Deze site gebruikt cookies. Is dat ok?
Voor veel mensen, vermoedelijk een meerderheid, zijn de politieke toestanden rond het project Europa een ver-van-mijn-bed-show. Termen als ESM zegt ze weinig, en dat Europa helemaal geen democratisch geknutsel is, daar worden de schouders voor opgehaald. Zieltjes van nog niet geboren generaties hebben bij de bankduivels reeds een schuld naast hun naam gekerfd. Honderden miljarden die ergens vandaan moeten komen, en er in een razend tempo doorheen worden geblazen om een politiek project recht te houden.
'Wat kunnen we eraan veranderen? Je kan er toch niets aan doen,' is een uitspraak die niet zelden om de hoek loert. Wij hebben geen idee; zelf in de politiek gaan lijkt zo zinloos. Maar toch, het doet ons afvragen: wanneer komen de nefaste gevolgen van de eurolitici dermate dichtbij dat een meerderheid de noodzaken tot handelen voelt? Is er überhaupt zo'n punt waarop de schouders niet meer opgehaald worden, maar de hooivorken worden ingevet en de fakkels een nieuwe brandlaag omwonden krijgen. Waar ligt de grens dat een meerderheid niet meer accepteert hoe de dingen rollen? En hoe dan de boel te veranderen? U een idee?
Rene: We hebben het "te goed" Te makkelijk is beter gezegd. Waardoor we geen oog meer hebben of willen hebben voor de misstanden om ons heen. Iedereen weet dat het anders kan en moet. Alleen collectief kunnen we dit ook bewerkstelligen.

De "vijand" doet dat ook. Speelt alles collectief. Zo'n groot collectief dat zowel overheden als media als energie bedrijven behelst.... Dus, wil je iets bereiken. Moet je het groots aanpakken. Of er voor kiezen om je leven niet meer voor je te laten leven door anderen die jou vertellen hoe te leven.

Democratie.. rijmt op illusie EN is ondertussen hetzelfde. We hebben geen democratie zoals dat ooit bedoeld was. Denk maar eens na. Wat heb jij daadwerkelijk voor inbreng. Behalve 1x in de 4 jaar op een knop duwen, kiezen voor een onbekende om jou leven te regeren.
Bewustzijn groeit in etappes, durf de volgende stap te maken.
Op 11-06-2012 11:55:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gvaei: Ik denk dat de Nederlandse cultuur zo'n omslagpunt niet (echt) kent. Misschien dat we er stiekem toch gewoon te rijk voor zijn... wanneer gaan de rijken nou rellen beginnen?
Voorkomen is beter dan genezen.
Op 11-06-2012 12:09:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian: Ik ben liever vóór een alternatief dan tegen de huidige situatie.

Ja, we worden misleid, maar we laten ons ook misleiden.

Ben de verandering die je wil zien. Zelf ben ik met mijn gezin steeds meer bezig om voor ons zelf te zorgen. Fruitbomen, een moestuin, kippen en een kas. Het is kleinschalig, maar het is onze directe omgeving waar we invloed op hebben.

Over NWO's/Illuminati/crisis e.d. maak ik me geen zorgen. Ik ontken het bestaan niet, maar ik kan me er niet (meer) druk over maken. Als anderen die keuze willen maken dan is dat OK.

Mijn gezin en mijn eigen leven zijn te belangrijk om te focussen op wat anderen (mogelijk) fout doen. Ik probeer me te richten op wat ik zelf goed kan doen.
Wagners schepnet
Op 11-06-2012 12:13:04 | Kudos: 6 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rene: Helemaal mee eens ! Zelf veranderen. De rest volgt wel.. of niet. :-)

pleiadian:
Ik ben liever vóór een alternatief dan tegen de huidige situatie.

Ja, we worden misleid, maar we laten ons ook misleiden.

Ben de verandering die je wil zien. Zelf ben ik met mijn gezin steeds meer bezig om voor ons zelf te zorgen. Fruitbomen, een moestuin, kippen en een kas. Het is kleinschalig, maar het is onze directe omgeving waar we invloed op hebben.

Over NWO's/Illuminati/crisis e.d. maak ik me geen zorgen. Ik ontken het bestaan niet, maar ik kan me er niet (meer) druk over maken. Als anderen die keuze willen maken dan is dat OK.

Mijn gezin en mijn eigen leven zijn te belangrijk om te focussen op wat anderen (mogelijk) fout doen. Ik probeer me te richten op wat ik zelf goed kan doen.

Bewustzijn groeit in etappes, durf de volgende stap te maken.
Op 11-06-2012 12:16:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: De Arabische lente heeft voor veel omslagpunten gezorgd. De val van De Muur ook. Maar als de oude koningen weg zijn, begint tussen de Vrijheidsstrijders meteen weer opnieuw het gevecht en de manipulatie voor geld en macht. We weten wat we niét willen, maar laten ons opdringen wat we wel willen.
Ooit was De stomme van Portici voor Belgen een aanzet tot verandering. Het zou ook de val van Dexia of Griekenland kunnen zijn, of Occupy...
Maar wie macht heeft, doet er alles aan om die te behouden. Dus wanneer en hoe het komt...?? Just be prepared.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 11-06-2012 12:33:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
hugo:
De Arabische lente heeft voor veel omslagpunten gezorgd. De val van De Muur ook. Maar als de oude koningen weg zijn, begint tussen de Vrijheidsstrijders meteen weer opnieuw het gevecht en de manipulatie voor geld en macht. We weten wat we niét willen, maar laten ons opdringen wat we wel willen.
Ooit was De stomme van Portici voor Belgen een aanzet tot verandering. Het zou ook de val van Dexia of Griekenland kunnen zijn, of Occupy...
Maar wie macht heeft, doet er alles aan om die te behouden. Dus wanneer en hoe het komt...?? Just be prepared.

Eens.
Daarom ben ik er van overtuigd dat, als je het anders wil, je het ook helemaal anders moet doen (wat dat dan ook moge betekenen).
Als je opnieuw begint op dezelfde of grotendeels dezelfde manier, kom je uiteindelijk weer uit op het punt waar je vertrok.
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 11-06-2012 12:39:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Draconian: Dat komt omdat we verdeeld zijn. Verdeel en heers.
Dat we het te makkelijk hebben is gelul. Er zijn zat mensen met financiële problemen. Buiten dat zijn het de mensen zelf die ervoor kiezen om hard genomen te worden van achteren. Ze lopen jaar in jaar uit te klagen op het systeem maar wel trouw naar het stembusje met de illusie dat het invloed heeft.

Nog steeds zijn de drie partijen CDA, VVD en PvdA het hoogst in de peilingen. Het is de keuze van de bevolking dus zoek het maar zelf uit ook.

Dat mensen nog geloven in een democratie is echt verwonderlijk. Alle beslissingen nemen ze tegen de wil van de bevolking in. Ze vertegenwoordigen zichzelf en niet de bevolking. Demonstreren? Beter een staatsgreep.
(bericht gewijzigd op 11/6/2012 12:58)
.......
Op 11-06-2012 12:54:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sint Joris: Eén politieke partij die 100% anti-europa is.
Wanneer deze een meerderheid van de stemmen krijgt in Nederland (of welk Europees land dan ook) kunnen de nieuw gekozen leiders heel gemakkelijk uit de Unie stappen en beginnen aan het terugvorderen van de soevereiniteit. Laat die verdomde democratie voor een keer ook eens nuttig zijn, dan hoeft er ook geen 'revolutie' plaats te vinden met alle onrust van dien.
It would have been better if Newton had contemplated how the apple got up there in the first place
Op 11-06-2012 14:06:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Danyel: Nederlanders komen niet in opstand. Laf volk. In WOI afzijdig gehouden en arme Belgen het land uit geschopt, in WOII was opzet zelfde maar werden ze in een dag overlopen. Drie WK-finales verloren. Penaltys missen. Zichzelf tolerant noemen maar eigenlijk onverschillig zijn... En op ieder mogelijk vlak een totaal gebrek aan talent. Eigenlijk moeten ze NL afschaffen. En dat gaat dus gebeuren ook.
Op 11-06-2012 14:52:53 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: @Auteur:

In de kosmos zijn er grootschalige veranderingen gaande en het bewustzijn, dus ook dat van de mens is zich hierop aan aan het passen.

Zo zal de manier waarop wij tijd benaderen ook veranderen.
In feite is tijd cyclisch, want elke dag wordt het wel een keertje 3 uur, dag in en dag uit wat zich tot in de oneindigheid blijft herhalen.

Het huidige economische systeem is een lineair systeem wat onmogelijk binnen een cyclisch tijdsbesef zou passen, vroeg of laat crasht het systeem dan ook en dat is wat er momenteel gaande is.(en dat heeft wat tijd nodig, wat overigens op kosmische schaal niks voorstelt)

En wij Nederlanders:
Nog even tolerant als altijd stonden erbij en keken ernaar en verders niks, nakkes, nada noppes en meer actie hoef je dan ook niet van de Nederlanders te verwachten.

Deze crisis kun je alleen overleven als je individueel maatregelen neemt, dus zorgen voor overlevingsmiddelen zoals voedsel en zo veel mogelijk gericht op zelfvoorzienendheid en ruilhandel, want die kant gaat het toch echt op.


(bericht gewijzigd op 11/6/2012 16:11)
Autobiografie: Een lekker stuk onberekenbaar projectiel.
Op 11-06-2012 16:08:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
Danyel:
Nederlanders komen niet in opstand. Laf volk. In WOI afzijdig gehouden en arme Belgen het land uit geschopt, in WOII was opzet zelfde maar werden ze in een dag overlopen. Drie WK-finales verloren. Penaltys missen. Zichzelf tolerant noemen maar eigenlijk onverschillig zijn... En op ieder mogelijk vlak een totaal gebrek aan talent. Eigenlijk moeten ze NL afschaffen. En dat gaat dus gebeuren ook.

Eigenlijk is dat hele Nederland ook maar een ontwikkelingsland...
Hè Danyel?

*Azijnpissert...
Ik ben ook gek... :P
Op 11-06-2012 16:25:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
pleiadian:
Ik ben liever vóór een alternatief dan tegen de huidige situatie.

Ja, we worden misleid, maar we laten ons ook misleiden.

Ben de verandering die je wil zien. Zelf ben ik met mijn gezin steeds meer bezig om voor ons zelf te zorgen. Fruitbomen, een moestuin, kippen en een kas. Het is kleinschalig, maar het is onze directe omgeving waar we invloed op hebben.

Over NWO's/Illuminati/crisis e.d. maak ik me geen zorgen. Ik ontken het bestaan niet, maar ik kan me er niet (meer) druk over maken. Als anderen die keuze willen maken dan is dat OK.

Mijn gezin en mijn eigen leven zijn te belangrijk om te focussen op wat anderen (mogelijk) fout doen. Ik probeer me te richten op wat ik zelf goed kan doen.


Zelf groente en fruit verbouwen mag straks niet meer vanwege de' Codex Alimentarius ' In de VS is het nu al 3 maanden gevangenisstraf voor groente verbouwen in je eigen tuin.Daar kun je je eigen beter wel druk om maken.Dat is nu juist het punt.
Op 11-06-2012 16:28:07 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Buff:
Danyel:
Nederlanders komen niet in opstand. Laf volk. In WOI afzijdig gehouden en arme Belgen het land uit geschopt, in WOII was opzet zelfde maar werden ze in een dag overlopen. Drie WK-finales verloren. Penaltys missen. Zichzelf tolerant noemen maar eigenlijk onverschillig zijn... En op ieder mogelijk vlak een totaal gebrek aan talent. Eigenlijk moeten ze NL afschaffen. En dat gaat dus gebeuren ook.

Eigenlijk is dat hele Nederland ook maar een ontwikkelingsland...
Hè Danyel?

*Azijnpissert...


Nederland wil altijd het braafje jochie van de klas zijn en je weet hoe dat afloopt met te brave jongetjes: Die eindigen als pispaaltje.
Autobiografie: Een lekker stuk onberekenbaar projectiel.
Op 11-06-2012 16:28:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Antropoloog:
pleiadian:
Ik ben liever vóór een alternatief dan tegen de huidige situatie.

Ja, we worden misleid, maar we laten ons ook misleiden.

Ben de verandering die je wil zien. Zelf ben ik met mijn gezin steeds meer bezig om voor ons zelf te zorgen. Fruitbomen, een moestuin, kippen en een kas. Het is kleinschalig, maar het is onze directe omgeving waar we invloed op hebben.

Over NWO's/Illuminati/crisis e.d. maak ik me geen zorgen. Ik ontken het bestaan niet, maar ik kan me er niet (meer) druk over maken. Als anderen die keuze willen maken dan is dat OK.

Mijn gezin en mijn eigen leven zijn te belangrijk om te focussen op wat anderen (mogelijk) fout doen. Ik probeer me te richten op wat ik zelf goed kan doen.


Zelf groente en fruit verbouwen mag straks niet meer vanwege de' Codex Alimentarius ' In de VS is het nu al 3 maanden gevangenisstraf voor groente verbouwen in je eigen tuin.Daar kun je je eigen beter wel druk om maken.Dat is nu juist het punt.


Dat is idd een zorgwekkende ontwikkeling, pure duistere krachten die in het spel zijn die overwonnen MOETEN worden.
Autobiografie: Een lekker stuk onberekenbaar projectiel.
Op 11-06-2012 16:29:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian:
Antropoloog:
Zelf groente en fruit verbouwen mag straks niet meer vanwege de' Codex Alimentarius ' In de VS is het nu al 3 maanden gevangenisstraf voor groente verbouwen in je eigen tuin.Daar kun je je eigen beter wel druk om maken.Dat is nu juist het punt.


Laat mij een betrouwbare (niburu/argusoog/xander/infowars/etc. dus uitgesloten) referentie zien waaruit blijkt dat dit niet meer mag.


(bericht gewijzigd op 11/6/2012 16:50)
Wagners schepnet
Op 11-06-2012 16:48:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
Chris de Boden:


Nederland wil altijd het braafje jochie van de klas zijn en je weet hoe dat afloopt met te brave jongetjes: Die eindigen als pispaaltje.


Pispaaltje van wie? Dat is wat ik me afvraag. We wonen in een van de welvarendste landen ter wereld en noch zijn er van die zeikerds die het beter denken te weten... Bah. En andere oproepen om in opstand te komen; tegen wie moeten we dan wel in opstand komen? Tegen ons zelf? Tegen een onzichtbare elite? De politiek soms? Nee die kunnen we alleen wegstemmen voor een ander, beter of slechter (wat dat in godsnaam mag betekenen) alternatief.

Ik ben ook gek... :P
Op 11-06-2012 16:52:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Chris de Boden:
Antropoloog:
pleiadian:
Ik ben liever vóór een alternatief dan tegen de huidige situatie.

Ja, we worden misleid, maar we laten ons ook misleiden.

Ben de verandering die je wil zien. Zelf ben ik met mijn gezin steeds meer bezig om voor ons zelf te zorgen. Fruitbomen, een moestuin, kippen en een kas. Het is kleinschalig, maar het is onze directe omgeving waar we invloed op hebben.

Over NWO's/Illuminati/crisis e.d. maak ik me geen zorgen. Ik ontken het bestaan niet, maar ik kan me er niet (meer) druk over maken. Als anderen die keuze willen maken dan is dat OK.

Mijn gezin en mijn eigen leven zijn te belangrijk om te focussen op wat anderen (mogelijk) fout doen. Ik probeer me te richten op wat ik zelf goed kan doen.


Zelf groente en fruit verbouwen mag straks niet meer vanwege de' Codex Alimentarius ' In de VS is het nu al 3 maanden gevangenisstraf voor groente verbouwen in je eigen tuin.Daar kun je je eigen beter wel druk om maken.Dat is nu juist het punt.


Dat is idd een zorgwekkende ontwikkeling, pure duistere krachten die in het spel zijn die overwonnen MOETEN worden.

Je gaat me toch niet vertellen dat je dat onzinverhaal gelooft hè Chris?
Op 11-06-2012 17:01:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
pleiadian:
Ik ben liever vóór een alternatief dan tegen de huidige situatie.

Ja, we worden misleid, maar we laten ons ook misleiden.

Ben de verandering die je wil zien. Zelf ben ik met mijn gezin steeds meer bezig om voor ons zelf te zorgen. Fruitbomen, een moestuin, kippen en een kas. Het is kleinschalig, maar het is onze directe omgeving waar we invloed op hebben.

Over NWO's/Illuminati/crisis e.d. maak ik me geen zorgen. Ik ontken het bestaan niet, maar ik kan me er niet (meer) druk over maken. Als anderen die keuze willen maken dan is dat OK.

Mijn gezin en mijn eigen leven zijn te belangrijk om te focussen op wat anderen (mogelijk) fout doen. Ik probeer me te richten op wat ik zelf goed kan doen.

Helaas kan ik je maar één plusje geven. Je reactie verdient er veel meer.
Op 11-06-2012 17:02:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Buff:
Chris de Boden:


Nederland wil altijd het braafje jochie van de klas zijn en je weet hoe dat afloopt met te brave jongetjes: Die eindigen als pispaaltje.


Pispaaltje van wie? Dat is wat ik me afvraag. We wonen in een van de welvarendste landen ter wereld en noch zijn er van die zeikerds die het beter denken te weten... Bah. En andere oproepen om in opstand te komen; tegen wie moeten we dan wel in opstand komen? Tegen ons zelf? Tegen een onzichtbare elite? De politiek soms? Nee die kunnen we alleen wegstemmen voor een ander, beter of slechter (wat dat in godsnaam mag betekenen) alternatief.



Ik bedoelde dit figuurlijk, want eigenlijk zijn wij het pispaaltje, want wij moeten de rekening betalen, wij de belastingbetaler.

Nederland is nog wel welvarend, maar de welvaart is in een HSL-treinvaart aan het afnemen. De meeste mensen merken dit nog niet, maar dat komt nog wel.

Maar wij accepteren toch altijd alles???
Autobiografie: Een lekker stuk onberekenbaar projectiel.
Op 11-06-2012 17:03:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Socrates:
Chris de Boden:
Antropoloog:
pleiadian:
Ik ben liever vóór een alternatief dan tegen de huidige situatie.

Ja, we worden misleid, maar we laten ons ook misleiden.

Ben de verandering die je wil zien. Zelf ben ik met mijn gezin steeds meer bezig om voor ons zelf te zorgen. Fruitbomen, een moestuin, kippen en een kas. Het is kleinschalig, maar het is onze directe omgeving waar we invloed op hebben.

Over NWO's/Illuminati/crisis e.d. maak ik me geen zorgen. Ik ontken het bestaan niet, maar ik kan me er niet (meer) druk over maken. Als anderen die keuze willen maken dan is dat OK.

Mijn gezin en mijn eigen leven zijn te belangrijk om te focussen op wat anderen (mogelijk) fout doen. Ik probeer me te richten op wat ik zelf goed kan doen.


Zelf groente en fruit verbouwen mag straks niet meer vanwege de' Codex Alimentarius ' In de VS is het nu al 3 maanden gevangenisstraf voor groente verbouwen in je eigen tuin.Daar kun je je eigen beter wel druk om maken.Dat is nu juist het punt.


Dat is idd een zorgwekkende ontwikkeling, pure duistere krachten die in het spel zijn die overwonnen MOETEN worden.

Je gaat me toch niet vertellen dat je dat onzinverhaal gelooft hè Chris?

Neu, niet direct in het onzin verhaal, wel in het feit dat je bijna niet om de zaadjes van monsanto heen kunt. Althans, ik geloof dat hier wel een kern van waarheid in zit.
Lijkt mij van de gekke dat je niks meer in eigen tuin mag planten.


(bericht gewijzigd op 11/6/2012 17:9)
Autobiografie: Een lekker stuk onberekenbaar projectiel.
Op 11-06-2012 17:06:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
Chris de Boden:

Ik bedoelde dit figuurlijk, want eigenlijk zijn wij het pispaaltje, want wij moeten de rekening betalen, wij de belastingbetaler.

Nederland is nog wel welvarend, maar de welvaart is in een HSL-treinvaart aan het afnemen. De meeste mensen merken dit nog niet, maar dat komt nog wel.

Maar wij accepteren toch altijd alles???


Ik denk dat de welvaart zich op wereldschaal in balans aan het brengen is. En 't is niet zo gek dat wij dat hier in Nederland als een achteruitgang ervaren (rijk als we met zijn allen zijn)... Maar om te gaan roepen dat we afgelijden naar armoe en ellende, dat vind ik wat voorbarig en kan als een zichzelf vervullende profetie gaan werken.
En dat we alles accepteren is ook niet helemaal waar, waar blijkt dat uit? Ik denk alleen dat niemand zicht heeft op de krachten die er aan het werk zijn wereldwijd. En met niemand bedoel ik ook letterlijk niemand; want het heeft niets met complotten te maken, maar eerder met een bepaalde dynamiek die samenlevingen ordent en structureert.
Ik ben ook gek... :P
Op 11-06-2012 17:17:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Ik heb op het www even zitten speuren naar de onzinnige claims van Antropoloog, inzake het niet meer mogen verbouwen van je eigen voedsel.
Al snel vond ik 4 vermeldingen ervan. Omdat de teksten allemaal hetzelfde zijn, zal het wel zo zijn dat één malloot zoiets neerkwakt, en het door die anderen kritiekloos wordt gekopieerd.
Of die ene malloot plaats ze overal zelf, kan ook natuurlijk.

Hier drie links. De vierde is de fijne genuanceerde site "stormfront", waar ik geen link van geef. Uit principe niet.

http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/tuinieren-en-zaden-bewaren-strafbaar/

http://www.veit.nl/562243-usa-tuinieren-en-zaden-bewaren

http://www.nujij.nl/algemeen/tuinieren-en-zaden-bewaren-strafbaar-!.14812235.lynkx#axzz1xUwT4eof

Op 11-06-2012 17:27:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Don Giovanni: Boah, er is een dienstverlening die het werk amper aan kan!
http://www.webdeurwaarder.nl/Vanwege-onze-groei-zijn-wij-op-zoek-naar:-Incassomedewerkers-m/v/cid/12/90

Op 11-06-2012 17:34:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Het meeste heb je zelf in de hand.

Het nodige is idd aan het verschuiven, maar zoals ik al een paar keer eerder aangaf loopt het systeem op zijn eindje en dat zal niet alleen in Nederland te merken zijn, heel de westerse wereld.

Wat accepteren betreft:
Zo goed als heel mijn leven hoor ik niks anders dan bezuinigen en meer betalen. En mijn hele leven zie ik de Nederlander hier braaf gehoor aangeven uiteindelijk. Nederlanders zijn daar gewoon veels te mak in, geven te snel toe.

Autobiografie: Een lekker stuk onberekenbaar projectiel.
Op 11-06-2012 17:34:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Don Giovanni:


Een baan als deurwaarder: Mij niet gezien.
Autobiografie: Een lekker stuk onberekenbaar projectiel.
Op 11-06-2012 17:35:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Uiteindelijk gaat het leven gewoon door,de bakker bakt brood,de boer boert en de timmerman timmert er ook gewoon lustig op los.
Zo'n crisis raakt de gewone mens amper tot die een ander huis wil kopen... De banken geven geen leningen meer,geschrokken als zij zijn van de hoeveelheid mensen die teveel hadden geleend(want huis heeft overwaarde(die eigenlijk niet bestaat maar de vraag was hoog in de huizenmarkt).
Nu zitten veel mensen met een huis waar zij vanaf willen maar niet voor een realistisch (veel lager dan aankoop)bedrag en blijven daar dus mee zitten voor dubbele hypotheek of ze verkopen het met dik verlies alwaar men zich reeds rijk rekende met dikke winst.
Gelukkig heb ik zelf een huurhuis maar mijn ouders bijvoorbeeld zijn er ook met open ogen ingestonken.
Nu hoeven die niet zo nodig weg alwaar ze nu wonen maar het is een zeer onprettig gevoel dat ze afbetalen aan een dure lening voor een huis dat het gewoon niet waard is.
Denk er dus aan voor je een huis koopt!
Bedenk eerst hoe lang je er wil blijven wonen.
Bedenk wat het kost per maand en of je dat bedrag ook in de toekomst nog kan ophoesten.
En vooral bedenk dat de crisis tussen de oren zit en een direct gevolg van mensen die speculeren of zich een oor lieten aannaaien met leningen die eigenlijk onbetaalbaar waren door diezelfde banken die nu de hand op de knip houden.
Banken moeten gemakkelijker lenen aan mensen die hun zaakjes momenteel goed op de rit hebben,streng zijn maar rechtvaardig.

De crisis gaat nog wel even door,in China staan hele steden leeg omdat speculanten(niet alleen banken maar ook echtparen en andere particulieren met blijkbaar geld teveel)er alle huizen als belegging hebben opgekocht.
Op zich niet zo slecht maar men heeft daardoor ook de marktwaarde opgedreven ver boven het niveau wat die huizen werkelijk waard zijn.
En de gevolgen daarvan zijn inmiddels wel helder.
Stroom moet vloeien.
Op 11-06-2012 18:15:56 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: zodra het fysiek word, dat is het zogenaamde teken aan de hemel waar men op wacht.
Op 11-06-2012 19:39:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Antropoloog:
pleiadian:
Ik ben liever vóór een alternatief dan tegen de huidige situatie.

Ja, we worden misleid, maar we laten ons ook misleiden.

Ben de verandering die je wil zien. Zelf ben ik met mijn gezin steeds meer bezig om voor ons zelf te zorgen. Fruitbomen, een moestuin, kippen en een kas. Het is kleinschalig, maar het is onze directe omgeving waar we invloed op hebben.

Over NWO's/Illuminati/crisis e.d. maak ik me geen zorgen. Ik ontken het bestaan niet, maar ik kan me er niet (meer) druk over maken. Als anderen die keuze willen maken dan is dat OK.

Mijn gezin en mijn eigen leven zijn te belangrijk om te focussen op wat anderen (mogelijk) fout doen. Ik probeer me te richten op wat ik zelf goed kan doen.


Zelf groente en fruit verbouwen mag straks niet meer vanwege de' Codex Alimentarius ' In de VS is het nu al 3 maanden gevangenisstraf voor groente verbouwen in je eigen tuin.

Die laatste twee beweringen, zijn daar linken/e-bronnen van?

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 11-06-2012 20:11:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog: Jazeker.
Op 11-06-2012 22:35:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
NewDayNL:
Antropoloog:
pleiadian:
Ik ben liever vóór een alternatief dan tegen de huidige situatie.

Ja, we worden misleid, maar we laten ons ook misleiden.

Ben de verandering die je wil zien. Zelf ben ik met mijn gezin steeds meer bezig om voor ons zelf te zorgen. Fruitbomen, een moestuin, kippen en een kas. Het is kleinschalig, maar het is onze directe omgeving waar we invloed op hebben.

Over NWO's/Illuminati/crisis e.d. maak ik me geen zorgen. Ik ontken het bestaan niet, maar ik kan me er niet (meer) druk over maken. Als anderen die keuze willen maken dan is dat OK.

Mijn gezin en mijn eigen leven zijn te belangrijk om te focussen op wat anderen (mogelijk) fout doen. Ik probeer me te richten op wat ik zelf goed kan doen.


Zelf groente en fruit verbouwen mag straks niet meer vanwege de' Codex Alimentarius ' In de VS is het nu al 3 maanden gevangenisstraf voor groente verbouwen in je eigen tuin.

Die laatste twee beweringen, zijn daar linken/e-bronnen van?

RR

Jazeker....
Op 11-06-2012 22:36:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian: Het zal om dit artikel gaan:

http://moneyland.time.com/2011/07/08/woman-faces-jail-time-for-planting-organic-vegetable-garden/

Dit heeft niets met de Codex Alimentarius te maken, maar met de plaatselijke verordening over het gebruik van je voortuin.

Bizar, maar geen sinister wereldplan om moestuintjes te verbieden.
Wagners schepnet
Op 11-06-2012 22:44:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
pleiadian:
Het zal om dit artikel gaan:

http://moneyland.time.com/2011/07/08/woman-faces-jail-time-for-planting-organic-vegetable-garden/

Dit heeft niets met de Codex Alimentarius te maken, maar met de plaatselijke verordening over het gebruik van je voortuin.

Bizar, maar geen sinister wereldplan om moestuintjes te verbieden.


Klopt, de Codex Alimentarius is nog niet van kracht,maar ze laten de mensen er even aan wennen dat je geen groente in je eigen tuin mag telen,straks mogen door dezelfde Codex A. ook geen geneeskrachtige kruiden worden verhandeld.Maar als jij 3 maanden gevangenisstraf voor het telen van groente normaal vindt dat ben je niet meer tot rede vatbaar.
Op 11-06-2012 22:56:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian: Je probeert je eruit te draaien. Het gaat er juist om dat jij beweert dat dit vanwege de Codex Alimentarius is. Dat is simpelweg niet waar.
Wagners schepnet
Op 11-06-2012 22:59:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
pleiadian:
Je probeert je eruit te draaien. Het gaat er juist om dat jij beweert dat dit vanwege de Codex Alimentarius is. Dat is simpelweg niet waar.

Ik wordt hier een beetje moe van. Word toch eens wakker jongen.
(bericht gewijzigd op 11/6/2012 23:2)
Nvdr: Tweede waarschuwing: sla een andere toon aan, je bent hier te gast. We gaan hier op een fatsoenlijke manier met elkaar om, waarbij een andere mening gerespecteerd wordt. Als je niet kunt discussiëren, laat het dan.
Op 11-06-2012 23:02:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian: Ik word moe van onwaarheden...

Je kent mij niet... ik ben heel wakker! Mijn hele leven staat in het teken van het zoeken naar waarheid.

Bovenstaand voorbeeld is symptomatisch voor de "ontwaakten" die te vinden zijn op niburu en soortgelijke sites. Aan de ene kant keren zij zich tegen de reguliere media, die ze betichten van leugens en samenzweringen. Om vervolgens kritiekloos de grootste onzin te accepteren zonder zelf iets te controleren.

Dat de media liegen, betekent niet automatisch dat niburu/argusoog/infowars/xander enzo de waarheid spreken. Word toch eens wakker!

Wagners schepnet
Op 11-06-2012 23:07:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian:
Antrolpoloog:
Pleiadian, ik reageer niet meer op jou suffe gedoe. Zoek jij het lekker uit.Tegen zoveel domheid is geen kruid gewassen.


Nee, je wil gewoon je ongelijk niet toegeven!
Wagners schepnet
Op 11-06-2012 23:09:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Antropoloog:
NewDayNL:
Antropoloog:
pleiadian:
Ik ben liever vóór een alternatief dan tegen de huidige situatie.

Ja, we worden misleid, maar we laten ons ook misleiden.

Ben de verandering die je wil zien. Zelf ben ik met mijn gezin steeds meer bezig om voor ons zelf te zorgen. Fruitbomen, een moestuin, kippen en een kas. Het is kleinschalig, maar het is onze directe omgeving waar we invloed op hebben.

Over NWO's/Illuminati/crisis e.d. maak ik me geen zorgen. Ik ontken het bestaan niet, maar ik kan me er niet (meer) druk over maken. Als anderen die keuze willen maken dan is dat OK.

Mijn gezin en mijn eigen leven zijn te belangrijk om te focussen op wat anderen (mogelijk) fout doen. Ik probeer me te richten op wat ik zelf goed kan doen.


Zelf groente en fruit verbouwen mag straks niet meer vanwege de' Codex Alimentarius ' In de VS is het nu al 3 maanden gevangenisstraf voor groente verbouwen in je eigen tuin.

Die laatste twee beweringen, zijn daar linken/e-bronnen van?

RR

Jazeker....

Ja...?

Komt u maar; u brengt het in de discussie.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 11-06-2012 23:09:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Yeah right, Michican!
Echt grappig om wetgeving in Michican zien als een aanstormend wereldcomplot.
Dom en goedgelovig, en dan roepen dat je kritisch bent.

Edit: die mevrouw met haar groentetuintje woont in Michican. Daar gebeurt wel meer vreemds dus.
(bericht gewijzigd op 11/6/2012 23:18)
Op 11-06-2012 23:16:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Antropoloog:
pleiadian:
Het zal om dit artikel gaan:

http://moneyland.time.com/2011/07/08/woman-faces-jail-time-for-planting-organic-vegetable-garden/

Dit heeft niets met de Codex Alimentarius te maken, maar met de plaatselijke verordening over het gebruik van je voortuin.

Bizar, maar geen sinister wereldplan om moestuintjes te verbieden.


Klopt, de Codex Alimentarius is nog niet van kracht,maar ze laten de mensen er even aan wennen dat je geen groente in je eigen tuin mag telen,straks mogen door dezelfde Codex A. ook geen geneeskrachtige kruiden worden verhandeld.Maar als jij 3 maanden gevangenisstraf voor het telen van groente normaal vindt dat ben je niet meer tot rede vatbaar.

Antropoloog, je hebt nog niet echt beaamd dat Pleiadians link idd tot die 'jazeker'linken behoort.

Als wel, dan vind ik dat niet zo'n sterke zaak hoor als bewijs voor een complot. Monsanto daarentegen, het grote geld, het afgedwongen monopoly en de steriele zaden (zodat boeren elke oogst nieuw zaaigoed moeten kopen), dát lijkt me een betere kandidaat.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 11-06-2012 23:32:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gvaei: http://www.lc.nl/friesland/regio/article14371023.ece/Boete-%E2%82%AC180-voor-weggooien-klokhuis

Denk niet dat ze alleen in Amerika slecht zijn. Ook hier pakken donkere wolken zich samen boven alledaags fruit.
(bericht gewijzigd op 12/6/2012 9:34)
Voorkomen is beter dan genezen.
Op 12-06-2012 9:31:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nupeet: Zover ik de uiteenzetting in de link een beetje begrijp wordt met dit systeem http://holland4mpe.wordpress.com/ ,de greep van de banken op ons geld vermeden.
(bericht gewijzigd op 12/6/2012 18:14)
Unity in the Heart of Diversity
Op 12-06-2012 12:04:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
pleiadian:
Antropoloog:
Zelf groente en fruit verbouwen mag straks niet meer vanwege de' Codex Alimentarius ' In de VS is het nu al 3 maanden gevangenisstraf voor groente verbouwen in je eigen tuin.Daar kun je je eigen beter wel druk om maken.Dat is nu juist het punt.


Laat mij een betrouwbare (niburu/argusoog/xander/infowars/etc. dus uitgesloten) referentie zien waaruit blijkt dat dit niet meer mag.


Hoe het ongeveer werkt. De codex alimentarius is inmiddels van kracht als verplichte richtlijn voor alle landen van de VN. Ze worden geacht de richtlijnen van de codex binnen eigen wetgeving vorm te geven.
Als je dus al nieuws hierover vindt, zal er geen directe verwijzing naar de codex alimentarius zijn.

http://www.foodpolitics.com/wp-content/uploads/S.-510.pdf

ALLES IS WAAR
Op 12-06-2012 15:00:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: We drijven een beetje af van het hoofdonderwerp Europa. De (Nazi-) Codex Alimentarius lijkt me wel een aparte blog waard.

Je leest vaak in de pers over " anti-europese partijen" zoals de PVV en de SP.

Dat is ongenuanceerd. Niemand is anti-Europa. We zijn Europeaan. Maar deze partijen hebben moeite met de manier waarop Europa is afgepakt van de burgers.

Niemand was tegen een Europa van vrije handel, gezamenlijke industrienormen en afspraken over het grensverkeer.

Maar Nederland (en Frankrijk) stemde tegen de Europese Grondwet. Vooral omdat daarin stond dat de banken en multinationals feitelijk de baas zouden worden in Europa, in plaats van democratisch controleerbare organen.

Een van de meest afkeurenswaardige aspecten in het inmiddels doorgedrukte Europees Verdrag is dat "concurrentie en vrije handel de basis zijn voor de Unie". Privatisering dus. Terugtrekkende overheden. Zonder het benul dat via de overheden de burgers de maatschappij besturen.

Ons openbaar vervoer, elektriciteitscentrales, waterleidingen, wegen, sluizen en dijken zijn in eeuwen door ons opgebouwd en door overheden gecontroleerd. Overheden die konden worden gekozen en weggestuurd door burgers.

Met het Verdrag in de hand mag dat nu niet meer. Zelfs al zou een volgende regering bijvoorbeeld besluiten de nutsbedrijven of de spoorwegen weer onder staatstoezicht te brengen, dan mag dat niet van Brussel. Het Verdrag sluit dat uit.

Met hetzelfde Verdrag is de controle op de financieële sector min of meer afgeschaft of geprivatiseerd. De Europese centrale Bank is een private onderneming met geheime aandeelhouders.

Wilden we dat? Nee dat wilde bijna niemand. Enkele duistere rupsjes nooitgenoeg wilden dat en begonnen Neoliberale kletskoek te verkopen dat door de privatisering en het afschaffen van controlerende overheidsorganen alles beter en goedkoper zou worden. Ze kregen de hele neoliberale wind mee. En het is gebeurd.
Op 12-06-2012 15:25:02 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Olav, soms heb je wel heel erg gelijk!

'Waarheid' is een niet-overdraagbare aandoening.
Op 12-06-2012 16:33:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
veluwiaan: Zullen we dan maar SOPN stemmen?!?
Op 12-06-2012 16:45:17 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Patrick NL: Olav:

je heeft 100% gelijk ik vertel dit net 10 min geleden het zelfde.

Maar het word nog erger.

Je moch van Hitler niet vertellen dat de slag om Stalingrad mislukt was Maar hij vond het dat offers waren.

Nu een week geleden komt D66 ook vertellen dat we voor de Unie offers moeten brengen:- Als of er jaren al geen offers heeft gekost De invoering van..
En dat geld geld kost is mislukt.

En hier mee de elite in een waarzin zitten { net als hitler }

Hitler deed het in 5 jaar en nu gaat het langzaam tot de kreeft gaar zijn.
wij burgers moet opstaan....

sorry voor evt schrijf fouten {dyslexie}

Sambal bei?
(bericht gewijzigd op 12/6/2012 19:16)
Op 12-06-2012 17:57:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo:

Er moet in minder dan drie maanden actie worden genomen om de euro te redden. Dat heeft Christine Lagarde, grote baas van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) gezegd op CNN.

Lagarde reageerde op uitspraken van superinvesteerder George Soros, die voorspelt dat Europa drie maanden heeft om de eenheidsmunt te redden.

"De constructie van de euro heeft tijd gevraagd, en het werk is nog volop bezig", aldus Lagarde. De IMF-topvrouw deed geen voorspellingen over een Griekse exit. "Het zal een zaak worden van politieke vastberadenheid en drive.
(vandaag in HLN)
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 12-06-2012 18:13:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: dyslexie vind ik geen probleem, de inhoud van je bericht wel, godwins zijn zó gemakkelijk en zelden passend.
Het grootste verband tussen Hitler en de EU zit hem vooral in het feit dat Europeanen na WOII zelf graag een EU wilden, een politiek Europa zelfs, om voor eens en voor altijd van dat geruzie (lees vreselijke oorlogen) tussen de diverse Europese landen af te zijn.
Lees anders het eerste referendum dat in Nederland gehouden werd, over een Europese Unie, er maar eens op na:
http://www.europa-nu.nl/id/vgxzl29bnwyv/referendum_in_delft_en_bolsward_in

We hebben het stuk voor stuk aan onszelf te danken dat we afhankelijk zijn geworden van banken en geldschieters.
Als je jarenlang boven je stand wil leven, meer uit wil geven dan er binnenkomt, wil dat je buren diezelfde stand ophouden, koste wat kost, dan geef je de banken en geldschieters nu eenmaal erg veel macht in handen.
Dat hebben we niet alleen als land gedaan, dat kunstje flikten we zelf ook; niemand die nog spaarde om eigen geld in een huis te steken, hypotheken van 110% van de kostprijs van een huis, een kostprijs die al lang boven de waarde van een huis uitsteeg, nooit afbetalen. We willen hoe dan ook al het beschikbare en als we het niet kunnen betalen, dan lenen we bij de rijkeren.
Niet gek toch, dat die rijken der aarde op een bepaald moment teveel macht in handen hebben; we hebben dat zelf bij stukjes en beetjes ingeleverd bij hen.
Op 12-06-2012 18:16:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: Gisteren zapte ik even langs een programma op ned2 geloof ik. Daarin zei een man:

"Wat we eigenlijk willen, is een anarchie die werkt"

Ik vond dat hij gelijk had
ALLES IS WAAR
Op 12-06-2012 18:36:38 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Patrick NL: Gas

Ik kan veel vertellen Maar heeft dyslexie Dus kan het niet via de toetsenboord Dus in het kort:


Luister goed wat je zegt

De macht maak regels... Ik kan het niet meer betalen en de Macht krijgt meer macht.

Ik heb de regels niet zo gemaakt.
(bericht gewijzigd op 12/6/2012 18:53)
Op 12-06-2012 18:51:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: dat krijg je ervan; als je op grote schaal boven je stand leeft komt er een moment dat je dat niet meer kunt betalen.
En als je niet meer kunt betalen krijg je te maken met de akelige kant van de regelgeving, die was er van het begin af aan al, maar toen ging het 'ons' goed dus kon het 'ons' niet schelen.
Sterker nog, we doen er nog steeds altijd hard aan mee, ook als staat.
De handel die we drijven gaat dikwijls hand in hand met aangeboden leningen; net zoals dat op particulier niveau gebeurt: vandaag halen, over 2 jaar betalen.
En dan krijg je over 2 jaar te maken met de kleine lettertjes; die zijn je nu ook al bekend, maar zo gemakkelijk te negeren zolang je denkt dat je goed zit.
Op 12-06-2012 19:31:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Gas zegt hier "boven je stand leven" En dus moet ik op dit topic even iets kwijt.
Vanmiddag mocht ik nogal een tijd doorbrengen in de wachtkamer van de kaakchirurg in het ziekenhuis in Rotterdam. Daar zaten moeder en dochter. Twee stoelen van me verwijderd, en we raakten in gesprek.

Dochterlief had een prachtige rij tanden, 't leek wel nep, zó op een rij, zó hagelwit, slechts in het wild te zien bij etalagepoppen. Ze was daar om een verstandskies weg te laten halen om ruimte te maken voor de zeer esthetische rij tanden.
Ze had nooit echt keus gehad (vond ze), iedereen op school had een beugel, als je dat niet had, hoorde je er eigenlijk niet bij.

Ook moeder liet vol trots haar beugel zien en de keurige rij tanden. Ze was 45 en had er enige jaren over nagedacht of ze het wel wilde laten doen. Ze had nooit problemen met de tanden, maar ja, uiterlijk hè, toch belangrijk.
Uiteindelijk dan toch maar laten doen, omdat het helemaal vergoed wordt.

Waarom zijn de kosten van de "gezondsheids"zorg toch zo hoog?
Op 12-06-2012 20:22:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
Socrates:

Waarom zijn de kosten van de "gezondsheids"zorg toch zo hoog?

Volgens mij speel je nu een beetje vals.
Die vraag suggereert dat het algemeen gebruik is om zoveel mogelijk onnodige zorg te gebruiken. Het zal zeker voorkomen, maar het lijkt me niet het gedrag van de meerderheid.
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 12-06-2012 20:26:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: ik vrees dat je daarin wat optimistisch bent HS.
Ik heb al iets te vaak meegemaakt dat er behandelingen worden aangeboden waarvan je weet dat het weinig op zal leveren maar ach, het wordt vergoed dus kunnen we het toch proberen?
Ik heb een half jaar in een revalidatiecentrum mogen vertoeven en geloof me... er wordt hier, onnodig, met geld gesmeten, daar word je helemaal akelig van.
Ik heb hier op zolder 2 rolstoelen staan en 1 rollator, ik heb ze niet meer nodig, daar ben ik dankbaar voor, maar denk je dat ik die krengen nog erger gesleten krijg?
Niemand die ze wil, geen verpleeg- of verzorgingshuis, geen gebrekkige oudere, niemand, want ze kunnen zo een nieuwe krijgen en daar hoeven ze de banden níet even van te controleren voor gebruik.
Op 12-06-2012 20:33:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
Gas:
ik vrees dat je daarin wat optimistisch bent HS.

Misschien. Toch heb ik moeite met het idee. Dat zou kunnen betekenen dat ik gewoon zo'n ouderwetse polderling ben, maar ik zou er wel eens cijfers van willen zien.
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 12-06-2012 20:37:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Hetero Sapiens:
Socrates:

Waarom zijn de kosten van de "gezondsheids"zorg toch zo hoog?

Volgens mij speel je nu een beetje vals.
Die vraag suggereert dat het algemeen gebruik is om zoveel mogelijk onnodige zorg te gebruiken. Het zal zeker voorkomen, maar het lijkt me niet het gedrag van de meerderheid.

Ik ben er niet van overtuigd Hetero Sapiens. Weet jij wat zo'n traject bij een beugeltjesventer kost? Jaren lang? En weet je hoeveel kinderen hiermee rondlopen, met in hun kielzog de moeders die ook worden meegesleept?
En de cruciale vraag is natuurlijk: wat heeft dit te maken met gezondheidszorg? Naar mijn mening helemaal niets dus. Het gaat om het uiterlijk, in veel gevallen dan.
Op 12-06-2012 20:38:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
Socrates:
Het gaat om het uiterlijk, in veel gevallen dan.

Klopt, en ik vind ook dat je dat doorgaans zelf kan regelen.
Toch zijn er ook gevallen van een cosmetische behandeling waar dat iets genuanceerder ligt. Zo heb ik een jongen gekend die zo eng mismaakt was, dat al zijn hele leven iedereen bij hem wegrende. Je kunt je voorstellen dat hij inmiddels ernstige psychische problemen had.
Voor de gezichtsoperatie van zo iemand wil ik best premie betalen.
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 12-06-2012 20:46:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: en dat is ook heel wel mogelijk voor een redelijk bedrag, mits we met zn allen niet het onderste uit de kan willen.
Jij weet zelf ook wel dat er een verschil is tussen een mismaakt gezicht dat anderen afschrikt en een evt scheef tandje of spleetje tussen voortanden.

edit: kom juist weer een fijn voorbeeldje tegen:
http://www.nu.nl/binnenland/2833452/arrestaties-miljoenenfraude-met-pgb.html


(bericht gewijzigd op 12/6/2012 20:54)
Op 12-06-2012 20:52:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Socrates:
Hetero Sapiens:
Socrates:

Waarom zijn de kosten van de "gezondsheids"zorg toch zo hoog?

Volgens mij speel je nu een beetje vals.
Die vraag suggereert dat het algemeen gebruik is om zoveel mogelijk onnodige zorg te gebruiken. Het zal zeker voorkomen, maar het lijkt me niet het gedrag van de meerderheid.

Ik ben er niet van overtuigd Hetero Sapiens. Weet jij wat zo'n traject bij een beugeltjesventer kost? Jaren lang? En weet je hoeveel kinderen hiermee rondlopen, met in hun kielzog de moeders die ook worden meegesleept?
En de cruciale vraag is natuurlijk: wat heeft dit te maken met gezondheidszorg? Naar mijn mening helemaal niets dus. Het gaat om het uiterlijk, in veel gevallen dan.

Toevallig heef dochter sinds kort een slotjesbeugel en zoonlief had er ook een. Valt nog mee, die totaalkosten, rond de 1500 euro per kind. (Zoon had kruisbeet, dochter heeft een erg grote overbeet, heeft er zelfs logopedie voor gehad en moest leren haar lippen goed te sluiten. Als je mond altijd een beetje open is, krijg je sneller gaatjes en infecties en het is ook niet bevorderlijk voor je spraak.)
Op 12-06-2012 20:54:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
Gas:
en dat is ook heel wel mogelijk voor een redelijk bedrag, mits we met zn allen niet het onderste uit de kan willen.
Jij weet zelf ook wel dat er een verschil is tussen een mismaakt gezicht dat anderen afschrikt en een evt scheef tandje of spleetje tussen voortanden.

Absoluut. Je hoort mij ook niet beweren dat de maatschappij moet opdraaien voor een spleetje tussen de tanden. Leer er mee leven of doe er zelf iets aan.
Wat mij betreft ligt de grens bij ernstige psychische schade. Als je ergens serieus aan onderdoor gaat moet je geholpen worden.
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 12-06-2012 20:57:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
NewDayNL:
Antropoloog:
pleiadian:
Het zal om dit artikel gaan:

http://moneyland.time.com/2011/07/08/woman-faces-jail-time-for-planting-organic-vegetable-garden/

Dit heeft niets met de Codex Alimentarius te maken, maar met de plaatselijke verordening over het gebruik van je voortuin.

Bizar, maar geen sinister wereldplan om moestuintjes te verbieden.


Klopt, de Codex Alimentarius is nog niet van kracht,maar ze laten de mensen er even aan wennen dat je geen groente in je eigen tuin mag telen,straks mogen door dezelfde Codex A. ook geen geneeskrachtige kruiden worden verhandeld.Maar als jij 3 maanden gevangenisstraf voor het telen van groente normaal vindt dat ben je niet meer tot rede vatbaar.

Antropoloog, je hebt nog niet echt beaamd dat Pleiadians link idd tot die 'jazeker'linken behoort.

Als wel, dan vind ik dat niet zo'n sterke zaak hoor als bewijs voor een complot. Monsanto daarentegen, het grote geld, het afgedwongen monopoly en de steriele zaden (zodat boeren elke oogst nieuw zaaigoed moeten kopen), dát lijkt me een betere kandidaat.

RR

Ik wilde niets over Monsanto zeggen hier op GW want ze reageren allemaal zo vreemd
Op 12-06-2012 21:03:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Hetero Sapiens:
Socrates:
Het gaat om het uiterlijk, in veel gevallen dan.

Klopt, en ik vind ook dat je dat doorgaans zelf kan regelen.
Toch zijn er ook gevallen van een cosmetische behandeling waar dat iets genuanceerder ligt. Zo heb ik een jongen gekend die zo eng mismaakt was, dat al zijn hele leven iedereen bij hem wegrende. Je kunt je voorstellen dat hij inmiddels ernstige psychische problemen had.
Voor de gezichtsoperatie van zo iemand wil ik best premie betalen.

Ik ook natuurlijk. En dat is wel degelijk gezondheidszorg, het probeert ernstig psychisch lijden te verlichten, da's heel wat anders.
Maar een modepopgebitje omdat iedereen dat heeft? Nee hoor, dat is luxe. En nu de premies zo omhoog gaan zou ik het niet erg vinden als ze daar eens wat kritischer naar zouden kijken.
Op 12-06-2012 21:12:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Antropoloog:

Ik wilde niets over Monsanto zeggen hier op GW want ze reageren allemaal zo vreemd

Als nou iedereen zo "vreemd" reageert, enig idee hoe dat komt?
Op 12-06-2012 21:13:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
Socrates:
Antropoloog:

Ik wilde niets over Monsanto zeggen hier op GW want ze reageren allemaal zo vreemd

Als nou iedereen zo "vreemd" reageert, enig idee hoe dat komt?

Domheid, door fluoride misschien?
(bericht gewijzigd op 12/6/2012 21:29)
Op 12-06-2012 21:21:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Antropoloog:
Socrates:
Antropoloog:

Ik wilde niets over Monsanto zeggen hier op GW want ze reageren allemaal zo vreemd

Als nou iedereen zo "vreemd" reageert, enig idee hoe dat komt?

Domheid, door fluoride ?

Zucht...
Op 12-06-2012 21:22:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian:
Wagners schepnet
Op 12-06-2012 21:22:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian: dubbel... sorry
(bericht gewijzigd op 12/6/2012 21:24)
Wagners schepnet
Op 12-06-2012 21:23:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Antropoloog:
Socrates:
Antropoloog:

Ik wilde niets over Monsanto zeggen hier op GW want ze reageren allemaal zo vreemd

Als nou iedereen zo "vreemd" reageert, enig idee hoe dat komt?

Domheid, door fluoride ?

Wellicht een interessantere plek voor je dan?
Op 12-06-2012 21:25:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
Socrates:
Antropoloog:
Socrates:
Antropoloog:

Ik wilde niets over Monsanto zeggen hier op GW want ze reageren allemaal zo vreemd

Als nou iedereen zo "vreemd" reageert, enig idee hoe dat komt?

Domheid, door fluoride ?

Wellicht een interessantere plek voor je dan?

Daar zit ik al, daar heb ik juist zoveel kennis opgedaan, maarre ff wat anders,er zijn een paar nieuwe onderwerpen in GW, waaronder iets over Monsanto, misschien leuk voor jou om daar ff naar te kijken en je mening te geven.(je hoeft je mening niet direct te geven hoor,je mag nadat je het filmpje hebt bekeken het ook even rustig laten bezinken want het is nogal disturbing allemaal) Ik heb vandaag trouwens lekker gevaren,had alleen iets te veel magic truffels op,dat was wel heftig vooral toen een forel mij wilde opeten in plaats van ik hem..althans dat dacht ik!! Was erg angstig momentje,kon er later wel om lachen.Ben nu weer redelijk normaal.(voor zover men van normaal kan spreken)
(bericht gewijzigd op 13/6/2012 10:18)
Op 12-06-2012 21:57:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: @ Socrates

"De kosten voor de gezondheidszorg lopen te sterk op"

Ja, dat snap ik. In elk ziekenhuis hebben de specialisten hun eigen zaak. Met hun eigen secretaresse, boekhouder en belastingconsulent. Een medisch specialist ontvangt niet zoals vroeger een prima vast artsensalaris van het ziekenhuis, maar factureert zelf een exorbitant bedrag per behandeling of per uur.

En de farmaceutische industrie, die honderden miljoenen uitgeeft aan Brusselse lobbyclubs, krijgt het voor elkaar dat we met z'n allen veel te veel betalen voor medicijnen. Natuurlijk zijn er onderzoekskosten en moeten risico's worden gedekt, maar hoe kan het zijn dat er monopolieposities voor bepaalde fabrikanten in verdragen worden vastgelegd? Omdat letterlijk de Europarlementariërs worden betaald om moties van deze lobbyisten voor te lezen en door te drukken.

Vraag je je nu nog af waarom een rijtje mooie tanden nog wel in het verzekeringspakket zit en de rollator niet meer? Waar denk je dat meer aan wordt verdiend?
Het gaat niet om kosten bezuinigen, maar om geld verplaatsen naar de grote hoop.
(bericht gewijzigd op 12/6/2012 23:29)
Op 12-06-2012 23:27:41 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: "De banken hebben geld nodig en daarom richten we het ESF op"

Ja, dank je de koekoek. Het aanbod gaat zowat voor de vraag uit. Momenteel wordt een fonds gevuld met meer nullen voor de komma dan we kunnen uitspreken en vervolgens vraagt de politiek aan de banken of ze soms nog wat geld kunnen gebruiken. Nou, ze staan te dringen en binnen een week is het weer op en staan ze weer met de hand open. Tja.

Banken kunnen geld creëren en geld vernietigen, gewoon door naar believen leningen te verstrekken of af te schrijven. De verhouding tussen "echt" geld en "virtueel" geld is allang zoek. Dus hoe meer steunfonds, hoe groter het tekort.

Tja. Het gaat niet om het redden van een of andere bank, laat de sterkste maar overeind blijven zou ik zeggen, maar om geld verplaatsen naar de grote hoop.
(bericht gewijzigd op 12/6/2012 23:35)
Op 12-06-2012 23:33:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: "We moeten de Euro overeind houden"

De Euro blijft niet overeind. Zonder politieke unie kan er geen monetaire unie zijn en met z'n allen in dezelfde geldbuidel graaien kan alleen tussen gelijkwaardige staten. In de renaissance waren Noord-Italië en de Lage Landen min of meer gelijkwaardig in handelsvolume en productie. Dat resulteerde in de Gouden Florijn (uit Florence), oftewel de Gulden, symbool Fl. Die hield het hier zeven eeuwen vol. Gaat de Euro niet halen...

De Euro is de vierde, of vijfde, gezamenlijke Europese munt. En de voorgangers maakten nog wel deel uit van een politieke unie. Desondanks zijn ze allemaal verdwenen. De Euro verdwijnt ook. Maar niet eerder dan de machtsverhoudingen flink zijn geschud tussen kredietverstrekkers en schuldenaars.

Het gaat tenslotte niet om het redden van een überhaupt tot mislukken gedoemde munt of het binnenhouden van een olijvenland, het gaat om het snel binnenroeien van grof geld naar de grote hoop. Elke Euro steun voor Griekenland is inmiddels bijgeschreven op een rekening in Frankfurt of Londen.
(bericht gewijzigd op 13/6/2012 0:8)
Op 12-06-2012 23:48:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog: En toen was het stil, maar in mijn ogen heeft Olav wel gelijk.Er staat geen onzinnig woord tussen.Dit moet bijna iedereen kunnen begrijpen.
(bericht gewijzigd op 13/6/2012 10:32)
Op 13-06-2012 10:25:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: Olav heeft helemaal geen gelijk als hij zegt dat het de reguliere banken zijn die het geld maken.
Als dat het geval was, zou een bank helemaal niet om kunnen vallen.
Een bank leent zelf ook geld, tegen zo'n laag mogelijke rente, om leningen aan derden te kunnen verstrekken voor zo'n hoog mogelijke rente.
Het bizarre zit hem er in dat de grootgeldverstrekkers, zoals daar bv de pensioenfondsen zijn, hun geld binnenkrijgen van gewone werknemers.
Daar beleggen ze mee, dwz, ze lenen het weer uit aan derden, banken bv of landen.
Dus als jij naar de bank gaat voor een hypotheek of andere lening, dan leen je dus in feite geld dat je zelf geïnvesteerd hebt in een pensioenfonds en betaalt eigenlijk rente over (deels) je eigen geld.

Dat vind ik vooral bizar van het hele bankensysteem.
Op 13-06-2012 11:10:18 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: HLN heeft een mooie artikelenreeks over hoe het er nu in Griekenland aan toegaat. Voedselbedeling, werkloosheid, wanhoop...
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1449186/2012/06/13/ACROPOLIS-ADIEU.dhtml
(Tearjerker)
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 13-06-2012 11:18:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
denker: Het kritieke omslagpunt was toen Balkenende, tegen de wens van het volk in een referendum, toch besloot om in te stemmen met de grote geldgraaierij in EU verband.
Zolang de burgers nog hun brood en spelen hebben zullen zij nooit in actie komen.
De acties van enkelingen sterven een stille roemloze dood omwille van desinterresse van de rest van het wel morrende klootjesvolk, die in de avonduren weer vrolijk voor de buis zitten en kijken naar stompzinnige amusementsprogramma's zonder inhoud.
Kent iedereen wel zijn eigen buren??
Op 13-06-2012 11:34:07 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
denker:
Het kritieke omslagpunt was toen Balkenende, tegen de wens van het volk in een referendum, toch besloot om in te stemmen met de grote geldgraaierij in EU verband.
Zolang de burgers nog hun brood en spelen hebben zullen zij nooit in actie komen.
De acties van enkelingen sterven een stille roemloze dood omwille van desinterresse van de rest van het wel morrende klootjesvolk, die in de avonduren weer vrolijk voor de buis zitten en kijken naar stompzinnige amusementsprogramma's zonder inhoud.
Kent iedereen wel zijn eigen buren??

hehe met jou kan ik praten,eindelijk iemand die het helemaal begrijpt,nu de rest nog.Het feit dat Balkenende de uitkomst van het referendum niet heeft gerespecteerd heeft het volk geslikt.Op Dat moment hadden we de barricades op gemoeten,maar nee hoor,de meerderheid van de sufkutterige hollanders waren enkel met hun eigen zielige leventje bezig,Ikea,pretpark,koopzondag,nog meer schoenen kopen,borstvergrotingen ,anusblekers,liposuctie noem maar op.Allemaal zaken waaruit blijkt dat de wereld gek is geworden.
Ik heb vraagje aan jou ,denker.Denk jij ook dat fluoridevergiftiging een van de oorzaken is voor het slapende deel van de bevolking? Dus naast het promoten van alcohol (bewustzijnsvernauwend)en allerlei stom amusement(pretparken)en Imke en Britt programma's. En daarentegen juist wel een verbod van geestverruimende middelen,zodat mensen niet de goddelijkheid in zichzelf en anderen zullen ontdekken.
(bericht gewijzigd op 13/6/2012 16:56)
Op 13-06-2012 12:38:57 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
Gas:
Olav heeft helemaal geen gelijk als hij zegt dat het de reguliere banken zijn die het geld maken.


Nou hij heeft wel een punt, alhoewel er wel grenzen zitten aan wat ze aan geld kunnen maken... Dankzij bovengrenzen aan het fractioneel bankieren is de schuldbubbel enigszins aan banden gelegd...
ALLES IS WAAR
Op 13-06-2012 12:51:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian:
Antropoloog:
Denk jij ook dat fluoridevergiftiging een van de oorzaken is voor het slapende deel van de bevolking?


Zelf poets ik al >15 jaar zonder fluoride. Ik merk geen enkel verschil.

Ik ben nog net zo slapend als daarvoor
Wagners schepnet
Op 13-06-2012 13:14:26 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Nonbeliever:
Antropoloog:
Socrates:
Antropoloog:

Ik wilde niets over Monsanto zeggen hier op GW want ze reageren allemaal zo vreemd

Als nou iedereen zo "vreemd" reageert, enig idee hoe dat komt?

Domheid, door fluoride misschien?

Op 13-06-2012 13:22:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
pleiadian:
Antropoloog:
Denk jij ook dat fluoridevergiftiging een van de oorzaken is voor het slapende deel van de bevolking?


Zelf poets ik al >15 jaar zonder fluoride. Ik merk geen enkel verschil.

Ik ben nog net zo slapend als daarvoor

Op 13-06-2012 13:30:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: @ Gas,

Banken maken wel degelijk het geld Geld ontstaat op twee manieren: door het verstrekken van kredieten en door speculatie op de beurs. Zonder dat er een dubbeltje wordt verplaatst worden dan bedragen bijgeschreven in de boeken, en dat is geld dat eerst niet bestond en daarna wel.

De banken die geld verstrekken worden daarin beperkt door de centrale banken. De vuistregel is dat de bank voor elk deel vermogen negen delen mag verstrekken aan krediet. Die grenzen zijn de laatste twintig jaar steeds verder opgerekt, zodat er nu gewone consumentenbanken zijn die de verhouding hebben laten oplopen tot 1:30.

Dat hebben ze kunnen doen door het onderpand op de kredieten mee te tellen als eigen vermogen gedurende de hele looptijd van het krediet (niet voor niets smeren ze u zo graag een doorlopend krediet of creditcard aan, het is niet de bedoeling dat u aflost). Dat ging prima zolang het onderpand meer in waarde steeg dan de inflatie. Zodra echter het onderpand, zoals vastgoed, in waarde daalde verstoorde dit de verhouding tussen krediet en vermogen zodanig dat er inderdaad problemen komen in de liquiditeit. Tel daarbij op dat dankzij de crisis een deel van de kredieten moesten worden afgeschreven en daarmee de langetermijnverwachting kelderde.

Overigens, als geld wordt gecreëerd uit kredietverstrekking, dan kan je concluderen dat zonder schuld geld geen waarde zou hebben. We leven dus in een omgekeerde economie (dankzij Rothschild cs) waarin iedereen bij iedereen in het krijt staat en nooit meer alle schulden af kan lossen zonder ook het eigen vermogen aan te tasten.


(bericht gewijzigd op 13/6/2012 13:54)
Op 13-06-2012 13:46:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Mooi en duidelijk uitgelegd Olav.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 13-06-2012 13:56:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
hugo:
Mooi en duidelijk uitgelegd Olav.

Inderdaad. Heldere uitleg. Er werd op een gegeven moment steeds geroepen dat er geld zou zijn "verdampt". Toen dacht ik al dat dat een BS verhaal moest zijn, dat kan niet. Dat geld is er gewoon nooit geweest. Althans niet in fysieke briefjes en munten.
En wij met zijn allen maar denken dat we maandelijks "geld" kregen. We kregen alleen een briefje met getallen erop.
(bericht gewijzigd op 13/6/2012 14:1)
Op 13-06-2012 14:01:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Patrick NL: Echt nieuw geld is de rente die je betaald en walha en zo leven we in een leen maatschappij.

Op 13-06-2012 15:14:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: Mooie uitleg Olav, dankjewel.
Ik bedoelde met het 'maken van geld' niet het speculeren, het 'watdegekervoorgeeft'geld, maar het 'bijdrukken' van geld, het devalueren dus feitelijk, van geld.
Dat het floddertje papier in mn portemonnee, of de cijfertjes op mn rekening niks meer betekenen, was ook tot mij doorgedrongen.
Wat ik nooit heb kunnen begrijpen is dat mensen én banken denken, of gedacht hebben, dat ze weg konden komen met dat eeuwige 'niet aflossen'.
Want ook banken hebben zich op die manier rijk gerekend door zgn 'eigenaar' te zijn van al die onderpanden en die onderpanden werden behoorlijk overgewaardeerd; wat de gek er voor geeft.
Dan moeten ook banken op zoek naar meer middelen, zoals nu het geval is.
Dan blijf ik erbij dat het bizar is dat de bank bij een pensioenfonds mijn inleg gaat lenen tegen een bijzonder lage koers, en als ik dan diezelfde bank binnenloop om, via via, mijn eigen geld te gaan lenen, betaal ik de hoofdprijs.
Nu moet ik maar afwachten of mijn pensioengelden nog bestaan tegen de tijd dat ik 67 ben, door al dit gehannes, als ik maandelijks mn pensioengeld had kunnen aflossen op mn hypotheek, had ik erg goedkoop kunnen wonen tegen die tijd. Dan zou ik met enkel aow rond kunnen komen, zonder problemen... hoefden banken geen hypotheken te verstrekken die groter zijn dan het onderpand want starters zouden kunnen sparen voor een eerste huisaankoop.

Kan iemand mij uitleggen waarom we daar met zn allen ingetrapt zijn?
Of heb ik het plaatje helemaal fout?

Op 13-06-2012 16:42:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: De kleinere grote banken hebben inderdaad zichzelf te rijk gerekend, vooral adhv CDS's.

Het volk, de massa is slapend gehouden met consumisme en entertainment.
Ten slotte ben je liever gelukkig dan dat je je zorgen maakt. Iets waar door dit stelsel graag gebruik van wordt gemaakt.

ALLES IS WAAR
Op 13-06-2012 16:49:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
Socrates:
Yeah right, Michican!
Echt grappig om wetgeving in Michican zien als een aanstormend wereldcomplot.
Dom en goedgelovig, en dan roepen dat je kritisch bent.

Edit: die mevrouw met haar groentetuintje woont in Michican. Daar gebeurt wel meer vreemds dus.

Sorry ik was in de veronderstelling dat Michican een stadje in de VS was. Foutje.
Op 13-06-2012 20:49:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Antropoloog:
Socrates:
Yeah right, Michican!
Echt grappig om wetgeving in Michican zien als een aanstormend wereldcomplot.
Dom en goedgelovig, en dan roepen dat je kritisch bent.

Edit: die mevrouw met haar groentetuintje woont in Michican. Daar gebeurt wel meer vreemds dus.

Sorry ik was in de veronderstelling dat Michican een stadje in de VS was. Foutje.

Ach, je kan niet alles weten hè?
Op 13-06-2012 20:51:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
Socrates:
Antropoloog:
Socrates:
Yeah right, Michican!
Echt grappig om wetgeving in Michican zien als een aanstormend wereldcomplot.
Dom en goedgelovig, en dan roepen dat je kritisch bent.

Edit: die mevrouw met haar groentetuintje woont in Michican. Daar gebeurt wel meer vreemds dus.

Sorry ik was in de veronderstelling dat Michican een stadje in de VS was. Foutje.

Ach, je kan niet alles weten hè?

Precies want het is nog veel erger het is een hele staat! Omg wat een regeltjes daar!! Maar dat je er geen mussen meer mag beschilderen om als parkieten verkopen vindt ik wel een goede wet is daar erg veel inteelt?
(bericht gewijzigd op 13/6/2012 21:0)
Op 13-06-2012 20:55:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Antropoloog:
Socrates:
Antropoloog:
Socrates:
Yeah right, Michican!
Echt grappig om wetgeving in Michican zien als een aanstormend wereldcomplot.
Dom en goedgelovig, en dan roepen dat je kritisch bent.

Edit: die mevrouw met haar groentetuintje woont in Michican. Daar gebeurt wel meer vreemds dus.

Sorry ik was in de veronderstelling dat Michican een stadje in de VS was. Foutje.

Ach, je kan niet alles weten hè?

Precies want het is nog veel erger het is een hele staat! Omg wat een regeltjes daar!! Maar dat je er geen mussen meer mag beschilderen om als parkieten verkopen vindt ik wel een goede wet is daar erg veel inteelt?

USA ---- zwaar gereformeerd ----- inteelt ----- mwah, ik denk het wel.
Op 13-06-2012 21:01:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: @ Gas

Helemaal gelijk.

En inderdaad, het is niet meer van deze tijd om te denken dat een pensioenverzekering zekerheid biedt of dat je met een aflossingsvrije hypotheek een waardevol bezit verwerft. De enige die iets verwerft is de bank. Altijd weer die bank. De bank is de baas geworden.
Op 13-06-2012 21:52:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Het is trouwens Michigan. Niet Michican.
Op 14-06-2012 20:40:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
Olav:
@ Gas

Helemaal gelijk.

En inderdaad, het is niet meer van deze tijd om te denken dat een pensioenverzekering zekerheid biedt of dat je met een aflossingsvrije hypotheek een waardevol bezit verwerft. De enige die iets verwerft is de bank. Altijd weer die bank. De bank is de baas geworden.

Socrates:
Antropoloog:
Socrates:
Antropoloog:
Socrates:
Yeah right, Michican!
Echt grappig om wetgeving in Michican zien als een aanstormend wereldcomplot.
Dom en goedgelovig, en dan roepen dat je kritisch bent.

Edit: die mevrouw met haar groentetuintje woont in Michican. Daar gebeurt wel meer vreemds dus.

Sorry ik was in de veronderstelling dat Michican een stadje in de VS was. Foutje.

Ach, je kan niet alles weten hè?

Precies want het is nog veel erger het is een hele staat! Omg wat een regeltjes daar!! Maar dat je er geen mussen meer mag beschilderen om als parkieten verkopen vindt ik wel een goede wet is daar erg veel inteelt?

USA ---- zwaar gereformeerd ----- inteelt ----- mwah, ik denk het wel.

Ben er vandaag achtergekomen dat alle staten in de VS krankzinnige wetten hebben.Dus conclusie Amerika is kompleet gek geworden en van vrijheid is geen sprake,sterker nog ik denk dat het qua onvrijheid op de tweede plaats komt,dus na Noord Korea.Dubieus trouwens dat de nederlandse regering de VS nog serieus neemt, en zich zelfs laat ringeloren door zo'n achterlijk land.Amerikanen zijn echt een ongelofelijk dom volk .
Op 14-06-2012 20:59:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Dat sowieso, Antropoloog. Maar gelukkig is de rest van de wereld ook gek als het op wetten aankomt. Een kleine greep:
http://blend.waarmaarraar.nl/blog/3695/ID/1874/GO/0/Rare_wetten_.html
(Let op die allerlaatste!)
Op 14-06-2012 21:02:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Emie :
Dat sowieso, Antropoloog. Maar gelukkig is de rest van de wereld ook gek als het op wetten aankomt. Een kleine greep:
http://blend.waarmaarraar.nl/blog/3695/ID/1874/GO/0/Rare_wetten_.html
(Let op die allerlaatste!)

Hahaha! Die laatste, grappig!

En natuurlijk kan ik het weer niet laten om een toelichtingetje te schrijven op die uitspraak, bewering of zo u wilt fabel.

Waarschijnlijk is de auteur begeesterd door art. 282 van het wetboek van strafrecht, waarin onder meer staat: "1. Hij die opzettelijk iemand wederrechtelijk van de vrijheid berooft of beroofd houdt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Kijk en dat is het dan. Er bestaat natuurlijk helemaal geen enkel artikel waarin staat dat je een inbreker niet in een toilet mag opsluiten, dat is een fabeltje.
Op 14-06-2012 22:24:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Socrates:
Emie :
Dat sowieso, Antropoloog. Maar gelukkig is de rest van de wereld ook gek als het op wetten aankomt. Een kleine greep:
http://blend.waarmaarraar.nl/blog/3695/ID/1874/GO/0/Rare_wetten_.html
(Let op die allerlaatste!)

Hahaha! Die laatste, grappig!

En natuurlijk kan ik het weer niet laten om een toelichtingetje te schrijven op die uitspraak, bewering of zo u wilt fabel.

Waarschijnlijk is de auteur begeesterd door art. 282 van het wetboek van strafrecht, waarin onder meer staat: "1. Hij die opzettelijk iemand wederrechtelijk van de vrijheid berooft of beroofd houdt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Kijk en dat is het dan. Er bestaat natuurlijk helemaal geen enkel artikel waarin staat dat je een inbreker niet in een toilet mag opsluiten, dat is een fabeltje.

Ik hoop en denk dat je gelijk hebt. Maar hoe zit dat met 'je mag een inbreker die je op hete draad ( ) betrapt niet bewusteloos slaan/lichamelijk letsel toebrengen om je eigen huis/haard/kinderen te beschermen'?
Op 14-06-2012 22:28:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo:
Socrates:
Emie :
Dat sowieso, Antropoloog. Maar gelukkig is de rest van de wereld ook gek als het op wetten aankomt. Een kleine greep:
http://blend.waarmaarraar.nl/blog/3695/ID/1874/GO/0/Rare_wetten_.html
(Let op die allerlaatste!)

Hahaha! Die laatste, grappig!

En natuurlijk kan ik het weer niet laten om een toelichtingetje te schrijven op die uitspraak, bewering of zo u wilt fabel.

Waarschijnlijk is de auteur begeesterd door art. 282 van het wetboek van strafrecht, waarin onder meer staat: "1. Hij die opzettelijk iemand wederrechtelijk van de vrijheid berooft of beroofd houdt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Kijk en dat is het dan. Er bestaat natuurlijk helemaal geen enkel artikel waarin staat dat je een inbreker niet in een toilet mag opsluiten, dat is een fabeltje.


Zolang je hem maar om de paar dagen iets te eten geeft.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 14-06-2012 22:39:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Emie :
Socrates:
Emie :
Dat sowieso, Antropoloog. Maar gelukkig is de rest van de wereld ook gek als het op wetten aankomt. Een kleine greep:
http://blend.waarmaarraar.nl/blog/3695/ID/1874/GO/0/Rare_wetten_.html
(Let op die allerlaatste!)

Hahaha! Die laatste, grappig!

En natuurlijk kan ik het weer niet laten om een toelichtingetje te schrijven op die uitspraak, bewering of zo u wilt fabel.

Waarschijnlijk is de auteur begeesterd door art. 282 van het wetboek van strafrecht, waarin onder meer staat: "1. Hij die opzettelijk iemand wederrechtelijk van de vrijheid berooft of beroofd houdt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Kijk en dat is het dan. Er bestaat natuurlijk helemaal geen enkel artikel waarin staat dat je een inbreker niet in een toilet mag opsluiten, dat is een fabeltje.

Ik hoop en denk dat je gelijk hebt. Maar hoe zit dat met 'je mag een inbreker die je op hete draad ( ) betrapt niet bewusteloos slaan/lichamelijk letsel toebrengen om je eigen huis/haard/kinderen te beschermen'?

Om dat duidelijk te kunnen uitleggen ontkom ik er niet aan een stukje te schrijven over de techniek van wetten maken. Om ervoor te zorgen dat we geen wetboeken krijgen van 44.0000 kilometer lengte is het nodig om een wet zo "abstract" mogelijk te schrijven. Dan behelst die wet zo veel mogelijk gevallen. Hoe concreter je wordt, hoe meer je moet schrijven om iedere denkbare situatie te voorzien. Een mooi voorbeeld is de "wederrechtelijke vrijheidsberoving" (abstract) versus "opsluiten op het toilet (concreet). In het laatste geval (dus concreet omschrijven) zou je dus ook moeten bepalen dat het ook niet mag in de badkamer, het fietsenschuurtje, de patatkraam, de kelder van de buren, enz. Je snapt dat dan ondoenlijk en onwenselijk is. Want niet ieder situatie is te voorzien door de wetgever.

Vervolg ....
Op 14-06-2012 22:47:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
Emie :
Dat sowieso, Antropoloog. Maar gelukkig is de rest van de wereld ook gek als het op wetten aankomt. Een kleine greep:
http://blend.waarmaarraar.nl/blog/3695/ID/1874/GO/0/Rare_wetten_.html
(Let op die allerlaatste!)

wow omg, de hele wereld is gek geworden en in Frankrijk mag je niet kussen in de trein???? Ik weiger dit te geloven.
Op 14-06-2012 22:57:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Vervolg ...

Dus abstraheren in de wetgeving is het devies, waarbij je het doel van wat je nou eigenlijk wil regelen in de gaten moet houden, de wet moet doelmatig zijn.

Goed, jouw inbreker. Iedereen in Nederland mag mensen "aanhouden". Dat wil zeggen vasthouden tot de politie er is en het zaakje van je overneemt. Je mag jezelf ook verdedigen, en daarmee wordt dan bedoeld dat je ervoor mag zorgen dat je zelf geen letsel oploopt, of ook je vrouw kinderen of omstanders. Daarmee wordt bedoeld dat je mag voorkomen dat iemand je iets aandoet. Meer niet. Dus als de man in een zodanige positie is gebracht dat hij niets meer kan doen, ben je eigenlijk veilig en mag je niet door blijven gaan. Als hij bijvoorbeeld op de grond ligt, of hij wordt vastgehouden door jouw samen met omstanders, dan houdt het op. Je mag dan niet lekker los gaan en op hem in gaan rammen, alhoewel ik de verleiding snap.
Dus bewusteloos staan mag onder normale omstandigheden niet.

Er is echter nog iets. Stel dat de inbreker een forse kerel is en je voelt je dermate ernstig bedreigd (en je vrouw is erbij en je vreest ook voor haar leven) dat je totaal door het lint gaat uit paniek of angst, en je slaat hem op zijn hersens met iets dat toevallig voorhanden is kan de man tegen de vlakte gaan. Dan zal je je kunnen beroepen op "noodweer exces", de excessieve vorm van normaal noodweer. Er zijn omstandigheden dat daar volledig begrip voor is en dan "mag" je het wel, maar dat wordt dus achteraf bepaald.

Maw, de vraag mag je een inbreker bewusteloos slaan? Kan alleen maar worden beantwoord met "nee". Maar er kunnen omstandigheden zijn dat ....

(bericht gewijzigd op 15/6/2012 1:7)
Op 14-06-2012 23:01:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
Socrates:

Maw, de vraag mag je een inbreker bewusteloos slaan? Kan alleen maar worden beantwoord met "nee". Maar er kunnen omstandigheden zijn dat ....

Heeft demissionair minister Opstelten niet opgeroepen precies dat te doen?
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 14-06-2012 23:21:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
Hetero Sapiens:
Socrates:

Maw, de vraag mag je een inbreker bewusteloos slaan? Kan alleen maar worden beantwoord met "nee". Maar er kunnen omstandigheden zijn dat ....

Heeft demissionair minister Opstelten niet opgeroepen precies dat te doen?

Nu op nederland 2 off the grid
Op 14-06-2012 23:54:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Hetero Sapiens:
Socrates:

Maw, de vraag mag je een inbreker bewusteloos slaan? Kan alleen maar worden beantwoord met "nee". Maar er kunnen omstandigheden zijn dat ....

Heeft demissionair minister Opstelten niet opgeroepen precies dat te doen?

Bedoel je dat je van hem mag blijven meppen totdat je opponent ineenstort? Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat Opstelten dat gezegd of bedoeld heeft. Weet je waar dat heeft gestaan, in de krant of zo?
Op 15-06-2012 0:22:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: De VVD sprak van 'een paar ferme tikken'
ALLES IS WAAR
Op 15-06-2012 0:36:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
ThoTh:
De VVD sprak van 'een paar ferme tikken'

Ach, ja. Mark Rutte zei dat hè?
Tja, die roept weleens meer iets. Hij bedoelde dat als je nu een inbreker hardhandig de deur uitwerkt je niet meer door justitie in het cachot wordt gegooid, zoals (ten onrechte) nog weleens gebeurde. Dat was de omgekeerde wereld. Maar Mark Rutte is geen rechter en geen jurist. Dit kan hooguit bedoeld zijn geweest om de politie iets anders te laten omgaan met degeen die zo'n onguur type in huis en haard aantreft en hem inderdaad een mep geeft. En dan niet eerder dan na een interne instructie aan de politie. Door zijn uitlating is de wetgeving echter niet gewijzigd!
Op 15-06-2012 1:05:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Ik snap de wet en in theorie kan ik me er nog in vinden ook. Maar in de praktijk sta ik achter de vader in deze kwestie (ik had dit in gedachten toen ik de vraag stelde):
http://www.nu.nl/buitenland/2832840/amerikaan-doodt-aanrander-van-dochter-4.html
We mogen geen eigen rechter spelen, nee. Maar soms ben ik blij dat mensen dat wél doen...
Op 15-06-2012 1:16:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Emie :
Ik snap de wet en in theorie kan ik me er nog in vinden ook. Maar in de praktijk sta ik achter de vader in deze kwestie (ik had dit in gedachten toen ik de vraag stelde):
http://www.nu.nl/buitenland/2832840/amerikaan-doodt-aanrander-van-dochter-4.html
We mogen geen eigen rechter spelen, nee. Maar soms ben ik blij dat mensen dat wél doen...

Als de griezel inderdaad daarmee bezig was, sta ik ook achter de vader, natuurlijk! Niemand is een robot zonder emoties, zeker een vader niet. Vandaar dat ook hier een vorm van "noodweer exces" zou moeten worden toegepast. Er is altijd veel begrip voor de gemoedsgesteldheid van de dader, dat moet dan ook gelden voor deze vader vind ik.

Blij dat ik even iets heb verteld over de totstandkoming van wetten. Deze situatie kan door geen enkele wetgever worden voorzien. De wet wordt dan toegepast rekening houdend met alle omstandigheden. En dat kan soms, ook in geval van doodslag, leiden tot "niet schuldig".
(bericht gewijzigd op 15/6/2012 1:35)
Op 15-06-2012 1:31:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Socrates:
Emie :
Ik snap de wet en in theorie kan ik me er nog in vinden ook. Maar in de praktijk sta ik achter de vader in deze kwestie (ik had dit in gedachten toen ik de vraag stelde):
http://www.nu.nl/buitenland/2832840/amerikaan-doodt-aanrander-van-dochter-4.html
We mogen geen eigen rechter spelen, nee. Maar soms ben ik blij dat mensen dat wél doen...

Als de griezel inderdaad daarmee bezig was, sta ik ook achter de vader, natuurlijk! Niemand is een robot zonder emoties, zeker een vader niet. Vandaar dat ook hier een vorm van "noodweer exces" zou moeten worden toegepast. Er is altijd veel begrip voor de gemoedsgesteldheid van de dader, dat moet dan ook gelden voor deze vader vind ik.

Je hoort het nog redelijk vaak: 'In Nederland worden daders beschermd en slachtoffers genegeerd'. Dat collectieve onderbuikgevoel komt niet uit de lucht vallen, lijkt me. De relatief luxe cellen voor zware criminelen, om de haverklap een ontsnapte TBS'er (ik heb zelf ook met die gasten 'over het terrein' gewandeld en me afgevraagd: wat kan ik doen als hij ervandoor gaat?), vrijspraak door vormfout, dat soort dingen. Er zit gevoelsmatig tóch iets scheef.
Op 15-06-2012 1:42:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog: Interessante docu gisteren op nederland 2.The Grid. SCHOKKEND ! Moet men zien,beter niet vlak voor het slapen,want dan ga je raar dromen.(Althans ,ik heb de hele nacht lopen plunderen)
(bericht gewijzigd op 15/6/2012 5:38)
Op 15-06-2012 5:35:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 15-06-2012 13:06:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Antropoloog:
Interessante docu gisteren op nederland 2.The Grid. SCHOKKEND ! Moet men zien,beter niet vlak voor het slapen,want dan ga je raar dromen.(Althans ,ik heb de hele nacht lopen plunderen)

Is ie: tekst, uitleg en uitzending gemist
http://www.boeddhistischeomroep.nl/uitzending.aspx?lIntType=0

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 15-06-2012 13:08:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
chuen: Er is geen crisis. Er is een (financieel)systeem ontworpen dat wel moet falen.
Er loopt een groep op onze aarde die bewust een chaos maakt.Deze groep wekt dan de suggestie dat ze er alles aan doen om het probleem te verhelpen. Het werkelijke (onzichtbare) doel is jaren geleden al bedacht. Langzaam beginnen we nu te zien wat er achter zit .Ze trekken de macht rustig naar zich toe.Een politieke unie?.Alle macht naar Brussel? Follow the money.
We slapen. We zijn verdoofd.We zien het wel maar hebben onze macht weggegeven.Langzaam beginnen we echter wakker te worden.
Deze chaos is 100 jaren geleden al door de natives voorspelt. De natives zeggen:Echte leiders verdelen,heeft iedereen honger dan heeft de leider ook honger. Echte leiders vechten tegen ongerechtigheid.We zijn allemaal belangrijk.Daarom zagen ze jaren geleden al dat er een tijd zou komen dat het allemaal mis zou gaan.
Wat hebben we nu? hebben wij leiders ?.Wordt alles eerlijk verdeeld?
worden corrupte bankiers opgepakt?Er is geen vertrouwen meer ?
Toeval?
De natives weten in grote lijn wat er gaat gebeuren. Alle corrupte regeringen (in de wereld) zullen binnenkort gaan falen.(zie arabische lente)
Zie ook opmerking Lakota elder David Swallow jr.(05:30)

Deze (elite) groep zal straks (ook in de westerse wereld) de regie niet meer in handen hebben. Voorspelling:
Er komt een positieve verandering aan volgens de natives. De mens wordt wakker. (zogenaamde 100 monkey effect) Als dat gebeurd > genoeg voor iedereen,gratis schone energie,weg met de armoede,werken aan een schone natuur. Het ligt voor onze neus maar we zien het (nog) niet. Als al het geld wat nu wordt bijgedrukt wordt verdeeld, is iedereen op deze wereld miljionair. Het lijkt wel of het zo moet zijn. Elk nadeel heeft zijn voordeel ?We moeten als mensheid eerst een flinke trap onder onze kont krijgen en dan valt uiteindelijk alles op zijn plaats .(leuk plan bedacht door de creator?)
Op 15-06-2012 16:47:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
chuen:
<KNIP>. Voorspelling:
Er komt een positieve verandering aan volgens de natives. De mens wordt wakker. (zogenaamde 100 monkey effect) Als dat gebeurd > genoeg voor iedereen,gratis schone energie,weg met de armoede,werken aan een schone natuur. Het ligt voor onze neus maar we zien het (nog) niet. Als al het geld wat nu wordt bijgedrukt wordt verdeeld, is iedereen op deze wereld miljionair. Het lijkt wel of het zo moet zijn. Elk nadeel heeft zijn voordeel ?We moeten als mensheid eerst een flinke trap onder onze kont krijgen en dan valt uiteindelijk alles op zijn plaats .(leuk plan bedacht door de creator?)


Utopia 2013?
Ik ben ook gek... :P
Op 15-06-2012 16:56:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
Chris de Boden:
Buff:
Danyel:
Nederlanders komen niet in opstand. Laf volk. In WOI afzijdig gehouden en arme Belgen het land uit geschopt, in WOII was opzet zelfde maar werden ze in een dag overlopen. Drie WK-finales verloren. Penaltys missen. Zichzelf tolerant noemen maar eigenlijk onverschillig zijn... En op ieder mogelijk vlak een totaal gebrek aan talent. Eigenlijk moeten ze NL afschaffen. En dat gaat dus gebeuren ook.

Eigenlijk is dat hele Nederland ook maar een ontwikkelingsland...
Hè Danyel?

*Azijnpissert...


Nederland wil altijd het braafje jochie van de klas zijn en je weet hoe dat afloopt met te brave jongetjes: Die eindigen als pispaaltje.

Daar heeft Danyel toch een paar sterke punten, Penaltys missen,drie WK finales niet gewonnen. Het was woensdag j.l ook weer huilen met de pet op,ik heb geen normaal voetbal gezien,behalve van de Duitsers.Maar hebben we echt nu DRIE finales niet gewonnen?Ik kan het haast niet geloven,dat wij als -supervoetbal-land zo slecht presteren.Die trainers zijn ook niet echt wat ze vroeger waren,verkeerde wissels en ga zo maar door.
@Buff je mmoet Daans kater ook een beetje begrijpen,het is ppas 2 daagjes geleden die vreeslijke wedstrijd,eigenlijk hheeft verder leven voor hem geen zin mmeer op deze mmanier.
(bericht gewijzigd op 15/6/2012 17:56)
Op 15-06-2012 17:50:55 | Kudos: -2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Chuen,

Wie is de creator? En wie zijn de natives? Kan je het beestje bij een naam noemen die ik ken (en serieus kan nemen)?
Op 15-06-2012 21:02:03 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
NewDayNL:

New day bedankt voor filmpje,superrr
Op 15-06-2012 21:05:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antropoloog:
NewDayNL:
Antropoloog:
Interessante docu gisteren op nederland 2.The Grid. SCHOKKEND ! Moet men zien,beter niet vlak voor het slapen,want dan ga je raar dromen.(Althans ,ik heb de hele nacht lopen plunderen)

Is ie: tekst, uitleg en uitzending gemist
http://www.boeddhistischeomroep.nl/uitzending.aspx?lIntType=0

RR

Begrijp me niet verkeerd ,ik ben groot voorstander van een Nieuwe Wereld Orde,een reductie van 80 % van de wereldbevolking prima, maar dit keer wel graag zonder Rotschilds,de Rockefellers,De Mellonbank,Harry Anslinger,Dupont,Nestlé,De NS,Monsanto/IG Farben,christenen,Joden,Bain&company,de Codex Alimentarius,Britt en Imke,muggen,kunsttieten,GMO,Randolph Hearst.Randolph Hearst? Hearst was een krantenmagnaat,eigenaar van ruim 50 kranten,maar ook eigenaar van papierfabrieken en complete oerwouden om die fabrieken van grondstof te voorzien.De mogelijkheid om papier te maken van hennep was een bedreiging voor het industrieel imperium van Hearst.
bron over Dupont en Hearst:'Cannabis conspiracy War is over!" edit:en coca cola was ik nog vergeten,en vies pils zoals zoals Amstel en Heineken.(maar dat laatste is puur persoonlijke smaak waarschijnlijk,hoe krijg je pils van heineken door je strot vraag ik mij wel eens af)Ik ben als part-time(2xperweek) uitzendkracht bierproever in Zoeterwoude geweest(met taxi opgehaald en terug gebracht) dus ik weet hoe vies het is.Ze hadden niet veel aan mij want ik vond elk pils wat ik kreeg voorgeschoteld vies.
(bericht gewijzigd op 16/6/2012 10:12)
Op 16-06-2012 9:22:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
chuen: Olav kijk maar naar de volgende filmpjes.
Ik weet natuurlijk ook niet wie de creator is. Sinds 2008 volg ik deze organisaties. (zie filmpjes) Het is voor mij duidelijk dat er iets staat te gebeuren. En dat ipv negatief iets positief staat te gebeuren.
Onze wereld kan op deze manier niet verder gaan. In westerse leiders heb ik geen vertrouwen meer. Ik vertrouw op de elders (natives).

Wisdomkeepers uit de gehele wereld komen samen in Missouri 2010


Wisdomkeepers uit de gehele wereld komen samen in Arizona 2009
Op 16-06-2012 9:58:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
chuen:

Ik weet natuurlijk ook niet wie de creator is.

Ik wel:
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 16-06-2012 10:04:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Hetero Sapiens:
chuen:

Ik weet natuurlijk ook niet wie de creator is.

Ik wel:


Oké Hetero Sapiens Neanderthalensis, nu is het afgelopen! (ben je al bang )

Je deponeert hier vaker metal (oid); ik luister en bekijk ze allemaal. Kück doch mal, drie van m'n favoliedjes uit die hoek:





Sterker nog, laatstgenoemden zijn tamelijk vaak in NL en dan sta ik met m'n biertje en 46jarige doch fitte lijf aan de rand van de pit, loerend op een aanleiding om mij erin te werpen. Helaas ontzien die hossende pisvlekkerige potentiele schoonzoontjes (n o t) mij. Helaassss...

Masaru Emoto e.v.a.
MAAR... waar zowel jij als ik eenvoudigweg niet onderuit komen, is de disharmonie van 'onze' muziek op de symfonie van... het leven, dit universum, geluk (???). Entree, o.a.: 'Het Geheugen van Water'
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?i=6327

Draai naar on-topic
Sinds ik die rommelige kristallen heb gezien ontstaan door takkenherrie, vergeleken met de hemelse *kuch* vormen naar aanleiding van Mozart's geestesvruchten, kan ik niet meer zonder meer genieten van dat geblèhr.

Moest je de mensenwereld van vandaag als een kristal verbeelden, het huidige kritieke crisispunt, dan ziet het er eerder uit als heavy metal-plaatje dan een Bachrozet.



Gevolg: ik kan dat deel van m'n muziekvoorkeur maar niet verenigen met de rest van mijn bestaan. Ik slaap er niet van soms. Dus leg jij maar eens uit... hoe kan jij ermee leven?

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 16-06-2012 13:53:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Niet moeilijk doen. Gewoon genieten van wat je zelf mooi vindt.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 16-06-2012 14:20:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
NewDayNL:
hoe kan jij ermee leven?

Simpel, ik vind het mooi en spannend en kan er bijna niet bij stilzitten, maar luister bewust ook zoveel mogelijk andere muziek.

Sommige bands vind ik zelfs zo agressief dat ik ze alleen maar luister wanneer ik me bozer voel dan de muziek klinkt. Na een half uur merk ik dan dat de muziek inmiddels bozer klinkt dan ik me voel en ben ik er klaar mee.
Voorbeeld:

(Geweldige albumhoes trouwens)

Aan de andere kant is er ook metal die gewoon mooi is:


Of dansbaar:


Als ik de hele dag alleen maar grindcore luister word ik geen gezonder of vrolijker mens, maar als je het een beetje afwisselt is het alleen maar spannend. Lijkt mij niet verkeerd.

Alleen maar Bach luisteren lijkt me ook niet goed voor je. Het is zoals die man in dat praatliedje, 'Everybody's free to wear sunscreen' zegt: Live in New York city once, but leave before it makes you hard, live in Northern California once, but leave before it makes you soft.
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 16-06-2012 14:29:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
NewDayNL:

http://torcache.net/torrent/FE4A8DF93A5150A1660D4B0C8B7BF3FE255A6BE6.torrent?title=[kat.ph]end.of.the.road.webrip.x264.tln.mp4
ALLES IS WAAR
Op 16-06-2012 22:04:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Geen idee wat voor ijskristallen je hiermee krijgt, maar dit is voor mij nog steeds heel erg rock&roll, zo diep als de ziel en alweer ruim tweehonderd jaar oud:

http://video.google.com/videoplay?docid=-2219310962212012112
Op 18-06-2012 21:44:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens: Dit is de favoriet van mijn honden.
Hier krijg je zelfs de drukste hond mee plat.
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 18-06-2012 22:06:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2013Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden