Deze site gebruikt cookies. Is dat ok?
In diverse uithoeken van de wereld, waaronder ook Nederland, wordt steeds heviger geprotesteerd tegen de wereldelite, de politiek, de banken en andere maatschappijbepalende bendes. Onder de verzamelnaam 'de 1%' worden de bad guys (meestal) vreedzaam bestreden door diegenen die betogen uit naam van de resterende 99%. Hiermee doelt men op het gegeven dat alle rijkdom van de wereld in handen is van één procent van de bevolking, terwijl die ene procent aan dat kapitaal kwam via omstreden en soms oorlogszuchtige handeltjes over de rug van de resterende, en op bepaalde werelddelen ook erg hongerige, groep. Of dat allemaal bewust gebeurt laten we in het midden. Er is een duidelijk onevenwichtige verdeling en een groeiende onvrede die zich goed kenbaar begint te maken. Onder andere omdat steeds meer mensen beginnen in te zien dat de politieke interpretatie van het begrip democratie ver afstaat van de originele intentie die we allemaal netjes op school geleerd hebben: inspraak van het volk. En omdat niemand, tenzij de grote heren zelf misschien, erop vooruit gaat. Overigens is democratie een Griekse uitvinding, wat toch wel cynisme in zich draagt aangezien de burgers daar nu massaal en boos op straat komen wegens onvrede over hun regering. Niet zo vreemd, als er allerlei vergaande toezeggingen worden gedaan en je er zelf niets in te piepen hebt. Beetje zoals in onze contreien, maar dan anders en nog ietsje meer op de spits gedreven.


Wannabe hippielosers zonder werk

Wanneer we Nederlandse televisie-items over de Occupy-protesten zien, dan worden de protesteerders zelden ernstig genomen. Schaamteloos worden burgers weggezet en gebrandmerkt als malloten, profiteurs, luieriken, Tokkies of mentaal gestoorden. Omdat ze een baard of sik hebben, gele of geen tanden, aparte kleren, dreadlocks, een ander accent of gewoon net uit hun vochtige tentbed komen: er is altijd snel iets gevonden om van een man of vrouw een Gekke Henkie te maken. Zeker als er nog eens een beeldmontage en in de meer kinderlijke gevallen nog wat geinige muziekjes overheen gaan. Het meest gebruikte excuus om de beweging niet als serieus te beschouwen, is de grote hoeveelheid werklozen waaruit de groep bestaat. Mensen met uitkeringen, die hun geld krijgen van de belastingbetaler.

Griekse%20hippies
(Griekse hippies met tijd teveel)

Niet dat het allemaal werkelozen zijn, er zitten op de pleinen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag ook veel freelancers tussen. mensen met meer flexibele agenda's én anders doorgaans hardwerkende burgers die pauze nemen om een statement te maken. Duidelijk is wel dat velen van diegenen die zich financieel 'safe' voelen, zich niet laten horen en netjes naar het werk gaan. Opdat alles verder zou kunnen draaien. 
Wat ook meespeelt: het is warmer binnen dan buiten. Zeker als je geld hebt om verwarming te betalen. Of misschien komt het doordat merendeel van de bevolking handenophoudend nog steeds het loon krijgt om de maand mee vol te consumeren? En dat voor slechts 8 uurtjes, vaak minder, per dag slaven voor de baas. Of komt het gebrek aan nog bredere steun voor de Occupy-bewegingen doordat men simpelweg empathie voor de minderbedeelden, die daadwerkelijk voelen waarom ze daar staan, ontbreekt? De reden of motivatie doet er nog niet eens zoveel toe. Wel belangrijk om vast te stellen is dat werkelozen nog steeds niet voor vol worden aanzien. Integendeel, de tendens lijkt te zijn dat ze geen nut hebben, en profiteren van diegenen die wel willen of kunnen werken. Paria's. Een erg simplistische visie op het fenomeen werkloosheid, die uitsluitend in stand kan worden gehouden als de bodem van put voor de oordelende onbekend terrein is.

hippie

De ver-van-mijn-bed-show

Hóe ver-van-mijn-bed de onderkant van de maatschappij voor sommigen met geld kan zijn, als we het even zo gelaagd en piramidaal mogen uitdrukken, wordt pijnlijk duidelijk door het populistisch en zelfs behoorlijk narcistisch gedrag van de openbare omroep Powned. In Nederland trekken ze met een sardonisch genoegen de kar wat betreft het demoniseren van de Occupy-protesteerders. Pronkend dat ze FOX News hierin volgen. Er wordt met werkelozen gespot als waren het te dikke speeltuinkinderen met een weckpotbril en een iets te korte broek. (Waarmee we niet zeggen dat u moet gaan lachen met te dikke kinderen met een weckpotbril) Aan de andere kant gooien dezelfde heren vol trots dure flessen champagne leeg in een zwembad te Ibiza. "Gewoon omdat het kan," is de leuze. Haha, leuk. Dure spullen van belastinggeld lollig weggooien, terwijl er aan de andere kant gemopperd wordt over uitkeringstrekkers die het geld nodig hebben om in deze op geld beluste maatschappij, met andere normen en waarden dan die van henzelf, te kunnen overleven. Heeft een omroep als Powned enig recht hierover te spreken, of op de nationale omroep een tendens te proberen zetten, als je zelf het voorbeeld bent van je reinste verspilling? Dat zelfs één van je credo's maakt? Iets met boter op het hoofd. 


(Omdat het kan)

Waarderen van werkelozen

Niemand kan ontkennen dat er geprofiteerd wordt van het uitkeringsstelsel. Het mag gezegd: er zijn inderdaad mensen die bierdrinkend en shagdraaiend parasiteren op kosten van iedereen die voor hen belastingen betaalt. Hoeveel en welk percentage valt onmogelijk vast te stellen. Mensen kunnen immers overtuigend toneel spelen, en los daarvan zal er ongetwijfeld een groep zijn die van zichzelf gelooft dat ze niet capabel zijn om te werken. En dan nog diegenen die niet willen werken. Voor dat soort zaken zijn er controlesystemen. Misschien is er nog meer toezicht nodig. Misschien moet er iets strenger/harder worden omgegaan met de grenzen. Kan allemaal, maar eigenlijk draait het uitkeringssysteem en de waarde van de werkelozen daar niet om. Toch worden de negatieve aspecten gebundeld en dient dat veelal als eindscore op het rapport van de stereotype werkelozen: waardeloos en ademend op kosten van de belastingbetaler. 

Als we het over werkelozen hebben, hoort de focus dan niet te liggen op de groep die terecht een uitkering nodig heeft? Mensen die, hoewel geschoold en wel, niet meer aan een baan komen omdat ze te oud zijn. Of te duur, hoewel ze soms zelf gerust met minder zouden willen doen. En de jongeren die, soms omwille van hun andere uiterlijk, geloof of ideologie, niet eens geaccepteerd worden in het bedrijfsleven. Of net het omgekeerde: uitgebuit en gedumpt voor de volgende goedkopere kracht. Of de vele werkelozen die door een handicap of ziekte niet meer kunnen werken en financiële steun nodig hebben. Tig redenen om werkeloos te zijn, zonder dat daarbij een oordeel op zijn plaats is. Allemaal mensen die hulp nodig hebben en ook verdienen, want we zijn mensen en die zijn beschaafd. Toch? Of is het werkelijk zo moeilijk om oog te hebben voor deze groep, en ze als nutteloze maatschappelijke ballast te blijven beschouwen? Zeker als velen van hen zich bundelen in de Occupy-protesten. Elk met hun eigen reden, maar elk wel met een reden die groot genoeg is om dagenlang de kou te doorbijten. Misschien omdat de menselijke warmte die ze daar bij elkaar vinden iets geeft om aan vast te houden... 

Laat er geen twijfel over bestaan: in de politiek zoals het momenteel op hoog niveau draait is menselijkheid ver te zoeken. Hoe hoger op de machtspiramide, hoe meer men in projecten en mensen als leegzuigbare nummers zonder eigen wil of mening denkt; hoe lager op de piramide, hoe meer je het willoze zeggingsloze nummertje bent. Sarkozy zal ongetwijfeld als democratisch verkozen Franse president het omgekeerde beweren, maar mogelijk geeft de totaal niet democratisch verkozen Europese president Herman van Rompuy ons daar wel een punt voor. Zoveel mogelijk nationale macht wordt verschoven naar Europa, en men staat nergens stil bij het gegeven dat Europa helemaal geen democratie is, maar wel een politiek project waarvan niet eens duidelijk is waar de grootste belangen liggen. Is het complotdenken als we vermoeden dat Libië er iets mee te maken heeft? EU-topman Sarkozy wou wel érg graag Khadaffi in zijn handen hebben, terwijl die twee toch lang elkaar op persoonlijke basis geld en spullen toeschoven. 

Pipo%27s
(Politiek. Foto: AFP)

Occupy moet!

Het ontspoort in onze westerse wereld. De realiteit is dat het geld met de miljarden wordt weggegooid om een project in stand te houden. Dat zijn de letterlijke bewoordingen zoals ze regelmatig langskomen: in stand houden. Als de maatregelen van nu, waaronder mogelijk zelfs een deel van Europa voor tientallen miljarden in Chinese handen geven, nodig zijn om één land te redden, wat zal dat zijn als Italië en Portugal aan de deur komen kloppen? Zouden dat dan de enige landen zijn die uit het potje IMF-geld moeten putten om 'het project in stand te houden'? Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat het in stand houden er uitsluitend uit bestaat om gigantische schuldenbergen te creëren die ieder van ons als een juk zal moet helpen dragen.

We vragen ons af: wat was er gebeurd moesten al die miljarden zijn gegaan naar hetgeen nodig is in Nederland? Of in België, voor de lezers in ons meest geliefde buurland. Wat zou er gebeuren als we besluiten om dat geld niet in Europa te steken, dus geen generatielange schuldenputten creëren, maar wel te besteden op de werkvloer van de zorgsector. Dus nadrukkelijk niet aan topsalarissen of hypocriete hulpverlening. Als we het eens zouden steken in sociale zorg en voorzieningen, in het onderwijs en dan niet alleen het onderwijs dat bedoeld is om het bedrijfsleven te steunen, maar onderwijs waar gelukkige mensen uit komen? Naar onze bescheiden mening zijn er ietsje teveel mensen aan de antidepressiva. Er is overduidelijk geld zat vrij te maken voor projecten. En veel ook, want we praten over dan 440 miljard euro dat in het potje van het IMF zit. Tenzij voor de politici die spelen met hun projectje, is Europa voor iedere inwoner van ieder land een ketting om het been. En ze draaien niet eens rond de pot: deze crisis en het rechthouden van Europa zal ons geld kosten. Letterlijk alles was beter geweest voor 'de burger'. De praktijk wijst uit dat de heren en dames politici, een paar duizend mensen, dit voort zullen zetten tot er geen omkeren meer is. Op dat moment is de positie van de politici mogelijk nog veilig, in tegenstelling tot die van iedereen van wie zij zich de vertegenwoordigers noemen.

De zinloosheid van het geheel wordt aangetoond door het absurdisme. Het negeren van de politiek, en het zelfs inzetten van militaire middelen, is niet wat je zou verwachten bij het denken aan onze westerse regionen. Politici zijn niet echt met de burgerbelangen bezig, maar eerder met beschermen van hun eigen belangen. Dat kan haast niet anders, op basis van de genomen beslissingen en het meermaals negeren van signalen. Ze denken schijnbaar uitsluitend aan hun eigen bestaansrecht, de eigen partijbelangen en hun inspraak in de diverse projecten die ze van de straat houden en waar ze mogen meespelen. Om Europa te verwezenlijken en ons nationale hoofd in een financiële strop te glijden, hebben ze diverse slinkse methodes weten te gebruiken. Denk aan een Gerrit Zalm, destijds de financieel eindverantwoordelijke, die staalhard vertelde dat Griekenland buitengewoon indrukwekkend presteerde. Of dat de Euro niet hard zou ingrijpen en niets duurder zou worden. Inmiddels, nog niet zoveel later, weten we beter. Zalm zelf is het er nog steeds niet mee eens, en vindt dat we waar voor ons geld krijgen. Het aankomende failliet van Griekenland zal Nederland een geschatte 120 miljard kosten. Als Griekenland niet uit de Euro stapt, dan kost het naar verluidt rond de 150 miljard. Catch 22, winnen kan niet meer. Hopelijk ziet men snel in dat er op ruïnes beter niet gebouwd wordt, en kan de schade voor onze en de volgende generatie beperkt worden. Of alles gaat door zoals nu, en we blijven het normaal vinden dat onze vertegenwoordigers ons en plein public beliegen en bedriegen uit eigenbelang, of anders projectbelang. 

Poof, it's gone

De eenvoudig te trekken en erg transparante conclusie is dat het geld van de burger verdwijnt, en diezelfde burger geacht wordt harder te werken om nog meer geld te kunnen laten verdwijnen. Diegenen die het het meest nodig hebben, onder andere de werkelozen, die staan terecht te protesteren. Nogal wiedes dat zij er de tijd voor hebben, ze hebben ook meer tijd om kranten te lezen en te zien wat er allemaal gebeurt. Daar schimpend over doen zegt hooguit iets over het gebrek aan inlevingsvermogen, of is een uiting van eigen superioriteit op basis van wat centen of bezit. Knapper is dat de vele werkelozen er het lef, de moed en het doorzettingsvermogen voor hebben. Met hun leven en toekomst wordt gespeeld en ze trekken simpelweg een grens. Steeds meer mensen trekken een grens, want we betalen allemaal belastingen en kijken allemaal met lede ogen toe hoe ermee gegooid wordt voor doelen die niet die van hen zijn. De ver-van-mijn-bed-show werkt meerdere kanten op. Doet me toch regelmatig afvragen: waarom sta ik daar niet? Waarom staan wij daar niet? Waarom staat u daar niet?...
Emie : Petje af voor dit topblog!
Kan niet anders dan het heel erg met je eens zijn, en de uiteindelijke gewetensvraag heb ik mezelf ook al vaak gesteld. Te laf, te lui, ik heb het blijkbaar te goed, is het niet zo fraaie antwoord.
Op 24-10-2011 17:38:36 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo: Tot mijn verbazing ben ik ook nog niet langs geweest op het beursplein. Vraag me ook af waarom niet.. Laat ik daar snel even verandering in brengen!
Op 24-10-2011 18:10:15 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Wij gaan ook kijken. Op weg naar Amsterdam Dungeon.
No shit, Sherlock
Op 24-10-2011 18:17:23 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit: Met verbazing lees ik dus nog steeds in de media dat er sport bobo,s zijn, die samen met de gemeente Amsterdam, de Olympische Spelen naar ons land willen halen. De Grieken betalen nog dertig jaar na hun OS avontuur flink belasting.Straks niet meer, dan doen de Chinezen dat voor ze, met als onderpand onze pensioenen.
Als een hamer uw enige stuk gereedschap is lijkt alles op een spijker.
Op 24-10-2011 18:24:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: Ik zou daar wel staan als ik nog in Nederland zat.

Eigenlijk zat ik gister nog te denken hierover. Ik woon nu 6 maanden in Marokko en ik merk al dat het hier heel erg zal fout gaan in de nabije toekomst.

De reden? Alles werkt met leningen hier. Man en vrouw getrouwd, huis is met banklening betaalt. Vrouw koopt een auto op lening, man koopt ook een auto op lening. Een vriend van mij heeft 5 jaar terug een auto gekocht op lening en hij is nog steeds aan het afbetalen. Pas over 2 jaar ofzo is hij ermee klaar. Heb je een tv nodig? Lenen. Heb je nieuwe kleding nodig? Lenen. Heb je de nieuwse ipod 4 nodig? Lenen.

De mensen hier leven echt 10x boven hun stand, maar niemand schijnt dit raar te vinden of te hebben begrepen waarom de crisis het westen heeft getroffen. Zij gaan vrolijk door met geld uitgeven die niet bestaat en zichzelf in schulden steken die zij niet kunnen betalen.
En de banken? Die blijven vrolijk doorgaan met lenen.

Wie geef je dan de schuld in zo een geval? De banken? Of de mensen die alles willen hebben wat hun buurman ook heeft gekocht? Ik weet het niet. Maar ik weet wel één ding zeker: Binnenkort zal alles uit elkaar vallen. Dan zullen de mensen begrijpen wat crisis betekent.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 24-10-2011 18:48:52 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
moonwalker:
Ik zou daar wel staan als ik nog in Nederland zat.

Het was mij ontgaan dat je terug naar Marokko was. Heb je het verder wel naar je zin daar?
United as one. Divided by zero.
Op 24-10-2011 18:54:46 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mysta_XII: Ik hou er van dat die mensen zich daarvoor engageren. Maar ik probeer mij ook voor te stellen hoe de verantwoordelijken daarop reageren.

Het zou mij verbazen moest er één iemand 'above the people' zeggen: "Tijd om onze verantwoordelijkheid op te nemen, want mensen gaan de straat op".

Het zou mij verbazen moest iemand daar ook maar zeggen: "Ik weet niet of ik vannacht goed zal slapen, want morgen staan die indignados/mensen terug te protesteren."

Je zou het niet mogen zeggen, maar dit laat enkel voor de rest van het gedupeerde volk een impressie na. Zeer spijtig...

@moonwalker: beiden zijn schuldig. En je laatste zin is een waarheid in volle glorie.
(bericht gewijzigd op 10/24/2011 7:14:22 PM)
Take the risk and fly...
Op 24-10-2011 19:11:07 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hoff: De werkeloze als krachtmens neerzetten en de niet protesterende werkers als willoze, niet nadenkende "handophoudende slaven" wiens enige levensdoel kennelijk het braaf consumeren van alles wat die ene procent ze te slikken geeft.
Leg me eens even uit waarin jij zoveel beter bent als Powned , je doet precies hetzelfde..
Op 24-10-2011 19:28:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach: Heel goed blog.

Terechte vraag: waarom sta ik er niet?

Wie gaat er mee? (Rdam)
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 24-10-2011 19:32:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
bjdejong: Gisteren was er een interview met Eva Jinek van de NOS.
Zij begreep de mensen van occupy wall street niet, die moesten gewoon maar gaan werken.
Twee verdieners die er voor kozen voor hun kinderen te zorgen, dus 1 niet werken vond ze SCHANDE!
Ze was voor kapitalisme, ja ROOFkapitalisme.
En de media zijn volgens haar niet links. Nee dat weet ik al jaren die zijn heel RECHTS net als de nep pvda.
Dan weten we dus ook meteen wat voor kille mensen de nos aanneemt en wat hun ware gezicht is.
De protesten worden al een jaar ontkent door onze media. 2 weken geleden zei de nos nog dat er op wall street hooguit 200 betogers waren, dat terwijl er 700 waren opgepakt.
De nos verzwijgt en liegt ons voor op alle fronten.

Nu iets anders van wie is de FED, degenen die de dollars bijdrukt?
De VS, Nee fout, zoek maar op.
Op 24-10-2011 19:36:12 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Eva Jinek komt er bij mij ook niet meer in. Dat ze naar WNL overstapte was al een teken aan de wand natuurlijk.
Op 24-10-2011 19:41:16 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
hoff:
De werkeloze als krachtmens neerzetten en de niet protesterende werkers als willoze, niet nadenkende "handophoudende slaven" wiens enige levensdoel kennelijk het braaf consumeren van alles wat die ene procent ze te slikken geeft.

Aparte interpretatie van het geschrevene. Dat staat er alleszins niet geschreven. Het verhaal dat jij er zelf van maakt hoef ik natuurlijk niet verder te verdedigen.
hoff:

Leg me eens even uit waarin jij zoveel beter bent als Powned , je doet precies hetzelfde..

Ja, 't is exact hetzelfde. Right. Net zoals de paus volgeling is van Allah. Los daarvan denk ik persoonlijk niet in termen van beter of slechter. Ik ben zelf Powned kijker. Ik ben zelfs Powned lid. Alles heeft zijn nut, zelfs al is het nut om duidelijk te maken dat iets ver over de schreef is. Betekent niet dat je het overal mee eens moet zijn.
United as one. Divided by zero.
Op 24-10-2011 19:41:19 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Ik ben zondag wel even langs geweest bij de beurs in A'Dam. But duty calls, ik moest vandaag weer aan het werk, net zoals de rest van de week. Mar ik draag het gedachtegoed een warm hart toe. Mij staat ook al lange tijd het water aan de lippen. Terwijl mijn (voormalige baas) de heer Peter Bakker van TNT afgelopen mei afscheid nam en even een jaarsalaris à € 900.000,- meekreeg + een bonusje van € 2.600.000,-
Zelf heb ik al 6 jaar geen cent meer gehad. Dus hoog tijd deze duivelse roversbende een halt toe te roepen.
Mijn kennis is een druppel, mijn onwetendheid een oceaan
Op 24-10-2011 19:57:03 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach: Zou ik er wel staan als het duidelijker was wat het alternatief is?
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 24-10-2011 19:59:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Meneer Glimlach:
Zou ik er wel staan als het duidelijker was wat het alternatief is?

Goeie vraag. Speelt zeker ook mee. .
Kan er op deze ruine nog wel gebouwd worden, of moet de grond eerst braak worden gelegd?
United as one. Divided by zero.
Op 24-10-2011 20:02:15 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
3.14po:
Meneer Glimlach:
Zou ik er wel staan als het duidelijker was wat het alternatief is?

Goeie vraag. Speelt zeker ook mee. .
Kan er op deze ruine nog wel gebouwd worden, of moet de grond eerst braak worden gelegd?

Hoe hierna verder, dat vraag ik me regelmatig af.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 24-10-2011 20:14:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Meneer Glimlach:

Hoe hierna verder, dat vraag ik me regelmatig af.

Ik weet het niet. Kan twee kanten op: positief en negatief. En wat dat inhoudt is ook erg onduidelijk. Van mij mag de stekker uit Europa. En liever vandaag dan morgen. Laat het dan maar klappen. Beter dat dan honderden miljarden erin pompen en de toekomst van bijna iedere burger van vele komende generaties te verzieken. Als dat is wat nodig is om terug wat menselijkheid en realiteitszin in de zaak te brengen, let it be so.
United as one. Divided by zero.
Op 24-10-2011 20:23:35 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
grappenmaker: Boven op hun uitkering wil ik die zogenaamde werklozen ook nog wel sponsoren. Roep maar een GIRO nummer in het leven en ik stort zolang ze maar willen knokken tegen dit economische Fascisme. Geen blad voor de mond. Misschien moeten zij het ook wel doen omdat de werkenden er te diep in zitten. Om met Powned te spreken: "Fist u vaak?"
7.83
Op 24-10-2011 20:35:31 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sint Joris: Weet je wat het probleem is; de meeste mensen hier in Nederland behoren dan weliswaar niet tot de 1% maar dan toch minstens tot de 5%. De gemiddelde Nederlander heeft het volgens mij behoorlijk 'goed' dus waarom protesteren tegen je eigen relatieve welvaart?.. En die 94% die écht crepeert die weet niet wat de bron is van zijn armoede, die is te druk met creperen.
It would have been better if Newton had contemplated how the apple got up there in the first place
Op 24-10-2011 20:41:45 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hoff:
3.14po:
hoff:
De werkeloze als krachtmens neerzetten en de niet protesterende werkers als willoze, niet nadenkende "handophoudende slaven" wiens enige levensdoel kennelijk het braaf consumeren van alles wat die ene procent ze te slikken geeft.

Aparte interpretatie van het geschrevene. Dat staat er alleszins niet geschreven. Het verhaal dat jij er zelf van maakt hoef ik natuurlijk niet verder te verdedigen.
hoff:

Leg me eens even uit waarin jij zoveel beter bent als Powned , je doet precies hetzelfde..

Ja, 't is exact hetzelfde. Right. Net zoals de paus volgeling is van Allah. Los daarvan denk ik persoonlijk niet in termen van beter of slechter. Ik ben zelf Powned kijker. Ik ben zelfs Powned lid. Alles heeft zijn nut, zelfs al is het nut om duidelijk te maken dat iets ver over de schreef is. Betekent niet dat je het overal mee eens moet zijn.

nee, 3po dat staat er wel. gedeeltelijk letterlijk zelfs.
Het gaat me al niet eens meer over hoe goed of fout de rest is, ik ben het niet eens oneens met veel van het geschrevene, maar de schrijver deelt de wereld net zo goed in zwart/wit in als bijvoorbeeld powned, alleen dat is satire, dit is een poging om de gutmensch uit te hangen.

(bericht gewijzigd op 10/24/2011 8:44:26 PM)
Op 24-10-2011 20:43:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
erwinalien: Niets meer als respect voor deze mensen. Van de banken hoef je denk
ik niets te verwachten. Het wordt pas echt menens als je als consument (en zijn we dat niet allemaal?) je bankrekening opzegt bij de desbetreffende bank en je geld ergens wegzet waar ze zich niet zo exorbitant verrijken. Hetzelfde geldt voor bedrijven met gigantische salarissen voor de top. Gewoon hun producten niet meer kopen.
Het volk heeft de macht, alleen weten we het niet.
Op 24-10-2011 20:44:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...: Laat de boel maar lekker klappen. Wat klapt er eigenlijk dan ? De schulden... Mooi toch. Alles is er dan nog steeds. De wegen, de fabrieken, de mijnen, de boerderijen. Wel belangrijk hoe we het daarna oppakken.

“De grootste fout sinds Socrates is het idee dat een gebrek aan helderheid de bron is van alle ellendes, niet het resultaat ervan.”
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 24-10-2011 20:50:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
hoff:

maar de schrijver deelt de wereld net zo goed in zwart/wit in als bijvoorbeeld powned, alleen dat is satire, dit is een poging om de gutmensch uit te hangen.

Het is te eenvoudig om Powned als satire weg te kaderen. De doelen van Powned zijn niet eenzijdig humoristisch. De bedoeling van Powned is om nieuws te brengen en nieuws te maken. Om te schokkeren als dat ergens kan. Dat hun totaal gebrek aan respect voor gevestigde elementen uitwerkt als satire, dat is vaak erg leuk, idd.

Wat is er precies zwart wit aan? Er staat duidelijk te lezen dat er inderdaad geprofiteerd wordt van het uitkeringsstelsel. Ook andere nuances zijn aardig aanwezig. Maar mogelijk mis ik er eentje die jij als hoofdmoot ziet om meteen de hele boel als op dezelfde hoop te gooien als de powned-heren? Die vergelijking, los van het ontbreken van gewenste nuances, vind ik zwaar overtrokken. En erg makkelijk te maken, want iedereen met een mening valt wel ergens op gebrek aan nuance te pakken als je woordjes gaat ontleden en je focussen op wat volgens jou ontbreekt. Te makkelijk. En naast het punt wat hier geprobeerd werd te maken.
United as one. Divided by zero.
Op 24-10-2011 20:53:17 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
erwinalien:
Niets meer als respect voor deze mensen. Van de banken hoef je denk
ik niets te verwachten. Het wordt pas echt menens als je als consument (en zijn we dat niet allemaal?) je bankrekening opzegt bij de desbetreffende bank en je geld ergens wegzet waar ze zich niet zo exorbitant verrijken. Hetzelfde geldt voor bedrijven met gigantische salarissen voor de top. Gewoon hun producten niet meer kopen.
Het volk heeft de macht, alleen weten we het niet.

Yep, they've got the guns, we've got the numbers.
Mijn kennis is een druppel, mijn onwetendheid een oceaan
Op 24-10-2011 20:54:43 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...: Er is gewoon een groot pyramide spel gespeelt en de laatste ronde is gekomen. Toch past waakzaamheid ons anders rennen de bad guys met de hoofdprijs weg.

"hoe lager op de piramide, hoe meer je het willoze zeggingsloze nummertje bent." Ik ben bang dat dit ook op gaat voor de hogere. Ze kunnen niet anders omdat ze niet meer 'out off the box' kunnen denken.

Op de een of andere manier moeten we de gewone man bereiken en Occupy is een kans.
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 24-10-2011 21:03:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo: Mooi geschreven diagnose.
En de titel vind ik ook top.
Waarde en Toekomst als tegenhangers van Geld en Korte-termijn.

Het probleem is duidelijk.
Nu nog een goeie oplossing zien te vinden.
Iemand een realistisch plan?
'Waarheid' is een niet-overdraagbare aandoening.
Op 24-10-2011 21:05:05 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
Veteo:
Mooi geschreven diagnose.
En de titel vind ik ook top.
Waarde en Toekomst als tegenhangers van Geld en Korte-termijn.

Het probleem is duidelijk.
Nu nog een goeie oplossing zien te vinden.
Iemand een realistisch plan?

Ik denk dat het zo moet (anders weet ik het ook niet):

1) Probeer zo min mogelijk afhankelijk te worden van externe factoren: wek zoveel mogelijk eigen energie op.

2) Koop wat je ook lokaal kunt kopen, lokaal. Bijv. groente bij een boer, ipv de supermarkt. Zonder tussenhandel.

3) Laat je stem horen waar dat kan. Op fora, op verjaardagen of op welke wijze dan ook. Geef een (hoorbaar) signaal af.

4) Verdiep je in alternatieven. Zelfvoorzienend wonen, permacultuur etc is een begin. Misschien zijn er nog talloze goede ideeën die nu te weinig worden toegepast. Het idee dat het anders moet is niet nieuw, de groep die het nu roept is alleen groter. Vind niet zelf het wiel uit als een ander dat misschien al gedaan heeft. Verbeter het bijvoorbeeld. Dat kan ook.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 24-10-2011 21:18:28 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach: En punt 5) Verspreid de ideeën die jij goed vindt en bijv via internet hebt gevonden. (Kijk eens op mijn website. Oke, lang niet perfect, maar wel een begin.)
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 24-10-2011 21:22:16 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
grappenmaker:
Tetzmol:
Ik ben zondag wel even langs geweest bij de beurs in A'Dam. But duty calls, ik moest vandaag weer aan het werk, net zoals de rest van de week. Mar ik draag het gedachtegoed een warm hart toe. Mij staat ook al lange tijd het water aan de lippen. Terwijl mijn (voormalige baas) de heer Peter Bakker van TNT afgelopen mei afscheid nam en even een jaarsalaris à € 900.000,- meekreeg + een bonusje van € 2.600.000,-
Zelf heb ik al 6 jaar geen cent meer gehad. Dus hoog tijd deze duivelse roversbende een halt toe te roepen.


Eigenlijk niet voorstelbaar deze bedragen. Voor geleverde prestaties!?. Ha Ha. Voor zo'n bedrag moet je wat mij betreft minimaal 100.000 mensen aan het werk hebben geholpen.

http://www.nujij.nl/economie/ex-tnt-topman-peter-bakker-graait-nog-even-na.13771472.lynkx#axzz1bjBHpMC0

Van Peter Bakker is bekend dat hij veel heeft bezuinigd op personeel maar....

bij de KPN kunnen ze er ook wat van,

http://www.mt.nl/155/17189/baas-boven-baas/ad-scheepbouwer-kpn.html

Sinds het uitbreken van de krediet crisis steeg KPN’s beurskoers bijvoorbeeld met 11 procent, terwijl de AEX met 37 procent daalde. En dat met een personeelskorps dat in 2 jaar tijd 10.000 man ­kleiner werd.

Hij laat een mooi bedrijf achter voor zijn opvolger. Het lot van die tienduizend is te verwaarlozen op zo'n mooi bedrijfsresultaat.

Proficiat.
7.83
Op 24-10-2011 21:26:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
erwinalien:
Meneer Glimlach:
En punt 5) Verspreid de ideeën die jij goed vindt en bijv via internet hebt gevonden. (Kijk eens op mijn website. Oke, lang niet perfect, maar wel een begin.)


Kan je je website even noemen?
Op 24-10-2011 21:34:19 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
erwinalien:
Meneer Glimlach:
En punt 5) Verspreid de ideeën die jij goed vindt en bijv via internet hebt gevonden. (Kijk eens op mijn website. Oke, lang niet perfect, maar wel een begin.)


Kan je je website even noemen?

Als je op zijn avatar klikt, krijg je alles over hem te zien.
No shit, Sherlock
Op 24-10-2011 21:39:00 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
3.14po:
moonwalker:
Ik zou daar wel staan als ik nog in Nederland zat.

Het was mij ontgaan dat je terug naar Marokko was. Heb je het verder wel naar je zin daar?


Yep, al 6 maanden nu. Tot nu toe heb ik het heel erg naar mijn zin ja. Een beetje te druk allemaal, omdat ik ook aan een eigen project werk naast mijn 42 urige werkweek. Maar ik mag niet klagen.

Bedankt voor het vragen.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 24-10-2011 23:03:30 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
moonwalker:

Yep, al 6 maanden nu. Tot nu toe heb ik het heel erg naar mijn zin ja. Een beetje te druk allemaal, omdat ik ook aan een eigen project werk naast mijn 42 urige werkweek. Maar ik mag niet klagen.

Bedankt voor het vragen.

Je maakt me erg nieuwsgierig. Wat doe je daar qua werk, en wat houdt dat eigen project ongeveer in?
United as one. Divided by zero.
Op 24-10-2011 23:17:27 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Mr. Glimlach slaat nagels met koppen: kleinschalig, zelfvoorzienend en duurzaam zijn de sleutelwoorden. Maar het moet eerst nog veel slechter worden voor het terug beter kan worden. We hebben het inderdaad nog te goed. Maar het beweegt wel al...
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 24-10-2011 23:25:12 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
3.14po:
moonwalker:
Ik zou daar wel staan als ik nog in Nederland zat.

Het was mij ontgaan dat je terug naar Marokko was. Heb je het verder wel naar je zin daar?

Jezus let eens op man!`
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 24-10-2011 23:30:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
CCRider:
3.14po:
moonwalker:
Ik zou daar wel staan als ik nog in Nederland zat.

Het was mij ontgaan dat je terug naar Marokko was. Heb je het verder wel naar je zin daar?

Jezus let eens op man!`

Moeilijk hoor, zoveel mogelijk volgen zonder alles te volgen.
United as one. Divided by zero.
Op 24-10-2011 23:35:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL: dubbel, hick up
(bericht gewijzigd op 10/24/2011 11:55:27 PM)
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 24-10-2011 23:53:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL: Mooi blog.



Van het kaliber Seriewoordenaar weer eens. (Net alhier gearriveerden: De Enchanter is ook degene achter http://www.seriewoordenaar.nl ... )

Dat je hier tijd voor hebt, ckers met deze nwe site ( ... want hij is ook de initiatiefnemer achter déze site)

Powned/Geenstijl lopen wel te mocken, maar ze waren wel een van weinige media díé er aandacht aan besteedden vorige week en de week daarvoor. Zeiknieuws is beter dan doodzwijgen.

Er zijn fouten gemaakt bij het bouwen van het "huis Europa", net zo goed als er fouten zijn gemaakt bij het uitbouwen van het kapitalisme (tot wat ik maar hyperkapitalisme noem).

Op zich is het niet zo erg dat je geld kan verdienen met gokken op het failliet van een bedrijf of land. Leuk is anders en je moet het maar willen, mais allez. Het absurde daaraan is, dat landen en bedrijven daardoor meer rente moeten betalen voor nieuw te maken schulden om hun bestaande schulden te kunnen betalen. En om het helemaal "af" te maken: de kredietwaardigheid van een land wordt bepaald door een bedrijf. Waanzinnig.

Maar... we hebben als leden van de samenleving allemaal boter op ons hoofd. Klokkenluiders uit 2002 over de zwakke financiële positie van Griekenland werden niet gehoord. Of werden niet gesnapt. Maar dát de 99% niet snapte waar die 1% destijds mee bezig was, was ook al geen reden om te protesteren.

De oplossing is even simpel als revolutionair: zelf je geld beheren en investeren. De naamloze (beursgenoteerde) bedrijven buitenspel zetten door je geld van de bank te halen en je pensioenfonds vaarwel te zeggen. Voor het individu is dit een schier onmogelijke job, maar over niet al te lange tijd zullen "onderlinge not for profit-clubs" dit oppakken. Of de boel moet eerder klappen. Mijn laatste woord is hier nog niet over gezegd ( http://www.werksparen.nl/ ).

Ik kampeer niet, ben af en toe in Den Haag en altijd online:
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?i=10063

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 24-10-2011 23:53:58 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
ChelloPortalNieuws:
Occupy Nederland komt met radiozender
24.10.2011 - 20:57
DEN HAAG (ANP) - De Nederlandse Occupy-beweging komt binnen een week met een eigen radiozender. Dat hebben woordvoerder van Occupy Den Haag maandag laten weten.
Voor de kust van Den Haag komt volgens hen dit weekeinde een oud zendschip te liggen. Hiervandaan gaan volgelingen van Occupy op zenderfrequentie 107FM speciale uitzendingen verzorgen voor andere volgelingen en geïnteresseerden. De bezitter van het schip zou een sympathisant van de beweging zijn, aldus een zegsman.


Ik kan nog geen link vinden.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 25-10-2011 0:15:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks : [Overigens is democratie een Griekse uitvinding]

de oude atheners zouden onze democratie geen democratie genoemd hebben

in tegendeel

in hun optiek was een gekozen vertegenwoordiging + lobby groepen ongeveer een misdaad
YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 25-10-2011 2:38:13 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks : ik sta in groningen

ik spreek voor mezelf nu dus niet namens de 'beweging'

ik vind dit een waardeloos artikel

het is irrelevant

we staan er voor iedereen

en dat heeft geen ene donder te maken met geneuzel in dit artikel
YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 25-10-2011 2:46:51 | Kudos: -2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nupeet: ....
Unity in the Heart of Diversity
Op 25-10-2011 6:33:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Om een kort verhaal lang te maken,niet telkens eromheen draaien.

Gewone mensen,arme mensen en rijke mensen.

Wie moeten de arme mensen helpen?
De rijken(14,5 miljarden) willen niet arm worden,
dat is menselijk.

UITEINDELIJK
Als puntje bij paaltje komt,moet de gewone man dokken.

Er is toch geen andere optie?
(bericht gewijzigd op 10/25/2011 8:20:10 AM)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 25-10-2011 8:19:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: De rijke man belooft 100 euro,alle schulden worden afgelost,
maar de beloofde 100 euro blijft wel in zijn zak liggen.
Alle schulden zijn afgelost en de armen kunnen weer geld lenen,
nee geen 100 euro ,daar kan je niet van leven ,maar 400 euro.

Wie zal dat betalen,Mergelgat , Zaksosie of Bonusniet.

Ja hoor ,dat mag je zelf raden.
Mmmmmoraal: De rijken blijven altijd rijker.Mmmmamon.

leve de lol ,pakken wat je pakken kan,mmmmmora!!!!

(bericht gewijzigd op 10/25/2011 9:02:14 AM)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 25-10-2011 8:44:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...:
nupeet:
....

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 25-10-2011 9:41:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Kopen,kopen en niet betalen,hebben hebben en nergens om malen.

Dat is menselijk.
Wie is er niet menselijk?
De mens-achtigen.....i.d.d,daarom wil niemand MENS zijn.

zoogdieren letterlijk en figuurlijk

UITZUIGERS.
(bericht gewijzigd op 10/25/2011 10:13:33 AM)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 25-10-2011 10:12:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
3.14po:
moonwalker:

Yep, al 6 maanden nu. Tot nu toe heb ik het heel erg naar mijn zin ja. Een beetje te druk allemaal, omdat ik ook aan een eigen project werk naast mijn 42 urige werkweek. Maar ik mag niet klagen.

Bedankt voor het vragen.

Je maakt me erg nieuwsgierig. Wat doe je daar qua werk, en wat houdt dat eigen project ongeveer in?


Ik werk bij Dell als Sales Engineer. Gewoon verkopen van laptops, desktops, printers enz via Chat dienst. Dus niet via telefoon gelukkig.

Mijn project gaat over een website maken, waarmee ik hopelijk wat geld ga verdienen. Het idee is ongeveer net als: bruiloft.nl, maar dan voor de Marokkaanse markt. (Websites zijn een booming business in Marokko op dit moment.) Dus het gaat vooral om reclame maken voor bedrijven die zich hebben gespecialisseerd in bruiloften.

En als het een beetje begint te lopen, dan mijn eigen bedrijfje. Ik heb genoeg ideëen voor meerdere websites, maar wil langzaam beginnen. Alles op zijn tijd.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 25-10-2011 11:54:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
armuth:
Kopen,kopen en niet betalen,hebben hebben en nergens om malen.

Dat is menselijk.
Wie is er niet menselijk?
De mens-achtigen.....i.d.d,daarom wil niemand MENS zijn.

zoogdieren letterlijk en figuurlijk

UITZUIGERS.


Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 25-10-2011 11:56:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
The Daleks :
ik sta in groningen

ik spreek voor mezelf nu dus niet namens de 'beweging'

ik vind dit een waardeloos artikel

het is irrelevant

we staan er voor iedereen

en dat heeft geen ene donder te maken met geneuzel in dit artikel


Wel grote woorden hoor: "waardeloos". Is bovenstaand artikel echt loos van waarde voor jou? Of bedoel je het óók onaardig? Nee toch hoop ik?

Sta je hier ergens?



Wel bijzonder overigens; beide artikelen over Occupy Grunn zijn afg dagen het best gelezen op de site van Omroep Groningen. Hier de printscreen met bewijs:



RR

EDIT:
Oy, De Enchanter: petje af man, de plaatjes resizen (bijna) als vanzelf

Ehm De Daleks, als jullie live gaan streamen, drop us a note (PMmetje of zo) komen jullie d'r bij:
http://www.postcrisis.org/OccupyNederland/
(bericht gewijzigd op 10/25/2011 3:38:45 PM)
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 25-10-2011 15:28:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Einstone: Vandaag is het gehakdag van 17 Eurolanden op de Brusselse kermis !

Een van de agendapunten is wel, dat de banken gezamelijk mee moeten betalen aan de ontstane Euro tekorten (miljarden)
Anderszijds zullen dan weer de banken gesteund moeten worden om
hun dekkingsgraad op orde te houden.
RaRa; Wie betaalt het gelach ?
De domste boer,heeft toch de grootste aardappelen.
Op 26-10-2011 10:32:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks : nee ik sta niet op de foto daar ...tenminste ...dat denk ik

ik stoor me in dit artikel aan dit soort zinnetjes

Niet dat het allemaal werkelozen zijn,


totaal irrelevant
YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 26-10-2011 11:02:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
The Daleks :
nee ik sta niet op de foto daar ...tenminste ...dat denk ik

ik stoor me in dit artikel aan dit soort zinnetjes

Niet dat het allemaal werkelozen zijn,


totaal irrelevant

Dat is niet irrelevant. Ik weet niet welk nieuws jij kijkt, maar als ik internationaal rondzap dan krijg ik te vaak te horen dat het om waardeloze werkelozen gaat. In Nederland haalde ik het voorbeeld van Powned aan, die net zoals Fox lekker de perceptie willen kleuren en de betogers als nutteloze anti-kapitalistische luierikken wil neerzetten. Dat wordt zelden zo hard gezegd, maar de strekking komt er wel op neer. Terwijl veel mensen werkloos zijn net door het systeem. Ondertussen gaat men voorbij aan de reden(en) waarom iedereen daar staat, en aan het feit dat het (zoals jij je aan stoort) lang niet allemaal werkelozen zijn. Volgens mij dus totaal niet relevant om daar een stuk over te schrijven. Onder andere daarover, want het gaat niet alleen over de stem van werklozen.

Daarnaast, als je't zo irrelevant vindt: schrijf dan zelf een relevant stuk. Haalt, als het echt relevant is, misschien nog meer uit dan daar te staan sympathiseren of hier je onvrede uiten. De pen is nog steeds het scherpste wapen. Be my guest. Please do.
United as one. Divided by zero.
Op 26-10-2011 11:14:57 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks : kerel vannacht zijn we door corpsballen bekogeld met eieren
tuurlijk zijn we allemaal uitschot in de ogen van idioten

daar kopen we niks voor

stel we zouden allemaal stinkende hippies zijn

wat heeft dat precies te maken met de boodschap?
Moet er een soort verantwoording afgelegd worden ofzo?
Wij staan daar voor jou !

YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 26-10-2011 11:24:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
The Daleks :
kerel vannacht zijn we door corpsballen bekogeld met eieren
tuurlijk zijn we allemaal uitschot in de ogen van idioten
daar kopen we niks voor
stel we zouden allemaal stinkende hippies zijn
wat heeft dat precies te maken met de boodschap?
Moet er een soort verantwoording afgelegd worden ofzo?

Heb jij het stuk eigenlijk wel gelezen, of blijf je steken op enkele zinnetjes om zo de rest te negeren? Het heeft niets te maken met verantwoording afleggen. Dit stuk is geschreven om duidelijk te maken dat het lang niet alleen werkelozen zijn die sympathie voelen voor de acties, zoals wel degelijk wordt beweerd. Als jij de focus daar op gaat leggen, dan speel je in de kaart van zij die wel beweren dat het zo is. Foute focus, volgens mij. Temeer omdat dit stuk kwam als tegenreactie op al die beweringen over 'nutteloze anti-kapitalisten' die komen kamperen in hun vrije tijd.

En ja: als je aan iedereen (de regerende elite in zijn breedheid) vraagt om verantwoording, dan ben je uiteindelijk zelf ook verantwoording schuldig, ja. Het werkt twee kanten op. Nu misschien nog niet helemaal, omdat nog dualistisch pro tegen anti is, maar eenmaal de anti het voor het zeggen heeft, laat ons hopen, dan gelden dezelfde regels van transparantie. Anders houden we gedonder.

The Daleks :

Wij staan daar voor jou !

O? Ik geloof niet zo in het altruisme der mensen. Iedereen staat daar voor zichzelf en de eigen toekomst. Los daarvan: ik heb niet gevraagd dat jij daar voor mij staat, noch wil ik dat jij daar voor mij staat. Kan ik namelijk prima zelf, moest ik het willen. Dus ga dat 'voor mij' niet als argument gebruiken, want het is er geen. Pas als ik gevraagd zou hebben daar voor mij te staan kun je je eigen vrije keuze als argument gebruiken. Laat ons het bij de feiten houden en de emoties er een beetje buiten laten. 't Is zo al genoeg aan 't escaleren. En los daarvan horen burgers achter elkaar te staan, ipv te vitten over 'storende zinnetjes'.
United as one. Divided by zero.
Op 26-10-2011 11:42:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
The Daleks :
wat heeft dat precies te maken met de boodschap?

Wil je mij een groot plezier doen en 'de boodschap' eens in jouw woorden vertellen? Ik heb al heel veel diverse boodschappen langs horen komen en ben best benieuwd naar jouw insteek.
United as one. Divided by zero.
Op 26-10-2011 11:45:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks :
Dit stuk is geschreven om duidelijk te maken dat het lang niet alleen werkelozen zijn die sympathie voelen voor de acties, zoals wel degelijk wordt beweerd.


waarmee je impliceert dat werkenlozen geen nette mensen zouden zijn

daar wringt de schoen
YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 26-10-2011 11:46:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks :
3.14po:
The Daleks :
wat heeft dat precies te maken met de boodschap?

Wil je mij een groot plezier doen en 'de boodschap' eens in jouw woorden vertellen? Ik heb al heel veel diverse boodschappen langs horen komen en ben best benieuwd naar jouw insteek.

ja maar vandaag niet
de nachten zijn koud en ik geloof dat ik inmiddels een stevige griep te pakken heb van dat zitten op de koude grond .
En de hele tijd maar uitleggen waarom...
Dat is ongeveer wat je de hele tijd doet
En sorry ik sta er ook voor jou of je dat nu leuk vind of niet .
Ik wil dat jij een goede toekomst hebt met je eventuele kinderen .
Ik acht het onacceptabel dat jij bestolen wordt .
Ik eis niks van jou ; ik sta er slechts voor jou .
En voor mijn stad/familie/vrienden etc.
Voor mezelf; ik kan me wel wat leukers bedenken dan daar te staan blauwbekken . In de kroeg is het warm en stroomt de drank rijkelijk.
En ik heb een warme vriendin waar ik tegenaan kan kruipen.
Wat wel leuk is is dat we discussies voeren over politiek maar ook dat kan ik ook in een warme omgeving

YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 26-10-2011 11:57:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
The Daleks :
Dit stuk is geschreven om duidelijk te maken dat het lang niet alleen werkelozen zijn die sympathie voelen voor de acties, zoals wel degelijk wordt beweerd.


waarmee je impliceert dat werkenlozen geen nette mensen zouden zijn

daar wringt de schoen

Kijk dan maar eens goed wiens voet er in die schoen staat. Hoezo insinueer ik daarmee dat werkelozen geen nette mensen zijn? Dat denk ik niet, bedoel ik niet en heb ik nergens geschreven. Dat haal jij er uit. Ik vraag me af waarom dit zo dicht komt voor je? Dat je dingen gaat lezen en interpreteren die er in de verste verte niet staan, en op basis daarvan de rest maar van tafel veegt. Met die insteek zal de occupybewegeging (waar jij er dus eentje van bent) niet zo ver komen, want zout op slakken zeggen is een redelijk bekende tactiek van de oude garde. Blijft aan de oppervlakte krabbelen als het woord 'werkeloze' al voor zo'n reacties zorgt, en de rest van de inhoud gewoon genegeerd wordt...

Ik ga het toch vragen: ben je toevallig zelf werkeloos op dit moment? En nee, daar zit geen oordeel in, ik wil gewoon begrijpen waarom je zo reageert. Of ben je gewoon boos op die corpsballen van vannacht en moet iemand het nu ontgelden?
(Waarmee ik wil zeggen dat: als men onderling al verdeeld is en over zoiets marginaals elkaar in de haren vliegt, wat stelt de toekomst waarvoor je opkomt dan voor?)
United as one. Divided by zero.
Op 26-10-2011 11:58:54 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks : ik ben moe en grieperig

tuurlijk is het zo verdeeld

dat is de zwakte maar ook de kracht
ik heb gewoon een probleem met het impliceren dat ...
ach
de eerste dagen trokken we ook daklozen aan
sommigen vonden dat slechte PR - dat is het natuurlijk ook
maar het gaat ook om hen
ik zei ; als we die mensen weg sturen waar staan we dan nog voor?

Ik ben zelf werkzaam in de cultuursector
Nachtbraken is derhalve voor mij vrij normaal.

En ja baal van die corpsballen ; niet zozeer van hen maar hoe makkelijk een paar ettertjes de sfeer kunnen verzieken

Ik wil eigelijk in bed blijven vandaag maar ik zal weer heen moeten om die reden'

Ik wil niet dat mensen zich laten intimideren

YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 26-10-2011 12:18:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
The Daleks :

En sorry ik sta er ook voor jou of je dat nu leuk vind of niet .
Ik wil dat jij een goede toekomst hebt met je eventuele kinderen .

Altruisme is puur eigenbelang. Laat ons niet doen alsof je daar blind voor bent. Of wel? Je staat daar voor jezelf en jouw groter goed. Dat ik onderdeel ben van jouw groter goed, omdat ik een inwonende burger ben, kan ik nog begrijpen, maar je staat daar niet voor mij. Maak dat er niet van, want dat voelt voor mij érg fout. Alsof je mij niet als vol aanziet en ik zelf niet kan beslissen.
Sowieso: altruisme als insteek kun je je jezelf wel wijsmaken, maar ik bekijk de menselijke psyche toch ietsje anders. Moesten hersenen echte zulke vormen van empathie kunnen vertonen, dan stond er een evolutionaire rits op onze kop zodat we ons brein van tijd tot tijd met een ander konden ruilen of delen. Zolang dat niet zo is moeten we het doen met associaties, projecties, aannames en meer van zulks. Tenzij we graag illusies geloven...

Mensen die vanalles uit mijn naam en toekomst beweren te doen, en niet eens luisteren naar wat ik te zeggen heb (zelfs snel er tegen zijn omdat ik 'storende' zinnen gebruik) lijken me teveel op de politici van nu. 't Is allemaal zo eigengereid en voor het eigen belang. Sorry. Het is geen gedrag dat vertrouwen in de toekomst schenkt. Integendeel. 't Is eerder een signaal dat de versplintering behoorlijk groot is, en er geen gedeelde grote boodschap is.
Er zitten er zoveel met elk hun eigen kleine boodschap, en elk beweren ze dat ze er voor de anderen en de gedeelde boodschap staan. 't Wordt tijd voor meer duidelijkheid over de bewegingsdoelen. Met gerichte acties en punten, want anders is het wachten tot de pleinen worden schoongeveegd en het speelkwartier voorbij is. Wat mij betreft is dat geen optie. Dat zou van dit alles een losse flodder maken. Eentje die de macht van de zittenden onderstreept en nog meer ankert. De protesteerders zijn broodnodig. Daar, en op het waarom hoort de focus.
United as one. Divided by zero.
Op 26-10-2011 12:23:41 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
The Daleks :

En ja baal van die corpsballen ; niet zozeer van hen maar hoe makkelijk een paar ettertjes de sfeer kunnen verzieken

De politici van morgen...
United as one. Divided by zero.
Op 26-10-2011 12:25:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Geld kan niet verdwijnen,
al stuur je de duurste raket naar de maan,
geld blijft op de aarde.
Maar wie heeft het geld en ''houdt het vast''.
Dat is de vraag.
Daarom moet de gewone man harder werken voor minder geld.
Dat is het hele eieren eten,
pleur maar wat in de pan en maakt er wat van zegt die gast.
En die '' aspirant Hotel Gast'' lacht lekker in zijn vuistje.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
(bericht gewijzigd op 10/26/2011 12:38:41 PM)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 26-10-2011 12:34:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: @The Daleks: Net gelezen, er komt een tegenbetoging/protest. Mooie illustratie om aan te geven hoe verdeeld de 99% in Nederland is, en hoezeer de nadruk wordt gelegd op het al dan niet hebben van werk: http://www.powned.tv/overpowned/blog/2011/10/foccupy_het_museumplein.html
United as one. Divided by zero.
Op 26-10-2011 12:46:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks :
3.14po:
@The Daleks: Net gelezen, er komt een tegenbetoging/protest. Mooie illustratie om aan te geven hoe verdeeld de 99% in Nederland is, en hoezeer de nadruk wordt gelegd op het al dan niet hebben van werk: http://www.powned.tv/overpowned/blog/2011/10/foccupy_het_museumplein.html

Ik weet hoe koud het snachts is
die lui hebben geen ballen

maar ja
dat zijn dus de luitjes die agressief reageren

Maar goed - dat is amsterdam en ik zit in Grunn

mochten ze hier daadwerkelijk gaan fokupien ga ik er vrolijk bij zitten -
Wij laten iedereen toe dus kom maar op
laat maar zien dat kapitalisme
vertel je verhaal maar
ik ben een en al oor.

YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 26-10-2011 12:52:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks :
3.14po:
The Daleks :

En ja baal van die corpsballen ; niet zozeer van hen maar hoe makkelijk een paar ettertjes de sfeer kunnen verzieken

De politici van morgen...

helaas
YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 26-10-2011 12:53:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks : Tripo

eigenbelang is een boeiende filosofische discussie

maar ik zie mezelf daar niet als egoist staan

hoezeer ik weet dat er genoeg mensen zijn die kicken het hele gebeuren
zo is de mens nu eenmaal
elke revolutie heeft dat soort mensen (nodig)

YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 26-10-2011 12:56:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
The Daleks :

maar ik zie mezelf daar niet als egoist staan

Ik jou ook niet.
United as one. Divided by zero.
Op 26-10-2011 12:59:29 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: Het is schuldcreatie.

Op dit moment wordt er een potje gemaakt van 1000.000.000.000.
Op het moment dat EU landen akkoord gaan met dit potje, wordt dit getal ingetikt. Ja, ingetikt en "landen staan garant voor dat bedrag", betekend niets anders dat iedereen die werkt en dus echt geld verdient, dit bedrag moet gaan terug betalen met rente.

Van deze crisis worden mensen dus gewoon rijk. Super rijk. Ongelovelijk rijk, ab-normaal rijk!

Voor de gene die denken dat dit allemaal maar erhm.. 'per ongelu', 'niet voorzien', etc is, think again.

Voor deze mensen, die deze crisis in gang hebben gezet, ergens in 2001, waarbij deze zichtbaar werd in 2008, lachen zich nu de tering.

Het is van a-z gedirigeerd, door zeer slimme mensen, die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en heel graag willen..
dat u het systeem niet kent en weet hoe het werkt.

Punt is, enige die weten hoe en wat er in omloop is, in de wereld als het gaat om het geldsysteem, internationaal gezien, dat zijn de banken.

Op het moment dat een land of persoon een schuld aan gaat, dan is het toch echt het simpele principe van getallen intypen. 30 jaar geleden was het principe, drukpers aanzetten.

veel mensen vinden dit 'eng', zo simpel kan het niet wezen, wat bla bla.

Maar dat is het wel.

Het alleenrecht van banken geld te drukken is simpelweg de oorzaak van deze hele crisis en dient hun afgenomen te worden, op net zo harde manier als zij dat ZICHZELF hebben toegeeigend.

Niemand die hier aan wilt beginnen. Het is namelijk bekend, dat zeker mensen met politieke invloed, die dit beginnen te roepen, eerst een waarschuwing krijgen en als ze niet luisteren, dan krijg je simpelweg (vroeger) een kogel, tegenwoordig zijn er al heel veel andere mehodes deze mensen het zwijgen op te leggen.

Uiteindelijk is dit systeem dus met geweld opgedrongen en wordt met geweld in stand gehouden.

Dit gaat alleen opgelost worden als alle 99% van de mensen opstaan. Daarvoor moet er eerst het probleem bekend zijn.

Op 26-10-2011 12:59:39 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: Ik ben kapitalist.
Daar ben ik gewoon eerlijk in.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 26-10-2011 13:05:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks :
armuth:
Ik ben kapitalist.
Daar ben ik gewoon eerlijk in.

een kapitalist is toch geen voorstander van andersmans geld vergokken en dan de rekening bij die persoon wiens geld vergokt is neer te leggen?

YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 26-10-2011 13:16:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
armuth:
Ik ben kapitalist.
Daar ben ik gewoon eerlijk in.

Op zich is dat niet eens verkeerd. Veel geld willen is niet fout, maar als geld geen vaste waarde heeft en kunstmatig groeit (in beide richtingen) waardoor je nepwaarde en grote sociale afhankelijkheden creëert, dan zit er toch wel iets goed fout. Schaf rentes af en er verandert al een hele hoop. Misschien dat schulden dan eens bijgesteld en afbetaald kunnen worden, ipv eenzijdig groeien.
United as one. Divided by zero.
Op 26-10-2011 13:16:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Daleks : jan en piet wonen samen in een huis

jan werkt de hele dag en piet heeft een erfenisje

samen hebben ze vaak de grootste lol.

het geld van jan en piet ligt netjes in de kluis.
Op een dag gaat piet met het geld van jan naar het casino en verliest daar mee. Maar dan is piet nog niet klaar;
ach"ik kan wel betalen hoor; mijn vriend jan heeft genoeg"

en weer verliest piet

vervolgens presenteert ie jan de rekening

Als dat kapitalisme is dan zou ik me toch even achter de oren gaan krabben

YVI PRAINBIY IVASO V3 IKRNOVL
Op 26-10-2011 13:20:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: Iemand heeft de moeite genomen een iets ouder in het engels geschreven stukje te vertalen naar het Nederlands

http://www.vrijspreker.nl/wp/2011/10/mondiaal-machtsnetwerk-147-bedrijven/

Laat het nu net zo zijn dat de meeste van deze bedrijven echt in de problemen zitten door onkundig bestuur, belachelijk risicovolle beleggingen en roof door de top. Wij gaan dit alles betalen en onze politici steunen deze roof.

Op 26-10-2011 14:36:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
artikel:

Wanneer we Nederlandse televisie-items over de Occupy-protesten zien, dan worden de protesteerders zelden ernstig genomen. Schaamteloos worden burgers weggezet en gebrandmerkt als malloten, profiteurs, luieriken, Tokkies of mentaal gestoorden. Omdat ze een baard of sik hebben, gele of geen tanden, aparte kleren, dreadlocks, een ander accent of gewoon net uit hun vochtige tentbed komen: er is altijd snel iets gevonden om van een man of vrouw een Gekke Henkie te maken.


Vermoedelijk heeft het meer te maken met het feit dat die mensen de tijd hebben om daar dag en nacht te gaan liggen. Dat is denk ik een veel grotere indicator van het feit dat ze geen baan hebben en er ook niet aktief naar op zoek zijn, dan de kleur van hun tanden of het feit dat ze dreadlocks hebben. Alhoewel, met dreadlocks neem ik je ook niet aan in hoor.

Die hele beweging is sowieso een farce. Ik bedoel, wie stoort zich aan die wildcampeerders? De mensen waartegen ze demonstreren niet hoor. Die liggen er geen uur langer wakker van. Alleen de direct omwonenden, brave burgers die tegen dat tentenkamp aan moeten kijken. En straks de rotzooi op moeten ruimen, dat zijn de enigen die er effect van voelen.
I might just be saying that to get you mad...
Op 26-10-2011 14:46:40 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
almythe: Het decadente internationale maar individualistische kapitalisme... is geen succes. Niets eraan is intelligent, of mooi, of rechtvaardig, of effectief - en het heeft niet het beloofde effect. Kortom, wij hebben er een hekel aan en beginnen het te verachten. Maar de vraag wat er dan voor in de plaats moet komen, brengt ons volkomen van ons stuk. - John Maynard Keynes

de participerende economie
http://www.newformulation.org/4Dhondt.htm

Veel alternatieven voor kapitalisme kom je niet tegen....

Werknemerskapitalisme: www.pauldebeer.nl/documenten/.../Kapitalisme%20-%20Trouw.doc

Natuurlijk kapitalisme: http://nl.odemagazine.com/doc/0031/natuurlijk-kapitalisme

Maar behalve die 1% "bad guys" is de rest van ons wel toe aan eerlijk delen en elkaar het licht in de ogen gunnen?
Op 26-10-2011 15:20:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Mensen nemen nu het kapitalisme - het summum van de vrije markt - op de korrel. Maar ho wacht eens even, heeft onze EUSSR dan wel zo'n vrije markt? Volgens mij is de EU en met NL op kop, nog altijd het schoolvoorbeeld van een links socialistisch gedrocht.

http://rt.com/news/eu-ussr-parallels/

Onze markt is alles behalve vrij! De EU stikt in z'n eigen, door de overheid opgelegde, regels. Het schoolvoorbeeld van een planeconomie. Bijna niets wordt nog aan de vrije markt over gelaten. Jah, inderdaad, staatsbedrijven worden geprivatiseerd... Maar dan moeten ze wel exact opereren volgens de door de overheid nauw opgezette regelbrij. Schijnvrije markt dus.

Er is maar 1 verschil tussen de huidige EU en Soviet Unie, en dat is dat je bij de EU een aanvraag moet doen voor het lidmaatschaap, terwijl de Soviet Unie andere staten dwong zich bij hun aan te sluiten.
(bericht gewijzigd op 10/26/2011 4:56:55 PM)
I might just be saying that to get you mad...
Op 26-10-2011 16:51:21 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nupeet: @Och kom... David Icke heeft het in het filmpje over echte verandering.
Unity in the Heart of Diversity
Op 26-10-2011 18:14:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Marsepars:
Och kom...:
nupeet:
....

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.


Eén Ring om allen te regeren, Eén Ring om hen te vinden,
Eén Ring die hen brengen zal en in duisternis binden,
In Mordor, waar de schimmen zijn.
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-10-2011 5:04:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Marsepars: http://www.nu.nl/politiek/2651981/europees-akkoord-aanpak-schuldencrisis.html

'Een van de onderdelen is de kwijtschelding van de helft van de Griekse schulden door de bankensector.'

Ik heb net besloten dat ik ook Grieks bloed heb...
Mars gaat vanmiddag even met de bank bellen.
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-10-2011 5:52:10 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Mooie prent van Collignon:

No shit, Sherlock
Op 28-10-2011 16:05:45 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
hugo:
Mr. Glimlach slaat nagels met koppen: kleinschalig, zelfvoorzienend en duurzaam zijn de sleutelwoorden. Maar het moet eerst nog veel slechter worden voor het terug beter kan worden. We hebben het inderdaad nog te goed. Maar het beweegt wel al...

Ben blij dat het kwartje ook hier begint te vallen.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 30-10-2011 12:06:29 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Marsepars:
Meneer Glimlach:
hugo:
Mr. Glimlach slaat nagels met koppen: kleinschalig, zelfvoorzienend en duurzaam zijn de sleutelwoorden. Maar het moet eerst nog veel slechter worden voor het terug beter kan worden. We hebben het inderdaad nog te goed. Maar het beweegt wel al...

Ben blij dat het kwartje ook hier begint te vallen.

De intentie is goed.
Weet alleen niet of het gaat aanslaan.
Probeer maar eens Slotervaart in een moestuin te krijgen.

Maar ik ben het wel eens met je visie.
Cannot kill the Battery!!!
Op 30-10-2011 12:13:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL: Het occupygebeuren, ik sympathiseer ermee en doe er ook wat voor. Maar hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. (Voor mensen ónder 45 jaar that is.)



Ben benieuwd hoe jullie erover denken.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 19-11-2011 14:07:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
M-a-r-k:
NewDayNL:
Het occupygebeuren, ik sympathiseer ermee en doe er ook wat voor. Maar hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. (Voor mensen ónder 45 jaar that is.)



Ben benieuwd hoe jullie erover denken.

RR


oneens. Het systeem moet eerlijker en geld moet verdwijnen. Strijden voor die vrijheid mag wmb dubbel worden beloond...

cheers!
Op 19-11-2011 14:21:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
NewDayNL:
Het occupygebeuren, ik sympathiseer ermee en doe er ook wat voor. Maar hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. (Voor mensen ónder 45 jaar that is.)



Ben benieuwd hoe jullie erover denken.

RR

Oneens. Uitkeringsgerechtigden hebben een uitkering omdat ze daar recht op hebben (vandaar het woord). Willen we een wereld waarin geldt: "Uitkering? Dan mag je niet demonstreren! Je mag een mening hebben, als je die maar niet verkondigt!" ? Ik wil zo'n wereld in elk geval niet.
Op 19-11-2011 14:53:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit:
Emie :
NewDayNL:
Het occupygebeuren, ik sympathiseer ermee en doe er ook wat voor. Maar hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. (Voor mensen ónder 45 jaar that is.)



Ben benieuwd hoe jullie erover denken.

RR

Oneens. Uitkeringsgerechtigden hebben een uitkering omdat ze daar recht op hebben (vandaar het woord). Willen we een wereld waarin geldt: "Uitkering? Dan mag je niet demonstreren! Je mag een mening hebben, als je die maar niet verkondigt!" ? Ik wil zo'n wereld in elk geval niet.

De volgende stap is dat werkende die volgens deze partij een mening hebben waar zij het niet mee eens zijn op hun loon gekort kunnen worden?
Als een hamer uw enige stuk gereedschap is lijkt alles op een spijker.
Op 19-11-2011 19:30:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Marsepars:
NewDayNL:
Het occupygebeuren, ik sympathiseer ermee en doe er ook wat voor. Maar hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. (Voor mensen ónder 45 jaar that is.)



Ben benieuwd hoe jullie erover denken.

RR

Dan gaan we de politici maar lekker 24 uur per dag werken.
Wie zoveel verdient, werkt ook maar voor het geld dat wij met z'n allen op moeten hoesten.
Gelijke monniken, gelijke kappen.

En geen wachtgeldregeling meer.
Je gaat maar werken voor je vreten. Zeker als je van de VVD komt!
Cannot kill the Battery!!!
Op 19-11-2011 19:39:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit:
Marsepars:
NewDayNL:
Het occupygebeuren, ik sympathiseer ermee en doe er ook wat voor. Maar hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. (Voor mensen ónder 45 jaar that is.)



Ben benieuwd hoe jullie erover denken.

RR

Dan gaan we de politici maar lekker 24 uur per dag werken.
Wie zoveel verdient, werkt ook maar voor het geld dat wij met z'n allen op moeten hoesten.
Gelijke monniken, gelijke kappen.

En geen wachtgeldregeling meer.
Je gaat maar werken voor je vreten. Zeker als je van de VVD komt!

De partij laat hier zijn ware gezicht zien. Nog gesteund door de landelijke fractie ook dus gaan ze er voor.
Als een hamer uw enige stuk gereedschap is lijkt alles op een spijker.
Op 19-11-2011 19:43:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL: Emie, Dicit, M-a-r-k en Marsepars, jullie hebben mij overtuigd. Ik ben het niet eens met dit VVD-standpunt.

Zo makkelijk kan het gaan

Wel één dingetje Mars, de vergoedingen voor gemeenteraadsleden in 150K+-gemeenten en (zeker) Tweede Kamerleden zijn idd riant te noemen, maar ze moeten ook wel werken hoor.

Niet met d'n blote knuisten, het blijft papier- en lulwerk, maar je zou die dossiers moeten opvreten.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 20-11-2011 18:10:04 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach: Wat betreft het VVD-ballonnetje:

Uitkeringen zijn bedoeld voor wie niet kan werken of voor wie tijdelijk geen werk heeft, maar daar wel naar op zoek is.

Ik vind het weliswaar hoogst suggestief dat er gedaan wordt alsof de Occupyers enkel uit uitkeringstrekkers bestaan die niet willen (maar wel kunnen) werken, maar snap ergens wel de basis van deze gedachte.

Om het systeem in stand te houden (en dus geld te kunnen geven aan wie niet kan werken of wie tijdelijk geen werk heeft) moet misbruik worden bestreden. De gedachte dat iemand die de hele dag (en nacht?) in de kou kan staan protesteren ook kan werken is helemaal niet zo gek.

Er wordt echter voorbijgegaan aan de vraag of deze mensen niet OOK bezig zijn met het zoeken van werk of dat ze misschien (een deeltijd) baan hebben.

Een onderbuikreactie dus, maar niet helemaal zonder grond,
als je het mij vraagt.

De VVD zou zich echter weleens mogen verdiepen in het VRIJHEIDsideaal dat de Occupyers hebben. We zijn slaaf van het systeem. Vrijheid bestaat enkel binnen strakke grenzen. Leg de macht weer bij de mensen zelf.

De echte liberaal mag nu opstaan.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 20-11-2011 18:53:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL: Onderstaand bericht insturen als "nieuws" wilde ik niet; dit om al het Occupynieuws niet al te veel over GW te versnipperen. Vandaar m'n keuze voor het voornaamste blog over het protestfenomeen van 2011.

NL Occupy'er Ronald Jan Heijn, idd o.a. van Oibibio, over het verval van het neo-kapitalisme, transformatie en Occupy, vandaag in Trouw:

http://www.wereldopdrift.nl/de-demonstrant-is-voorbode-van-een-nieuw-tijdperk/

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 02-01-2012 12:55:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit:
NewDayNL:
Onderstaand bericht insturen als "nieuws" wilde ik niet; dit om al het Occupynieuws niet al te veel over GW te versnipperen. Vandaar m'n keuze voor het voornaamste blog over het protestfenomeen van 2011.

NL Occupy'er Ronald Jan Heijn, idd o.a. van Oibibio, over het verval van het neo-kapitalisme, transformatie en Occupy, vandaag in Trouw:

http://www.wereldopdrift.nl/de-demonstrant-is-voorbode-van-een-nieuw-tijdperk/

RR

Dank NewDayNL.
Dit soort berichten moet steeds onder de aandacht gebracht worden.
Als een hamer uw enige stuk gereedschap is lijkt alles op een spijker.
Op 02-01-2012 13:10:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Dicit:
NewDayNL:
Onderstaand bericht insturen als "nieuws" wilde ik niet; dit om al het Occupynieuws niet al te veel over GW te versnipperen. Vandaar m'n keuze voor het voornaamste blog over het protestfenomeen van 2011.

NL Occupy'er Ronald Jan Heijn, idd o.a. van Oibibio, over het verval van het neo-kapitalisme, transformatie en Occupy, vandaag in Trouw:

http://www.wereldopdrift.nl/de-demonstrant-is-voorbode-van-een-nieuw-tijdperk/

RR

Dank NewDayNL.
Dit soort berichten moet steeds onder de aandacht gebracht worden.

Geen dank, maar dank ook DeEchte, want die had al betreffend bericht als nieuws ingezonden. Mijn schuld, ik ben de laatste dagen niet zo scherp. Drank en zo énnnn... ben zo nu & dan en hier & daar bezig met mijn opinieverhaal voor GW.

Maar goed, ook met dank aan Psixty4 voor zijn attentie, hier DeEchte's nieuws en d'andere regeerders:
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?i=10671

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 02-01-2012 13:53:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit:
NewDayNL:
Dicit:
NewDayNL:
Onderstaand bericht insturen als "nieuws" wilde ik niet; dit om al het Occupynieuws niet al te veel over GW te versnipperen. Vandaar m'n keuze voor het voornaamste blog over het protestfenomeen van 2011.

NL Occupy'er Ronald Jan Heijn, idd o.a. van Oibibio, over het verval van het neo-kapitalisme, transformatie en Occupy, vandaag in Trouw:

http://www.wereldopdrift.nl/de-demonstrant-is-voorbode-van-een-nieuw-tijdperk/

RR

Dank NewDayNL.
Dit soort berichten moet steeds onder de aandacht gebracht worden.

Geen dank, maar dank ook DeEchte, want die had al betreffend bericht als nieuws ingezonden. Mijn schuld, ik ben de laatste dagen niet zo scherp. Drank en zo énnnn... ben zo nu & dan en hier & daar bezig met mijn opinieverhaal voor GW.

Maar goed, ook met dank aan Psixty4 voor zijn attentie, hier DeEchte's nieuws en d'andere regeerders:
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?i=10671

RR

Zal ik de link daar bij zetten?
Als een hamer uw enige stuk gereedschap is lijkt alles op een spijker.
Op 02-01-2012 13:56:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2013Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden