
Het Regeerakkoord [Poll]
Recent op Grenswetenschap.nl:
- Thomas Goes Carnac, deel 3 (Ron Swanson)
- Automodule (Op Zoek)
- Woolwich terrorist heeft bloed aan handen? (Jack)
- Thomas Goes Carnac, deel 2 (arto)
- Nederlands medium recordhouder graancirkels vinden (A3aan v.d.B.)
- Hyperdontie (freddy-)
- Thomas Goes Carnac, deel 1 (Phoenix)
- Uitvinder van Bitcoin gevonden? (stephan224)
- De maan als zonnestelsel (Chris de Boden)
- de Zeepkist - week 21 (Riddle)
- Herhaalde Heterochromie (pleiadian)
- Volg de cursor. Of niet. (Donkerwoud)
- Nieuwe piramides in jungle Honduras (TonySoprano)
- Oog laseren? Liever niet (lucida)
- CIA Gelooft in UFO's (Riddle)
Bent u tevreden over het regeerakkoord?
Stemmers: 5 (2%)
Stemmers: 193 (90%)
Stemmers: 5 (2%)
Stemmers: 7 (3%)
Stemmers: 5 (2%)
Tim de Enchanter
| 01-11-2012 | 10:00
Gerelateerd aan deze publicatie:



Samblo:
Ik beken schuld!!! Vond het de leukste optie. Ben ook niet echt blij met dit regeerakkoord en er zijn zat zaken waar ik de onzin van inzie, aan de andere kant had ik onder Rutte 2 wel verwacht dat de lage inkomensgroepen echt tot de hongersdood en dakloosheid zouden worden veroordeeld en dat schijnt vooralsnog toch afgewenteld te zijn. Ook moet ik toegeven dat Den Haag steeds meer ver van mijn bed show wordt. Weet dat defaitisme ongezond is en het is goed om waakzaam te blijven, maar heb toch steeds meer het idee dat er een grote show wordt opgevoerd ipv dat er echt geprobeerd wordt iets wezenlijks positiefs te veranderen.
3.14po:
Dan ben ik toch érg benieuwd wie op Barbie, Britt en Ymke heeft gestemd. 

Ik beken schuld!!! Vond het de leukste optie. Ben ook niet echt blij met dit regeerakkoord en er zijn zat zaken waar ik de onzin van inzie, aan de andere kant had ik onder Rutte 2 wel verwacht dat de lage inkomensgroepen echt tot de hongersdood en dakloosheid zouden worden veroordeeld en dat schijnt vooralsnog toch afgewenteld te zijn. Ook moet ik toegeven dat Den Haag steeds meer ver van mijn bed show wordt. Weet dat defaitisme ongezond is en het is goed om waakzaam te blijven, maar heb toch steeds meer het idee dat er een grote show wordt opgevoerd ipv dat er echt geprobeerd wordt iets wezenlijks positiefs te veranderen.

psixty4:
Ik beken schuld!!! Vond het de leukste optie.
✂
Ik ook, ik vind 'Barbie, Britt en Ymke' een stuk leuker klinken dan 'Mark, Diederik en Geert'.
Samblo:
3.14po:
Dan ben ik toch érg benieuwd wie op Barbie, Britt en Ymke heeft gestemd. 

Ik beken schuld!!! Vond het de leukste optie.
✂
Ik ook, ik vind 'Barbie, Britt en Ymke' een stuk leuker klinken dan 'Mark, Diederik en Geert'.



Pieter: Het is wel jammer dat die zorgpremie zo ontzettend het beeld bepaalt. Terwijl juist de mensen die het dragen kunnen er zo weinig moeite mee schijnen te hebben, als ik de diverse reacties beluister.
Ik vind het in ieder geval goed dat mijn studerende zoon niet meer de volle mep zal hoeven te betalen. Hij krijgt al genoeg om z'n oren als hij straks geen beurs meer krijgt en zijn OV-kaart wordt omgezet in een kortingkaart.
Ik vind het in ieder geval goed dat mijn studerende zoon niet meer de volle mep zal hoeven te betalen. Hij krijgt al genoeg om z'n oren als hij straks geen beurs meer krijgt en zijn OV-kaart wordt omgezet in een kortingkaart.


Michieltje:
Veel VVD-stemmers hebben er juist wel moeite mee en zijn een petitie gestart en willen voor a.s. zaterdag 3800 steunbetuigingen overhandigen aan het VVD-bestuur: http://stemmenoverplannenrutte2.blogspot.nl/2012/10/bestevvd-leden-zieonderstaande-oproep.html?m=1
Pieter:
Het is wel jammer dat die zorgpremie zo ontzettend het beeld bepaalt. Terwijl juist de mensen die het dragen kunnen er zo weinig moeite mee schijnen te hebben, als ik de diverse reacties beluister.
Ik vind het in ieder geval goed dat mijn studerende zoon niet meer de volle mep zal hoeven te betalen. Hij krijgt al genoeg om z'n oren als hij straks geen beurs meer krijgt en zijn OV-kaart wordt omgezet in een kortingkaart.
Ik vind het in ieder geval goed dat mijn studerende zoon niet meer de volle mep zal hoeven te betalen. Hij krijgt al genoeg om z'n oren als hij straks geen beurs meer krijgt en zijn OV-kaart wordt omgezet in een kortingkaart.
Veel VVD-stemmers hebben er juist wel moeite mee en zijn een petitie gestart en willen voor a.s. zaterdag 3800 steunbetuigingen overhandigen aan het VVD-bestuur: http://stemmenoverplannenrutte2.blogspot.nl/2012/10/bestevvd-leden-zieonderstaande-oproep.html?m=1



Tetzmol:
Ik niet, daar ben ik te serieus voor.
Maar wie zijn dat eigenlijk?
Wees blij dat je het niet weet.
Nou ben ik toch benieuwd, ff googelen.
3.14po:
Tetzmol:
3.14po:
Dan ben ik toch érg benieuwd wie op Barbie, Britt en Ymke heeft gestemd. 

Ik niet, daar ben ik te serieus voor.

Maar wie zijn dat eigenlijk?
Wees blij dat je het niet weet.

Nou ben ik toch benieuwd, ff googelen.

Meneer Glimlach:
Ik niet, daar ben ik te serieus voor.
Maar wie zijn dat eigenlijk?
Het is dat ik mijn leerlingen erover hoor.
Weet niet of je dit wilt zien (als je nog in democratie gelooft).
Tetzmol:
3.14po:
Dan ben ik toch érg benieuwd wie op Barbie, Britt en Ymke heeft gestemd. 

Ik niet, daar ben ik te serieus voor.

Maar wie zijn dat eigenlijk?
Het is dat ik mijn leerlingen erover hoor.
Weet niet of je dit wilt zien (als je nog in democratie gelooft).

Tetzmol:
Owww! Ik heb het al gezien.
En in democratie geloof ik al lang niet meer.
Meneer Glimlach:
Owww! Ik heb het al gezien.

En in democratie geloof ik al lang niet meer.





3.14po: Ach, het zal ongetwijfeld een lieve meid zijn, ook iemand om van te houden, maar ik ben zelf niet zo'n voorstander van uitgesproken debilisering op en via de tv. Als ik dit soort dingen bekijk dan voel ik me na 5 minuten een oude lul en heb ik zin om mijn tv het raam uit te knikkeren en er zelf achter te springen zodat ik het ding met wat geluk nog op mijn kop krijg. Dus ik kijk niet. Maar 't is knap van Tetz dat hij het nog niet kende. Bijna geen ontsnappen aan. 





Deinhout:
ons systeem is de afgrond allang ingegaan, nu is het de bedoeling de debiele meerderheid daarvan bewust te maken.
je weet pas wat je mist , wanneer je het niet meer hebt.... sociale zekerheid...zeker....toch...of niet...
veluwiaan:
Ik heb ja gestemd. Dit akkoord brengt ons systeem hopelijk nog sneller naar de afgrond...
ons systeem is de afgrond allang ingegaan, nu is het de bedoeling de debiele meerderheid daarvan bewust te maken.
je weet pas wat je mist , wanneer je het niet meer hebt.... sociale zekerheid...zeker....toch...of niet...

Socrates:
Owww! Ik heb het al gezien.
En in democratie geloof ik al lang niet meer.
Godskolere wat errug! Ben na een minuut afgehaakt. De eerste minuut en tegelijk de laatste dat ik dit wil zien.
Tetzmol:
Meneer Glimlach:
Owww! Ik heb het al gezien.

En in democratie geloof ik al lang niet meer.

Godskolere wat errug! Ben na een minuut afgehaakt. De eerste minuut en tegelijk de laatste dat ik dit wil zien.

Deinhout:
ons systeem is de afgrond allang ingegaan, nu is het de bedoeling de debiele meerderheid daarvan bewust te maken.
je weet pas wat je mist , wanneer je het niet meer hebt.... sociale zekerheid...zeker....toch...of niet...
Deinhout:
veluwiaan:
Ik heb ja gestemd. Dit akkoord brengt ons systeem hopelijk nog sneller naar de afgrond...
ons systeem is de afgrond allang ingegaan, nu is het de bedoeling de debiele meerderheid daarvan bewust te maken.
je weet pas wat je mist , wanneer je het niet meer hebt.... sociale zekerheid...zeker....toch...of niet...

Socrates: In Amerika kan je tenminste nog je eigen staat beginnen. Ik zie net Maarten van Rossum daar op bezoek. Het is een belastingvrije staat. Ze geven "foreign aid" aan de USA, en die zorgen dat de wegen in orde zijn. Hilarisch!
http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Molossia
http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Molossia

Op Zoek:
Owww! Ik heb het al gezien.
En in democratie geloof ik al lang niet meer.
Godskolere wat errug! Ben na een minuut afgehaakt. De eerste minuut en tegelijk de laatste dat ik dit wil zien.
En dan heb je Barbie nog niet gezien....
Dit geeft wel een redelijk impressie:
Socrates:
Tetzmol:
Meneer Glimlach:
Owww! Ik heb het al gezien.

En in democratie geloof ik al lang niet meer.

Godskolere wat errug! Ben na een minuut afgehaakt. De eerste minuut en tegelijk de laatste dat ik dit wil zien.
En dan heb je Barbie nog niet gezien....
Dit geeft wel een redelijk impressie:

Socrates:
Ik niet, daar ben ik te serieus voor.
Maar wie zijn dat eigenlijk?
Het is dat ik mijn leerlingen erover hoor.
Weet niet of je dit wilt zien (als je nog in democratie gelooft).
--- bagger ---
Owww! Ik heb het al gezien.
En in democratie geloof ik al lang niet meer.
Godskolere wat errug! Ben na een minuut afgehaakt. De eerste minuut en tegelijk de laatste dat ik dit wil zien.
En dan heb je Barbie nog niet gezien....
Dit geeft wel een redelijk impressie:
--- nog meer bagger ---
Wil je serieus beweren dat ze deze shit uitzenden?
Op Zoek:
Socrates:
Tetzmol:
Meneer Glimlach:
Tetzmol:
3.14po:
Dan ben ik toch érg benieuwd wie op Barbie, Britt en Ymke heeft gestemd. 

Ik niet, daar ben ik te serieus voor.

Maar wie zijn dat eigenlijk?
Het is dat ik mijn leerlingen erover hoor.
Weet niet of je dit wilt zien (als je nog in democratie gelooft).
--- bagger ---
Owww! Ik heb het al gezien.

En in democratie geloof ik al lang niet meer.

Godskolere wat errug! Ben na een minuut afgehaakt. De eerste minuut en tegelijk de laatste dat ik dit wil zien.
En dan heb je Barbie nog niet gezien....
Dit geeft wel een redelijk impressie:
--- nog meer bagger ---
Wil je serieus beweren dat ze deze shit uitzenden?



3.14po:
Wil je serieus beweren dat ze deze shit uitzenden?
En ze gaan bezuinigen dus alle docu's verdwijnen en alleen dit blijft nog over, gnagna.

Jammer, maar deze bagger wordt bij de commercielen uitgezonden, als ik het goed zie.
Britt is een graag geziene tafelgast bij De Wereld Draait Door. Dat is openbare tv. Het spreidt...
Pieter:
Veteo:
Socrates:
Wil je serieus beweren dat ze deze shit uitzenden?
En ze gaan bezuinigen dus alle docu's verdwijnen en alleen dit blijft nog over, gnagna.

Jammer, maar deze bagger wordt bij de commercielen uitgezonden, als ik het goed zie.
Britt is een graag geziene tafelgast bij De Wereld Draait Door. Dat is openbare tv. Het spreidt...


Pieter:
Wil je serieus beweren dat ze deze shit uitzenden?
En ze gaan bezuinigen dus alle docu's verdwijnen en alleen dit blijft nog over, gnagna.

Jammer, maar deze bagger wordt bij de commercielen uitgezonden, als ik het goed zie.
Britt is een graag geziene tafelgast bij De Wereld Draait Door. Dat is openbare tv. Het spreidt...
Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Ik moet bekennen dat ik niet naar DWDD kijk. En ook niet naar BZV. Ik mis weinig als ik die programma's niet kijk, denk ik.
3.14po:
Pieter:
Veteo:
Socrates:
Wil je serieus beweren dat ze deze shit uitzenden?
En ze gaan bezuinigen dus alle docu's verdwijnen en alleen dit blijft nog over, gnagna.

Jammer, maar deze bagger wordt bij de commercielen uitgezonden, als ik het goed zie.
Britt is een graag geziene tafelgast bij De Wereld Draait Door. Dat is openbare tv. Het spreidt...

Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Ik moet bekennen dat ik niet naar DWDD kijk. En ook niet naar BZV. Ik mis weinig als ik die programma's niet kijk, denk ik.




Op Zoek: Vlak de educatieve waarde van Barbies zwangerschap niet uit..... 
(ja echt ze heeft zich voortgeplant...
)
Ik kan wel een filmpje voor je opzoeken, maar je bent vast handig genoeg met you tube om dat zelf te kunnen (en dan kan je mij niet de schuld geven dat ik je schokkende dingen laat zien...)

(ja echt ze heeft zich voortgeplant...
)Ik kan wel een filmpje voor je opzoeken, maar je bent vast handig genoeg met you tube om dat zelf te kunnen (en dan kan je mij niet de schuld geven dat ik je schokkende dingen laat zien...)

Luk:
Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Nee, niet echt. Ze zit er als grappig persoon die iets verwezenlijkt heeft en gesteund wordt daarin.
En men kan er (op het eerste zicht) van denken wat men wil, ik vind dat ze over vele dingen een duidelijk eigen mening heeft en daarvoor ook zonder gène uitkomt. Wat meer is dan sommige reageerders hier die gewoon een boek of een zelfverklaard specialist op één of ander gebied blijven napraten.
"Trots op Britt", tijd voor een nieuwe partij (met steun van heel Maaskantje moet dat lukken. Ik lees trouwens net dat Maaskantje nog écht bestaat ook... Wat errug (of minstens schrijnend) voor die mensen).
(bericht gewijzigd op 1/11/2012 22:45)
3.14po:
Pieter:
Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Nee, niet echt. Ze zit er als grappig persoon die iets verwezenlijkt heeft en gesteund wordt daarin.
En men kan er (op het eerste zicht) van denken wat men wil, ik vind dat ze over vele dingen een duidelijk eigen mening heeft en daarvoor ook zonder gène uitkomt. Wat meer is dan sommige reageerders hier die gewoon een boek of een zelfverklaard specialist op één of ander gebied blijven napraten.
"Trots op Britt", tijd voor een nieuwe partij (met steun van heel Maaskantje moet dat lukken. Ik lees trouwens net dat Maaskantje nog écht bestaat ook... Wat errug (of minstens schrijnend) voor die mensen).
(bericht gewijzigd op 1/11/2012 22:45)

Luk:
Wil je serieus beweren dat ze deze shit uitzenden?
En ze gaan bezuinigen dus alle docu's verdwijnen en alleen dit blijft nog over, gnagna.

Alleen de docu's van Ancient Aliens blijven ook bestaan.
Veteo:
Socrates:
Wil je serieus beweren dat ze deze shit uitzenden?
En ze gaan bezuinigen dus alle docu's verdwijnen en alleen dit blijft nog over, gnagna.

Alleen de docu's van Ancient Aliens blijven ook bestaan.

Veteo:
Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Nee, niet echt. Ze zit er als grappig persoon die iets verwezenlijkt heeft en gesteund wordt daarin.
O wat errug! Wat errug!
Ha, Toren C, die zijn fantastisch goed. Als ze die schrappen komt de volksopstand er vanzelf.
Pieter:
3.14po:
Pieter:
Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Nee, niet echt. Ze zit er als grappig persoon die iets verwezenlijkt heeft en gesteund wordt daarin.
O wat errug! Wat errug!
Ha, Toren C, die zijn fantastisch goed. Als ze die schrappen komt de volksopstand er vanzelf.


3.14po:
Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Nee, niet echt. Ze zit er als grappig persoon die iets verwezenlijkt heeft en gesteund wordt daarin.
O wat errug! Wat errug!

Erg is een groot woord. Schrijnend is iets kleiner.
Pieter:
3.14po:
Pieter:
Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Nee, niet echt. Ze zit er als grappig persoon die iets verwezenlijkt heeft en gesteund wordt daarin.
O wat errug! Wat errug!

Erg is een groot woord. Schrijnend is iets kleiner.


Pieter:
Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Nee, niet echt. Ze zit er als grappig persoon die iets verwezenlijkt heeft en gesteund wordt daarin.
O wat errug! Wat errug!
Ha, Toren C, die zijn fantastisch goed. Als ze die schrappen komt de volksopstand er vanzelf.

Veteo:
Pieter:
3.14po:
Pieter:
Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Nee, niet echt. Ze zit er als grappig persoon die iets verwezenlijkt heeft en gesteund wordt daarin.
O wat errug! Wat errug!
Ha, Toren C, die zijn fantastisch goed. Als ze die schrappen komt de volksopstand er vanzelf.




Pieter:
Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Nee, niet echt. Ze zit er als grappig persoon die iets verwezenlijkt heeft en gesteund wordt daarin.
O wat errug! Wat errug!
Ha, Toren C, die zijn fantastisch goed. Als ze die schrappen komt de volksopstand er vanzelf.
Weer dubb0L. Wat errug!
Veteo:
Pieter:
3.14po:
Pieter:
Oké? Maar alleen om om haar te lachen dan toch?
Nee, niet echt. Ze zit er als grappig persoon die iets verwezenlijkt heeft en gesteund wordt daarin.
O wat errug! Wat errug!
Ha, Toren C, die zijn fantastisch goed. Als ze die schrappen komt de volksopstand er vanzelf.

Weer dubb0L. Wat errug!




Danyel: wel knap dat ze dit akkoord als nivellering hebben weten te verkopen:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11704/Kabinetsformatie/article/detail/3341155/2012/11/02/Inkomen-van-vijf-ton-bruto-Dan-ga-je-erop-vooruit.dhtml
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11704/Kabinetsformatie/article/detail/3341155/2012/11/02/Inkomen-van-vijf-ton-bruto-Dan-ga-je-erop-vooruit.dhtml


Socrates:
Ik voorzie de ondergang van de VVD als dit doorgaat, want voorlopig zijn er meer mensen met middeninkomens dan met echt hoge inkomens. Van die laatste groep alleen kan de VVD niet leven. Maar voorlopig zitten we nog aan ze vast.
Danyel:
wel knap dat ze dit akkoord als nivellering hebben weten te verkopen:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11704/Kabinetsformatie/article/detail/3341155/2012/11/02/Inkomen-van-vijf-ton-bruto-Dan-ga-je-erop-vooruit.dhtml
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11704/Kabinetsformatie/article/detail/3341155/2012/11/02/Inkomen-van-vijf-ton-bruto-Dan-ga-je-erop-vooruit.dhtml
Ik voorzie de ondergang van de VVD als dit doorgaat, want voorlopig zijn er meer mensen met middeninkomens dan met echt hoge inkomens. Van die laatste groep alleen kan de VVD niet leven. Maar voorlopig zitten we nog aan ze vast.

3.14po:
Ik voorzie de ondergang van de VVD als dit doorgaat...
Alleen de VVD?
Ik begin inmiddels de ondergang op een breder niveau te zien. Zaken voltrekken zich erg snel. Op veel gebieden, niet alleen politiek. Mijn wenkbrauwen zijn de laatste tijd erg aan het fronza.
Socrates:
Ik voorzie de ondergang van de VVD als dit doorgaat...
Alleen de VVD?
Ik begin inmiddels de ondergang op een breder niveau te zien. Zaken voltrekken zich erg snel. Op veel gebieden, niet alleen politiek. Mijn wenkbrauwen zijn de laatste tijd erg aan het fronza.


Socrates:
Ik voorzie de ondergang van de VVD als dit doorgaat...
Alleen de VVD?
Ik begin inmiddels de ondergang op een breder niveau te zien. Zaken voltrekken zich erg snel. Op veel gebieden, niet alleen politiek. Mijn wenkbrauwen zijn de laatste tijd erg aan het fronza.
Het is nu nog maar minder dan 50 dagen.
Je zou er bijna in gaan geloven ...
3.14po:
Socrates:
Ik voorzie de ondergang van de VVD als dit doorgaat...
Alleen de VVD?
Ik begin inmiddels de ondergang op een breder niveau te zien. Zaken voltrekken zich erg snel. Op veel gebieden, niet alleen politiek. Mijn wenkbrauwen zijn de laatste tijd erg aan het fronza.

Het is nu nog maar minder dan 50 dagen.
Je zou er bijna in gaan geloven ...

3.14po:
Ik voorzie de ondergang van de VVD als dit doorgaat...
Alleen de VVD?
Ik begin inmiddels de ondergang op een breder niveau te zien. Zaken voltrekken zich erg snel. Op veel gebieden, niet alleen politiek. Mijn wenkbrauwen zijn de laatste tijd erg aan het fronza.
Het is nu nog maar minder dan 50 dagen.
Je zou er bijna in gaan geloven ...
Ja, ben erg benieuwd naar de komende jaren en wat er allemaal gebeurt. Ik geloof niet in een klapper op 21-23 december, sluit het overigens ook niet helemaal uit, maar dat er allerlei kleine en grote processen in een stroomversnelling zitten, daar kun je bijna niet omheen.
Socrates:
3.14po:
Socrates:
Ik voorzie de ondergang van de VVD als dit doorgaat...
Alleen de VVD?
Ik begin inmiddels de ondergang op een breder niveau te zien. Zaken voltrekken zich erg snel. Op veel gebieden, niet alleen politiek. Mijn wenkbrauwen zijn de laatste tijd erg aan het fronza.

Het is nu nog maar minder dan 50 dagen.
Je zou er bijna in gaan geloven ...
Ja, ben erg benieuwd naar de komende jaren en wat er allemaal gebeurt. Ik geloof niet in een klapper op 21-23 december, sluit het overigens ook niet helemaal uit, maar dat er allerlei kleine en grote processen in een stroomversnelling zitten, daar kun je bijna niet omheen.

Luk:
Ik voorzie de ondergang van de VVD als dit doorgaat...
Alleen de VVD?
Ik begin inmiddels de ondergang op een breder niveau te zien. Zaken voltrekken zich erg snel. Op veel gebieden, niet alleen politiek. Mijn wenkbrauwen zijn de laatste tijd erg aan het fronza.
Het is nu nog maar minder dan 50 dagen.
Je zou er bijna in gaan geloven ...
Ja, ben erg benieuwd naar de komende jaren en wat er allemaal gebeurt. Ik geloof niet in een klapper op 21-23 december, sluit het overigens ook niet helemaal uit, maar dat er allerlei kleine en grote processen in een stroomversnelling zitten, daar kun je bijna niet omheen.
Als men het internet gewoon "uit" zet (en daarmee terugdraait dat de wereld één dorp geworden is) houdt dat vanzelf weer op.
Het zijn de (nieuwe) media die ervoor zorgen dat er vanalles gebeurt omdat mekaar ophitsen (of "tot andere ideeën brengen" ) nu zo makkelijk op grote (wereld-)schaal kan, en de gevolgen dus een pak groter zijn dan in de tijd toen nieuws nog zo snel kwam als het paard reed.
Als men al eens zou beginnen met 1 Euro per mail of message te gaan vragen (zoals vroeger een brief of zelfs een fax heel wat geld kostte), de "groote veranderingen in den wereld" zouden opeens een pak trager (en dus minder groot) worden.
Mijn gedacht.
(P.S. En 'het internet afzetten' kan wel degelijk, de theorie dat 'het door het leger zodanig opgezet is (ARPA-net etc) om altijd te werken' is ondertussen ook wel achterhaald. Nu is het voldoende 1 dns-root-server of een strategisch gekozen router plat te leggen en het sneeuwbaleffect zorgt wel voor de rest: de boel draait vierkant. En dat is volgens mij het enige wat er in een stroomversnelling gaat komen: het internet aan hele strenge en dure (winter)banden leggen, gewoon door ervoor te zorgen dat het verspreiden van mail en/of messages niet meer kwasi gratis kan. Idem met mobieltjes).
(bericht gewijzigd op 2/11/2012 10:28)
3.14po:
Socrates:
3.14po:
Socrates:
Ik voorzie de ondergang van de VVD als dit doorgaat...
Alleen de VVD?
Ik begin inmiddels de ondergang op een breder niveau te zien. Zaken voltrekken zich erg snel. Op veel gebieden, niet alleen politiek. Mijn wenkbrauwen zijn de laatste tijd erg aan het fronza.

Het is nu nog maar minder dan 50 dagen.
Je zou er bijna in gaan geloven ...
Ja, ben erg benieuwd naar de komende jaren en wat er allemaal gebeurt. Ik geloof niet in een klapper op 21-23 december, sluit het overigens ook niet helemaal uit, maar dat er allerlei kleine en grote processen in een stroomversnelling zitten, daar kun je bijna niet omheen.
Als men het internet gewoon "uit" zet (en daarmee terugdraait dat de wereld één dorp geworden is) houdt dat vanzelf weer op.
Het zijn de (nieuwe) media die ervoor zorgen dat er vanalles gebeurt omdat mekaar ophitsen (of "tot andere ideeën brengen" ) nu zo makkelijk op grote (wereld-)schaal kan, en de gevolgen dus een pak groter zijn dan in de tijd toen nieuws nog zo snel kwam als het paard reed.
Als men al eens zou beginnen met 1 Euro per mail of message te gaan vragen (zoals vroeger een brief of zelfs een fax heel wat geld kostte), de "groote veranderingen in den wereld" zouden opeens een pak trager (en dus minder groot) worden.
Mijn gedacht.
(P.S. En 'het internet afzetten' kan wel degelijk, de theorie dat 'het door het leger zodanig opgezet is (ARPA-net etc) om altijd te werken' is ondertussen ook wel achterhaald. Nu is het voldoende 1 dns-root-server of een strategisch gekozen router plat te leggen en het sneeuwbaleffect zorgt wel voor de rest: de boel draait vierkant. En dat is volgens mij het enige wat er in een stroomversnelling gaat komen: het internet aan hele strenge en dure (winter)banden leggen, gewoon door ervoor te zorgen dat het verspreiden van mail en/of messages niet meer kwasi gratis kan. Idem met mobieltjes).
(bericht gewijzigd op 2/11/2012 10:28)

3.14po:
Als men het internet gewoon "uit" zet (en daarmee terugdraait dat de wereld één dorp geworden is) houdt dat vanzelf weer op.
Ja, dat houdt de klimaatellende tegen. Hadden ze in New York en Cuba en omstreken maar geen internet...
Ik snap wat je bedoelt, maar dan beschouw je het kleiner als wat ik probeerde aan te geven. Maar goed, er zit ook een zeker gevaar in om alles als groot patroon te beschouwen. Dan ga je al snel vervelende dingen zien. Terecht of niet.
Luk:
Als men het internet gewoon "uit" zet (en daarmee terugdraait dat de wereld één dorp geworden is) houdt dat vanzelf weer op.
Ja, dat houdt de klimaatellende tegen. Hadden ze in New York en Cuba en omstreken maar geen internet...
Ik snap wat je bedoelt, maar dan beschouw je het kleiner als wat ik probeerde aan te geven. Maar goed, er zit ook een zeker gevaar in om alles als groot patroon te beschouwen. Dan ga je al snel vervelende dingen zien. Terecht of niet.

NewDayNL:
Zalig zijn de simpelen van geest, want zij zullen zich in onwetendheid kunnen baden.
Niet zo vitten op Brittje - in het licht van (jouw) G-d, vallen de verschillen tussen dit meisje (dat haar rol errrg goed speelt) en honorable Tetzmol in het niet.
RR
Tetzmol:
3.14po:
Ik had je gewaarschuwd. 

Zalig zijn de simpelen van geest, want zij zullen zich in onwetendheid kunnen baden.

Niet zo vitten op Brittje - in het licht van (jouw) G-d, vallen de verschillen tussen dit meisje (dat haar rol errrg goed speelt) en honorable Tetzmol in het niet.
RR


Veteo:
-----
Polletje tekent wel een duidelijke lijn af, overigens. Waar ze die 2/3 gevonden hebben... Ik weet het niet.Ik vermoed zomaar dat er geen enkel reëel accoord mogelijk is dat boven de 20% komt. En al helemaal niet hier met al die kritische geesten..
Ofwel, de vraagstelling: "Bent u tevreden.." zal sowieso nooit hoge cijfers scoren.
"Valt er mee te leven.." zou je kunnen vragen.
3.14po:
-----
Polletje tekent wel een duidelijke lijn af, overigens. Waar ze die 2/3 gevonden hebben... Ik weet het niet.
Ofwel, de vraagstelling: "Bent u tevreden.." zal sowieso nooit hoge cijfers scoren.

"Valt er mee te leven.." zou je kunnen vragen.


CCRider:
Ik niet, daar ben ik te serieus voor.
Maar wie zijn dat eigenlijk?
Wees blij dat je het niet weet.
Nou ben ik toch benieuwd, ff googelen.
Zijn dit ze?
Tetzmol:
3.14po:
Tetzmol:
3.14po:
Dan ben ik toch érg benieuwd wie op Barbie, Britt en Ymke heeft gestemd. 

Ik niet, daar ben ik te serieus voor.

Maar wie zijn dat eigenlijk?
Wees blij dat je het niet weet.

Nou ben ik toch benieuwd, ff googelen.
Zijn dit ze?

Pieter:
Kijk 's aan, ik ga er nog op vooruit ook
Danyel:
wel knap dat ze dit akkoord als nivellering hebben weten te verkopen:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11704/Kabinetsformatie/article/detail/3341155/2012/11/02/Inkomen-van-vijf-ton-bruto-Dan-ga-je-erop-vooruit.dhtml
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11704/Kabinetsformatie/article/detail/3341155/2012/11/02/Inkomen-van-vijf-ton-bruto-Dan-ga-je-erop-vooruit.dhtml
Kijk 's aan, ik ga er nog op vooruit ook



Pieter:
Dat geloof ik pas wanneer ik de cijfers zie.
paps:
Belasting?
- Inkomensafhankelijk
Kinderopvang?
- Inkomensafhankelijk
Alimentatie?
- Inkomensafhankelijk
-Zorgpremie?
Inkomensafhankelijk
Resultaat?
Ik hou minder over dan iemand in de bijstand.
Waarom werk ik nog????
- Inkomensafhankelijk
Kinderopvang?
- Inkomensafhankelijk
Alimentatie?
- Inkomensafhankelijk
-Zorgpremie?
Inkomensafhankelijk
Resultaat?
Ik hou minder over dan iemand in de bijstand.
Waarom werk ik nog????
Dat geloof ik pas wanneer ik de cijfers zie.


Marsepars:
Gelukkig zijn het nog steeds plannen en dienen nog door de twee Kamers goedgekeurd te worden.
Maar ik zie het somber in.
Dus kan het alleen maar meevallen, toch?
Het ziet er naar uit dat Jan Modaal aan de beurt is om uitgeknepen te worden.
En dat is nou net de groep die op de VVD en strategisch op de PvdA gestemd hebben.
Wat zullen die nu een spijt hebben!
paps:
Belasting?
- Inkomensafhankelijk
Kinderopvang?
- Inkomensafhankelijk
Alimentatie?
- Inkomensafhankelijk
-Zorgpremie?
Inkomensafhankelijk
Resultaat?
Ik hou minder over dan iemand in de bijstand.
Waarom werk ik nog????
- Inkomensafhankelijk
Kinderopvang?
- Inkomensafhankelijk
Alimentatie?
- Inkomensafhankelijk
-Zorgpremie?
Inkomensafhankelijk
Resultaat?
Ik hou minder over dan iemand in de bijstand.
Waarom werk ik nog????
Gelukkig zijn het nog steeds plannen en dienen nog door de twee Kamers goedgekeurd te worden.
Maar ik zie het somber in.
Dus kan het alleen maar meevallen, toch?
Het ziet er naar uit dat Jan Modaal aan de beurt is om uitgeknepen te worden.
En dat is nou net de groep die op de VVD en strategisch op de PvdA gestemd hebben.
Wat zullen die nu een spijt hebben!

Tunnelforce9: Ik vraag me zo langzamerhand wel af wat jullie dan verdienen en wat jullie denken dat een bijstandsmoeder of een gewone leraar of politie agent verdient ?
das echt niet zo veel hoor ! zij gaan erop vooruit (hoeveel is niet duidelijk) en mensen met een behoorlijk inkomen, boven modaal (=35.000 euri) gaan er een paar % op achteruit(hoeveel is nog niet duidelijk) ..
is dat nou zo oneerlijk ?
ben zelf van mening dat directeuren en schoonmakers en leraren even veel rechten hebben zonder hen was onze maatschappij nog meer verziekt ..
mischien willen jullie anders ook terug naar de tijd dat we gehandicapten vastketenen aan een bed en mesnen met een lager IQ of psychische klachten gewoon maar op straat gooien ??
geld geld geld...
(bericht gewijzigd op 4/11/2012 3:21)
das echt niet zo veel hoor ! zij gaan erop vooruit (hoeveel is niet duidelijk) en mensen met een behoorlijk inkomen, boven modaal (=35.000 euri) gaan er een paar % op achteruit(hoeveel is nog niet duidelijk) ..
is dat nou zo oneerlijk ?
ben zelf van mening dat directeuren en schoonmakers en leraren even veel rechten hebben zonder hen was onze maatschappij nog meer verziekt ..
mischien willen jullie anders ook terug naar de tijd dat we gehandicapten vastketenen aan een bed en mesnen met een lager IQ of psychische klachten gewoon maar op straat gooien ??
geld geld geld...
(bericht gewijzigd op 4/11/2012 3:21)

Samblo: Wat een huilebalken die vvd-ers. Ja, als je tweemaal 70.000 verdiend=140000 per jaar betaal je 10.000 aan ziektekosten. Dat is het meest extreme scenario. Hou je nog steeds 130.000 per jaar over. Mensen in de bijstand gaan tegenwoordig niet meer naar de tandarts omdat ze de aanvullende verzekering niet kunnen betalen en ontwijken de eerste hulp omdat het eigen risico gewoonweg meer is dan ze per maand aan eten hebben te besteden. Het overgrote deel van mensen in een uitkering hebben die uitkering echt niet voor de lol. Okay wordt dan wat minder vaak een stedentripje naar Bangkok of uit eten in Milan voor de dubbel modaal tweeverdieners, maar get over it.
Jammer genoeg zullen er ook gevallen zijn waarbij het wel net lastig wordt. Heb geen zicht op paps financieën en met alle kosten van tegenwoordig kan die verhoging van de premie heel vervelend zijn. Het alternatief van een vast tarief zou echter betekenen dat een heel groot deel van de bevolking de facto helemaal geen toegang tot gezondheidszorg meer zou hebben.
(bericht gewijzigd op 4/11/2012 3:21)
Jammer genoeg zullen er ook gevallen zijn waarbij het wel net lastig wordt. Heb geen zicht op paps financieën en met alle kosten van tegenwoordig kan die verhoging van de premie heel vervelend zijn. Het alternatief van een vast tarief zou echter betekenen dat een heel groot deel van de bevolking de facto helemaal geen toegang tot gezondheidszorg meer zou hebben.
(bericht gewijzigd op 4/11/2012 3:21)

Emie : Ik denk (of begin te geloven) dat het van A tot Z al is geregisseerd en uitgewerkt. PvdA en VVD wisten donders goed dat dit zou gebeuren:
http://www.nu.nl/nieuws/2950184/maatregel-zorgpremie-komt-niet-senaat.html
http://www.nu.nl/nieuws/2950184/maatregel-zorgpremie-komt-niet-senaat.html

Samblo:
Best kans, ze waren sowieso heel snel met hun akkoord. Ik hoop eigenlijk wel dat dit door de senaat komt. Misschien niet in deze vorm, maar een inkomensafhankelijke zorgpremie is noodzakelijk als je geen onderklasse wilt creëren waar mensen letterlijk sterven van armoede. Dat lijkt ver weg in een land als NL, maar het is helaas minder uit de lucht gegrepen dan het lijkt.
Emie :
Ik denk (of begin te geloven) dat het van A tot Z al is geregisseerd en uitgewerkt. PvdA en VVD wisten donders goed dat dit zou gebeuren:
http://www.nu.nl/nieuws/2950184/maatregel-zorgpremie-komt-niet-senaat.html
http://www.nu.nl/nieuws/2950184/maatregel-zorgpremie-komt-niet-senaat.html
Best kans, ze waren sowieso heel snel met hun akkoord. Ik hoop eigenlijk wel dat dit door de senaat komt. Misschien niet in deze vorm, maar een inkomensafhankelijke zorgpremie is noodzakelijk als je geen onderklasse wilt creëren waar mensen letterlijk sterven van armoede. Dat lijkt ver weg in een land als NL, maar het is helaas minder uit de lucht gegrepen dan het lijkt.

Socrates:
Ik denk dat je in je berekening hierboven even vergeet dat het gaat over €140.000 bruto en €10.000 netto, die mensen houden dus geen €130.000 over.
En je overdrijft weer een beetje, het probleem zit hem niet in de inkomensafhankelijkheid, want daar kunnen velen (ook VVD'ers heb ik begrepen) zich best in vinden. Iedere Nederlander vindt denk ik ook dat de toegang tot de zorg voor iedereen mogelijk en gewaarborgd moet zijn.
Het probleem zit in de manier waarop ze dit nu doen en het effect dat het heeft. De grote klap zit nu bij de middeninkomens (ook de PvdA achterban) terwijl de écht hoge inkomens vanaf 70.000 worden ontzien. Dat deugd niet.
Bovendien heeft de maatregel geen enkel positief effect op de zorg, de werkgelegenheid e.d., het is alleen ingegeven door een nivelleringsgedachte. Daar is op zich niet veel mis mee, maar doe het dan goed, en niet op deze manier.
Nog afgezien daarvan, de inkomensafhankelijk maatregelen gaan nu stapelen, en wel zodanig dat veel mensen zich nu afvragen wat het nut van een baan is. Je moet namelijk oppassen dat er niet de situatie gaat ontstaan voor een categorie mensen dat niet werken en wel een uitkering de facto meer oplevert dat elke dag naar je werk en netto minder gaat overhouden. Dat is het paard achter de wagen spannen. Je moet niet teveel naar je 'onderbuik' gevoelens luisteren Samblo, maar kijken wat er echt aan de hand is en wat de mogelijke gevolgen zijn.
Samblo:
Wat een huilebalken die vvd-ers. Ja, als je tweemaal 70.000 verdiend=140000 per jaar betaal je 10.000 aan ziektekosten. Dat is het meest extreme scenario. Hou je nog steeds 130.000 per jaar over. ... knip ...
Het alternatief van een vast tarief zou echter betekenen dat een heel groot deel van de bevolking de facto helemaal geen toegang tot gezondheidszorg meer zou hebben.
Het alternatief van een vast tarief zou echter betekenen dat een heel groot deel van de bevolking de facto helemaal geen toegang tot gezondheidszorg meer zou hebben.
Ik denk dat je in je berekening hierboven even vergeet dat het gaat over €140.000 bruto en €10.000 netto, die mensen houden dus geen €130.000 over.
En je overdrijft weer een beetje, het probleem zit hem niet in de inkomensafhankelijkheid, want daar kunnen velen (ook VVD'ers heb ik begrepen) zich best in vinden. Iedere Nederlander vindt denk ik ook dat de toegang tot de zorg voor iedereen mogelijk en gewaarborgd moet zijn.
Het probleem zit in de manier waarop ze dit nu doen en het effect dat het heeft. De grote klap zit nu bij de middeninkomens (ook de PvdA achterban) terwijl de écht hoge inkomens vanaf 70.000 worden ontzien. Dat deugd niet.
Bovendien heeft de maatregel geen enkel positief effect op de zorg, de werkgelegenheid e.d., het is alleen ingegeven door een nivelleringsgedachte. Daar is op zich niet veel mis mee, maar doe het dan goed, en niet op deze manier.
Nog afgezien daarvan, de inkomensafhankelijk maatregelen gaan nu stapelen, en wel zodanig dat veel mensen zich nu afvragen wat het nut van een baan is. Je moet namelijk oppassen dat er niet de situatie gaat ontstaan voor een categorie mensen dat niet werken en wel een uitkering de facto meer oplevert dat elke dag naar je werk en netto minder gaat overhouden. Dat is het paard achter de wagen spannen. Je moet niet teveel naar je 'onderbuik' gevoelens luisteren Samblo, maar kijken wat er echt aan de hand is en wat de mogelijke gevolgen zijn.

Samblo: @ Socrates, ja klopt ook weer wat je zegt. Zeg ook niet dat deze vorm de schoonheidsprijs verdiend, maar dat we naar een vorm van inkomensafhankelijke zorgpremie toe moeten lijkt me evident. Met het voorbeeld van 2 X 70.000 per jaar heb ik geen medelijden (ook al is het bruto). Ik vind 2 maal 2 maal modaal ook geen 'middeninkomen' eerlijk gezegd. Maar ben het wel met je eens dat de echt middeninkomens niet moeten gaan lijden. Niemand weet nog precies wat voor gevolgen het voor welke inkomensgroep zal hebben. Maar je hebt wel gelijk dat het weer typisch is dat de absolute topinkomens hier garen bij spinnen. Het hoogste belastingtarief wordt immers met 2 % verlaagd en dat kan behoorlijk aantikken...

Socrates:
De huidige regeling is veel te complex en daar moeten we ook vanaf. Want die is in wezen ook al inkomensafhankelijk! Als je onder een bepaalde inkomensgrens zit krijg je nu een toeslag, en als je boven een bepaalde grens zit wordt er van je salaris extra zorgpremie ingehouden. Dat is ook weer een ingewikkeld bruto/netto en bruterings verhaal, maar in essentie komt het er wel op neer dat er dus een inkomensafhankelijkheid bestaat, ook nu al.
De nu voorgestelde regeling is in de uitgangspunten wellicht doorzichtiger en afgezien van de bedragen en grenzen een goed systeem. Mijn idee zou zijn om die 11,1% (die overigens helemaal niet in het akkoord staat) te verlagen, en de grens van €70.000 bruto dramatisch te verhogen.
Maar een principiële vraag is natuurlijk: als "nivellering" de achterliggende gedachte is, waarom moet dat worden gedaan met deze premie? Daarvoor is een ziektekostenpremie toch niet bedoeld?
Uitgaande van het principe "sterkste schouders, zwaarste lasten" hebben we daar al een uitstekend instrument voor, namelijk de inkomstenbelasting.
Samblo:
@ Socrates, ja klopt ook weer wat je zegt. Zeg ook niet dat deze vorm de schoonheidsprijs verdiend, maar dat we naar een vorm van inkomensafhankelijke zorgpremie toe moeten lijkt me evident. Met het voorbeeld van 2 X 70.000 per jaar heb ik geen medelijden (ook al is het bruto). Ik vind 2 maal 2 maal modaal ook geen 'middeninkomen' eerlijk gezegd. Maar ben het wel met je eens dat de echt middeninkomens niet moeten gaan lijden. Niemand weet nog precies wat voor gevolgen het voor welke inkomensgroep zal hebben. Maar je hebt wel gelijk dat het weer typisch is dat de absolute topinkomens hier garen bij spinnen. Het hoogste belastingtarief wordt immers met 2 % verlaagd en dat kan behoorlijk aantikken...
De huidige regeling is veel te complex en daar moeten we ook vanaf. Want die is in wezen ook al inkomensafhankelijk! Als je onder een bepaalde inkomensgrens zit krijg je nu een toeslag, en als je boven een bepaalde grens zit wordt er van je salaris extra zorgpremie ingehouden. Dat is ook weer een ingewikkeld bruto/netto en bruterings verhaal, maar in essentie komt het er wel op neer dat er dus een inkomensafhankelijkheid bestaat, ook nu al.
De nu voorgestelde regeling is in de uitgangspunten wellicht doorzichtiger en afgezien van de bedragen en grenzen een goed systeem. Mijn idee zou zijn om die 11,1% (die overigens helemaal niet in het akkoord staat) te verlagen, en de grens van €70.000 bruto dramatisch te verhogen.
Maar een principiële vraag is natuurlijk: als "nivellering" de achterliggende gedachte is, waarom moet dat worden gedaan met deze premie? Daarvoor is een ziektekostenpremie toch niet bedoeld?
Uitgaande van het principe "sterkste schouders, zwaarste lasten" hebben we daar al een uitstekend instrument voor, namelijk de inkomstenbelasting.

Samblo: @ Socrates, ben het met je eens behalve dat er ook zoiets bestaat als het eigen risico. Die is nu al te hoog voor mensen met een laag inkomen en bij de plannen die er lagen zou dat daadwerkelijk een ramp voor veel mensen betekenen. Wat mij betreft is het al fout gegaan bij de privatisering van de zorg. Sommige zaken kunnen niet met goed fatsoen aan de markt worden overgelaten. Is toch van den zotte dat de zorgverzekeraars vele miljoenen winst (=surplus) maken terwijl mensen niet eens meer naar de tandarts kunnen.

Socrates:
Eens.
Samblo:
@ Socrates, ben het met je eens behalve dat er ook zoiets bestaat als het eigen risico. Die is nu al te hoog voor mensen met een laag inkomen en bij de plannen die er lagen zou dat daadwerkelijk een ramp voor veel mensen betekenen. Wat mij betreft is het al fout gegaan bij de privatisering van de zorg. Sommige zaken kunnen niet met goed fatsoen aan de markt worden overgelaten. Is toch van den zotte dat de zorgverzekeraars vele miljoenen winst (=surplus) maken terwijl mensen niet eens meer naar de tandarts kunnen.
Eens.


Tetzmol:
Eigenlijk toont de noodzakelijk van deze actie van RTL al aan hoe een wassen neus onze democratie eigenlijk is.
Socrates:
Eigenlijk toont de noodzakelijk van deze actie van RTL al aan hoe een wassen neus onze democratie eigenlijk is.

Veteo:
Mee eens ja.
Verzekeraars kunnen hun omzet niet verhogen door hogere premies te vragen, vanwege de concurrentie. Wat wel kan is hun omzet vergroten door de kosten te laten stijgen, direct gevolgd door de premies. (Net als de olieboeren; hoe hoger de inkoopprijs, hoe meer winst)
Dus werken ze graag mee met leveranciers van specialistische apparatuur en medicijnen. Wat dan weer gesteund wordt door zowel de specialisten als de patiënten die er gebruik van maken.
Een vicieuze toren van Babel, zeg maar, ofzoiets.
Bedrijven die zo werken gaan failliet, maar De Zorg komt er mee weg.
Samblo:
@ Socrates, ben het met je eens behalve dat er ook zoiets bestaat als het eigen risico. Die is nu al te hoog voor mensen met een laag inkomen en bij de plannen die er lagen zou dat daadwerkelijk een ramp voor veel mensen betekenen. Wat mij betreft is het al fout gegaan bij de privatisering van de zorg. Sommige zaken kunnen niet met goed fatsoen aan de markt worden overgelaten. Is toch van den zotte dat de zorgverzekeraars vele miljoenen winst (=surplus) maken terwijl mensen niet eens meer naar de tandarts kunnen.
Mee eens ja.
Verzekeraars kunnen hun omzet niet verhogen door hogere premies te vragen, vanwege de concurrentie. Wat wel kan is hun omzet vergroten door de kosten te laten stijgen, direct gevolgd door de premies. (Net als de olieboeren; hoe hoger de inkoopprijs, hoe meer winst)
Dus werken ze graag mee met leveranciers van specialistische apparatuur en medicijnen. Wat dan weer gesteund wordt door zowel de specialisten als de patiënten die er gebruik van maken.
Een vicieuze toren van Babel, zeg maar, ofzoiets.
Bedrijven die zo werken gaan failliet, maar De Zorg komt er mee weg.

Socrates:
Eigenlijk toont de noodzakelijk van deze actie van RTL al aan hoe een wassen neus onze democratie eigenlijk is.
Deels mee eens. Die gegevens zouden per definitie openbaar gemaakt moeten worden, voor de transparantie. Daarmee loop je echter wel het risico dat er zoveel informatie onnodig gepubliceerd wordt dat we overspoeld worden met info en door de bomen het bos niet meer zien.
Maar er is nu in ieder geval wel een mogelijkheid om aan de informatie te komen. En dat kan niet van ieder land worden gezegd.
Tetzmol:
Socrates:
Eigenlijk toont de noodzakelijk van deze actie van RTL al aan hoe een wassen neus onze democratie eigenlijk is.
Deels mee eens. Die gegevens zouden per definitie openbaar gemaakt moeten worden, voor de transparantie. Daarmee loop je echter wel het risico dat er zoveel informatie onnodig gepubliceerd wordt dat we overspoeld worden met info en door de bomen het bos niet meer zien.
Maar er is nu in ieder geval wel een mogelijkheid om aan de informatie te komen. En dat kan niet van ieder land worden gezegd.




Samblo:
Maar er is nu in ieder geval wel een mogelijkheid om aan de informatie te komen. En dat kan niet van ieder land worden gezegd.
Klopt. Anderzijds zegt het ook wel iets over de status van onze democratie dat we steeds maar weer naar Noord Korea moeten wijzen om een voorbeeld te noemen waar het nog slechter geregeld is...
Socrates:
Maar er is nu in ieder geval wel een mogelijkheid om aan de informatie te komen. En dat kan niet van ieder land worden gezegd.
Klopt. Anderzijds zegt het ook wel iets over de status van onze democratie dat we steeds maar weer naar Noord Korea moeten wijzen om een voorbeeld te noemen waar het nog slechter geregeld is...

Socrates:
Dat is ook weer waar natuurlijk. En met die digitale mogelijkheden en een beetje zoeken kan je de juiste info altijd wel vinden denk ik.
Nou ja, ik ben echt benieuwd hoe het gaat met de actie van RTL. Ze hebben vrijdag al een WOB-verzoek ingediend om alle documenten in te mogen zien.
Tetzmol:
Maar we mogen toch zelf wel beslissen waarmee we overspoeld worden, en of we dan door de bomen het bos nog zien. We zijn geen kleuters.
Dat is ook weer waar natuurlijk. En met die digitale mogelijkheden en een beetje zoeken kan je de juiste info altijd wel vinden denk ik.
Nou ja, ik ben echt benieuwd hoe het gaat met de actie van RTL. Ze hebben vrijdag al een WOB-verzoek ingediend om alle documenten in te mogen zien.


Tunnelforce9:
ik ben echt benieuwd hoe het gaat met de actie van RTL. Ze hebben vrijdag al een WOB-verzoek ingediend om alle documenten in te mogen zien.
JA ik ben ook erg benieuwd of er nog andere adders onder het gras liggen. maar dat het eerlijker moet dan voorgaande regeringperiodes is mij wel duidelijk.
Socrates:
ik ben echt benieuwd hoe het gaat met de actie van RTL. Ze hebben vrijdag al een WOB-verzoek ingediend om alle documenten in te mogen zien.
JA ik ben ook erg benieuwd of er nog andere adders onder het gras liggen. maar dat het eerlijker moet dan voorgaande regeringperiodes is mij wel duidelijk.
Sitemap - © 2013Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden
-
Bezoek ‘Het Veld’ voor meer grenswetenschappelijk nieuws!
-
-
-
-
-
Vroeger op Grenswetenschap.nl:Vorige Maand:Vorig Jaar:


















