
E951 - Aspartaam
Recent op Grenswetenschap.nl:
- Het vallende vlees (Veteo)
- DocuDinsdag: Time Machine (Hetero Sapiens)
- Attentie Ascentie, deel 3 (Hetero Sapiens)
- De hond van Pavlov (A3aan v.d.B.)
- Piramides Giza 3D (3.14po)
- De Schakende Turk (Tetzmol)
- De muzikale straten (hugo)
- de Zeepkist - week 20 (Hetero Sapiens)
- Lichamen Paaseiland ontbloot (sibuna)
- Het Troxler-effect (Hetero Sapiens)
- De Mummie-ontleed-feestjes (A3aan v.d.B.)
- Het Cash-Landrum (Piney Woods) UFO Incident (Saljoet)
- GEET: Gratis NL Handleiding (Saljoet)
- Nieuw: Facebook Faciliteiten (Dicit)
- Eerste Nederlandse Grankh-cirkel (update) (Op Zoek)
Vreemd, want aspartaam is een controversieel synthetisch product; het is bewezen dat het zeer schadelijke neveneffecten heeft.

Het meest dodelijke additief ter wereld.
Aspartaam werd in 1965 per ongeluk uitgevonden toen men aan het zoeken was naar een medicijn tegen zweren. Iemand likte aan het goedje en merkte dat het erg op suiker leek. De samenstelling is echter verre van zoet. Aspartaam bevat 3 stoffen: 50% phenylalanine, 40% asparaginezuur en 10% methyl-esters. Die 10% zijn het schadelijkst want de methyl-esters zetten zich na consumptie eerst om in methanol, daarna in formaldehyde (dat is ongeveer zo giftig als arsenicum en cyanide), daarna in mierenzuur en in diketopiperzine (DKP).
Volgens de E-nummers-gids van Corinne Gouget werd in 1973 door onafhankelijke onderzoekers aangetoond dat aspartaam het zenuwstelsel aantast en dat het zeer kankerverwekkend is. Met behulp van grote investeringen werd het in de jaren '80 van de vorige eeuw toch groot in de markt gezet. Inmiddels zit het spul in duizenden producten in honderden landen.
De Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) heeft 10 jaar geleden al erkend dat er minstens 92 schadelijke bijwerkingen zijn. De lijst van neveneffecten van aspartaam bestaat o.a. uit lichte hoofdpijn, hersentumoren, de ziekte van Parkinson, Alzheimer en Multiple Sclerose.
Het verstoort de productie van DNA, tast het immuunsysteem aan en zorgt voor zaken als slapeloosheid, hoofdpijn, diarree, buikpijn, hyperactiviteit, concentratiegebrek, hoor- en zichtstoornissen, geheugenverlies, paranoia, schildklieraandoeningen, epilepsie, agressie, enzovoorts.Een lijstje met producten waar aspartaam in zit vindt u via aspartaam.nl. Een volledige lijst met kwalijke middelen die aan uw eten zijn toegevoegd, waaronder ook de vetmaker E621, is te vinden in het handig kleine boekje 'Wat zit er in uw eten, de gids die u alert maakt op al die e-nummers'. Het boekje is geschreven door Corinne Gouget en Will Jansen en voor een luttele 9,90 €uro een koopje. Ideaal om in de jaszak te hebben tijdens het shoppen. Wie liever meteen digitaal een overzicht van de schadelijke e-nummers wil kan deze pdf downloaden.
Tijd voor koffie! Zoetje d'r bij?
Tim de Enchanter
| 19-12-2008 | 12:58
Gerelateerd aan deze publicatie:
Ja Horus: Heel goed, jongens - trek die hele beerput maar open!
Belangenverstrengeling van leden van het Wetenschappelijk comité voor de voeding (SCF), in relatie tot het opnieuw bekijken van de veiligheidsaspecten van de kunstmatige zoetstof 'aspartaam' in voeding:
http://www.aspartaam.nl/artikelen/olaf2.html
Belangenverstrengeling van leden van het Wetenschappelijk comité voor de voeding (SCF), in relatie tot het opnieuw bekijken van de veiligheidsaspecten van de kunstmatige zoetstof 'aspartaam' in voeding:
http://www.aspartaam.nl/artikelen/olaf2.html

BTtje: vandaag de Grenswetenschappelijke gezondheids dag? 
nog een goed artikel over troep in je voeding
een vriend van me zei al eens toen ik NRGdrink ging halen voor het doorhalen dat ik moes letten of er aspartaam in zat
maarr.. zoetjes zijn dus aspartaam bolletjes??
vaak als iemand een te hoge suikerspiegel heeft wordt er zoetjes aangeraden, hoe smerig dat ook is
dus voortaan stevia gebruiken
ik wist niet dat in limonadesiroop, ijsthee en optimel ook aspataam zat
er staat ook dat het in yakult light zit. dit staat niet op de verpakking..
thuis heb ik nog zo'n flesje liggen ergens, dan kijk ik of het verstopt zit in het E nr.
btw, goeie samenvatting Enrs bijgeleverd
(bericht gewijzigd op 19-12-2008 13:50:40)

nog een goed artikel over troep in je voeding

een vriend van me zei al eens toen ik NRGdrink ging halen voor het doorhalen dat ik moes letten of er aspartaam in zat

maarr.. zoetjes zijn dus aspartaam bolletjes??
vaak als iemand een te hoge suikerspiegel heeft wordt er zoetjes aangeraden, hoe smerig dat ook is

dus voortaan stevia gebruiken

ik wist niet dat in limonadesiroop, ijsthee en optimel ook aspataam zat

er staat ook dat het in yakult light zit. dit staat niet op de verpakking..
thuis heb ik nog zo'n flesje liggen ergens, dan kijk ik of het verstopt zit in het E nr.
btw, goeie samenvatting Enrs bijgeleverd
(bericht gewijzigd op 19-12-2008 13:50:40)

NEO: "Dokters en voedingsdeskundigen prijzen aspartaam met grote regelmaat aan bij patiënten die suikers moeten vermijden"
Mijn huisarts zegt juist dat je absoluut geen producten met Aspartaam moet gebruiken.
En er zijn meer huisartsen die dat zeggen. Het is namelijk puur vergif.
Een goede vriendin van mijn vriendin heeft er zelfs een Aspartaam vergiftiging gehad. Als ze niet bij de buurvrouw had aangeklopt was ze er waarschijnlijk nu niet meer geweest.
Mijn huisarts zegt juist dat je absoluut geen producten met Aspartaam moet gebruiken.
En er zijn meer huisartsen die dat zeggen. Het is namelijk puur vergif.
Een goede vriendin van mijn vriendin heeft er zelfs een Aspartaam vergiftiging gehad. Als ze niet bij de buurvrouw had aangeklopt was ze er waarschijnlijk nu niet meer geweest.

Lanoe: Misschien ook wel leuk om te weten dat het ontdekt is in een onderzoek naar insecticide:
http://zapruder.nl/portal/artikel/last_van_mieren_probeer_nutrasweet/
En het werkt, want ik heb het zelf getest
Niet alleen light producten, ik zie het ook al op gewone producten (oa de frisdranken van de aldi of lidl).
http://zapruder.nl/portal/artikel/last_van_mieren_probeer_nutrasweet/
En het werkt, want ik heb het zelf getest

Niet alleen light producten, ik zie het ook al op gewone producten (oa de frisdranken van de aldi of lidl).

Lanoe: Nog een artikel over aspartaam dat er niet om liegt:
http://www.aspartaam.nl/experiment/mijn_aspartaam_experiment1.html
http://www.aspartaam.nl/experiment/mijn_aspartaam_experiment1.html

eoi: Ik zou graag zien dat jullie van deze blog een sticky maken, dit is veel belangrijker dan mensen denken, letterlijk want weinig mensen nemen het serieus genoeg en veel buisinesses durfen het zelfs tegen te spreken met 'wij van wc eend' argumenten. (die weer gedebunked zijn door de serieuze wetenschap overigens)
Wat jullie ook mogen weten trouwens, aspartaam zit ook in sauzen. En ook in joppiesaus, jeweetwel.. dat mosterdachtige sausje met fijngesneden uitjes dat je altijd bij je patat eet. Kun je natrekken.
Wat jullie ook mogen weten trouwens, aspartaam zit ook in sauzen. En ook in joppiesaus, jeweetwel.. dat mosterdachtige sausje met fijngesneden uitjes dat je altijd bij je patat eet. Kun je natrekken.

eversteegt:
maarr.. zoetjes zijn dus aspartaam bolletjes??
vaak als iemand een te hoge suikerspiegel heeft wordt er zoetjes aangeraden, hoe smerig dat ook is
dus voortaan stevia gebruiken
Volgens mij als je een te hoge suikerspiegel hebt en het is NIET vanwege het feit dat je diabetes hebt (maar in dat geval geldt het ook) is het misschien handig om je ervan bewust te zijn dat je gewoon TE veel tot je aan het nemen bent waar je lichaam blijkbaar niet om gevraagd heeft :S.
Los van het feit dat aspartaam kwalijk is, is het ook gewoon van de gekken dat er maar allemaal onnatuurlijke light producten op de markt gebracht worden, puur onder het motto "dan kunnen we tenminste lekker blijven consumeren".
Ik eet omdat m'n lichaam het nodig heeft en alle lekkere versnaperingen die ik neem voor het genot, neem ik met mate en dan is suiker ook heus niet zo erg meer. En als je eten of drinken toch wat zoeter van smaak wil maken, dan is stevia een bruikbaar alternatief.
BTtje:
maarr.. zoetjes zijn dus aspartaam bolletjes??
vaak als iemand een te hoge suikerspiegel heeft wordt er zoetjes aangeraden, hoe smerig dat ook is

dus voortaan stevia gebruiken

Volgens mij als je een te hoge suikerspiegel hebt en het is NIET vanwege het feit dat je diabetes hebt (maar in dat geval geldt het ook) is het misschien handig om je ervan bewust te zijn dat je gewoon TE veel tot je aan het nemen bent waar je lichaam blijkbaar niet om gevraagd heeft :S.
Los van het feit dat aspartaam kwalijk is, is het ook gewoon van de gekken dat er maar allemaal onnatuurlijke light producten op de markt gebracht worden, puur onder het motto "dan kunnen we tenminste lekker blijven consumeren".
Ik eet omdat m'n lichaam het nodig heeft en alle lekkere versnaperingen die ik neem voor het genot, neem ik met mate en dan is suiker ook heus niet zo erg meer. En als je eten of drinken toch wat zoeter van smaak wil maken, dan is stevia een bruikbaar alternatief.

eversteegt:
Ik zou graag zien dat jullie van deze blog een sticky maken, dit is veel belangrijker dan mensen denken, letterlijk want weinig mensen nemen het serieus genoeg en veel buisinesses durfen het zelfs tegen te spreken met 'wij van wc eend' argumenten. (die weer gedebunked zijn door de serieuze wetenschap overigens)
Wat jullie ook mogen weten trouwens, aspartaam zit ook in sauzen. En ook in joppiesaus, jeweetwel.. dat mosterdachtige sausje met fijngesneden uitjes dat je altijd bij je patat eet. Kun je natrekken.
Mwa... ik ben bang dat toch te weinig mensen grenswetenschap lezen om het vermogen te hebben hier een maatschappelijke discussie van te maken maar goed, alle beetjes helpen
.
En inderdaad... Joppiesaus. Erg lekker, by the way, maar ook eigenlijk gewoon fout. Maar probeer tegenwoordig nog maar eens iets te kopen of buiten de deur te eten waar geen troep meer in zit. DAT vergt een boel discipline......
eoi:
Ik zou graag zien dat jullie van deze blog een sticky maken, dit is veel belangrijker dan mensen denken, letterlijk want weinig mensen nemen het serieus genoeg en veel buisinesses durfen het zelfs tegen te spreken met 'wij van wc eend' argumenten. (die weer gedebunked zijn door de serieuze wetenschap overigens)
Wat jullie ook mogen weten trouwens, aspartaam zit ook in sauzen. En ook in joppiesaus, jeweetwel.. dat mosterdachtige sausje met fijngesneden uitjes dat je altijd bij je patat eet. Kun je natrekken.
Mwa... ik ben bang dat toch te weinig mensen grenswetenschap lezen om het vermogen te hebben hier een maatschappelijke discussie van te maken maar goed, alle beetjes helpen
. En inderdaad... Joppiesaus. Erg lekker, by the way, maar ook eigenlijk gewoon fout. Maar probeer tegenwoordig nog maar eens iets te kopen of buiten de deur te eten waar geen troep meer in zit. DAT vergt een boel discipline......

Der Roelof: Ja, allemaal enorm slecht.
pas op met wat je eet en drinkt.
Intussen zijn mensen gezonder dan ooit (except for the U.S.of A, dikke gedrochten, mormels, engerds) en worden ouder dan ooit en word je ziek of wat dan ook, dan is er de moderne medische wetenschap die je op je 85ste alsnog in leven weet te houden met donor-organen, of kunstledematen en ik weet niet wat allemaal.
Ik geloof dat tegenwoordig alles en iedereen elkaar alleen maar van alles op de mouw wil spelden en dat er een hoop bangmakerij tussen zit.
(bericht gewijzigd op 19-12-2008 16:59:30)
pas op met wat je eet en drinkt.
Intussen zijn mensen gezonder dan ooit (except for the U.S.of A, dikke gedrochten, mormels, engerds) en worden ouder dan ooit en word je ziek of wat dan ook, dan is er de moderne medische wetenschap die je op je 85ste alsnog in leven weet te houden met donor-organen, of kunstledematen en ik weet niet wat allemaal.
Ik geloof dat tegenwoordig alles en iedereen elkaar alleen maar van alles op de mouw wil spelden en dat er een hoop bangmakerij tussen zit.
(bericht gewijzigd op 19-12-2008 16:59:30)

eversteegt: Bangmakerij, Maybe.... maar wat betreft Aspartaam e.d. spreken de onderzoeken toch boekdelen lijkt me.
Maar dan nog: Je wil dus vertellen dat we het met z'n allen maar accepteren dat er dubieuze dingen in ons eten worden gestopt onder het motto "als we ziek worden, worden we wel weer gefixt"? Dat we ouder worden en zo... prima argument hoor, maar ik vind het de omgekeerde wereld.
Trouwens, ik ben ook helemaal voor keuzevrijheid, hoor. Als mensen producten willen eten met rare dingen erin, prima! Maar het hele punt is hier wel dat je onderhand haast verplicht wordt het te eten!
* Als je graag een chipje eet kun je het bijna niet mee rkrijgen zonder E621
* Dankzij het verbod op Stevia kun je, als je bv. door diabetes niet goed tegen suiker kan, blijkbaar alleen nog maar met chemische troep je eten zoet maken.
En als ik me even boos maak kan ik nog wel wat meer bedenken.
Ik leg me er derhalve inmiddels ook maar bij neer dat ik Aspartaam en e621 niet meer helemaal kan vermijden, of ik moet m'n leven qua eten erg saai maken. Maar slecht vind ik het nog steeds.
Maar dan nog: Je wil dus vertellen dat we het met z'n allen maar accepteren dat er dubieuze dingen in ons eten worden gestopt onder het motto "als we ziek worden, worden we wel weer gefixt"? Dat we ouder worden en zo... prima argument hoor, maar ik vind het de omgekeerde wereld.
Trouwens, ik ben ook helemaal voor keuzevrijheid, hoor. Als mensen producten willen eten met rare dingen erin, prima! Maar het hele punt is hier wel dat je onderhand haast verplicht wordt het te eten!
* Als je graag een chipje eet kun je het bijna niet mee rkrijgen zonder E621
* Dankzij het verbod op Stevia kun je, als je bv. door diabetes niet goed tegen suiker kan, blijkbaar alleen nog maar met chemische troep je eten zoet maken.
En als ik me even boos maak kan ik nog wel wat meer bedenken.
Ik leg me er derhalve inmiddels ook maar bij neer dat ik Aspartaam en e621 niet meer helemaal kan vermijden, of ik moet m'n leven qua eten erg saai maken. Maar slecht vind ik het nog steeds.

BTtje:
Ja, allemaal enorm slecht.
pas op met wat je eet en drinkt.
Intussen zijn mensen gezonder dan ooit (except for the U.S.of A, dikke gedrochten, mormels, engerds) en worden ouder dan ooit en worden je ziek of wat dan ook, dan is er de moderne medische wetenschap die je op je 85 ste alsnog in leven weet te houden met donor-organen, of kunstledematen en ik weet niet wat allemaal.
Ik geloof dat tegenwoordig alles en iedereen elkaar alleen maar van alles op de mouw wil spelden en dat er een hoop bangmakerij tussen zit.
voorkomen is beter dan genezen
straks raken de donororganen nog op
btw, een heleboel leven wel langer, maar leven eigenlijk niet meer.
mensen veranderen sneller in kamerplanten..
Der Roelof:
Ja, allemaal enorm slecht.
pas op met wat je eet en drinkt.
Intussen zijn mensen gezonder dan ooit (except for the U.S.of A, dikke gedrochten, mormels, engerds) en worden ouder dan ooit en worden je ziek of wat dan ook, dan is er de moderne medische wetenschap die je op je 85 ste alsnog in leven weet te houden met donor-organen, of kunstledematen en ik weet niet wat allemaal.
Ik geloof dat tegenwoordig alles en iedereen elkaar alleen maar van alles op de mouw wil spelden en dat er een hoop bangmakerij tussen zit.
voorkomen is beter dan genezen

straks raken de donororganen nog op

btw, een heleboel leven wel langer, maar leven eigenlijk niet meer.
mensen veranderen sneller in kamerplanten..

cool:
Ja, allemaal enorm slecht.
pas op met wat je eet en drinkt.
Intussen zijn mensen gezonder dan ooit (except for the U.S.of A, dikke gedrochten, mormels, engerds) en worden ouder dan ooit en worden je ziek of wat dan ook, dan is er de moderne medische wetenschap die je op je 85 ste alsnog in leven weet te houden met donor-organen, of kunstledematen en ik weet niet wat allemaal.
Ik geloof dat tegenwoordig alles en iedereen elkaar alleen maar van alles op de mouw wil spelden en dat er een hoop bangmakerij tussen zit.
voorkomen is beter dan genezen
straks raken de donororganen nog op
btw, een heleboel leven wel langer, maar leven eigenlijk niet meer.
mensen veranderen sneller in kamerplanten..
ja daar heb je gelijk in...
maarja al die zooi wat in ons eten en drinken zit ook het is lang en moeilijk zoeken(voor mij dan ik heb me nooit zo erg verdiept in die stoffen ervan maar toen ik dit hoorde dacht ik van he (methyl-esters) nou hier wordt ik wel flink giftig van.
we moeten als idee hebben allerlei alternatieven te vinden en zelf proberen iets ondergronds te beginnen met eten en drinken.
lekker en gezond lol. ik heb wel zo n gevoel ook dat er hier mensen zitten die veel verstand van deze zaken hebben.
en ja dan zeg ik zet alle meningsverschillen opzij en doe dit voor elkaar en anderen erbuiten die het ook willen.
en ja ik vind zelf ook dat dit wel wat meer naar de wereld buiten moet worden gebracht alleen weet iemand daar een goede methode voor?
BTtje:
Der Roelof:
Ja, allemaal enorm slecht.
pas op met wat je eet en drinkt.
Intussen zijn mensen gezonder dan ooit (except for the U.S.of A, dikke gedrochten, mormels, engerds) en worden ouder dan ooit en worden je ziek of wat dan ook, dan is er de moderne medische wetenschap die je op je 85 ste alsnog in leven weet te houden met donor-organen, of kunstledematen en ik weet niet wat allemaal.
Ik geloof dat tegenwoordig alles en iedereen elkaar alleen maar van alles op de mouw wil spelden en dat er een hoop bangmakerij tussen zit.
voorkomen is beter dan genezen

straks raken de donororganen nog op

btw, een heleboel leven wel langer, maar leven eigenlijk niet meer.
mensen veranderen sneller in kamerplanten..
ja daar heb je gelijk in...
maarja al die zooi wat in ons eten en drinken zit ook het is lang en moeilijk zoeken(voor mij dan ik heb me nooit zo erg verdiept in die stoffen ervan maar toen ik dit hoorde dacht ik van he (methyl-esters) nou hier wordt ik wel flink giftig van.
we moeten als idee hebben allerlei alternatieven te vinden en zelf proberen iets ondergronds te beginnen met eten en drinken.
lekker en gezond lol. ik heb wel zo n gevoel ook dat er hier mensen zitten die veel verstand van deze zaken hebben.
en ja dan zeg ik zet alle meningsverschillen opzij en doe dit voor elkaar en anderen erbuiten die het ook willen.
en ja ik vind zelf ook dat dit wel wat meer naar de wereld buiten moet worden gebracht alleen weet iemand daar een goede methode voor?

eversteegt: Precies! Wat dat betreft was het wel leuk geweest als we hadden geweten met wat voor voedingspatroon die oudste mevrouw van Nederland (weet ff niet meer hoe ze heette) toen nog relatief gezond boven de 100 is geworden.
Maar ik vermoed dat dat met relatief weinig kunstmatigheid en dergelijke geweest is, maar wel met de goede medische zorg van nu. Maar ik kan het compleet mis hebben, hoor....
Maar ik vermoed dat dat met relatief weinig kunstmatigheid en dergelijke geweest is, maar wel met de goede medische zorg van nu. Maar ik kan het compleet mis hebben, hoor....


eversteegt:
en ja ik vind zelf ook dat dit wel wat meer naar de wereld buiten moet worden gebracht alleen weet iemand daar een goede methode voor?
Er is niemand die je tegen houdt ingezonden stukken naar de krant te sturen of brieven naar kamerleden van wie je weet dat dit in zijn/haar vakgebied ligt
. Los van de vraag in hoeverre zij ook begaan zijn met 'de industrie'
.
Blijft dat ik ook wel mee kan gaan met de sceptici: Lang niet alle E-stoffen zijn even schadelijk en iedereen moet vooral eigen keuze houden.
Maar dan wil ik wel dat ook ik kan kiezen uit de gezonde alternatieven als ik in de supermarkt sta.
cool:
en ja ik vind zelf ook dat dit wel wat meer naar de wereld buiten moet worden gebracht alleen weet iemand daar een goede methode voor?
Er is niemand die je tegen houdt ingezonden stukken naar de krant te sturen of brieven naar kamerleden van wie je weet dat dit in zijn/haar vakgebied ligt
. Los van de vraag in hoeverre zij ook begaan zijn met 'de industrie'
. Blijft dat ik ook wel mee kan gaan met de sceptici: Lang niet alle E-stoffen zijn even schadelijk en iedereen moet vooral eigen keuze houden.
Maar dan wil ik wel dat ook ik kan kiezen uit de gezonde alternatieven als ik in de supermarkt sta.

Invasion: Hier een paar leuke filmpjes over How the Food Industry is Decieving.
Deel 1. http://www.disclose.tv/viewvideo/14397/How_the_Food_Industry_is_Decieving_You_Pt_1/
Deel 2:http://www.disclose.tv/viewvideo/14398/How_the_Food_Industry_is_Deceiving_You_Pt_2/
Deel 3:http://www.disclose.tv/viewvideo/14399/How_the_Food_Industry_is_Deceiving_You_Pt_3/
Deel 4:http://www.disclose.tv/viewvideo/14400/How_the_Food_Industry_is_Decieving_You_Pt_4/
Deel 5:http://www.disclose.tv/viewvideo/14401/How_the_Food_Industry_is_Decieving_You_Pt_5/
En hier nog wat over hondenvoer.
Truth About Dog Food-Save Your Pet:http://www.disclose.tv/viewvideo/14402/Truth_About_Dog_Food_Save_Your_Pet/
Wat is de meest gebruikte toxine in de wereld? You guessed it - food of course! Je raadt het al - voedsel natuurlijk!
%26sa%3http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.drlam.com/opinion/toxic_food.asp&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dtoxic%2Bfood%26hl%3DnlDX
(bericht gewijzigd op 19-12-2008 20:44:17)
Deel 1. http://www.disclose.tv/viewvideo/14397/How_the_Food_Industry_is_Decieving_You_Pt_1/
Deel 2:http://www.disclose.tv/viewvideo/14398/How_the_Food_Industry_is_Deceiving_You_Pt_2/
Deel 3:http://www.disclose.tv/viewvideo/14399/How_the_Food_Industry_is_Deceiving_You_Pt_3/
Deel 4:http://www.disclose.tv/viewvideo/14400/How_the_Food_Industry_is_Decieving_You_Pt_4/
Deel 5:http://www.disclose.tv/viewvideo/14401/How_the_Food_Industry_is_Decieving_You_Pt_5/
En hier nog wat over hondenvoer.
Truth About Dog Food-Save Your Pet:http://www.disclose.tv/viewvideo/14402/Truth_About_Dog_Food_Save_Your_Pet/
Wat is de meest gebruikte toxine in de wereld? You guessed it - food of course! Je raadt het al - voedsel natuurlijk!
%26sa%3http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.drlam.com/opinion/toxic_food.asp&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dtoxic%2Bfood%26hl%3DnlDX
(bericht gewijzigd op 19-12-2008 20:44:17)

3.14po:
Misschien ook wel leuk om te weten dat het ontdekt is in een onderzoek naar insecticide:
http://zapruder.nl/portal/artikel/last_van_mieren_probeer_nutrasweet/
En het werkt, want ik heb het zelf getest
Niet alleen light producten, ik zie het ook al op gewone producten (oa de frisdranken van de aldi of lidl).
Artikel zegt iets anders "Aspartaam werd in 1965 per ongeluk uitgevonden toen men aan het zoeken was naar een medicijn tegen zweren."
Lanoe:
Misschien ook wel leuk om te weten dat het ontdekt is in een onderzoek naar insecticide:
http://zapruder.nl/portal/artikel/last_van_mieren_probeer_nutrasweet/
En het werkt, want ik heb het zelf getest

Niet alleen light producten, ik zie het ook al op gewone producten (oa de frisdranken van de aldi of lidl).
Artikel zegt iets anders "Aspartaam werd in 1965 per ongeluk uitgevonden toen men aan het zoeken was naar een medicijn tegen zweren."

Lanoe:
Ja, allemaal enorm slecht.
pas op met wat je eet en drinkt.
Intussen zijn mensen gezonder dan ooit (except for the U.S.of A, dikke gedrochten, mormels, engerds) en worden ouder dan ooit en word je ziek of wat dan ook, dan is er de moderne medische wetenschap die je op je 85ste alsnog in leven weet te houden met donor-organen, of kunstledematen en ik weet niet wat allemaal.
Ik geloof dat tegenwoordig alles en iedereen elkaar alleen maar van alles op de mouw wil spelden en dat er een hoop bangmakerij tussen zit.
Think again:
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2499
Daarbij kun je zelf de stijgende lijnen bekijken bij oa diabetes en kanker.
Zelfs dokters slaan alarm.
Der Roelof:
Ja, allemaal enorm slecht.
pas op met wat je eet en drinkt.
Intussen zijn mensen gezonder dan ooit (except for the U.S.of A, dikke gedrochten, mormels, engerds) en worden ouder dan ooit en word je ziek of wat dan ook, dan is er de moderne medische wetenschap die je op je 85ste alsnog in leven weet te houden met donor-organen, of kunstledematen en ik weet niet wat allemaal.
Ik geloof dat tegenwoordig alles en iedereen elkaar alleen maar van alles op de mouw wil spelden en dat er een hoop bangmakerij tussen zit.
Think again:
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2499
Daarbij kun je zelf de stijgende lijnen bekijken bij oa diabetes en kanker.
Zelfs dokters slaan alarm.

Invasion: Monsanto - Van Gifmenger naar GM-patenthouder.
http://worldthechanges.wordpress.com/2008/08/27/gezondheid-en-kapitalisme-006a-monsanto-het-gifmonster/
http://worldthechanges.wordpress.com/2008/08/27/gezondheid-en-kapitalisme-006a-monsanto-het-gifmonster/

Lanoe:
Misschien ook wel leuk om te weten dat het ontdekt is in een onderzoek naar insecticide:
http://zapruder.nl/portal/artikel/last_van_mieren_probeer_nutrasweet/
En het werkt, want ik heb het zelf getest
Niet alleen light producten, ik zie het ook al op gewone producten (oa de frisdranken van de aldi of lidl).
Artikel zegt iets anders "Aspartaam werd in 1965 per ongeluk uitgevonden toen men aan het zoeken was naar een medicijn tegen zweren."
Ja, maar in het onderzoek naar insecticide kwam men erachter dat het spul erg zoet was en dat is in deze relevant
3.14po:
Lanoe:
Misschien ook wel leuk om te weten dat het ontdekt is in een onderzoek naar insecticide:
http://zapruder.nl/portal/artikel/last_van_mieren_probeer_nutrasweet/
En het werkt, want ik heb het zelf getest

Niet alleen light producten, ik zie het ook al op gewone producten (oa de frisdranken van de aldi of lidl).
Artikel zegt iets anders "Aspartaam werd in 1965 per ongeluk uitgevonden toen men aan het zoeken was naar een medicijn tegen zweren."
Ja, maar in het onderzoek naar insecticide kwam men erachter dat het spul erg zoet was en dat is in deze relevant


BTtje:
we moeten als idee hebben allerlei alternatieven te vinden en zelf proberen iets ondergronds te beginnen met eten en drinken.
lekker en gezond lol. ik heb wel zo n gevoel ook dat er hier mensen zitten die veel verstand van deze zaken hebben.
en ja dan zeg ik zet alle meningsverschillen opzij en doe dit voor elkaar en anderen erbuiten die het ook willen.
en ja ik vind zelf ook dat dit wel wat meer naar de wereld buiten moet worden gebracht alleen weet iemand daar een goede methode voor?
als het illegaal wordt om natuurlijk voedsel te kopen, geld dit ook voor produceren lijkt mij..
m.a.w. einde van de moestuintjes..
duss, natuurlijk voedsel wordt net zo illegaal als hennep.
hennep wordt ook gekweekt onder de grond of in een schuur, dan kan het vast ook met fruit en groentes
dan gaan we gewoon met zijn allen illegaal groente en fruit kweeken ipv hennep
dus de hoeveelheid afgetapte stroom gaat enorm stijgen in de grafiek
btw, dat PDF lijstje is wel retehandig
ik ga hem nog ff aanpasse tot creditcard formaat dat je open kan klappen en zet er achter op deze link en informatie over de aankomende Codex Alimentarius.
dat kan ik daan uitdelen aan klanten op mijn werk
ik ben vakkenvuller als bijbaan
(bericht gewijzigd op 20-12-2008 0:00:06)
cool:
we moeten als idee hebben allerlei alternatieven te vinden en zelf proberen iets ondergronds te beginnen met eten en drinken.
lekker en gezond lol. ik heb wel zo n gevoel ook dat er hier mensen zitten die veel verstand van deze zaken hebben.
en ja dan zeg ik zet alle meningsverschillen opzij en doe dit voor elkaar en anderen erbuiten die het ook willen.
en ja ik vind zelf ook dat dit wel wat meer naar de wereld buiten moet worden gebracht alleen weet iemand daar een goede methode voor?
als het illegaal wordt om natuurlijk voedsel te kopen, geld dit ook voor produceren lijkt mij..
m.a.w. einde van de moestuintjes..
duss, natuurlijk voedsel wordt net zo illegaal als hennep.
hennep wordt ook gekweekt onder de grond of in een schuur, dan kan het vast ook met fruit en groentes

dan gaan we gewoon met zijn allen illegaal groente en fruit kweeken ipv hennep

dus de hoeveelheid afgetapte stroom gaat enorm stijgen in de grafiek

btw, dat PDF lijstje is wel retehandig

ik ga hem nog ff aanpasse tot creditcard formaat dat je open kan klappen en zet er achter op deze link en informatie over de aankomende Codex Alimentarius.
dat kan ik daan uitdelen aan klanten op mijn werk

ik ben vakkenvuller als bijbaan
(bericht gewijzigd op 20-12-2008 0:00:06)

lotus: ik snap niet dat bij http://www.wonderewereld.com/E%20nummers.htm E200 en E420 onschuldig zijn maar bij de adobereader dinges van GW moet ik het absoluut vermijden?
welke van de 2 moet ik nu vertrouwen?
welke van de 2 moet ik nu vertrouwen?

DaVince:
Precies! Wat dat betreft was het wel leuk geweest als we hadden geweten met wat voor voedingspatroon die oudste mevrouw van Nederland (weet ff niet meer hoe ze heette) toen nog relatief gezond boven de 100 is geworden.
Hennie van Andel was haar naam, ze at sowieso elke dag een zoute haring.
eversteegt:
Precies! Wat dat betreft was het wel leuk geweest als we hadden geweten met wat voor voedingspatroon die oudste mevrouw van Nederland (weet ff niet meer hoe ze heette) toen nog relatief gezond boven de 100 is geworden.
Hennie van Andel was haar naam, ze at sowieso elke dag een zoute haring.

3.14po:
ik snap niet dat bij http://www.wonderewereld.com/E%20nummers.htm E200 en E420 onschuldig zijn maar bij de adobereader dinges van GW moet ik het absoluut vermijden?
welke van de 2 moet ik nu vertrouwen?
In geval van twijfel: altijd GW vertrouwen.
lotus:
ik snap niet dat bij http://www.wonderewereld.com/E%20nummers.htm E200 en E420 onschuldig zijn maar bij de adobereader dinges van GW moet ik het absoluut vermijden?
welke van de 2 moet ik nu vertrouwen?
In geval van twijfel: altijd GW vertrouwen.




BTtje:
jah volgensmij ook.
dit kan toch ook met gewone cola?
3.14po:
jah volgensmij ook.
dit kan toch ook met gewone cola?

3.14po:
Ja
BTtje:
Ja

Socrates: GW heeft weer eens een vooruitziende blik!
Vandaag in het nieuws: "BAARN - De Europese voedselautoriteit EFSA gaat het onderzoek naar de veiligheid van aspartaam vervroegen. De resultaten komen nu in 2012 en niet in 2020, zoals eerder gepland was."
http://www.gezondheidsnet.nl/voeding/nieuws/5804/aspartaam-veiligheidsonderzoek-vervroegd
Vandaag in het nieuws: "BAARN - De Europese voedselautoriteit EFSA gaat het onderzoek naar de veiligheid van aspartaam vervroegen. De resultaten komen nu in 2012 en niet in 2020, zoals eerder gepland was."
http://www.gezondheidsnet.nl/voeding/nieuws/5804/aspartaam-veiligheidsonderzoek-vervroegd


CCRider:
GW heeft weer eens een vooruitziende blik!
Vandaag in het nieuws: "BAARN - De Europese voedselautoriteit EFSA gaat het onderzoek naar de veiligheid van aspartaam vervroegen. De resultaten komen nu in 2012 en niet in 2020, zoals eerder gepland was."
http://www.gezondheidsnet.nl/voeding/nieuws/5804/aspartaam-veiligheidsonderzoek-vervroegd
Zo dat scheelt nogal 2012 ipv 2020
Socrates:
GW heeft weer eens een vooruitziende blik!
Vandaag in het nieuws: "BAARN - De Europese voedselautoriteit EFSA gaat het onderzoek naar de veiligheid van aspartaam vervroegen. De resultaten komen nu in 2012 en niet in 2020, zoals eerder gepland was."
http://www.gezondheidsnet.nl/voeding/nieuws/5804/aspartaam-veiligheidsonderzoek-vervroegd
Zo dat scheelt nogal 2012 ipv 2020
Sitemap - © 2012Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden
-
Bezoek ‘Het Veld’ voor meer grenswetenschappelijk nieuws!
-
-
-
-
-
18-05t.e.m. 20-05Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 030-05Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 003-06Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 0
-
Vroeger op Grenswetenschap.nl:














