Deze site gebruikt cookies. Is dat ok?
Toen ons onlangs ter ore kwam dat Ad Broere de befaamde Frontier Award 2011 gewonnen had, moesten we tot onze schaamte constateren dat we de man niet kenden. Kan gebeuren. We lazen ons wat in op zijn interessante website en leerden dat hij afgestudeerd econoom is. Daarnaast is hij vele jaren lang bankier geweest. Vooraleer u de hooivorken invet: hij is van het goede soort. Ze bestaan. En of! Zeker diegenen die ermee stoppen. En dat deed Ad. Ondertussen had hij scherp gekeken naar het vaak dubieuze reilen en zeilen in de bancaire wereld. Zijn ervaringen, research en alternatieven bundelde hij vervolgens in twee boeken.
Een ex-bankier die praat over de grotere systemen achter het financieel systeem, dat is natuurlijk interessant. Zeker in tijden van crisis waarin alle geld rechtstreeks en onrechtstreeks naar de banken vloeit. Of naar de enkele families die eigenlijk achter de banken zitten. Daar kon Ad ons meer over vertellen, dus we trokken met de camera naar Amsterdam, en haalden hem voor onze lens. Geschikt voor iedereen die wil weten wie precies waarom de wereld bestiert. En hoe het ook anders kan...

Grounded: Op zichzelf wel een interessant interview maar ondertussen is deze informatie bij de geïnteresseerden wel bekend. De vraag is hoe krijg je deze info bij de massa en hoe krijg je die massa warm voor een grote omschakeling. Of welk ingenieus idee kun je uitwerken dat de oude structuur onderuit haalt.
(bericht gewijzigd op 2/15/2012 12:58:45 PM)
God? Dat ben je zelluf!
Op 15-02-2012 12:58:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...:
Grounded:
Op zichzelf wel een interessant interview maar ondertussen is deze informatie bij de geïnteresseerden wel bekend. De vraag is hoe krijg je deze info bij de massa en hoe krijg je die massa warm voor een grote omschakeling. Of welk ingenieus idee kun je uitwerken dat de oude structuur onderuit haalt.

Mee eens, gewoon je hypotheek niet meer betalen gaat niet helpen...
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 15-02-2012 13:04:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Grounded:
Op zichzelf wel een interessant interview maar ondertussen is deze informatie bij de geïnteresseerden wel bekend. De vraag is hoe krijg je deze info bij de massa en hoe krijg je die massa warm voor een grote omschakeling. Of welk ingenieus idee kun je uitwerken dat de oude structuur onderuit haalt.

Het filmpje is bewust laagdrempelig gehouden qua inhoud, net om die massa te kunnen bereiken en geen inhoudelijke barriere op te werpen. Men kan het via youtube doorsturen.

Maar goed, dit soort info... wil de massa daar eigenlijk wel aan? Ik heb de indruk dat de sluitspier kapotgebeukt moet zijn vooraleer men door heeft dat er iemand aan hun poepert zit.

Ik had nog nooit gelezen of gehoord over de rol van de BIS-bank. Voor mij toch wel iets nieuws.
United as one. Divided by zero.
Op 15-02-2012 13:05:31 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: Slimme man..!

Kwam toevallig net deze reportage van Tegenlicht tegen:
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2012/Goldman-Sachs-en-de-vernietiging-van-Griekenland.html

GS komt nu ook naar Nederland:
http://www.fondsnieuws.nl/nieuws/headlines/artikelen/11963-goldman-sachs-am-opent-kantoor-in-adam.html

En nogmaals nog maar een stukje over de ESM:


En nog een linkje naar de BIS (bank) waar deze man naar verwijst:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bank_for_International_Settlements

ALLES IS WAAR
Op 15-02-2012 13:17:05 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
3.14po:
Het filmpje is bewust laagdrempelig gehouden qua inhoud, net om die massa te kunnen bereiken en geen inhoudelijke barriere op te werpen. Men kan het via youtube doorsturen.

Maar goed, dit soort info... wil de massa daar eigenlijk wel aan? Ik heb de indruk dat de sluitspier kapotgebeukt moet zijn vooraleer men door heeft dat er iemand aan hun poepert zit.


Ik wil niet afgeven op het interview, maar als je het filmpje toegankelijk wil maken voor het brede publiek, dan is doorvragen naar de families van de illuminatie en duivelaanbidding etc wellicht niet zo handig.
Overigens ging hij er goed mee om...
ALLES IS WAAR
Op 15-02-2012 13:21:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vailixi: Banken = Rothschild

http://en.wikipedia.org/wiki/Rothschild_family
(bericht gewijzigd op 2/15/2012 1:25:06 PM)
Niemand buiten onszelf kan over ons innerlijk heersen. Wanneer we dit weten worden we vrij.
Op 15-02-2012 13:24:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Grounded:
3.14po:
Grounded:
Op zichzelf wel een interessant interview maar ondertussen is deze informatie bij de geïnteresseerden wel bekend. De vraag is hoe krijg je deze info bij de massa en hoe krijg je die massa warm voor een grote omschakeling. Of welk ingenieus idee kun je uitwerken dat de oude structuur onderuit haalt.

Het filmpje is bewust laagdrempelig gehouden qua inhoud, net om die massa te kunnen bereiken en geen inhoudelijke barriere op te werpen. Men kan het via youtube doorsturen.

Maar goed, dit soort info... wil de massa daar eigenlijk wel aan? Ik heb de indruk dat de sluitspier kapotgebeukt moet zijn vooraleer men door heeft dat er iemand aan hun poepert zit.

Ik had nog nooit gelezen of gehoord over de rol van de BIS-bank. Voor mij toch wel iets nieuws.


Mee eens!
God? Dat ben je zelluf!
Op 15-02-2012 13:26:22 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
ThoTh:

Ik wil niet afgeven op het interview, maar als je het filmpje toegankelijk wil maken voor het brede publiek, dan is doorvragen naar de families van de illuminatie en duivelaanbidding etc wellicht niet zo handig.
Overigens ging hij er goed mee om...

Begrijpelijk, maar je geeft het antwoord zelf al: hij ging er goed mee om. Hij legde het dermate helder en begrijpelijk uit, dat ik het er vind in passen. Het klonk niet als vaag gewauwel. Vergeleken met hoe ik anderen met dat onderwerp zie omgaan vond ik het zelfs een meerwaarde. Kan persoonlijk zijn, en 't onderwerp is inderdaad op de grens.
United as one. Divided by zero.
Op 15-02-2012 13:33:14 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider: Goed interview
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 15-02-2012 14:13:07 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Loppe: Hij is fan van A'shayana Deane? Ik zie het boek Voyagers redelijk goed in beeld. Man, ik heb spijt dat ik ooit dit boek aangeraden heb op GW. Mr. Broere, als U dit leest, dat boek is onzin.
Op 15-02-2012 15:46:44 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Loppe:
Hij is fan van A'shayana Deane? Ik zie het boek Voyagers redelijk goed in beeld. Man, ik heb spijt dat ik ooit dit boek aangeraden heb op GW. Mr. Broere, als U dit leest, dat boek is onzin.

Het interview werd afgenomen in de Frontier Bookstore.
United as one. Divided by zero.
Op 15-02-2012 15:57:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Loppe: Ok, excuses. Boek blijft onzin btw.
Op 15-02-2012 16:34:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kurkje: Wie is die kerel die zich achter die boekenkast verstopt????
Op 15-02-2012 16:53:49 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
kurkje:
Wie is die kerel die zich achter die boekenkast verstopt????

Sander Frank?
No shit, Sherlock
Op 15-02-2012 17:07:22 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: Jammer dat ook hier zo weinig ter zake doende commentaren geleverd worden. Bewijs dat één van de belangrijkste aspecten van ons leven totaal verborgen blijft, nochthans is het tegenwoordig mogelijk om via Het Net alle nodige kennis te vergaren maar je moet er wel moeite voor doen, het is nooit de bedoeling geweest van de machtige oligarchen om het publiek te informeren over het instrument waarmee zij ons leven beheersen.

Voor hen die interesse hebben volgt hier één goede link :

http://www.bilderberg.org/bis.htm
Op 15-02-2012 17:39:38 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Aquamarijn:
nabuco0:
Jammer dat ook hier zo weinig ter zake doende commentaren geleverd worden. Bewijs dat één van de belangrijkste aspecten van ons leven totaal verborgen blijft, nochthans is het tegenwoordig mogelijk om via Het Net alle nodige kennis te vergaren maar je moet er wel moeite voor doen, het is nooit de bedoeling geweest van de machtige oligarchen om het publiek te informeren over het instrument waarmee zij ons leven beheersen.

Voor hen die interesse hebben volgt hier één goede link :

http://www.bilderberg.org/bis.htm

Vroegah, toen er nog geen internet was, deed ik de bibliotheek academie. En een belangrijke les was, dat je moest kijken van welke bron een bericht kwam. Niet elke bron is betrouwbaar en ze zijn allemaal gekleurd. De meesten hier op GW kennen die les.
Maar ik vind dit dus geen goede link.
Am I evil? Yes I am! Am I evil? I am man!
Op 15-02-2012 18:01:44 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
Aquamarijn:

Maar ik vind dit dus geen goede link.


Dat mag en dat kan, maar kan je ook aangeven waarom?
ALLES IS WAAR
Op 15-02-2012 18:06:54 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: @Aquamarijn : Waarom vindt jij dat geen goede link?
Zoals je zegt is er weinig betrouwbare info over niet exacte onderwerpen zoals banking, politiek, economie etc, zelfs in de bib's zal je over elk onderwerp tegenstrijdige meningen vinden.
Ik vind deze link goed omdat je meteen een massa aan zaken wordt aangeboden, het is dan jouw taak om verder uit te spitten en te onderzoeken.
Het staat je vrij dat ook jij hier een link van je keuze plaatst.
... Of een boektitel?
(bericht gewijzigd op 2/15/2012 6:15:35 PM)
Op 15-02-2012 18:13:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Aquamarijn:
nabuco0:
@Aquamarijn : Waarom vindt jij dat geen goede link?
Zoals je zegt is er weinig betrouwbare info over niet exacte onderwerpen zoals banking, politiek, economie etc, zelfs in de bib's zal je over elk onderwerp tegenstrijdige meningen vinden.
Ik vind deze link goed omdat je meteen een massa aan zaken wordt aangeboden, het is dan jouw taak om verder uit te spitten en te onderzoeken.
Het staat je vrij dat ook jij hier een link van je keuze plaatst.


Ik heb niet gezegd dat er geen betrouwbare info is over wat voor onderwerp dan ook. Dat is er wel. Dat er tegenstrijdige meningen zijn, betekent niet dat info onbetrouwbaar is. Wel dat je zelf moet nadenken uit welke bron het komt en hoe die bron gekleurd is.

Ook al stelt deze link een hoop zaken aan de orde waarover ik kan nadenken, het is een erg gekleurde link. Het leek me interessant, maar ik heb eerst eens gelezen, waar deze meneer in gelooft. En toen vond ik het erg gekleurd. Bij gebrek aan een beter synoniem.

Ik kan me indenken dat jij het een waardevolle link vind, no offence. Maar niet elke site die hetzelfde zegt als wat jij gelooft, is daarom een waardevolle link. IMHO.

Am I evil? Yes I am! Am I evil? I am man!
Op 15-02-2012 18:25:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: Beste Aquamarijn: Ik denk dat niet gekleurde info over de voorgenoemde onderwerpen totaal onbestaande is. Dus ik lees altijd dingen waarvan ik weet dat ze gekleurd zijn. De link die ik opgaf is idd gekleurd maar ik vind dat iedereen de vrijheid heeft daar info op te doen en er zijn conclusies uit te trekken. Als je goed wenst Geinformeerd te zijn lees dan ook zeker de meningen waar je oppositie voor voelt, immers "ken uw tegenstander". En tot slot deze site zegt niet wat ik geloof noch zeg ik wat ik geloof, maar als instap om snel veel info te krijgen die niet al te technisch is vind ik het zeker niet de slechtste site, maar nogmaals het staat je vrij hier een link van je keuze te plaatsen.

Besef ook dat dit een publieke site is en om het even welke link je hier plaatst zal wel altijd door iemand goed en door een ander slecht worden bevonden.

Absolute waarden zijn voor de exacte wetenschap en dan nog is dat niet zeker.
(bericht gewijzigd op 2/15/2012 6:41:46 PM)
Op 15-02-2012 18:37:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Aquamarijn:
nabuco0:
Beste Aquamarijn: Ik denk dat niet gekleurde info over de voorgenoemde onderwerpen totaal onbestaande is. Dus ik lees altijd dingen waarvan ik weet dat ze gekleurd zijn. De link die ik opgaf is idd gekleurd maar ik vind dat iedereen de vrijheid heeft daar info op te doen en er zijn conclusies uit te trekken. Als je goed wenst Geinformeerd te zijn lees dan ook zeker de meningen waar je oppositie voor voelt, immers "ken uw tegenstander". En tot slot deze site zegt niet wat ik geloof noch zeg ik wat ik geloof, maar als instap om snel veel info te krijgen die niet al te technisch is vind ik het zeker niet de slechtste site, maar nogmaals het staat je vrij hier een link van je keuze te plaatsen.

Besef ook dat dit een publieke site is en om het even welke link je hier plaatst zal wel altijd door iemand goed en door een ander slecht worden bevonden.

Absolute waarden zijn voor de exacte wetenschap en dan nog is dat niet zeker.

Ik lees veel links. En ik kies ervoor om meerdere links te lezen om informatie te krijgen.
Als ik een waardevolle link denk te zien, zeg ik dat het me de moeite waard lijkt. Niet dat het een goeie link is.
Ik begrijp trouwens niet waarom je steeds zegt dat ik vrij ben mijn eigen link te plaatsen. Ik wil jouw opvattingen niet weerleggen, ik stel alleen vragen over je bronnen.

Hetzelfde geldt voor je laatste alinea. Ik heb het niet over absolute waarden. Maar juist over het afwegen van menselijke waarden en eigenschappen.

Am I evil? Yes I am! Am I evil? I am man!
Op 15-02-2012 19:04:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Plakband: Erg interessant interview.
edit: nu vraag ik me af welke rol Zwitserland in dit geheel speelt.
Ze blijven waarschijnlijk niet voor niets buiten verenigd Europa omdat ze volgens mij al een hoop shit zien(aankomen).
(bericht gewijzigd op 2/15/2012 7:57:49 PM)
ech?
Op 15-02-2012 19:50:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: Aquamarijn: Dit gaat niets opbrengen, Jij je zin ! Nog een prettige avond!

Voor hen die interesse hebben in banken volgt hier een
link :

http://www.bilderberg.org/bis.htm


(bericht gewijzigd op 2/15/2012 8:12:09 PM)
Op 15-02-2012 20:02:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Marsepars:
Aquamarijn:


Ik kan me indenken dat jij het een waardevolle link vind, no offence. Maar niet elke site die hetzelfde zegt als wat jij gelooft, is daarom een waardevolle link. IMHO.


Goed punt.

nabuco0:

Absolute waarden zijn voor de exacte wetenschap en dan nog is dat niet zeker.

Eveneens: goed punt.
Cannot kill the Battery!!!
Op 15-02-2012 20:04:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
malofa: Een eerste blik en een eerste gevoel zegt mij dat deze man niet het goede IQ heeft zoals menigeen onder ons dit wel heeft! Het enige dat hij verteld is zijn boek! Er is eigenlijk helemaal geen openheid! Alles is zijn boek!

Maja..... ik ben ik, hij is hij!
(bericht gewijzigd op 2/15/2012 8:59:23 PM)
Op 15-02-2012 20:58:43 | Kudos: -2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
malofa:
Een eerste blik en een eerste gevoel zegt mij dat deze man niet het goede IQ heeft zoals menigeen onder ons dit wel heeft! Het enige dat hij verteld is zijn boek! Er is eigenlijk helemaal geen openheid! Alles is zijn boek!

Maja..... ik ben ik, hij is hij!

Hoeveel spelfouten zouden er in dat boek staan?
Op 15-02-2012 21:03:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
Grounded:
Op zichzelf wel een interessant interview maar ondertussen is deze informatie bij de geïnteresseerden wel bekend. De vraag is hoe krijg je deze info bij de massa en hoe krijg je die massa warm voor een grote omschakeling. Of welk ingenieus idee kun je uitwerken dat de oude structuur onderuit haalt.

Begin eens met dit artikel te posten op FB...
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 15-02-2012 21:19:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Ik heb het interview niet bekeken, maar ik heb wel een vraag: deed deze meneer wel mee met de andere bankiers tegen wie hij zich nu afzet?
No shit, Sherlock
Op 15-02-2012 21:35:36 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
avondwandelaar:
Pieter:
Ik heb het interview niet bekeken, maar ik heb wel een vraag: deed deze meneer wel mee met de andere bankiers tegen wie hij zich nu afzet?

Was hij eigenlijk een bankier, of een medewerker van een bank?
we vliegen er weer eens lekker in
Op 15-02-2012 21:40:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels:
Och kom...:
Grounded:
Op zichzelf wel een interessant interview maar ondertussen is deze informatie bij de geïnteresseerden wel bekend. De vraag is hoe krijg je deze info bij de massa en hoe krijg je die massa warm voor een grote omschakeling. Of welk ingenieus idee kun je uitwerken dat de oude structuur onderuit haalt.

Mee eens, gewoon je hypotheek niet meer betalen gaat niet helpen...


Begin contant te betalen voor boodschappen om mee te beginnen en probeer daarna wat meer contant te betalen. Alles iedereen dit doet wordt het helaas gezien als een bankrun

Het loonzakje is vervangen door een storting op rekening en wordt algemeen gezien als onomkeerbaar en sterker, het systeem dat we nu kennen kan dat niet meer dragen. Niet doen dus
Op 16-02-2012 0:08:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros:
3.14po:


Maar goed, dit soort info... wil de massa daar eigenlijk wel aan? Ik heb de indruk dat de sluitspier kapotgebeukt moet zijn vooraleer men door heeft dat er iemand aan hun poepert zit.



epic words !!!

rente over rente

Woeker is verstikkend voor de omgeving en slechts voedend voor de ene wortel waaruit het gegroeid is

(het echte vermogen heeft geen naam, de wortels zitten diep, aan het oog ontrokken door lagen woekergewas dat doelgericht onze zintuigen versmoort wijlens constant de greep te verstevigen)

en daarom reeds millennia lang veroordeeld door wijze mensen, nog steeds te lezen in hedendaagse afkooksels van wijze geschriften

zolang de mensen nog GELOVEN dat de overheid de plak zwaait KAN die ook echt machtig zijn, moest deze de moed hebben om af te kicken van de hand die haar voedt en bestiert

bis?

"ik denk niet dat het een mislukt project is"

geduldige mensen die oorlogsmakelaars...

frappant om te zien hoe verstandig voorzichtig deze man zich op de vlakte houdt in zijn uitspraken,
vb:"de Texanen" leverden grondstoffen aan de Nazi's

worden we snel genoeg wakker om te ageren alvorens deze wurggreep zich onherroepelijk sluit?

...en de pionnen lieten zich als kanonnenvlees gebruiken,
verdoofd
in awe of the king's golden glare

we laten ons NOG NIET raken door het gebeuren dat zich om ons heen ongemoeid voltrekt,
Te ver-van-ons-bed-show,
de naderende schaduwen worden ontrokken aan ons zicht door de fel oplichtende flatscreen en de papieren resten van de mack-attack voor onze vetgezweette neuzen
maar eens de vampier aan het voeteneind staat zal er ons niet veel meer resten dan te verstijven van schrik en te aanschouwen hoe ie zich elegant en onaantastbaar onze laatste druppel bloed indrinkt

is het ontwakende bewustzijn op tijd om de verlammende angst af te schudden alvorens de balans onherroepelijk overslaat?
om de beaat verdwaasde staar naar dat hypnotiserende goud te doorbreken?
om inzicht in algemeen belang op lange termijn te laten zegevieren op individuele winstboeking in de prefab rat-race ?
om media-induced peer-pressure te doorzien als van bovenaf geredigeerde vervanger voor COMMON SENSE ?

"And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born ?"

(bericht gewijzigd op 2/16/2012 4:01:01 AM)
niets is iets, niet?
Op 16-02-2012 3:46:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros: W.B Yeats

Turning and turning in the widening gyre
The falcon cannot hear the falconer;
Things fall apart; the centre cannot hold;
Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity.
Surely some revelation is at hand;
Surely the Second Coming is at hand.
The Second Coming! Hardly are those words out
When a vast image out of Spritus Mundi
Troubles my sight: somewhere in the sands of the desert.

A shape with lion body and the head of a man,
A gaze blank and pitiless as the sun,
Is moving its slow thighs, while all about it
Reel shadows of the indignant desert birds.
The darkness drops again; but now I know
That twenty centuries of stony sleep
were vexed to nightmare by a rocking cradle,
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
niets is iets, niet?
Op 16-02-2012 4:06:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kurkje:
Pieter:
Ik heb het interview niet bekeken, maar ik heb wel een vraag: deed deze meneer wel mee met de andere bankiers tegen wie hij zich nu afzet?

Die dat zich verzetten , werden afgedankt . Ik heb dit ook gemerkt bij mijn bank (als klant) . Ik geloof die gast wel.
Op 16-02-2012 8:18:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
denker: Na het zien van dit gesprek en het zien van de misstanden in ons land maar ook in Europa, vraag je je af waarom mensen nog steeds vrolijk meelopen naar hun eigen ondergang.

Indien men er zeker van is dat de huidige ontwikkelingen in de EU niet democratisch zijn of worden, waarom dan geen protest hiertegen, op welke manier dan ook, maar stilzwijgen en er een beetje over kletsen lost ook geen moer op.
En nu komt natuurlijk de vraag wat er aan te doen, nou ieder kan toch voor zichzelf denkelijk wel legio manieren bedenken om wat dan ook te doen, organiseren om hier tegen in te gaan, of zijn wij tegenwoordig alleen nog maar toetsenbord tijgertjes geworden die, zolang men zijn natje en droogje maar heeft, alles als een ver van mijn bed show zien.

Laten wij om te beginnen iedereen die wij kennen, maar ook politici op lokaal, regionaal en landelijk gebied, media en discussiefora, dit beeldmateriaal toezenden.
Kernstukken uit het gesprek bundelen en middels nieuwsflitsjes uitdelen aan burgers.

Ik weet, makkelijk kletsen, maar met niets doen komen we er ook niet, en wachten op een ander die wat doet werkt ook niet.

We zijn het er denkelijk allemaal wel over eens dat het zo niet verder kan en in plaats van een oplossing aan te dragen, kiezen politici voor een dictatoriaal systeem waarin alles vanuit een selecte groep alle burgers dwingend, zelfs met inzet van geweld, lees het verdrag maar eens goed door, zal worden opgelegd. Dit kan en mag dus nooit plaatsvinden.

Is dat dan de vrijheid die wij ons nageslacht, kinderen/kleinkinderen, gaan geven?

Op 16-02-2012 9:20:37 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
AntiSoof: Goed interview. De man weet in keurige bewoordingen het kwaad te benoemen. Helaas zijn er weinigen die hem begrijpen. En dat is logisch. Want de mensen zijn o.a. te veel gehersenspoeld, te druk en te veel afgeleid. Omdat het denkvermogen van de doorsneemens als het ware afgeleid is door allei bijzaken is het niet in staat de realiteit waar te nemen. Plus omdat het denken in geldzaken voor de doorsnee mens even moeilijk is als het begrijpen van de werking van de brandstofmoter kán hij het ook niet begrijpen. Dat ik het toevallig wél begrijp, komt door het vele spelen van Monopoly en het me jarenlang inleren door middel van tal van u-tube-filmpjes. (mony as a debt, the secret of Oz, etc), en veel leeswerk. Niet iedereen beschikt over de tijd en de zin om zich in te leren.
Ik kan dus wel begrijpen dat 99% van de mensen het niet snappen. Sorry, maar dat is mijn mening.
Want wat de beste man zegt klopt
Op 16-02-2012 11:47:01 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi:
3.14po:

Maar goed, dit soort info... wil de massa daar eigenlijk wel aan? Ik heb de indruk dat de sluitspier kapotgebeukt moet zijn vooraleer men door heeft dat er iemand aan hun poepert zit.


dit had ik kunnen tiepen.
Op 16-02-2012 12:01:08 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lindaatje:
Grounded:
Op zichzelf wel een interessant interview maar ondertussen is deze informatie bij de geïnteresseerden wel bekend. De vraag is hoe krijg je deze info bij de massa en hoe krijg je die massa warm voor een grote omschakeling. Of welk ingenieus idee kun je uitwerken dat de oude structuur onderuit haalt.



Het geestesvuur moet terug!
CAUTE - Behoedzaamheid
Op 16-02-2012 15:52:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Je gebruikt geld of je gebruikt het niet, dat zijn de enige 2 opties om iets te kunnen veranderen.

Geld = onderdukking door misbruik.

geen geld = gezamelijk samen leven zonder afgunst, (jammer genoeg niet haalbaar).
Samen werken en leven is iets dat wij niet en misschien ook wel nooit kunnen( voor een lange tijd).

zo lang we alles een label moeten geven, goed / slecht, dom / slim
etc kunnen we niet in een ander systeem leven.
Een dier zit uiteindelijk vol en stopt met jagen, een mensachtige zit nooit vol.

Dus we leven voorlopig in onderdrukking.
(bericht gewijzigd op 2/16/2012 5:12:41 PM)
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op 16-02-2012 17:10:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Plakband:
wdawn:
Je gebruikt geld of je gebruikt het niet, dat zijn de enige 2 opties om iets te kunnen veranderen.

Geld = onderdukking door misbruik.

geen geld = gezamelijk samen leven zonder afgunst, (jammer genoeg niet haalbaar).


Geen geld is per definitie gezamelijk leven zonder afgunst?? Als je dat geloofd dan leef je in een heel fijne wereld...- in je hoofd.

Voor mij tamelijk onbegrijpelijk - dus nieuwsgierig - hoe je het fenomeen 'geld' als kwalijke totalitaire veroorzaker van foutieve en kwalijke handelingen vanuit het ego verantwoordelijk kunt stellen. In ieder mens zit goed en kwaad, daar is geld per definitie niet voor nodig. Het helpt echter wel. Maar hoe zie je dat dan? Geen geld meer in de wereld=alle ellende uit de wereld?
(bericht gewijzigd op 2/16/2012 5:23:23 PM)
ech?
Op 16-02-2012 17:14:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Hoog tijd om geld weer in de juiste proporties te gaan zien, namelijk als middel en niet als doel. Dat zou al een hele stap in de goede richting zijn.
Mijn kennis is een druppel, mijn onwetendheid een oceaan
Op 16-02-2012 18:08:05 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Plakband: Geld is een algemeen aanvaard ruilmiddel.
ech?
Op 16-02-2012 18:35:43 | Kudos: -2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Dit zijn de families:

Rothschild (Bauer or Bower) - Pindar
Bruce
Cavendish (Kennedy)
De Medici
Hanover
Hapsburg
Krupp
Plantagenet
Rockefeller
Romanov
Sinclair (St. Clair)
Warburg (del Banco)
Windsor (Saxe-Coburg-Gothe)

Bron: schimmige site
United as one. Divided by zero.
Op 16-02-2012 18:55:14 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
avondwandelaar:
3.14po:
Dit zijn de families:

Rothschild (Bauer or Bower) - Pindar
Bruce
Cavendish (Kennedy)
De Medici
Hanover
Hapsburg
Krupp
Plantagenet
Rockefeller
Romanov
Sinclair (St. Clair)
Warburg (del Banco)
Windsor (Saxe-Coburg-Gothe)

Bron: schimmige site

Dat is inderdaad een schimmige site
we vliegen er weer eens lekker in
Op 16-02-2012 20:25:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels:
eoi:
3.14po:

Maar goed, dit soort info... wil de massa daar eigenlijk wel aan? Ik heb de indruk dat de sluitspier kapotgebeukt moet zijn vooraleer men door heeft dat er iemand aan hun poepert zit.


dit had ik kunnen tiepen.


je vergeet het glijmiddel genaamd MSM
Op 16-02-2012 23:35:16 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels:
Tetzmol:
Hoog tijd om geld weer in de juiste proporties te gaan zien, namelijk als middel en niet als doel. Dat zou al een hele stap in de goede richting zijn.


Tetzmol, je hebt gelijk. Je moet het ruilmiddel niet zien als doel maar wat erger is is de situatie dat de macht over het ruilmiddel bepaald wordt door een select gezelschap.

Soms moet je terugkeren naar het oorspronkelijke doel om vast te stellen wat de functie was en daarna kun je de daarop volgende geschiedenis vergelijken met de basis. Op dit moment (en al veel langer) wordt het ruilmiddel zoals we het kennen gebruikt als een manupilatiemiddel terwijl een ieder in oorsprong vereenvoudigd gebruik kon maken om in levensbehoeften te voorzien
Op 17-02-2012 23:06:28 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
degriezels:
Tetzmol:
Hoog tijd om geld weer in de juiste proporties te gaan zien, namelijk als middel en niet als doel. Dat zou al een hele stap in de goede richting zijn.


Tetzmol, je hebt gelijk. Je moet het ruilmiddel niet zien als doel maar wat erger is is de situatie dat de macht over het ruilmiddel bepaald wordt door een select gezelschap.

Soms moet je terugkeren naar het oorspronkelijke doel om vast te stellen wat de functie was en daarna kun je de daarop volgende geschiedenis vergelijken met de basis. Op dit moment (en al veel langer) wordt het ruilmiddel zoals we het kennen gebruikt als een manupilatiemiddel terwijl een ieder in oorsprong vereenvoudigd gebruik kon maken om in levensbehoeften te voorzien

Daarom vind ik de lokale munteenheden ook zo'n interessante ontwikkeling.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 18-02-2012 11:35:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels:
Meneer Glimlach:
degriezels:
Tetzmol:
Hoog tijd om geld weer in de juiste proporties te gaan zien, namelijk als middel en niet als doel. Dat zou al een hele stap in de goede richting zijn.


Tetzmol, je hebt gelijk. Je moet het ruilmiddel niet zien als doel maar wat erger is is de situatie dat de macht over het ruilmiddel bepaald wordt door een select gezelschap.

Soms moet je terugkeren naar het oorspronkelijke doel om vast te stellen wat de functie was en daarna kun je de daarop volgende geschiedenis vergelijken met de basis. Op dit moment (en al veel langer) wordt het ruilmiddel zoals we het kennen gebruikt als een manupilatiemiddel terwijl een ieder in oorsprong vereenvoudigd gebruik kon maken om in levensbehoeften te voorzien

Daarom vind ik de lokale munteenheden ook zo'n interessante ontwikkeling.


Ontwikkelingen (en dus reacties) in het huidige systeem beginnen te wijzen op het feit dat er eigen oplossingen moeten worden gezocht om in ieder geval op locaal niveau leefbaarheid en behoeften te garanderen. Zoals ik het zie is dat de reactie op het falen van de macroeconomie en globalisatie. De laatsten zou ik graag goed zien werken omdat dat gelijkheid in de wereld zou moeten betekenen maar ik ben bang dat het eigenlijk een grote mislukking is en waarschijnlijk nooit bedoeld was om wereldwijd problemen op te lossen
(bericht gewijzigd op 2/19/2012 12:08:33 AM)
Op 19-02-2012 0:06:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: 19-02-2012

De ECB heeft haar slechte Griekse staatsobligatiesomgeruild voor 'nieuwe'. De oude waren in bezit van investeerders zoals pensioensfondsen en investeringsmaatschappijen en ook de ECB heeft deze rommel opgekocht om hun europa in stand te houden

Wat betreft "nieuw" is dat hoewel bekent is alle investeerders minimaal 50% van hun investeringen in Griekse obligaties af moeten schrijven om Griekenland het faillisement te besparen, De ECB plotseling niet aan deze afschrijvingsregeling hoeft te voldoen waardoor er 2 markten ontstaan voor hetzelfde hoopje poep. 1 die 100% van de waarde behoudt en 1 die waarschijnlijk bijna 100% moet afschrijven zoals pensioenfondsen.

Wie gaat nu nog obligaties kopen (oftewel staatsschuld) van de andere landen die die problemen hebben binnen de EU? Als er geen bod is in deze markt dan is er geen markt. Einde oefening
Op 19-02-2012 23:19:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeEchte: Nog een ex-bankier die een boekje open doet:
Directeur Goldman Sachs stapt op om 'verrotte bedrijfscultuur'

'Vandaag stap ik na 12 jaar op (..) en ik kan eerlijk zeggen dat de bedrijfscultuur nog nooit zo giftig en destructief was'. In een vernietigend artikel vertelt Greg Smith waarop hij opstapt bij zakenbank Goldman Sachs.

Smith schrijft zijn verhaal in The New York Times.

Hij vertelt hoe het bij Goldman Sachs vroeger ging om ideeën en waarden. Die tijden zijn veranderd, aldus Smith die vice-president van derivatives sales in London was. Het draait enkel nog om het verdienen van zoveel mogelijk geld. Niet voor de cliënten, maar voor de bank zelf. 'Vandaag de dag is het zo dat als je genoeg geld voor het bedrijf verdient (en geen moordenaar bent), je gepromoveerd wordt naar een invloedrijke positie.'

Zo moeten werknemers van Goldman Sachs zorgen dat de bedrijven die ze adviseren, investeren in zaken waar de bank zelf juist vanaf wil komen. Ook is het hun taak om klanten zo te bewerken dat de beslissingen die ze nemen zo veel mogelijk geld opleveren voor Goldman Sachs zelf.

Dat stemt Smith verdrietig, want volgens hem worden hiermee de cliënten tekort gedaan én verloochent Goldman Sachs zichzelf. 'Ik wist dat het tijd werd om te gaan toen ik studenten niet langer recht in de ogen kon kijken, om ze te vertellen wat een geweldige plek dit is om te werken.'

In zijn artikel haalt Smith vernietigend uit naar de huidige leiding van de zakenbank. 'Wanneer de geschiedenisboeken worden geschreven over Goldman Sachs, zal duidelijk worden dat onder het toezicht van CEO Lloyd C. Blankfein en president Gary D. Cohn de bedrijfscultuur verloren ging.'

Goldman Sachs spreekt de aantijgingen tegen.

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3225388/2012/03/14/Topman-Goldman-Sachs-stapt-op-om-verrotte-bedrijfscultuur.dhtml
Love to Love
Op 15-03-2012 18:55:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2013Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden