
Intelligente pubers gebruiken later drugs
Recent op Grenswetenschap.nl:
- Thomas Goes Carnac, deel 1 (hugo)
- Uitvinder van Bitcoin gevonden? (stoerecurry)
- De maan als zonnestelsel (Riddle)
- de Zeepkist - week 21 (Gordon Freeman)
- Herhaalde Heterochromie (pleiadian)
- Volg de cursor. Of niet. (Donkerwoud)
- Nieuwe piramides in jungle Honduras (TonySoprano)
- Oog laseren? Liever niet (lucida)
- CIA Gelooft in UFO's (Flynn)
- Online poker doorgestoken kaart? (Ron Swanson)
- Blindzien, een neurologisch syndroom (Mark TT)
- DocuDinsdag: Ontmoeting met aliens (Stippel)
- De metronoom-plant (update) (Stippel)
- Mechanische Principes (Olav)
- de Zeepkist - week 20 (Och kom...)
Psychoactieve stoffen, of 'drugs' zoals de minder intelligente mensen het noemen, zijn een betrekkelijk nieuw fenomeen in de historie van de mens. Het idee is nu dat de wat vooruitstrevende (lees: intelligentere) mens eerder geneigd is nieuwe ontwikkelingen uit te proberen. Daar vallen psychoactieve stoffen ook onder. Over Opium weten we bijvoorbeeld dat het vermoedelijk pas 5.000 jaar bestaat en de eerste verwijzingen naar medicinale cannabis vinden we 2.737 jaar geleden terug in in een door de Chinese keizer Shen Nung geschreven boek. Cocaïne kwam in 1860 voor het eerst op de markt en LSD zag pas in 1947 het daglicht.
Minder intelligente mensen kunnen het idee van intelligente drugsgebruikers maar moeilijk rijmen, immers als drugsgebruikers zo slim zijn, waarom doen ze dan iets wat mogelijk schadelijk voor ze is? Het antwoord is simpel. Intelligente mensen doen niet wat 'verstandig' is maar proberen gewoon als eerste de nieuwe dingen uit. De grenzen zoeken en overschrijden is zeker niet altijd verstandig maar kan ons als individu of soms als totale mensheid wel een stap verder brengen. Zo heeft bijvoorbeeld de allereerste mens die vuur kon maken en bedwingen daarmee gelijk de gehele mensheid met zowel een vloek als een zegen opgezadeld.
Enkele bekende en veronderstelde intelligente gebruikers van psychoactieve stoffen zijn Sigmund Freud (cocaïne), Steve Jobs (LSD) en zelfs Richard Feynman (LSD, Ketamine en Cannabis). Minder bekend zijn Francis Crick die onder inlvoed van LSD de structuur van het DNA wist te doorgronden. Of wat te denken van Carl Sagan de bekende astrofysicus, cosmoloog en heimelijke cannabisgebruiker. Hij schreef er zelfs, weliswaar onder een pseudoniem, in 1971 een boek over genaamd 'Marijuana Reconsidered'. Pas na de dood van Sagan werd duidelijk dat hij de auteur was. Mr. Windows himself Bill Gates gaf in 1994 in de Playboy toe als jongeman LSD te hebben gebruikt.
Ook een grote onbekende bekende is Paul Erdös die een fervent gebruiker van amfetamine was. Erdös was een bijzonder productieve en excentrieke wiskundige die samen met honderden co-auteurs heeft gewerkt aan vraagstukken op het gebied van combinatoriek, grafentheorie, getaltheorie, analyse, numerieke wiskunde, verzamelingenleer en waarschijnlijkheidsrekening.
| Na 1971 begon Erdös amfetamine te slikken, ondanks de bezorgdheid van zijn vrienden, die met hem om $500 wedden dat hij geen maand met de amfetamine zou kunnen stoppen. Hij won de weddenschap, maar protesteerde dat de wiskunde een vertraging van een maand had opgelopen: "Als ik vroeger naar een leeg vel papier keek, zaten mijn hersenen vol ideeën, tegenwoordig zie ik alleen maar een leeg vel papier". Zodra hij de weddenschap had gewonnen, hervatte hij zijn oude gewoonte weer. Wiki |
En dan heb je natuurlijk de onvolprezen John C. Lilly (arts, neurowetenschapper, filosoof en psycholoog). Hij ruilde cocaïne in voor het dissociatieve middel ketamine welke hij in uitzonderlijke grote hoeveelheden tot zich nam. Dat deze uitermate intelligente man niet altijd even verstandig was blijkt wel uit zijn laatste gebruik van ketamine. Hij deed dat in bad en verdronk. Zijn pionierswerk is echter voor de mensheid behouden gebleven.
Bert Vanslagmulders
| 12-10-2012 | 09:05
Gerelateerd aan deze publicatie:



Samblo: Heb zelf met zowel drugsverslaafden als alcoholisten gewerkt. Het valt inderdaad op dat over het algemeen de alcoholisten te dom zijn om zelf hun veters te strikken en de 'junkies' regelmatig hoogbegaafd zijn. Desalniettemin vind ik het kwalijk dat dit blog insinueert dat het dus okay is om smerig spul als cocaine of een scala aan amphetamines te gebruiken. Mijn ervaring is ook dat de harddruggebruiker ook behoorlijk afstompt en zowel geestelijk als lichamelijk schrikbarend aftakelt door deze consumptie. Het voorbeeld van de grote wiskundige die blijkbaar zijn dope nodig had om wiskunde te bedrijven kan wel waar zijn, maar daar tegenover staan ook talloze mensen die juist tot niets komen door hun gebruik. Kan me levendig een client voor de geest halen, met zijn IQ van 155 zou hij in de categorie genie kunnen vallen en tot grote hoogten kunnen stijgen. Door zijn verslaving hebben we echter te maken met een uit vuilnisbakken etende plant in plaats van een nobelprijswinnaar.

ThoTh: Ik denk dat een grote factor hierin de reden voor het gebruik is.
Alhoewel het gebruik van drugs eigenlijk altijd een hellend vlak met zich mee kan nemen, zal het een boel schelen of je het ter inspiratie gebruikt, of om te rebelleren of te vergeten.
Alhoewel het gebruik van drugs eigenlijk altijd een hellend vlak met zich mee kan nemen, zal het een boel schelen of je het ter inspiratie gebruikt, of om te rebelleren of te vergeten.

ThoTh:
De opmerking slaat idd als een tang op een varken...
Door het gebruik van de hedendaagse drugs terug te traceren, heb je natuurlijk nog geen beeld van dergelijke stoffen in het algemeen.
Sterker nog, er zijn genoeg (pseudo-)studies die suggereren dat het zelfbewuste beeld wat de mens zo anders maakt dan dieren, wellicht door dergelijke stoffen kan zijn ontstaan.
artikel:
Psychoactieve stoffen, of 'drugs' zoals de minder intelligente mensen het noemen, zijn een betrekkelijk nieuw fenomeen in de historie van de mens.
De opmerking slaat idd als een tang op een varken...
Door het gebruik van de hedendaagse drugs terug te traceren, heb je natuurlijk nog geen beeld van dergelijke stoffen in het algemeen.
Sterker nog, er zijn genoeg (pseudo-)studies die suggereren dat het zelfbewuste beeld wat de mens zo anders maakt dan dieren, wellicht door dergelijke stoffen kan zijn ontstaan.

Samblo:
De echte hardcore verslaafden hebben inderdaad vaak een zeer pijnlijke jeugd gehad. Toch is ook gebruik ter inspiratie gevaarlijk en zieldodend. Zeg niet dat een mens nooit drugs mag gebruiken, maar zodra je het nodig hebt om iets te produceren doe je je eigen kracht al tekort. In feite heeft een mens drugs niet nodig om creatief te zijn of het transcendente te ervaren. Met drugs gaat het wellicht sneller, maar je bent ook sneller opgebrand en uitgedoofd. Om maar weer met het voorbeeld van de wiskundige uit het blog te komen: ik acht de kans groot dat hij ook geniaal was geweest zonder zijn gebruik. Tegenwoordig wordt er in ieder geval te lichtzinnig omgegaan met drugs, waar het vroeger een rituele functie had en als zodanig werd gebruikt is het nu iets recreatiefs. Wanneer je omgaat met vuur moet je dat vuur met respect behandelen anders is de kans groot dat je je verbrand.
ThoTh:
Ik denk dat een grote factor hierin de reden voor het gebruik is.
Alhoewel het gebruik van drugs eigenlijk altijd een hellend vlak met zich mee kan nemen, zal het een boel schelen of je het ter inspiratie gebruikt, of om te rebelleren of te vergeten.
Alhoewel het gebruik van drugs eigenlijk altijd een hellend vlak met zich mee kan nemen, zal het een boel schelen of je het ter inspiratie gebruikt, of om te rebelleren of te vergeten.
De echte hardcore verslaafden hebben inderdaad vaak een zeer pijnlijke jeugd gehad. Toch is ook gebruik ter inspiratie gevaarlijk en zieldodend. Zeg niet dat een mens nooit drugs mag gebruiken, maar zodra je het nodig hebt om iets te produceren doe je je eigen kracht al tekort. In feite heeft een mens drugs niet nodig om creatief te zijn of het transcendente te ervaren. Met drugs gaat het wellicht sneller, maar je bent ook sneller opgebrand en uitgedoofd. Om maar weer met het voorbeeld van de wiskundige uit het blog te komen: ik acht de kans groot dat hij ook geniaal was geweest zonder zijn gebruik. Tegenwoordig wordt er in ieder geval te lichtzinnig omgegaan met drugs, waar het vroeger een rituele functie had en als zodanig werd gebruikt is het nu iets recreatiefs. Wanneer je omgaat met vuur moet je dat vuur met respect behandelen anders is de kans groot dat je je verbrand.

Gas: ik heb om te beginnen al moeite om 'drugs' te zien als 1 grote emmer van hetzelfde.
Dat is in mijn ogen helemaal niet het geval.
De verslavingsgevoeligheid bij lsd bv, is er helemaal niet, daags na je tripje werkt een tweede trip niet tot nauwelijks; sowieso vind ik dat er een groot verschil is tussen geestverruimende en -vernauwende middelen.
Hahahahaha, toen ik de titel trouwens zag dacht ik: 'wow, ik begon pas op mn 42e met 'drugs', wat zal ik een intelligente puber zijn geweest'.
(bericht gewijzigd op 12/10/2012 12:59)
Dat is in mijn ogen helemaal niet het geval.
De verslavingsgevoeligheid bij lsd bv, is er helemaal niet, daags na je tripje werkt een tweede trip niet tot nauwelijks; sowieso vind ik dat er een groot verschil is tussen geestverruimende en -vernauwende middelen.
Hahahahaha, toen ik de titel trouwens zag dacht ik: 'wow, ik begon pas op mn 42e met 'drugs', wat zal ik een intelligente puber zijn geweest'.
(bericht gewijzigd op 12/10/2012 12:59)

Och kom...:
Ik denk dat de voornaamste reden het verdringen van de werkelijkheid is. Is het eenmaal verwerkt dan kan er ook gestopt worden, niet op wilskracht maar op motivatie.
ThoTh:
Ik denk dat een grote factor hierin de reden voor het gebruik is.
Alhoewel het gebruik van drugs eigenlijk altijd een hellend vlak met zich mee kan nemen, zal het een boel schelen of je het ter inspiratie gebruikt, of om te rebelleren of te vergeten.
Alhoewel het gebruik van drugs eigenlijk altijd een hellend vlak met zich mee kan nemen, zal het een boel schelen of je het ter inspiratie gebruikt, of om te rebelleren of te vergeten.
Ik denk dat de voornaamste reden het verdringen van de werkelijkheid is. Is het eenmaal verwerkt dan kan er ook gestopt worden, niet op wilskracht maar op motivatie.

Samblo:
Mijn eerste (en tot nu toe enige) ervaring met LSD was terwijl ik te gast was bij een persoon die al tien jaar meerdere dagen per week lsd slikte. Kan me dan toch niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van verslavingsgedrag. Daarbij worden geestverruimende middelen snel geestvernauwend als je het maar vaak genoeg gebruikt. Neem THC: in eerste instantie is dat geestverruimend, na veelvuldig gebruik verander je in een zombie.
Gas:
ik heb om te beginnen al moeite om 'drugs' te zien als 1 grote emmer van hetzelfde.
Dat is in mijn ogen helemaal niet het geval.
De verslavingsgevoeligheid bij lsd bv, is er helemaal niet, daags na je tripje werkt een tweede trip niet tot nauwelijks; sowieso vind ik dat er een groot verschil is tussen geestverruimende en -vernauwende middelen.
Hahahahaha, toen ik de titel trouwens zag dacht ik: 'wow, ik begon pas op mn 42e met 'drugs', wat zal ik een intelligente puber zijn geweest'.

Dat is in mijn ogen helemaal niet het geval.
De verslavingsgevoeligheid bij lsd bv, is er helemaal niet, daags na je tripje werkt een tweede trip niet tot nauwelijks; sowieso vind ik dat er een groot verschil is tussen geestverruimende en -vernauwende middelen.
Hahahahaha, toen ik de titel trouwens zag dacht ik: 'wow, ik begon pas op mn 42e met 'drugs', wat zal ik een intelligente puber zijn geweest'.

Mijn eerste (en tot nu toe enige) ervaring met LSD was terwijl ik te gast was bij een persoon die al tien jaar meerdere dagen per week lsd slikte. Kan me dan toch niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van verslavingsgedrag. Daarbij worden geestverruimende middelen snel geestvernauwend als je het maar vaak genoeg gebruikt. Neem THC: in eerste instantie is dat geestverruimend, na veelvuldig gebruik verander je in een zombie.

Gas: ik heb niet de indruk dat ik een zombie ben, ik heb niet de indruk dat mijn partner een zombie is, ik heb niet dat onze kennissen zombies zijn.
Allemaal zeer actief op allerlei gebied, van vliegtuigbouwer tot psychiater, in vrije tijd vrijwilligerswerk en muziekmakers of schilders, maar we roken wel allemaal elke dag een jointje.
Mensen kunnen hopen dat hun tripje elke dag werkt en daar dan fout mee omgaan, maar het tripje komt er echt niet, als je dagelijks lsd gebruikt.
Edit: maar alcohol wordt in deze kring weer zeer weinig tot niet genuttigd, laten we niet vergeten dat dat ook een harddrug is.
(bericht gewijzigd op 12/10/2012 13:8)
Allemaal zeer actief op allerlei gebied, van vliegtuigbouwer tot psychiater, in vrije tijd vrijwilligerswerk en muziekmakers of schilders, maar we roken wel allemaal elke dag een jointje.
Mensen kunnen hopen dat hun tripje elke dag werkt en daar dan fout mee omgaan, maar het tripje komt er echt niet, als je dagelijks lsd gebruikt.
Edit: maar alcohol wordt in deze kring weer zeer weinig tot niet genuttigd, laten we niet vergeten dat dat ook een harddrug is.
(bericht gewijzigd op 12/10/2012 13:8)

Samblo:
Zelfde als met heroine: die eerste flash krijgt de gebruiker nooit meer. Hoe vaker je het gebruikt hoe minder heftig de werking. Wat betreft elke dag een jointje: ben blij dat het voor jou geen negatieve werking heeft. Ik heb dat meer dan 10 jaar gedaan en ben blij dat ik dat niet meer doe. Ook om me heen zie ik dat de meerderheid van de dagelijkse gebruikers ernstige sociale en persoonlijke problemen krijgen. Maar okay, gelukkig werkt dat niet voor iedereen zo.
Gas:
ik heb niet de indruk dat ik een zombie ben, ik heb niet de indruk dat mijn partner een zombie is, ik heb niet dat onze kennissen zombies zijn.
Allemaal zeer actief op allerlei gebied, van vliegtuigbouwer tot psychiater, in vrije tijd vrijwilligerswerk en muziekmakers of schilders, maar we roken wel allemaal elke dag een jointje.
Mensen kunnen hopen dat hun tripje elke dag werkt en daar dan fout mee omgaan, maar het tripje komt er echt niet, als je dagelijks lsd gebruikt.
Allemaal zeer actief op allerlei gebied, van vliegtuigbouwer tot psychiater, in vrije tijd vrijwilligerswerk en muziekmakers of schilders, maar we roken wel allemaal elke dag een jointje.
Mensen kunnen hopen dat hun tripje elke dag werkt en daar dan fout mee omgaan, maar het tripje komt er echt niet, als je dagelijks lsd gebruikt.
Zelfde als met heroine: die eerste flash krijgt de gebruiker nooit meer. Hoe vaker je het gebruikt hoe minder heftig de werking. Wat betreft elke dag een jointje: ben blij dat het voor jou geen negatieve werking heeft. Ik heb dat meer dan 10 jaar gedaan en ben blij dat ik dat niet meer doe. Ook om me heen zie ik dat de meerderheid van de dagelijkse gebruikers ernstige sociale en persoonlijke problemen krijgen. Maar okay, gelukkig werkt dat niet voor iedereen zo.

Gas: LSD werkt heel anders dan bv heroïne, xtc, cocaïne en pep, de trip is altijd weer even heftig, ook bij je 30e gebruik.
MITS, je tussenin de tijd neemt om je trip te verwerken.
Als je daags na trip 1 weer een trip neemt, dan werkt hij helemaal niet, ook niet een beetje.
Overigens heeft THC niet alleen geen negatieve werking voor me; het is mijn geneesmiddel.
Dankzij de THC kan ik lopen, bewegen, evt pijn wat onderdrukken, en dat is héel handig als praktisch alle medicatie uit pharmaland die dat kunstje ook zouden moeten doen, alleen maar leverontstekingen opwekken.
MITS, je tussenin de tijd neemt om je trip te verwerken.
Als je daags na trip 1 weer een trip neemt, dan werkt hij helemaal niet, ook niet een beetje.
Overigens heeft THC niet alleen geen negatieve werking voor me; het is mijn geneesmiddel.
Dankzij de THC kan ik lopen, bewegen, evt pijn wat onderdrukken, en dat is héel handig als praktisch alle medicatie uit pharmaland die dat kunstje ook zouden moeten doen, alleen maar leverontstekingen opwekken.

M-a-r-k: "Het antwoord is simpel. Intelligente mensen doen niet wat 'verstandig' is maar proberen gewoon als eerste de nieuwe dingen uit."
vind ik wat simpel gesteld...
nogmaals de aanbeveling: Graham Hancock - supernatural
?lijkt er op dat de Bert dit boek ook gelezen heeft?
vind ik wat simpel gesteld...
nogmaals de aanbeveling: Graham Hancock - supernatural
?lijkt er op dat de Bert dit boek ook gelezen heeft?

stephan224: Ik heb al langer de ervaring dat bijvoorbeeld THC mij soms meer inzicht geeft op een probleem. Ik kan onder invloed hele goede oplossingen bedenken voor problemen. Echter frequent gebruik stompt je wel af. ik zou dus aanbevelen dat als je het wil doen om het zo af en toe eens te doen en te waken voor een verslaving.

Samblo:
Dat is natuurlijk weer een geheel ander verhaal. THC is inderdaad een geneesmiddel en kan ook op die manier gebruikt worden. Elk geneesmiddel is echter tevens ook een vergif als de dosis te groot wordt. Ik zeg ook niet dat THC inherent slecht is, ik zeg alleen dat je het met beleid moet consumeren. Het klopt ook dat er bijzonder weinig mensen verslaafd zijn aan LSD, neemt niet weg dat er echt wel wat mensen in psychose zijn geraakt met behulp van deze chemische stof. Ook hier geldt: wees voorzichtig.
Gas:
LSD werkt heel anders dan bv heroïne, xtc, cocaïne en pep, de trip is altijd weer even heftig, ook bij je 30e gebruik.
MITS, je tussenin de tijd neemt om je trip te verwerken.
Als je daags na trip 1 weer een trip neemt, dan werkt hij helemaal niet, ook niet een beetje.
Overigens heeft THC niet alleen geen negatieve werking voor me; het is mijn geneesmiddel.
Dankzij de THC kan ik lopen, bewegen, evt pijn wat onderdrukken, en dat is héel handig als praktisch alle medicatie uit pharmaland die dat kunstje ook zouden moeten doen, alleen maar leverontstekingen opwekken.
MITS, je tussenin de tijd neemt om je trip te verwerken.
Als je daags na trip 1 weer een trip neemt, dan werkt hij helemaal niet, ook niet een beetje.
Overigens heeft THC niet alleen geen negatieve werking voor me; het is mijn geneesmiddel.
Dankzij de THC kan ik lopen, bewegen, evt pijn wat onderdrukken, en dat is héel handig als praktisch alle medicatie uit pharmaland die dat kunstje ook zouden moeten doen, alleen maar leverontstekingen opwekken.
Dat is natuurlijk weer een geheel ander verhaal. THC is inderdaad een geneesmiddel en kan ook op die manier gebruikt worden. Elk geneesmiddel is echter tevens ook een vergif als de dosis te groot wordt. Ik zeg ook niet dat THC inherent slecht is, ik zeg alleen dat je het met beleid moet consumeren. Het klopt ook dat er bijzonder weinig mensen verslaafd zijn aan LSD, neemt niet weg dat er echt wel wat mensen in psychose zijn geraakt met behulp van deze chemische stof. Ook hier geldt: wees voorzichtig.

Gas: Ja, inderdaad, als je psychosegevoelig bent kun je beter wegblijven van lsd, paddo's, thc en andere psychedelica.
Maar dat wil niet zeggen dat je 'dus' standaard een zombie wordt als je 1 van die middelen gebruikt.
Ik gebruik het als medicatie, soms voor de lol (als iedereen op een feestje onder invloed is van enige consumpties alcohol bv, ik doe geen alcohol).
Anderen gebruiken het ter ontspanning ende vermaeck, en ik zie persoonlijk niet waarom het een beter zou zijn dan het ander.
Vooralsnog vind ik alcohol vele malen gevaarlijker dan thc of zelfs lsd.
Zelfs bij 'verstandig' gebruik.
Overigens ken ik, door mn werk, ook heel veel mensen die zonder middelengebruik in een psychose zijn geraakt.
Maar dat wil niet zeggen dat je 'dus' standaard een zombie wordt als je 1 van die middelen gebruikt.
Ik gebruik het als medicatie, soms voor de lol (als iedereen op een feestje onder invloed is van enige consumpties alcohol bv, ik doe geen alcohol).
Anderen gebruiken het ter ontspanning ende vermaeck, en ik zie persoonlijk niet waarom het een beter zou zijn dan het ander.
Vooralsnog vind ik alcohol vele malen gevaarlijker dan thc of zelfs lsd.
Zelfs bij 'verstandig' gebruik.
Overigens ken ik, door mn werk, ook heel veel mensen die zonder middelengebruik in een psychose zijn geraakt.

Samblo:
Ik ben de laatste die alcohol zou gaan verdedigen. Alcohol is een veel schadelijkere drug dan THC en uit mijn ervaring als hulpverlener weet ik dat je beter te maken kan hebben met een heroinejunkie dan met een alcoholist. Mijn punt is niet dat drugs per definitie slecht zijn en al helemaal niet dat de war on drugs een verstandige onderneming is, maar slechts dat de verheerlijking van het gebruik weer een ander uiterste is. Natuurlijk wordt je geen zombie van af en toe een jointje, maar op de meeste mensen heeft dagelijks gebruik weldegelijk een funest effect.
Gas:
Ja, inderdaad, als je psychosegevoelig bent kun je beter wegblijven van lsd, paddo's, thc en andere psychedelica.
Maar dat wil niet zeggen dat je 'dus' standaard een zombie wordt als je 1 van die middelen gebruikt.
Ik gebruik het als medicatie, soms voor de lol (als iedereen op een feestje onder invloed is van enige consumpties alcohol bv, ik doe geen alcohol).
Anderen gebruiken het ter ontspanning ende vermaeck, en ik zie persoonlijk niet waarom het een beter zou zijn dan het ander.
Vooralsnog vind ik alcohol vele malen gevaarlijker dan thc of zelfs lsd.
Zelfs bij 'verstandig' gebruik.
Overigens ken ik, door mn werk, ook heel veel mensen die zonder middelengebruik in een psychose zijn geraakt.
Maar dat wil niet zeggen dat je 'dus' standaard een zombie wordt als je 1 van die middelen gebruikt.
Ik gebruik het als medicatie, soms voor de lol (als iedereen op een feestje onder invloed is van enige consumpties alcohol bv, ik doe geen alcohol).
Anderen gebruiken het ter ontspanning ende vermaeck, en ik zie persoonlijk niet waarom het een beter zou zijn dan het ander.
Vooralsnog vind ik alcohol vele malen gevaarlijker dan thc of zelfs lsd.
Zelfs bij 'verstandig' gebruik.
Overigens ken ik, door mn werk, ook heel veel mensen die zonder middelengebruik in een psychose zijn geraakt.
Ik ben de laatste die alcohol zou gaan verdedigen. Alcohol is een veel schadelijkere drug dan THC en uit mijn ervaring als hulpverlener weet ik dat je beter te maken kan hebben met een heroinejunkie dan met een alcoholist. Mijn punt is niet dat drugs per definitie slecht zijn en al helemaal niet dat de war on drugs een verstandige onderneming is, maar slechts dat de verheerlijking van het gebruik weer een ander uiterste is. Natuurlijk wordt je geen zombie van af en toe een jointje, maar op de meeste mensen heeft dagelijks gebruik weldegelijk een funest effect.


Samblo:
Wellicht is de bron van herkomst hier debet aan? Doorgefokte wiet met teveel schadelijke stoffen?
che
Dat speelt zeker mee. Nederwiet is eigenlijk allang geen softdrug meer.
M-a-r-k:
Samblo:
...de meeste mensen heeft dagelijks gebruik weldegelijk een funest effect.
Wellicht is de bron van herkomst hier debet aan? Doorgefokte wiet met teveel schadelijke stoffen?
che

Dat speelt zeker mee. Nederwiet is eigenlijk allang geen softdrug meer.

Gas:
Ik ben de laatste die alcohol zou gaan verdedigen. Alcohol is een veel schadelijkere drug dan THC en uit mijn ervaring als hulpverlener weet ik dat je beter te maken kan hebben met een heroinejunkie dan met een alcoholist. Mijn punt is niet dat drugs per definitie slecht zijn en al helemaal niet dat de war on drugs een verstandige onderneming is, maar slechts dat de verheerlijking van het gebruik weer een ander uiterste is. Natuurlijk wordt je geen zombie van af en toe een jointje, maar op de meeste mensen heeft dagelijks gebruik weldegelijk een funest effect.
Verheerlijken van wat dan ook is over het algemeen zelden terecht dus daar zijn we het over eens.
Dagelijks gebruik hoeft helemaal niet tot zombiegedrag te leiden, het dagelijkse gebruik is in mijn optiek het probleem niet, het probleem zit hem volgens mij in de leeftijd waarop men vaak met het gebruiken van genotsmiddelen begint en er een dagelijks 'genoegen' van maakt.
Dat nederwiet zoveel sterker is, is vlg mij het probleem ook niet, je doet dan gewoon wat langer met je grammetje wiet.
Vroeguhhh... toen ik zelf nog geen wiet rookte, zagen de jointjes die ik gedraaid zag worden gewoonweg veel groener, er zat minder thc in de wiet dus werd er meer wiet in een joint gedaan.
Edit: spelfout verbeterd.
(bericht gewijzigd op 12/10/2012 16:5)
Samblo:
Gas:
Ja, inderdaad, als je psychosegevoelig bent kun je beter wegblijven van lsd, paddo's, thc en andere psychedelica.
Maar dat wil niet zeggen dat je 'dus' standaard een zombie wordt als je 1 van die middelen gebruikt.
Ik gebruik het als medicatie, soms voor de lol (als iedereen op een feestje onder invloed is van enige consumpties alcohol bv, ik doe geen alcohol).
Anderen gebruiken het ter ontspanning ende vermaeck, en ik zie persoonlijk niet waarom het een beter zou zijn dan het ander.
Vooralsnog vind ik alcohol vele malen gevaarlijker dan thc of zelfs lsd.
Zelfs bij 'verstandig' gebruik.
Overigens ken ik, door mn werk, ook heel veel mensen die zonder middelengebruik in een psychose zijn geraakt.
Maar dat wil niet zeggen dat je 'dus' standaard een zombie wordt als je 1 van die middelen gebruikt.
Ik gebruik het als medicatie, soms voor de lol (als iedereen op een feestje onder invloed is van enige consumpties alcohol bv, ik doe geen alcohol).
Anderen gebruiken het ter ontspanning ende vermaeck, en ik zie persoonlijk niet waarom het een beter zou zijn dan het ander.
Vooralsnog vind ik alcohol vele malen gevaarlijker dan thc of zelfs lsd.
Zelfs bij 'verstandig' gebruik.
Overigens ken ik, door mn werk, ook heel veel mensen die zonder middelengebruik in een psychose zijn geraakt.
Ik ben de laatste die alcohol zou gaan verdedigen. Alcohol is een veel schadelijkere drug dan THC en uit mijn ervaring als hulpverlener weet ik dat je beter te maken kan hebben met een heroinejunkie dan met een alcoholist. Mijn punt is niet dat drugs per definitie slecht zijn en al helemaal niet dat de war on drugs een verstandige onderneming is, maar slechts dat de verheerlijking van het gebruik weer een ander uiterste is. Natuurlijk wordt je geen zombie van af en toe een jointje, maar op de meeste mensen heeft dagelijks gebruik weldegelijk een funest effect.
Verheerlijken van wat dan ook is over het algemeen zelden terecht dus daar zijn we het over eens.
Dagelijks gebruik hoeft helemaal niet tot zombiegedrag te leiden, het dagelijkse gebruik is in mijn optiek het probleem niet, het probleem zit hem volgens mij in de leeftijd waarop men vaak met het gebruiken van genotsmiddelen begint en er een dagelijks 'genoegen' van maakt.
Dat nederwiet zoveel sterker is, is vlg mij het probleem ook niet, je doet dan gewoon wat langer met je grammetje wiet.
Vroeguhhh... toen ik zelf nog geen wiet rookte, zagen de jointjes die ik gedraaid zag worden gewoonweg veel groener, er zat minder thc in de wiet dus werd er meer wiet in een joint gedaan.
Edit: spelfout verbeterd.
(bericht gewijzigd op 12/10/2012 16:5)

DaVince:
Sterker nog, er zijn genoeg (pseudo-)studies die suggereren dat het zelfbewuste beeld wat de mens zo anders maakt dan dieren, wellicht door dergelijke stoffen kan zijn ontstaan.
Ja zijn wij zo anders dan dieren? Ik las vandaag nog weer een nieuws item waarvan ik denk dat wij helemaal niet verschillen.
(bericht gewijzigd op 12/10/2012 19:25)
ThoTh:
Sterker nog, er zijn genoeg (pseudo-)studies die suggereren dat het zelfbewuste beeld wat de mens zo anders maakt dan dieren, wellicht door dergelijke stoffen kan zijn ontstaan.
Ja zijn wij zo anders dan dieren? Ik las vandaag nog weer een nieuws item waarvan ik denk dat wij helemaal niet verschillen.
(bericht gewijzigd op 12/10/2012 19:25)

ThræxX: Het heet niet voor niets 'smart'shop. Ieder kan op zijn tijd baat hebben bij psychedelica, om af en toe even de sluier van de 'realiteit' op te lichten en met andere ogen naar de wereld en zichzelf te kijken.
Ik herhaal nog maar eens. Het oudste beroep op aarde is smartshophouder en niet die van prostituee. In den beginne was er naar namelijk de Sjamaan (wil ik graag geloven).
@davince, lees eens wat van Terence mcKenna. Deze man heeft interessante inzichten wat betreft dit onderwerp.
*pakt caleidoscoop en Hexaflexagon
(bericht gewijzigd op 12/10/2012 19:48)
Ik herhaal nog maar eens. Het oudste beroep op aarde is smartshophouder en niet die van prostituee. In den beginne was er naar namelijk de Sjamaan (wil ik graag geloven).
@davince, lees eens wat van Terence mcKenna. Deze man heeft interessante inzichten wat betreft dit onderwerp.
*pakt caleidoscoop en Hexaflexagon
(bericht gewijzigd op 12/10/2012 19:48)



ThoTh:
Sterker nog, er zijn genoeg (pseudo-)studies die suggereren dat het zelfbewuste beeld wat de mens zo anders maakt dan dieren, wellicht door dergelijke stoffen kan zijn ontstaan.
Ja zijn wij zo anders dan dieren? Ik las vandaag nog weer een nieuws item waarvan ik denk dat wij helemaal niet verschillen.
Ok...ik pas m'n zin wel aan.
Sterker nog, er zijn genoeg (pseudo-)studies die suggereren dat het menselijk zelfbewustzijn wellicht door dergelijke stoffen kan zijn ontstaan of gevorderd.
DaVince:
ThoTh:
Sterker nog, er zijn genoeg (pseudo-)studies die suggereren dat het zelfbewuste beeld wat de mens zo anders maakt dan dieren, wellicht door dergelijke stoffen kan zijn ontstaan.
Ja zijn wij zo anders dan dieren? Ik las vandaag nog weer een nieuws item waarvan ik denk dat wij helemaal niet verschillen.
Ok...ik pas m'n zin wel aan.
Sterker nog, er zijn genoeg (pseudo-)studies die suggereren dat het menselijk zelfbewustzijn wellicht door dergelijke stoffen kan zijn ontstaan of gevorderd.




psixty4:
"If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite".
Tja, misschien heb ik vroeger te veel Doors, Janis Joplin etc. geluisterd. Heb het wel gehad met al die narcistische junkies die de grote poeet spelen. Liever luister ik naar de wijsheid van mensen die wel zorg dragen voor zichzelf en hun omgeving. Maar dit terzijde...
'narcistische junkies die de grote poeet spelen'
Het maakt deel uit van m'n verleden, en m'n verleden maakt me wie ik nu ben.
Samblo:
psixty4:
"If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite".
Tja, misschien heb ik vroeger te veel Doors, Janis Joplin etc. geluisterd. Heb het wel gehad met al die narcistische junkies die de grote poeet spelen. Liever luister ik naar de wijsheid van mensen die wel zorg dragen voor zichzelf en hun omgeving. Maar dit terzijde...
'narcistische junkies die de grote poeet spelen'Het maakt deel uit van m'n verleden, en m'n verleden maakt me wie ik nu ben.

Samblo: @ Pixty: haha ik dacht net ik haal het maar weg voordat ik mensen op de tenen trap, maar je was me al voor!
Het maakt ook deel van mijn verleden, maar ik begin me te storen aan de negatieve inhoud van de boodschap van deze scene. Heb Jim al nooit een dichter gevonden, daar heb ik teveel poezie voor gelezen en al helemaal geen filosoof. De muziek is hypnotiserend, maar ik vraag me af of het mensen echt gelukkig heeft gemaakt. Misschien komt het omdat ik zelf muzikant ben. Muziek is iets spiritueels en in die zin neem ik muziek heel serieus. Alhoewel mensen denken dat ze gelukkig worden van bepaalde muziek vermoed ik dat ze euforie verwarren met geluk. Maar okay, misschien neem ik muziek wel te serieus en is het inderdaad niets dan entertainment.
edit: Daarnaast vraag ik me af of het openen van die deuren van perceptie wel echt een bredere blik geeft, of beter gezegd, of het ons dichter bij de essentie of de waarheid brengt. De mens is nu eenmaal een wezen geketend aan zijn beperkingen. Het is goed om zaken te willen overstijgen, maar het is niet goed om daarmee je eigen beperkingen te ontkennen. De zin die je citeerde klopt al niet: Alles is eindig en zeker de individuele mens. Daar moeten we mee in het reine komen willen we de wereld en onszelf echt begrijpen.
(bericht gewijzigd op 13/10/2012 1:18)
Het maakt ook deel van mijn verleden, maar ik begin me te storen aan de negatieve inhoud van de boodschap van deze scene. Heb Jim al nooit een dichter gevonden, daar heb ik teveel poezie voor gelezen en al helemaal geen filosoof. De muziek is hypnotiserend, maar ik vraag me af of het mensen echt gelukkig heeft gemaakt. Misschien komt het omdat ik zelf muzikant ben. Muziek is iets spiritueels en in die zin neem ik muziek heel serieus. Alhoewel mensen denken dat ze gelukkig worden van bepaalde muziek vermoed ik dat ze euforie verwarren met geluk. Maar okay, misschien neem ik muziek wel te serieus en is het inderdaad niets dan entertainment.
edit: Daarnaast vraag ik me af of het openen van die deuren van perceptie wel echt een bredere blik geeft, of beter gezegd, of het ons dichter bij de essentie of de waarheid brengt. De mens is nu eenmaal een wezen geketend aan zijn beperkingen. Het is goed om zaken te willen overstijgen, maar het is niet goed om daarmee je eigen beperkingen te ontkennen. De zin die je citeerde klopt al niet: Alles is eindig en zeker de individuele mens. Daar moeten we mee in het reine komen willen we de wereld en onszelf echt begrijpen.
(bericht gewijzigd op 13/10/2012 1:18)

psixty4:
Muziek als iets spiritueels, zo heb ik het luisteren naar muziek in combinatie met gebruik van drugs wel altijd gezien. Eigenlijk een soort deurtje naar een tijdelijk ander leven.
Samblo:
@ Pixty: haha ik dacht net ik haal het maar weg voordat ik mensen op de tenen trap, maar je was me al voor!
Het maakt ook deel van mijn verleden, maar ik begin me te storen aan de negatieve inhoud van de boodschap van deze scene. Heb Jim al nooit een dichter gevonden, daar heb ik teveel poezie voor gelezen en al helemaal geen filosoof. De muziek is hypnotiserend, maar ik vraag me af of het mensen echt gelukkig heeft gemaakt. Misschien komt het omdat ik zelf muzikant ben. Muziek is iets spiritueels en in die zin neem ik muziek heel serieus. Alhoewel mensen denken dat ze gelukkig worden van bepaalde muziek vermoed ik dat ze euforie verwarren met geluk. Maar okay, misschien neem ik muziek wel te serieus en is het inderdaad niets dan entertainment.
edit: Daarnaast vraag ik me af of het openen van die deuren van perceptie wel echt een bredere blik geeft, of beter gezegd, of het ons dichter bij de essentie of de waarheid brengt. De mens is nu eenmaal een wezen geketend aan zijn beperkingen. Het is goed om zaken te willen overstijgen, maar het is niet goed om daarmee je eigen beperkingen te ontkennen. De zin die je citeerde klopt al niet: Alles is eindig en zeker de individuele mens. Daar moeten we mee in het reine komen willen we de wereld en onszelf echt begrijpen.
Het maakt ook deel van mijn verleden, maar ik begin me te storen aan de negatieve inhoud van de boodschap van deze scene. Heb Jim al nooit een dichter gevonden, daar heb ik teveel poezie voor gelezen en al helemaal geen filosoof. De muziek is hypnotiserend, maar ik vraag me af of het mensen echt gelukkig heeft gemaakt. Misschien komt het omdat ik zelf muzikant ben. Muziek is iets spiritueels en in die zin neem ik muziek heel serieus. Alhoewel mensen denken dat ze gelukkig worden van bepaalde muziek vermoed ik dat ze euforie verwarren met geluk. Maar okay, misschien neem ik muziek wel te serieus en is het inderdaad niets dan entertainment.
edit: Daarnaast vraag ik me af of het openen van die deuren van perceptie wel echt een bredere blik geeft, of beter gezegd, of het ons dichter bij de essentie of de waarheid brengt. De mens is nu eenmaal een wezen geketend aan zijn beperkingen. Het is goed om zaken te willen overstijgen, maar het is niet goed om daarmee je eigen beperkingen te ontkennen. De zin die je citeerde klopt al niet: Alles is eindig en zeker de individuele mens. Daar moeten we mee in het reine komen willen we de wereld en onszelf echt begrijpen.
Muziek als iets spiritueels, zo heb ik het luisteren naar muziek in combinatie met gebruik van drugs wel altijd gezien. Eigenlijk een soort deurtje naar een tijdelijk ander leven.

Samblo:
Muziek als iets spiritueels, zo heb ik het luisteren naar muziek in combinatie met gebruik van drugs wel altijd gezien. Eigenlijk een soort deurtje naar een tijdelijk ander leven.
Jep. En waar een positieve spirituele boodschap het werkelijke leven mooier en dragelijker maakt, reduceert een negatieve spirituele boodschap het werkelijke leven tot iets lelijks. Het werkelijke leven van Jim was heel lelijk. Escapisme schiet niet op aangezien je uiteindelijk nooit aan jezelf kan ontsnappen. Maar ik zie je punt ook wel hoor. Vind het ook verbazend van mezelf dat ik, terwijl ik nog geen 40 ben, plotseling zo'n conservatief standpunt inneem wat betreft muziek, drugs en spiritualiteit (alhoewel het tegenwoordig, na de omkering van alle waarden, weer een progressief standpunt genoemd mag worden).
psixty4:
Muziek als iets spiritueels, zo heb ik het luisteren naar muziek in combinatie met gebruik van drugs wel altijd gezien. Eigenlijk een soort deurtje naar een tijdelijk ander leven.
Jep. En waar een positieve spirituele boodschap het werkelijke leven mooier en dragelijker maakt, reduceert een negatieve spirituele boodschap het werkelijke leven tot iets lelijks. Het werkelijke leven van Jim was heel lelijk. Escapisme schiet niet op aangezien je uiteindelijk nooit aan jezelf kan ontsnappen. Maar ik zie je punt ook wel hoor. Vind het ook verbazend van mezelf dat ik, terwijl ik nog geen 40 ben, plotseling zo'n conservatief standpunt inneem wat betreft muziek, drugs en spiritualiteit (alhoewel het tegenwoordig, na de omkering van alle waarden, weer een progressief standpunt genoemd mag worden).


avondwandelaar:
Leuke stelling Hugo, maar ik ben het niet helemaal met je eens.
Intelligente kinderen stellen vragen, willen weten waarom iets niet mag. En daarbij hoort onderzoek, en ook experimenteren, om uiteindelijk tot een eigen conclusie te komen.
Als jou stelling waar zou zijn dan zou je ook moeten stellen dat intelligente mensen geen alcohol gebruiken.
hugo:
Intelligente pubers gebruiken niet.
Leuke stelling Hugo, maar ik ben het niet helemaal met je eens.
Intelligente kinderen stellen vragen, willen weten waarom iets niet mag. En daarbij hoort onderzoek, en ook experimenteren, om uiteindelijk tot een eigen conclusie te komen.
Als jou stelling waar zou zijn dan zou je ook moeten stellen dat intelligente mensen geen alcohol gebruiken.

hugo:
Leuke stelling Hugo, maar ik ben het niet helemaal met je eens.
Intelligente kinderen stellen vragen, willen weten waarom iets niet mag. En daarbij hoort onderzoek, en ook experimenteren, om uiteindelijk tot een eigen conclusie te komen.
Als jou stelling waar zou zijn dan zou je ook moeten stellen dat intelligente mensen geen alcohol gebruiken.
Zo intelligent ben ik nu ook weer niet...
avondwandelaar:
hugo:
Intelligente pubers gebruiken niet.
Leuke stelling Hugo, maar ik ben het niet helemaal met je eens.
Intelligente kinderen stellen vragen, willen weten waarom iets niet mag. En daarbij hoort onderzoek, en ook experimenteren, om uiteindelijk tot een eigen conclusie te komen.
Als jou stelling waar zou zijn dan zou je ook moeten stellen dat intelligente mensen geen alcohol gebruiken.
Zo intelligent ben ik nu ook weer niet...

ourobouros:
Ik denk dat de voornaamste reden het verdringen van de werkelijkheid is. Is het eenmaal verwerkt dan kan er ook gestopt worden, niet op wilskracht maar op motivatie.
Inderdaad, het verdringen van de opgelegde SCHIJNwerkelijkheid die de maatschappij is.
Alcohol is een sterk verdovingsmiddel dat op lange termijn je hersenen wegvreet en je hart onverschillig maakt, verbied het en je krijgt opstanden omdat mensen na gaan denken en de apathische zelfhypnose omtrent hun slavenbestaan ("het is nu eenmaal zo", "iedereen weet dat toch?","ben je een WERELDVERBETERAAR misschien hahaha"
zullen doorbreken.
Peppers geven mensen kortstondig energie en zelfvertrouwen om dingen te doen die ze in nuchtere toestand niet durven omdat ze angsten hebben. De volgende dag blijft de gebruiker nog zwakker achter dan dat hij voorheen was.
Nederwiet is kapot gemaakt door winstbejag en heeft slechts nog paranoia, sufheid en vervreemding te bieden.
Natuurlijke psychedelica zijn echt een aanrader: je doorbreekt de aangeleerde oogkleppen en kan weer kijken en ZIEN. Je voelt de levenspracht van de kosmos uit elke porie van de aether stromen! Maar voordat dat lukt moet je eerst met jezelf in het reine komen. Daarom gaan zovelen BAD op psychedelica: je komt jezelf tegen, naakt en in een glasheldere spiegel, leugens en nep smelten als sneeuw om het ego en tonen wat er rest, voor velen inderdaad erg GRIEZELIG om te ontdekken hoe rot ze zijn geworden, voor mij een bevrijding en een eerste stap.
De reden waarom ik ooit met drugs experimenteerde: EXISTENTIËLE VERVELING en teleurstelling in mijn soortgenoten.
dat is voorbij, ik heb het levende licht gezien en besef nu dat deze mondiale debiliteit slecht een voorbijgaande fase is, een schiftingsproces op een eindeloze, vliegensvlugge weg, ik leef bewuster en oprecht ter goeder trouw met alles wat mijn pad kruist
Och kom...:
Ik denk dat de voornaamste reden het verdringen van de werkelijkheid is. Is het eenmaal verwerkt dan kan er ook gestopt worden, niet op wilskracht maar op motivatie.
Inderdaad, het verdringen van de opgelegde SCHIJNwerkelijkheid die de maatschappij is.
Alcohol is een sterk verdovingsmiddel dat op lange termijn je hersenen wegvreet en je hart onverschillig maakt, verbied het en je krijgt opstanden omdat mensen na gaan denken en de apathische zelfhypnose omtrent hun slavenbestaan ("het is nu eenmaal zo", "iedereen weet dat toch?","ben je een WERELDVERBETERAAR misschien hahaha"
zullen doorbreken.Peppers geven mensen kortstondig energie en zelfvertrouwen om dingen te doen die ze in nuchtere toestand niet durven omdat ze angsten hebben. De volgende dag blijft de gebruiker nog zwakker achter dan dat hij voorheen was.
Nederwiet is kapot gemaakt door winstbejag en heeft slechts nog paranoia, sufheid en vervreemding te bieden.
Natuurlijke psychedelica zijn echt een aanrader: je doorbreekt de aangeleerde oogkleppen en kan weer kijken en ZIEN. Je voelt de levenspracht van de kosmos uit elke porie van de aether stromen! Maar voordat dat lukt moet je eerst met jezelf in het reine komen. Daarom gaan zovelen BAD op psychedelica: je komt jezelf tegen, naakt en in een glasheldere spiegel, leugens en nep smelten als sneeuw om het ego en tonen wat er rest, voor velen inderdaad erg GRIEZELIG om te ontdekken hoe rot ze zijn geworden, voor mij een bevrijding en een eerste stap.
De reden waarom ik ooit met drugs experimenteerde: EXISTENTIËLE VERVELING en teleurstelling in mijn soortgenoten.
dat is voorbij, ik heb het levende licht gezien en besef nu dat deze mondiale debiliteit slecht een voorbijgaande fase is, een schiftingsproces op een eindeloze, vliegensvlugge weg, ik leef bewuster en oprecht ter goeder trouw met alles wat mijn pad kruist

M-a-r-k:
dat is voorbij, ik heb het levende licht gezien en besef nu dat deze mondiale debiliteit slecht een voorbijgaande fase is, een schiftingsproces op een eindeloze, vliegensvlugge weg, ik leef bewuster en oprecht ter goeder trouw met alles wat mijn pad kruist
en wat heb jij precies geslikt?
che
ourobouros:
dat is voorbij, ik heb het levende licht gezien en besef nu dat deze mondiale debiliteit slecht een voorbijgaande fase is, een schiftingsproces op een eindeloze, vliegensvlugge weg, ik leef bewuster en oprecht ter goeder trouw met alles wat mijn pad kruist
en wat heb jij precies geslikt?
che



ourobouros: met champignonnetjes en aardwortels kom je al een heel eind!
natuurlijke mao-remmers geven je al een kijkje om de hoek van de volgende lus in het pad zonder dat je 1 stap hoeft te verzetten! haha
dmt vrees ik (want ik wil nog niet uit mijn lichaam, heb nog zoveel te doen en je weet maar nooit wat er je pad passeert he)
natuurlijke mao-remmers geven je al een kijkje om de hoek van de volgende lus in het pad zonder dat je 1 stap hoeft te verzetten! haha
dmt vrees ik (want ik wil nog niet uit mijn lichaam, heb nog zoveel te doen en je weet maar nooit wat er je pad passeert he)

M-a-r-k:
DMT wil ik ook graag proberen maar nog niet iemand kunnen vinden die mee wil doen oftewel een oogje in het zeil wil houden. Nog meer mensen die het eens willen proberen?
che
ourobouros:
met champignonnetjes en aardwortels kom je al een heel eind!
natuurlijke mao-remmers geven je al een kijkje om de hoek van de volgende lus in het pad zonder dat je 1 stap hoeft te verzetten! haha
dmt vrees ik (want ik wil nog niet uit mijn lichaam, heb nog zoveel te doen en je weet maar nooit wat er je pad passeert he)
natuurlijke mao-remmers geven je al een kijkje om de hoek van de volgende lus in het pad zonder dat je 1 stap hoeft te verzetten! haha
dmt vrees ik (want ik wil nog niet uit mijn lichaam, heb nog zoveel te doen en je weet maar nooit wat er je pad passeert he)
DMT wil ik ook graag proberen maar nog niet iemand kunnen vinden die mee wil doen oftewel een oogje in het zeil wil houden. Nog meer mensen die het eens willen proberen?
che



Tetzmol:
DMT wil ik ook graag proberen maar nog niet iemand kunnen vinden die mee wil doen oftewel een oogje in het zeil wil houden. Nog meer mensen die het eens willen proberen?
che
Ik heb in Engeland een aantal maal DMT kunnen roken met mijn baas destijds. Geeft een uiterst snel opkomende en krachtige trip van ±10 minuten. Bizar, en je houdt er wat keelpijn aan over omdat het net is alsof je verbrand plastic rookt.
M-a-r-k:
ourobouros:
met champignonnetjes en aardwortels kom je al een heel eind!
natuurlijke mao-remmers geven je al een kijkje om de hoek van de volgende lus in het pad zonder dat je 1 stap hoeft te verzetten! haha
dmt vrees ik (want ik wil nog niet uit mijn lichaam, heb nog zoveel te doen en je weet maar nooit wat er je pad passeert he)
natuurlijke mao-remmers geven je al een kijkje om de hoek van de volgende lus in het pad zonder dat je 1 stap hoeft te verzetten! haha
dmt vrees ik (want ik wil nog niet uit mijn lichaam, heb nog zoveel te doen en je weet maar nooit wat er je pad passeert he)
DMT wil ik ook graag proberen maar nog niet iemand kunnen vinden die mee wil doen oftewel een oogje in het zeil wil houden. Nog meer mensen die het eens willen proberen?
che

Ik heb in Engeland een aantal maal DMT kunnen roken met mijn baas destijds. Geeft een uiterst snel opkomende en krachtige trip van ±10 minuten. Bizar, en je houdt er wat keelpijn aan over omdat het net is alsof je verbrand plastic rookt.

M-a-r-k:
DMT wil ik ook graag proberen maar nog niet iemand kunnen vinden die mee wil doen oftewel een oogje in het zeil wil houden. Nog meer mensen die het eens willen proberen?
che
Ik heb in Engeland een aantal maal DMT kunnen roken met mijn baas destijds. Geeft een uiterst snel opkomende en krachtige trip van ±10 minuten. Bizar, en je houdt er wat keelpijn aan over omdat het net is alsof je verbrand plastic rookt.
er is een meisje op youtube dat het anaal doet...
Tetzmol:
M-a-r-k:
ourobouros:
met champignonnetjes en aardwortels kom je al een heel eind!
natuurlijke mao-remmers geven je al een kijkje om de hoek van de volgende lus in het pad zonder dat je 1 stap hoeft te verzetten! haha
dmt vrees ik (want ik wil nog niet uit mijn lichaam, heb nog zoveel te doen en je weet maar nooit wat er je pad passeert he)
natuurlijke mao-remmers geven je al een kijkje om de hoek van de volgende lus in het pad zonder dat je 1 stap hoeft te verzetten! haha
dmt vrees ik (want ik wil nog niet uit mijn lichaam, heb nog zoveel te doen en je weet maar nooit wat er je pad passeert he)
DMT wil ik ook graag proberen maar nog niet iemand kunnen vinden die mee wil doen oftewel een oogje in het zeil wil houden. Nog meer mensen die het eens willen proberen?
che

Ik heb in Engeland een aantal maal DMT kunnen roken met mijn baas destijds. Geeft een uiterst snel opkomende en krachtige trip van ±10 minuten. Bizar, en je houdt er wat keelpijn aan over omdat het net is alsof je verbrand plastic rookt.
er is een meisje op youtube dat het anaal doet...

Tetzmol:
DMT wil ik ook graag proberen maar nog niet iemand kunnen vinden die mee wil doen oftewel een oogje in het zeil wil houden. Nog meer mensen die het eens willen proberen?
che
Ik heb in Engeland een aantal maal DMT kunnen roken met mijn baas destijds. Geeft een uiterst snel opkomende en krachtige trip van ±10 minuten. Bizar, en je houdt er wat keelpijn aan over omdat het net is alsof je verbrand plastic rookt.
er is een meisje op youtube dat het anaal doet...
Dan zitten d'r longen wel laag.
Hoest ze ook in haar broek?
M-a-r-k:
Tetzmol:
M-a-r-k:
ourobouros:
met champignonnetjes en aardwortels kom je al een heel eind!
natuurlijke mao-remmers geven je al een kijkje om de hoek van de volgende lus in het pad zonder dat je 1 stap hoeft te verzetten! haha
dmt vrees ik (want ik wil nog niet uit mijn lichaam, heb nog zoveel te doen en je weet maar nooit wat er je pad passeert he)
natuurlijke mao-remmers geven je al een kijkje om de hoek van de volgende lus in het pad zonder dat je 1 stap hoeft te verzetten! haha
dmt vrees ik (want ik wil nog niet uit mijn lichaam, heb nog zoveel te doen en je weet maar nooit wat er je pad passeert he)
DMT wil ik ook graag proberen maar nog niet iemand kunnen vinden die mee wil doen oftewel een oogje in het zeil wil houden. Nog meer mensen die het eens willen proberen?
che

Ik heb in Engeland een aantal maal DMT kunnen roken met mijn baas destijds. Geeft een uiterst snel opkomende en krachtige trip van ±10 minuten. Bizar, en je houdt er wat keelpijn aan over omdat het net is alsof je verbrand plastic rookt.
er is een meisje op youtube dat het anaal doet...
Dan zitten d'r longen wel laag.
Hoest ze ook in haar broek?

Surrealistic: Wat is intelligent? Dat vind ik altijd een interessante discussie. Ik vind mensen die zichzelf intelligent of nog erger: intellectueel noemen vaak bekrompener dan de zogenaamde simpele zielen, omdat ze zo overtuigd zijn van hun gelijk en visie, omdat ze er al zo lang en veel over nagedacht hebben. Je kan nog zo intelligent zijn, het leven zoals wij het ervaren blijft een kwestie van aannames. Het is niet voor niets dat hoogmoed de hoofdzonde wordt genoemd. Het maakt blinder dan de blinden.
Ik ben het er trouwens pertinent niet mee eens dat als je bad gaat dat komt omdat je niet in het reine met jezelf bent of aanleg hebt voor psychoses. Ik ben op plekken geweest die voorbij krankzinnigheid gaan. Dan ben je letterlijk alle vaste grond onder je voeten echt helemaal kwijt, totale egoloosheid is doodeng, omdat je geen flauw benul hebt waar je bent, wie je bent, of wat je bent, dat is niet te bevatten. Psychedelica is russisch roulette. Als je het onderschat ben je nog niet ver genoeg gegaan...
(bericht gewijzigd op 18/10/2012 23:58)
Ik ben het er trouwens pertinent niet mee eens dat als je bad gaat dat komt omdat je niet in het reine met jezelf bent of aanleg hebt voor psychoses. Ik ben op plekken geweest die voorbij krankzinnigheid gaan. Dan ben je letterlijk alle vaste grond onder je voeten echt helemaal kwijt, totale egoloosheid is doodeng, omdat je geen flauw benul hebt waar je bent, wie je bent, of wat je bent, dat is niet te bevatten. Psychedelica is russisch roulette. Als je het onderschat ben je nog niet ver genoeg gegaan...
(bericht gewijzigd op 18/10/2012 23:58)

psixty4:
Herkenbaar, maar als je er dan weer uit komt ben je wel een stuk wijzer.
Psychedelica is russisch roulette. Als je het onderschat ben je nog niet ver genoeg gegaan...
Als je het onderschat ga je eraan dood.
Surrealistic:
✂
Ik ben op plekken geweest die voorbij krankzinnigheid gaan. Dan ben je letterlijk alle vaste grond onder je voeten echt helemaal kwijt, totale egoloosheid is doodeng, omdat je geen flauw benul hebt waar je bent, wie je bent, of wat je bent, dat is niet te bevatten.
Ik ben op plekken geweest die voorbij krankzinnigheid gaan. Dan ben je letterlijk alle vaste grond onder je voeten echt helemaal kwijt, totale egoloosheid is doodeng, omdat je geen flauw benul hebt waar je bent, wie je bent, of wat je bent, dat is niet te bevatten.
Herkenbaar, maar als je er dan weer uit komt ben je wel een stuk wijzer.
Surrealistic:
Psychedelica is russisch roulette. Als je het onderschat ben je nog niet ver genoeg gegaan...
Als je het onderschat ga je eraan dood.
Surrealistic:
Dat zeker weten, alleen zijn het bij mij altijd flarden. Behalve LSA en Mescaline trips, die zijn glashelder, maar geven zo veel lichamelijke ongemakken helaas.
Als je het onderschat ga je eraan dood.
Je zou maar eens niet meer terug komen hee, vast zitten. Dat was mijn allerergste ervaring, thank God voor mijn relatief grote ego, een ideale beacon in de kosmos om weer naar terug te keren. Daar is ie voor, dat weet ik zeker! Zonder ego los je helemaal op in het oneindige en oneindig is echt totaal krankzinnig!
Ik ben er ook wel even van genezen, ik heb het wel even gezien 
psixty4:
Herkenbaar, maar als je er dan weer uit komt ben je wel een stuk wijzer.
Dat zeker weten, alleen zijn het bij mij altijd flarden. Behalve LSA en Mescaline trips, die zijn glashelder, maar geven zo veel lichamelijke ongemakken helaas.
psixty4:
Als je het onderschat ga je eraan dood.Je zou maar eens niet meer terug komen hee, vast zitten. Dat was mijn allerergste ervaring, thank God voor mijn relatief grote ego, een ideale beacon in de kosmos om weer naar terug te keren. Daar is ie voor, dat weet ik zeker! Zonder ego los je helemaal op in het oneindige en oneindig is echt totaal krankzinnig!
Ik ben er ook wel even van genezen, ik heb het wel even gezien 




Sitemap - © 2013Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden
-
Bezoek ‘Het Veld’ voor meer grenswetenschappelijk nieuws!
-
-
-
-
-
Vroeger op Grenswetenschap.nl:Vorige Maand:Vorig Jaar:














