
Kijktip: Je zal het maar zijn
Recent op Grenswetenschap.nl:
- Facebook gered door banken (eoi)
- 1 op 7 denkt dat de wereld zal vergaan (eoi)
- de Zeepkist - week 21 (Hetero Sapiens)
- Bijensoort zuigt traanvocht uit mensenogen (Cheshire Cat)
- De 10% hersenmythe (hugo)
- Exclusief: Bosnische Piramiden-docu gratis (Samblo)
- Zon het noorden kwijt? (3.14po)
- FlashBackFriday: 1953, Stormramp (Chris de Boden)
- Vreemde lichten op de maan (Maron)
- Coppens, The Final Frontier (3.14po)
- Zelf goud maken (wdawn)
- Het vallende vlees (Veteo)
- DocuDinsdag: Time Machine (kind.of.human)
- Attentie Ascentie, deel 3 (Hetero Sapiens)
- De hond van Pavlov (Socrates)
De sfeer van de show zal alleszins Niburiaans zijn. Zo liet Jeroen in de aankondiging al weten dat hij met dolfijnen en walvissen uit de holle aarde praat. Nu weten wij best veel over alternatieve theorieën, maar deze was ons even ontgaan. Alvast één reden om te kijken...

(Toeval?)
De volledige programma-informatie die we letterlijk hebben overgenomen van de digitale programmagids luidt als volgt:
| Jeroen woont en werkt bij Niburu, een persdienst waarvan de leden geloven in buitenaardse wezens. Niburu wordt zelf regelmatig bezocht door een alien, de zogenaamde walk-in. Jeroen maakt vaak contact met buitenaardse wezens door zijn shakra's te openen. Sophie is aanwezig tijdens een meditatiesessie waar dit gebeurt en legt samen met Jeroen een medicijnwiel in het bos. Hij vertelt daar over de eerste keer dat hij dit deed en meteen een UFO en twee buitenaardse wezens zag. Sophie neemt ook een kijkje bij het Niburu Avondjournaal, waar Jeroen drie keer per week bewustmakend nieuws brengt. |
Wij zijn alvast érg nieuwsgierig naar de buitenaardse interpretaties die onze vrienden bij de donkerbruine site dit keer voor ons in petto hebben. U kijkt toch ook?
Tim de Enchanter
| 20-09-2011 | 12:30
Gerelateerd aan deze publicatie:



3.14po:
Natuurlijk, geef die lui nog meer aandacht. Dat zal alleen maar meer hun ego strelen waardoor ze nog meer doorslaan. Voor de meeste kijkers wordt dit leedvermaak om te zien hoe gasten zoals Jeroen zich compleet voor lul zetten.
Ik neem die gasten bijzonder ernstig alleszins.
Draconian:
Natuurlijk, geef die lui nog meer aandacht. Dat zal alleen maar meer hun ego strelen waardoor ze nog meer doorslaan. Voor de meeste kijkers wordt dit leedvermaak om te zien hoe gasten zoals Jeroen zich compleet voor lul zetten.
Ik neem die gasten bijzonder ernstig alleszins.


Draconian:
Natuurlijk, geef die lui nog meer aandacht. Dat zal alleen maar meer hun ego strelen waardoor ze nog meer doorslaan. Voor de meeste kijkers wordt dit leedvermaak om te zien hoe gasten zoals Jeroen zich compleet voor lul zetten.
Ik neem die gasten bijzonder ernstig alleszins.
Ja, ernstig dat ze het zelf ook nog geloven. Ik praat trouwens met goudvissen.
3.14po:
Draconian:
Natuurlijk, geef die lui nog meer aandacht. Dat zal alleen maar meer hun ego strelen waardoor ze nog meer doorslaan. Voor de meeste kijkers wordt dit leedvermaak om te zien hoe gasten zoals Jeroen zich compleet voor lul zetten.
Ik neem die gasten bijzonder ernstig alleszins.
Ja, ernstig dat ze het zelf ook nog geloven. Ik praat trouwens met goudvissen.

1337n00b:
Natuurlijk, geef die lui nog meer aandacht. Dat zal alleen maar meer hun ego strelen waardoor ze nog meer doorslaan. Voor de meeste kijkers wordt dit leedvermaak om te zien hoe gasten zoals Jeroen zich compleet voor lul zetten.
Ik neem die gasten bijzonder ernstig alleszins.
Ja, ernstig dat ze het zelf ook nog geloven. Ik praat trouwens met goudvissen.
Afrikaanse of Europese goudvissen?
Draconian:
3.14po:
Draconian:
Natuurlijk, geef die lui nog meer aandacht. Dat zal alleen maar meer hun ego strelen waardoor ze nog meer doorslaan. Voor de meeste kijkers wordt dit leedvermaak om te zien hoe gasten zoals Jeroen zich compleet voor lul zetten.
Ik neem die gasten bijzonder ernstig alleszins.
Ja, ernstig dat ze het zelf ook nog geloven. Ik praat trouwens met goudvissen.
Afrikaanse of Europese goudvissen?

Draconian:
Natuurlijk, geef die lui nog meer aandacht. Dat zal alleen maar meer hun ego strelen waardoor ze nog meer doorslaan. Voor de meeste kijkers wordt dit leedvermaak om te zien hoe gasten zoals Jeroen zich compleet voor lul zetten.
Ik neem die gasten bijzonder ernstig alleszins.
Ja, ernstig dat ze het zelf ook nog geloven. Ik praat trouwens met goudvissen.
Afrikaanse of Europese goudvissen?

1337n00b:
Draconian:
3.14po:
Draconian:
Natuurlijk, geef die lui nog meer aandacht. Dat zal alleen maar meer hun ego strelen waardoor ze nog meer doorslaan. Voor de meeste kijkers wordt dit leedvermaak om te zien hoe gasten zoals Jeroen zich compleet voor lul zetten.
Ik neem die gasten bijzonder ernstig alleszins.
Ja, ernstig dat ze het zelf ook nog geloven. Ik praat trouwens met goudvissen.
Afrikaanse of Europese goudvissen?







Picobyte: Je zal er maar in geloven... die niburu onzin.
Ze maken zich zelf belachelijk met hun nulpuntsenergie workshops en andere bullshit waar je dik voor moet betalen om erbij te zijn en te zien dat het onzin is.
Eigenlijk zou die site verboden moeten worden maar voor de goedgelovige meelopers die de site van inkomsten voorzien is het ook wel weer goed dat ze er met open ogen in tuinen dan leren mensen tenminste wat een bullshit er op de wereld is zonder gelijk hun huis te verliezen.
Wat dat betreft is http://www.amway.nl/ wel een van de meest grote en gevaarlijke Boevenbendes die het voorzien heeft op simpele zielen!
(bericht gewijzigd op 20-9-2011 19:13:52)
Ze maken zich zelf belachelijk met hun nulpuntsenergie workshops en andere bullshit waar je dik voor moet betalen om erbij te zijn en te zien dat het onzin is.
Eigenlijk zou die site verboden moeten worden maar voor de goedgelovige meelopers die de site van inkomsten voorzien is het ook wel weer goed dat ze er met open ogen in tuinen dan leren mensen tenminste wat een bullshit er op de wereld is zonder gelijk hun huis te verliezen.
Wat dat betreft is http://www.amway.nl/ wel een van de meest grote en gevaarlijke Boevenbendes die het voorzien heeft op simpele zielen!
(bericht gewijzigd op 20-9-2011 19:13:52)

Antilochos:
Natuurlijk, geef die lui nog meer aandacht. Dat zal alleen maar meer hun ego strelen waardoor ze nog meer doorslaan. Voor de meeste kijkers wordt dit leedvermaak om te zien hoe gasten zoals Jeroen zich compleet voor lul zetten.
Ik neem die gasten bijzonder ernstig alleszins.
Ja, ernstig dat ze het zelf ook nog geloven. Ik praat trouwens met goudvissen.
Afrikaanse of Europese goudvissen?
Heerlijk;
1337n00b:
Draconian:
3.14po:
Draconian:
Natuurlijk, geef die lui nog meer aandacht. Dat zal alleen maar meer hun ego strelen waardoor ze nog meer doorslaan. Voor de meeste kijkers wordt dit leedvermaak om te zien hoe gasten zoals Jeroen zich compleet voor lul zetten.
Ik neem die gasten bijzonder ernstig alleszins.
Ja, ernstig dat ze het zelf ook nog geloven. Ik praat trouwens met goudvissen.
Afrikaanse of Europese goudvissen?
Heerlijk;



Veteo:
Hmm, net gehoord dat de jongens van Niburu allemaal samenwonen en -werken. Behoorlijk commune-achtig. Wist ik niet. Apart...
Sofie geeft een mooie kijk op deze gemeenschap. Dat doet ze echt goed. Ook al heb ik er niks mee, toch mooi gedaan.
Ook die andere items trouwens. Top, Sofie.
3.14po:
Hmm, net gehoord dat de jongens van Niburu allemaal samenwonen en -werken. Behoorlijk commune-achtig. Wist ik niet. Apart...
Sofie geeft een mooie kijk op deze gemeenschap. Dat doet ze echt goed. Ook al heb ik er niks mee, toch mooi gedaan.
Ook die andere items trouwens. Top, Sofie.

pietje: Links Ashtar en rechts Simon inderdaad ze lijken op elkaar hoeft niets te betekenen ! Maar kan wel !
Heb gekeken en natuurlijk moeten ze belachelijk gemaakt worden door vele mensen zoals ook de Islam, Jehova, Pinkstergemeente en nog vele andere groepen. Laat iedereen in zijn waarde( kritiek een beetje mag) maar de grond inboren bah ! We zijn vrije mensen en mogen geloven wat we willen ! Als we maar veel belasting en ziektekosten verzekering betalen dan is alles goed. Denk maar eens na over de echte problemen i.p.v. een groep lieve aardige mensen te bespotten ! Ze doen niemand kwaad en als je het niet wil zien ok...... de tv heeft een afstandbediening je kunt hem uitzetten op de computer hoef je Niburu niet op te zoeken alleen maar als je interesse hebt en niet om te bespotten. De mensen die dat doen vindt ik een stelletje losers sorry hoor !!! Ik denk dat de mensen die zo pathetisch denken dadelijk zeer binnenkort heel veel hulp nodig hebben en dan zijn dat die gekken van Niburu die dat met liefde zullen geven ! Zo ....... misschien zijn jullie wel echt bang voor wat misschien gaat komen want dat kan ook nog !!!
Groetjes en trusten en niet dromen van aliens a.u.b. wabt dat zal dan een echte nachtmerrie worden !
Heb gekeken en natuurlijk moeten ze belachelijk gemaakt worden door vele mensen zoals ook de Islam, Jehova, Pinkstergemeente en nog vele andere groepen. Laat iedereen in zijn waarde( kritiek een beetje mag) maar de grond inboren bah ! We zijn vrije mensen en mogen geloven wat we willen ! Als we maar veel belasting en ziektekosten verzekering betalen dan is alles goed. Denk maar eens na over de echte problemen i.p.v. een groep lieve aardige mensen te bespotten ! Ze doen niemand kwaad en als je het niet wil zien ok...... de tv heeft een afstandbediening je kunt hem uitzetten op de computer hoef je Niburu niet op te zoeken alleen maar als je interesse hebt en niet om te bespotten. De mensen die dat doen vindt ik een stelletje losers sorry hoor !!! Ik denk dat de mensen die zo pathetisch denken dadelijk zeer binnenkort heel veel hulp nodig hebben en dan zijn dat die gekken van Niburu die dat met liefde zullen geven ! Zo ....... misschien zijn jullie wel echt bang voor wat misschien gaat komen want dat kan ook nog !!!
Groetjes en trusten en niet dromen van aliens a.u.b. wabt dat zal dan een echte nachtmerrie worden !

1337n00b:
Links Ashtar en rechts Simon inderdaad ze lijken op elkaar hoeft niets te betekenen ! Maar kan wel !
Heb gekeken en natuurlijk moeten ze belachelijk gemaakt worden door vele mensen zoals ook de Islam, Jehova, Pinkstergemeente en nog vele andere groepen. Laat iedereen in zijn waarde( kritiek een beetje mag) maar de grond inboren bah ! We zijn vrije mensen en mogen geloven wat we willen ! Als we maar veel belasting en ziektekosten verzekering betalen dan is alles goed. Denk maar eens na over de echte problemen i.p.v. een groep lieve aardige mensen te bespotten ! Ze doen niemand kwaad en als je het niet wil zien ok...... de tv heeft een afstandbediening je kunt hem uitzetten op de computer hoef je Niburu niet op te zoeken alleen maar als je interesse hebt en niet om te bespotten. De mensen die dat doen vindt ik een stelletje losers sorry hoor !!! Ik denk dat de mensen die zo pathetisch denken dadelijk zeer binnenkort heel veel hulp nodig hebben en dan zijn dat die gekken van Niburu die dat met liefde zullen geven ! Zo ....... misschien zijn jullie wel echt bang voor wat misschien gaat komen want dat kan ook nog !!!
Groetjes en trusten en niet dromen van aliens a.u.b. wabt dat zal dan een echte nachtmerrie worden !
Wie is Simon?
pietje:
Links Ashtar en rechts Simon inderdaad ze lijken op elkaar hoeft niets te betekenen ! Maar kan wel !
Heb gekeken en natuurlijk moeten ze belachelijk gemaakt worden door vele mensen zoals ook de Islam, Jehova, Pinkstergemeente en nog vele andere groepen. Laat iedereen in zijn waarde( kritiek een beetje mag) maar de grond inboren bah ! We zijn vrije mensen en mogen geloven wat we willen ! Als we maar veel belasting en ziektekosten verzekering betalen dan is alles goed. Denk maar eens na over de echte problemen i.p.v. een groep lieve aardige mensen te bespotten ! Ze doen niemand kwaad en als je het niet wil zien ok...... de tv heeft een afstandbediening je kunt hem uitzetten op de computer hoef je Niburu niet op te zoeken alleen maar als je interesse hebt en niet om te bespotten. De mensen die dat doen vindt ik een stelletje losers sorry hoor !!! Ik denk dat de mensen die zo pathetisch denken dadelijk zeer binnenkort heel veel hulp nodig hebben en dan zijn dat die gekken van Niburu die dat met liefde zullen geven ! Zo ....... misschien zijn jullie wel echt bang voor wat misschien gaat komen want dat kan ook nog !!!
Groetjes en trusten en niet dromen van aliens a.u.b. wabt dat zal dan een echte nachtmerrie worden !
Wie is Simon?


Antilochos:
Hmm, net gehoord dat de jongens van Niburu allemaal samenwonen en -werken. Behoorlijk commune-achtig. Wist ik niet. Apart...
Sofie geeft een mooie kijk op deze gemeenschap. Dat doet ze echt goed. Ook al heb ik er niks mee, toch mooi gedaan.
Ook die andere items trouwens. Top, Sofie.
Ik vind haar nou net erg vervelend. Ze komt mij erg gemaakt over. Een cliche achtige houding, maar tegelijk duidelijk dat (juist tegenstrijdig met haar bedoelde uitstraling) haar image voor haar heel belangrijk is.
Maar, leuk mijn grote favoriet van Arctures weer te zien! Zijdelings dan, maar kenden jullie hem nog?
Veteo:
3.14po:
Hmm, net gehoord dat de jongens van Niburu allemaal samenwonen en -werken. Behoorlijk commune-achtig. Wist ik niet. Apart...
Sofie geeft een mooie kijk op deze gemeenschap. Dat doet ze echt goed. Ook al heb ik er niks mee, toch mooi gedaan.
Ook die andere items trouwens. Top, Sofie.
Ik vind haar nou net erg vervelend. Ze komt mij erg gemaakt over. Een cliche achtige houding, maar tegelijk duidelijk dat (juist tegenstrijdig met haar bedoelde uitstraling) haar image voor haar heel belangrijk is.
Maar, leuk mijn grote favoriet van Arctures weer te zien! Zijdelings dan, maar kenden jullie hem nog?

3.14po:
ik bedoel Jeroen ...... dus je weet wel wie Asthar is ?????? Want daar vroeg je niets over.
Die kent iedereen toch? http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Het-Galactische-Geleuter/
pietje:
ik bedoel Jeroen ...... dus je weet wel wie Asthar is ?????? Want daar vroeg je niets over.
Die kent iedereen toch? http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Het-Galactische-Geleuter/

1337n00b:
ik bedoel Jeroen ...... dus je weet wel wie Asthar is ?????? Want daar vroeg je niets over.
Ehhh, ja dat wist ik wel, ik ben namelijk een frequent bezoeker van Niburu.nl. Niet omdat ik alles geloof wat ze publiceren, maar wel omdat ik in sommige onderwerpen dusdanig geinteresseerd ben dat ik ook hun kijk op die zaken wel wil weten.
pietje:
ik bedoel Jeroen ...... dus je weet wel wie Asthar is ?????? Want daar vroeg je niets over.
Ehhh, ja dat wist ik wel, ik ben namelijk een frequent bezoeker van Niburu.nl. Niet omdat ik alles geloof wat ze publiceren, maar wel omdat ik in sommige onderwerpen dusdanig geinteresseerd ben dat ik ook hun kijk op die zaken wel wil weten.

Blasfemist:
Je zal er maar in geloven... die niburu onzin.
Ze maken zich zelf belachelijk met hun nulpuntsenergie workshops en andere bullshit waar je dik voor moet betalen om erbij te zijn en te zien dat het onzin is.
Eigenlijk zou die site verboden moeten worden maar voor de goedgelovige meelopers die de site van inkomsten voorzien is het ook wel weer goed dat ze er met open ogen in tuinen dan leren mensen tenminste wat een bullshit er op de wereld is zonder gelijk hun huis te verliezen.
Wat dat betreft is http://www.amway.nl/ wel een van de meest grote en gevaarlijke Boevenbendes die het voorzien heeft op simpele zielen!
Hahahaha dat Amway heb ik ook nog een tijdje gedaan. Ik ben niet zo'n verkoper dus voor mij was het niets, maar ik denk dat het best kan werken.....
Picobyte:
Je zal er maar in geloven... die niburu onzin.
Ze maken zich zelf belachelijk met hun nulpuntsenergie workshops en andere bullshit waar je dik voor moet betalen om erbij te zijn en te zien dat het onzin is.
Eigenlijk zou die site verboden moeten worden maar voor de goedgelovige meelopers die de site van inkomsten voorzien is het ook wel weer goed dat ze er met open ogen in tuinen dan leren mensen tenminste wat een bullshit er op de wereld is zonder gelijk hun huis te verliezen.
Wat dat betreft is http://www.amway.nl/ wel een van de meest grote en gevaarlijke Boevenbendes die het voorzien heeft op simpele zielen!
Hahahaha dat Amway heb ik ook nog een tijdje gedaan. Ik ben niet zo'n verkoper dus voor mij was het niets, maar ik denk dat het best kan werken.....

Tetzmol:
Links Ashtar en rechts Simon inderdaad ze lijken op elkaar hoeft niets te betekenen ! Maar kan wel !
Heb gekeken en natuurlijk moeten ze belachelijk gemaakt worden door vele mensen zoals ook de Islam, Jehova, Pinkstergemeente en nog vele andere groepen. Laat iedereen in zijn waarde( kritiek een beetje mag) maar de grond inboren bah ! We zijn vrije mensen en mogen geloven wat we willen ! Als we maar veel belasting en ziektekosten verzekering betalen dan is alles goed. Denk maar eens na over de echte problemen i.p.v. een groep lieve aardige mensen te bespotten ! Ze doen niemand kwaad en als je het niet wil zien ok...... de tv heeft een afstandbediening je kunt hem uitzetten op de computer hoef je Niburu niet op te zoeken alleen maar als je interesse hebt en niet om te bespotten. De mensen die dat doen vindt ik een stelletje losers sorry hoor !!! Ik denk dat de mensen die zo pathetisch denken dadelijk zeer binnenkort heel veel hulp nodig hebben en dan zijn dat die gekken van Niburu die dat met liefde zullen geven ! Zo ....... misschien zijn jullie wel echt bang voor wat misschien gaat komen want dat kan ook nog !!!
Groetjes en trusten en niet dromen van aliens a.u.b. wabt dat zal dan een echte nachtmerrie worden !
Wie is Simon?
Vast één van de channeling contacten van Pietje.
1337n00b:
pietje:
Links Ashtar en rechts Simon inderdaad ze lijken op elkaar hoeft niets te betekenen ! Maar kan wel !
Heb gekeken en natuurlijk moeten ze belachelijk gemaakt worden door vele mensen zoals ook de Islam, Jehova, Pinkstergemeente en nog vele andere groepen. Laat iedereen in zijn waarde( kritiek een beetje mag) maar de grond inboren bah ! We zijn vrije mensen en mogen geloven wat we willen ! Als we maar veel belasting en ziektekosten verzekering betalen dan is alles goed. Denk maar eens na over de echte problemen i.p.v. een groep lieve aardige mensen te bespotten ! Ze doen niemand kwaad en als je het niet wil zien ok...... de tv heeft een afstandbediening je kunt hem uitzetten op de computer hoef je Niburu niet op te zoeken alleen maar als je interesse hebt en niet om te bespotten. De mensen die dat doen vindt ik een stelletje losers sorry hoor !!! Ik denk dat de mensen die zo pathetisch denken dadelijk zeer binnenkort heel veel hulp nodig hebben en dan zijn dat die gekken van Niburu die dat met liefde zullen geven ! Zo ....... misschien zijn jullie wel echt bang voor wat misschien gaat komen want dat kan ook nog !!!
Groetjes en trusten en niet dromen van aliens a.u.b. wabt dat zal dan een echte nachtmerrie worden !
Wie is Simon?
Vast één van de channeling contacten van Pietje.


pietje: 3.14 leuter er maar lekker op los ! Is je goed recht !
Welterusten gek toch dat je, je verdiept in iets en het dan zo verwerpt.
Beetje raar gedrag maar ja geeft niet hoor het mag allemaal ! Overigens Antilochos even naar jou lijkt me heerlijk in een commune te leven alles delen zoals we voorbestemd waren maar helaas in deze tijd gaat het alleen maar om IKKE jammer he ? De jaren zestig toen waren we op weg naar een betere wereld toen deelden we ook van alles met elkaar maar ja dat werd ook weer wreed uitelkaar geslagen maar ja misschien gaat het deze keer beter je weet maar nooit !
Trusten allemaal
Welterusten gek toch dat je, je verdiept in iets en het dan zo verwerpt.
Beetje raar gedrag maar ja geeft niet hoor het mag allemaal ! Overigens Antilochos even naar jou lijkt me heerlijk in een commune te leven alles delen zoals we voorbestemd waren maar helaas in deze tijd gaat het alleen maar om IKKE jammer he ? De jaren zestig toen waren we op weg naar een betere wereld toen deelden we ook van alles met elkaar maar ja dat werd ook weer wreed uitelkaar geslagen maar ja misschien gaat het deze keer beter je weet maar nooit !
Trusten allemaal


Antilochos: Nou Pietje, voor als je morgenochtend weer wakker wordt; die jaren zestig babyboomers zijn de huidige graaiers.
Als je naar iemand een vinger wil wijzen, mag je het naar deze egoïstische generatie doen die zelfs nu nog enkel aan zichzelf denkt (en ik hou nog van ze, want mijn ouders behoren tot hen...).
Mijn cynische opmerking naar die Robin was ook niet in de aard van zijn wensgedachte (die ik om mijn redenen wel zou bekritiseren, maar dat is een andere discussie), maar om zijn naïeve, enigszins onnozele maar voor de toeschouwer amuserende optreden in een ander filmpje.
Als je naar iemand een vinger wil wijzen, mag je het naar deze egoïstische generatie doen die zelfs nu nog enkel aan zichzelf denkt (en ik hou nog van ze, want mijn ouders behoren tot hen...).
Mijn cynische opmerking naar die Robin was ook niet in de aard van zijn wensgedachte (die ik om mijn redenen wel zou bekritiseren, maar dat is een andere discussie), maar om zijn naïeve, enigszins onnozele maar voor de toeschouwer amuserende optreden in een ander filmpje.

3.14po:
gek toch dat je, je verdiept in iets en het dan zo verwerpt.
Jij vindt het raar dat, als iemand veel weet over iets, hij het onzin vindt? Gegevens verzamelen en van daaruit beschouwen is dat. Misschien is dat omdat ik er meer dan voldoende over weet, na heeeeeel veel jaren vol verhalen van Anton en gevolg?
Ik vind het eerder raar dat mensen die zich niet verdiepen in Niburu en wat ze exact beweren en hebben beweerd, zo lichtgelovig zijn om merendeel voor zoete koek te slikken en vaak nog bewezen hoaxes nablaten. Dat is desinformatie. Niets meer, niets minder.
Je doet zo defensief, maar inhoudelijk zeg je niets. Ik sta er altijd voor open dat je me verbaast met nieuwe feiten hoor. Bring em on. Vage verhaaltjes die vol bombarderie worden aangekondigd hebben we inmiddels al voldoende gehad. Het gaat hoe langer hoe meer op een psychiatrische instelling lijken bij Niburu. Toen ik hoorde dat ze met z'n allen daar samenwonen, dicht bij leider Anton, begreep ik pas waarom men ze soms sektarisch noemt. Er kleeft inderdaad een vies smakend iets aan, al kan ik daar de vinger niet helemaal op leggen.
pietje:
gek toch dat je, je verdiept in iets en het dan zo verwerpt.
Jij vindt het raar dat, als iemand veel weet over iets, hij het onzin vindt? Gegevens verzamelen en van daaruit beschouwen is dat. Misschien is dat omdat ik er meer dan voldoende over weet, na heeeeeel veel jaren vol verhalen van Anton en gevolg?
Ik vind het eerder raar dat mensen die zich niet verdiepen in Niburu en wat ze exact beweren en hebben beweerd, zo lichtgelovig zijn om merendeel voor zoete koek te slikken en vaak nog bewezen hoaxes nablaten. Dat is desinformatie. Niets meer, niets minder.
Je doet zo defensief, maar inhoudelijk zeg je niets. Ik sta er altijd voor open dat je me verbaast met nieuwe feiten hoor. Bring em on. Vage verhaaltjes die vol bombarderie worden aangekondigd hebben we inmiddels al voldoende gehad. Het gaat hoe langer hoe meer op een psychiatrische instelling lijken bij Niburu. Toen ik hoorde dat ze met z'n allen daar samenwonen, dicht bij leider Anton, begreep ik pas waarom men ze soms sektarisch noemt. Er kleeft inderdaad een vies smakend iets aan, al kan ik daar de vinger niet helemaal op leggen.

pietje: Anttilochos ik ben nog wakker maar de graaiers zitten op een hoger niveau zeker niet op mijn niveau heb mijn hele leven gewerkt heb alleen een kind opgevoed zonder steun van de vader dus... voel me niet aangesproken ! Als je begrijpt wat ik bedoel ik mag misschien tot 67 werken en ik werk al vanaf mijn 17 de jaar dus denk even na voordat je iets zegt, over jou ouders kan ik niet oordelen en zou het ook niet willen ! Dat mag jezelf doen ! Ik ben uit 1955 en jou ouders ?

Antilochos:
Anttilochos ik ben nog wakker maar de graaiers zitten op een hoger niveau zeker niet op mijn niveau heb mijn hele leven gewerkt heb alleen een kind opgevoed zonder steun van de vader dus... voel me niet aangesproken ! Als je begrijpt wat ik bedoel ik mag misschien tot 67 werken en ik werk al vanaf mijn 17 de jaar dus denk even na voordat je iets zegt, over jou ouders kan ik niet oordelen en zou het ook niet willen ! Dat mag jezelf doen ! Ik ben uit 1955 en jou ouders ?
Pietje,
Je moet het niet persoonlijk nemen, als iets op een generatie wordt gezet.
Er valt niet te ontkennen dat deze generatie, kennelijk jouw generatie, de huidige machthebbers, beslissingnemers en toonzetters zijn (een logisch gevolg natuurlijk wat betreft in- en uittreding). De dingen die deze generatie deed destijds waren, voor zichzelf opkomen en zichzelf vrijheden verwerven etc, uniek. De dingen die deze generatie tegenwoordig doet en heeft gedaan, het graaien, extreem zichzelf verrijken op onverantwoorde wijze voor maatschappij (verrijking vind ik prima, maar niet onverantwoord voor maatschappij), dus ook zichzelf generlei verwerven, uniek
Nu ben ik vrij beknopt, maar er is voldoende studie en feiten te vinden tegenwoordig om dit te onderbouwen.
Nogmaals, als ik zeg dat Duitsers in 1940 onherkenbaar wreed waren, bedoel ik niet dat iedere Duitser zo was. Zo zwart-wit ben ik niet, hoopte dat dit helder was.
Mijn ouders overigens uit 1950 en 1952 en zijn bijzonder sociaal. Desalniettemin neem ik hen als generatie de huidige status van de maatschappij / wereld kwalijk. Niet persoonlijk, maar als generatie! Dit is een wezenlijk verschil.
pietje:
Anttilochos ik ben nog wakker maar de graaiers zitten op een hoger niveau zeker niet op mijn niveau heb mijn hele leven gewerkt heb alleen een kind opgevoed zonder steun van de vader dus... voel me niet aangesproken ! Als je begrijpt wat ik bedoel ik mag misschien tot 67 werken en ik werk al vanaf mijn 17 de jaar dus denk even na voordat je iets zegt, over jou ouders kan ik niet oordelen en zou het ook niet willen ! Dat mag jezelf doen ! Ik ben uit 1955 en jou ouders ?
Pietje,
Je moet het niet persoonlijk nemen, als iets op een generatie wordt gezet.
Er valt niet te ontkennen dat deze generatie, kennelijk jouw generatie, de huidige machthebbers, beslissingnemers en toonzetters zijn (een logisch gevolg natuurlijk wat betreft in- en uittreding). De dingen die deze generatie deed destijds waren, voor zichzelf opkomen en zichzelf vrijheden verwerven etc, uniek. De dingen die deze generatie tegenwoordig doet en heeft gedaan, het graaien, extreem zichzelf verrijken op onverantwoorde wijze voor maatschappij (verrijking vind ik prima, maar niet onverantwoord voor maatschappij), dus ook zichzelf generlei verwerven, uniek
Nu ben ik vrij beknopt, maar er is voldoende studie en feiten te vinden tegenwoordig om dit te onderbouwen.
Nogmaals, als ik zeg dat Duitsers in 1940 onherkenbaar wreed waren, bedoel ik niet dat iedere Duitser zo was. Zo zwart-wit ben ik niet, hoopte dat dit helder was.
Mijn ouders overigens uit 1950 en 1952 en zijn bijzonder sociaal. Desalniettemin neem ik hen als generatie de huidige status van de maatschappij / wereld kwalijk. Niet persoonlijk, maar als generatie! Dit is een wezenlijk verschil.




Draconian:
Hmm, net gehoord dat de jongens van Niburu allemaal samenwonen en -werken. Behoorlijk commune-achtig. Wist ik niet. Apart...
Heb je bronnen? Zou het wel knap vinden als ze echt een eigen samenleving weten op te bouwen wat zichzelf onderhoudt.
3.14po:
Hmm, net gehoord dat de jongens van Niburu allemaal samenwonen en -werken. Behoorlijk commune-achtig. Wist ik niet. Apart...
Heb je bronnen? Zou het wel knap vinden als ze echt een eigen samenleving weten op te bouwen wat zichzelf onderhoudt.

Tetzmol:
Hippies zijn NOOIT graaiers


Echte hippies niet, nee.
In de 60's was niet elke langharige een hippie, integendeel, de meesten waren gewoon meelopers. Dat zijn de graaiers van nu.
Echte hippies blijven hippies. Zie hier het bewijs: Armand, tegendraads as ever.
1337n00b:
Hippies zijn NOOIT graaiers


Echte hippies niet, nee.
In de 60's was niet elke langharige een hippie, integendeel, de meesten waren gewoon meelopers. Dat zijn de graaiers van nu.
Echte hippies blijven hippies. Zie hier het bewijs: Armand, tegendraads as ever.


3.14po:
Hmm, net gehoord dat de jongens van Niburu allemaal samenwonen en -werken. Behoorlijk commune-achtig. Wist ik niet. Apart...
Heb je bronnen? Zou het wel knap vinden als ze echt een eigen samenleving weten op te bouwen wat zichzelf onderhoudt.
Het werd in die aflevering gezegd. Misschien vind je het via uitzending gemist terug.
Draconian:
3.14po:
Hmm, net gehoord dat de jongens van Niburu allemaal samenwonen en -werken. Behoorlijk commune-achtig. Wist ik niet. Apart...
Heb je bronnen? Zou het wel knap vinden als ze echt een eigen samenleving weten op te bouwen wat zichzelf onderhoudt.
Het werd in die aflevering gezegd. Misschien vind je het via uitzending gemist terug.

pietje: De echte hippies blijven hippies en doen niemand kwaad want ze volgen de regels van de liefde !! En als wij allemaal een beetje meer liefde zouden kunnen hebben voor elkaar dan zou alles goed komen !! Luister eens naar het lied van John Lennon Immagine en volg echt de woorden het is mooi en zo zou onze wereld eruit kunnen zien maar ja we kunnen het niet toch !!!! Want we willen zoveel in plaats van liefde we willen we steeds meer geld ......nou ja daar wordt je niet echt gelukkig van ! Zoals we weten maakt geld echt ongelukkig en nog even en geld bestaat niet meer ! Het gaat ongelddig worden dus ga allemaal maar naar de commune endat doet jje goed want samen zijn we sterk heel sterk en kunnen we het slchte systeem overwinnen b!





Pietje Puk: Hey stel, als de 144.000 gezalfden, nou 144.000 mogelijke archetype kunnen zijn, die de mensheid en deze aarde bezit. Ik ga uit van het jaartal 1980 in Nederland en ga uit van 14,4 miljoen inwoners.
Liepen er in 1980 er dan 10 mensen rond in Nederland, met dezelfde archetype als ik?
Liepen er in 1980 er dan 10 mensen rond in Nederland, met dezelfde archetype als ik?


Draconian: Je kan terugkijken via uitzending gemist op Nederland 3 via internet.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111626-onderdeel-van-een-groep#
Man man man, dat gezin met 16 kinderen. Hoe moet je dat allemaal betalen??? Een energierekening van €700,-/maand, je boodschappen, vervoer en noem maar op. Die vader moet toch een dijk van een salaris hebben.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111626-onderdeel-van-een-groep#
Man man man, dat gezin met 16 kinderen. Hoe moet je dat allemaal betalen??? Een energierekening van €700,-/maand, je boodschappen, vervoer en noem maar op. Die vader moet toch een dijk van een salaris hebben.


paps:
Je kan terugkijken via uitzending gemist op Nederland 3 via internet.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111626-onderdeel-van-een-groep#
Man man man, dat gezin met 16 kinderen. Hoe moet je dat allemaal betalen??? Een energierekening van €700,-/maand, je boodschappen, vervoer en noem maar op. Die vader moet toch een dijk van een salaris hebben.
......kinderbijslag....
Draconian:
Je kan terugkijken via uitzending gemist op Nederland 3 via internet.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111626-onderdeel-van-een-groep#
Man man man, dat gezin met 16 kinderen. Hoe moet je dat allemaal betalen??? Een energierekening van €700,-/maand, je boodschappen, vervoer en noem maar op. Die vader moet toch een dijk van een salaris hebben.
......kinderbijslag....

3.14po:
Je kan terugkijken via uitzending gemist op Nederland 3 via internet.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111626-onderdeel-van-een-groep#
Man man man, dat gezin met 16 kinderen. Hoe moet je dat allemaal betalen??? Een energierekening van €700,-/maand, je boodschappen, vervoer en noem maar op. Die vader moet toch een dijk van een salaris hebben.
......kinderbijslag....
Die was nu toch afgeschaft voor meer dan 2 kinderen?
paps:
Draconian:
Je kan terugkijken via uitzending gemist op Nederland 3 via internet.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111626-onderdeel-van-een-groep#
Man man man, dat gezin met 16 kinderen. Hoe moet je dat allemaal betalen??? Een energierekening van €700,-/maand, je boodschappen, vervoer en noem maar op. Die vader moet toch een dijk van een salaris hebben.
......kinderbijslag....
Die was nu toch afgeschaft voor meer dan 2 kinderen?


Pieter:
Je kan terugkijken via uitzending gemist op Nederland 3 via internet.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111626-onderdeel-van-een-groep#
Man man man, dat gezin met 16 kinderen. Hoe moet je dat allemaal betalen??? Een energierekening van €700,-/maand, je boodschappen, vervoer en noem maar op. Die vader moet toch een dijk van een salaris hebben.
......kinderbijslag....
Die was nu toch afgeschaft voor meer dan 2 kinderen?
Niet helemaal, de SGP wilde dat niet en aangezien de steun van de SGP in de Eerste Kamer nodig is om het voorstel erdoorheen te krijgen, wordt het voorstel aangepast: http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/kabinet_ontziet_groter_gezin_1_589565 (niet op zondag).
3.14po:
paps:
Draconian:
Je kan terugkijken via uitzending gemist op Nederland 3 via internet.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111626-onderdeel-van-een-groep#
Man man man, dat gezin met 16 kinderen. Hoe moet je dat allemaal betalen??? Een energierekening van €700,-/maand, je boodschappen, vervoer en noem maar op. Die vader moet toch een dijk van een salaris hebben.
......kinderbijslag....
Die was nu toch afgeschaft voor meer dan 2 kinderen?
Niet helemaal, de SGP wilde dat niet en aangezien de steun van de SGP in de Eerste Kamer nodig is om het voorstel erdoorheen te krijgen, wordt het voorstel aangepast: http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/kabinet_ontziet_groter_gezin_1_589565 (niet op zondag).

3.14po:
Je kan terugkijken via uitzending gemist op Nederland 3 via internet.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111626-onderdeel-van-een-groep#
Man man man, dat gezin met 16 kinderen. Hoe moet je dat allemaal betalen??? Een energierekening van €700,-/maand, je boodschappen, vervoer en noem maar op. Die vader moet toch een dijk van een salaris hebben.
......kinderbijslag....
Die was nu toch afgeschaft voor meer dan 2 kinderen?
Niet helemaal, de SGP wilde dat niet en aangezien de steun van de SGP in de Eerste Kamer nodig is om het voorstel erdoorheen te krijgen, wordt het voorstel aangepast: http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/kabinet_ontziet_groter_gezin_1_589565 (niet op zondag).
Een geluk voor diegenen die 16 kinderen hebben.
De man van Jezus Redt (zie video op GW) heeft ook 16 kinderen. Was best een gezellige boel toen we er waren. Die kinderen waren zichzelf goed aan't ontplooien via boeken en muziek e.d.
Pieter:
3.14po:
paps:
Draconian:
Je kan terugkijken via uitzending gemist op Nederland 3 via internet.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111626-onderdeel-van-een-groep#
Man man man, dat gezin met 16 kinderen. Hoe moet je dat allemaal betalen??? Een energierekening van €700,-/maand, je boodschappen, vervoer en noem maar op. Die vader moet toch een dijk van een salaris hebben.
......kinderbijslag....
Die was nu toch afgeschaft voor meer dan 2 kinderen?
Niet helemaal, de SGP wilde dat niet en aangezien de steun van de SGP in de Eerste Kamer nodig is om het voorstel erdoorheen te krijgen, wordt het voorstel aangepast: http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/kabinet_ontziet_groter_gezin_1_589565 (niet op zondag).
Een geluk voor diegenen die 16 kinderen hebben.

De man van Jezus Redt (zie video op GW) heeft ook 16 kinderen. Was best een gezellige boel toen we er waren. Die kinderen waren zichzelf goed aan't ontplooien via boeken en muziek e.d.



CCRider:
Hmm, net gehoord dat de jongens van Niburu allemaal samenwonen en -werken. Behoorlijk commune-achtig. Wist ik niet. Apart...
Sofie geeft een mooie kijk op deze gemeenschap. Dat doet ze echt goed. Ook al heb ik er niks mee, toch mooi gedaan.
Ook die andere items trouwens. Top, Sofie.
Ik vind haar nou net erg vervelend. Ze komt mij erg gemaakt over. Een cliche achtige houding, maar tegelijk duidelijk dat (juist tegenstrijdig met haar bedoelde uitstraling) haar image voor haar heel belangrijk is.
Mee eens.
Bovendien vind ik haar een slechte presentatrice. Ik heb net even een stukje bekeken van die uitzending op internet. Ze kan niet eens haar lach inhouden als ze praat met die lijpo van Niburu.
Ik begrijp het wel, ik vind het ook onzin wat hij uitkraamt, maar dat zij erom moet lachen mag ze toch niet laten zien op tv.
Antilochos:
Veteo:
3.14po:
Hmm, net gehoord dat de jongens van Niburu allemaal samenwonen en -werken. Behoorlijk commune-achtig. Wist ik niet. Apart...
Sofie geeft een mooie kijk op deze gemeenschap. Dat doet ze echt goed. Ook al heb ik er niks mee, toch mooi gedaan.
Ook die andere items trouwens. Top, Sofie.
Ik vind haar nou net erg vervelend. Ze komt mij erg gemaakt over. Een cliche achtige houding, maar tegelijk duidelijk dat (juist tegenstrijdig met haar bedoelde uitstraling) haar image voor haar heel belangrijk is.
Mee eens.
Bovendien vind ik haar een slechte presentatrice. Ik heb net even een stukje bekeken van die uitzending op internet. Ze kan niet eens haar lach inhouden als ze praat met die lijpo van Niburu.
Ik begrijp het wel, ik vind het ook onzin wat hij uitkraamt, maar dat zij erom moet lachen mag ze toch niet laten zien op tv.

DaVince:
De echte hippies blijven hippies en doen niemand kwaad want ze volgen de regels van de liefde !! En als wij allemaal een beetje meer liefde zouden kunnen hebben voor elkaar dan zou alles goed komen !!
Dat dachten ze in South Park ook.
http://www.southparkstudios.se/full-episodes/s09e02-die-hippie-die
(bericht gewijzigd op 21-9-2011 12:51:39)
pietje:
De echte hippies blijven hippies en doen niemand kwaad want ze volgen de regels van de liefde !! En als wij allemaal een beetje meer liefde zouden kunnen hebben voor elkaar dan zou alles goed komen !!
Dat dachten ze in South Park ook.
http://www.southparkstudios.se/full-episodes/s09e02-die-hippie-die
(bericht gewijzigd op 21-9-2011 12:51:39)


Emie :
Ik begrijp het wel, ik vind het ook onzin wat hij uitkraamt, maar dat zij erom moet lachen mag ze toch niet laten zien op tv.
Waarom niet?
Heb het net ook gezien, ik zag een klein nerveus lachje, waar Jeroen niet op reageerde. Die is waarschijnlijk wel gewend niet begrepen te worden - en hard uitgelachen te worden. Het was van Sophie, over wie ik verder geen mening heb, een heel menselijke reactie. Ze liet ermee zien dat ze het moeilijk kon begrijpen. Daarom vroeg ze ook door.
3.14po:
CCRider:
Ik begrijp het wel, ik vind het ook onzin wat hij uitkraamt, maar dat zij erom moet lachen mag ze toch niet laten zien op tv.
Waarom niet?
Heb het net ook gezien, ik zag een klein nerveus lachje, waar Jeroen niet op reageerde. Die is waarschijnlijk wel gewend niet begrepen te worden - en hard uitgelachen te worden. Het was van Sophie, over wie ik verder geen mening heb, een heel menselijke reactie. Ze liet ermee zien dat ze het moeilijk kon begrijpen. Daarom vroeg ze ook door.

3.14po:
Ik begrijp het wel, ik vind het ook onzin wat hij uitkraamt, maar dat zij erom moet lachen mag ze toch niet laten zien op tv.
Waarom niet?
Heb het net ook gezien, ik zag een klein nerveus lachje, waar Jeroen niet op reageerde. Die is waarschijnlijk wel gewend niet begrepen te worden - en hard uitgelachen te worden. Het was van Sophie, over wie ik verder geen mening heb, een heel menselijke reactie. Ze liet ermee zien dat ze het moeilijk kon begrijpen. Daarom vroeg ze ook door.
Ja, zo heb ik het ook opgevat. Geen uitlach-tv alleszins.
Emie :
3.14po:
CCRider:
Ik begrijp het wel, ik vind het ook onzin wat hij uitkraamt, maar dat zij erom moet lachen mag ze toch niet laten zien op tv.
Waarom niet?
Heb het net ook gezien, ik zag een klein nerveus lachje, waar Jeroen niet op reageerde. Die is waarschijnlijk wel gewend niet begrepen te worden - en hard uitgelachen te worden. Het was van Sophie, over wie ik verder geen mening heb, een heel menselijke reactie. Ze liet ermee zien dat ze het moeilijk kon begrijpen. Daarom vroeg ze ook door.
Ja, zo heb ik het ook opgevat. Geen uitlach-tv alleszins.

CCRider:
Ik begrijp het wel, ik vind het ook onzin wat hij uitkraamt, maar dat zij erom moet lachen mag ze toch niet laten zien op tv.
Waarom niet?
Dat komt dom over en onprofessioneel. Ze moet hem interviewen, niet beoordelen.
3.14po:
CCRider:
Ik begrijp het wel, ik vind het ook onzin wat hij uitkraamt, maar dat zij erom moet lachen mag ze toch niet laten zien op tv.
Waarom niet?
Dat komt dom over en onprofessioneel. Ze moet hem interviewen, niet beoordelen.

3.14po:
Dat komt dom over en onprofessioneel.
Niet bij iedereen.
Geen moment ging die gedachte door mijn hoofd. Maar goed, dat is persoonlijke voorkeur, denk ik. Ik vind het net poepsimpel om iemand gewoon te laten praten en als interviewer je afzijdig te houden. Dat is het makkelijkste. Echt betrokken zijn in een gesprek, dus ook een mening hebben, is moeilijker en meer de moeite waard om te kijken.
CCRider:
Dat komt dom over en onprofessioneel.
Niet bij iedereen.

Geen moment ging die gedachte door mijn hoofd. Maar goed, dat is persoonlijke voorkeur, denk ik. Ik vind het net poepsimpel om iemand gewoon te laten praten en als interviewer je afzijdig te houden. Dat is het makkelijkste. Echt betrokken zijn in een gesprek, dus ook een mening hebben, is moeilijker en meer de moeite waard om te kijken.

CCRider:
Dat komt dom over en onprofessioneel.
Niet bij iedereen.
Geen moment ging die gedachte door mijn hoofd. Maar goed, dat is persoonlijke voorkeur, denk ik. Ik vind het net poepsimpel om iemand gewoon te laten praten en als interviewer je afzijdig te houden. Dat is het makkelijkste. Echt betrokken zijn in een gesprek, dus ook een mening hebben, is moeilijker en meer de moeite waard om te kijken.
Dat vind jij, Ik vind dat andere.
3.14po:
CCRider:
Dat komt dom over en onprofessioneel.
Niet bij iedereen.

Geen moment ging die gedachte door mijn hoofd. Maar goed, dat is persoonlijke voorkeur, denk ik. Ik vind het net poepsimpel om iemand gewoon te laten praten en als interviewer je afzijdig te houden. Dat is het makkelijkste. Echt betrokken zijn in een gesprek, dus ook een mening hebben, is moeilijker en meer de moeite waard om te kijken.
Dat vind jij, Ik vind dat andere.


TurboVincent: Ik heb het gezien gisteren en dacht toen weer aan deze site. Grappig om het hier gelijk terug te zien.
Ik heb niet zoveel met die Sofie, maar ik kon het geenszins respectloos vinden. Als ik kritiek zou moeten hebben dan is het dat het eigenlijk nergens echt dieper op de stof inging. Er zat dan ook niet heel veel informatie in de uitzending, maar het was wel een leuk inkijkje. Meer een persoonlijk portret.
Ik heb niet zoveel met die Sofie, maar ik kon het geenszins respectloos vinden. Als ik kritiek zou moeten hebben dan is het dat het eigenlijk nergens echt dieper op de stof inging. Er zat dan ook niet heel veel informatie in de uitzending, maar het was wel een leuk inkijkje. Meer een persoonlijk portret.

TurboVincent: Graag zou ik dan ook nog een kijktip willen geven. Een docu van VPRO-import die pas geleden werd uitgezonden (verdomd laat welliswaar). Het gaat niet zozeer over grenswetenschap, maar geloof en grenswetenschap zijn broertjes van elkaar, niet?
Het heet Holy Wars. Een docu-maker heeft zowel een Ierse islambekeerling en een Amerikaanse christen evangelist een tijd lang gevolgd, omdat hun fundamentalisme hem fascineerde. Uit eindelijk weet hij zelfs een ontmoeting te regelen. Het mooiste van de docu is om te zien hoe verschillend de twee met de confrontatie omgaan. De een graaft zich in, de ander verwerkt het op zijn eigen manier.
Is via de onderstaande link geheel te bekijken.
http://weblogs.hollanddoc.nl/import/2011/09/08/holy-wars/
(bericht gewijzigd op 21-9-2011 14:47:09)
Het heet Holy Wars. Een docu-maker heeft zowel een Ierse islambekeerling en een Amerikaanse christen evangelist een tijd lang gevolgd, omdat hun fundamentalisme hem fascineerde. Uit eindelijk weet hij zelfs een ontmoeting te regelen. Het mooiste van de docu is om te zien hoe verschillend de twee met de confrontatie omgaan. De een graaft zich in, de ander verwerkt het op zijn eigen manier.
Is via de onderstaande link geheel te bekijken.
http://weblogs.hollanddoc.nl/import/2011/09/08/holy-wars/
(bericht gewijzigd op 21-9-2011 14:47:09)

Tetzmol:
Dat vind jij, Ik vind dat andere.
Voila.
Als je als clown door het leven wenst te gaan moet je niet raar kijken als er gelachen wordt. Alleen is Clown Jeroen niet zo'n beste artiestennaam. Clown Pias zou beter passen denk ik.
3.14po:
CCRider:
Dat vind jij, Ik vind dat andere.
Voila.

Als je als clown door het leven wenst te gaan moet je niet raar kijken als er gelachen wordt. Alleen is Clown Jeroen niet zo'n beste artiestennaam. Clown Pias zou beter passen denk ik.





3.14po:
Hoe dan ook. Ze hebben goede bedoelingen deze mensen van de Niburu samenleving dus van mij mogen ze heel groot worden.
Omdat hun het goed met ons voorhebben getuig ik hierbij mijn wederzijdse respect ongeacht het geloof wat ze hanteren.
Dat is het dubbele dat ik er ook mee heb. Hoewel ik het best kwalijk vind, dat ze keer op keer desinfo verspreiden, ook als het ze duidelijk werd gemaakt, en daardoor een schare schapen met wol in hun ogen aantrekken, kan ik nergens een negatieve intentie in hun daden vinden. Er staat ook veel goeie content op de site, goeie vertalingen ook. Ik doe er daarom ook graag wat lacherig over, maar als ze genoemd worden dan ben ik me ook érg bewust dat ik reclame voor ze maak. Dat vind ik prima want hun inspanningen verdienen dat.
Draconian:
Hoe dan ook. Ze hebben goede bedoelingen deze mensen van de Niburu samenleving dus van mij mogen ze heel groot worden.
Omdat hun het goed met ons voorhebben getuig ik hierbij mijn wederzijdse respect ongeacht het geloof wat ze hanteren.
Dat is het dubbele dat ik er ook mee heb. Hoewel ik het best kwalijk vind, dat ze keer op keer desinfo verspreiden, ook als het ze duidelijk werd gemaakt, en daardoor een schare schapen met wol in hun ogen aantrekken, kan ik nergens een negatieve intentie in hun daden vinden. Er staat ook veel goeie content op de site, goeie vertalingen ook. Ik doe er daarom ook graag wat lacherig over, maar als ze genoemd worden dan ben ik me ook érg bewust dat ik reclame voor ze maak. Dat vind ik prima want hun inspanningen verdienen dat.

Tetzmol:
Hoe dan ook. Ze hebben goede bedoelingen deze mensen van de Niburu samenleving dus van mij mogen ze heel groot worden.
Omdat hun het goed met ons voorhebben getuig ik hierbij mijn wederzijdse respect ongeacht het geloof wat ze hanteren.
Ik geef je helemaal gelijk. Ze doen geen vlieg kwaad. Het probleem is dat dankzij dit soort groepjes het hele UFO onderzoek tot dit soort uitingen wordt gerekend. Anders gezegd, als je UFO onderzoek doet, denkt men dus dat je ook dit soort denkbeelden aanhangt. En dat is dan weer de keerzijde van de medaille.
Draconian:
Hoe dan ook. Ze hebben goede bedoelingen deze mensen van de Niburu samenleving dus van mij mogen ze heel groot worden.
Omdat hun het goed met ons voorhebben getuig ik hierbij mijn wederzijdse respect ongeacht het geloof wat ze hanteren.
Ik geef je helemaal gelijk. Ze doen geen vlieg kwaad. Het probleem is dat dankzij dit soort groepjes het hele UFO onderzoek tot dit soort uitingen wordt gerekend. Anders gezegd, als je UFO onderzoek doet, denkt men dus dat je ook dit soort denkbeelden aanhangt. En dat is dan weer de keerzijde van de medaille.

Plakband: Hehe, eindelijk gezien.
Naar mijn mening heel goed gedaan. De makers hebben de getoonde mensen goed in hun waarde gelaten. En dikke complimenten voor Sophie Hilbrand als presentatrice. Ze anticipeert erg goed met scherpe vragen op het juiste moment, als ze lacht lacht ze haar geïnterviewden niet uit. Ze laat haar gasten in hun waarde. En ze mag best lachen omdat ze presentatrice is, niet een 'buiten beeld' verslaggever voor het NOS journaal of zo. Als je een programma presenteert is het nogal logisch dat je met je gezicht liefst oprecht reagerend in beeld komt.
Ze deed het echt goed. Ik vind het een heel eerlijke neutrale weergave.
(bericht gewijzigd op 21-9-2011 20:52:35)
Naar mijn mening heel goed gedaan. De makers hebben de getoonde mensen goed in hun waarde gelaten. En dikke complimenten voor Sophie Hilbrand als presentatrice. Ze anticipeert erg goed met scherpe vragen op het juiste moment, als ze lacht lacht ze haar geïnterviewden niet uit. Ze laat haar gasten in hun waarde. En ze mag best lachen omdat ze presentatrice is, niet een 'buiten beeld' verslaggever voor het NOS journaal of zo. Als je een programma presenteert is het nogal logisch dat je met je gezicht liefst oprecht reagerend in beeld komt.
Ze deed het echt goed. Ik vind het een heel eerlijke neutrale weergave.
(bericht gewijzigd op 21-9-2011 20:52:35)

pietje: Ja..... daar is Pietje weer ( ik ben weer wakker) ik persoonlijk denk dat de mensen van Niburu een klein soortje van helden zijn want ze zeggen dingen waar andere mensen zich vreselijk voor schamen en misschien dat heel veel mensen het wel denken maar niet durven te zeggen om zich niet belachelijk te maken ! Ik persoonlijk heb daar geen problemen mee maar veel andere mensen wel en dat geloof ik ook ! Als ik b.v met collega'"s over ufos, buitenaardse spreek zeggen ze ..... niet doen daar wordt ik zo bang van nou ja waarom bang ??? Dat begrijp ik niet als je alle archeologische sites gaat bekijken zie je dat duizenden jaren geleden dat contact er al was waarom dan bang zijn het gaat er bij mij niet in sorry ! Ben in Egypte geweest nou ja daar ligt het voor het opscheppen ! We worden echt niet opgegeten door de Wrath !!! Nou ik denk dat Pietje bijna weer gaat slapen of er moet nog iets heel erg interessants komen dag allemaal ! Als het echt leuk is kom ik nog even terug ! Vervelend als altijd !


Draconian: @Pietje,
Waarom praat je in de tweede persoon over jezelf? Net zoals, "Draconian gaat zo werken". Het klinkt zo raar en alsof je niet over jezelf durft te praten in de "ik" vorm.
Waarom praat je in de tweede persoon over jezelf? Net zoals, "Draconian gaat zo werken". Het klinkt zo raar en alsof je niet over jezelf durft te praten in de "ik" vorm.
Een ander voorbeeld van hoe taal verzwakkend kan werken is, door over jezelf te praten in de tweede persoon. Als je iets heel moeilijks hebt meegemaakt en je vertelt dit in de tweede persoon, heeft dit wel degelijk een functie. Soms is het namelijk nog te pijnlijk om te zeggen ‘ik voel me verdrietig’ en is het veiliger om het over ‘je voelt je verdrietig’ te hebben. Als je echter altijd over jezelf praat in de tweede persoon, neem je voortdurend afstand. Het vertellen van een ervaring in de ‘je’-vorm klinkt onpersoonlijk. Het schept niet alleen afstand tussen jou en jezelf maar ook tussen jou en diegene met wie je communiceert.

Clavius:
Ik vind haar nou net erg vervelend. Ze komt mij erg gemaakt over. Een cliche achtige houding, maar tegelijk duidelijk dat (juist tegenstrijdig met haar bedoelde uitstraling) haar image voor haar heel belangrijk is.
Mee eens.
Bovendien vind ik haar een slechte presentatrice. Ik heb net even een stukje bekeken van die uitzending op internet. Ze kan niet eens haar lach inhouden als ze praat met die lijpo van Niburu.
Ik begrijp het wel, ik vind het ook onzin wat hij uitkraamt, maar dat zij erom moet lachen mag ze toch niet laten zien op tv.
Je bent in de war met nieuwslezers, die behoren hun eigen mening voor zich te houden. Maar dit is Sophie's programma, en ze is daar de presentatrice van. Al lacht ze hem vierkant uit, dan mag dat nog. Of dat goed is voor de kijkcijfers, is natuurlijk wel de vraag.
Volgens mij had dat programma een héél stuk vermakelijker geweest als Rutger van Castricum het had gedaan in plaats van die verschrikkelijke Hillebrand.
Dat politiek correct zijn omdat het moet, ben ik zooooo beu. Gewoon eerlijk zijn, gaat alles veel sneller.
CCRider:
Antilochos:
Ik vind haar nou net erg vervelend. Ze komt mij erg gemaakt over. Een cliche achtige houding, maar tegelijk duidelijk dat (juist tegenstrijdig met haar bedoelde uitstraling) haar image voor haar heel belangrijk is.
Mee eens.
Bovendien vind ik haar een slechte presentatrice. Ik heb net even een stukje bekeken van die uitzending op internet. Ze kan niet eens haar lach inhouden als ze praat met die lijpo van Niburu.
Ik begrijp het wel, ik vind het ook onzin wat hij uitkraamt, maar dat zij erom moet lachen mag ze toch niet laten zien op tv.
Je bent in de war met nieuwslezers, die behoren hun eigen mening voor zich te houden. Maar dit is Sophie's programma, en ze is daar de presentatrice van. Al lacht ze hem vierkant uit, dan mag dat nog. Of dat goed is voor de kijkcijfers, is natuurlijk wel de vraag.
Volgens mij had dat programma een héél stuk vermakelijker geweest als Rutger van Castricum het had gedaan in plaats van die verschrikkelijke Hillebrand.
Dat politiek correct zijn omdat het moet, ben ik zooooo beu. Gewoon eerlijk zijn, gaat alles veel sneller.






Casus:
Ik ben nergens mee in de war en zeker niet wat betreft MIJN EIGEN MENING.
Nou koest! In je hok!
kssst! Kssst!
Heb jij kinderen?
'
On: sophie vind ik wel wat nepper geworden, met dat haar en make up maar voor de rest vond ik wel dat ze het sympathiek deed(van wat ik op internet zag). Ik denk dat de meeste van ons ook wel even zouden lachen als ze hoorden over dolfijnen in de holle aarden dat is niet bepaald an everyday thing voor de rest zijn het natuurlijk een stel tjappo's bij elkaar die opgeslokt zijn door hun eigen denkbeelden.
(bericht gewijzigd op 23-9-2011 13:52:48)
CCRider:
Ik ben nergens mee in de war en zeker niet wat betreft MIJN EIGEN MENING.
Nou koest! In je hok!
kssst! Kssst!
Heb jij kinderen?
'
On: sophie vind ik wel wat nepper geworden, met dat haar en make up maar voor de rest vond ik wel dat ze het sympathiek deed(van wat ik op internet zag). Ik denk dat de meeste van ons ook wel even zouden lachen als ze hoorden over dolfijnen in de holle aarden dat is niet bepaald an everyday thing voor de rest zijn het natuurlijk een stel tjappo's bij elkaar die opgeslokt zijn door hun eigen denkbeelden.
(bericht gewijzigd op 23-9-2011 13:52:48)




herman1950:
Anttilochos ik ben nog wakker maar de graaiers zitten op een hoger niveau zeker niet op mijn niveau heb mijn hele leven gewerkt heb alleen een kind opgevoed zonder steun van de vader dus... voel me niet aangesproken ! Als je begrijpt wat ik bedoel ik mag misschien tot 67 werken en ik werk al vanaf mijn 17 de jaar dus denk even na voordat je iets zegt, over jou ouders kan ik niet oordelen en zou het ook niet willen ! Dat mag jezelf doen ! Ik ben uit 1955 en jou ouders ?
Pietje,
Je moet het niet persoonlijk nemen, als iets op een generatie wordt gezet.
Er valt niet te ontkennen dat deze generatie, kennelijk jouw generatie, de huidige machthebbers, beslissingnemers en toonzetters zijn (een logisch gevolg natuurlijk wat betreft in- en uittreding). De dingen die deze generatie deed destijds waren, voor zichzelf opkomen en zichzelf vrijheden verwerven etc, uniek. De dingen die deze generatie tegenwoordig doet en heeft gedaan, het graaien, extreem zichzelf verrijken op onverantwoorde wijze voor maatschappij (verrijking vind ik prima, maar niet onverantwoord voor maatschappij), dus ook zichzelf generlei verwerven, uniek
Nu ben ik vrij beknopt, maar er is voldoende studie en feiten te vinden tegenwoordig om dit te onderbouwen.
Nogmaals, als ik zeg dat Duitsers in 1940 onherkenbaar wreed waren, bedoel ik niet dat iedere Duitser zo was. Zo zwart-wit ben ik niet, hoopte dat dit helder was.
Mijn ouders overigens uit 1950 en 1952 en zijn bijzonder sociaal. Desalniettemin neem ik hen als generatie de huidige status van de maatschappij / wereld kwalijk. Niet persoonlijk, maar als generatie! Dit is een wezenlijk verschil.
sorry beste man ik ben ook bouwjaar 1950 met m´n 2lingbroer en heb dus niets maar ook niets te maken met diemaatschappij van toen,,, dat waren net als nu de grote bonzen die hoog in hun torens zitten ....die beslissen/beslsten over dees aardkloot
Antilochos:
pietje:
Anttilochos ik ben nog wakker maar de graaiers zitten op een hoger niveau zeker niet op mijn niveau heb mijn hele leven gewerkt heb alleen een kind opgevoed zonder steun van de vader dus... voel me niet aangesproken ! Als je begrijpt wat ik bedoel ik mag misschien tot 67 werken en ik werk al vanaf mijn 17 de jaar dus denk even na voordat je iets zegt, over jou ouders kan ik niet oordelen en zou het ook niet willen ! Dat mag jezelf doen ! Ik ben uit 1955 en jou ouders ?
Pietje,
Je moet het niet persoonlijk nemen, als iets op een generatie wordt gezet.
Er valt niet te ontkennen dat deze generatie, kennelijk jouw generatie, de huidige machthebbers, beslissingnemers en toonzetters zijn (een logisch gevolg natuurlijk wat betreft in- en uittreding). De dingen die deze generatie deed destijds waren, voor zichzelf opkomen en zichzelf vrijheden verwerven etc, uniek. De dingen die deze generatie tegenwoordig doet en heeft gedaan, het graaien, extreem zichzelf verrijken op onverantwoorde wijze voor maatschappij (verrijking vind ik prima, maar niet onverantwoord voor maatschappij), dus ook zichzelf generlei verwerven, uniek
Nu ben ik vrij beknopt, maar er is voldoende studie en feiten te vinden tegenwoordig om dit te onderbouwen.
Nogmaals, als ik zeg dat Duitsers in 1940 onherkenbaar wreed waren, bedoel ik niet dat iedere Duitser zo was. Zo zwart-wit ben ik niet, hoopte dat dit helder was.
Mijn ouders overigens uit 1950 en 1952 en zijn bijzonder sociaal. Desalniettemin neem ik hen als generatie de huidige status van de maatschappij / wereld kwalijk. Niet persoonlijk, maar als generatie! Dit is een wezenlijk verschil.
sorry beste man ik ben ook bouwjaar 1950 met m´n 2lingbroer en heb dus niets maar ook niets te maken met diemaatschappij van toen,,, dat waren net als nu de grote bonzen die hoog in hun torens zitten ....die beslissen/beslsten over dees aardkloot
Sitemap - © 2012Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden
-
Bezoek ‘Het Veld’ voor meer grenswetenschappelijk nieuws!
-
-
-
-
30-05Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 003-06Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 023-06Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 1
-
Vroeger op Grenswetenschap.nl:Vorige Maand:Vorig Jaar:















Met dergelijke tot de verbeelding sprekende taal bereik nou nét het voor jou ongewenste effect.

