
De Egyptische Putten
Recent op Grenswetenschap.nl:
- Het vallende vlees (Veteo)
- DocuDinsdag: Time Machine (Hetero Sapiens)
- Attentie Ascentie, deel 3 (Hetero Sapiens)
- De hond van Pavlov (A3aan v.d.B.)
- Piramides Giza 3D (3.14po)
- De Schakende Turk (Tetzmol)
- De muzikale straten (hugo)
- de Zeepkist - week 20 (Hetero Sapiens)
- Lichamen Paaseiland ontbloot (sibuna)
- Het Troxler-effect (Hetero Sapiens)
- De Mummie-ontleed-feestjes (A3aan v.d.B.)
- Het Cash-Landrum (Piney Woods) UFO Incident (Saljoet)
- GEET: Gratis NL Handleiding (Saljoet)
- Nieuw: Facebook Faciliteiten (Dicit)
- Eerste Nederlandse Grankh-cirkel (update) (Op Zoek)

De putten zijn verbonden met een ondergronds tunnelwerk. Knappe prestatie van die oude Egyptenaren. Hoe knap precies weten we nog niet, want het is wachten op een team dat dit stukje woestijn aan de Nijldelta mag aanpakken. Niet alleen daar, dit soort kaarsrechte putten komt ook op andere plaatsen voor. In Sakkara bijvoorbeeld.
Het doel ervan is onbekend. Er bestaan vermoedens dat het een groteske vorm van irrigatiekanalen betreft, maar hoe dat exact in zijn werk ging is nog niet geweten.

(GW-correspondente Antoine Gigal bij een van de putten)
Tim de Enchanter
| 22-12-2009 | 12:12
Gerelateerd aan deze publicatie:
xzns: Natuurlijk is dat nog niet onderzocht, die Zahi doet er alles aan om te voorkomen dat straks vast komt te staan dat de Egyptenaren helemaal niet het intelligente volk was wat oa de pyramiden heeft gebouwd.
(Wat vreemd is want als hij gelijk heeft zijn Egyptenaren een van de weinige volkeren die zich duidelijk tegengesteld van de evolutietheorie hebben "ontwikkeld".)
Ben benieuwd of deze putten wel onderzocht mogen worden.
(Wat vreemd is want als hij gelijk heeft zijn Egyptenaren een van de weinige volkeren die zich duidelijk tegengesteld van de evolutietheorie hebben "ontwikkeld".)
Ben benieuwd of deze putten wel onderzocht mogen worden.






Lanoe: Ventilatie systeem.
Toen men de piramides en de sfinx vondt lagen die grotendeels onder het zand en wat er nu boven het zand ligt is enkel de piek van een nog groter complex (Hawass weet dit).
Denk vooruit, denk aan Mars en de piramides daar.
Is het slim om je zichtbaar op een planeet te vestigen of maak je voor jezelf enkele bakens, zodat je weet waar je moet zijn?
We hebben nog veel te leren?
Toen men de piramides en de sfinx vondt lagen die grotendeels onder het zand en wat er nu boven het zand ligt is enkel de piek van een nog groter complex (Hawass weet dit).
Denk vooruit, denk aan Mars en de piramides daar.
Is het slim om je zichtbaar op een planeet te vestigen of maak je voor jezelf enkele bakens, zodat je weet waar je moet zijn?
We hebben nog veel te leren?




studentje:
Doch alle Egyptenaars groeven rondom de rivier, om water te drinken; want zij konden van het water der rivier niet drinken.
120 meter diep? ik blijf het sterk vinden...
dan was het een ondergrondse lanceerbasis. beter?
Ron B.:
studentje:
Doch alle Egyptenaars groeven rondom de rivier, om water te drinken; want zij konden van het water der rivier niet drinken.
120 meter diep? ik blijf het sterk vinden...
dan was het een ondergrondse lanceerbasis. beter?


ziggit: Dacht ik in mijn naïviteit zo rond 1998 nog dat die Zakwass het spannend en tegenhield om in 2000 met allerlei leuke revelaties te komen teneinde ook het toerisme wat te bevorderen, blijkt ie zelfs 12 jaar later nog tot niets in staat.
Vreemde putten trouwens. Kan je nog wel van een put spreken als die zo diep en ook zo vierkant gaat?
Vreemde putten trouwens. Kan je nog wel van een put spreken als die zo diep en ook zo vierkant gaat?

Joris: Ik heb hier niets over gelezen of gehoord, tot nu maar vraag me af waarvoor je 120 meter diepe gaten zou graven.
Wat ik nog niet heb horen noemen is de optie mijnbouw.
Wat me logischer lijkt is aanhaken bij hetgeen je elke keer weer tegenkomt bij de Egyptenaren, de sterren. Misschien is het een obervatorium. Zodra een ster zich recht boven een gat bevind...... Of hang een meetlint in de tunnel (touw met knopen) en je kan meten hoe lang een bepaalde sterre(n)stand nog op zich laat wachten.
Als we toch aan het fantaseren zijn, yihaaw
Wat ik nog niet heb horen noemen is de optie mijnbouw.
Wat me logischer lijkt is aanhaken bij hetgeen je elke keer weer tegenkomt bij de Egyptenaren, de sterren. Misschien is het een obervatorium. Zodra een ster zich recht boven een gat bevind...... Of hang een meetlint in de tunnel (touw met knopen) en je kan meten hoe lang een bepaalde sterre(n)stand nog op zich laat wachten.
Als we toch aan het fantaseren zijn, yihaaw







Ron B.:
Doch alle Egyptenaars groeven rondom de rivier, om water te drinken; want zij konden van het water der rivier niet drinken.
120 meter diep? ik blijf het sterk vinden...
dan was het een ondergrondse lanceerbasis. beter?
je begint nogal onzinnige opmerkingen te maken, en als je zo serieus bent dan hoef ik het ook niet meer te zijn
het was de prehistorische riolering van de reuzen, dat weet toch iedereen...
studentje:
Ron B.:
studentje:
Doch alle Egyptenaars groeven rondom de rivier, om water te drinken; want zij konden van het water der rivier niet drinken.
120 meter diep? ik blijf het sterk vinden...
dan was het een ondergrondse lanceerbasis. beter?
je begint nogal onzinnige opmerkingen te maken, en als je zo serieus bent dan hoef ik het ook niet meer te zijn

het was de prehistorische riolering van de reuzen, dat weet toch iedereen...

Ron B.:
Deze ondergrondse water-voorzienings-constructies vind je ook nabij het Nazca-plateau in Zuid Amerika
klopt, ik denk dus ook eerder aan een soort waterleidingsysteem, en dit was bij alle piramides het geval, er was een zeer uitgebreid watersysteem door die gehele regio, alleen is het dus de vraag waar het voor gebruikt werd...
psychodelic:
Deze ondergrondse water-voorzienings-constructies vind je ook nabij het Nazca-plateau in Zuid Amerika
klopt, ik denk dus ook eerder aan een soort waterleidingsysteem, en dit was bij alle piramides het geval, er was een zeer uitgebreid watersysteem door die gehele regio, alleen is het dus de vraag waar het voor gebruikt werd...



studentje:
Doch alle Egyptenaars groeven rondom de rivier, om water te drinken; want zij konden van het water der rivier niet drinken.
120 meter diep? ik blijf het sterk vinden...
dan was het een ondergrondse lanceerbasis. beter?
je begint nogal onzinnige opmerkingen te maken, en als je zo serieus bent dan hoef ik het ook niet meer te zijn
het was de prehistorische riolering van de reuzen, dat weet toch iedereen...
niet zo heel lang terug was iemand hier heel overtuigt dat minaretten eigenlijk rakketten moesten voorstelden.(a)
Ron B.:
studentje:
Ron B.:
studentje:
Doch alle Egyptenaars groeven rondom de rivier, om water te drinken; want zij konden van het water der rivier niet drinken.
120 meter diep? ik blijf het sterk vinden...
dan was het een ondergrondse lanceerbasis. beter?
je begint nogal onzinnige opmerkingen te maken, en als je zo serieus bent dan hoef ik het ook niet meer te zijn

het was de prehistorische riolering van de reuzen, dat weet toch iedereen...
niet zo heel lang terug was iemand hier heel overtuigt dat minaretten eigenlijk rakketten moesten voorstelden.(a)

studentje:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
hoezo? wat voor technologie zat jij te denken? voor het boren van een vierkant gat?
Draconian:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
hoezo? wat voor technologie zat jij te denken? voor het boren van een vierkant gat?

B.A. Rabas:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
hoezo? wat voor technologie zat jij te denken? voor het boren van een vierkant gat?
Volgens mij kan je nooit een vierkant gat boren...
studentje:
Draconian:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
hoezo? wat voor technologie zat jij te denken? voor het boren van een vierkant gat?
Volgens mij kan je nooit een vierkant gat boren...

Gerard:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
hoezo? wat voor technologie zat jij te denken? voor het boren van een vierkant gat?
Hoogfrequent vergruizen en het gruis wegzuigen.
studentje:
Draconian:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
hoezo? wat voor technologie zat jij te denken? voor het boren van een vierkant gat?
Hoogfrequent vergruizen en het gruis wegzuigen.

Cultuurmeneer:
...
Wat ik nog niet heb horen noemen is de optie mijnbouw.
...
Had ik al gezegd!
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
Sind ik de 'spiderman' tegen allerlei wolkenkrabbers heb zien klauteren verbaast niets me meer; ik denk dat je door je voeten tegen de tegenoverliggende zijwanden te zetten omhoog en omlaag kunt klauteren. En een beetje steen weg hakken kan iedereen. Toch?
En de weggehakte steen afvoeren... Emmers aan een touwtje... Rucksack oid?
(bericht gewijzigd op 24-12-2009 18:18:37)
Joris:
...
Wat ik nog niet heb horen noemen is de optie mijnbouw.
...
Had ik al gezegd!

Draconian:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
Sind ik de 'spiderman' tegen allerlei wolkenkrabbers heb zien klauteren verbaast niets me meer; ik denk dat je door je voeten tegen de tegenoverliggende zijwanden te zetten omhoog en omlaag kunt klauteren. En een beetje steen weg hakken kan iedereen. Toch?
En de weggehakte steen afvoeren... Emmers aan een touwtje... Rucksack oid?
(bericht gewijzigd op 24-12-2009 18:18:37)

ziggit: Hé jij daar doorhakken, we hebben een put van 120 meter diep nodig voor whatever en wel netjes vierkant houden want we doen graag moeilijk. Zo niet krijg je met de zweep.
Aan de andere kant met al dat halfbakken journaille, misschien is alleen de eerste 10 meter vierkant. Je weet het niet hè.
Aan de andere kant met al dat halfbakken journaille, misschien is alleen de eerste 10 meter vierkant. Je weet het niet hè.

Luk:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
Ze hadden veel tijd.
Geen TV, radio, internet...
Draconian:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
Ze hadden veel tijd.
Geen TV, radio, internet...

nupeet:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
hoezo? wat voor technologie zat jij te denken? voor het boren van een vierkant gat?
Volgens mij kan je nooit een vierkant gat boren...
Jawel,kan hoor, er is een zeer speciaal stuk gereedschap voor (heb ik wel eens in opdracht moeten halen ,bij een toeleverancier van speciale basisgereedschappen, ) de welbekende vierkantegatenboor... !
B.A. Rabas:
studentje:
Draconian:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
hoezo? wat voor technologie zat jij te denken? voor het boren van een vierkant gat?
Volgens mij kan je nooit een vierkant gat boren...
Jawel,kan hoor, er is een zeer speciaal stuk gereedschap voor (heb ik wel eens in opdracht moeten halen ,bij een toeleverancier van speciale basisgereedschappen, ) de welbekende vierkantegatenboor... !

Fluwijn:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
hoezo? wat voor technologie zat jij te denken? voor het boren van een vierkant gat?
Volgens mij kan je nooit een vierkant gat boren...
Jawel,kan hoor, er is een zeer speciaal stuk gereedschap voor (heb ik wel eens in opdracht moeten halen ,bij een toeleverancier van speciale basisgereedschappen, ) de welbekende vierkantegatenboor... !
Ja die boor ken ik. Ligt naast de plintenladder en de bougievonkjes op de schappen ;-)
nupeet:
B.A. Rabas:
studentje:
Draconian:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
hoezo? wat voor technologie zat jij te denken? voor het boren van een vierkant gat?
Volgens mij kan je nooit een vierkant gat boren...
Jawel,kan hoor, er is een zeer speciaal stuk gereedschap voor (heb ik wel eens in opdracht moeten halen ,bij een toeleverancier van speciale basisgereedschappen, ) de welbekende vierkantegatenboor... !
Ja die boor ken ik. Ligt naast de plintenladder en de bougievonkjes op de schappen ;-)

3.14po:
Ja die boor ken ik. Ligt naast de plintenladder en de bougievonkjes op de schappen ;-)
Woordneukerij, maar is dat dan nog wel boren? Ik was in de veronderstelling dat boren te maken had met middelpuntvliedende kracht. En dus dat je alleen maar ronde gaten kan hebben dmv boren?
Fluwijn:
Ja die boor ken ik. Ligt naast de plintenladder en de bougievonkjes op de schappen ;-)
Woordneukerij, maar is dat dan nog wel boren? Ik was in de veronderstelling dat boren te maken had met middelpuntvliedende kracht. En dus dat je alleen maar ronde gaten kan hebben dmv boren?

nupeet:
Ja die boor ken ik. Ligt naast de plintenladder en de bougievonkjes op de schappen ;-)
Woordneukerij, maar is dat dan nog wel boren? Ik was in de veronderstelling dat boren te maken had met middelpuntvliedende kracht. En dus dat je alleen maar ronde gaten kan hebben dmv boren?
Klopt hoor ,middelpuntvliedende kracht,de vierkantegaten boor is een practical joke voor groentjes op de eerste dag bij een nieuwe werkgever,(lol,wat?)Is het misschien uitgehakt of weggefreesd ?Misschien dat Unbeliever wat meer kan vertellen over de constructie wijze en onderhoud in S.Arabië.?
3.14po:
Fluwijn:
Ja die boor ken ik. Ligt naast de plintenladder en de bougievonkjes op de schappen ;-)
Woordneukerij, maar is dat dan nog wel boren? Ik was in de veronderstelling dat boren te maken had met middelpuntvliedende kracht. En dus dat je alleen maar ronde gaten kan hebben dmv boren?
Klopt hoor ,middelpuntvliedende kracht,de vierkantegaten boor is een practical joke voor groentjes op de eerste dag bij een nieuwe werkgever,(lol,wat?)Is het misschien uitgehakt of weggefreesd ?Misschien dat Unbeliever wat meer kan vertellen over de constructie wijze en onderhoud in S.Arabië.?

nupeet:
Ja die boor ken ik. Ligt naast de plintenladder en de bougievonkjes op de schappen ;-)
Woordneukerij, maar is dat dan nog wel boren? Ik was in de veronderstelling dat boren te maken had met middelpuntvliedende kracht. En dus dat je alleen maar ronde gaten kan hebben dmv boren?
Klopt hoor ,middelpuntvliedende kracht,de vierkantegaten boor is een practical joke voor groentjes op de eerste dag bij een nieuwe werkgever,(lol,wat?)Is het misschien uitgehakt of weggefreesd ?Misschien dat Unbeliever wat meer kan vertellen over de constructie wijze en onderhoud in S.Arabië.?
O(update), mijn dochter was net hier,(is o.a. bij de putten geweest)Volgens de haar begeleidende gids werden de putten uitgehakt om zich te ontdoen van de dode slaven ,die bij bosjes het leven lieten tijdens de bouw/onderhoud van de piramides.Is er bekend of er vele botten gevonden zijn?
(bericht gewijzigd op 1-1-2010 15:22:23)
nupeet:
3.14po:
Fluwijn:
Ja die boor ken ik. Ligt naast de plintenladder en de bougievonkjes op de schappen ;-)
Woordneukerij, maar is dat dan nog wel boren? Ik was in de veronderstelling dat boren te maken had met middelpuntvliedende kracht. En dus dat je alleen maar ronde gaten kan hebben dmv boren?
Klopt hoor ,middelpuntvliedende kracht,de vierkantegaten boor is een practical joke voor groentjes op de eerste dag bij een nieuwe werkgever,(lol,wat?)Is het misschien uitgehakt of weggefreesd ?Misschien dat Unbeliever wat meer kan vertellen over de constructie wijze en onderhoud in S.Arabië.?
O(update), mijn dochter was net hier,(is o.a. bij de putten geweest)Volgens de haar begeleidende gids werden de putten uitgehakt om zich te ontdoen van de dode slaven ,die bij bosjes het leven lieten tijdens de bouw/onderhoud van de piramides.Is er bekend of er vele botten gevonden zijn?
(bericht gewijzigd op 1-1-2010 15:22:23)


Pieter: Vierkantegatenboor:
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/yt]
(bericht gewijzigd op 10-5-2010 10:59:51)
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/yt]
(bericht gewijzigd op 10-5-2010 10:59:51)

Snadert:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
Hoezo? Denk je dat ze vroeger niet in staat waren om met één vent met een houweel en een emmer aan een touw en een tweede vent bovenaan de put zulke gaten te graven? Wat voor 'ver ontwikkelde' technologie heb je daar voor nodig?
Draconian:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest.
Hoezo? Denk je dat ze vroeger niet in staat waren om met één vent met een houweel en een emmer aan een touw en een tweede vent bovenaan de put zulke gaten te graven? Wat voor 'ver ontwikkelde' technologie heb je daar voor nodig?

rudiev:
Ventilatie systeem.
Toen men de piramides en de sfinx vondt lagen die grotendeels onder het zand en wat er nu boven het zand ligt is enkel de piek van een nog groter complex (Hawass weet dit).
Denk vooruit, denk aan Mars en de piramides daar.
Is het slim om je zichtbaar op een planeet te vestigen of maak je voor jezelf enkele bakens, zodat je weet waar je moet zijn?
We hebben nog veel te leren?
Mee eens wat Lanoe zegt. Er ligt nog heel veel onder het zand. En als ik de foto's zo bekijkt lijken het inderdaad stenen op elkaar gestapelt, je ziet duidelijk lijnen.
Lanoe:
Ventilatie systeem.
Toen men de piramides en de sfinx vondt lagen die grotendeels onder het zand en wat er nu boven het zand ligt is enkel de piek van een nog groter complex (Hawass weet dit).
Denk vooruit, denk aan Mars en de piramides daar.
Is het slim om je zichtbaar op een planeet te vestigen of maak je voor jezelf enkele bakens, zodat je weet waar je moet zijn?
We hebben nog veel te leren?

Mee eens wat Lanoe zegt. Er ligt nog heel veel onder het zand. En als ik de foto's zo bekijkt lijken het inderdaad stenen op elkaar gestapelt, je ziet duidelijk lijnen.

kay-nine: "De putten zijn verbonden met een ondergronds tunnelnetwerk."
Er is een theorie die stelt dat onder de pyramide er een ondergronds tunnelnetwerk zich bevindt. Voor de pyramides om hun werk te kunnen doen moeten de netwerken gevuld zijn met water (vraag me niet naar wat dat werk zou moeten zijn, dat weet ik niet meer (iets met energie?)).
Misschien zijn de putten er om ervoor te zorgen dat de netwerken altijd vol staan met water en dienen ze daarnaast als overloop? Een soort wet van de communicerende vaten of iets dergelijk vergelijkbaars effect.
Wat de gestapelde stenen betreft, volgens mij zijn dat de eerste paar lagen. Het 'uithakken' zou kunnen door middel van het zacht maken van de steen en vervolgens opscheppen. Dat kan tot zekere diepte waardoor de onregelmatigheden zijn ontstaan die het doen lijken op gestapelde stenen.
Just some thoughts...
Er is een theorie die stelt dat onder de pyramide er een ondergronds tunnelnetwerk zich bevindt. Voor de pyramides om hun werk te kunnen doen moeten de netwerken gevuld zijn met water (vraag me niet naar wat dat werk zou moeten zijn, dat weet ik niet meer (iets met energie?)).
Misschien zijn de putten er om ervoor te zorgen dat de netwerken altijd vol staan met water en dienen ze daarnaast als overloop? Een soort wet van de communicerende vaten of iets dergelijk vergelijkbaars effect.
Wat de gestapelde stenen betreft, volgens mij zijn dat de eerste paar lagen. Het 'uithakken' zou kunnen door middel van het zacht maken van de steen en vervolgens opscheppen. Dat kan tot zekere diepte waardoor de onregelmatigheden zijn ontstaan die het doen lijken op gestapelde stenen.
Just some thoughts...







karel de blote:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest
Geachte geinteresseerden...
vergeet niet dat in de laatste paar duizend jaar het waterniveau behoorlijk gedaald is in egypte, als mede ook door nijldelta.
In de tijd waarin de oude egyptenaren (inwoners van Kmt) leefden diende het water slechts als een van de elementen benodigd voor het gebruiken van pure energie met behulp van de individuele energie van de mens en als gemeenschap. ieder mens is zijn of haar eigen krachtcentrale, met elkaar als onderdeel van het universum.
Bovenstaand commentaar spreekt van enige wijsheid in deze.
Ook zullen wij nooit in staat blijken de technologie te evenaren zelfs als we a mun ra bij elkaar brengen. We missen de kracht van onze zintuigen en de liefde voor de ander.
tom janssen
khemetist
bron?
Ik kan me hier weinig bij voorstellen maar ben reuze benieuwd wat zintuigen en liefde met het graven van putten te maken heeft
tom janssen:
Betere vraag is hoe ze in godsnaam zulke tunnels konden maken en zo diep. Alleen de kleine diameter al in vergelijking tot de diepte. Technologie moet al ver ontwikkeld zijn geweest
Geachte geinteresseerden...
vergeet niet dat in de laatste paar duizend jaar het waterniveau behoorlijk gedaald is in egypte, als mede ook door nijldelta.
In de tijd waarin de oude egyptenaren (inwoners van Kmt) leefden diende het water slechts als een van de elementen benodigd voor het gebruiken van pure energie met behulp van de individuele energie van de mens en als gemeenschap. ieder mens is zijn of haar eigen krachtcentrale, met elkaar als onderdeel van het universum.
Bovenstaand commentaar spreekt van enige wijsheid in deze.
Ook zullen wij nooit in staat blijken de technologie te evenaren zelfs als we a mun ra bij elkaar brengen. We missen de kracht van onze zintuigen en de liefde voor de ander.
tom janssen
khemetist
bron?
Ik kan me hier weinig bij voorstellen maar ben reuze benieuwd wat zintuigen en liefde met het graven van putten te maken heeft


rudiev:
Ja die boor ken ik. Ligt naast de plintenladder en de bougievonkjes op de schappen ;-)
Woordneukerij, maar is dat dan nog wel boren? Ik was in de veronderstelling dat boren te maken had met middelpuntvliedende kracht. En dus dat je alleen maar ronde gaten kan hebben dmv boren?
Klopt hoor ,middelpuntvliedende kracht,de vierkantegaten boor is een practical joke voor groentjes op de eerste dag bij een nieuwe werkgever,(lol,wat?)Is het misschien uitgehakt of weggefreesd ?Misschien dat Unbeliever wat meer kan vertellen over de constructie wijze en onderhoud in S.Arabië.?
Practical joke of niet, maar het bestaat wel, hoewel het niet echt boren meer is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boor_(gereedschap)
Er bestaan zogenaamde vierkante gatenboren, maar feitelijk zijn dit geen boren in normale zin. De werking berust op een voortdurend kantelende beitel die door het materiaal gedreven wordt. Er zijn op deze wijze ook andere gaten te 'boren', zoals zeskantige.
nupeet:
3.14po:
Fluwijn:
Ja die boor ken ik. Ligt naast de plintenladder en de bougievonkjes op de schappen ;-)
Woordneukerij, maar is dat dan nog wel boren? Ik was in de veronderstelling dat boren te maken had met middelpuntvliedende kracht. En dus dat je alleen maar ronde gaten kan hebben dmv boren?
Klopt hoor ,middelpuntvliedende kracht,de vierkantegaten boor is een practical joke voor groentjes op de eerste dag bij een nieuwe werkgever,(lol,wat?)Is het misschien uitgehakt of weggefreesd ?Misschien dat Unbeliever wat meer kan vertellen over de constructie wijze en onderhoud in S.Arabië.?
Practical joke of niet, maar het bestaat wel, hoewel het niet echt boren meer is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boor_(gereedschap)
uit link:
Er bestaan zogenaamde vierkante gatenboren, maar feitelijk zijn dit geen boren in normale zin. De werking berust op een voortdurend kantelende beitel die door het materiaal gedreven wordt. Er zijn op deze wijze ook andere gaten te 'boren', zoals zeskantige.

rudiev:
...
Geachte geinteresseerden...
vergeet niet dat in de laatste paar duizend jaar het waterniveau behoorlijk gedaald is in egypte, als mede ook door nijldelta.
...
Als het water de laatste paar duizend jaar behoorlijke gedaalt is zou dat dan niet inhouden dat veel werken die we nu vinden, zowel boven het zand, maar vooral onder het zand, dan niet onder water hebben gestaan?
Volgens mij leg het land naast de nijl niet veel hoger dan de waterstand van de nijl zelf. Dus als de nijl duizende jaren gelden hoger stond stond veel van de nu naastliggende grond toch onder water?
tom janssen:
...
Geachte geinteresseerden...
vergeet niet dat in de laatste paar duizend jaar het waterniveau behoorlijk gedaald is in egypte, als mede ook door nijldelta.
...
Als het water de laatste paar duizend jaar behoorlijke gedaalt is zou dat dan niet inhouden dat veel werken die we nu vinden, zowel boven het zand, maar vooral onder het zand, dan niet onder water hebben gestaan?
Volgens mij leg het land naast de nijl niet veel hoger dan de waterstand van de nijl zelf. Dus als de nijl duizende jaren gelden hoger stond stond veel van de nu naastliggende grond toch onder water?

studentje:
..Het 'uithakken' zou kunnen door middel van het zacht maken van de steen en vervolgens opscheppen...
hoe zie je dat voor je, dat zachtmaken van gesteente? volgens mij is smelten nog steeds de enige mogelijkheid. en dan is gewoon hakken een stuk makelijker hoor!
kay-nine:
..Het 'uithakken' zou kunnen door middel van het zacht maken van de steen en vervolgens opscheppen...
hoe zie je dat voor je, dat zachtmaken van gesteente? volgens mij is smelten nog steeds de enige mogelijkheid. en dan is gewoon hakken een stuk makelijker hoor!


Ron B.:
O(update), mijn dochter was net hier,(is o.a. bij de putten geweest)Volgens de haar begeleidende gids werden de putten uitgehakt om zich te ontdoen van de dode slaven ,die bij bosjes het leven lieten tijdens de bouw/onderhoud van de piramides.Is er bekend of er vele botten gevonden zijn?
hawass beweerd juist dat er heel erg goed voor die "slaven" gezorgd werd, er zijn zelfs gevallen van hersenoperaties enz gevonden, en heel erg veel geheelde botbreuken, wat aangeeft dat je niet zomaar gedumpt werd als je niet kon werken, dan kreeg je medische zorg en tijd om te herstellen...
sterker nog, er waren toch helemaal geen slaven, maar alleen maar arbeiders? elke egypte expert roept op die punten blijkbaar nog steeds wat anders
nupeet:
O(update), mijn dochter was net hier,(is o.a. bij de putten geweest)Volgens de haar begeleidende gids werden de putten uitgehakt om zich te ontdoen van de dode slaven ,die bij bosjes het leven lieten tijdens de bouw/onderhoud van de piramides.Is er bekend of er vele botten gevonden zijn?
hawass beweerd juist dat er heel erg goed voor die "slaven" gezorgd werd, er zijn zelfs gevallen van hersenoperaties enz gevonden, en heel erg veel geheelde botbreuken, wat aangeeft dat je niet zomaar gedumpt werd als je niet kon werken, dan kreeg je medische zorg en tijd om te herstellen...
sterker nog, er waren toch helemaal geen slaven, maar alleen maar arbeiders? elke egypte expert roept op die punten blijkbaar nog steeds wat anders


kay-nine:
..Het 'uithakken' zou kunnen door middel van het zacht maken van de steen en vervolgens opscheppen...
hoe zie je dat voor je, dat zachtmaken van gesteente? volgens mij is smelten nog steeds de enige mogelijkheid. en dan is gewoon hakken een stuk makelijker hoor!
@studentje:
Volgens bepaalde overleveringen groeit/groeide in het Amazonegebied een plant die een stof bevat die in staat is om gesteente zacht te maken. Zelfs een vogelsoort wist dit want die veegde met de plant over een stukje bergwand en tikte er vervolgens een nest uit.
Gezien het feit dat er contact geweest moet zijn tussen zuid-Amerika en Egypte (onder anderen), er is immers cocaïne gevonden in Egyptische mummy's en er zijn meerdere aanwijzingen, kan het goed zijn dat de betreffende plantensubstantie werd geëxporteerd.
Ik zal kijken of ik meer info er over kan vinden en zal een link plaatsen.
studentje:
kay-nine:
..Het 'uithakken' zou kunnen door middel van het zacht maken van de steen en vervolgens opscheppen...
hoe zie je dat voor je, dat zachtmaken van gesteente? volgens mij is smelten nog steeds de enige mogelijkheid. en dan is gewoon hakken een stuk makelijker hoor!
@studentje:
Volgens bepaalde overleveringen groeit/groeide in het Amazonegebied een plant die een stof bevat die in staat is om gesteente zacht te maken. Zelfs een vogelsoort wist dit want die veegde met de plant over een stukje bergwand en tikte er vervolgens een nest uit.
Gezien het feit dat er contact geweest moet zijn tussen zuid-Amerika en Egypte (onder anderen), er is immers cocaïne gevonden in Egyptische mummy's en er zijn meerdere aanwijzingen, kan het goed zijn dat de betreffende plantensubstantie werd geëxporteerd.
Ik zal kijken of ik meer info er over kan vinden en zal een link plaatsen.

kay-nine: Uit 'Earths Forbidden Secrets"
In one place in his diaries he records a remarkable conversation with another explorer
concerning an unusual forest bird that nests in perfect round holes in rock cliffs. The man had
actually spent 25 years living in the forests with the local natives and he had this to say:
“They make the holes themselves. I've seen how they do it, many a time. I've watched, I have,
and seen the birds come to the cliff with leaves of some sort in their beaks, and cling to the rock
like woodpeckers to a tree while they rubbed the leaves in a circular motion over the surface.
Then they would fly off, and come back with more leaves, and carry on with the rubbing process.
After three or four repetitions they dropped the leaves and started pecking at the place with their
sharp beaks, and—here's the marvelous part—they would soon open out a round hole in the
stone...”
"'Do you mean to say that the bird's beak can penetrate solid rock?'
“...No, I don't think the bird can get through solid rock. I believe, as everyone who has watched
them believes, that those birds know of a leaf with juice that can soften up rock till it's like wet
clay.’'
Het verhaal gaat verder natuurlijk en zou verklaren dat tussen de naden van 'gestapelde' stenen geen speld te krijgen is....
Voor het complete artikel (en dat verhaalt over meer dan steen zacht maken!):
http://www.scribd.com/doc/8536515/Earths-Forbidden-Secrets-Part-One
(bericht gewijzigd op 14-5-2010 22:06:01)
In one place in his diaries he records a remarkable conversation with another explorer
concerning an unusual forest bird that nests in perfect round holes in rock cliffs. The man had
actually spent 25 years living in the forests with the local natives and he had this to say:
“They make the holes themselves. I've seen how they do it, many a time. I've watched, I have,
and seen the birds come to the cliff with leaves of some sort in their beaks, and cling to the rock
like woodpeckers to a tree while they rubbed the leaves in a circular motion over the surface.
Then they would fly off, and come back with more leaves, and carry on with the rubbing process.
After three or four repetitions they dropped the leaves and started pecking at the place with their
sharp beaks, and—here's the marvelous part—they would soon open out a round hole in the
stone...”
"'Do you mean to say that the bird's beak can penetrate solid rock?'
“...No, I don't think the bird can get through solid rock. I believe, as everyone who has watched
them believes, that those birds know of a leaf with juice that can soften up rock till it's like wet
clay.’'
Het verhaal gaat verder natuurlijk en zou verklaren dat tussen de naden van 'gestapelde' stenen geen speld te krijgen is....
Voor het complete artikel (en dat verhaalt over meer dan steen zacht maken!):
http://www.scribd.com/doc/8536515/Earths-Forbidden-Secrets-Part-One
(bericht gewijzigd op 14-5-2010 22:06:01)
Sitemap - © 2012Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden
-
Bezoek ‘Het Veld’ voor meer grenswetenschappelijk nieuws!
-
-
-
-
-
18-05t.e.m. 20-05Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 030-05Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 003-06Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 0
-
Vroeger op Grenswetenschap.nl:
















