
Waarom zijn er zo veel complottheorieen?
Recent op Grenswetenschap.nl:
- De verloren video (Hetero Sapiens)
- Facebook gered door banken (Chris de Boden)
- 1 op 7 denkt dat de wereld zal vergaan (Hetero Sapiens)
- de Zeepkist - week 21 (Dicit)
- Bijensoort zuigt traanvocht uit mensenogen (Cheshire Cat)
- De 10% hersenmythe (Gas)
- Exclusief: Bosnische Piramiden-docu gratis (Samblo)
- Zon het noorden kwijt? (3.14po)
- FlashBackFriday: 1953, Stormramp (Chris de Boden)
- Vreemde lichten op de maan (Maron)
- Coppens, The Final Frontier (3.14po)
- Zelf goud maken (wdawn)
- Het vallende vlees (Veteo)
- DocuDinsdag: Time Machine (kind.of.human)
- Attentie Ascentie, deel 3 (Emie )

De ene complottheorie zal geloofwaardiger klinken dan de andere, daarom kan je nooit van te voren beweren dat alle complottheorieën onzinnig en niet waar zijn. Watergate begon immers ook als een complottheorie, maar bleek later toch te kloppen. Evenals het Amerikaanse UFO onderzoek dat de laatste maanden vrij wordt gegeven aan de hand van officiële documenten van de FBI/NSA. Voorheen werd het bestaan van deze documenten altijd ontkent.
Waarom
Maar waren het vroeger de orthodoxe gelovigen en een kleine groep radicalen die een complottheorie aanhingen, zijn het tegenwoordig vooral de normale medemens en zelfs politici.
Het wantrouwen lijkt steeds grotere vormen aan te nemen en de overheden worden op voorhand niet meer geloofd. Maar is dit wel zo vreemd? Waarschijnlijk komt dit voornamelijk door de vrije informatievoorziening op het internet. Burgers hebben toegang tot allerlei stromen van informatie die vroeger niet beschikbaar waren. Men wordt geconfronteerd met allerlei plausibel klinkende theorieën omtrent gebeurtenissen waardoor zij vanzelfsprekend gaan twijfelen bij een officieel verhaal van de overheid dat dan al snel ongeloofwaardig overkomt.
Neem als voorbeeld de gebeurtenis betreft 9/11 met het WTC. Er zijn meerdere wetenschappers geweest die met allerlei tegenstrijdige feiten en analyses kwamen waardoor het officiële verhaal niet meer kon kloppen. Daarbij zijn er ook nog eens professioneel ogende documentaires uitgebracht waardoor veel mensen zijn gaan twijfelen.
Hieronder een analyse betreft het WTC7 gebouw.
Wantrouwen de nieuwe trend?
Vanzelfsprekend is een beetje wantrouwen jegens de overheid niet minder dan normaal en zelfs noodzakelijk. Pas wanneer men in iedere spreekwoordelijke scheet een geheim overheidsproject of complot ziet wordt het problematischer en zou je jezelf kunnen afvragen of het niet doorslaat.
Jan Willem van Prooijen, psycholoog en docent aan de vrije universiteit van Amsterdam, heeft betreft de complottheorie-aanhangers een ander denkbeeld. Volgens hem bestaan complottheorieën om met onzekerheden om te gaan en een gevoel van controle te herstellen. Het is een manier is om mentaal orde te scheppen in situaties die als bedreigend ervaren worden.
Maar daarmee kan je misschien verklaren waarom mensen tegenwoordig sneller geneigd zijn om een complottheorie aan te hangen. Dit zegt echter weinig over de complottheorieën zelf. Neem als voorbeeld de jaarlijkse Bilderbergconferentie. Deze conferentie is in 1954 mede opgericht door onze eigen Prins Bernard. De bedoeling van de Bilderbergconferentie is dat er staatshoofden, hoge bazen van grote wereldwijde corporaties, mensen van koningshuizen et cetera, jaarlijks bij elkaar komen om met elkaar te discussiëren.
Personen als Koningin Beatrix, Jan-Peter Balkenende, George W. Bush, David Rockefeller en allerlei andere welgestelde mensen staan jaarlijks op de uitnodigingenlijst. Deze mensen hebben zeer veel macht in hun dagelijks leven en kunnen dus ook veel bereiken.
Alex Jones, een beroemde radiohost en complotdenker, baart het zorgen dat alle deelnemers van de Bilderbergconferentie geheimzinnig doen over de inhoud van de conferentie. Democratie en openheid zijn in ieder geval ver te zoeken. Volgens de Amerikaanse Grondwet is dit zelfs verboden. Jones strijdt dan ook al jaren voor openheid en gaat jaarlijks met een groep mensen naar de locatie toe waar de conferentie plaatsvindt. Volgens Jones doet hij dit om de deelnemers duidelijk te maken dat er wel degelijk burgers zijn die weten wat er speelt en probeert dus als ware angst in te zaaien door allerlei confronterende leuzen te roepen betreft de vermeende waarheid over de plannen en achtergrond van de Bilderbergconferentie.
Reguliere media
De reguliere media besteden traditioneel getrouw altijd zeer weinig aandacht aan de conferentie. Dit is natuurlijk erg vreemd, het is niet minder dan bijzonder wanneer wereldleiders en mensen van hoge status bij elkaar komen. Volgens Jones komt dit doordat er ook hoge bazen van persbureaus en mediamaatschappijen zijn betrokken bij de conferentie, ze staan immers op de uitnodigingenlijst. Zij dragen volgens Jones hun eindredacteuren simpelweg op om geen inhoudelijke berichten betreft de conferentie op te nemen in hun medium of überhaupt onderzoek te doen naar de achtergrond van de conferentie.
Maar of een complottheorie uiteindelijk waar blijkt te zijn, zal veel moderne complottheorie-aanhangers misschien niet eens kunnen schelen. Als het ene complot uit de wereld is geholpen lijkt het andere complot namelijk al weer voor de deur te staan. Zo zal het misschien wel altijd blijven.

Daar gaan we weer.
Volgens mij zijn die aanslagen gepleegd om de Amerikaanse datumnotatie over de wereld te verspreiden.
Straks zal er een worden beraamd om het metrische stelsel uit te bannen.
(bericht gewijzigd op 30-6-2011 10:06:53)

RTL Boulevard heeft er weer als 1 van de heel weinigen wat aandacht aan besteedt. En zelfs een -ex deelnemer op de man af gevraagd wat daar gebeurd en waarom die geheimzinnigheid. Maar de link kan ik nu zo snel niet plaatsen.
Zo heb ik Mat Herben een keer een promo-praatje zien houden over zijn lidmaatschap bij de Vrijmetselarij bij Boulevard. Niets dan positiviteit daar. De mensen die ernaar kijken worden als te simpel beschouwd, en zo kan altijd gezegd worden "zie je wel dat we open zijn". Laat m dan z'n praatje doen bij NOVA of P&W ofzo als je open kaart wilt spelen met mensen die ook echt een beetje doorhebben waar we het over hebben.
Nog zo'n voorbeeld. Willem Middelkoop, jarenlang financieel analist. Tot hij ging melden dat de dollar een farce is, de euro kunstmatig in leven is gebracht en gehouden en voila, meneer werd eruit gebonjourd. Terwijl hij dag bij dag meer gelijk krijgt. Wie kan zich de "hebt u nog gouden spullen die u niet meer nodig hebt"-reclame niet herinneren. Willem voorspelde ze jaren eerder ( en zit dus ook allang in het goud ).
Waarheid, of eerder niet-onwaarheid, wordt niet getolereerd op de Nederlandse televisie. Of mondjesmaat, op plekken waar het de verkeerde mensen bereikt.


Zouden die theorieën niet vooral ontsaan bij de leugens, de mensen die belogen worden gaan zelf zoeken naar de waarheid. Eenmaal opzoek, dan willen de meeste mensen alles geloven dat hun gevoel bevestigd. Terwijl ik nogaltijd niet weet hoe OBL het doet om 3x te sterven, hebben velen daar wel een antwoord op gevonden...
Langs de andere kant, veel kunnen we hen niet verwijten. Wat hier op deze site vaak gebeurd, zit toch een beetje in dezelfde lijn. Wees maar eerlijk.




Vermenigvuldig dit met 'het internet' en je krijgt oneindig theoriën zowel kloppende als onzinnige.

Andersom kom je dat niet tegen. Dat men beweert dat normaal in 90% van de gevallen niet wordt gelogen, dus dat de kans groot is dat het nu ook wel zal kloppen. Of is dat geen complotdenken?
De mens is wantrouwend en wil schijnbaar ook graag belazerd worden. Misschien geeft het een bepaald gevoel van extase als het inderdaad een keer zo is en je was terecht wantrouwend.

.Als het waar is, dan doe je er niks aan. Ermee bezig zijn is dus nutteloos en wekt alleen maar irritatie en stres op, niet doen dus.
je kan zeggen, ja maar ik weet nu de waarheid, maar ja en dan? je zelf (letterlijk) opvreten want jijzelf kan er niks aan doen. Dat creëerd een gevoel van onmacht, haat, angst, alles wat de mainstream media ook probeert te creeren.
Hou je bezig met nuttige dingen, zoals zelf ontwikkeling en het versterken van je bewustzijn, echt zelfstandig en volwassen worden.
De boze wereld wilt dat je je negatief voelt, wat moet je dus zien te bereiken ?
(bericht gewijzigd op 30-6-2011 11:26:13)


Volgens mij is het voor veel mensen juist een hobby waar ze veel plezier aan beleven. Niks stress dus.
Als ze er niks aan kunnen doen, dan creerd die info stres al dan niet onbewust.

Grootste complot, is mensen bezig houden met het bedenken van complotten
.Als het waar is, dan doe je er niks aan. Ermee bezig zijn is dus nutteloos en wekt alleen maar irritatie en stres op, niet doen dus.
je kan zeggen, ja maar ik weet nu de waarheid, maar ja en dan? je zelf (letterlijk) opvreten want jijzelf kan er niks aan doen. Dat creëerd een gevoel van onmacht, haat, angst, alles wat de mainstream media ook probeert te creeren.
Hou je bezig met nuttige dingen, zoals zelf ontwikkeling en het versterken van je bewustzijn, echt zelfstandig en volwassen worden.
De boze wereld wilt dat je je negatief voelt, wat moet je dus zien te bereiken ?
Het feit dat je je bewust bent dat je in 90% van de gevallen wordt voorgelogen versterkt juist je bewustzijn. Alles maar slikken voor zoete koek is het domste wat je kunt doen. Twijfel aan alles en onderzoek alles.
The truth will set you free....

Grootste complot, is mensen bezig houden met het bedenken van complotten
.Als het waar is, dan doe je er niks aan. Ermee bezig zijn is dus nutteloos en wekt alleen maar irritatie en stres op, niet doen dus.
je kan zeggen, ja maar ik weet nu de waarheid, maar ja en dan? je zelf (letterlijk) opvreten want jijzelf kan er niks aan doen. Dat creëerd een gevoel van onmacht, haat, angst, alles wat de mainstream media ook probeert te creeren.
Hou je bezig met nuttige dingen, zoals zelf ontwikkeling en het versterken van je bewustzijn, echt zelfstandig en volwassen worden.
De boze wereld wilt dat je je negatief voelt, wat moet je dus zien te bereiken ?
Het feit dat je je bewust bent dat je in 90% van de gevallen wordt voorgelogen versterkt juist je bewustzijn. Alles maar slikken voor zoete koek is het domste wat je kunt doen. Twijfel aan alles en onderzoek alles.
The truth will set you free....
Helemaal mee eens, The truth will set u free.
Alleen hebben wij een verschillende opvatting van de waarheid



Het officiële verhaal is -ondanks de falende pogingen van NIST- dat niet.
Eén van de eerste dingen die Bush zei na 911 was: "Don't give in to conspiracy theories". De pers sprong daar natuurlijk bovenop met als gevolg dat als je naar de inconsistenties in het officiële verhaal wijst, je automatisch een conspiracy mafkees bent.
Ondanks de onwaarschaarschijnlijke doorzichtigheid van dit fenomeen is het voor de meeste mensen onmogelijk om te zien -laat staan accepteren- dat regeringen niet alleen liegen alsof het gedrukt staat (LOL) maar zelfs zonder met de ogen te knipperen bereid zijn om een minderheid op te offeren voor een gemeend (bedacht) groter goed.
Meneer de psycholoog zou zijn tijd nuttiger besteden om de goedgelovigheid van brave burgers te onderzoeken ipv zg complotdenkers.

Het bewijs dat het officiële verhaal van 911 een verzinsel is, is zeer gedegen en wetenschappelijk onderbouwd.
Het officiële verhaal is -ondanks de falende pogingen van NIST- dat niet.
Eén van de eerste dingen die Bush zei na 911 was: "Don't give in to conspiracy theories". De pers sprong daar natuurlijk bovenop met als gevolg dat als je naar de inconsistenties in het officiële verhaal wijst, je automatisch een conspiracy mafkees bent.
Ondanks de onwaarschaarschijnlijke doorzichtigheid van dit fenomeen is het voor de meeste mensen onmogelijk om te zien -laat staan accepteren- dat regeringen niet alleen liegen alsof het gedrukt staat (LOL) maar zelfs zonder met de ogen te knipperen bereid zijn om een minderheid op te offeren voor een gemeend (bedacht) groter goed.
Meneer de psycholoog zou zijn tijd nuttiger besteden om de goedgelovigheid van brave burgers te onderzoeken ipv zg complotdenkers.

Ik kan me geen leven voorstellen waarin je denkt dat je altijd belazerd wordt. Dat je altijd denkt dat men het slechtste met je voorheeft.
Het kan misschien wel zo wezen, alleen jij maakt de keuze of je daar mee zit, "vrijheid"
Waarom doen mensen rot tegen je, ze willen een reactie. Geen reactie geen voldoening.
Hoe krijg je de meeste mensen heeeel kwaad, ze negeren.
(bericht gewijzigd op 30-6-2011 12:44:31)

Ik kan me geen leven voorstellen waarin je denkt dat je altijd belazerd wordt. Dat je altijd denkt dat men het slechtste met je voorheeft.
Het kan misschien wel zo wezen, alleen jij maakt de keuze of je daar mee zit, "vrijheid"
Waarom doen mensen rot tegen je, ze willen een reactie. Geen reactie geen voldoening.
Hoe krijg je de meeste mensen heeeel kwaad, ze negeren.
Zou het? Ik heb juist het idee dat de meeste mensen tegen hun regering zeggen dat ze met rust willen worden gelaten. Vooral in de VS wordt de regering geacht alleen wat te doen op afroep van de burger.
Hoe vinden de Belgen het eigenlijk dat de demissionaire regering niets bijzonders meer mag doen?


Ik kan me geen leven voorstellen waarin je denkt dat je altijd belazerd wordt. Dat je altijd denkt dat men het slechtste met je voorheeft.
Ik kan me geen leven voorstellen waarin je denkt dat iedereen altijd de waarheid spreekt. Dat men altijd het beste met je voorheeft.
Wat zul je dan vaak teleurgesteld worden


,het spijt me te moeten zeggen maar,hoe duurder de stropdas des te groter het beest!!
Hoe meer aandacht zon beest krijgt, hoe groter hij wordt. Als mensen niet tegen hem opkijken en hem behandelen als ieder andere, dan veranderd zon grote monster in een mug, nog steeds op zoek naar bloed alleen heb je er bijna geen last van.

Ik kan me geen leven voorstellen waarin je denkt dat je altijd belazerd wordt. Dat je altijd denkt dat men het slechtste met je voorheeft.
Ik kan me geen leven voorstellen waarin je denkt dat iedereen altijd de waarheid spreekt. Dat men altijd het beste met je voorheeft.
Wat zul je dan vaak teleurgesteld worden
Nee hoor. Dat valt wel mee. Niet vaak genoeg om iedereen en alles met wantrouwen te bekijken.
Voorbeeld: tot nu toe heb ik alles wat ik op internet heb besteld en vooruitbetaald altijd geleverd gekregen, of m'n geld terug gehad wanneer het artikel uitverkocht bleek.
Kritisch moet je zijn, maar dat is heel wat anders dan wantrouwend.

Grootste complot, is mensen bezig houden met het bedenken van complotten
.Als het waar is, dan doe je er niks aan. Ermee bezig zijn is dus nutteloos en wekt alleen maar irritatie en stres op, niet doen dus.
je kan zeggen, ja maar ik weet nu de waarheid, maar ja en dan? je zelf (letterlijk) opvreten want jijzelf kan er niks aan doen. Dat creëerd een gevoel van onmacht, haat, angst, alles wat de mainstream media ook probeert te creeren.
Hou je bezig met nuttige dingen, zoals zelf ontwikkeling en het versterken van je bewustzijn, echt zelfstandig en volwassen worden.
De boze wereld wilt dat je je negatief voelt, wat moet je dus zien te bereiken ?
Het feit dat je je bewust bent dat je in 90% van de gevallen wordt voorgelogen versterkt juist je bewustzijn. Alles maar slikken voor zoete koek is het domste wat je kunt doen. Twijfel aan alles en onderzoek alles.
The truth will set you free....
Helemaal mee eens, The truth will set u free.
Alleen hebben wij een verschillende opvatting van de waarheid

Dat lijkt mij juist goed op een site als deze. Als we allemaal dezelfde waarheid hadden dan was er weinig discussie....

Ik kan me geen leven voorstellen waarin je denkt dat je altijd belazerd wordt. Dat je altijd denkt dat men het slechtste met je voorheeft.
Het kan misschien wel zo wezen, alleen jij maakt de keuze of je daar mee zit, "vrijheid"
Waarom doen mensen rot tegen je, ze willen een reactie. Geen reactie geen voldoening.
Hoe krijg je de meeste mensen heeeel kwaad, ze negeren.
Zou het? Ik heb juist het idee dat de meeste mensen tegen hun regering zeggen dat ze met rust willen worden gelaten. Vooral in de VS wordt de regering geacht alleen wat te doen op afroep van de burger.
Hoe vinden de Belgen het eigenlijk dat de demissionaire regering niets bijzonders meer mag doen?
Euh, gelukkig dat we die "ontslagnemende regering" nog hebben. Anders zaten we al een paar jaar zonder ...
En ja, de mensen zijn kwaad. De meeste laten het niet echt merken. Het onderwerp politiek aanhalen, zorgt voor hevige discussies. Meestal wordt er dus gewoon niet over gesproken. Typisch belgen dus.
ik denk dat wdawn dicht in de buurt van de waarheid zit.

Ik kan me geen leven voorstellen waarin je denkt dat je altijd belazerd wordt. Dat je altijd denkt dat men het slechtste met je voorheeft.
Ik kan me geen leven voorstellen waarin je denkt dat iedereen altijd de waarheid spreekt. Dat men altijd het beste met je voorheeft.
Wat zul je dan vaak teleurgesteld worden
Nee hoor. Dat valt wel mee. Niet vaak genoeg om iedereen en alles met wantrouwen te bekijken.
Voorbeeld: tot nu toe heb ik alles wat ik op internet heb besteld en vooruitbetaald altijd geleverd gekregen, of m'n geld terug gehad wanneer het artikel uitverkocht bleek.
Kritisch moet je zijn, maar dat is heel wat anders dan wantrouwend.
Daar ben ik het wel mee eens. Ook ik koop via internet en ook ik heb tot nu toe geen nare ervaringen. Anders wordt het als mij iets wordt voorgespiegeld als zijnde de onvoorwaardelijke waarheid. Dan wordt ik wantrouwend, omdat ik denk (of weet) dat een onvoorwaardelijke waarheid niet bestaat...

Veel voorkomender zijn de mensen die een enkele complottheorie hebben gehoord en deze aannemen voor zoete koek. Dit zijn in mijn ogen geen complotdenkers, maar dezelfde soort mens die alles aanneemt wat ze op het 8 uur journaal te horen krijgen, maar een nieuwe bron hebben aangeboord.
Interessanter zijn die mensen die hun eigen gedrag en dat van mensen op zich heen hebben doorvertaald naar een beeld van overheden en instanties en begrijpen dat niet alles even zuiver gebeurt.
Na enig onderzoek kunnen deze mensen een gevoeligheid creëren voor potentiële voorliegpraktijken.
Uiteraard kan je er dan nog steeds naast zitten, maar dergelijke mensen zijn waarschijnlijk wijzer dan het gemiddelde. Of ze er ook beter onder slapen dan de schapen van het 8 uur journaal betwijfel ik.

Ik vind het trouwens verontrustend dat leden van behoorlijk publiekrechtelijke instanties als overheid en regering naar dergelijke bijeenkomsten gaan. Helemaal gezien de geheimhouding die erachter zit. Zullen ministers die aanwezig waren ingaan op kamervragen betreffende de inhoud van die conferenties? Als de Tweede Kamer ze stelt tenminste. Complottheorieen vinden vooral voeding in de kloof tussen burgers en politici/bedrijven imho.
En persoonlijk vertrouw ik politici niet meer zo.

''Zelf op onderzoek uitgaan'' is zeer overrated wat dat betreft. Waar the fuck vind je op dit internet een site wat volledig objectief is en onderbouwd is op echte feiten. NERGENS. Alles wat geschreven wordt over dit soort onderwerpen hebben mensen van andere mensen en het klinkt bijna altijd even logisch, maar is zelden gebaseerd op feiten. Vrijwel altijd wordt een verhaal ''vercomplottereerd'' (jaja..). Is het niet de mensen die de complottheorie ''verzinnen'', dan is het wel de debunkers die de mensen die het verzinnen betichten van complotereren.
Maargoed, geen complottheorieën hebben is eigenlijk ook weer zo saai. Moeilijk verhaal dit...


De samenzweerders beweren immers ALTIJD dat er geen samenzweringen zijn en dat de samenzweringstheoristen mis zijn..... Wat had je anders verwacht? wanneer je niet slikt wat men je probeert wijs te maken dan ben je voor de samenzweerders een samenzweringstheorist.
Het is verstandig ervan uit te gaan dat men je beliegt, en dus samenzweert, tot het tegendeel is bewezen en dat bewijzen van de waarheid gebeurt helaas maar heel weinig.




@ wdawn,
De MUMU is een typisch voorbeeld van een samenzweerder, al is hij misschien alleen.
Leuk, samenzweren in je eentje.
"ik wou dat ik twee hondjes was, dan konden we samen spelen!"

Wordt hier wéér eens op de korrel genomen hahaha
http://www.drasties.com/drasties/comments/eerste_nagelbar_in_nederland..._of_een_jonge_isabel_blanco
Ze heeft het nog niet ontdekt, want dan gaat het er wéé'r krullen hihi

"Onze " Isabel Blanco die oook complottheorieen aanhangt.
Wordt hier wéér eens op de korrel genomen hahaha
http://www.drasties.com/drasties/comments/eerste_nagelbar_in_nederland..._of_een_jonge_isabel_blanco
Ze heeft het nog niet ontdekt, want dan gaat het er wéé'r krullen hihi
Leuk. Vooral de link die in de eerste reactie wordt gegeven is het lezen meer dan waard.





Meneer de psycholoog zou zijn tijd nuttiger besteden om de goedgelovigheid van brave burgers te onderzoeken ipv zg complotdenkers.
interessante gedachte
Staat zowel haaks op als combineert mooi met:
"Pieter: Toch wel raar dat je meteen denkt dat er altijd wordt gelogen als er af en toe wat flexibel met de waarheid wordt omgegaan.
Andersom kom je dat niet tegen. Dat men beweert dat normaal in 90% van de gevallen niet wordt gelogen, dus dat de kans groot is dat het nu ook wel zal kloppen."



@Pieter:
tegelijkertijd, pieter, zeg je : in 90% van de gevallen wordt niet gelogen. Dat impliceert dat er in 10% van de gevallen wel wordt gelogen.
Waarvan je zegt, dat het raar is dat liegen te noemen....
ga jij niet een beetje flexibel om met je eigen waarheid?

Strikt genomen heb je gelijk. Maar eerstens noemde ik maar een getal om aan te geven dat er vaker niet wordt gelogen dan wel en tweedst is niet elke flexibilisering van de waarheid een leugen. Een hotel dat reclame maakt met zeezicht, belooft je geen kamer aan de kant van de zee. Ze liegen niet, maar gaan flexibel met de waarheid om


"Het is een manier is om mentaal orde te scheppen in situaties die als bedreigend ervaren worden". Aldus de wetenschapper.
Om er dus maar een complot van te maken? Om mentaal orde te scheppen als reguliere kennis mij vertelt dat dit niet kan.
Persoonlijk houd ik er niet van om voor dom versleten te worden. Maar een ieder is natuurlijk vrij om de oren van dombo aan zijn of haar hasses te plakken. En dan praten we niet over Elvis.
Anyway, op de verklaring van
voortbordurend mag je denk ik voorzichtig stellen dat het toenemende aantal samenzweringstheorieen toe te schrijven is aan het toenemende aantal bedreigende situaties in onze samenleving.Maar er zijn ook dombo's die geloven dat regeringen het eventueel niet zo goed voor hebben met met ons als bevolking.
Fantasten.
http://blogs.seniorennet.be/angeltjes/archief.php?ID=694369


Complottheorieën zei u?
Soms ook leuk om te volgen via de gevestigde media
"De rechtszaak tegen voormalig IMF-topman Dominique Strauss Kahn lijkt te wankelen. Het kamermeisje dat hem beschuldigde van verkrachting, zou diverse malen gelogen hebben tegen de aanklagers. Correspondent Eelco Bosch van Rosenthal in Washington."
http://nos.nl/audio/252631-eelco-bosch-van-rosenthal-over-zaakstauss-kahn.html
Ff hier, want zelf vind ik het (nog) geen eigen nieuwsverhaal waard.
Groet,
RR

If you tell a lie big enough... en dan komt de schrijver ook nog aan met Elvis en Tupac. Appelen en peren. Ik heb Elvis nooit gezien maar zie wel een gebouw instorten met valsnelheid, wat zeg ik...drie gebouwtjes. Van staal en beton. Constructiefoutjes. Tegennatuurlijk, dus zoeken naar een verklaring die wel deugt. Complotdenkers!: roepen Bush en consorten dan.
"Het is een manier is om mentaal orde te scheppen in situaties die als bedreigend ervaren worden". Aldus de wetenschapper.
Om er dus maar een complot van te maken? Om mentaal orde te scheppen als reguliere kennis mij vertelt dat dit niet kan.
Persoonlijk houd ik er niet van om voor dom versleten te worden. Maar een ieder is natuurlijk vrij om de oren van dombo aan zijn of haar hasses te plakken. En dan praten we niet over Elvis.
Anyway, op de verklaring van
voortbordurend mag je denk ik voorzichtig stellen dat het toenemende aantal samenzweringstheorieen toe te schrijven is aan het toenemende aantal bedreigende situaties in onze samenleving.Maar er zijn ook dombo's die geloven dat regeringen het eventueel niet zo goed voor hebben met met ons als bevolking.
Fantasten.
http://blogs.seniorennet.be/angeltjes/archief.php?ID=694369
Grappenmakers post heb ik nu 3 keer gelezen en het wordt eigenlijk steeds beter. Jij/hij haalt het pasfotootje naar voren van de onderzoeker die duidelijk nauwelijks droog achter de oren is. Met een link naar (meer dan) misdadige regeringen uit de vorige eeuw.
Gaat u maar rustig slapen.
Als ik tijd heb, zal ik vandaag dat doctorandusje opspeuren en hierop wijzen. Hopelijk doet ie mee.
RR


Veel 'complottheorieeen' zijn natuurlijk inderdaad fantasie, maar bij zaken als 9/11 en de moord op Kennedy is duidelijk meer aan de hand dan het officiele verhaaltje. Lijkt me dat juist de mensen die dat tegen alles in blijven ontkennen dit doen vanwege een poging orde te scheppen in een wereld die ze niet kunnen bevatten.
Eens! Het probleem is natuurlijk dat als sommige theorieën waar zijn, je nooit weet welke dat zijn.
Gemakshalve geloof je ze dan of allemaal, of allemaal niet. Twee keer mis dus.

Veel 'complottheorieeen' zijn natuurlijk inderdaad fantasie, maar bij zaken als 9/11 en de moord op Kennedy is duidelijk meer aan de hand dan het officiele verhaaltje. Lijkt me dat juist de mensen die dat tegen alles in blijven ontkennen dit doen vanwege een poging orde te scheppen in een wereld die ze niet kunnen bevatten.
Eens! Het probleem is natuurlijk dat als sommige theorieën waar zijn, je nooit weet welke dat zijn.
Gemakshalve geloof je ze dan of allemaal, of allemaal niet. Twee keer mis dus.
Wat een rare veronderstelling. Je kan toch op basis van je eigen onderzoek een afweging maken of je iets geloofwaardig vindt of niet?
Of ben ik nou zo bijzonder?

Veel 'complottheorieeen' zijn natuurlijk inderdaad fantasie, maar bij zaken als 9/11 en de moord op Kennedy is duidelijk meer aan de hand dan het officiele verhaaltje. Lijkt me dat juist de mensen die dat tegen alles in blijven ontkennen dit doen vanwege een poging orde te scheppen in een wereld die ze niet kunnen bevatten.
Eens! Het probleem is natuurlijk dat als sommige theorieën waar zijn, je nooit weet welke dat zijn.
Gemakshalve geloof je ze dan of allemaal, of allemaal niet. Twee keer mis dus.
Wat een rare veronderstelling. Je kan toch op basis van je eigen onderzoek een afweging maken of je iets geloofwaardig vindt of niet?
Of ben ik nou zo bijzonder?

Voor iemand voor wie het gemak voorop staat is het land der eventuele conspiracies een mijnenveld. Je hoort eens een argument voor, dan weer een tegen en denkt dan ach...waarom zou ik me hier druk om maken...
Een logische conclusie wellicht en het is natuurlijk niet gezegd dat iedereen op zoek moet gaan naar de waarheid achter alles.

Veel 'complottheorieeen' zijn natuurlijk inderdaad fantasie, maar bij zaken als 9/11 en de moord op Kennedy is duidelijk meer aan de hand dan het officiele verhaaltje. Lijkt me dat juist de mensen die dat tegen alles in blijven ontkennen dit doen vanwege een poging orde te scheppen in een wereld die ze niet kunnen bevatten.
Eens! Het probleem is natuurlijk dat als sommige theorieën waar zijn, je nooit weet welke dat zijn.
Gemakshalve geloof je ze dan of allemaal, of allemaal niet. Twee keer mis dus.
Wat een rare veronderstelling. Je kan toch op basis van je eigen onderzoek een afweging maken of je iets geloofwaardig vindt of niet?
Of ben ik nou zo bijzonder?
Zou best kunnen dat je bijzonder bent.
De meeste dingen zijn door de doorsnee mens niet te onderzoeken (9/11, moord op Kennedy enz.). En je hebt het dus zelf al over "geloofwaardig vinden" en niet over "weten". Alles hangt dus af van hoe je zelf in elkaar steekt, lichtgelovig of juist heel kritisch. En zelfs na gedegen onderzoek moet je dus die keus maken.
Veel mensen geloven alles, als het maar precies het tegengestelde is van wat in het journaal wordt gezegd. En anderen zijn juist weer het tegenovergestelde. (Het-staat-in-de-krant-dus-het-is-waar types.)
(bericht gewijzigd op 1-7-2011 17:48:05)

Onze fantast Isabel B. heeft zoals ze nu beweerd hulp van de politiek in ons land.
http://isabelblanconl.wordpress.com/2011/06/30/moordzaak-gerard-blanco-den-haag-doet-mee-en-wel-door-pvv-en-pvdd-jazeker/

Het woord in de opmerking van Socrates wat bij mij blijft hangen is: gemakshalve
Voor iemand voor wie het gemak voorop staat is het land der eventuele conspiracies een mijnenveld. Je hoort eens een argument voor, dan weer een tegen en denkt dan ach...waarom zou ik me hier druk om maken...
Een logische conclusie wellicht en het is natuurlijk niet gezegd dat iedereen op zoek moet gaan naar de waarheid achter alles.
Klopt, veel mensen, misschien de meerderheid, heeft helemaal geen zin om er echt over na te denken, of de voors en tegens te onderzoeken. Ze gaan mee met de theorie die hen op dat moment het beste uitkomt. Zo zal een PvdA aanhanger anders tegen milieu-complotten aankijken dan een VVD-er terwijl ze waarschijnlijk geen van twee precies alle argumenten kennen, of willen onderzoeken. Jij snapt volgens mij precies wat ik bedoel.


Een nogal beangstigende documentaire uit de VS van 1h15min over vrijheidsbeperking, ambtelijke willekeur en geldgraaierij (neem de garage sale permit!) en het bevoorrechten van (rijke) grote bedrijven. Hier en daar compleet met ondersteunend bewijs.
Uitgebracht door de National Inflation Association (NIA http://inflation.us)
oktober 2010
Drie opmerkingen -
* Dit is geen onafhankelijke producent. De NIA is gebaat bij een zo zwart mogelijk (financieel) beeld in het nastreven van hun doel: The National Inflation Association is an organization that is dedicated to preparing Americans for hyperinflation and helping Americans not only survive, but prosper in the upcoming hyperinflationary crisis. Maar toch...
* Er zijn in NL (en VL?) mensen, websites en organisaties die vrijwel 1op1 dit soort gedachten overnemen. De vraag is of dit terecht is gezien de sociaal-maatschappelijke structuren hier in Noord-West Europa.
* Het is nu driekwart jaar later. Goud- en zilverprijzen stijgen nog altijd en officieel ervaren de VS een nieuwe economische dip.
RR

Eens! Het probleem is natuurlijk dat als sommige theorieën waar zijn, je nooit weet welke dat zijn.
Dat klopt, hoe de vork precies in de steel zit weet je pas als er stapel documenten vrij komen en er gedegen historisch onderzoek naar gedaan is (zoals bijvoorbeeld met het vrijgekomen stasi-archief) en zelfs dan weet je dingen nooit zeker. Andersom is wel mogelijk. Van veel theorieen kan je wel al aannemen dat ze niet kloppen. Zo was Lee Harvey Oswald zowiezo niet de enige schutter bij de moord op Kennedy en kan je ook veilig aannemen dat Osama bin Laden niet achter 9/11 zat (anders had hij het wel opgeeist...). Hoe zaken precies wel zitten blijft giswerk...

Eens! Het probleem is natuurlijk dat als sommige theorieën waar zijn, je nooit weet welke dat zijn.
Dat klopt, hoe de vork precies in de steel zit weet je pas als er stapel documenten vrij komen en er gedegen historisch onderzoek naar gedaan is (zoals bijvoorbeeld met het vrijgekomen stasi-archief) en zelfs dan weet je dingen nooit zeker. Andersom is wel mogelijk. Van veel theorieen kan je wel al aannemen dat ze niet kloppen. Zo was Lee Harvey Oswald zowiezo niet de enige schutter bij de moord op Kennedy en kan je ook veilig aannemen dat Osama bin Laden niet achter 9/11 zat (anders had hij het wel opgeeist...). Hoe zaken precies wel zitten blijft giswerk...
Nuchterheid, en flinke dosis nieuwsgierigheid, en logica kom je een heel eind mee, maar echt weten lukt waarschijnlijk nooit.
En anders zo'n jaartje of vijftig geduld, dan komen de documenten boven zoals je zei.
(bericht gewijzigd op 1-7-2011 19:23:33)

Eens! Het probleem is natuurlijk dat als sommige theorieën waar zijn, je nooit weet welke dat zijn.
Dat klopt, hoe de vork precies in de steel zit weet je pas als er stapel documenten vrij komen en er gedegen historisch onderzoek naar gedaan is (zoals bijvoorbeeld met het vrijgekomen stasi-archief) en zelfs dan weet je dingen nooit zeker. Andersom is wel mogelijk. Van veel theorieen kan je wel al aannemen dat ze niet kloppen. Zo was Lee Harvey Oswald zowiezo niet de enige schutter bij de moord op Kennedy en kan je ook veilig aannemen dat Osama bin Laden niet achter 9/11 zat (anders had hij het wel opgeeist...). Hoe zaken precies wel zitten blijft giswerk...
En zo was ooit 9/11 gewoon 9 november...

Eens! Het probleem is natuurlijk dat als sommige theorieën waar zijn, je nooit weet welke dat zijn.
Dat klopt, hoe de vork precies in de steel zit weet je pas als er stapel documenten vrij komen en er gedegen historisch onderzoek naar gedaan is (zoals bijvoorbeeld met het vrijgekomen stasi-archief) en zelfs dan weet je dingen nooit zeker. Andersom is wel mogelijk. Van veel theorieen kan je wel al aannemen dat ze niet kloppen. Zo was Lee Harvey Oswald zowiezo niet de enige schutter bij de moord op Kennedy en kan je ook veilig aannemen dat Osama bin Laden niet achter 9/11 zat (anders had hij het wel opgeeist...). Hoe zaken precies wel zitten blijft giswerk...
En zo was ooit 9/11 gewoon 9 november...
O oeps


En zo was ooit 9/11 gewoon 9 november...
Ook geen onverdachte datum trouwens..
http://en.wikipedia.org/wiki/November_9_in_German_history

En zo was ooit 9/11 gewoon 9 november...
Ook geen onverdachte datum trouwens..
http://en.wikipedia.org/wiki/November_9_in_German_history
Was al bekend. We zijn over die datum al vaker off topic gegaan



Opmerkelijk is dat complotdenkers de main stream media per definitie wantrouwen, maar elk berichtje op internet dat hun theorieën steunt wordt klakkeloos voor waarheid aangenomen en verder verspreid. Zonder enige vorm van verificatie.
En zo wordt een leegte opgevuld in hun schamele bestaan.

Opmerkelijk is dat complotdenkers de main stream media per definitie wantrouwen, maar elk berichtje op internet dat hun theorieën steunt wordt klakkeloos voor waarheid aangenomen en verder verspreid. Zonder enige vorm van verificatie.
En zo wordt een leegte opgevuld in hun schamele bestaan.



Zelfgecreëerde mythes die door mensen met tunnelvisie in stand worden gehouden.
Opmerkelijk is dat complotdenkers de main stream media per definitie wantrouwen, maar elk berichtje op internet dat hun theorieën steunt wordt klakkeloos voor waarheid aangenomen en verder verspreid. Zonder enige vorm van verificatie.
En zo wordt een leegte opgevuld in hun schamele bestaan.
Mooi gezegd. Maar doen we dat niet allemaal - in meerdere of mindere mate? Ik pretendeer een heel ruim denkraam te hebben, toch vallen ook daar dingen buiten. Bij sommig nieuws krijg ik zo'n luide can not compute melding dat ik het wel móet negeren.


@Rain Dog
Herhaling van 't zelfde leidt tot complotten!
Je bent ons een liedje schuldig ♬♫♬
Ik kan wel zien dat jij een mac hebt, muzieknoten staan bij mij niet op het toetsenbord


Zelfgecreëerde mythes die door mensen met tunnelvisie in stand worden gehouden.
Opmerkelijk is dat complotdenkers de main stream media per definitie wantrouwen, maar elk berichtje op internet dat hun theorieën steunt wordt klakkeloos voor waarheid aangenomen en verder verspreid. Zonder enige vorm van verificatie.
En zo wordt een leegte opgevuld in hun schamele bestaan.
Mooi gezegd. Maar doen we dat niet allemaal - in meerdere of mindere mate? Ik pretendeer een heel ruim denkraam te hebben, toch vallen ook daar dingen buiten. Bij sommig nieuws krijg ik zo'n luide can not compute melding dat ik het wel móet negeren.
Ik heb net een TED-lezing zitten kijken (Hans Rosling_ Debunking third-world myths with the best stats you've ever seen) en daarin kwam deze zin voor: Het hoofd statistiek van de VN zegt niet meer dat het onmogelijk is; ze zeggen nu dat zij het niet kunnen.
Vond ik wel toepasselijk


Zelfgecreëerde mythes die door mensen met tunnelvisie in stand worden gehouden.
Opmerkelijk is dat complotdenkers de main stream media per definitie wantrouwen, maar elk berichtje op internet dat hun theorieën steunt wordt klakkeloos voor waarheid aangenomen en verder verspreid. Zonder enige vorm van verificatie.
En zo wordt een leegte opgevuld in hun schamele bestaan.
Mooi gezegd. Maar doen we dat niet allemaal - in meerdere of mindere mate? Ik pretendeer een heel ruim denkraam te hebben, toch vallen ook daar dingen buiten. Bij sommig nieuws krijg ik zo'n luide can not compute melding dat ik het wel móet negeren.
Ik heb net een TED-lezing zitten kijken (Hans Rosling_ Debunking third-world myths with the best stats you've ever seen) en daarin kwam deze zin voor: Het hoofd statistiek van de VN zegt niet meer dat het onmogelijk is; ze zeggen nu dat zij het niet kunnen.
Vond ik wel toepasselijk

Zo, uit zijn verband gehaald, kan ik niet goed volgen wat je bedoeld. Maar ik ga even kijken.

Zelfgecreëerde mythes die door mensen met tunnelvisie in stand worden gehouden.
Opmerkelijk is dat complotdenkers de main stream media per definitie wantrouwen, maar elk berichtje op internet dat hun theorieën steunt wordt klakkeloos voor waarheid aangenomen en verder verspreid. Zonder enige vorm van verificatie.
En zo wordt een leegte opgevuld in hun schamele bestaan.
Mooi gezegd. Maar doen we dat niet allemaal - in meerdere of mindere mate? Ik pretendeer een heel ruim denkraam te hebben, toch vallen ook daar dingen buiten. Bij sommig nieuws krijg ik zo'n luide can not compute melding dat ik het wel móet negeren.
Ik heb net een TED-lezing zitten kijken (Hans Rosling_ Debunking third-world myths with the best stats you've ever seen) en daarin kwam deze zin voor: Het hoofd statistiek van de VN zegt niet meer dat het onmogelijk is; ze zeggen nu dat zij het niet kunnen.
Vond ik wel toepasselijk

Zo, uit zijn verband gehaald, kan ik niet goed volgen wat je bedoeld. Maar ik ga even kijken.
Doe geen moeite, hoor. Ik haakte in op Emies opmerking dat zijn computer zei: "can not compute". Oftewel de computer zei dat hij het niet kon verwerken, niet dat het onmogelijk was om te verwerken.
(bericht gewijzigd op 4-7-2011 17:09:09)

Zelfgecreëerde mythes die door mensen met tunnelvisie in stand worden gehouden.
Opmerkelijk is dat complotdenkers de main stream media per definitie wantrouwen, maar elk berichtje op internet dat hun theorieën steunt wordt klakkeloos voor waarheid aangenomen en verder verspreid. Zonder enige vorm van verificatie.
En zo wordt een leegte opgevuld in hun schamele bestaan.
Mooi gezegd. Maar doen we dat niet allemaal - in meerdere of mindere mate? Ik pretendeer een heel ruim denkraam te hebben, toch vallen ook daar dingen buiten. Bij sommig nieuws krijg ik zo'n luide can not compute melding dat ik het wel móet negeren.
Ik heb net een TED-lezing zitten kijken (Hans Rosling_ Debunking third-world myths with the best stats you've ever seen) en daarin kwam deze zin voor: Het hoofd statistiek van de VN zegt niet meer dat het onmogelijk is; ze zeggen nu dat zij het niet kunnen.
Vond ik wel toepasselijk

Zo, uit zijn verband gehaald, kan ik niet goed volgen wat je bedoeld. Maar ik ga even kijken.
Geweldige lezing! Ben nu op de helft, ga vanavond even verder kijken. Ik kijk zonder geluid, maar wel ondertiteling, en dan zie ik nog wat leuks: hoe die man enthousiast met zijn armen in de lucht achter die bolletjes aangaat! Heerlijk!


Zelfgecreëerde mythes die door mensen met tunnelvisie in stand worden gehouden.
Opmerkelijk is dat complotdenkers de main stream media per definitie wantrouwen, maar elk berichtje op internet dat hun theorieën steunt wordt klakkeloos voor waarheid aangenomen en verder verspreid. Zonder enige vorm van verificatie.
En zo wordt een leegte opgevuld in hun schamele bestaan.
Mooi gezegd. Maar doen we dat niet allemaal - in meerdere of mindere mate? Ik pretendeer een heel ruim denkraam te hebben, toch vallen ook daar dingen buiten. Bij sommig nieuws krijg ik zo'n luide can not compute melding dat ik het wel móet negeren.
Ik heb net een TED-lezing zitten kijken (Hans Rosling_ Debunking third-world myths with the best stats you've ever seen) en daarin kwam deze zin voor: Het hoofd statistiek van de VN zegt niet meer dat het onmogelijk is; ze zeggen nu dat zij het niet kunnen.
Vond ik wel toepasselijk

Zo, uit zijn verband gehaald, kan ik niet goed volgen wat je bedoeld. Maar ik ga even kijken.
Geweldige lezing! Ben nu op de helft, ga vanavond even verder kijken. Ik kijk zonder geluid, maar wel ondertiteling, en dan zie ik nog wat leuks: hoe die man enthousiast met zijn armen in de lucht achter die bolletjes aangaat! Heerlijk!
Nou nou, die heb je snel gevonden!
Dit is een TED-lezing die ik wél helemaal heb uitgezeten


Zelfgecreëerde mythes die door mensen met tunnelvisie in stand worden gehouden.
Opmerkelijk is dat complotdenkers de main stream media per definitie wantrouwen, maar elk berichtje op internet dat hun theorieën steunt wordt klakkeloos voor waarheid aangenomen en verder verspreid. Zonder enige vorm van verificatie.
En zo wordt een leegte opgevuld in hun schamele bestaan.
Mooi gezegd. Maar doen we dat niet allemaal - in meerdere of mindere mate? Ik pretendeer een heel ruim denkraam te hebben, toch vallen ook daar dingen buiten. Bij sommig nieuws krijg ik zo'n luide can not compute melding dat ik het wel móet negeren.
Ik heb net een TED-lezing zitten kijken (Hans Rosling_ Debunking third-world myths with the best stats you've ever seen) en daarin kwam deze zin voor: Het hoofd statistiek van de VN zegt niet meer dat het onmogelijk is; ze zeggen nu dat zij het niet kunnen.
Vond ik wel toepasselijk

Zo, uit zijn verband gehaald, kan ik niet goed volgen wat je bedoeld. Maar ik ga even kijken.
Geweldige lezing! Ben nu op de helft, ga vanavond even verder kijken. Ik kijk zonder geluid, maar wel ondertiteling, en dan zie ik nog wat leuks: hoe die man enthousiast met zijn armen in de lucht achter die bolletjes aangaat! Heerlijk!
Nou nou, die heb je snel gevonden!
Dit is een TED-lezing die ik wél helemaal heb uitgezeten

Maar nu staat wielrennen op (buh), vandaar mijn voortijdig afhaken! Maar TED heeft wel meer fantastische lezingen, heb er laatst nog een gezien van een geweldige en humoristische filosoof.
(bericht gewijzigd op 4-7-2011 17:27:43)


Hij schets de wereld zoals ik intuïtief al een tijd aanvoelde, maar hij maakt het wonderbaarlijk zichtbaar. Onze ideeën zijn zo'n beetje blijven hangen in 1972.
Complot? Om het OT te houden

Zijn grafieken zijn een feestje om naar te kijken, en dat voor grafieken! Bedank voor de link.

Hey Pieter. Net TED gezien, indeed fantastic!
Hij schets de wereld zoals ik intuïtief al een tijd aanvoelde, maar hij maakt het wonderbaarlijk zichtbaar. Onze ideeën zijn zo'n beetje blijven hangen in 1972.
Complot? Om het OT te houden

Zijn grafieken zijn een feestje om naar te kijken, en dat voor grafieken! Bedank voor de link.
U zijt wellekome

OT, is dat On Topic of Off Topic?
(bericht gewijzigd op 4-7-2011 20:02:09)

Hey Pieter. Net TED gezien, indeed fantastic!
Hij schets de wereld zoals ik intuïtief al een tijd aanvoelde, maar hij maakt het wonderbaarlijk zichtbaar. Onze ideeën zijn zo'n beetje blijven hangen in 1972.
Complot? Om het OT te houden

Zijn grafieken zijn een feestje om naar te kijken, en dat voor grafieken! Bedank voor de link.
U zijt wellekome

OT, is dat On Topic of Off Topic?
Whateveryoulike!
Liberaal nietwaar?Is het al weer kerst?




U zijt wellekome

Is het al weer kerst?
Whateveryoulike, liberaal

Het is: Nu zijt wellekome (Jezu lieve heer).
Neehee, het is nu geen kerst!

Het moet trouwens Jesu zijn.
Wat nou geen kerst! Ik mag toch alvast inzingen...

U zijt wellekome

Is het al weer kerst?
Whateveryoulike, liberaal

Het is: Nu zijt wellekome (Jezu lieve heer).
Neehee, het is nu geen kerst!

Het moet trouwens Jesu zijn.
Wat nou geen kerst! Ik mag toch alvast inzingen...
Sjeesus!

Als je nou indrinken zou zeggen
(bericht gewijzigd op 4-7-2011 20:44:57)




Geweldige lezing! Ben nu op de helft, ga vanavond even verder kijken. Ik kijk zonder geluid, maar wel ondertiteling, en dan zie ik nog wat leuks: hoe die man enthousiast met zijn armen in de lucht achter die bolletjes aangaat! Heerlijk!
Socrates, waar haal jij die ondertitels dan vandaan?
Ik zie ze niet. ??


Geweldige lezing! Ben nu op de helft, ga vanavond even verder kijken. Ik kijk zonder geluid, maar wel ondertiteling, en dan zie ik nog wat leuks: hoe die man enthousiast met zijn armen in de lucht achter die bolletjes aangaat! Heerlijk!
Socrates, waar haal jij die ondertitels dan vandaan?
Ik zie ze niet. ??
Links onder de video staat "Subtitles available in". Dan "44 languages Off", dat laatste is een pull down menu waarin "Dutch" voorkomt!

Het hele leven is één groot complot.

Waar men de waarheid wil verbergen zal er zich altijd een complot voordoen. En aangezien er veel waarheden zijn die men verborgen wenst te houden zijn er even zovele complotten in werking.
Wie gelooft er nou nog dat JFK door L. H. Oswald is vermoordt met een derderangs geweer? Een bewegend doel in het hoofd raken met een snipergun van optimale kwaliteit is al razend moeilijk. En Oswald had wat dat betreft geen enkele opleiding en werd al snel uit de weg geruimd door de dubieuze Jack Ruby.
Dit is nog maar één voorbeeld van een gebeurtenis waarvan men de waarheid verborgen wil houden. En zoals deze zijn er nog vele.
Dus het ons willen laten geloven dat er geen complotten zijn is wel het grootste complot.



http://programmas.canvas.be/category/tedcanvas/

De TED-lezingen zijn ook op Canvas te zien en, oh wonder, vanavond toevallig met Hans Rosling:
http://programmas.canvas.be/category/tedcanvas/
Het is een couplet !!!111!!!




Wat is een kompot?
Geen idee, ik weet wel wat compote is

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6db2MsIpttx1P-_udafW4jZmRNe92NcK7whIbeUCA_Dij68Kx&t=1
(Waarom kies ik altijd plaatjes zonder extensie?)
(bericht gewijzigd op 4-7-2011 22:04:31)

Wat is een kompot?
Geen idee, ik weet wel wat compote is

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6db2MsIpttx1P-_udafW4jZmRNe92NcK7whIbeUCA_Dij68Kx&t=1
(Waarom kies ik altijd plaatjes zonder extensie?)
Nee hoor. Kompot mag je niet verwarren met compote:
Not to be confused with Compote: http://en.wikipedia.org/wiki/Kompot
O wacht, het is ook de naam van Poolse heroïne. Of van een Poolse held, dat kan ik er niet uit halen.
(bericht gewijzigd op 4-7-2011 22:07:41)

Wat is een kompot?
Geen idee, ik weet wel wat compote is

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6db2MsIpttx1P-_udafW4jZmRNe92NcK7whIbeUCA_Dij68Kx&t=1
(Waarom kies ik altijd plaatjes zonder extensie?)
Lekker! Appelcomplot

(bericht gewijzigd op 4-7-2011 22:06:55)

Wat is een kompot?
Geen idee, ik weet wel wat compote is

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6db2MsIpttx1P-_udafW4jZmRNe92NcK7whIbeUCA_Dij68Kx&t=1
(Waarom kies ik altijd plaatjes zonder extensie?)
Nee hoor. Kompot mag je niet verwarren met compote:
Not to be confused with Compote.: http://en.wikipedia.org/wiki/Kompot
Ik zeg toch: geen idee. (As usual
)





De TED-lezingen zijn ook op Canvas te zien en, oh wonder, vanavond toevallig met Hans Rosling:
http://programmas.canvas.be/category/tedcanvas/
Het is een couplet !!!111!!!
Hà, DeEchte kijkt ook naar Canvas, de beste zender!


De TED-lezingen zijn ook op Canvas te zien en, oh wonder, vanavond toevallig met Hans Rosling:
http://programmas.canvas.be/category/tedcanvas/
Het is een couplet !!!111!!!
Hà, DeEchte kijkt ook naar Canvas, de beste zender!
Vrijwel alleen maar. Of de VPRO moet iets leuks in de aanbieding hebben.


Emie, ik doe altijd "afbeeldingslocatie kopieren" (Linkermuisknop op windows?) en dat plak ik dan hier. Werkt alleen op websites, dus niet op de google-afbeeldingenpagina.
Ja maar dan moet de url van het plaatje wel .jpg of .gif als extensie hebben. En dat check ik niet altijd.


Wat is een kompot?
Geen idee, ik weet wel wat compote is

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6db2MsIpttx1P-_udafW4jZmRNe92NcK7whIbeUCA_Dij68Kx&t=1
(Waarom kies ik altijd plaatjes zonder extensie?)


Het hele leven is één groot complot.

Waar men de waarheid wil verbergen zal er zich altijd een complot voordoen. En aangezien er veel waarheden zijn die men verborgen wenst te houden zijn er even zovele complotten in werking.
Wie gelooft er nou nog dat JFK door L. H. Oswald is vermoordt met een derderangs geweer? Een bewegend doel in het hoofd raken met een snipergun van optimale kwaliteit is al razend moeilijk. En Oswald had wat dat betreft geen enkele opleiding en werd al snel uit de weg geruimd door de dubieuze Jack Ruby.
Dit is nog maar één voorbeeld van een gebeurtenis waarvan men de waarheid verborgen wil houden. En zoals deze zijn er nog vele.
Dus het ons willen laten geloven dat er geen complotten zijn is wel het grootste complot.



Wat is een kompot?
Geen idee, ik weet wel wat compote is

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6db2MsIpttx1P-_udafW4jZmRNe92NcK7whIbeUCA_Dij68Kx&t=1
(Waarom kies ik altijd plaatjes zonder extensie?)

Pieter kiest altijd plaatjes met een onzichtbare link


Wat is een kompot?
Geen idee, ik weet wel wat compote is

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6db2MsIpttx1P-_udafW4jZmRNe92NcK7whIbeUCA_Dij68Kx&t=1
(Waarom kies ik altijd plaatjes zonder extensie?)

Pieter kiest altijd plaatjes met een onzichtbare link







http://programmas.canvas.be/category/documentaire/deze-week-docu/


Even off-topic, maar zondag is er een docu te zien op Canvas over een voormalige plaatsgenoot van mij met wie ik nog enkele rare momenten heb mogen meemaken:
http://programmas.canvas.be/category/documentaire/deze-week-docu/
Even off topic? Wat en lef! Dat doen wij toch ook niet???///???


Even off-topic, maar zondag is er een docu te zien op Canvas over een voormalige plaatsgenoot van mij met wie ik nog enkele rare momenten heb mogen meemaken:
http://programmas.canvas.be/category/documentaire/deze-week-docu/
Even off topic? Wat en lef! Dat doen wij toch ook niet???///???
Misschien dat je in de Zeepkist wat van die rare momenten wilt delen met ons?


Even off-topic, maar zondag is er een docu te zien op Canvas over een voormalige plaatsgenoot van mij met wie ik nog enkele rare momenten heb mogen meemaken:
http://programmas.canvas.be/category/documentaire/deze-week-docu/
Even off topic? Wat en lef! Dat doen wij toch ook niet???///???
MEA CULPA!!!///!!!

Even off-topic, maar zondag is er een docu te zien op Canvas over een voormalige plaatsgenoot van mij met wie ik nog enkele rare momenten heb mogen meemaken:
http://programmas.canvas.be/category/documentaire/deze-week-docu/
Even off topic? Wat en lef! Dat doen wij toch ook niet???///???
Misschien dat je in de Zeepkist wat van die rare momenten wilt delen met ons?
Pfffoeh... het gaat weer lekker snel hier!
Of is dit dat gekissebis waar berma op doelt???///???

Enige suggesties voor een alternatief?
(bericht gewijzigd op 4-7-2011 22:43:24)




'Gekissebis' is dat suffe woordje uit het Haagse politieke circuit dat wij maar beter niet kunnen beziggen. Het klinkt zo stoffig c.q. Haags.
Enige suggesties voor een alternatief?
Gemekker?
Geëmmer?
Gebekvecht? Gedonderjaag? Gesodomiet0r?

'Gekissebis' is dat suffe woordje uit het Haagse politieke circuit dat wij maar beter niet kunnen beziggen. Het klinkt zo stoffig c.q. Haags.
Enige suggesties voor een alternatief?
Gemekker?
Geëmmer?
Gebekvecht? Gedonderjaag? Gesodomiet0r?
Gefredemmer?





'Gekissebis' is dat suffe woordje uit het Haagse politieke circuit dat wij maar beter niet kunnen beziggen. Het klinkt zo stoffig c.q. Haags.
Enige suggesties voor een alternatief?
Gemekker?
Geëmmer?
Gebekvecht? Gedonderjaag? Gesodomiet0r?
In de geest van Emie: gamorror?



Zou Pipo deze reacties allemaal gaan opvouwen, vannacht?
Als ik Pipo was zou ik vannacht met Mamaloe gaan sodomieteren en morgen pas de reacties opvouwen. Een man als Pipo wil toch ook wat?
Dag kindertjes, dag vogeltjes, dag bloemetjes......



Mamma Lou Reed. Lou is bi voorzover ik weet.
En als je dan ook nog de d voor een t vervangt, dan kan het niet misgaan.

Getrouwd met Laurie Anderson, maar het gerucht gaat dat hij het o.a. met David Bowie deed. En die deed het ook met Mick Jagger als ik me de geruchten goed herinner.



Mamma Lou Reed. Lou is bi voorzover ik weet.
En als je dan ook nog de d voor een t vervangt, dan kan het niet misgaan.

Getrouwd met Laurie Anderson, maar het gerucht gaat dat hij het o.a. met David Bowie deed. En die deed het ook met Mick Jagger als ik me de geruchten goed herinner.

Neuh... das ne complot hè!

Mamma Lou Reed. Lou is bi voorzover ik weet.
En als je dan ook nog de d voor een t vervangt, dan kan het niet misgaan.

Getrouwd met Laurie Anderson, maar het gerucht gaat dat hij het o.a. met David Bowie deed. En die deed het ook met Mick Jagger als ik me de geruchten goed herinner.

En zo zijn we weer bij de geruchten en complotten aangekomen. Zo zie je maar, de cirkel is rond.
En kan Berma weer tevreden zijn.

Hey Pieter. Net TED gezien, indeed fantastic!
Hij schets de wereld zoals ik intuïtief al een tijd aanvoelde, maar hij maakt het wonderbaarlijk zichtbaar. Onze ideeën zijn zo'n beetje blijven hangen in 1972.
Complot? Om het OT te houden

Zijn grafieken zijn een feestje om naar te kijken, en dat voor grafieken! Bedank voor de link.
U zijt wellekome

OT, is dat On Topic of Off Topic?
Ja mee eens, waanzinnige post van Glimlach
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws/Derde-wereld-mythen/
Over OT - zelf gebruik ik altijd als On Topic. Als ik het gebruik, is dat meestal na off topic ge-OH. Dat leest wel zichzelf. Zeker bij mij

RR
EDIT - Bij wie niet?
(bericht gewijzigd op 4-7-2011 23:31:48)

De TED-lezingen zijn ook op Canvas te zien en, oh wonder, vanavond toevallig met Hans Rosling:
http://programmas.canvas.be/category/tedcanvas/
Het is een couplet !!!111!!!
Hà, DeEchte kijkt ook naar Canvas, de beste zender!
Vrijwel alleen maar. Of de VPRO moet iets leuks in de aanbieding hebben.

Mijn gedacht



Verhip. Ik had dat nieuws nog helemaal niet gezien.
Inderdaad, alle eer naar M.G.: http://www.grenswetenschap.nl/nieuws/Derde-wereld-mythen/
En sorry voor het kapen.

Hey Pieter. Net TED gezien, indeed fantastic!
Hij schets de wereld zoals ik intuïtief al een tijd aanvoelde, maar hij maakt het wonderbaarlijk zichtbaar. Onze ideeën zijn zo'n beetje blijven hangen in 1972.
Complot? Om het OT te houden

Zijn grafieken zijn een feestje om naar te kijken, en dat voor grafieken! Bedank voor de link.
U zijt wellekome

OT, is dat On Topic of Off Topic?
Ja mee eens, waanzinnige post van Glimlach
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws/Derde-wereld-mythen/
Over OT - zelf gebruik ik altijd als On Topic. Als ik het gebruik, is dat meestal na off topic ge-OH. Dat leest wel zichzelf. Zeker bij mij

RR
EDIT - Bij wie niet?

Kan je het niet gewoon uit de kontekst halen???///???



Want dat is ook een complot.
http://www.bijbelaantekeningen.nl/blog/2011/01/24/de-tien-plagen-zweren-en-blaren/
(bericht gewijzigd op 4-7-2011 23:49:07)




OK ik heb de netste uitgezocht. Ik kon wel twee zweren vinden

Hahaha, dat doet zeer!
Nee hoor, dat is niet samen zweren. Dat is alleen als die twee magen allebei zweren zouden hebben. Dan zweren ze samen

Hahaha! Dan is mijn voorbeeld een stuk beter, toen deed iedereen tenminste mee, toch?

OK ik heb de netste uitgezocht. Ik kon wel twee zweren vinden

Hahaha, dat doet zeer!
Nee hoor, dat is niet samen zweren. Dat is alleen als die twee magen allebei zweren zouden hebben. Dan zweren ze samen

Hahaha! Dan is mijn voorbeeld een stuk beter, toen deed iedereen tenminste mee, toch?
Ja, maar dan moeten ze wel allemaal samen op de foto en dan kunnen we hem plaatsen


OK ik heb de netste uitgezocht. Ik kon wel twee zweren vinden

Hahaha, dat doet zeer!
Nee hoor, dat is niet samen zweren. Dat is alleen als die twee magen allebei zweren zouden hebben. Dan zweren ze samen

Hahaha! Dan is mijn voorbeeld een stuk beter, toen deed iedereen tenminste mee, toch?
Ja, maar dan moeten ze wel allemaal samen op de foto en dan kunnen we hem plaatsen

Hahahahahaha! Maar ze zijn toch deaud!




Deze zweren komen rechtstreeks uit de bijbel (en dan maguttoch?)
Want dat is ook een complot.
http://www.bijbelaantekeningen.nl/blog/2011/01/24/de-tien-plagen-zweren-en-blaren/
ik vind het een behoorlijk Arische Samenzwering


Verhip. Ik had dat nieuws nog helemaal niet gezien.
Inderdaad, alle eer naar M.G.: http://www.grenswetenschap.nl/nieuws/Derde-wereld-mythen/
En sorry voor het kapen.
Ow dat had ik dan weer niet door. Die link was er voor lezers in de toekomst (hoi trouwens!). Nu ja, kapen was het niet en is het niet. No worries.
Over OT - zelf gebruik ik altijd als On Topic. Als ik het gebruik, is dat meestal na off topic ge-OH. Dat leest wel zichzelf. Zeker bij mij

RR
EDIT - Bij wie niet?

Kan je het niet gewoon uit de kontekst halen???///???
Joh! *grijnz*
Weer ff OT (<- hé...!) Het grootste complot is voor mij toch wel de New World Order. En heb hier al eens betoogd dat ik er niet zo in geloof. Eén zeer kleine selecte groep die over alle sectoren heerst. Economie, politiek, the works.
Wel geloof ik in monopolisatie van elk van deze. Voedsel- en energieprijzen bijvoorbeeld. Maar de sectorbazen zijn niet voor niets bazen geworden. Al die egootjes zullen zich in het ultieme MT-overleg nooit schikken naar de ideeën van d'ander.
Wat er dan (misschien) wel is... organisatie zonder sturing. Zelforganisatie. En van een afstandje lijkt het allemaal tevoren bedacht. Patman van Zapruder had er vorig jaar een goed verhaal over:
http://zapruder.nl/portal/artikel/er_is_geen_plan_organisatie_zonder_besturing/
Fijne dag!
RR
EDIT -Zelforganisatie, vergeet ik toch in dit kader één van mijn stokpaardjes: Network Theory of Network Dynamics. De 1e twee minuten zijn meteen de trailer van de doc uit 2008
(bericht gewijzigd op 5-7-2011 10:47:40)
-
Bezoek ‘Het Veld’ voor meer grenswetenschappelijk nieuws!
-
-
-
-
30-05Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 003-06Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 023-06Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 1
-
Vroeger op Grenswetenschap.nl:Vorige Maand:Vorig Jaar:

















