Zes jaar geleden kopten de media met de berichtgeving over de psychische status van de gemiddelde Europeaan. Toen noemde het dat maar liefst een kwart van ons mentale problemen heeft. Completely bonkers, zoals zich dat in vakjargon laat uitdrukken. Nieuw en meer recent onderzoek zette er nog een tandje bij. Misschien komt het door de Euro, of doordat 'de politiek' al jaren diens eigen zin doet, en het duidelijker wordt dat we er maar voor Jan Joker met de volle portefeuille bijhangen. Wat de redenen ook mogen zijn, we zijn hard op weg naar een halve bevolking vol psychiatrische patiënten. We zitten nog niet aan de 50%, maar dat lijkt slechts een kwestie van tijd te zijn.

Zomermode
(Zomermode...)

Volgens de nieuwe studie zou tegenwoordig maar liefst 38% van de Europeanen met geestesziekten te kampen hebben. Allemaal dingen die vervolgens in onze maatschappij via diverse projecties en compensaties hun kanaaltje vinden. Goed nieuws voor therapeuten, psychologen, psychiaters en zelfs de meer discutabele zielenknijpers. Laten we, om niet depressief te worden, eindigen met de meest vrolijke noot van het verhaal: onze welvaart vaart er waarschijnlijk wel bij...
Farmerman: Ik ben niet gek...

Op 05-09-2011 0:08:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Loppe: Allerminst onbegrijpelijk.
Op 05-09-2011 0:12:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lampie: ... ik ben een vliegtuig.
Op 05-09-2011 0:12:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: DSM IV http://nl.wikipedia.org/wiki/Diagnostic_and_Statistical_Manual_of_Mental_Disorders
DSM IV zorgt ervoor dat er alsmaar meer Klassificaties gemaakt worden voor mentale problemen. Zodra een nieuw criterium ontstaat (publicatie in DSM)is er dan ook een nieuwe ziekte (Disorder) . De Psy hebben dan weer een motief om een patient bij te maken wat resulteert in Kassa! Zo blijft de wereld draaien.
Natuurlijk staat Big Farma altijd klaar met Remediering via hun wonderpillen. Dus: Big Kassa
Op 05-09-2011 0:48:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Shamino: Niemand is gek, behalve degenen die denken gezond te zijn...
Altijd oneens met alles en iedereen, totdat het tegendeel bewezen is uiteraard.
Op 05-09-2011 0:51:33 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: Het uiteindelijke streven van de psy+farma communiteit is ; Gans de wereld op de Sofa en aan de pilletjes .
Op 05-09-2011 0:55:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
nabuco0:

Het uiteindelijke streven van de psy+farma communiteit is ; Gans de wereld op de Sofa en aan de pilletjes .


Iemand anders wil gans de wereld aan de knoflook. Ook niet alles.
Me and my team bubble like alka Seltzer tablets
Op 05-09-2011 0:56:13 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie : We leven in een overstuurde economie in plaats van een gezonde samenleving. (Samen leven >> wie kent zijn buren nog bij naam?)
Niet raar dat veel mensen in de knoop raken.
Ruimte genoeg
Op 05-09-2011 13:01:43 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Pieter:
Emie :

(Samen leven >> wie kent zijn buren nog bij naam?)

Ik weet niet eens of ik buren heb aan een kant van het huis. Ik zie wel af en toe mensen naar binnen gaan, maar dat zijn elke keer anderen en ik hoor geen enkel levensteken. Zelfs hun Otto-ton (Kliko in andere delen van het land) staat nooit aan de weg.
No shit, Sherlock.
Op 05-09-2011 13:22:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
CCRider:

nabuco0:

Het uiteindelijke streven van de psy+farma communiteit is ; Gans de wereld op de Sofa en aan de pilletjes .


Iemand anders wil gans de wereld aan de knoflook. Ook niet alles.

Toch is knoflook gezonder dan antipsychotica!
Maar dan gewoon in je eten en niet op je voorhoofd. Het helpt trouwens ook tegen heksen.
Doe nou niet alsof je van niets weet, daar hebben we al politici voor.
Op 05-09-2011 13:31:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Pieter:

Emie :

(Samen leven >> wie kent zijn buren nog bij naam?)

Ik weet niet eens of ik buren heb aan een kant van het huis. Ik zie wel af en toe mensen naar binnen gaan, maar dat zijn elke keer anderen en ik hoor geen enkel levensteken. Zelfs hun Otto-ton (Kliko in andere delen van het land) staat nooit aan de weg.

Dat is niet leuk! In een dorp is het wel van belang dat je het goed kunt vinden met je buren, en wij boffen met onze buren!
Doe nou niet alsof je van niets weet, daar hebben we al politici voor.
Op 05-09-2011 13:32:55 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Pieter:

Emie :

(Samen leven >> wie kent zijn buren nog bij naam?)

Ik weet niet eens of ik buren heb aan een kant van het huis. Ik zie wel af en toe mensen naar binnen gaan, maar dat zijn elke keer anderen en ik hoor geen enkel levensteken. Zelfs hun Otto-ton (Kliko in andere delen van het land) staat nooit aan de weg.

Wiethok?
Me and my team bubble like alka Seltzer tablets
Op 05-09-2011 13:37:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie :
Socrates:

Pieter:

Emie :

(Samen leven >> wie kent zijn buren nog bij naam?)

Ik weet niet eens of ik buren heb aan een kant van het huis. Ik zie wel af en toe mensen naar binnen gaan, maar dat zijn elke keer anderen en ik hoor geen enkel levensteken. Zelfs hun Otto-ton (Kliko in andere delen van het land) staat nooit aan de weg.

Dat is niet leuk! In een dorp is het wel van belang dat je het goed kunt vinden met je buren, en wij boffen met onze buren!

Zit er geen wietplantage? Wat jij beschrijft zijn precies dingen die de politie als 'mogelijke aanwijzingen' ziet.
Ruimte genoeg
Op 05-09-2011 13:38:06 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
veluwiaan:
Socrates:

CCRider:

nabuco0:

Het uiteindelijke streven van de psy+farma communiteit is ; Gans de wereld op de Sofa en aan de pilletjes .


Iemand anders wil gans de wereld aan de knoflook. Ook niet alles.

Toch is knoflook gezonder dan antipsychotica!
Maar dan gewoon in je eten en niet op je voorhoofd. Het helpt trouwens ook tegen heksen.


Zolang IEDEREEN maar aan de knoflook gaat, heeft niemand er last van...
Op 05-09-2011 13:38:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Socrates:

CCRider:

nabuco0:

Het uiteindelijke streven van de psy+farma communiteit is ; Gans de wereld op de Sofa en aan de pilletjes .


Iemand anders wil gans de wereld aan de knoflook. Ook niet alles.

Toch is knoflook gezonder dan antipsychotica!
Maar dan gewoon in je eten en niet op je voorhoofd. Het helpt trouwens ook tegen heksen.



Vampieren bedoel je. ( of helpt het OOK tegen heksen ? )
Me and my team bubble like alka Seltzer tablets
Op 05-09-2011 13:38:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie : CC!
Ruimte genoeg
Op 05-09-2011 13:38:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Emie :

Socrates:

Pieter:

Emie :

(Samen leven >> wie kent zijn buren nog bij naam?)

Ik weet niet eens of ik buren heb aan een kant van het huis. Ik zie wel af en toe mensen naar binnen gaan, maar dat zijn elke keer anderen en ik hoor geen enkel levensteken. Zelfs hun Otto-ton (Kliko in andere delen van het land) staat nooit aan de weg.

Dat is niet leuk! In een dorp is het wel van belang dat je het goed kunt vinden met je buren, en wij boffen met onze buren!

Zit er geen wietplantage? Wat jij beschrijft zijn precies dingen die de politie als 'mogelijke aanwijzingen' ziet.


Emie..... hou nou eens op met hetzelfde zeggen!!!111!!!
Me and my team bubble like alka Seltzer tablets
Op 05-09-2011 13:39:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie : Jij begon!
Ruimte genoeg
Op 05-09-2011 13:41:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Emie :

Jij begon!


Me and my team bubble like alka Seltzer tablets
Op 05-09-2011 13:42:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
volleyoghurt: Des te meer er bekend wordt in de psychologie, des te gekker we worden...
Op 05-09-2011 14:07:38 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk:
nabuco0:

DSM IV http://nl.wikipedia.org/wiki/Diagnostic_and_Statistical_Manual_of_Mental_Disorders
DSM IV zorgt ervoor dat er alsmaar meer Klassificaties gemaakt worden voor mentale problemen. Zodra een nieuw criterium ontstaat (publicatie in DSM)is er dan ook een nieuwe ziekte (Disorder) . De Psy hebben dan weer een motief om een patient bij te maken wat resulteert in Kassa! Zo blijft de wereld draaien.
Natuurlijk staat Big Farma altijd klaar met Remediering via hun wonderpillen. Dus: Big Kassa



Dit hierboven en...

een prestatiemaatschappij waar de boel verkeerd verdeeld wordt.

"Ze zouden in Den Haag het stelen beter moeten verdelen"..

Een remedie voor veel van mijn ziektebeelden was de TV de deur uit mieteren. Als je kijkt naar de gemiddelde reclame en wat dat uitstraald, dus al die mensen en hun omgevingen die gepresenteerd worden, tijdens het maken van reclame over een tube tandpasta bijvoorbeeld, dan moet je al flink bovenmodaal verdienen wil je aan dat beeld voldoen.. (Het huis, de badkamer, de spiegel, de mooie man, de mooie vrouw, gezin etc).

We krijgen het allemaal voor "gespiegeld" en vervolgens KAN 80 procent niet aan dat beeld voldoen..

En vervolgens beetje raar vinden als mensen zich melden bij de PSIEG.. en wat zeggen die...

Hier, pillen!

Op 05-09-2011 14:50:41 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
legnesdraA: Ik zen zot van A, ik zen zot van A, stapel zot van A
Op 05-09-2011 16:22:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
arnold71: Te weinig leefruimte, stijgende kosten, meedraaien in de economische mallemolen. Niet meer leven op het ritme van de natuur. Weinig contact hebben met die natuur. Te veel informatie van massamedia, te veel electronica.

Even een optelsommetje van factoren.
Op 05-09-2011 16:31:48 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie :
arnold71:

Te weinig leefruimte, stijgende kosten, meedraaien in de economische mallemolen. Niet meer leven op het ritme van de natuur. Weinig contact hebben met die natuur. Te veel informatie van massamedia, te veel electronica.

Even een optelsommetje van factoren.

Precies, en wie het noodgedwongen wat kalmer aandoet, wordt bestempeld als parasiet en/of struisvogel. Zieke, zieke wereld.
(bericht gewijzigd op 5-9-2011 16:37:21)
Ruimte genoeg
Op 05-09-2011 16:36:27 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
oesermaatra0069: Inderdaad tv reclames zijn slecht voor de ziel en behoorlijk irritant. Kinderen gaan jengelen over een bepaald spelletje.

Vroeger keek ik veel tv, nu selectief. Ik kijk als ik wat wil zien. Ik kijk niet omdat men het wil zien. Fuck de rest!
Praw! der Donderwetter!
Op 05-09-2011 16:39:11 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
volleyoghurt:

Des te meer er bekend wordt in de psychologie, des te gekker we worden...

Ik zou liever "Des te meer er bekend wordt" vervangen door "Hoe meer ze verzinnen"
Doe nou niet alsof je van niets weet, daar hebben we al politici voor.
Op 05-09-2011 19:27:50 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kind.of.human:
Emie :

arnold71:

Te weinig leefruimte, stijgende kosten, meedraaien in de economische mallemolen. Niet meer leven op het ritme van de natuur. Weinig contact hebben met die natuur. Te veel informatie van massamedia, te veel electronica.

Even een optelsommetje van factoren.

Precies, en wie het noodgedwongen wat kalmer aandoet, wordt bestempeld als parasiet en/of struisvogel. Zieke, zieke wereld.


Meer nog, degenen die het niet bij kunnen benen, onttrekken zich vóordat de gekte zich manifesteert, nogal eens aan hun verplichtingen, raken daardoor in oplopende financiéle problemen, en melden zich dan bij e psych (en bij mij). Maar ben het wat betreft de oorzakelijke kant van de zaak helemaal met jullie eens, in mijn eigen woorden, steeds meer eisen van een steeds complexer wordende maatschappij.
De achterkant is geen ingang
Op 05-09-2011 22:55:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie : @kind.of.human: waarom melden ze zich bij jou? (Ben je schuldhulpverlener?)
Ruimte genoeg
Op 05-09-2011 23:05:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach: Ik kan er weinig aan toevoegen, behalve dat ik een paar mensen hierboven zinnige dingen heb horen zeggen.

Mijn tip: geen tv, weinig nieuws, meer aandacht voor elkaar, jezelf en waar je eten vandaan komt.

Een kus voor iedereen.
Stelletje hypochonders.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 05-09-2011 23:08:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
CCRider:

Socrates:

CCRider:

nabuco0:

Het uiteindelijke streven van de psy+farma communiteit is ; Gans de wereld op de Sofa en aan de pilletjes .


Iemand anders wil gans de wereld aan de knoflook. Ook niet alles.

Toch is knoflook gezonder dan antipsychotica!
Maar dan gewoon in je eten en niet op je voorhoofd. Het helpt trouwens ook tegen heksen.



Vampieren bedoel je. ( of helpt het OOK tegen heksen ? )

Ja, sh*t, je hebt gelijk.
Maar ik heb hier altijd knoflook liggen, en ik heb nog nooit heksen gezien, dus je weet maar nooit. Ook geen marsmannetjes btw. Misschien helpt het daar ook tegen?
Doe nou niet alsof je van niets weet, daar hebben we al politici voor.
Op 05-09-2011 23:24:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Meneer Glimlach:

Ik kan er weinig aan toevoegen, behalve dat ik een paar mensen hierboven zinnige dingen heb horen zeggen.

Mijn tip: geen tv, weinig nieuws, meer aandacht voor elkaar, jezelf en waar je eten vandaan komt.

Een kus voor iedereen.
Stelletje hypochonders.

Doe nou niet alsof je van niets weet, daar hebben we al politici voor.
Op 05-09-2011 23:24:39 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
Socrates:

Meneer Glimlach:

Ik kan er weinig aan toevoegen, behalve dat ik een paar mensen hierboven zinnige dingen heb horen zeggen.

Mijn tip: geen tv, weinig nieuws, meer aandacht voor elkaar, jezelf en waar je eten vandaan komt.

Een kus voor iedereen.
Stelletje hypochonders.



Oh, Socrates...
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 06-09-2011 19:14:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato: Immigratie en emigratie van mensen zal ongetwijfeld ook wel een rol spelen.
In Nederland vertrekken er sinds het jaar 2000 ongeveer 100.000 mensen per jaar. Dat zijn overwegend mensen met lef, doorzettingsvermogen en ook wel kapitaal. Er zijn 2 belangrijke reden om te emigreren, de regels en de kwaliteit van het nederland, lees mensen.

Maar ook komen er jaarlijks plm 110.000 immigranten. De meeste komen niets brengen maar halen en blijven. De vraag is nu: wat is de mentale kwaliteit van emigrant en de mentale kwaliteit van de immigrant.
Recentelijk heb ik nog een rapport gelezen dat deze ontwikkeling gevaarlijk is voor de economie en de kwaliteit van het nederland.
I am just looking for the edge...
Op 06-09-2011 20:57:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
Plato:

Immigratie en emigratie van mensen zal ongetwijfeld ook wel een rol spelen.
In Nederland vertrekken er sinds het jaar 2000 ongeveer 100.000 mensen per jaar. Dat zijn overwegend mensen met lef, doorzettingsvermogen en ook wel kapitaal. Er zijn 2 belangrijke reden om te emigreren, de regels en de kwaliteit van het nederland, lees mensen.

Maar ook komen er jaarlijks plm 110.000 immigranten. De meeste komen niets brengen maar halen en blijven. De vraag is nu: wat is de mentale kwaliteit van emigrant en de mentale kwaliteit van de immigrant.
Recentelijk heb ik nog een rapport gelezen dat deze ontwikkeling gevaarlijk is voor de economie en de kwaliteit van het nederland.

Ik heb het nooit gecontroleerd, maar volgens mij komen er ook genoeg immigranten die wél iets te bieden hebben.
Je komt de laatste jaren echt niet zomaar meer Nederland (of eigenlijk de E.U.) binnen.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 06-09-2011 21:32:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
Meneer Glimlach:

Plato:

Immigratie en emigratie van mensen zal ongetwijfeld ook wel een rol spelen.
In Nederland vertrekken er sinds het jaar 2000 ongeveer 100.000 mensen per jaar. Dat zijn overwegend mensen met lef, doorzettingsvermogen en ook wel kapitaal. Er zijn 2 belangrijke reden om te emigreren, de regels en de kwaliteit van het nederland, lees mensen.

Maar ook komen er jaarlijks plm 110.000 immigranten. De meeste komen niets brengen maar halen en blijven. De vraag is nu: wat is de mentale kwaliteit van emigrant en de mentale kwaliteit van de immigrant.
Recentelijk heb ik nog een rapport gelezen dat deze ontwikkeling gevaarlijk is voor de economie en de kwaliteit van het nederland.

Ik heb het nooit gecontroleerd, maar volgens mij komen er ook genoeg immigranten die wél iets te bieden hebben.
Je komt de laatste jaren echt niet zomaar meer Nederland (of eigenlijk de E.U.) binnen.

Er komen wel meer studenten binnen die aan de universiteit gaan studeren. De meeste gaan daarna weer terug.
Het is merkwaardig dat die studenten naar nl komen daar inmiddels de laatste nl universiteit uit de top 100 is verwijderd, kwalitiet is te laag.
I am just looking for the edge...
Op 07-09-2011 6:37:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Plato:

Immigratie en emigratie van mensen zal ongetwijfeld ook wel een rol spelen.
In Nederland vertrekken er sinds het jaar 2000 ongeveer 100.000 mensen per jaar. Dat zijn overwegend mensen met lef, doorzettingsvermogen en ook wel kapitaal. Er zijn 2 belangrijke reden om te emigreren, de regels en de kwaliteit van het nederland, lees mensen.

Maar ook komen er jaarlijks plm 110.000 immigranten. De meeste komen niets brengen maar halen en blijven. De vraag is nu: wat is de mentale kwaliteit van emigrant en de mentale kwaliteit van de immigrant.
Recentelijk heb ik nog een rapport gelezen dat deze ontwikkeling gevaarlijk is voor de economie en de kwaliteit van het nederland.

Hé die Plato! Jouw heb ik al eeuwen niet gezien!!!111!!!
Hoe ist, ouwe jongen?
Doe nou niet alsof je van niets weet, daar hebben we al politici voor.
Op 07-09-2011 14:26:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Socrates:


Hé die Plato! Jouw heb ik al eeuwen niet gezien!!!111!!!
Hoe ist, ouwe jongen?

Ik zei laatst ook al tegen m: "leuk dat je er eindelijk ook bent, Socrates hangt hier al een tijdje rond"
Me and my team bubble like alka Seltzer tablets
Op 07-09-2011 14:30:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
CCRider:

Socrates:


Hé die Plato! Jouw heb ik al eeuwen niet gezien!!!111!!!
Hoe ist, ouwe jongen?

Ik zei laatst ook al tegen m: "leuk dat je er eindelijk ook bent, Socrates hangt hier al een tijdje rond"

Hahaha! Tja, vroeger was hij ook altijd te laat.
Doe nou niet alsof je van niets weet, daar hebben we al politici voor.
Op 07-09-2011 14:44:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Ik vraag me af hoeveel van het gekkenpercentage bepaald wordt door Europeanen die denken dat ze Oude Griekse filosofen zijn...
United as one. Divided by zero.
Op 07-09-2011 14:45:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
3.14po:

Ik vraag me af hoeveel van het gekkenpercentage bepaald wordt door Europeanen die denken dat ze Oude Griekse filosofen zijn...

Tja, lastig ...... als al die gekken die voor mijn tijd iets van alles riepen óók nog langs komen dan neemt dat percentage wel rap toe natuurlijk. En wat ik altijd zeg: wat is gek, hè?
Madness is in the eye of the beholder ......

(bericht gewijzigd op 7-9-2011 15:06:58)
Doe nou niet alsof je van niets weet, daar hebben we al politici voor.
Op 07-09-2011 15:06:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Socrates:

Madness is in the eye of the beholder ......

Zeker weten.
United as one. Divided by zero.
Op 07-09-2011 15:14:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
oesermaatra0069:

Inderdaad tv reclames zijn slecht voor de ziel en behoorlijk irritant. Kinderen gaan jengelen over een bepaald spelletje.

Vroeger keek ik veel tv, nu selectief. Ik kijk als ik wat wil zien. Ik kijk niet omdat men het wil zien. Fuck de rest!

Beperkt zich niet alleen tot de tv.
Als ik iets koop, dan wil ik het gewoon hebben of ik heb het nodig.
Niet omdat ik er anders niet 'bijhoor'.
Je bent wat je eet
Op 07-09-2011 19:52:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Marsepars:

oesermaatra0069:

Inderdaad tv reclames zijn slecht voor de ziel en behoorlijk irritant. Kinderen gaan jengelen over een bepaald spelletje.

Vroeger keek ik veel tv, nu selectief. Ik kijk als ik wat wil zien. Ik kijk niet omdat men het wil zien. Fuck de rest!

Beperkt zich niet alleen tot de tv.
Als ik iets koop, dan wil ik het gewoon hebben of ik heb het nodig.
Niet omdat ik er anders niet 'bijhoor'.


KUCHbirckenstocksKUCH



(bericht gewijzigd op 7-9-2011 20:34:12)
Me and my team bubble like alka Seltzer tablets
Op 07-09-2011 20:33:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
prachtmatisch: Europeanen worden moeilijk van al dat moeilijke gedoe Daarna worden ze nog moeilijker van al dat moeilijke geklets over moeilijk moeilijk moeilijk. Vervolgens worden ze nog moeilijker van allemaal staatshoofden die nog moeilijker doen. Als olie op het vuur worden ze nog moeilijker van een moeilijk goed te praten economisch systeem. Tot slot worden ze über moeilijk omdat staat geschreven dat ze zus en zo xxl type A moeilijk zijn. Gelukkig zijn er medicijnen die het moeilijk maken moeilijk te doen. Die medicijnen geven nog een extra bonus want ze maken het zelfs moeilijk te 'zijn'

Het zou al schelen als we eens wat minder moeilijk gingen doen over al het moeilijk Bijvoorbeeld veranderen.. dat is helemaal niet moeilijk, het lijkt alleen maar moeilijk omdat mensen daar moeilijk over doen.
Op 07-09-2011 22:26:54 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
arnold71: @Plato

Ik zat vandaag in de wachtkamer van de belastingdienst in Den Haag en bijna niemand in de ruimte sprak Nederlands.
Op 08-09-2011 18:48:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
arnold71:

@Plato

Ik zat vandaag in de wachtkamer van de belastingdienst in Den Haag en bijna niemand in de ruimte sprak Nederlands.

kwamen die halen of brengen? :-)
I am just looking for the edge...
Op 08-09-2011 18:52:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
arnold71: @Plato

Het is geen teken van integratie als je alleen Turks en Arabisch hoort spreken, en of ze kwamen halen of brengen? Ik heb het hen niet gevraagd. Het is wel de realiteit van de multi culturele samenleving waar ik dagelijks mee te maken hebt.
(bericht gewijzigd op 8-9-2011 19:01:21)
Op 08-09-2011 19:00:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
arnold71:

@Plato

Het is geen teken van integratie als je alleen Turks en Arabisch hoort spreken, en of ze kwamen halen of brengen? Ik heb het hen niet gevraagd. Het is wel de realiteit van de multi culturele samenleving waar ik dagelijks mee te maken hebt.

In Denemarken is een berekening gemaakt: de niet westerse immigrant kost daar ieder jaar 2.1 miljard euro, de westerse immigrant brengt 210 miljoen euro op.

Een paar jaar geleden hebben de Dansk Folkeparti (PVV in nl) en de sociaal democraten tesamen zich ingezet om de grenzen te sluiten. Uiteindelijk is dat tegen gehouden.
Nu gaan de grenzen wel dicht zoals je misschien weet, reden is stoppen van illegalen en terugbrengen van de criminaliteit. Een buitenlandse auto met bv een pools kenteken wordt in Denemarken sowieso aan de kant gezet en doorzocht door de politie.
I am just looking for the edge...
Op 08-09-2011 19:40:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie :
arnold71:

@Plato

Het is geen teken van integratie als je alleen Turks en Arabisch hoort spreken, en of ze kwamen halen of brengen? Ik heb het hen niet gevraagd. Het is wel de realiteit van de multi culturele samenleving waar ik dagelijks mee te maken hebt.

Het is natuurlijk wenselijk (en fatsoenlijk) dat je de taal spreekt van het land waar je woont, gelukkig doen de meeste immigranten dat ook. Maar waarom zouden ze tegen elkaar niet hun eigen taal spreken? Zou ik ook doen, mocht ik ooit emigreren.
Ruimte genoeg
Op 08-09-2011 19:43:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
Emie :

arnold71:

@Plato

Het is geen teken van integratie als je alleen Turks en Arabisch hoort spreken, en of ze kwamen halen of brengen? Ik heb het hen niet gevraagd. Het is wel de realiteit van de multi culturele samenleving waar ik dagelijks mee te maken hebt.

Het is natuurlijk wenselijk (en fatsoenlijk) dat je de taal spreekt van het land waar je woont, gelukkig doen de meeste immigranten dat ook. Maar waarom zouden ze tegen elkaar niet hun eigen taal spreken? Zou ik ook doen, mocht ik ooit emigreren.

Uit ervaring weet ik dat 2 nederlanders als emigrant de voorkeur geven om de taal van dat land te spreken in het bijzijn van anderen. Het is hoffelijk en in ieder geval een teken dat ze hier willen zijn.

In nederland wachte ik zittend op een bus in bushokje. Er kwam een vrouw van middelbare leeftijd inkl hoofddoek op mij af en zei: سوف نقف بالنسبة لي لأنني أريد أن أجلس في مكانك
Ik snapte daar niets van, even later kwam haar dochter naar me toe en vroeg of ik op wilde staan voor haar moeder.
Toen dacht ik...ik woon in het verkeerde land
I am just looking for the edge...
Op 08-09-2011 19:50:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie :
Plato:
Uit ervaring weet ik dat 2 nederlanders als emigrant de voorkeur geven om de taal van dat land te spreken in het bijzijn van anderen. Het is hoffelijk en in ieder geval een teken dat ze hier willen zijn.

Tja, zo ken ik ook een paar emigranten etc. etc., doet niet zo terzake. Ik vind het geen probleem als mensen een andere taal spreken. En in geval van jouw voorbeeld: met handen en voeten kom je toch een heel eind, en haar dochter sprak blijkbaar wel Nederlands. Is voor mij niet zo'n issue. Ik woon in Moerwijk en hoor tientallen talen om me heen. Zodra er met Nederlanders gecommuniceerd wordt, spreekt men Nederlands of, in 't geval van mijn Italiaanse buurman, Engels. Het probleem is zo groot als je het zelf maakt.
Ruimte genoeg
Op 08-09-2011 19:55:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
Emie :

Plato:
Uit ervaring weet ik dat 2 nederlanders als emigrant de voorkeur geven om de taal van dat land te spreken in het bijzijn van anderen. Het is hoffelijk en in ieder geval een teken dat ze hier willen zijn.

Tja, zo ken ik ook een paar emigranten etc. etc., doet niet zo terzake. Ik vind het geen probleem als mensen een andere taal spreken. En in geval van jouw voorbeeld: met handen en voeten kom je toch een heel eind, en haar dochter sprak blijkbaar wel Nederlands. Is voor mij niet zo'n issue. Ik woon in Moerwijk en hoor tientallen talen om me heen. Zodra er met Nederlanders gecommuniceerd wordt, spreekt men Nederlands of, in 't geval van mijn Italiaanse buurman, Engels. Het probleem is zo groot als je het zelf maakt.

Dan moeten die mensen zich realiseren dat er risico's zijn van een niet een niet acceptatie door nederlanders. De vraag is of ze dat ook doen, aanvaarden ze dan ook de consquenties van een zekere isolatie?
I am just looking for the edge...
Op 08-09-2011 20:01:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie :
Plato:

Emie :

Plato:
Uit ervaring weet ik dat 2 nederlanders als emigrant de voorkeur geven om de taal van dat land te spreken in het bijzijn van anderen. Het is hoffelijk en in ieder geval een teken dat ze hier willen zijn.

Tja, zo ken ik ook een paar emigranten etc. etc., doet niet zo terzake. Ik vind het geen probleem als mensen een andere taal spreken. En in geval van jouw voorbeeld: met handen en voeten kom je toch een heel eind, en haar dochter sprak blijkbaar wel Nederlands. Is voor mij niet zo'n issue. Ik woon in Moerwijk en hoor tientallen talen om me heen. Zodra er met Nederlanders gecommuniceerd wordt, spreekt men Nederlands of, in 't geval van mijn Italiaanse buurman, Engels. Het probleem is zo groot als je het zelf maakt.

Dan moeten die mensen zich realiseren dat er risico's zijn van een niet een niet acceptatie door nederlanders. De vraag is of ze dat ook doen, aanvaarden ze dan ook de consquenties van een zekere isolatie?

Blijkbaar wel. De Chinese gemeenschap in Nederland is daar een goed voorbeeld van.
Ruimte genoeg
Op 08-09-2011 20:04:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
Emie :

Plato:

Emie :

Plato:
Uit ervaring weet ik dat 2 nederlanders als emigrant de voorkeur geven om de taal van dat land te spreken in het bijzijn van anderen. Het is hoffelijk en in ieder geval een teken dat ze hier willen zijn.

Tja, zo ken ik ook een paar emigranten etc. etc., doet niet zo terzake. Ik vind het geen probleem als mensen een andere taal spreken. En in geval van jouw voorbeeld: met handen en voeten kom je toch een heel eind, en haar dochter sprak blijkbaar wel Nederlands. Is voor mij niet zo'n issue. Ik woon in Moerwijk en hoor tientallen talen om me heen. Zodra er met Nederlanders gecommuniceerd wordt, spreekt men Nederlands of, in 't geval van mijn Italiaanse buurman, Engels. Het probleem is zo groot als je het zelf maakt.

Dan moeten die mensen zich realiseren dat er risico's zijn van een niet een niet acceptatie door nederlanders. De vraag is of ze dat ook doen, aanvaarden ze dan ook de consquenties van een zekere isolatie?

Blijkbaar wel. De Chinese gemeenschap in Nederland is daar een goed voorbeeld van.

Dan is ook de vraag of de nederlander dat gedrag accepteert.

De chinezen hebben in nederland een eigen kultuur, ze lossen hun eigen problemen op, zorgen voor zichzelf en de anderen. Gaan niet naar Nederland BV om te halen, eerder om te brengen. Nederland heeft dat doorzien en geaccepteerd. Dechinezen hebben mijn respect in ieder geval door hun attitude.

I am just looking for the edge...
Op 08-09-2011 20:11:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie : Ben ik met je eens, maar als je het slecht wil brengen kun je ook zeggen dat Chinezen zeer slecht geïntegreerd zijn. Nogmaals: het probleem (m.b.t. het spreken van Nederlands) is zo groot als je het zelf maakt, echt. Een buurman die geen woord Nederlands spreekt, maar je wel even komt helpen met een klusje, zou jij die hulp weigeren? Taal is maar één van de vele manieren om te communiceren.
Hoe zijn we zo snel zo ver off topic geraakt?
Ruimte genoeg
Op 08-09-2011 20:16:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
Emie :

Ben ik met je eens, maar als je het slecht wil brengen kun je ook zeggen dat Chinezen zeer slecht geïntegreerd zijn. Nogmaals: het probleem (m.b.t. het spreken van Nederlands) is zo groot als je het zelf maakt, echt. Een buurman die geen woord Nederlands spreekt, maar je wel even komt helpen met een klusje, zou jij die hulp weigeren? Taal is maar één van de vele manieren om te communiceren.
Hoe zijn we zo snel zo ver off topic geraakt?

Je emigreert toch niet niet om te hopen op een prettige buurman en andere prettige mensen, maar een kans om een nieuw bestaan voor jezelf en je familie op te bouwen. Ik zie dit als een makro vraagstuk.

En daarmee zijn we terug op het item van mijn eerste posting namelijk wat is de kwaliteit van de emigrant en de kwaliteit van de immigrant, wat doet het met dat land.
I am just looking for the edge...
Op 08-09-2011 20:39:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie : Een vriend van me is geëmigreerd omdat hij een Tsjechische vrouw trouwde. Ieder heeft z'n eigen motieven. Maar het lijkt mij vanzelfsprekend dat je, eenmaal geëmigreerd, een bestaan probeert op te bouwen. Dat je de taal leert (of op z'n minst probeert te leren) spreekt voor mij ook vanzelf, dat helpt je vooruit.
Ik reageerde meer op je ergernis bij het belastingkantoor. Het is een herkenbare situatie, ga eens naar het gemeentehuis in Den Haag, erg kleurrijk altijd (steekt mooi af tegen dat witte gebouw) en je hoort er vele talen. Ik vind dat juist een toegevoegde waarde.
Ga je het vertalen in 'wat levert een immigrant op', tja dan zullen de cijfers niet liegen, maar ik vind het een enge manier van denken. Is iemand alleen maar welkom als hij iets oplevert? Brrr....
Ruimte genoeg
Op 08-09-2011 20:47:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
Emie :

Ga je het vertalen in 'wat levert een immigrant op', tja dan zullen de cijfers niet liegen, maar ik vind het een enge manier van denken. Is iemand alleen maar welkom als hij iets oplevert? Brrr....

Ga je emigranten stimuleren om weg te gaan, mensen die dan kennis, vaardigheden, vermogen en vooral lef en initiatiefrijk zijn ? Brrr...
I am just looking for the edge...
Op 08-09-2011 20:55:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie :
Plato:

Emie :

Ga je het vertalen in 'wat levert een immigrant op', tja dan zullen de cijfers niet liegen, maar ik vind het een enge manier van denken. Is iemand alleen maar welkom als hij iets oplevert? Brrr....

Ga je emigranten stimuleren om weg te gaan, mensen die dan kennis, vaardigheden, vermogen en vooral lef en initiatiefrijk zijn ? Brrr...


Van mij mag iedereen wonen waar hij/zij wil. Ik vind het eng om uitsluitend in termen van productie en prestatie te denken. Eng in de zin van nauw-van-geest.
(bericht gewijzigd op 8-9-2011 21:04:03)
Ruimte genoeg
Op 08-09-2011 21:00:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
Emie :

Plato:

Emie :

Ga je het vertalen in 'wat levert een immigrant op', tja dan zullen de cijfers niet liegen, maar ik vind het een enge manier van denken. Is iemand alleen maar welkom als hij iets oplevert? Brrr....

Ga je emigranten stimuleren om weg te gaan, mensen die dan kennis, vaardigheden, vermogen en vooral lef en initiatiefrijk zijn ? Brrr...


Van mij mag iedereen wonen waar hij/zij wil. Ik vind het eng om in productie en prestatie te denken. Eng in de zin van nauw-van-geest.

In Nederland wordt je op deze denkwijze gemodelleerd. Denemarken gaat het thans anders doen, de grenzen gaan -zijn al- dicht voor velen en zeer zeker voor de doelgroep 'ik zoek een leuke buurman in je land' om het zo maar eens uit te drukken.

Maar misschien tippen de Denen Nederland wel als land aan ze

Recentelijk zijn er 100 Irakezen Denemarken uitgezet. Belgie zei toen: kom maar hierheen. Zie hier een voorbeeld dat het anders kan.
I am just looking for the edge...
Op 08-09-2011 21:10:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie :
Plato:
In Nederland wordt je op deze denkwijze gemodelleerd.

Ik begrijp niet wat je hier precies mee bedoelt. Op welke denkwijze word je gemodelleerd, en wat houdt dat modelleren dan precies in? (En is dat goed of slecht?) Kortom, ik begrijp de zin niet

Waarom werden die 100 Irakezen Denemarken uitgezet?
Ruimte genoeg
Op 08-09-2011 21:13:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
Emie :

Plato:
In Nederland wordt je op deze denkwijze gemodelleerd.

Ik begrijp niet wat je hier precies mee bedoelt. Op welke denkwijze word je gemodelleerd, en wat houdt dat modelleren dan precies in? (En is dat goed of slecht?) Kortom, ik begrijp de zin niet

Waarom werden die 100 Irakezen Denemarken uitgezet?

Met modelleren in dit verband bedoel ik: het gaat om de mens als immigrant, sociaal gewenst gedrag van de nederlander verlangen om niet anders te denken. Wat die mens meeneemt is eigenlijk niet aan de orde. Een enkelvoudige benadering dus.

De Irakezen vroegen asiel aan met een verhaal over hoe gevaarlijk het wel niet was voor hun om daar te wonen. Hun verhalen zijn gecontroleerd en naar de prullenbakl verwezen. Het land uitgezet dus.
I am just looking for the edge...
Op 08-09-2011 21:27:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie :
Plato:
Met modelleren in dit verband bedoel ik: het gaat om de mens als immigrant, sociaal gewenst gedrag van de nederlander verlangen om niet anders te denken. Wat die mens meeneemt is eigenlijk niet aan de orde. Een enkelvoudige benadering dus.

Hmm, volgens mij is de tijd van immigranten-knuffelen definitief voorbij hoor. De eisen die aan immigranten worden gesteld zijn behoorlijk opgeschroefd de afgelopen jaren. Daarbij is de tolerantie van de Nederlanders enorm gedaald. (Potenrammen is bijvoorbeeld weer helemaal hip; Nederland is een zeer íntolerant land aan 't worden.)
Ruimte genoeg
Op 08-09-2011 21:31:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
Emie :

Plato:
Met modelleren in dit verband bedoel ik: het gaat om de mens als immigrant, sociaal gewenst gedrag van de nederlander verlangen om niet anders te denken. Wat die mens meeneemt is eigenlijk niet aan de orde. Een enkelvoudige benadering dus.

Hmm, volgens mij is de tijd van immigranten-knuffelen definitief voorbij hoor. De eisen die aan immigranten worden gesteld zijn behoorlijk opgeschroefd de afgelopen jaren. Daarbij is de tolerantie van de Nederlanders enorm gedaald. (Potenrammen is bijvoorbeeld weer helemaal hip; Nederland is een zeer íntolerant land aan 't worden.)

Dan zou je Nederland 2011 moeten gaan analyseren op de kwaliteit en ook maar kwantiteit van de bevolking.
I am just looking for the edge...
Op 08-09-2011 21:37:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie :
Plato:

Emie :

Plato:
Met modelleren in dit verband bedoel ik: het gaat om de mens als immigrant, sociaal gewenst gedrag van de nederlander verlangen om niet anders te denken. Wat die mens meeneemt is eigenlijk niet aan de orde. Een enkelvoudige benadering dus.

Hmm, volgens mij is de tijd van immigranten-knuffelen definitief voorbij hoor. De eisen die aan immigranten worden gesteld zijn behoorlijk opgeschroefd de afgelopen jaren. Daarbij is de tolerantie van de Nederlanders enorm gedaald. (Potenrammen is bijvoorbeeld weer helemaal hip; Nederland is een zeer íntolerant land aan 't worden.)

Dan zou je Nederland 2011 moeten gaan analyseren op de kwaliteit en ook maar kwantiteit van de bevolking.

Los van het feit dat ik dat nog steeds eng vind (waarom mensen op die manier de maat nemen, wanneer heeft iemand 'kwaliteit', als hij geld oplevert?), lijkt me dat te vroeg. Geef het eens twee generaties, kijken hoe Nederland er dan uitziet.
Ik zie zelf duidelijk verschil tussen eerstegeneratie allochtonen (wij zeiden nog 'gastarbeiders') en de generaties daarna.
Het 'mengen van volkeren' om het maar even simpel te zeggen, kost tijd, en het gaat met de nodige weerstand gepaard.
Ruimte genoeg
Op 08-09-2011 21:45:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plato:
Emie :

Plato:

Emie :

Plato:
Met modelleren in dit verband bedoel ik: het gaat om de mens als immigrant, sociaal gewenst gedrag van de nederlander verlangen om niet anders te denken. Wat die mens meeneemt is eigenlijk niet aan de orde. Een enkelvoudige benadering dus.

Hmm, volgens mij is de tijd van immigranten-knuffelen definitief voorbij hoor. De eisen die aan immigranten worden gesteld zijn behoorlijk opgeschroefd de afgelopen jaren. Daarbij is de tolerantie van de Nederlanders enorm gedaald. (Potenrammen is bijvoorbeeld weer helemaal hip; Nederland is een zeer íntolerant land aan 't worden.)

Dan zou je Nederland 2011 moeten gaan analyseren op de kwaliteit en ook maar kwantiteit van de bevolking.

Los van het feit dat ik dat nog steeds eng vind (waarom mensen op die manier de maat nemen, wanneer heeft iemand 'kwaliteit', als hij geld oplevert?), lijkt me dat te vroeg. Geef het eens twee generaties, kijken hoe Nederland er dan uitziet.
Ik zie zelf duidelijk verschil tussen eerstegeneratie allochtonen (wij zeiden nog 'gastarbeiders') en de generaties daarna.
Het 'mengen van volkeren' om het maar even simpel te zeggen, kost tijd, en het gaat met de nodige weerstand gepaard.


Wat is integratie dan ?

Verder: ik adviseer je en eigenlijk iedereen om de werken van Maslow te bestuderen.
En in dit verband bedoel ik het onderdeel dat mensen een primaire behoefte hebben om bij een groep te behoren. In dat geval zullen mensen die groep, hun eigen groep dus, dan vooral in stand houden, immers dan is het geen eigen groep meer.

Op zich is dat niets bijzonders, iedereen heeft die behoefte en doet dat. En dat is niet alleen voor toepassing in Nederland maar round the world.
Als integratie het idee is van 'we zijn allemaal hetzelfde en we behoren bij elkaar' dan is dat een illusie die de werkelijkheid van de mens niet dekt en nooit zal dekken.
I am just looking for the edge...
Op 09-09-2011 7:12:46 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2012Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden