Voor sommigen zijn de piramides van Gizeh niet meer dan een stapeltje stenen met een raadseltje, voor anderen is het bijna een religie. De één beweert dit en de ander dat. Zo komen we er nooit uit. Er moet meer gegraven worden naar onbekende artefacten. Er moet meer gemeten worden, want meten is weten. Kortom, er is meer onderzoek nodig, maar onderzoek kost geld en wie zal dat betalen?

Het Gizeh plateau met daarop de piramides en de sfinx is een hele interessante locatie. Het ligt vlakbij de miljoenen stad Cairo met goede hotels en een internationale luchthaven, dus van over heel de wereld goed bereikbaar. Bovendien is het klimaat in Egypte ook oké, het is er bijna altijd mooi weer. Er is een redelijke infrastructuur voor toeristen, maar dat kan natuurlijk altijd verbeterd worden. Er zouden investeerders gevonden moeten worden, die willen investeren in de Gizeh locatie. Of dat nou investeerders zijn uit Zuid-Amerika of Rusland of China of waar dan ook vandaan, dat maakt niet uit; als er maar geld op tafel komt.

De Gizeh locatie is uitermate geschikt voor een auto- en motorracecircuit. Leg een racecircuit aan bij de piramides en ga auto- en motorraces organiseren, racefans betalen graag vette entree om hun favoriete coureurs te zien racen en de winst gaat dan naar piramide-onderzoek. Bijkomend voordeel is dat het ook nog eens veel  publiciteit oplevert. Dat zorgt weer voor extra toeristen naar Egypte en de piramides en dat brengt nog meer geld in het laatje voor nog meer onderzoek. Kassa!

Het ontwerp van het voorgestelde circuit gaat tussen de twee grote piramides door, er is een tunnel en er kan een 'acht' gereden worden. Er wordt dus geracet in de vorm van een Lemniscaat. Stel je voor; een auto of motorrace beginnend in de avondschemer en eindigend in het donker, eerst nog met de ondergaande zon en daarna onder spectaculaire verlichting met op de achtergrond de piramides en de sfinx. Het mooiste decor ter wereld. Super!

Op dit moment liggen de piramides en de sfinx daar maar een beetje stof te vergaren, er gebeurt niet veel, er mag niet veel en dat is eigenlijk best wel zonde. Tijd voor een beetje actie dus, want dat gedoe met die Hawass en z'n vriendjes die het daar alleen voor het zeggen hebben moet nu maar eens afgelopen zijn.

Ga mee voor een SNELLE RONDE over de Gizeh Raceway:



Op een race circuit hebben de bochten en de rechte stukken meestal namen en/of nummers.
 
We beginnen onze ronde aan het begin van het rechte stuk van 'START-FINISH', rechts van ons is de pit-lane met de garage-area, daar waar de race auto's en motoren tijdens de wedstrijden geservicet worden (nieuwe banden, benzine tanken enz.). We gaan over de start-finish streep richting de eerste bocht.

Turn 1, de eerste bocht, het is de bocht 'QUEENS', vernoemd naar de drie koninginnenpiramides die daar liggen. Het is een snelle knik naar rechts waar bijna niet voor geremd hoeft te worden. Maar direct na deze bocht moet er wel geremd worden en heel hard ook.

We naderen nu turn 2 ofwel de bocht 'MENKAURE', een overhaakse naar rechts, het is bijna een U-bocht. Een geweldig uitrempunt, hier kan je als racer heel goed je tegenstander inhalen.

Na Menkaure komt 'SAHARA' een snel stuk dat iets flauw naar links afbuigt, er kan hier volgas gereden worden, de snelheden lopen hier hoog op tot er weer geremd moet worden voor turn 3.

Turn 3, 'KHAFRE', een 90-gradenbocht naar rechts en ook weer zo'n heel mooi inhaalpunt. Daarna is het weer gas geven en doorschakelen.

Gas geven en doorschakelen, zo het rechte stuk 'ISIS' op. Isis gaat licht omhoog om, als we over de tunnel zijn, over te gaan in 'OSIRIS'.
Osiris gaat weer licht naar beneden en heel flauw naar rechts, er worden hier ongelooflijke snelheden gehaald.

Totdat we bij turn 4 aankomen. 'SPHINX'. Deze bocht is niet één bocht maar een links-rechts-links combinatie. In de racewereld wordt zoiets een chicane genoemd. De snelheid ligt hier laag en dat komt goed uit voor de fotografen en cameramensen, hier kunnen geweldig coole plaatjes geschoten worden en hele mooie filmbeelden gemaakt worden met de sfinx op de achtergrond.

Als we Sphinx verlaten komen we op het kortste rechte stuk van het circuit: 'CAIRO'. De naam van dit gedeelte is een ode aan de stad die het mogelijk maakt om hier bij de piramides te racen.

Na Cairo komt de eerste echte bocht naar links, turn 5, het is de bocht 'PHOENIX'. Even een beetje bijremmen en dan hard insturen. Phoenix is niet alleen naar links, maar is ook nog eens heel erg link, het is een scherpe doordraaier richting Hawass (letterlijk en figuurlijk).

'HAWASS' een recht stuk dat niet echt een recht stuk is, er zit een beetje een valse rechts-links knik in. Net als in het echte leven is Hawass een beetje gemeen. Door de dames en heren coureurs wordt dit gedeelte van het circuit ook wel 'de kronkel van Hawass' genoemd.

We komen nu bij 'KHUFU' ofwel turn 6. Khufu is net als Khafre een 90-gradenbocht alleen deze is naar links. Ook weer zo'n mooi inhaal- en uitrempunt.

We gaan verder op 'RA'. Heel veel gas geven en snel doorschakelen, het loopt hier iets naar beneden richting de tunnel. Uit de tunnel zijn we bijna aan het einde van onze snelle ronde.

Turn 7 'CLEOPATRA'. Zoals de naam al doet vermoeden is dit de mooiste bocht van de hele race-track. Een supersnelle knik naar rechts die volgas genomen kan worden. Hierbij draaien we het rechte stuk van 'start-finish' op en zodra we over de lijn zijn zit onze 'Hot Lap' over de Gizeh Raceway er weer op.

Dan volgt nu, voor de mensen die na het lezen van dit stukje met het 'racevirus' besmet zijn geraakt, nog een waarschuwing:


Marsepars: Mooi stuk psixty4!

Hulde!!!
Wel een vraagje: Waarom geen 'busstop-chicane?
En vraag 2: Worden er ook 24-uurs races gehouden?
Cannot kill the Battery!!!
Op 10-11-2011 8:40:09 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Radiation: Lekker blog! Zo lust ik er wel nog...

Heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik een F1 gek ben. Grenswetenschappelijk Formule 1, een nieuw begrip.
(bericht gewijzigd op 11/10/2011 8:43:20 AM)
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 10-11-2011 8:42:08 | Kudos: 4 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Radiation:
Lekker blog! Zo lust ik er wel nog...

Jazeker. Eerste blog van een gastschrijver. Hopelijk zullen velen zijn voorbeeld volgen.
United as one. Divided by zero.
Op 10-11-2011 8:43:05 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Marsepars:
Mooi stuk psixty4!

Hulde!!!
Wel een vraagje: Waarom geen 'busstop-chicane?
En vraag 2: Worden er ook 24-uurs races gehouden?

- Geen busstop chicane omdat ze die op een ander circuit (in België al hebben

- Misschien kan er zelfs een 100uren race georganiseerd worden; woensdagmiddag 12uur van start en dan zondagmiddag om 16uur de finish.
It's all a figment of imagination!
Op 10-11-2011 8:47:41 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
M-a-r-k: misschien een zespuntige ster als circuit? kun je meteen zien hoe laat het is...
Op 10-11-2011 8:50:18 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Radiation:
Lekker blog! Zo lust ik er wel nog...

Heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik een F1 gek ben. Grenswetenschappelijk Formule 1, een nieuw begrip.

Formule 1 = Grenswetenschap
Het is technisch gezien de top van wat momenteel haalbaar is.
It's all a figment of imagination!
Op 10-11-2011 8:50:24 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
psixty4:
Marsepars:
Mooi stuk psixty4!

Hulde!!!
Wel een vraagje: Waarom geen 'busstop-chicane?
En vraag 2: Worden er ook 24-uurs races gehouden?

- Geen busstop chicane omdat ze die op een ander circuit (in België al hebben

Die hebben ze al zo vaak verbouwd, dat je nauwelijks van een Busstop kan spreken...

Maar leuk ontwerp.
En beter dan een Tilke-Mickey-Mouse-baan.
Mijn complimenten!
Ook voor het blog.
Is weer eens wat anders.
Cannot kill the Battery!!!
Op 10-11-2011 8:53:13 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Radiation:
psixty4:

Formule 1 = Grenswetenschap
Het is technisch gezien de top van wat momenteel haalbaar is.


Blogwaardig.
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 10-11-2011 8:54:23 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Is it electrickery?
Op 10-11-2011 10:33:42 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL: Hè?!!! W-T-F???

GAST!

Waar the neuck haal je de tijd vandaan?!

En deez' dan

Psixty4's masterpiece:
'HAWASS' een recht stuk dat niet echt een recht stuk is, er zit een beetje een valse rechts-links knik in

HILARISCH

Blogwaardig idd, maar sowieso een waanzinnig plan. Even de hulp van een andere GW'er inroepen:

Hey Moonwalker, is dit een beetje te lezen?
http://tinyurl.com/FundraisingGizeh

Zo ja, dan de url met een fijn mailtje naar de Egyptische ambassade hiero, in Den Haag. Misschien dat de redaxtie dat dan kan doen. "Kijk es wat er uit onze community is gekomen..."

Knap, knapperdeknap.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 10-11-2011 10:37:26 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Haha, die Arabische tekst gaat van rechts naar links hè, dwars door de ads en de rechterkolom heen
Niet dat ik het anders wél had kunnen lezen...
Is it electrickery?
Op 10-11-2011 10:44:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Emie :
... Niet dat ik het anders wél had kunnen lezen...
Joh! (hahaha), maar goed, selecteer de blogtekst, dan zal je zien dat de vaste delen niet worden meegeselecteerd. Copy/paste in een worddoc en haal het Nederlands er dan uit (grrrrrumble).

Als het te lezen is volgens Moonwalker, dan wil ik dat wel doen. Is het niet te lezen, dan gewoon naar het Engels.

http://tinyurl.com/F1undraisingGizeh

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 10-11-2011 10:52:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hypaspist: Brrrr moet er toch niet aan denken.

'De winst gaat dan naar piramide-onderzoek' is dan wel weer schattig.
Op 10-11-2011 11:14:24 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vailixi: Toetankamon stuk mis ik nog...

VIP plaatsen komen zeker op de grote piramide
Niemand buiten onszelf kan over ons innerlijk heersen. Wanneer we dit weten worden we vrij.
Op 10-11-2011 12:03:55 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Gruwelijk. Lawaai, kilometers asfalt en uitlaatgassen passen niet in het decor.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 10-11-2011 13:08:33 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit: Geweldig blog.
'HAWASS' een recht stuk dat niet echt een recht stuk is, er zit een beetje een valse rechts-links knik in

Een lange rechte weg met bochten. Moet kunnen.
Bij elk circuit zit een vijver. Dat kan bij de Cleopatra bocht gevuld met ezelinnenmelk. Of dat kan met die warmte is de vraag.
Nooit te oud om nog meer te leren.
Op 10-11-2011 14:04:15 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Dicit:
Geweldig blog.
'HAWASS' een recht stuk dat niet echt een recht stuk is, er zit een beetje een valse rechts-links knik in

Een lange rechte weg met bochten. Moet kunnen.
Bij elk circuit zit een vijver. Dat kan bij de Cleopatra bocht gevuld met ezelinnenmelk. Of dat kan met die warmte is de vraag.

Kunnen, wel.
Of het wijs is...?
Cannot kill the Battery!!!
Op 10-11-2011 14:38:36 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
hugo:
Gruwelijk. Lawaai, kilometers asfalt en uitlaatgassen passen niet in het decor.


Zou mooi zijn als er enkel geracet zal mogen worden met voertuigen die aangedreven worden doormiddel van een alternatieve, milieuvriendelijke aandrijving. Misschien een uitdaging voor de auto-industrie, technische universiteiten en/of een enkele 'vermogende' creatieveling (zoals zo'n gast van Virgin).

Een Solarrally misschien? Zon genoeg daar in Gizah...
Zonnecellen schijnen ook steeds efficiënter te worden…

>>> http://www.nu.nl/wetenschap/2638292/efficientere-zonnecel-in-zicht.html

Leuk blog...
Ik ben ook gek... :P
Op 10-11-2011 15:54:41 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit:
hugo:
Gruwelijk. Lawaai, kilometers asfalt en uitlaatgassen passen niet in het decor.

Heb je wel eens een kamelenrace van dichtbij meegemaakt.
Past wel in het decor maar gaat niet in alle stilte.
Nooit te oud om nog meer te leren.
Op 10-11-2011 16:04:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Hoe zouden ze gaan voorkomen dat er te veel zand in de gevoelige machinerie terechtkomt?
No shit, Sherlock
Op 10-11-2011 16:12:55 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo: Mooi bedacht Psixty4. Top.

Alleen, een Phoenixbocht kan natuurlijk niet, dat moet kaarsrecht vooruit zijn.
You don't know what you've got until it's gone...
Op 10-11-2011 17:27:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit: En dan wandelen langs het rechte stuk.

(bericht gewijzigd op 11/10/2011 6:05:27 PM)
Nooit te oud om nog meer te leren.
Op 10-11-2011 17:39:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kwast: Wie dit idee voor heeft gesteld, weet niet waar hij/zij mee bezig is en heeft ook geen flauw idee waar de piramides voor dienen. Volgens mij heeft dit een nieuwswaarde van 0,0000001% en een I.Q. van amper 10%.
Dit zal waarschijnlijk de laatste keer zijn dat ik op deze site nog reageer, dit is het meest bezopen idee dat er maar bestaat.
Op 10-11-2011 18:50:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit:
kwast:
Wie dit idee voor heeft gesteld, weet niet waar hij/zij mee bezig is en heeft ook geen flauw idee waar de piramides voor dienen. Volgens mij heeft dit een nieuwswaarde van 0,0000001% en een I.Q. van amper 10%.
Dit zal waarschijnlijk de laatste keer zijn dat ik op deze site nog reageer, dit is het meest bezopen idee dat er maar bestaat.

Dit heeft niets met IQ te maken maar met EQ.
Als je de grap hier niet van ziet is dat alleen maar jammer voor jou.
Het is niet alles serieus hier. Daar moet je wel even doorheen kijken.
Blijf gewoon lekker reageren op onderwerpen waar je wel wat mee hebt en laat die onderwerpen waar je boos om zou kunnen worden voor wat het is. Je bent hier al vanaf 2009 dus je kan mij niet wijsmaken dat je GW niet doorhebt.
Nooit te oud om nog meer te leren.
Op 10-11-2011 19:10:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
kwast:
Wie dit idee voor heeft gesteld, weet niet waar hij/zij mee bezig is en heeft ook geen flauw idee waar de piramides voor dienen. Volgens mij heeft dit een nieuwswaarde van 0,0000001% en een I.Q. van amper 10%.
Dit zal waarschijnlijk de laatste keer zijn dat ik op deze site nog reageer, dit is het meest bezopen idee dat er maar bestaat.

Weet jij waar piramides voor dienen dan?
Daar ben ik dan weer erg benieuwd naar.
De experts wekken namelijk niet de indruk dat ze het weten.
You don't know what you've got until it's gone...
Op 10-11-2011 19:15:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
kwast:
Wie dit idee voor heeft gesteld, weet niet waar hij/zij mee bezig is en heeft ook geen flauw idee waar de piramides voor dienen. Volgens mij heeft dit een nieuwswaarde van 0,0000001% en een I.Q. van amper 10%.
Dit zal waarschijnlijk de laatste keer zijn dat ik op deze site nog reageer, dit is het meest bezopen idee dat er maar bestaat.

Lastig hè, humor...
Is it electrickery?
Op 10-11-2011 20:39:31 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
kwast:
Wie dit idee voor heeft gesteld, weet niet waar hij/zij mee bezig is en heeft ook geen flauw idee waar de piramides voor dienen

Dat ze door de farao's gebruikt werden als graf dat is bekend, of ze daar oorspronkelijk voor dienden dat weet niemand, want niemand weet met zekerheid wie die dingen gebouwd heeft.

kwast:
Volgens mij heeft dit een nieuwswaarde van 0,0000001%

Daarom staat het ook bij de blogs en niet bij de nieuwsitems

kwast:
en een I.Q. van amper 10%.

Wist niet dat I/Q. in procenten uitgedrukt werd.

kwast:
Dit zal waarschijnlijk de laatste keer zijn dat ik op deze site nog reageer, dit is het meest bezopen idee dat er maar bestaat.

Je hoeft niet kwaad weg te gaan van deze site, je kan ook gewoon niet meer onder dit blog reageren.
It's all a figment of imagination!
Op 10-11-2011 22:11:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Pieter:
Hoe zouden ze gaan voorkomen dat er te veel zand in de gevoelige machinerie terechtkomt?

No problem, grasrandje langs de baan. In Qatar en Bahrain liggen ook circuits midden in de woestijn, zelfs ons eigen Circuit Park Zandvoort ligt in de zandduinen.
It's all a figment of imagination!
Op 10-11-2011 22:16:45 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
hugo:
Gruwelijk. Lawaai, kilometers asfalt en uitlaatgassen passen niet in het decor.

Effe gepikt van wiki:

"De stad telt zo'n 8 miljoen inwoners. Het officieuze inwoneraantal van Caïro ligt echter nog veel hoger, mede door het hoge aantal illegale immigranten in de stad. De hele metropolitane regio van Caïro is met zo'n 18 miljoen inwoners de grootste stad van Afrika en het Midden-Oosten en één van de grootste steden ter wereld. De stad is een van de meest vervuilde steden ter wereld en kent een enorme verkeerschaos."

Die Egyptenaren rijden allemaal met ouwe stinkdiesels zonder roetfilter, ik denk dat een paar schone race-auto's er dan niet zo toe doen.


It's all a figment of imagination!
Op 10-11-2011 22:28:32 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4: Voor ieder die het wel kan waarderen, thanx.


It's all a figment of imagination!
Op 10-11-2011 22:33:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit:
psixty4:

Voor ieder die het wel kan waarderen, thanx.



Jij bedankt voor je mooie blog. Volgens mij gaat de rode winnen.
(bericht gewijzigd op 11/10/2011 10:42:14 PM)
Nooit te oud om nog meer te leren.
Op 10-11-2011 22:40:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
psixty4:

Voor ieder die het wel kan waarderen, thanx.



Hoe zou je dat niet kunnen waarderen? Mooi uitgewerkt verhaal
Wat is eigenlijk een 'busstop'?
No shit, Sherlock
Op 10-11-2011 22:50:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit: Pieter: eerste plaatje linksboven


(bericht gewijzigd op 11/10/2011 11:01:04 PM)
Nvdr: Reactie aangepast ivm linklengte.
Nooit te oud om nog meer te leren.
Op 10-11-2011 22:59:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Pieter:
psixty4:

Voor ieder die het wel kan waarderen, thanx.



Hoe zou je dat niet kunnen waarderen? Mooi uitgewerkt verhaal
Wat is eigenlijk een 'busstop'?

het circuit van Spa-Francorchamps(B) is niet ontworpen als circuit, maar ontstaan. Ooit, tientallen jaren geleden was dat circuit veel groter en een straten circuit. Er werd dan op tijdelijk afgezette openbare wegen geraced. beetje bij beetje en door de jaren heen is het kleiner en permanenter geworden. De mooiste bocht ter wereld "Au Rouge" ligt daar ook en was tot voor zo'n 10/15 jaar geleden, buiten de raceweekenden om, nog gewoon openbare weg.
En de busstop wordt zo genoemd omdat daar vroeger op die plek een bushalte was.
It's all a figment of imagination!
Op 10-11-2011 23:01:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
psixty4:
Pieter:
psixty4:

Voor ieder die het wel kan waarderen, thanx.



Hoe zou je dat niet kunnen waarderen? Mooi uitgewerkt verhaal
Wat is eigenlijk een 'busstop'?

het circuit van Spa-Francorchamps(B) is niet ontworpen als circuit, maar ontstaan. Ooit, tientallen jaren geleden was dat circuit veel groter en een straten circuit. Er werd dan op tijdelijk afgezette openbare wegen geraced. beetje bij beetje en door de jaren heen is het kleiner en permanenter geworden. De mooiste bocht ter wereld "Au Rouge" ligt daar ook en was tot voor zo'n 10/15 jaar geleden, buiten de raceweekenden om, nog gewoon openbare weg.
En de busstop wordt zo genoemd omdat daar vroeger op die plek een bushalte was.

O ja, ik ben daar vroeger een keer overheen gereden, op weg naar een of andere vakantiebestemming in de Ardennen.
Heet die bocht Eau Rouge of Au Rouge? En waarom heet die bocht dan 'rood water'?
No shit, Sherlock
Op 10-11-2011 23:06:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit:
Pieter:
psixty4:
Pieter:
psixty4:

Voor ieder die het wel kan waarderen, thanx.



Hoe zou je dat niet kunnen waarderen? Mooi uitgewerkt verhaal
Wat is eigenlijk een 'busstop'?

het circuit van Spa-Francorchamps(B) is niet ontworpen als circuit, maar ontstaan. Ooit, tientallen jaren geleden was dat circuit veel groter en een straten circuit. Er werd dan op tijdelijk afgezette openbare wegen geraced. beetje bij beetje en door de jaren heen is het kleiner en permanenter geworden. De mooiste bocht ter wereld "Au Rouge" ligt daar ook en was tot voor zo'n 10/15 jaar geleden, buiten de raceweekenden om, nog gewoon openbare weg.
En de busstop wordt zo genoemd omdat daar vroeger op die plek een bushalte was.

O ja, ik ben daar vroeger een keer overheen gereden, op weg naar een of andere vakantiebestemming in de Ardennen.
Heet die bocht Eau Rouge of Au Rouge? En waarom heet die bocht dan 'rood water'?

Op het laagste punt onder deze bocht stroomt een beek genaamd "rood water"
Nooit te oud om nog meer te leren.
Op 10-11-2011 23:12:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Dicit:
Pieter:
psixty4:
Pieter:
psixty4:

Voor ieder die het wel kan waarderen, thanx.



Hoe zou je dat niet kunnen waarderen? Mooi uitgewerkt verhaal
Wat is eigenlijk een 'busstop'?

het circuit van Spa-Francorchamps(B) is niet ontworpen als circuit, maar ontstaan. Ooit, tientallen jaren geleden was dat circuit veel groter en een straten circuit. Er werd dan op tijdelijk afgezette openbare wegen geraced. beetje bij beetje en door de jaren heen is het kleiner en permanenter geworden. De mooiste bocht ter wereld "Au Rouge" ligt daar ook en was tot voor zo'n 10/15 jaar geleden, buiten de raceweekenden om, nog gewoon openbare weg.
En de busstop wordt zo genoemd omdat daar vroeger op die plek een bushalte was.

O ja, ik ben daar vroeger een keer overheen gereden, op weg naar een of andere vakantiebestemming in de Ardennen.
Heet die bocht Eau Rouge of Au Rouge? En waarom heet die bocht dan 'rood water'?

Op het laagste punt onder deze bocht stroomt een beek genaamd "rood water"

Tjonge. Rood water. En dan is het maar een kleine stap naar Rode Zee en we zitten weer on topic in Egypte
No shit, Sherlock
Op 10-11-2011 23:14:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Pieter:

Heet die bocht Eau Rouge of Au Rouge? En waarom heet die bocht dan 'rood water'?

Eau Rouge, u heeft gelijk
Rood water heeft iets te maken met de kleur van het water van het beekje wat er onder door stroomt.

Onder in de foto


(bericht gewijzigd op 11/10/2011 11:16:59 PM)
It's all a figment of imagination!
Op 10-11-2011 23:16:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
hugo:
Gruwelijk. Lawaai, kilometers asfalt en uitlaatgassen passen niet in het decor.

ff snel dan

Het is mijn sport ook niet. De meerderheid (van de heren dan) komt er bijna... ach, laat maar ook.

Als je nou zoiets, daar, voor een fijn doel, mét show off's wat betreft moderne technieken, the works, kunt organiseren. Ook nog es in een land dat z'n Lentewonden likt, man, waar hebben we het dan nog over?

And besides: veel innovaties uit de auto-industrie komen uit de F1.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 10-11-2011 23:22:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fortunatus: Leuk verhaal, maar ik heb niks met auto's, laat staan F1. Ik zie liever een mooie jeu de boules baan langs die pyramiden prijken. Of achtbaan ofzo.
Op 11-11-2011 10:09:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Fortunatus:
Leuk verhaal, maar ik heb niks met auto's, laat staan F1. Ik zie liever een mooie jeu de boules baan langs die pyramiden prijken. Of achtbaan ofzo.

Of Jean-Michel Jarre.

United as one. Divided by zero.
Op 11-11-2011 10:43:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fortunatus:
3.14po:
Fortunatus:
Leuk verhaal, maar ik heb niks met auto's, laat staan F1. Ik zie liever een mooie jeu de boules baan langs die pyramiden prijken. Of achtbaan ofzo.

Of Jean-Michel Jarre.



Wat een show! De pyramiden nog video mappen en het was compleet!

Op 11-11-2011 10:51:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
kwast:
Wie dit idee voor heeft gesteld, weet niet waar hij/zij mee bezig is en heeft ook geen flauw idee waar de piramides voor dienen. Volgens mij heeft dit een nieuwswaarde van 0,0000001% en een I.Q. van amper 10%.
Dit zal waarschijnlijk de laatste keer zijn dat ik op deze site nog reageer, dit is het meest bezopen idee dat er maar bestaat.

Het is juist een uitstekend idee!
Het piramide-complex is niets meer dan een zooi stenen die strategisch zijn neergelegd door één of andere ouwe architect die zichzelf belangrijker voordeed dan ie was.
En hoe belangrijk die hopen steen zelf zijn is ook maar net hoe interessant je het zelf maakt.

Als je niet tevreden bent met de wijze waar een blog wordt geschreven, kan je dat ook op een volwassen manier uitleggen.
Of je schrijft er zelf één.
Niemand houdt je tegen.

Maar ik heb begrepen dat het voor jou niet meer hoeft.
Tot ziens, dan maar!
Cannot kill the Battery!!!
Op 11-11-2011 11:01:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
NewDayNL:

And besides: veel innovaties uit de auto-industrie komen uit de F1.

RR

Zoals?

Edit: Niet agressief bedoelt.
Laat ik zelf een paar voorbeelden geven, waarom ik denk dat het niet zo is.
Men neme een Opel Astra.
Sequentiële versnellingsbak met flippers op het stuur? Nee.
Onafhankelijke wielophanging met push rods? Nee.
Toepassen van koolstofvezel voor het overgrote deel van het chassis? Nee.
Vleugels voor extra neerwaartse kracht? Nee.
Vlakke bodemplaat met diffusor? Nee.

Een hoop dingen die uit de F1 worden enkel gebruikt voor peperdure exoten die enkel de happy few kunnen betalen.
Innovaties in de Formule 1 worden ook niet op duurzaamheid gebouwd.
Ze zijn er om races te winnen.
Het mag wat kosten en het moet zo licht mogelijk.
Daar hebben wij als consumenten geen flikker aan.
(bericht gewijzigd op 11/11/2011 11:09:39 AM)
Cannot kill the Battery!!!
Op 11-11-2011 11:02:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: Slecht idee, circuit bouwen. Hol die driehoeken uit en maak er een parkeergarage van, of maak er studentenhuisvesting van.

Een anders de boel in zijn geheel asvalteren en een mooi skatepark van maken, ramps staan er al.
Op 11-11-2011 12:04:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Pietje Puk:
Slecht idee, circuit bouwen. Hol die driehoeken uit en maak er een parkeergarage van, of maak er studentenhuisvesting van.

Een anders de boel in zijn geheel asvalteren en een mooi skatepark van maken, ramps staan er al.

Zoveel praktische ideeën, zo weinig toestemming...
Cannot kill the Battery!!!
Op 11-11-2011 12:07:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Marsepars:
NewDayNL:

And besides: veel innovaties uit de auto-industrie komen uit de F1.

RR

Zoals?

Edit: Niet agressief bedoelt.
Laat ik zelf een paar voorbeelden geven, waarom ik denk dat het niet zo is.
Men neme een Opel Astra.
Sequentiële versnellingsbak met flippers op het stuur? Nee.
Onafhankelijke wielophanging met push rods? Nee.
Toepassen van koolstofvezel voor het overgrote deel van het chassis? Nee.
Vleugels voor extra neerwaartse kracht? Nee.
Vlakke bodemplaat met diffusor? Nee.

Een hoop dingen die uit de F1 worden enkel gebruikt voor peperdure exoten die enkel de happy few kunnen betalen.
Innovaties in de Formule 1 worden ook niet op duurzaamheid gebouwd.
Ze zijn er om races te winnen.
Het mag wat kosten en het moet zo licht mogelijk.
Daar hebben wij als consumenten geen flikker aan.


Was ik weer, no offence taken.

Ik doelde met innovaties meer op efficiëntere motoren; soepeler lopend. Een optimale verhouding energie staat tot brandstofsoort en verbrandingproces, -locatie en -techniek. Hoop gelul, maar zeggen dat het groen en duurzaam is, is ook weer zowat.

Desalniettemin: we leven nou eenmaal in een fossiele brandstoffen-wereld. Dan kan je het maar beter zo efficient mogelijk doen. Hail to super competitive big money sports. Mijn markt is het niet, maar de markt is er.

En verder, ja weetikveel. Je hoort dat toch altijd?

Hieronder volgt een wat zwaarder verhaal nav eerdere reacties, maar hier een lijssie op de eerste plek na de zoektocht "F1 innovations"
http://www.motorsportsetc.com/info/f1_innov.htm

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 11-11-2011 22:55:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL: Ollah,

Kwast is wel erg stellig. Verder wel wat meer reacties "dat zoiets niet passend zou zijn" en meer uit die hoek. Wat stelligheid ertegen aan dan:

Bullshit

Want wie zijn wij om daarover te oordelen? Ik vind het een goed idee, omdat ik kansen ermee zie in deze f*cking materialistische kutwereld voor die stakkers daar.
Is de blog-/Googlevertaling een beetje te lezen, dan mail ik het zo naar de ambassade. Laat hen maar oordelen.

En zij die alsnog morele of spirituele bezwaren zien...

Gelieve je te bedenken of je zelf verantwoordederder plannen zou kunnen/willen bedenken die verder strekken dan het eigen belang.

De tijd van azijnpissen is voorbij. Elk plan voor een groter doel, hoe ludecrous ook - en ik zeg zeker niet dat dit er zo een is - moet worden omarmd.

De wet van de grote getallen: hoe meer je van iets hebt, hoe groter de kans op afwijkingen, op iets bijzonders.
Daarnaast stimuleer je anderen; uitmondend - heel ver - in een samenleving waar creatief/innovatief denken&doen net zo gewoon is als vreten, zuipen en neuken.

De oude (westerse) manier van leven houdt op te bestaan. Van een waggelend T Fordje tot en met Formule1 als archetype van het slot. De meest verfijnde fossiltech en breder getrokken: hyperkapitalisme. Oftewel: supergeld alleen maar om het supergeld.
Aangezien we er niet op moeten (willen) rekenen door iets van B/buitenaf te worden gered, kunnen we maar beter zulke populaire springplanken gebruiken naar de nieuwe tijd.

Dus kom maar, maar ook met jullie Nieuwe Tijd-routekaarten. Daarvoor zit ik hier, daarvoor zitten velen hier.

Ik ben benieuwd.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 11-11-2011 23:10:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
NewDayNL:

Was ik weer, no offence taken.

Ik doelde met innovaties meer op efficiëntere motoren; soepeler lopend. Een optimale verhouding energie staat tot brandstofsoort en verbrandingproces, -locatie en -techniek. Hoop gelul, maar zeggen dat het groen en duurzaam is, is ook weer zowat.

Desalniettemin: we leven nou eenmaal in een fossiele brandstoffen-wereld. Dan kan je het maar beter zo efficient mogelijk doen. Hail to super competitive big money sports. Mijn markt is het niet, maar de markt is er.

En verder, ja weetikveel. Je hoort dat toch altijd?

Hieronder volgt een wat zwaarder verhaal nav eerdere reacties, maar hier een lijssie op de eerste plek na de zoektocht "F1 innovations"
http://www.motorsportsetc.com/info/f1_innov.htm

RR

Interessante site! Dank voor de link.

Sommige dingen worden wel uit de F1 overgenomen, maar dan is het vaak toch voor de topmodellen bedoelt.
Zaken als ABS en ESP zaten eerst voornamelijk op de S-Klasse en 7-serie (om even een voorbeeld te geven), voordat het in normale productiemodellen terecht kwam.
En die dikke karren kosten dan 100k+.
Beetje boel voor een modaal inkomen...

De meeste verbrandingsmotoren zijn teruggeschroefd naar zo'n 60% van hun kunnen.
Want je wilt niet dat die motor binnen twee weken in de soep draait.
Duurzaamheid testen de fabrikanten vooral binnenshuis.
Dan bedoel ik niet via de motorsport waar ze ook eventueel aan deelnemen.

Veel zuinige motoren zijn toch echt diesels.
En die doen echt niet onder voor de benzinemotoren, tegenwoordig.
Cannot kill the Battery!!!
Op 11-11-2011 23:12:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Marsepars:
NewDayNL:

And besides: veel innovaties uit de auto-industrie komen uit de F1.

RR

Zoals?
. . . . .

Thanx 2 the both of U.
Ik zat al langer te denken om over dit onderwerp iets grenswetenschappelijks neer te zetten . . . . .
zal er eens wat dieper in duiken

volgend blog???

It's all a figment of imagination!
Op 12-11-2011 0:32:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
psixty4:
Marsepars:
NewDayNL:

And besides: veel innovaties uit de auto-industrie komen uit de F1.

RR

Zoals?
. . . . .

Thanx 2 the both of U.
Ik zat al langer te denken om over dit onderwerp iets grenswetenschappelijks neer te zetten . . . . .
zal er eens wat dieper in duiken

volgend blog???


Ja graag! Dat schrijven gaat je best goed af. Dat jij helemaal into mortorsport bent was al bekend. Marsepars weet er ook wat van.

Zelf zou ik niet weten wat er grenswetenschappelijks aan is - behalve dan die verdachte sterfgevallen van figuren die superzuinige motoren zouden hebben ontwikkeld - maar gaat gerust uw gang! Iets dat populair is bij mensen, kan je m.i. niet negeren.

En over dat sturen naar de Egyptische ambassade, dat gaat natuurlijk eerst in PM-overleg met uwes, dat snap je zeker wel.

Maar eh... voel je tot niets verplicht wat die volgende blog betreft. Het is best vervelend iets te hebben beloofd om vervolgens voor writersblock komen te staan.

Snel weer verder met werken. Zeilen staan bij en zo.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 12-11-2011 12:21:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
NewDayNL:

En over dat sturen naar de Egyptische ambassade, dat gaat natuurlijk eerst in PM-overleg met uwes, dat snap je zeker wel.

Bij deze mijn toestemming gegeven, op 1 voorwaarde; dat ik de safetycar mag besturen.
It's all a figment of imagination!
Op 12-11-2011 12:28:09 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
NewDayNL:

Maar eh... voel je tot niets verplicht wat die volgende blog betreft. Het is best vervelend iets te hebben beloofd om vervolgens voor writersblock komen te staan.

Eerst info verzamelen, dan kernpunten neerzetten, dan 20x een beginnetje maken en dan in ene staat het er.
It's all a figment of imagination!
Op 12-11-2011 12:30:03 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
psixty4:
NewDayNL:

Maar eh... voel je tot niets verplicht wat die volgende blog betreft. Het is best vervelend iets te hebben beloofd om vervolgens voor writersblock komen te staan.

Eerst info verzamelen, dan kernpunten neerzetten, dan 20x een beginnetje maken en dan in ene staat het er.

Zo gaat dat.

Je vergat 64 keer uitstellen.
You don't know what you've got until it's gone...
Op 12-11-2011 19:54:36 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
visionair.nl: heerlijk foute humor. psixty4, mijn welgemeende complimenten, ik lach me slap.
De blik op oneindig
Op 13-11-2011 23:24:05 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2017Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden