
Dr. Michio Kaku waarschuwt
Recent op Grenswetenschap.nl:
- Het vallende vlees (Veteo)
- DocuDinsdag: Time Machine (Hetero Sapiens)
- Attentie Ascentie, deel 3 (Hetero Sapiens)
- De hond van Pavlov (A3aan v.d.B.)
- Piramides Giza 3D (3.14po)
- De Schakende Turk (Tetzmol)
- De muzikale straten (hugo)
- de Zeepkist - week 20 (Hetero Sapiens)
- Lichamen Paaseiland ontbloot (sibuna)
- Het Troxler-effect (Hetero Sapiens)
- De Mummie-ontleed-feestjes (A3aan v.d.B.)
- Het Cash-Landrum (Piney Woods) UFO Incident (Saljoet)
- GEET: Gratis NL Handleiding (Saljoet)
- Nieuw: Facebook Faciliteiten (Dicit)
- Eerste Nederlandse Grankh-cirkel (update) (Op Zoek)
In november 2008 was Dr. Michio Kaku te gast bij Fox News. Het onderwerp was de vermindering van het electromagnetische veld van de aarde en de gevolgen daarvan. Tijdens dit gesprek deed Kaku een onthutsende bekendmaking:
| Wij wetenschappers hadden het mis. Wij dachten dat de volgende cyclus rustig zou zijn. Sommige data van ons zaten er naast met een factor 20. Dat is waarom er is besloten nu te waarschuwen. |
Het veld strekt tot ver in de ruimte en beschermt ons tegen de zon. Het elektromagnetische schild beschermt ons hoofdzakelijk tegen zonnevlammen. De zonnevlammen bereiken eens per elf jaar een hoogtepunt. Dit vanwege het elektromagnetische veld van de zon dat zich op dit hoogtepunt omkeert. De eerstvolgende 'flip' is in *tromgeroffel*... 2012.

Doordat er 'scheuren in het elektromagnetische schild' zitten, worden satellieten een makkelijke prooi. NASA schrijft voor dat het echter geen effect heeft op de hoeveelheid straling die op aarde terechtkomt. Daarvoor zijn de scheuren te ver weg. Michio Kaku kondigt namens de wetenschappelijke wereld aan dat het dus 20 keer erger wordt. We zullen zien.
Het woord is aan Michio Kaku:





Ja, van mij mag het ook wel wat minder met de technologie en de informatie-voorziening. Ik word er soms best moe van. Een flink stuk "back to basic" zou ik niet erg vinden.
Ik word er ook best moe van, al heb ik mijn leven toch al redelijk ingericht met veel "back to basic" dingen. Nog even en ik verlang naar dat hutje op de hei...


FF wat anders het lijkt me leuk als geenstijl nou op tv komt en deze onderwerpen en andere bv de nwo,illuminati en de hele ratteplan laten zien.
Begrijp op ook wel dat het een staats tv is maar misschien.
Eerlijk gezegd heb ik daar niet zulke hoge verwachtingen bij. Denk je dat het positief kritisch wordt? (Met de nadruk op positief...)


Over dat het magnetisch veld zou verminderen had ik al eerder iets over gelezen. Als het ons zou kunnen beinvloeden dat wil dat volgens mij niet zeggen dat dat op een negatieve manier gebeurt. Zal nu eens even dat videootje bekijken.
(bericht gewijzigd op 19-3-2009 15:21:38)

oja over Geenstijl,
Zij brengen alleen Entertainment en Infotainment maar geen echt onderzoeks journalisme... dus kleine kans dat ze zich met grenswetenschappen bezig houden ze maken grenswetenschappen eerder belachelijk..
greetz,
TF9

In 2001 hadden wij zelf op aarde inductie peaken die in sommige gevallen schade aan systemen toebrachten. Hoe meer wij afhankelijk worden van techniek voor ons bestaan des te zwaarder is het voor ons wanneer (niet of) het misgaat.
Goed gezegd!
Vorig keer nog was de elektriciteit uitgevallen bij ons thuis. Ik kon niets bedenken om te gaan doen, om de tijd door te komen, want alles werkt met elektriciteit. Zelfs om een boek te lezen heb je nog elektriciteit nodig tegenwoordig.
We zullen pas zien hoe afhankelijk we zijn van de technologie wanneer het echt fout gaat. Geen internet, geen telefoons, geen manier om nieuws te horen...dus kortom: Chaos. Maar misschien heeft de mensheid dat eens in de zoveel tijd nodig, om na te denken waarmee ze bezig zijn.

Goed gezegd!
Vorig keer nog was de elektriciteit uitgevallen bij ons thuis. Ik kon niets bedenken om te gaan doen, om de tijd door te komen, want alles werkt met elektriciteit. Zelfs om een boek te lezen heb je nog elektriciteit nodig tegenwoordig.
We zullen pas zien hoe afhankelijk we zijn van de technologie wanneer het echt fout gaat. Geen internet, geen telefoons, geen manier om nieuws te horen...dus kortom: Chaos. Maar misschien heeft de mensheid dat eens in de zoveel tijd nodig, om na te denken waarmee ze bezig zijn.
Als de stroom uitvalt, tja..dat komt steeds vaker voor tegenwoordig. Dan besef je pas hoeveel gebruik je ervan van maakt. Kaarsen, lucifers/ aansteker en een zaklantaarn heb ik standaard op een vaste plek.
Het is sowieso stiller zonder al dat spul aan. Daar word je eerst heel onrustig van, maar als je daar eenmaal doorheen en overheen bent voelt het heel lekker en eenvoudig aan. Wat een rust...
En chaos, dat is er nu al. Elke wijziging van een bestaande structuur brengt dat teweeg.

. Zoals: zo'n ijzeren ding waarbij in 1 rasp de vonken er vanaf spatten zodat je vuur kunt maken.Hoe kom je aan schoon water? Plastic buissie in je porum en slurpen maar of zijn er ook andere mogelijkheden? Volgens mij kunnen een paar bezoekers hier wat handige/nuttige tips geven voor het geval de p***ris uitbreekt...of nie?

Iemand nog een paar leuke survival tips?
. Zoals: zo'n ijzeren ding waarbij in 1 rasp de vonken er vanaf spatten zodat je vuur kunt maken.Hoe kom je aan schoon water? Plastic buissie in je porum en slurpen maar of zijn er ook andere mogelijkheden? Volgens mij kunnen een paar bezoekers hier wat handige/nuttige tips geven voor het geval de p***ris uitbreekt...of nie?
Ook goed om te hebben, een opdraai radio en een knijpkat


Maar grote kans dat die radio het na een EM burst het ook niet meer doet.
(bericht gewijzigd op 19-3-2009 19:41:25)

Maar kan je het principe een beetje uitleggen? Ik bedoel, bij computers en zo kan ik me iets voorstellen. Of televisie en andere meer fijngevoelige electronica. Maar tot in hoeverre wordt het meer robuuste gedeelte beinvloed? Zou er onderscheid zijn in gevoeligheid? Bijv: Alles met een chip kan je afschrijven maar de rest? Kwut het ohk nieh.

Iemand nog een paar leuke survival tips?
. Zoals: zo'n ijzeren ding waarbij in 1 rasp de vonken er vanaf spatten zodat je vuur kunt maken.Hoe kom je aan schoon water? Plastic buissie in je porum en slurpen maar of zijn er ook andere mogelijkheden? Volgens mij kunnen een paar bezoekers hier wat handige/nuttige tips geven voor het geval de p***ris uitbreekt...of nie?
Bij bepaalde zaken kun je al dat soort 'survival'-spul kopen, hoor. Ik kocht een tijdje terug een opwindradio; je draait een minuut aan een slinger en je hebt een zaklantaarn en radio in één. Een rijtje zonnecellen erop houden de boel leuk onder stroom. Hij gaat mee op onze woestijntocht, van de zomer!
En zo kun je aardig zelfvoorzienend leven, maar vergis je niet. Als deze beschaving werkelijk -om wat redenen dan ook- in elkaar dondert, is het eerste wat je moet doen: schietlessen nemen en je bewapenen, teneinde je opwindradio en je moestuin met succes te kunnen verdedigen. Want denk maar niet dat de vriendelijke straat dan komt helpen. In tegendeel, dan is het molecuul-dunne laagje wat we "beschaving" noemen, weg. En dan is het ieder voor zich. Mad Max is dan sneller realiteit dan je kunt vermoeden. Gold vroeger al dat de man met het beste wapen overleefde, dat is dan weer ERG actueel...

Maar, ergens, diep in mijn hart, hoop ik dat de mensheid een bepaald collectief niveau zal hebben bereikt dat hierboven uitstijgt en de bereidheid heeft om menselijk te zijn en bereid tot samenwerking etc. (Dat wil zeggen: tegen die tijd dan...mocht het werkelijk instorten)
Mocht dat niet het geval zijn, dan vraag ik me af welk soort mensen dan zullen "survivallen" en of dat dan zo'n mooie wereld zal zijn....

Ongeluken, ziekenhuizen in de problemen, brand op hoge flats waar de brandweer niemand kan redden, want ze kunnen er niet bij enz.
Vliegtuigen in de problemen enz.En een compleet gebrek aan communicatie.
Beetje naief om er op te hopen, want zoals weerman al zei: in het donker zonder tv, zonder spelletjes op de pc, wat denk je dat er gaat gebeuren op straat. Begin maar vast je deuren en ramen te barricaderen.....
PS , de pinautomaten werken dan ook niet.
In Amerika wordt gezegd dat met een beetje pech we weken lang zonder electriciteit kunnen zitten....Zie je het voor je?

@Weerman, wat betreft dat "laagje beschaving" wat je noemt, daar zou je maar zo gelijk aan kunnen hebben op het moment dat de boel gigantisch inklapt.
Maar, ergens, diep in mijn hart, hoop ik dat de mensheid een bepaald collectief niveau zal hebben bereikt dat hierboven uitstijgt en de bereidheid heeft om menselijk te zijn en bereid tot samenwerking etc. (Dat wil zeggen: tegen die tijd dan...mocht het werkelijk instorten)
Mocht dat niet het geval zijn, dan vraag ik me af welk soort mensen dan zullen "survivallen" en of dat dan zo'n mooie wereld zal zijn....
Ik hoop ook, maar ik twijfel even hard.

@Weerman, wat betreft dat "laagje beschaving" wat je noemt, daar zou je maar zo gelijk aan kunnen hebben op het moment dat de boel gigantisch inklapt.
Maar, ergens, diep in mijn hart, hoop ik dat de mensheid een bepaald collectief niveau zal hebben bereikt dat hierboven uitstijgt en de bereidheid heeft om menselijk te zijn en bereid tot samenwerking etc. (Dat wil zeggen: tegen die tijd dan...mocht het werkelijk instorten)
Mocht dat niet het geval zijn, dan vraag ik me af welk soort mensen dan zullen "survivallen" en of dat dan zo'n mooie wereld zal zijn....
Ik hoop ook, maar ik twijfel even hard.

De mensen, die nu in chaos en veranderingen hun hoofd koel houden en toch hun hart warm houden, en die goed en sterk uit hun persoonlijke strijd (crisis) komen: dat zijn waarschijnlijk mensen die veel crisissen met succes kunnen doorstaan en dat zijn wellicht de echte survivers.
Dus ja, ik blijf altijd hopen en vertrouwen. Ook in de mensheid.
(bericht gewijzigd op 19-3-2009 20:27:06)

Ik ben vanaf mijn achttiende bezig om alles te verzamelen over kruiden, wilde van alles leren om mezelf te kunnen 'redden' en niet afhankelijk te hoeven zijn. de laatste jaren is dit in een stroomversnelling gekomen en ben ik zelfs aan het spinnen geslagen om zo in de behoefte van het zelf voorzien om kleding te kunnen maken. Nu is het nog met wol, maar ik wil ook met vlas en katoen aan de slag. Daar hoort dan ook het leren weven bij. Naaien, haken, borduren en meer heb ik in mijn jeugd geleerd. Ook ben ik bezig om een tweede huishouden bij elkaar te sprokkelen zodat ik ook vooruit kan als alles uitvalt, dus zonder electra of gas. Iedereen verklaard me voor gek, maar ik MOET het doen. I can't help myself! Ik zal het straks nodig hebben en zolang duurt dat niet meer.
Voor velen zal het zeker niet meevallen om een zonder zekere luxe te moeten leven, maar dat went vanzelf. Ik zie het liever ook anders, maar dit is wat er gaat gebeuren en we moeten er met zijn allen het beste van maken.
STERKTE EN SUCCES!

De Maya's hadden ook een preoccupatie met goud, eigenlijk in alle culturen altijd al. Ooit afgevraagd waar dit vandaan kwam? Wat moesten die Maya's met al dat goud?
Het vizier van een astronaut is gemaakt van.... yep.
2012, voorspelling van de Maya's...
En wat denkt u waar het meeste goud van de wereld nu ligt? Yep.
En wat gebeurt er in deze crisis en de vreemde manouvres van de banken? Yep. Binnenkort hebben enkele grote families zoals de Rothschilds alle goud van de wereld...
Kunnen zij lekker hun eigen eiland maken met een beschermlaag van goud erom heen.
Onzin? Lees maar eens goed wat hierover te vinden is.
Alles klopt incluis wat er gaande is in de wereld.

Onze slaafse afhankelijkheid ervan is verontrustender vind ik.
Als je mij in mijn denken kan begrijpen moet je wel blij zijn met de zogenaamde "financiele crisis". Het is geen slecht iets naar mijn mening, want door de oude ondeugelijke systemen af te breken kunnen we daar weer nieuwe en eerlijkere systemen op bouwen.
Natuurlijk liggen de roots hiervan in Amerika, en ik ben vol vertrouwen en verwachtingen over de nieuwe president die deze veranderingen mogelijk kan maken. Het moet wel anders natuurlijk want anders lossen we dit niet op.
(bericht gewijzigd op 20-3-2009 0:55:03)

Ineensstorting van het economische systeem lijkt mij zo erg nog niet.
Onze slaafse afhankelijkheid ervan is verontrustender vind ik.
Als je mij in mijn denken kan begrijpen moet je wel blij zijn met de zogenaamde "financiele crisis". Het is geen slecht iets naar mijn mening, want door de oude ondeugelijke systemen af te breken kunnen we daar weer nieuwe en eerlijkere systemen op bouwen. Natuurlijk liggen de roots hiervan in Amerika, en ik ben vol vertrouwen en verwachtingen over de nieuwe president die dit mogelijk kan maken.
Ja Luna
: ik volg je denken. Ik denk dat er nog een paar stappen voorafgaan aan nieuwe eerlijkere systemen. Het gedrag, het denken, het bewustworden van de mensen.
Soms wordt er zo in de verte gekeken naar een punt die we zouden "moeten" bereiken, en zien we niet wat er vlak onder ons neus gebeurt. De stappen er naartoe, de weg er naartoe is misschien nog veel belangrijker dan het doel op zich.

Ik heb het al in een eerder artikel gezegd; dit is precies wat ik de afgelopen dertig! jaar voelde aankomen. Tot voor kort kon ik het niet benoemen, maar nu vallen alle stukjes op hun plek en geloof me het wordt allemaal veel 'erger'. Bereidt je voor op een totale instorting van de hele economie. Een ieder moet zichzelf kunnen redden en we gaan lettterlijk terug naar een ruilhandel voor diensten enz.
Ik ben vanaf mijn achttiende bezig om alles te verzamelen over kruiden, wilde van alles leren om mezelf te kunnen 'redden' en niet afhankelijk te hoeven zijn. de laatste jaren is dit in een stroomversnelling gekomen en ben ik zelfs aan het spinnen geslagen om zo in de behoefte van het zelf voorzien om kleding te kunnen maken. Nu is het nog met wol, maar ik wil ook met vlas en katoen aan de slag. Daar hoort dan ook het leren weven bij. Naaien, haken, borduren en meer heb ik in mijn jeugd geleerd. Ook ben ik bezig om een tweede huishouden bij elkaar te sprokkelen zodat ik ook vooruit kan als alles uitvalt, dus zonder electra of gas. Iedereen verklaard me voor gek, maar ik MOET het doen. I can't help myself! Ik zal het straks nodig hebben en zolang duurt dat niet meer.
Voor velen zal het zeker niet meevallen om een zonder zekere luxe te moeten leven, maar dat went vanzelf. Ik zie het liever ook anders, maar dit is wat er gaat gebeuren en we moeten er met zijn allen het beste van maken.
STERKTE EN SUCCES!
wat grappig, k heb precis hetzelfde, kon het ook geen plaats geven en ben nu ook zo bezig. Alleen heb ik ook alsmaar het gevoel dat ik moet verkassen en ik weet niet waar naar toe.


Maar wat mij het meeste verbaasd is dat er alleen op wetenschappelijke sites over gesproken wordt.....WAAROM HOOR IK DE WERELDLEIDERS HIER NIET OVER???? Ik vind het erg moeilijk om dit alles ergens in mijn hoofd op te slaan en maar te denken....ach we zien wel rond 2012. Ben ik hierin de enige?

Prachtig dat iedereen het hier heeft over de economische gevolgen, maar wat als we (lees, de mensheid) dit hele gebeuren niet overleven....daar gaan de meeste sites over die dit onderwerp behandelen. (verschuiving magnetische polen, tollen van de aarde, natuurrampen) Moet ik me rond 2012 ergens in een schuilkelder gaan vastketenen zodat ik de klap overleef als de polen gaan verschuiven, voedsel in gaan slaan (samen met mijn blikopener)?
Maar wat mij het meeste verbaasd is dat er alleen op wetenschappelijke sites over gesproken wordt.....WAAROM HOOR IK DE WERELDLEIDERS HIER NIET OVER???? Ik vind het erg moeilijk om dit alles ergens in mijn hoofd op te slaan en maar te denken....ach we zien wel rond 2012. Ben ik hierin de enige?
Als er echt gevaar dreigt zullen politici erom heen draaien of het verzwijgen, ze staan namelijk met lege handen bij grootschalige rampen.

Er is dus geen echt gevaar als ik je berichtje lees. Sorry, dat ik misschien wat doordraaf, maar zit er echt mee in mijn maag. Ik ben zelf totaal niet thuis in deze ingewikkelde materie, maar wil er wel alles van weten. Ik lees me een ongeluk op allerlei sites, maar er wordt wel veel tegengesproken en dat maakt het er niet makkelijker op.
Het blijft wel een eng idee dat mocht idd 2012 het rampjaar worden/zijn, dat onze wereldleiders niet doen en dat dus de kans bestaat dat de mensheid uitsterft?!


Dat sites elkaar tegenspreken komt ook omdat niemand echt weet wat voor effect een poolverschuiving heeft. Daarbij zullen er ook sites zijn die maar wat raak lullen. Dat je de overheid hierover niet hoort kan komen omdat ze zich er niet mee bezig houden. Maar het lijk me dat ze toch wel luisteren naar wetenschapper, maar omdat die ook niet weten welke effect het echt gaat hebben hoor je de wereldleiders er niet over, ze weten het simpelweg niet(neem ik aan). Als ze erover berichten krijg je alleen maar massahysterie, en dat terwijl het misschien helemaal niet hoeft, je krijg opeens allerlei doom-scenario's van allerlei mensen (sektes, gelovige, andere soort predicters, etc). Misschien dat er in het geheim wel voorbereidingen worden getroffen, bijv in de vorm van ondergrondse schuilkelders of wat dan ook, maar als ook dit openbaar wordt breekt er weer die massahysterie uit.
Ook een hindu geestelijke heeft ongeveer 3000 voor christus voorspelt dat er over 5000 jaar, welke dus nu ongeveer voorbij zijn, en strookt met 2012, een gouden tijdperk aan zal breken. Dit komt samen met de maya welke ook een gouden tijdperk beschrijven bij de overgang van het tijdperk, welke misschien dan op 2012 plaats vind.
Nu is het hinduïsme ouder dan de maya's, dus het kan best zijn dat de maya's hierop gebaseerd zijn, maar dat is even wat ik zelf zo denk.
http://hinduism.about.com/od/basics/a/goldenage.htm
De wereldleider moet je natuurlijk niet altijd geloven in wat ze wel of niet zeggen en wel of niet doen. De samenzweringstheoriën vertellen dat ze hun een eigen agenda volgen welke meer gebaseerd is op macht, geld en controle van de mensheid.
(bericht gewijzigd op 11-5-2009 14:43:47)

Wat blijft er over dan?
Geen enkel bewijsbaar feit dat er iets gaat gebeuren. Alleen ontzettend veel aannames. Teveel toevalligheden. Toevallig dat de magn. pool aan de wandel is, enz enz.
Voor mezelf heb ik de conclusie getrokken, dat er wel iets gaat gebeuren, zoals aardbevingen, tsunami's enz.
M.i. zit je in west-nederland niet veilig. Mocht onze zon zich idd slecht gaan gedragen, zal het heel erggaan worden in de westerse wereld w.b. voedselvoorziening, dus rellen enz.
De wereldleiders zeggen niets.Enig idee wat er gaat gebeuren als ze zouden zeggen dat we in de eindtijd leven?
Mijn eigen ideeen (pendel) volgend heb ik iig een aantal safe locations opgezochten en gaan wij moven. Hierbij speelt wel dat wij "zwart"zijn en in geval van voedselnood lijkt het me niet zo'n goed idee om dan hier te zitten. Het is menselijk om iemand naar zijn eigen land te wensen als er voedsel gedeeld moet worden.
Ik geloof niet dat de mensheid ophoudt. Wel denk ik dat er vele vele vele mensen zullen sterven. Wij misschien ook, maar ik ben geen type dat daarop lijdzaam gaat zitten wachten.

Iemand nog een paar leuke survival tips?
. Zoals: zo'n ijzeren ding waarbij in 1 rasp de vonken er vanaf spatten zodat je vuur kunt maken.Hoe kom je aan schoon water? Plastic buissie in je porum en slurpen maar of zijn er ook andere mogelijkheden? Volgens mij kunnen een paar bezoekers hier wat handige/nuttige tips geven voor het geval de p***ris uitbreekt...of nie?
*zonne-energie voor je mp3 speler(haha) op je rugzak bv.
*en heel belangrijk:zorgen dat je iets hebt om water te ontsmetten. denk aan de vele doden in Myanmar na de orkaan oor gebrek aan schoon water. Er is genoeg. Behalve chloortablettn is er iets - steripen - die mbv ultraviolette straling je water voor 99% bacterievrij maakt.
*lampen die op zonneenergie werken etc.
Maar water is het allerbelangrijkste want zowel bij aardbevingen als bij zonnestormen hebben we geen betrouwbaar water meer.


Hierbij speelt wel dat wij "zwart"zijn en in geval van voedselnood lijkt het me niet zo'n goed idee om dan hier te zitten. Het is menselijk om iemand naar zijn eigen land te wensen als er voedsel gedeeld moet worden.
Pardon? Hoezo "eigen land" ?? En wat als je niet blank bent en dit is je "eigen land"?

dus.....niet dat het ons wat kan schelen hoor. Het is gewoon een punt van overweging in geval dat....
In mijn twee landen van herkomst (een door geboorte en de ander door huwelijk) denken veel mensen ook zo over de nederlanders, dus zal het wel normaal zijn voor sommige mensen




@sufi
Als je die opmerking echt te horen krijgt, dan vind ik dat meer dan schandalig....Je reageert er laconiek op....Knap hoor.
Welkom in een menselijke wereld.
Je hebt gelijk dat het beneden alle peil is, maar het is naïef om te denken dat het niet gebeurt...
on-topic
Een tip voor alle doemdenkers: leer de natuur kennen en de dieren die erin leven, leer de sterren te lezen en het weer, oefen vast door regelmatig in tentjes te slapen en door ondiepe slootjes te waden.
Voor de mensen die uit alle zekerheid maar weggaan:
Als het in je leven past is vertrekken vóór 2012 het beste momentum.
Ik vermoed dat alle hysterie die er nu al is in de laatste maanden tot rare excessen zal leiden, of er nou uiteindelijk wat gebeurt of niet: this is the mother of all profecies (in het hoofd der mensen).
Voor de mensen die sowieso niets geloven: groot gelijk, als je je ogen dicht doet en denkt dat alles ok is, is dat ook vast zo, als de tv het maar doet en X-factor nog 4 seizoenen doorloopt.
Ik blijf en leef met de gevolgen. Als dat betekent dat ik door de gevolgen moet vluchten doe ik dat, maar ik vermoed dat de gevolgen voornamelijk intern zullen zijn. Het enige externe waar je dan nog mee te maken hebt is de eerder genoemde hysterie en ach, dat ben ik inmiddels ook wel gewend.


@sufi
Als je die opmerking echt te horen krijgt, dan vind ik dat meer dan schandalig....Je reageert er laconiek op....Knap hoor.
Welkom in een menselijke wereld.
Je hebt gelijk dat het beneden alle peil is, maar het is naïef om te denken dat het niet gebeurt...
on-topic
Een tip voor alle doemdenkers: leer de natuur kennen en de dieren die erin leven, leer de sterren te lezen en het weer, oefen vast door regelmatig in tentjes te slapen en door ondiepe slootjes te waden.
Voor de mensen die uit alle zekerheid maar weggaan:
Als het in je leven past is vertrekken vóór 2012 het beste momentum.
Ik vermoed dat alle hysterie die er nu al is in de laatste maanden tot rare excessen zal leiden, of er nou uiteindelijk wat gebeurt of niet: this is the mother of all profecies (in het hoofd der mensen).
Voor de mensen die sowieso niets geloven: groot gelijk, als je je ogen dicht doet en denkt dat alles ok is, is dat ook vast zo, als de tv het maar doet en X-factor nog 4 seizoenen doorloopt.
Ik blijf en leef met de gevolgen. Als dat betekent dat ik door de gevolgen moet vluchten doe ik dat, maar ik vermoed dat de gevolgen voornamelijk intern zullen zijn. Het enige externe waar je dan nog mee te maken hebt is de eerder genoemde hysterie en ach, dat ben ik inmiddels ook wel gewend.

Ik ben allesbehalve naief, maar als/dat mensen zulke opmerkingen recht in je gezicht durven te plaatsen (zoals bv. "is er in je eigen land geen werk?"
vind ik van weinig respect getuigen. Geloof me, ik heb al meerdere vormen van discriminatie aan den lijve ondervonden: zowel o.b.v. huidskleur, geslacht als (voormalig) religie. En toch blijf ik zelf hoop en respect voor anderen houden. Iets met andere wang toekeren etc..... En toch heeft het raakvlakken met het topic: als de mensheid niet snel ander gedrag vertoont, wat voor een wereld hebben we dan? Nu, of in 2012, of voor mijn part in 2020 or whenever....
(bericht gewijzigd op 12-5-2009 1:51:14)


@ Hano
Kan je is een paar links met ons delen over je 'onzin'.
Na wat ik zelf al denk te weten ben ik namelijk wel nieuwsgierig.
Alvast bedankt.
Een van de grootste alchemisten ooit was Samuel Hahnemann (1755-1843). Hahnemann was (her-)uitvinder van de homeopathie. Allerlei regels omtrent gezondheid en het herwinnen daarvan in geval van ziekte staan beschreven in Hahnemann's Organon. Aan deze Organon, een soort gezondheidswetboek, heeft Hahnemann zijn hele leven geschaafd, met zes edities als gevolg.
Een van de remedies die Hahnemann ontwikkelde was Aurum Metallicum, Goud. Een nuttig medicijn om bijvoorbeeld bij de hand te hebben in perioden van financiële crises, wanneer mensen rondlopen met zelfmoordgedachten ten gevolge van materiële verliezen.
Goud gebruiken als gepotentieerde en sterk verdunde homeopathische remedie is vermoedelijk waardevoller dan te verlangen naar puur goud als bezit, hoe waardevol dat ook zou kunnen zijn.
De Californische homeopaat Dana Ullman heeft op YouTube een half-gekscherende video geplaatst over goud.



Ze zijn altijd bezig over de stralingen dat dit gaat teweeg brengen
maar dan komt nu eigenlijk mijn vraag: bezorgen deze stralingen dan ook geen grote hoeveelheid kanker?
Dat de zon kanker geeft is toch niet nieuw?
maar dan gat de mensheid misschien meer uitsterven van de stralingen van da kanker zelf dan van de andere dingen

Ze zijn altijd bezig over de stralingen dat dit gaat teweeg brengen
maar dan komt nu eigenlijk mijn vraag: bezorgen deze stralingen dan ook geen grote hoeveelheid kanker?
Dat de zon kanker geeft is toch niet nieuw?
maar dan gat de mensheid misschien meer uitsterven van de stralingen van da kanker zelf dan van de andere dingen
Dat is inderdaad niet zo hard benoemd, maar de symptomen zijn er wel naar. Ik las een tijd geleden dat 80% tegenwoordig sterft aan kanker, waaronder steeds meer borst- en huidkanker. Een verband tussen de zon en de rise of cancer is zeker niet gek.

Als jullie dan allemaal gaan vechten om de inhoud van de supermarkt drink ik lekker uit een beekje bij de bergen en eet ik goede schorsen, noten en aardperen.

sowieso heb je maar een paar dagen tot enkele weken wat aan de restjes in de supermarkt, daarna is het op, giftig of op andere manieren besmet, eigen voorziening is een noodzaak, en de natuur zelf is de enige constante optie jazeker...

Geen werkende naffinaderijen meer dus geen bezine en diesel meer behalve wat in voorraad is.
En ook geen gemalen meer dus alle lage gebieden in Nederland in gevaar voor overstromingen etc. etc..


Vreemd dat maar weinige het bezeffen wat voor impact het werkelijk heeft als we in Nederland geen electrisiteit meer hebben: geen koeling meer voor eten en medicijnen, geen productie meer van medicijnen, zelfs geen isuline meer.
Geen werkende naffinaderijen meer dus geen bezine en diesel meer behalve wat in voorraad is.
En ook geen gemalen meer dus alle lage gebieden in Nederland in gevaar voor overstromingen etc. etc..
geen werkende toiletten, geen water uit de kraan.....
-
Bezoek ‘Het Veld’ voor meer grenswetenschappelijk nieuws!
-
-
-
-
-
18-05t.e.m. 20-05Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 030-05Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 003-06Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 0
-
Vroeger op Grenswetenschap.nl:











!!!!
De Nukkige Noordpool (update)



