, a placebo which causes damage.
Op 29-01-2014 9:38:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ceejay:
Elke 100.000 jaar slaat deze polariteit om, en zullen we alle kompassen wereldwijd moeten vervangen.


Even aanleren dat noord nu zuid is en je kompas ook naar zuid wijst en alles is weer ok.
(bericht gewijzigd op 29/1/2014 9:53)
Op 29-01-2014 9:52:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gio:
Ceejay:
Elke 100.000 jaar slaat deze polariteit om, en zullen we alle kompassen wereldwijd moeten vervangen.


Even aanleren dat noord nu zuid is en je kompas ook naar zuid wijst en alles is weer ok.


There's an app for that!
De oude Atheense filosofen zeiden het al: niet 'goden' maar natuurwetten geven de wereld vorm!
Op 29-01-2014 10:05:50 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4: Interessant artikel

Jammer dat het wonderschone spul thorium verbasterd wordt.

artikel:
Het grootste gedeelte van deze warmte komt van het verval van radioactieve elementen zoals theorium, uranium en kalium.

It's all a figment of imagination!
Op 29-01-2014 10:09:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vailixi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow_earth

Sorry Jappiecr, je was me al voor, ik had niet naar je filmpje gekeken vandaar.
(bericht gewijzigd op 29/1/2014 11:35)
Niemand buiten onszelf kan over ons innerlijk heersen. Wanneer we dit weten worden we vrij.
Op 29-01-2014 10:21:59 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
satijn:
Jappiecr:
Als we het allemaal nog niet weten, dan is deze theorie -wat mij betreft- niet eens zo heel gek:

Wat gaat die tekst snel, enfin, ik vraag me bij de "holle-aarde-theorie" steeds af : Vanwaar komt die lava toch? Uit die (relatief) dunne schil?
Op 29-01-2014 10:26:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Triggernl: Wanneer is iets hol? Maakt het verschil of een vaste schil gevuld is met een gas of een vloeistof?
Als het een vloeistof mag zijn dan kan je de aarde onder de huidige inzichten al hol noemen.
Op 29-01-2014 10:38:45 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Waarom zet er nooit een iemand uit de holle aarde goede filmpjes op YT?
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 29-01-2014 10:52:24 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
satijn:
hugo:
Waarom zet er nooit een iemand uit de holle aarde goede filmpjes op YT?

Geen kabel daar?
Op 29-01-2014 11:54:37 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
satijn: Ik hoop dat die ene expeditie in 2014 door gaat.
Alleen, op welke site stond dat ook al weer, wrschlk ook op niburu.
...
Op 29-01-2014 11:56:29 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry: Crabpeople.
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 29-01-2014 11:57:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Jappiecr:
Als we het allemaal nog niet weten, dan is deze theorie -wat mij betreft- niet eens zo heel gek:

Het is alleen jammer dat seismologie uitwijst dat er iets vasts in de kern zou moeten zitten.
Zie bijvoorbeeld:
http://astrogeo.oxfordjournals.org/content/49/5/5.5.2.full
http://news.discovery.com/earth/is-the-earths-core-solid.htm
http://scienceline.ucsb.edu/getkey.php?key=5
En google vind nog vuell meer
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 29-01-2014 12:32:58 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vailixi:
satijn:
Ik hoop dat die ene expeditie in 2014 door gaat.
Alleen, op welke site stond dat ook al weer, wrschlk ook op niburu.
...

Yup
http://www.niburu.nl/het-complot/5236-expeditie-naar-holle-aarde-uitgesteld-tot-2014
Niemand buiten onszelf kan over ons innerlijk heersen. Wanneer we dit weten worden we vrij.
Op 29-01-2014 13:13:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
hugo:
Waarom zet er nooit een iemand uit de holle aarde goede filmpjes op YT?


Simpel, omdat de Aarde niet hol is van binnen

vailixi:
satijn:
Ik hoop dat die ene expeditie in 2014 door gaat.
Alleen, op welke site stond dat ook al weer, wrschlk ook op niburu.
...

Yup
http://www.niburu.nl/het-complot/5236-expeditie-naar-holle-aarde-uitgesteld-tot-2014


Als ik aan de 'holle aarde' denkt, moet ik gelijk denken aan meneertje Anton Teuben en zijn imperium
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 29-01-2014 13:23:30 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
satijn:
vailixi:
satijn:
Ik hoop dat die ene expeditie in 2014 door gaat.
Alleen, op welke site stond dat ook al weer, wrschlk ook op niburu.
...

Yup
http://www.niburu.nl/het-complot/5236-expeditie-naar-holle-aarde-uitgesteld-tot-2014

Verdekke, het jaar is nog lang!!
Op 29-01-2014 13:27:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
satijn:
vailixi:
satijn:
Ik hoop dat die ene expeditie in 2014 door gaat.
Alleen, op welke site stond dat ook al weer, wrschlk ook op niburu.
...

Yup
http://www.niburu.nl/het-complot/5236-expeditie-naar-holle-aarde-uitgesteld-tot-2014

Verdekke, het jaar is nog lang!!


Zal mij NIKS verbazen dat het wederom weer wordt uitgesteld...
niboeroe punt nl kennende.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 29-01-2014 14:31:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Chris de Boden:
satijn:
vailixi:
satijn:
Ik hoop dat die ene expeditie in 2014 door gaat.
Alleen, op welke site stond dat ook al weer, wrschlk ook op niburu.
...

Yup
http://www.niburu.nl/het-complot/5236-expeditie-naar-holle-aarde-uitgesteld-tot-2014

Verdekke, het jaar is nog lang!!


Zal mij NIKS verbazen dat het wederom weer wordt uitgesteld...
niboeroe punt nl kennende.

Het wordt niet uitgesteld door niburu maar door de organisatoren van NPIEE. Niburu bericht er alleen maar over. Bij wijze van channel, als het ware.
Is it electrickery?
Op 29-01-2014 15:03:21 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
vailixi:
satijn:
Ik hoop dat die ene expeditie in 2014 door gaat.
Alleen, op welke site stond dat ook al weer, wrschlk ook op niburu.
...

Yup
http://www.niburu.nl/het-complot/5236-expeditie-naar-holle-aarde-uitgesteld-tot-2014

Als het er op aan komt is alles bij niburua toch uitgesteld?
Aliens zouden komen, ow toch niet. Aarde zou vergaan, onee volgens nieuwe berekeningen duurt het toch nog fftjes. Expiditie naar holle aarde, ow ook weer uitgesteld(pssstt, misschien is ie niet hol, niet doorvertellen hoor).

Of had ik deze realiteitsklap even moeten uitstellen?
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 29-01-2014 15:58:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Het idee van een holle aarde is een leuk sprookjesidee uit de boeken van Jules Verne, maar berust niet op de realiteit.
De aarde is simpelweg niet hol

Niburu.nl is slechts entertainment voor mij, ik heb nog nooit eerder zo verschrikkelijk veel onzin op een website gezien.
Zelfs met de beste wil van de wereld kan ik die site onmogelijk serieus nemen.
Het ergste is dat Teuben nog in die onzin geloofd ook.

Niburu.nl valt onder de categorie Humor/onzin en niet bij de alternatieve media, ja een alternatieve substroming voor mensen die graag in onzin geloven.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 29-01-2014 16:33:42 | Kudos: 4 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
Nuburu.nl:
Er zijn veel verhalen, stellingen en theorieën over Nibiru/Niburu. Wij weten dat dit object bestaat en krijgen momenteel veel informatie dat het nu niet meer om een planeet gaat maar om een sterrenschip.
Hieronder vind je een introductietekst over de Galactische Federatie. Je kunt het geloven of niet, maar de vele berichtgevingen en de toegenomen UFO-waarnemingen van de afgelopen tijd zijn bijna niet meer bij te houden. Dit zegt misschien toch wel iets?
De Galactische Federatie van Planeten
De Galactische Federatie van Planeten (GF) is een grote federatie met beschavingen van vele verschillende planeten, sterrenstelsels en universa die samen werken aan het harmonieuze bestaan van al het leven.
Er is een Galactische Federatie in elk van de bewoonde sterrenstelsels van ons universum. Deze federaties zijn onderdeel van de universele managementstructuur, zoals vestigingen onderdeel zijn van de managementstructuur van een grote corporatie. De Galactische Federatie voor het Melkwegstelsel wordt De Galactische Federatie van Werelden genoemd, maar sommige van de rassen vertegenwoordigd in onze GF noemen het wellicht anders. Vandaar het verschil in benamingen gegeven door de Zeta's, Andromedanen, etc. Elk ras, elke beschaving en elke planeet heeft een delegatie in de GF om haar te vertegenwoordigen.

Ik denk laat ik ook eens op die site kijken, jezus wat een onzin zeg...
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 29-01-2014 16:41:20 | Kudos: 5 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Persoonlijk vind ik die Teuben wel zoooo'n gigantische paardenlul....

Die man kun je echt niet serieus nemen.
(bericht gewijzigd op 29/1/2014 17:21)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 29-01-2014 17:19:21 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Oja, het artikel zelf is wel ok
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 29-01-2014 18:14:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
chriske: zou het verhaal " the hollow earth "van Admiral Byrd waar zijn?!? 1947......
bv te vinden onder www.unitynet.nl/boeken/Telos%20.../Agharta/deel%201.htm‎
Change the being by being the change
Op 29-01-2014 18:53:28 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jappiecr:
Chris de Boden:
Het idee van een holle aarde is een leuk sprookjesidee uit de boeken van Jules Verne, maar berust niet op de realiteit.
De aarde is simpelweg niet hol
.....


Nou...chris we zijn klaar! Bedankt dat je ALLE euvels de wereld uit geholpen hebt. Je zegt gewoon dat iets niet zo is en dan is het zo....net zoals alles bv wat we in school boeken hebben geleerd, onze (r)overheid ons verteld en ook wat de vriendelijke bankiers(bende) ons voorhouden... Nooit meer aan twijfelen of er voor openstaan dat dingen anders werken dan wij (kunnen) begrijpen maar gewoon aannemen wat ze je vertellen - of nog beter...wat ze opschrijven - en zeggen dat iets zo is. Tjsa....het werkt al eeuwen!
Op 29-01-2014 19:13:12 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Jappiecr:
Chris de Boden:
Het idee van een holle aarde is een leuk sprookjesidee uit de boeken van Jules Verne, maar berust niet op de realiteit.
De aarde is simpelweg niet hol
.....


Nou...chris we zijn klaar! Bedankt dat je ALLE euvels de wereld uit geholpen hebt. Je zegt gewoon dat iets niet zo is en dan is het zo....net zoals alles bv wat we in school boeken hebben geleerd, onze (r)overheid ons verteld en ook wat de vriendelijke bankiers(bende) ons voorhouden... Nooit meer aan twijfelen of er voor openstaan dat dingen anders werken dan wij (kunnen) begrijpen maar gewoon aannemen wat ze je vertellen - of nog beter...wat ze opschrijven - en zeggen dat iets zo is. Tjsa....het werkt al eeuwen!

Nou...jappiecr we zijn klaar! Bedankt dat je ALLE euvels de wereld uit geholpen hebt. Je zegt gewoon dat iets niet zo is en dan is het zo....net zoals alles bv wat we via youtube hebben geleerd, onze niburu ons verteld en ook wat de vriendelijke reaguurders(bende) ons voorhouden... Nooit meer aan twijfelen of er voor openstaan dat dingen anders werken dan wij (kunnen) begrijpen maar gewoon aannemen wat ze je vertellen - of nog beter...wat ze opschrijven - en zeggen dat iets zo is. Tjsa....het werkt al decennia!

Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 29-01-2014 19:27:35 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jappiecr:
Meneer Glimlach:
Jappiecr:
Chris de Boden:
Het idee van een holle aarde is een leuk sprookjesidee uit de boeken van Jules Verne, maar berust niet op de realiteit.
De aarde is simpelweg niet hol
.....


Nou...chris we zijn klaar! Bedankt dat je ALLE euvels de wereld uit geholpen hebt. Je zegt gewoon dat iets niet zo is en dan is het zo....net zoals alles bv wat we in school boeken hebben geleerd, onze (r)overheid ons verteld en ook wat de vriendelijke bankiers(bende) ons voorhouden... Nooit meer aan twijfelen of er voor openstaan dat dingen anders werken dan wij (kunnen) begrijpen maar gewoon aannemen wat ze je vertellen - of nog beter...wat ze opschrijven - en zeggen dat iets zo is. Tjsa....het werkt al eeuwen!

Nou...jappiecr we zijn klaar! Bedankt dat je ALLE euvels de wereld uit geholpen hebt. Je zegt gewoon dat iets niet zo is en dan is het zo....net zoals alles bv wat we via youtube hebben geleerd, onze niburu ons verteld en ook wat de vriendelijke reaguurders(bende) ons voorhouden... Nooit meer aan twijfelen of er voor openstaan dat dingen anders werken dan wij (kunnen) begrijpen maar gewoon aannemen wat ze je vertellen - of nog beter...wat ze opschrijven - en zeggen dat iets zo is. Tjsa....het werkt al decennia!


???
Op 29-01-2014 19:47:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Over het algemeen wordt door fysisch geografen aangenomen dat de binnenkern uit vast metaal bestaat vanwege de enorme druk die daar heerst. (Als je een gas samenperst krijg je vloeistof, als je een vloeistof samenperst krijg je een vaste stof.) De druk ontstaat doordat de zwaartekracht alles naar het binnenste van de aarde toe trekt: op de binnenkern drukt dus het gewicht van zo'n 6000 km aan buitenkern, mantel en korst.

Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 29-01-2014 20:20:45 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Jappiecr:
Meneer Glimlach:
Jappiecr:
Chris de Boden:
Het idee van een holle aarde is een leuk sprookjesidee uit de boeken van Jules Verne, maar berust niet op de realiteit.
De aarde is simpelweg niet hol
.....


Nou...chris we zijn klaar! Bedankt dat je ALLE euvels de wereld uit geholpen hebt. Je zegt gewoon dat iets niet zo is en dan is het zo....net zoals alles bv wat we in school boeken hebben geleerd, onze (r)overheid ons verteld en ook wat de vriendelijke bankiers(bende) ons voorhouden... Nooit meer aan twijfelen of er voor openstaan dat dingen anders werken dan wij (kunnen) begrijpen maar gewoon aannemen wat ze je vertellen - of nog beter...wat ze opschrijven - en zeggen dat iets zo is. Tjsa....het werkt al eeuwen!

Nou...jappiecr we zijn klaar! Bedankt dat je ALLE euvels de wereld uit geholpen hebt. Je zegt gewoon dat iets niet zo is en dan is het zo....net zoals alles bv wat we via youtube hebben geleerd, onze niburu ons verteld en ook wat de vriendelijke reaguurders(bende) ons voorhouden... Nooit meer aan twijfelen of er voor openstaan dat dingen anders werken dan wij (kunnen) begrijpen maar gewoon aannemen wat ze je vertellen - of nog beter...wat ze opschrijven - en zeggen dat iets zo is. Tjsa....het werkt al decennia!


???

Exact.

Van hetzelfde laken een pak.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 29-01-2014 20:21:02 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Meneer Glimlach:
Jappiecr:
Meneer Glimlach:
Jappiecr:
Chris de Boden:
Het idee van een holle aarde is een leuk sprookjesidee uit de boeken van Jules Verne, maar berust niet op de realiteit.
De aarde is simpelweg niet hol
.....


Nou...chris we zijn klaar! Bedankt dat je ALLE euvels de wereld uit geholpen hebt. Je zegt gewoon dat iets niet zo is en dan is het zo....net zoals alles bv wat we in school boeken hebben geleerd, onze (r)overheid ons verteld en ook wat de vriendelijke bankiers(bende) ons voorhouden... Nooit meer aan twijfelen of er voor openstaan dat dingen anders werken dan wij (kunnen) begrijpen maar gewoon aannemen wat ze je vertellen - of nog beter...wat ze opschrijven - en zeggen dat iets zo is. Tjsa....het werkt al eeuwen!

Nou...jappiecr we zijn klaar! Bedankt dat je ALLE euvels de wereld uit geholpen hebt. Je zegt gewoon dat iets niet zo is en dan is het zo....net zoals alles bv wat we via youtube hebben geleerd, onze niburu ons verteld en ook wat de vriendelijke reaguurders(bende) ons voorhouden... Nooit meer aan twijfelen of er voor openstaan dat dingen anders werken dan wij (kunnen) begrijpen maar gewoon aannemen wat ze je vertellen - of nog beter...wat ze opschrijven - en zeggen dat iets zo is. Tjsa....het werkt al decennia!


???

Exact.

Van hetzelfde laken een pak.

Minder dagje op school achter de rug?
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 29-01-2014 20:31:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: @Jappiecr:

Ik ken Niburu.nl en mister Teuben al veel langer als vandaag
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 29-01-2014 21:49:17 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi:
Chris de Boden:
@Jappiecr:

Ik ken Niburu.nl en mister Teuben al veel langer als vandaag


O, dus het is niet waar omdat Teuben het zegt? Omgekeerde wereld.
Een holle aarde lijkt mij zeeer onwaarschijnlijk, maar ach er is al zoveel onwaarschijnlijks waarschijnlijk gebleken.

Maar mss heeft Chris al eens een tochtje gemaakt en weet hij het daarom zo zeker.
Op 29-01-2014 22:52:55 | Kudos: -2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Meneer Glimlach:
Over het algemeen wordt door fysisch geografen aangenomen dat de binnenkern uit vast metaal bestaat vanwege de enorme druk die daar heerst. (Als je een gas samenperst krijg je vloeistof, als je een vloeistof samenperst krijg je een vaste stof.) De druk ontstaat doordat de zwaartekracht alles naar het binnenste van de aarde toe trekt: op de binnenkern drukt dus het gewicht van zo'n 6000 km aan buitenkern, mantel en korst.


Ik ben het niet helemaal eens. De binnenkern is vast ja, maar dat is niet omdat het vloeibare samengeperst is en daarmee vast wordt. De binnenkern is vast omdat de druk hoog genoeg is om het smeltpunt van de metalen te verhogen. Vergelijk het met water onder druk wat een hogere kookpunt krijgt.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 29-01-2014 22:58:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
rudiev:
Meneer Glimlach:
Over het algemeen wordt door fysisch geografen aangenomen dat de binnenkern uit vast metaal bestaat vanwege de enorme druk die daar heerst. (Als je een gas samenperst krijg je vloeistof, als je een vloeistof samenperst krijg je een vaste stof.) De druk ontstaat doordat de zwaartekracht alles naar het binnenste van de aarde toe trekt: op de binnenkern drukt dus het gewicht van zo'n 6000 km aan buitenkern, mantel en korst.


Ik ben het niet helemaal eens. De binnenkern is vast ja, maar dat is niet omdat het vloeibare samengeperst is en daarmee vast wordt. De binnenkern is vast omdat de druk hoog genoeg is om het smeltpunt van de metalen te verhogen. Vergelijk het met water onder druk wat een hogere kookpunt krijgt.

Ik heb nu al een jointje op dus ik vertrouw mezelf niet helemaal met wat ik lees. Maar volgens mij zeg je hetzelfde als meneer Glimlach alleen gebruik je andere woorden, toch?

edit: ik bedoel: je perst iets samen (= druk verhogen) en daardoor kunnen de moleculen niet meer zo ver heen en weer bewegen.


(bericht gewijzigd op 30/1/2014 0:7)
It's all a figment of imagination!
Op 29-01-2014 23:58:13 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
psixty4:
rudiev:
Meneer Glimlach:
Over het algemeen wordt door fysisch geografen aangenomen dat de binnenkern uit vast metaal bestaat vanwege de enorme druk die daar heerst. (Als je een gas samenperst krijg je vloeistof, als je een vloeistof samenperst krijg je een vaste stof.) De druk ontstaat doordat de zwaartekracht alles naar het binnenste van de aarde toe trekt: op de binnenkern drukt dus het gewicht van zo'n 6000 km aan buitenkern, mantel en korst.


Ik ben het niet helemaal eens. De binnenkern is vast ja, maar dat is niet omdat het vloeibare samengeperst is en daarmee vast wordt. De binnenkern is vast omdat de druk hoog genoeg is om het smeltpunt van de metalen te verhogen. Vergelijk het met water onder druk wat een hogere kookpunt krijgt.

Ik heb nu al een jointje op dus ik vertrouw mezelf niet helemaal met wat ik lees. Maar volgens mij zeg je hetzelfde als meneer Glimlach alleen gebruik je andere woorden, toch?

edit: ik bedoel: je perst iets samen (= druk verhogen) en daardoor kunnen de moleculen niet meer zo ver heen en weer bewegen.


Mijn inziens zeggen we niet precies hetzelfde, we zijn het wel eens dat de binnenkern vast is
Uit meneer glimlach's tekst haal ik dat de binnenkern vast is omdat deze door druk de vloeibare metalen samengeperst en dat ze daardoor vast worden. Zoals hij tussen haakjes zegt "als je een vloeistof samenperst krijg je een vaste stof", maar dat klopt niet mijn inziens.
Ik zeg dat de binnenkern vast is omdat door de druk het smeltpunt van de metalen verhoogd wordt. Vergelijkbaar met het kookpunt van water wat varieert afhankelijk van de druk.
Zie mijn link die ik eerder gaf: http://scienceline.ucsb.edu/getkey.php?key=5
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 30-01-2014 0:24:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Qvic: De tot nu toe voorbij gaande theorieën zijn mij te veel natte vinger werk. Het duimzuig gehalte neemt wel erg toe hier.
De waarheid is overal zichtbaar en toch ziet bijna niemand dit.
Op 30-01-2014 0:54:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Qvic:
De tot nu toe voorbij gaande theorieën zijn mij te veel natte vinger werk. Het duimzuig gehalte neemt wel erg toe hier.

It's all a figment of imagination!
Op 30-01-2014 1:03:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Terwijl we het ook gewoon aan Jules Verne kunnen vragen.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 30-01-2014 9:38:56 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DaVince:
Qvic:
De tot nu toe voorbij gaande theorieën zijn mij te veel natte vinger werk. Het duimzuig gehalte neemt wel erg toe hier.


Ik dacht dat jij je wel aardig kon vinden in die vergezochte theorieën. Je haalt ze zelf namelijk ook altijd van ver.
(bericht gewijzigd op 30/1/2014 9:41)
Religion, a placebo which causes damage.
Op 30-01-2014 9:40:22 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
DaVince:
Qvic:
De tot nu toe voorbij gaande theorieën zijn mij te veel natte vinger werk. Het duimzuig gehalte neemt wel erg toe hier.


Ik dacht dat jij je wel aardig kon vinden in die vergezochte theorieën. Je haalt ze zelf namelijk ook altijd van ver.

Ja dat vind ik ook, zie bv http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?i=15469#420457
uit link:

Want buiten het aardmagnetische veld is er geen magnetisch veld meer en dan kunnen we niet meer met Einsteins formule E=MC2 meten. Want niets heeft dan een massa, enkel een volume. Hiermee wil ik zeggen, dat alles wat wij kunnen zien in het heelal, dat het real time is en pas bij ons aardmagnetische veld pas de vertraging van de tijd inwerking gaat.

Daarna heb ik je een tijdje niet meer gezien ook..
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 30-01-2014 11:33:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
sufi:
Chris de Boden:
@Jappiecr:

Ik ken Niburu.nl en mister Teuben al veel langer als vandaag


O, dus het is niet waar omdat Teuben het zegt?


Yup

Die man al lang door de mand gevallen met zijn sprookjes waar hij kennelijk zelf nog in geloofd ook en zijn praktijken die hij er op na houdt.

psixty4:
rudiev:
Meneer Glimlach:
Over het algemeen wordt door fysisch geografen aangenomen dat de binnenkern uit vast metaal bestaat vanwege de enorme druk die daar heerst. (Als je een gas samenperst krijg je vloeistof, als je een vloeistof samenperst krijg je een vaste stof.) De druk ontstaat doordat de zwaartekracht alles naar het binnenste van de aarde toe trekt: op de binnenkern drukt dus het gewicht van zo'n 6000 km aan buitenkern, mantel en korst.


Ik ben het niet helemaal eens. De binnenkern is vast ja, maar dat is niet omdat het vloeibare samengeperst is en daarmee vast wordt. De binnenkern is vast omdat de druk hoog genoeg is om het smeltpunt van de metalen te verhogen. Vergelijk het met water onder druk wat een hogere kookpunt krijgt.

Ik heb nu al een jointje op dus ik vertrouw mezelf niet helemaal met wat ik lees. ....


Strak plan, misschien geloof ik na het blowen wel in het verhaal van de holle aarde en in Anton's sprookjes
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 30-01-2014 14:38:33 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Trouwens: De naam Anton en sprookjes.... 't zit hem in de naam
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 30-01-2014 18:25:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Chris de Boden:
Trouwens: De naam Anton en sprookjes.... 't zit hem in de naam

Een anagram van Anton Teuben is Antennebout.

"Als zo'n bout een beetje los zit krijg je nooit een goede ontvangst."
You don't know what you've got until it's gone...
Op 30-01-2014 19:42:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Veteo:
Chris de Boden:
Trouwens: De naam Anton en sprookjes.... 't zit hem in de naam

Een anagram van Anton Teuben is Antennebout.

"Als zo'n bout een beetje los zit krijg je nooit een goede ontvangst."


Zou mij niks verbazen, meneer Teuben is ook al wat ouder dan mij dat hij een keer bij het afstellen van zijn dakantenne van zijn tv getroffen is door de bliksem terwijl hij maar denkt dat hij door de Galactische Federatie werd opgestraald en ontvoerd
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 30-01-2014 19:52:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 31-01-2014 14:13:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Hoe moet ik me 'water' in dit geval voorstellen?
Een bel vol water?
Of een met water verzadigde minerale massa?
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 31-01-2014 16:46:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...: Hugo. De reden dat sommige vulkanen zo explosief zijn is dat in het lava onder grote druk gassen zijn opgelost. Gaat de vulkaan uitbarsten dan verminderd die druk waardoor de gassen hun normale volume innemen.

Soortgelijk lijkt mij dat onder grote druk en hitte water in vloeibaar gesteente kan oplossen. We kunnen op dit moment alleen maar gokken hoeveel dat is. De laatste optie van jou lijkt mij het meest waarschijnlijk.
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 31-01-2014 19:59:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Luk:
Meneer Glimlach:
Jappiecr:
Meneer Glimlach:
Jappiecr:
Chris de Boden:
Het idee van een holle aarde is een leuk sprookjesidee uit de boeken van Jules Verne, maar berust niet op de realiteit.
De aarde is simpelweg niet hol
.....


Nou...chris we zijn klaar! Bedankt dat je ALLE euvels de wereld uit geholpen hebt. Je zegt gewoon dat iets niet zo is en dan is het zo....net zoals alles bv wat we in school boeken hebben geleerd, onze (r)overheid ons verteld en ook wat de vriendelijke bankiers(bende) ons voorhouden... Nooit meer aan twijfelen of er voor openstaan dat dingen anders werken dan wij (kunnen) begrijpen maar gewoon aannemen wat ze je vertellen - of nog beter...wat ze opschrijven - en zeggen dat iets zo is. Tjsa....het werkt al eeuwen!

Nou...jappiecr we zijn klaar! Bedankt dat je ALLE euvels de wereld uit geholpen hebt. Je zegt gewoon dat iets niet zo is en dan is het zo....net zoals alles bv wat we via youtube hebben geleerd, onze niburu ons verteld en ook wat de vriendelijke reaguurders(bende) ons voorhouden... Nooit meer aan twijfelen of er voor openstaan dat dingen anders werken dan wij (kunnen) begrijpen maar gewoon aannemen wat ze je vertellen - of nog beter...wat ze opschrijven - en zeggen dat iets zo is. Tjsa....het werkt al decennia!


???

Exact.

Van hetzelfde laken een pak.

Minder dagje op school achter de rug?

Nee hoor, maar ik kan er niet zo goed tegen als je in je verwijt naar een ander jezelf precies schuldig maakt aan datgene dat je de ander verwijt. (Tering, wat een zin!)
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 06-02-2014 21:26:10 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry: Iets met de pot verwijt de ketel?
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 07-02-2014 9:12:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2017Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden