De Bermudadriehoek, een denkbeeldige driehoek tussen Miami, de Bermuda-eilanden en Puerto Rico, staat al decennia lang bekend voor het mysterieus verdwijnen van tientallen vliegtuigen en boten. Geruchten doen de ronde dat de Bermudadriehoek vervloekt is of gecontroleerd wordt door buitenaardsen. Voor veel mensen is de Bermudadriehoek niets meer dan een mythe en de National Oceanic and Atmospheric Administration bevestigt nu op www.noaa.gov die stelling. Volgens NOAA, een instantie van de Amerikaanse federale overheid die zich bezighoudt met meteorologie en oceanografie, is de Bermudadriehoek niet verschillend van andere plaatsen in de oceaan en zijn slecht weer en slechte navigatie verantwoordelijk voor de ongelukken. 

"Er is geen bewijs dat mysterieuze verdwijningen in de Bermudadriehoek in een grotere frequentie voorkomen dan in de rest van andere grote en druk bevaren stukken van de oceaan", zegt Ben Sherman, de woordvoerder van NOAA. Ook de U. S. Coast Guard, een onderdeel van de Amerikaanse strijdkrachten, herkent het geografische gebied dat bekend staat als de Bermudadriehoek niet als een specifiek gevaar voor vliegtuigen en boten.

NOAA concludeert dat orkanen en tropische stormen, die in de denkbeeldige driehoek vaak voorkomen, de meest waarschijnlijke verklaringen zijn voor schepen of vliegtuigen die in het gebied problemen krijgen. Bovendien kan de Golfstroom, een snelle en krachtige warme stroming in de oceaan die zijn oorsprong vindt in de Golf van Mexico, leiden tot snelle en dramatische veranderingen in het weer boven de Bermudadriehoek.
hugo: Bermuda driehoek doet me (door de verdwijningen? de driehoek?) denken aan Brazillian wax.
(bericht gewijzigd op 17/2/2014 9:12)
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 17-02-2014 9:12:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:


It's all a figment of imagination!
Op 17-02-2014 10:44:32 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Het is een zeer intensief gebruikte route voor scheep- en luchtvaart. Als er een kleine kans is dat ergens een schip vergaat, dan zal dat dus absoluut gezien op intensief bevaren plekken vaker voorkomen.

Een mogelijke verklaring voor het verdwijnen van schepen zou ook kunnen zitten in het verminderen van draagkracht dan het water, bijvoorbeeld door (methaan)gasbelletjes die opborrelen. (Dat daarna ook nog eens explosief kan zijn).
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 17-02-2014 11:45:40 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: En de onderzeese piramiden.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 17-02-2014 12:59:03 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
hugo:
En de onderzeese piramiden.

LOL
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 17-02-2014 13:24:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry: Toch is het een erg bekent gebied, waarbij iedereen de mythes kent.
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 17-02-2014 13:24:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A3aan v.d.B.:
Meneer Glimlach:
Een mogelijke verklaring voor het verdwijnen van schepen zou ook kunnen zitten in het verminderen van draagkracht dan het water, bijvoorbeeld door (methaan)gasbelletjes die opborrelen. (Dat daarna ook nog eens explosief kan zijn).


Zou kunnen, heb daar ooit een demonstratie van gezien, op schaal natuurlijk, waarbij een modelschip door lucht belletjes in het water tot zinken werd gebracht.

Blijft het "raadsel" van de verdwijningen van vliegtuigen!
Denkt, aleer gij doende zijt, en doende, denkt dan nog. (Guido Gezelle)
Op 17-02-2014 14:53:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
A3aan v.d.B.:
Meneer Glimlach:
Een mogelijke verklaring voor het verdwijnen van schepen zou ook kunnen zitten in het verminderen van draagkracht dan het water, bijvoorbeeld door (methaan)gasbelletjes die opborrelen. (Dat daarna ook nog eens explosief kan zijn).


Zou kunnen, heb daar ooit een demonstratie van gezien, op schaal natuurlijk, waarbij een modelschip door lucht belletjes in het water tot zinken werd gebracht.

Blijft het "raadsel" van de verdwijningen van vliegtuigen!

Als methaangas inderdaad in belletjes omhoog borrelt en in de lucht komt, dan is dat mengsel uiterst explosief. Het zou verklaren waarom er voor vliegtuigen geen tijd is om via de radio alarm te slaan.

Zonder me er verder in verdiept te hebben denk ik even aan een verband met methane-hydrates op en in de oceaanbodem.



Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 17-02-2014 16:03:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lm: Met je laatste centen het laatste punt op je bucketlist tot uitvoer brengen: diepzee-duiken in de Bermuda-driehoek.
Don't take life so seriously, it's not like you're going to get out alive.
Op 17-02-2014 16:14:15 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Is de hemel een staat van hoge energie? en dus als in een kernreactor of erger voor mensen? Jezus brandt neer terwijl hij naar hemel ging.
Zo veel vragen! Niemand die even terug komt om antwoord te geven.
Op 17-02-2014 22:57:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Albert Onestone:
Meneer Glimlach:
A3aan v.d.B.:
Meneer Glimlach:
Een mogelijke verklaring voor het verdwijnen van schepen zou ook kunnen zitten in het verminderen van draagkracht dan het water, bijvoorbeeld door (methaan)gasbelletjes die opborrelen. (Dat daarna ook nog eens explosief kan zijn).


Zou kunnen, heb daar ooit een demonstratie van gezien, op schaal natuurlijk, waarbij een modelschip door lucht belletjes in het water tot zinken werd gebracht.

Blijft het "raadsel" van de verdwijningen van vliegtuigen!

Als methaangas inderdaad in belletjes omhoog borrelt en in de lucht komt, dan is dat mengsel uiterst explosief. Het zou verklaren waarom er voor vliegtuigen geen tijd is om via de radio alarm te slaan.

Zonder me er verder in verdiept te hebben denk ik even aan een verband met methane-hydrates op en in de oceaanbodem.





Methaan is vluchtiger dan lucht en stijgt dus op maar de concentratie op hoogtes waar vliegtuigen vliegen kan nooit zodanig zijn dat een enorme explosie het vliegtuig in 1 klap wegvaagt.
In "open air" ontploft namelijk niets, het ontbrandt slechts.
Bovendien hebben we al decennia lang een oerwoud aan satellieten rond deze planeet hangen, wat zien die?
Een explosie hoog in de atmosfeer wordt door tal van (spionage)satellieten waargenomen, de correlatie met een verdwenen vliegtuig is dan al gauw gelegd.
De kaart die je zelf aanbrengt met methaan-reserves in de zeebodem toont bovendien enorme concentraties wereldwijd, dus waarom zou het verdwijnings-fenomeen zijn voorbehouden aan de Bermuda Triangle?
(bericht gewijzigd op 18/2/2014 3:30)
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Op 18-02-2014 3:23:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
satijn:
stoerecurry:
hugo:
En de onderzeese piramiden.

LOL

Lach er allemaal maar mee.
Na een reisje in Cuba, stegen we op richting thuis. De piloot had ons ingelicht dat we zo goed als direct door de driehoek zouden vliegen en wenste ons een behouden thuiskomst. Ik keek nog uit het raam en zag de blauwe oceaan onder ons toen het zwart werd voor mijn ogen.
Ik weet niet wat er gebeurd was maar ik werd wakker op de luchthaven van Londen.
Op 18-02-2014 7:33:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
satijn:
stoerecurry:
hugo:
En de onderzeese piramiden.

LOL

Lach er allemaal maar mee.
Na een reisje in Cuba, stegen we op richting thuis. De piloot had ons ingelicht dat we zo goed als direct door de driehoek zouden vliegen en wenste ons een behouden thuiskomst. Ik keek nog uit het raam en zag de blauwe oceaan onder ons toen het zwart werd voor mijn ogen.
Ik weet niet wat er gebeurd was maar ik werd wakker op de luchthaven van Londen.

Wellicht een lichte variant op het nocebo effect?
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 18-02-2014 8:56:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
satijn:
stoerecurry:
hugo:
En de onderzeese piramiden.

LOL

Lach er allemaal maar mee.
Na een reisje in Cuba, stegen we op richting thuis. De piloot had ons ingelicht dat we zo goed als direct door de driehoek zouden vliegen en wenste ons een behouden thuiskomst. Ik keek nog uit het raam en zag de blauwe oceaan onder ons toen het zwart werd voor mijn ogen.
Ik weet niet wat er gebeurd was maar ik werd wakker op de luchthaven van Londen.

Wellicht een lichte variant op het nocebo effect?
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 18-02-2014 8:56:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vailixi:
Niemand buiten onszelf kan over ons innerlijk heersen. Wanneer we dit weten worden we vrij.
Op 18-02-2014 9:24:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
satijn:
stoerecurry:
satijn:
stoerecurry:
hugo:
En de onderzeese piramiden.

LOL

Lach er allemaal maar mee.
Na een reisje in Cuba, stegen we op richting thuis. De piloot had ons ingelicht dat we zo goed als direct door de driehoek zouden vliegen en wenste ons een behouden thuiskomst. Ik keek nog uit het raam en zag de blauwe oceaan onder ons toen het zwart werd voor mijn ogen.
Ik weet niet wat er gebeurd was maar ik werd wakker op de luchthaven van Londen.

Wellicht een lichte variant op het nocebo effect?

Ja, zou kunnen, zo had ik vroeger ook wel eens last van de reken-ziekte.
Op 18-02-2014 9:35:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ko de Root: Dat er in de bermuda-driehoek meer schepen vergaan omdat het een drukbevaren route is klinkt logisch.
Maar.
De drukst bevaren zeeroute is, bij mijn weten, het Kanaal. Dan zou je verwachten dat daar nog meer schepen vergaan, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
Op 19-02-2014 13:31:01 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Picobyte:
Is de hemel een staat van hoge energie? en dus als in een kernreactor of erger voor mensen? Jezus brandt neer terwijl hij naar hemel ging.
Zo veel vragen! Niemand die even terug komt om antwoord te geven.

Toch wel maar daar hadden we weinig aan want hij was lazarus.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 20-02-2014 20:15:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Ko de Root:
Dat er in de bermuda-driehoek meer schepen vergaan omdat het een drukbevaren route is klinkt logisch.
Maar.
De drukst bevaren zeeroute is, bij mijn weten, het Kanaal. Dan zou je verwachten dat daar nog meer schepen vergaan, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

Het vergaan van schepen in het Kanaal wordt niet als bijzonder gezien.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 20-02-2014 20:17:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tj.Paz: Alles wat door het menselijke verstand niet direct verklaarbaar is word al gauw een mythe of een duivels oorzaak toegedeeld. Op onze hard schijf hersenen genaamd blijven altijd stukjes staan die niet te wissen zijn. oer gevoelens blijven daar een rol in spelen of we dat willen of niet.
Op 23-02-2014 9:53:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
cecile: ken persoonlijk iemand wiens man kapitein ter lange omvaart is geweest, zij ging met haar man mee en voer met het schip door de Bermuda-driehoek. Wat zij toen merkten was: de zee was op een bepaalde plaats olie-achtig en de motoren van het schip vielen (geheel of gedeeltelijk weet ik niet meer) stil op die plaats...........
Op 23-02-2014 15:41:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2017Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden