Deze site gebruikt cookies. Is dat ok?
We hadden al mild onze sympathie voor het streven betuigd, maar tot op heden hielden we ons veraf van de drukbezette pleinen waarop Occupy-demonstranten zich bevinden. Jammer, en daar wilden we verandering in brengen, dus we trokken naar het Beursplein in Amsterdam. Niet onaangekondigd, want we hadden eerst netjes een e-mail gestuurd, maar daar hoorden we maar telkens niets op. Op de bonnefooi dan maar!
Wat we aantroffen was initieel ontmoedigend. Qua organisatie is het momenteel een janboel, maar gelukkig weten ze dat zelf ook. We lieten ons vertellen dat er druk aan wordt gewerkt om de beweging krachtiger te maken, ook ondergronds, dus dat geloven we dan maar. We ontmoetten er Boris Bernard, de woordvoerder, iemand van Occupy TV Nederland, en een trits andere mensen. Rest ons u veel kijkgenot te wensen met onze hopelijk inzichtelijke reportage over Occupy Amsterdam. Peace!

paps: Op de een of andere manier nam ik de Occupy niet heel erg serieus en na dit filmpje is dat gevoel nog sterker...

Alleen de laatste spreker komt intelligent over, met een mooie slotzin: Stand up for your right.
Hij die een oordeel heeft is opgehouden met nadenken.
Op 02-01-2012 20:04:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
paps:
Op de een of andere manier nam ik de Occupy niet heel erg serieus en na dit filmpje is dat gevoel nog sterker...

Alleen de laatste spreker komt intelligent over, met een mooie slotzin: Stand up for your right.

Alleen jammer dat het origineel van een drugsgebruiker is:





Edit. Bovenstaande zin komt rottiger over dan ik bedoelde. Ik wilde aangeven dat die Occupy-meneer die mooie uitspraak waarschijnlijk niet van zichzelf heeft.
(bericht gewijzigd op 1/2/2012 8:15:08 PM)
No shit, Sherlock
Op 02-01-2012 20:07:37 | Kudos: -2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Pieter:
Ik wilde aangeven dat die Occupy-meneer die mooie uitspraak waarschijnlijk niet van zichzelf heeft.

Dat maakt weinig uit, toch? Is het een nadeel dat iemand een inspiratiebron heeft?
United as one. Divided by zero.
Op 02-01-2012 20:18:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
3.14po:
Pieter:
Ik wilde aangeven dat die Occupy-meneer die mooie uitspraak waarschijnlijk niet van zichzelf heeft.

Dat maakt weinig uit, toch? Is het een nadeel dat iemand een inspiratiebron heeft?

O, zeker (niet; antwoord op jouw 2 vragen). Ik wil de waarde van die uitspraak ook niet bagatelliseren. Ik wilde alleen die zin van paps wat relativeren.
No shit, Sherlock
Op 02-01-2012 20:24:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Plakband: Goede samenvatting 3.14 Dat kleine 'NWO-sausje' omtrent 'een agenda voor de NWO' was verwacht omdat wij daar nu eenmaal anders in staan. Hoewel ik ook denk dat het Westen op 1 wereldmunt af wil steven.
Fijn toch dat er zo'n shock-absorber bestaat voor een camera want op een gegeven moment kan je het niet meer strak houden - 10 graden of niet, aan den poten is het bar koud ;-)
ech?
Op 02-01-2012 21:26:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: --Reactie verwijderd door Constantia Oomen--
(bericht gewijzigd op 1/2/2012 9:47:07 PM)
Dit is een opgeheven account
Op 02-01-2012 21:35:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4: 3.14po & Plakband, respect voor jullie beiden. Strakke verhelderende reportage. Ik sta nog steeds achter het occupy idee, maar hoe kan je achter hun plannen staan als ze die niet hebben.
It's all a figment of imagination!
Op 02-01-2012 21:38:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Plakband:
Fijn toch dat er zo'n shock-absorber bestaat voor een camera want op een gegeven moment kan je het niet meer strak houden - 10 graden of niet, aan den poten is het bar koud ;-)

Ja, 't was érg koud en ik ben een koukleum. 't Verbaast me dat het niet meer in mijn stem te horen was. brrrr.

Sten Oomen:
Jurgen, had je het een beetje koud daar in het Wilde Westen van Nederland? Ik voorzie een grote carrière voor jou als interviewer. Je bent een waardige vragensteller.

Mooi dan. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat de meeste voorspellingen niet uitkomen.
United as one. Divided by zero.
Op 02-01-2012 21:38:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
Sten Oomen:
Jurgen, had je het een beetje koud daar in het Wilde Westen van Nederland? Ik voorzie een grote carrière voor jou als interviewer. Je bent een waardige vragensteller.

Hier in Davis, Californië was er, zeer recent, op 18 november 2011, een opzienbarende Occupy gebeurtenis. Jullie moeten weten dat Davis, Californië, een Universiteitsstad is die als tweede op de plaats: best opgeleide plaats van de USA genoemd wordt. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Davis,_California
Het is hier allemaal UC Davis wat de klok slaat. Mensen hier zijn zeer mondig, verbaal én vredelievend. En ja, Occupy is hier in hemelsbreed doorgedrongen.

Groot was, gezien het voorafgaande, de schok toen een politiebeveiliger op het UC Davis terrein vredelievende, volkomen weerloze Occupyers meerdere malen met pepperspray recht in de ogen spoot. De Occupyers zaten op de grond en deden geen vlieg kwaad. Dit gebeurde precies toen wij hier een maand woonden.
http://daviswiki.org/November_18%2C_2011_UC_Davis_Police_Response_to_Occupy_UC_Davis

Occupy is dus zeker niet iets voor 'domme' of dakloze mensen; het wordt hier door slimme studenten en hoogleraren breed ondersteund (já, hoogleraren van UC Davis). De mevrouw van UC Davis, Chancellor Katehi, die tijdens het pepperspray incident de terreinbevoegdheid had, is zwaar onder vuur komen te liggen door het optreden van peppersprayer John Pike, die nu - hangende het onderzoek - met 'administratief verlof' is.

Interessant. Ik heb er iets van meegekregen hier.
Wil je ons op de hoogte houden hoe het afloopt?
Meestal krijg je zoiets niet mee.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 02-01-2012 21:39:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach: Een interessant verslag.

Sympathieke gast van Occupy-TV, met een duidelijk verhaal.
Één ding is me nu duidelijk wat ze wél willen: liefst een lokale munt.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 02-01-2012 21:40:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Ik had al de indruk dat Occupy in de VS een heel ander gebeuren is dan hier, Sten bevestigt dat. De media (uitgezonderd GW natuurlijk!) en de randdebielen die er voor de diverse camera's verschijnen verkloten het nogal erg.
Op 02-01-2012 21:43:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Deze foto trouwens (uit het bericht van Sten Oomen) http://daviswiki.org/November_18,_2011_UC_Davis_Police_Response_to_Occupy_UC_Davis heeft wel degelijk het nieuws hier gehaald. Ik ben hem zelfs in diverse picdumps al tegengekomen, daar worden er visuele grappen mee gemaakt.
Op 02-01-2012 21:55:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: --Reactie verwijderd door Constantia Oomen--
Dit is een opgeheven account
Op 02-01-2012 22:04:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Sten Oomen:
3.14po:

Mooi dan. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat de meeste voorspellingen niet uitkomen.


Uitzonderingen bevestigen de regel!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel erg leuk vind. Maar er gaat alleen zoveel tijd in zitten. Voorbereiden, filmen, monteren... 't is kwestie van onderwerpen vinden die ik ook leuk vind om te doen. En dat is moeilijker.
United as one. Divided by zero.
Op 02-01-2012 22:06:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: --Reactie verwijderd door Constantia Oomen--
Dit is een opgeheven account
Op 02-01-2012 22:16:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: --Reactie verwijderd door Constantia Oomen--
(bericht gewijzigd op 1/2/2012 10:24:20 PM)
Dit is een opgeheven account
Op 02-01-2012 22:22:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Sten Oomen:
Zorg wel voor een heel dikke jas zolang het koud is.

Ik had een dikke jas aan. En een sjaal. En handschoenen. En twee paar sokken over elkaar. En dan nog koud hebben. Dan kom je bij een dakloze. Niet bepaald de positie om al teveel te klagen.
United as one. Divided by zero.
Op 02-01-2012 22:39:00 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
3.14po:
Sten Oomen:
Zorg wel voor een heel dikke jas zolang het koud is.

Ik had een dikke jas aan. En een sjaal. En handschoenen. En twee paar sokken over elkaar. En dan nog koud hebben. Dan kom je bij een dakloze. Niet bepaald de positie om al teveel te klagen.

Ik ben ook zo'n koukleum. Ik zit binnen met de kachel aan, helemaal niks te occupyen en ik heb het al dagen koud, terwijl het nauwelijks winter is.
(Ik zei occupy dus dit is on topic )
Op 02-01-2012 22:42:47 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: --Reactie verwijderd door Constantia Oomen--
(bericht gewijzigd op 1/2/2012 10:49:10 PM)
Dit is een opgeheven account
Op 02-01-2012 22:45:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Sten Oomen:
@ Jurgen

* Shake hands * Dat was een van de main reasons dat Jeroen ("John" hier in de USA) en ik only naar Californië wilden. Ik ben een vreselijke koukleum, niet normaal. Warmte zoals je hier in de USA hebt, heb je niet in Nederland. Heerlijke warme hitte soms, maar nooit benauwd. Het kan 40 graden zijn en toch als een aangenaam warme mantel om je heen liggen. Dat heb je in Nederland niet, in Nederland is het daarvoor veel te (vies) vochtig.

Als het de bedoeling is om me jaloers te maken: goed bezig.
United as one. Divided by zero.
Op 02-01-2012 22:51:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: --Reactie verwijderd door Constantia Oomen--
Dit is een opgeheven account
Op 02-01-2012 22:53:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Sten Oomen:
Haha kom hier maar eens een interview doen, bijvoorbeeld bij Occupy Davis.

Veel te ver. Ik vind geen babysit voor zo'n lange periode.
United as one. Divided by zero.
Op 02-01-2012 23:07:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: --Reactie verwijderd door Constantia Oomen--
Dit is een opgeheven account
Op 02-01-2012 23:46:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Sten Oomen:
@ Jurgen

Misschien de babysit meenemen?

Neuh. Liefst in de buurt. Moet praktisch blijven. Maar een gw-correspondent Amerika zou wel handig zijn.
United as one. Divided by zero.
Op 03-01-2012 0:02:43 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: --Reactie verwijderd door Constantia Oomen--
Dit is een opgeheven account
Op 03-01-2012 0:32:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Ontnuchterend: ik heb enkele nieuwjaarsrecepties achter de kiezen (beste wensen trouwens), bijna niemand heeft ooit van Occupy gehoord!? Echt, niet 1 op 10!...
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 03-01-2012 0:35:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: goeie docu jurgen, ik herken mezelf ook wel in de (laatste tevens) spreker, zowel in voorkomen als in boodschap.
Op 03-01-2012 2:43:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
eoi:
goeie docu jurgen, ik herken mezelf ook wel in de (laatste tevens) spreker, zowel in voorkomen als in boodschap.

De laatste is de dakloze Robert Jan. Is dat herkenbaar voor jou?
United as one. Divided by zero.
Op 03-01-2012 8:26:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Plakband:
3.14po:
Sten Oomen:
Zorg wel voor een heel dikke jas zolang het koud is.

Ik had een dikke jas aan. En een sjaal. En handschoenen. En twee paar sokken over elkaar. En dan nog koud hebben. Dan kom je bij een dakloze. Niet bepaald de positie om al teveel te klagen.


Meer bewegen/sporten stimuleert een betere doorbloeding

eoi:
goeie docu jurgen, ik herken mezelf ook wel in de (laatste tevens) spreker, zowel in voorkomen als in boodschap.


Het is geen docu, het zijn een paar met elkaar versneden interviews met enkele voice overs daartussen.

@Sten
De meest serieuze occupy spreker vertelde ons dat er een occupy beweging bestaat van -ex mariniers die in Irak/Afghanistan hebben gediend, zich daar niet vonden in de misstanden en verkeerde voorspiegeling van zaken. Heb je daar wel eens van gehoord?
ech?
Op 03-01-2012 10:57:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Plakband:
Meer bewegen/sporten stimuleert een betere doorbloeding

United as one. Divided by zero.
Op 03-01-2012 12:07:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi:
3.14po:
eoi:
goeie docu jurgen, ik herken mezelf ook wel in de (laatste tevens) spreker, zowel in voorkomen als in boodschap.

De laatste is de dakloze Robert Jan. Is dat herkenbaar voor jou?

ik bedoelde de tevens laatste spreker, niet de tevens laatste zanger.
Op 03-01-2012 13:07:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: knappe reportage Pipo, maar had je niet éven duidelijk in beeld kunnen brengen hoe die fiets nu precies in die boom geparkeerd staat???
Op 03-01-2012 13:08:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rijst: Opzich een prima reportage, maar wel een beetje kansloos om op vrijdag 30 december te gaan.

De meeste (echte) Occupyers hebben gewoon een baan of studeren nog. En tja, die zijn vaak ook het meest welbespraakt. En diegenen die het kamp 'bezetten' zijn dat soms wat minder. Gek he? ;-)

Volgens mij zou elke Occupyer met een baan graag vaker op zo'n kamp zijn om (de redenen van) het protest goed en duidelijk uit te dragen aan elke bezoeker die belangstelling toont. Maar die mensen kunnen jammer genoeg niet altijd op zijn kamp aanwezig zijn.

Wat mij betreft is het gebrek aan voldoende welbespraakte mensen op zo'n kamp vooral te wijten aan het feit dat teveel mensen liever door blijven slapen. We hebben het in Nederland blijkbaar nog te goed op dit moment. De meesten krijg je niet zo snel van de bank. Laat staan naar buiten als het nat en koud is.
Op 03-01-2012 14:32:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Rijst:
Opzich een prima reportage, maar wel een beetje kansloos om op vrijdag 30 december te gaan.

Niet mee eens. Om te beginnen hadden we dagen vantevoren een mail gestuurd. Men wist wanneer we er zouden zijn. Eenmaal aangekomen bleek dat het niet duidelijk was wie de mails precies ontvangt. Hoe dan ook: de mail was niet naar de woordvoerder gegaan. In tussentijd hadden we wél al het halve aanwezige gemeentebestuurbestand aan de telefoon gehad. Ondanks dat de burgemeester op vakantie was, schakelden die dan weer erg snel.

Los daarvan: als een half procent van de mensen die niet hoefden te werken, en wel aanwezig waren in Amsterdam, op het beursplein stonden, dan stond de boel tjokvol. Er waren zat mensen die niet hoefden te werken de 30e, zo tussen kerst en oud en nieuw. 't Zou hoe dan ook een goed moment geweest zijn om te demonstreren. De hele stad was keidruk, van 's ochtends al. In mijn boekje is dat ofwel een gebrek aan idealen of een gebrek aan idealisten. De opkomst is triest, hoe je't ook draait of keert. Als er eens iets leuks wordt georganiseerd, beetje muziek en warmte erbij, dan komt de meute wel, maar als het is om er gewoon zijn, dan is de animo verrassend laag.
United as one. Divided by zero.
Op 03-01-2012 17:08:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: --Reactie verwijderd door Constantia Oomen--
(bericht gewijzigd op 1/3/2012 5:43:01 PM)
Dit is een opgeheven account
Op 03-01-2012 17:29:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rijst: @ 3.14po

Het gaat er mij om dat Occupy Amsterdam als sinsd 15 oktober op het Beursplein staat. Sinds die dag is er ook een overzichtelijke website waarop de agenda staat met activiteiten en demonstraties.
Dan lijkt het mij handig en logisch om dan tenminste op een dag met geplande activiteit een bezoek te brengen...

En ja, het is heel triest dat je het protestkamp zo aantrof. Redenen hiervoor die ik kon bedenken gaf ik al in mijn eerdere reactie.
In elk geval mooi dat uiteindelijk de man van Occupy TV zoveel aan het woord kwam; die kon dan toch nog redelijk goed verwoorden waar het bij Occupy om gaat. Dat maakt dat ik het nog een prima rapportage noem. Anders leek het net een filmpje van PowNews. ;-)
Op 04-01-2012 12:25:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Rijst:
@ 3.14po

Het gaat er mij om dat Occupy Amsterdam als sinsd 15 oktober op het Beursplein staat. Sinds die dag is er ook een overzichtelijke website waarop de agenda staat met activiteiten en demonstraties.
Dan lijkt het mij handig en logisch om dan tenminste op een dag met geplande activiteit een bezoek te brengen...
Niet als je de echte animo wilt zien. Wij wilden praten met de mensen daar. We waren niet geinteresseerd in allerlei activiteiten en doe-dingen. Het ging om de ideologie, niet om de bezighoudingstherapie waaruit de ideologie in de praktijk voor een groot deel lijkt te bestaan. Ik denk zelfs dat het de activiteiten zijn die een verkeerd beeld geven aan de echte ideologie. Ik prefereer een interview in een setting zonder al teveel franjes. Kan ook persoonlijk zijn.
En nogmaals: ze waren ruim op voorhand op de hoogte. Moesten ze een beetje organisatie hebben gehad, dan had er veel meer diepgang in gezeten. Dit hebben ze echt aan zichzelf te danken. En ze hebben mazzel dat ik als monteerder hun initiatief steun, en dat er op tijd toch iemand aan kwam zetten. En dit terwijl de woordvoerder aan de overkant van het beursplein woont...
Rijst:

En ja, het is heel triest dat je het protestkamp zo aantrof. Redenen hiervoor die ik kon bedenken gaf ik al in mijn eerdere reactie.
In elk geval mooi dat uiteindelijk de man van Occupy TV zoveel aan het woord kwam; die kon dan toch nog redelijk goed verwoorden waar het bij Occupy om gaat. Dat maakt dat ik het nog een prima rapportage noem. Anders leek het net een filmpje van PowNews. ;-)

Weet je dat dit een van de moeilijkste filmpjes was om alsnog positief in beeld te brengen? Het materiaal en de insteek vergelijken met Pownews is best een belediging aan de intenties waarmee we er naartoe gingen. Geloof me, als ik dit negatief had willen verknippen, zoals een Powned-filmpje, dan was daar alle ruimte toe. Dat was het allermakkelijkste geweest zelfs. Men neme een paradijsvogel...
United as one. Divided by zero.
Op 04-01-2012 12:34:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: dat
Rijst:
Anders leek het net een filmpje van PowNews. ;-)


ik heb diverse filmpjes van pow over occupy langs zien komen en dit lijkt er in de verste verte nog niet op...
Pow had maar 1 uitgangspunt; hoe maak ik de occupy zo belachelijk mogelijk.
In Eindhoven hebben ze zelfs niet geschroomd mensen fysiek te stangen en uiteindelijk alleen de boze reactie van die gestangde persoon in beeld te brengen.
Ik stond erbij, op enige afstand, zag hoe de pow-reportage gemaakt werd, zag 's avonds op tv wat er vertoond werd.

Geloof me, dan ben je de term 'journalist' absoluut niet waardig.
Op 04-01-2012 14:45:23 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rijst: Goed, het is inderdaad een eerlijk beeld van hoe het kamp er op dat moment voor staat. Het blijft wat mij betreft jammer dat juist DAT moment (die dag) is gekozen. That's all.

3.14po:
Weet je dat dit een van de moeilijkste filmpjes was om alsnog positief in beeld te brengen? Het materiaal en de insteek vergelijken met Pownews is best een belediging aan de intenties waarmee we er naartoe gingen. Geloof me, als ik dit negatief had willen verknippen, zoals een Powned-filmpje, dan was daar alle ruimte toe. Dat was het allermakkelijkste geweest zelfs. Men neme een paradijsvogel...


Dat begrijp ik volkomen, daarom ook die vergelijking. Zoals je zal begrijpen als je goed leest; ...Anders (zonder de man van Occupy TV) leek het net een filmpje van PowNews. ;-) ...

Ik concludeerde dus zelf al dat je zichtbaar je best hebt gedaan om Occupy Amsterdam niet te negatief in het filmpje naar voren te laten komen!

(bericht gewijzigd op 1/4/2012 3:00:49 PM)
Op 04-01-2012 14:59:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Rijst:

Ik concludeerde dus zelf al dat je zichtbaar je best hebt gedaan om Occupy Amsterdam niet te negatief in het filmpje naar voren te laten komen!

Ok, dan had ik je even fout begrepen. Mijn excuses.
Maar het is een feit dat je als beeldbrenger echt niet veel moeite moet doen om de kliek negatief af te schilderen, en dat is natuurlijk best kwalijk/jammer. De organisatie lijkt geen rekening te houden met de algemene perceptie.
United as one. Divided by zero.
Op 04-01-2012 16:13:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rijst:
3.14po:
Rijst:

Ik concludeerde dus zelf al dat je zichtbaar je best hebt gedaan om Occupy Amsterdam niet te negatief in het filmpje naar voren te laten komen!

Ok, dan had ik je even fout begrepen. Mijn excuses.
Maar het is een feit dat je als beeldbrenger echt niet veel moeite moet doen om de kliek negatief af te schilderen, en dat is natuurlijk best kwalijk/jammer. De organisatie lijkt geen rekening te houden met de algemene perceptie.


Geen probleem en mee eens. Maar dat is ook net de pest; Occupy is niet/onvoldoende georganiseerd. Het is een groep mensen dat samen is gekomen met als doel 'de rest van de wereld' wakker te schudden omdat men het huidige (monetaire) systeem zat is. Ze zeggen naar mijn idee terecht dat het tijd is voor verandering, maar helaas niet iedere zelfbenoemde Occupyer kan dat even goed uitdragen.

Daarom is het volgens diverse Occupy-fora ook tijd voor Occupy 2.0; een beter georganiseerde beweging, vooral gericht op actie/protest in plaats van de grootste focus op bezettting van een stuk grond te hebben. Ik hoop dat dat gaat lukken!
(bericht gewijzigd op 1/4/2012 5:28:02 PM)
Op 04-01-2012 17:27:30 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Rijst:

Daarom is het volgens diverse Occupy-fora ook tijd voor Occupy 2.0; een beter georganiseerde beweging, vooral gericht op actie/protest in plaats van de grootste focus op bezettting van een stuk grond te hebben. Ik hoop dat dat gaat lukken!

Ik ook, ja. Goede hoop in. Er moeten ongetwijfeld een hoop lessen uit deze eerst golf te trekken zijn.
United as one. Divided by zero.
Op 05-01-2012 7:51:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lindaatje: Die man Boris met het rooie hoedje is een Hagenees, hoor maar. Hoort bij Occupy Den Haag ;-). Mooie film Jurgen, moet je vaker doen.. maar dan voor tv.
(bericht gewijzigd op 1/9/2012 2:44:13 PM)
CAUTE - Behoedzaamheid
Op 09-01-2012 14:41:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2013Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden